DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> PROBLEME GRAVE MOTOR

uau
post 27 Sep 2004, 22:28
Post #1


Membru incepator


Group: Members
Posts: 39
Joined: 16 March 04
From: Bucuresti




Am facut acest topic in speranta ca cineva va putea sa imi dea un raspuns la o intrebare foarte complicata. Acum 7 luni am facut motorul la o nova 1.6 GTi 2000. Facut motor insemnand schimbat totul in afara de blocul motor absolut orice piesa, piulita... din motor. Dupa 3000 KM aveam compresie 8,5 pe 3 pistoane si 9 pe al 4-lea. Setul motor a fost Mahle cu segmenti Goetze cred ca se scrie. Dupa acesti 3000 km am schimbat camasile si am pus segmenti noi iar. Culmea dupa 4000 Km acum am compresie tot 8,5 pe toate pistoanele. Ce poate fi? Motorul a fost facut de 2 mecanici diferiti. Dupa ce am facut motorul prima data dupa acei 3000 km aveam segmentii in linie. Ce se intampla?


--------------------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Daddy
post 28 Sep 2004, 06:52
Post #2


Membru discret


Group: Members
Posts: 494
Joined: 29 April 04
From: Bacau




Se intampla ca unul din zece mecanici au bafta (cunostiintele necesare) sa faca o asfel de operatie.
Deci nu e un criteriu ca ai facut treaba buna la doi mecanici diferiti.
Daca ai schimbat absolut tot ce era necesar si motorul era facut "ca la carte" trebuia sa primesti o garantie de 50 K de Km din partea mecanicului, cel putin asa se procedeaza pe aici pe la noi.
Deci in concluzie, nu s-a respectat normele tehnice de reparatii ale autoturismului, deci, mecanicii care iai folosit nu erau de calitate. biggrin.gif


--------------------
Dacia 1300 F 1972 - BC-93-MAX
Daciile sunt ca femeile....cat ai bani sa bagi in ele merg bine...cand nu mai ai bani te lasa cand iti este lumea mai draga...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
nelu
post 28 Sep 2004, 07:51
Post #3


Membru autentic


Group: Members
Posts: 300
Joined: 11 November 03
From: Bucuresti




Avand segmentii in linie este normal sa ai compresie mica. Nu cred ca trebuiau schimbati, doar pozitionati cum trebuie.


--------------------
Dacia Break CLI 2003
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Dyda
post 28 Sep 2004, 12:09
Post #4


Membru autentic


Group: Members
Posts: 677
Joined: 30 April 04




De stiut ca dupa o montare corecta a segmentilor acestia se pot alinia singuri dupa o perioadaca una din cauze fiind proasta calitate a componentelor set motor. Acest fenomen nu dureaza mult,revine f rapid la normal iar in timpul lui ceva din compresie se duce in baie aruncind ulei in cantitate considerabila pe la joja nivel.
UAU cred ca nu aceasta este cauza desumflarii motorului tau, nu te axa pe asta, incearca sa gasasti buba in alta parte. Ai masurat camasile - sunt in tolerante? segmentii au fanta in toleranta ?Oare chiulasa ta nu este mai inalta , am vazut destui care puneau doua garnituri de chiulasa ptr a desumfla motorul in vederea reducerii consumului.


--------------------
Kox
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
uau
post 28 Sep 2004, 14:30
Post #5


Membru incepator


Group: Members
Posts: 39
Joined: 16 March 04
From: Bucuresti




Chiuloasa a fost planata nici nu se poate pne problema de umflata pentru ca mi-a luat mai mult din ea ideea fiind sa fuga. Eu ma gandeam sa nu fie problema de la cuzineti adica sa fie frecare mare intre biela de la piston si vibroken. Aduica sa fie un pic intepenit motorul. Se poate sa fie de la asta?


--------------------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Dyda
post 29 Sep 2004, 06:54
Post #6


Membru autentic


Group: Members
Posts: 677
Joined: 30 April 04




Pai ce legatura este intre cuzineti si compresie,dupa cite mai stiu raportul de compresie este 9.5:1 si ete dat de cursa X alezaj, in momentul cind acesta se mareste inseamna ca ai scapari pe linga segmenti. Cum raportul tau este acelasi la toti cilindri ai totul OK. Ca ai 8.5 raportuml este si normal ptr ca ai luat din chiulasa si ai micsorat camera de ardere.
Totusi eu nu inteleg ce neplaceri ai la motor ce te nemultumeste din punct de vedere functional,caci nu spusesi.


--------------------
Kox
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
BV99
post 29 Sep 2004, 07:17
Post #7


Membru


Group: Members
Posts: 144
Joined: 14 April 04
From: BRASOV




9.5:1 e raportul de compresie. Cand zici ca masori compresia ii masori presiunea in cilindrii. Eu am masurat acum 6 luni si aveam pe unul din pistoane 10 iar celelalte 12-13-14 (motor la 80k) . Cel care mi-a masurat a zis ca e OK pana scade sub 8 dar mecanicul meu zice ca e ceva pe la pistonul cu 10 si sa ma pregatesc de reparatii. Oricum 8.5 pt motor refacut e foarte putin tinand cont ca de noua are 13-14. Poate te-a tras mecanicul sau ai luat un set prost (nu e in cote sau segmentii se misca).


--------------------
DACIA NOVA GT
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Dyda
post 29 Sep 2004, 07:38
Post #8


Membru autentic


Group: Members
Posts: 677
Joined: 30 April 04




BV99, Daca un motor nou are raportul 9.5:1, iar dupa 80k cazul tau 12-14 nu-ti da de gindit ca odata cu uzura segmenti + camasa scade etanseitatea segment camasa? si mai departe se mareste camera marindu-se si raportul de compresie.
La motoarele pe benzina raportul mare de compresie este defavorabil performantei


--------------------
Kox
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
BV99
post 29 Sep 2004, 08:03
Post #9


Membru


Group: Members
Posts: 144
Joined: 14 April 04
From: BRASOV




Dyda, tu confunzi raportul de compresie care inseamna raportul dintre volumul cilindrului si volumul camerei de ardere cu "masurarea compresiei" care este de fapt masurarea etansitatii,implicit a presiunii in cilindru.


--------------------
DACIA NOVA GT
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
uau
post 29 Sep 2004, 16:15
Post #10


Membru incepator


Group: Members
Posts: 39
Joined: 16 March 04
From: Bucuresti




BV99 are dreptate. Normal la un motor nou compresia trebuie sa fie cat mai aproape de 14, in nici un caz 8.5. Ideea e ca asta e al doilea set de segmenti si de camasi. Se poate sa fie de la altceva? Adica exclus segmenti, camasi. Eu m-am gandit la cuzineti deoarece cand am montat motorul (repet absolut toate piesele noi: vibrochen, axa cu came, pompa ulei, set motor MAHLE, segmenti GOETZE, distributie, absolut tot) motorul era intepenit. Mecanicul respectiv in care am avut mare incredere deoarece a fost inginer proiectant la dacia si mi-a mai facut o data segmentare si a mers masina mai bine decat din fabrica, a "slefuit" un pic cuzineti de la biela pistonului. Ar mai fi inca o problema: nu stiu daca pompa de benzina mai da randament. Nu stiu sigur daca este de la injectie sau de la pompa ca mi se pare ca nu da benzina in sarcina adica mie de la 110 nu mai creste in orice treapta de viteza in ideea in care ma duceam la curse si nu aveam ce face cu orice dacie, supernova sau cielo inclusiv executiv. Poate gasesc pe cineva care sa ma ajute aici. Va multumesc.


--------------------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
diaconuliviu
post 30 Sep 2004, 08:37
Post #11


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.569
Joined: 17 August 04
From: Space, the final frontiere




Cit se mentine acea presiune? dupa ce spui, posibil supapele.


--------------------
Opel Corsa 2001 - xx
Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur.
SSP,K!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
calin.c
post 30 Sep 2004, 08:44
Post #12


Membru autentic


Group: Members
Posts: 310
Joined: 27 July 04
From: sighisoara




supapele le-ai facut?
e posibil sa nu inchida bine


--------------------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
uau
post 30 Sep 2004, 23:59
Post #13


Membru incepator


Group: Members
Posts: 39
Joined: 16 March 04
From: Bucuresti




supapele au fost schimbate.


--------------------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
calin.c
post 1 Oct 2004, 17:45
Post #14


Membru autentic


Group: Members
Posts: 310
Joined: 27 July 04
From: sighisoara




si scaunele au fost rectificate?


--------------------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
uau
post 3 Oct 2004, 20:52
Post #15


Membru incepator


Group: Members
Posts: 39
Joined: 16 March 04
From: Bucuresti




au fost rectificate. La chiuloasa a fost facut tot ce se putea.


--------------------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Ciombe
post 4 Oct 2004, 08:30
Post #16


Membru autentic


Group: Members
Posts: 368
Joined: 9 January 04
From: Arad




Am o nelamurire:
Am vazut la un mecanic care mi-a masurat compresia: in ce unitate de masura se masoara??? In BAR sau psi ??? Nu de alta, dar difera foarte mult.... adica 10,5 BAR inseamna cam 14 psi sau cam asa ceva...

Asa ca daca ai 8,5 -9 bar inseamna totusi o compresia buna. Daca ai 10 psi atunci compresia e slaba.

...nu bag mana in foc ca am dreptate, dar de-aia intreb, ca sa ma lamuresc..


--------------------
Oltena 12 TRS, Dacia 1304 Papuc - B-83-JJJ, AR-30-JJJ
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
os
post 4 Oct 2004, 17:29
Post #17


Dictator. Comunist. Arbitrar. Pe scurt: rau.


Group: Moderatori
Posts: 1.528
Joined: 29 April 04




Domnilor,

1 lb.p.sq.in. = 1 psi = 144 lb.p.sq.ft = 1/2000 tn.sh.p.sq.in = 1/2240 tn.p.sq.in = 0,07030695796 kp/cm² = 6894,757293168 Pa

Cu alte cuvine, 1Bar=1kgf/cm^2=14,22 psi.

In situatia in care compresia este 10 psi, cred ca motorul nu mai poate functiona; ordinul de marime in psi ar trebui sa fie 80..100

Sanatate,
os


--------------------
. . .
Muschii mei minte nu are.
Cip-Cirip! Cip-Cirip! Cip-Cirip!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
os
post 4 Oct 2004, 22:09
Post #18


Dictator. Comunist. Arbitrar. Pe scurt: rau.


Group: Moderatori
Posts: 1.528
Joined: 29 April 04




QUOTE(os @ 4 Oct 2004, 19:29)
Domnilor,

1 lb.p.sq.in. = 1 psi = 144 lb.p.sq.ft = 1/2000 tn.sh.p.sq.in = 1/2240 tn.p.sq.in = 0,07030695796 kp/cm² = 6894,757293168 Pa

Cu alte cuvine, 1Bar=1kgf/cm^2=14,22 psi.

In situatia in care compresia este 10 psi, cred ca motorul nu mai poate functiona; ordinul de marime in psi ar trebui sa fie 80..100

Sanatate,
os
*


Later edit (nu se mai poate edita un mesaj? sau nu stiu eu cum?

Am calculat gresit. Ordinul de marime este in jurul a 150-200 psi. Sorry.

os


--------------------
. . .
Muschii mei minte nu are.
Cip-Cirip! Cip-Cirip! Cip-Cirip!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 9th June 2025 - 13:27
Forum Renault