despre viscozitatea uleiurilor, mai exact despre grade la cald
despre viscozitatea uleiurilor, mai exact despre grade la cald
Luna |
25 May 2007, 09:23
Post
#1
|
||
Membru incepator Group: Members Posts: 26 Joined: 11 January 07 |
|
||
--------------------
Dacia
Logan
Laureate 1.4mpi 2006
|
|||
YRX |
28 May 2007, 16:52
Post
#2
|
Membru autentic Group: Members Posts: 4.883 Joined: 6 July 06 From: Bucuresti |
Vezi tu, despre vascozitatea uleiului de motor s-a mai discutat, dar o concluzie clara si argumentata stiintific nu s-a desprins. Pana la urma si informatia "oficiala" (in special de la producatorii uleiurilor auto) cam lipseste.
Acum ceva timp am postat pe unul dintre topic-urile despre ulei urmatoarele lucruri legate de vascozitatea la cald. Pur si simplu sunt concluziile mele personale. QUOTE Sa luam extremele xxW30 si xxW60; - La temperatura de functionare a motorului xxW30 este mai fluid decat xxW60, fluiditate care este cu atat mai mare cu cat este mai cald afara. - Fluiditatea mai mare este un lucru "bad", ea conduce la scaderea presiunii de ungere si la scurgerea uleiului de pe piese pe care le lasa sa se frece intre ele, rezultand uzura - Vascozitatea mai mare a lui xxW60 protejaza motorul, insa creste consumul de carburant (uleiurile xxW30 mai sunt denumite si uleiuri de economie de carburant). Acum sa pun si intrebarile: -Presiunea de ungere este chiar dependenta de vascozitate? Adica daca cu xxW30 avem la relanti 1 Bar, cu xxW60 avem 1,3 Bar? (este pur ipotetic exemplul). -Chiar o fi diferenta de consum sesizabila in functie de uleiul folosit? -Unde ar trebui sa folosim ulei xxW30 si unde xxW60?(In oras unde stam cu motoarele in relanti de ne ies flacari pe esapament, la drum lung unde forjam depasiri, vara, iarna, merge oricand si in orice anotimp etc.) -Daca folosim uleiuri vascoase dauneaza cu ceva? (exclus la buzunare!)Dar cele fluide? |
--------------------
Dacia
Logan
2005 Ambition 1.6 MPI
|
|
Luna |
30 May 2007, 07:39
Post
#3
|
Membru incepator Group: Members Posts: 26 Joined: 11 January 07 |
intre timp m-am documentat.
Am cerut parerea unei reviste auto din ungaria, si concluziile ar fi urmatoarele: -de preferat ar fi utilizarea uleiurilor full sintetic -clima de la noi permite utilizarea in siguranta atat a uleiurilor 5w30 cat si a celor cu viscozitati mai mare -de regula in motoare noi se folosesc uleiuri mai "subtiri" (ex 5w30, 0w30 etc), iar la motoare cu rulaj mai mare (peste 100.000km) se pun uleiuri mai "groase" ex.10w40, 10w50, iar la rulaj de peste 250.000km 15w40, 15w50 (dar nu 20w40 care nu se folosesc pt autoturisme). de regula se trece la ulei mai gros cand creste consumul de ulei, consum care cu o viscozitate mai mare scade fara nici o interventie la motor. Referitor la uleiuri "Fuel Economy" (de regula 0w30 sau 5w30), nu stiu unde am citit ca trebuie sa respecta cerinta ca sa obtina o economie de combustibil de 2% fata de un alt ulei mai viscos (nu stiu exact de cit). 2% la un consum de 7L/100 inseamna 0.14L care practic dupa mine e nesesizabil; ajunge sa dai o talpa si gata cu economiile. Astea fiind spuse, astept contraargumente, iar daca nu sint, rog ca moderatorii sa inchida acest topic (daca considera tema epuizata), sau eventual sa-l stearga. Va urez numai bine, si bucurati-va de masinuta! This post has been edited by Luna: 30 May 2007, 07:39 |
--------------------
Dacia
Logan
Laureate 1.4mpi 2006
|
|
hash |
30 May 2007, 08:10
Post
#4
|
calculatorist Group: Members Posts: 1.388 Joined: 13 September 04 |
Intr-un alt topic (nu mai stiu care) era un link catre un mic ghid al uleiurilor de motor. Am gasit cateva raspunsuri utile:
ghid uleiuri 1 ghid uleiuri 2 |
--------------------
-
-
-
|
|
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 25th September 2024 - 18:37 |