DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> De ce scade turatia cand franez?

florinutzu
post 28 May 2007, 08:26
Post #1


Membru autentic


Group: Members
Posts: 290
Joined: 6 July 05
From: Piatra Neamt




Cand calc frana, in timpul mersului, scade turatia de la 900-1000, cat e la relanti, la 500, poate si mai putin. La turatia asta aproape ca se opreste motorul.
Deci in mers, calc ambreajul, scot din viteza si calc frana. Consider ca ar fi normal sa ramana undeva la turatia de relanti si nu la jumate.
Acum cred ca si valvele acelea ce dirijeaza aerul sunt defecte da nu am gasit in comert ca sa le schimb. Si daca sunt scumpe... Supapa alba de pe servofrana isi face treaba. Poate sa fie si de la faptul ca la calcarea franei se aprind becurile stop pe frana si fiind consumatori scade tensiunea si ....
Nu stiu ... spun si eu.
Ce sa fac?


--------------------
DACIA BERLINA 1310L - NT 05 XXX
Cel ce pune o intrebare e prost pana afla raspunsul.
Cel ce nu intreaba e prost pentru todeauna!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mihai0070
post 28 May 2007, 08:33
Post #2


NOVA Gt , 1997


Group: Members
Posts: 2.752
Joined: 5 July 06
From: Bucuresti




Este normal sa scada putin de la 1000 la 900 ... si asta si din cauza servo franei si din cauza consumului de curent la lumini ... dar nu de la 1000 la 500 rpm ... deja acolo ai probleme la mecanismul sad.gif servofranei ...


--------------------
Dacia Nova LPG Benzina 1997 GT Rosu 1600cc - 1-B-5550
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
os
post 28 May 2007, 08:41
Post #3


Dictator. Comunist. Arbitrar. Pe scurt: rau.


Group: Moderatori
Posts: 1.528
Joined: 29 April 04




In mod normal turatia scade de la relanti cind actionezi frina din cele doua cauze enuntate de tine: consum electric ceva mai mare si deranjarea amestecului de o cantitate _mica_ de aer "fals" venit de la servofrina.

Dar ceea ce descrii tu e deja anormal. Ma duce gindul la doua cauze posibile, eventual in combinatie:
- servofrina defecta
- putere electrica mult prea mare (aproape-scurtcircuit) pe stopuri.

Cred ca prima cauza este cea la care merita sa te uiti mai intii. Verifica asa: cu motorul cald, strangulezi complet furtunul servofrinei (exista o clema pentru asta, daca nu il poti fringe in pumn) si "cineva" apasa pe frina. Scade major turatia? (asa ca in descrierea ta). Daca da->servofrina. Daca nu, poate e cauza a doua:

Pentru a doua cauza: scoate un papuc de la intrerupatorul stopurilor (il gasesti in partea de sus a pedalei de frina), apoi probeaza.

Imi mai vinein minte o cauza electrica posibila dar dupa mine improbabila: aprindere electronica montata defectuos (de exemplu alimentata cumva in combinatie cu circuitul electric al stopurilor).


--------------------
. . .
Muschii mei minte nu are.
Cip-Cirip! Cip-Cirip! Cip-Cirip!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 9th July 2025 - 13:39
Forum Renault