Platina ciudata, cu distanta variabila (unghi dwell variabil?)
![]() ![]() ![]() |
Platina ciudata, cu distanta variabila (unghi dwell variabil?)
Ovidiu Comănescu |
![]()
Post
#1
|
||
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 393 Joined: 26 September 06 From: Ploiesti ![]() |
|
||
--------------------
Dacia
1300
1977
- PH07DEH
|
|||
ydaniel |
![]()
Post
#2
|
![]() Adrenaline junkie! Group: Members Posts: 10.608 Joined: 11 August 04 From: black sea ![]() |
pune o poza;)
|
--------------------
Oriunde,
oricand...
ARO! Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita! |
|
sobolan |
![]()
Post
#3
|
![]() membru paros... Group: Members Posts: 8.242 Joined: 10 March 06 From: GL ![]() |
QUOTE(Ovidiu Comănescu @ 16 Jun 2007, 02:09) cand ajund la platina, ciudatenie, platina nu avea pintenul perpendicular ci putin intr-o parte, iar cand am vrut sa-i reglez distanta in pozitia normala am reglat 0,4 dar cand lucreaza avansul vacumatic se mareste distanta. ![]() pai si nu asa tre' sa lucreze platoul mobil pe care se "aseaza" platina....adica sa fie "influentat" de vacum ??? This post has been edited by sobolan: 16 Jun 2007, 20:27 |
--------------------
Logan-1.5dci-2017--
Golf mk5 - syncro - 2007--
Golf mk3-2.0 GTI-1993 colectionar de fiare vechi...
|
|
tabek |
![]()
Post
#4
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 305 Joined: 23 June 05 From: Cluj Napoca ![]() |
Nu, nu asa trebuie sa lucreze platina mobila...NU se modifica distanta, cand intra in actiune vacuumul! se modifica doar pozitia platinii mobile fata de partea fixa, distanta nu.
E ciudata platina aia, oricum ![]() Daca poti pune o poza, ar fi bine. |
--------------------
Dacia/Peugeot
1310L/307
1996/2006
- MM05HVM
|
|
Ovidiu Comănescu |
![]()
Post
#5
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 393 Joined: 26 September 06 From: Ploiesti ![]() |
Da, cred ca maine voi face o poza si voi pune pe site, azi nu am avut timp, cert e ca este al doi-lea delcou echipat cu astfel de platina vazut de mine. Mentionez ca distanta se modifica cu 0,2 sau 0,3 cand este actionata membrana de vacum, maine il voi monta sa vad cum merge motorul. Delcoul este din acelas an cu masina '74 si azi am mai dat de o asfel de platina prin piesele vechi de la frantuzoaica, cand am facut curat pe balcon, dar era foarte ruginita, asadar tind sa cred ca pe atunci delcourile au fost echipate cu acest tip de platina sau unele.
|
--------------------
Dacia
1300
1977
- PH07DEH
|
|
sobolan |
![]()
Post
#6
|
![]() membru paros... Group: Members Posts: 8.242 Joined: 10 March 06 From: GL ![]() |
pune poze sa vedem si noi...
|
--------------------
Logan-1.5dci-2017--
Golf mk5 - syncro - 2007--
Golf mk3-2.0 GTI-1993 colectionar de fiare vechi...
|
|
Gheorghedracu |
![]()
Post
#7
|
Membru autentic Group: Members Posts: 965 Joined: 5 May 06 ![]() |
Trebuie sa vedem. Daca distanta se mareste intr-adevar inseamna ca unghiul de inchidere scade, deci ai mai scinteie mai scurat la turatii mai mari exact adica atuncea cind ai vrea scinteie mai lunga (problema sistemelor capacitive-discharge) ca sa poti strapunge si arde un amestec mai bogat deci mai putin conductiv. Dar asta e teoria.
In teorie, pe de alta parte delcoul e construit astfel incit avansul vacuumatic sa avanseze scinteia un pic pina la o anumita turatie, dupa care intra in actiune greutatile care avanseaza iarasi scinteia miscind insa platoul platinei cu totul, nu o parte sau alta a platinei. Miscarea platoului aduce palpatorul platinei in contact pe axul delcoului un pic "mai in fata", asta e tot. Nu vad de ce ar fi nevoie sa construiesti o platina speciala care sa faca asta cu atit mai mult cu cit nu e clar ce efect poate avea platina respectiva pentru diferite motoare, cu curbe de avans diferite. Ma rog, trebuie sa asteptam poze. |
--------------------
Renault
17 Gordini
- RHJ 087 Legea limiteaza viteza, nu acceleratia.
|
|
Ovidiu Comănescu |
![]()
Post
#8
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 393 Joined: 26 September 06 From: Ploiesti ![]() |
Scuzati calitatea, de cu mobileaua. Am pus distanta la 0,2 mm si cand actioneaza vacumaticul se mareste la 0,3 mm, am intalnit la o alta platina, cu pintenul mai inclinat, distanta se marea pana la 0,4 mm. Functionarea motorului este destul de stabila si la turatii joase si la turatii inalte, mai trebuie sa vad in sarcina. Prima poza este cu platina gasita prin piesele vechi de la frantuzoaica, pacat ca nu am un aparat digital, inclinatia pintenului este pe la 80 de grade, sper sa pute-ti deslusi ceva, dar astea sunt posibilitatile mele.
This post has been edited by Ovidiu Comănescu: 17 Jun 2007, 17:09 Attached thumbnail(s) Photo_0078.jpg ( Size: 65.87k ) Number of downloads: 1341 Photo_0079.jpg ( Size: 66.6k ) Number of downloads: 1316 Photo_0081.jpg ( Size: 62.6k ) Number of downloads: 1402 Photo_0082.jpg ( Size: 56.55k ) Number of downloads: 1218 |
--------------------
Dacia
1300
1977
- PH07DEH
|
|
ydaniel |
![]()
Post
#9
|
![]() Adrenaline junkie! Group: Members Posts: 10.608 Joined: 11 August 04 From: black sea ![]() |
hmm,pare o modificare ceva:))
|
--------------------
Oriunde,
oricand...
ARO! Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita! |
|
Ovidiu Comănescu |
![]()
Post
#10
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 393 Joined: 26 September 06 From: Ploiesti ![]() |
QUOTE hmm,pare o modificare ceva:)) Ce modificare ar putea fi, doar am spus, am 3 platini de genul asta, toate luate de pe delcouri vechi, una am lasat-o pe acest delco si motorul merge destul de bine, nu l-am testat in sarcina ca nu am avut nici un drum, maine voi vedea ca sunt de serviciu. Am vrut sa stiu mai multe despre acest tip de platina, dar vad ca nimeni nu are asa ceva sau nu poate sa-mi spuna nimic, doar am vrut sa stiu cum poate influenta functionarea motorului, consumului sau demarajului, cu toate ca daca au fost puse sigur nu au influenta negativa, dar pana la urma voi vedea si singur. Poate mai este cineva totusi care stie sau a folosit. |
--------------------
Dacia
1300
1977
- PH07DEH
|
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#11
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
Care e problema pina la urma? Pintenul ala ar putea fi mai inclinat sau nu, la platinele actuale parca e tot inclinat. Depinde si de producator. Acela e modelul vechi de platina, din perioada '70.
Acea deschidere variabila la sistemul asta de avans vacuumatic va exista. Se poate face o mica corectie pentru simetrizare sa zicem. Acea rotita crestata din care se regleaza avansul vacuumatic este pe un ax care la capat e tesit. Bun, pe acea tesitura se introducea o cheie (acum nu mai exista, se foloseste patent) si prin rotirea punctul in care platina mobila e atacata de cama variaza, asa incit se poate obtine o simetrizare a distantei, nicidecum sa fie egala pe toata cursa. This post has been edited by diaconuliviu: 19 Jun 2007, 10:17 |
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
argon |
![]()
Post
#12
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
Daca nu calca pintenul drept, cu toata suprafata, se rezolva!
In primul rand se cumpara o platina de calitate, Doduco, Bosch, etc, pentru a se face reglajul corect, se monteaza, si se deformeaza corespunzator si controlat axul pe care intra platina , pana calca pintenul perfect pe came. Distanta s-a marit, pentru ca platina era semi-atacata, misca motorul putin de elice, sa stea pintenul intre 2 came, si nu se mai mareste. |
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
Ovidiu Comănescu |
![]()
Post
#13
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 393 Joined: 26 September 06 From: Ploiesti ![]() |
Diaconuliviu, la platinele actuale pintenul este perpendicular pe platina, dar la acest tip se modifica distanta indiferent de pozitia axului delco pe cama sau palpator, am incercat in fel si chip cu delcoul demontat sa aduc distantele cat de cat simetrice dar nici o sansa, asa au fost construite, ma repet, am 3 bucati de acest fel dintre care una se mareste de la 0,2 pana la 0,4.
Argon, daca ai citit bine, pintenul este inclinat la un anumit unghi fata de platina din constructie, nu este stramb cum sunt unele platini de s.r.l. facute, cum sa deformez axul, stiu sa schimb si sa reglez o platina, ca doar nu am trecut prin scoala ca rata pe lac, doar am terminat un liceu auto, ce-i drept acum 16 ani si la seral, dar nu am intalnit o astfel de platina si nu stiu cum se comporta. Oricum azi am testat motorul si in sarcina si vreau sa spun ca sunt destul de multumit de mers, e putin mai nervos si plecarile de pe loc sunt mai sprintene si line fara smucituri sau "dat in nas" demaraj mai bun ca inainte, mersul motorului e mai rotund. Pentru cine e din Ploiesti si vine la intalnirea de sambata va vedea despre ce este vorba. Multumesc pentru pareri si explicatii. This post has been edited by Ovidiu Comănescu: 19 Jun 2007, 11:47 |
--------------------
Dacia
1300
1977
- PH07DEH
|
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#14
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
"la platinele actuale parca e tot inclinat. Depinde si de producator" asta scriam mai sus, si ai confirmat-o si tu: "srl".
Daca oricit ai rasuci axul ala cu excentric (excentricul nu se vede, e pe sub pirghia aia) nu poti simetriza deschiderea (asa incit in repaus sa fie mica, apoi sa creasca pe masura ce vacuumaticul ataca ca apoi sa scada la depseriuni mari, atunci acea descentrare a pintenului e mare. Totusi, ma gindesc si la un efect benefic al situatiei: Spui ca distanta CRESTE la vacuum mare; acele depresiuni mari se obtin la turatii mici si medii (sa spunem 3000 rpm, 3500) dupa care scade usor. Ca urmare la relanti pina la turatiile alea distanta va fi mai mare dar, timpul cit bobina sta sub tensiune va fi suficient ca ea sa se "incarce" la curent maxim admis. La turatii mari vacuumaticul scade, scade si distanta intre platine, ca urmare timpul cit bobina sta sub tensiune (atentie, fata de timpul cit ar sta sub tensiune la aceeasi turatie cu platina la distanta constanta) creste putin, imbunatatind scinteia la turatiile alea mari. |
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
Ovidiu Comănescu |
![]()
Post
#15
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 393 Joined: 26 September 06 From: Ploiesti ![]() |
Da, cooorect, dar depresiunea scade putin la apasarea acceleratiei, atunci platina revine in pozitia relaxata din cauza arcului de la vacum si in momentul cand creste putin turatia atunci se creeaza din nou depresiune atragand din nou platina, toate astea ducand la un demaraj mai bun, la turatii inalte depresiunea nu scade de loc, acolo lucreaza avansul centrifugal, de fapt am simtit azi de dimineata cum plecam de pe loc sau la depasiri, mersi diaconuliviu si la toti ceilalti, acum am inteles exact cum lucreaza si per total sunt multumit, mai ramane de vazut cu consumul sa vad daca se modifica ceva, sper ca nu in rau, acum bag de 25 ron pe saptamana si merg zilnic ~ 15 km sau mai mult si putin cam sportiv, ok multumesc si numa bine.
|
--------------------
Dacia
1300
1977
- PH07DEH
|
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#16
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
"depresiunea scade putin la apasarea acceleratiei, atunci platina revine in pozitia relaxata din cauza arcului de la vacum si in momentul cand creste putin turatia atunci se creeaza din nou depresiune atragand din nou platina"
Esti primul care confirma asta; am spus-o de mai multe ori ca depresiunea scade mai vizibil NUMAI la accelerari bruste, apoi revenind la valoarea dinainte(din masuratori). La turatii inalte depresiunea e mai mica decit cea de la relanti dar nu cu mult. Si, culmea, in toate cartile in care se vorbeste de vacuumatic, la deschidere maxima de clapeta se arata o depresiune mica, tinzind la zero. |
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
Ovidiu Comănescu |
![]()
Post
#17
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 393 Joined: 26 September 06 From: Ploiesti ![]() |
diaconuliviu, da ai dreptate, dar in practica nu prea sta nimeni cu clapeta deschisa la maxim adica cu acceleratia la blana cum se spune, iar cu arcurile astea facute de doi bani nu va lucra cum trebuie avansul, oricum ceea ce am spus sunt constatate de mine in practica cu un al doi-lea delcou, de la primul am deconectat furtunul de vacum si l-am montat la cel liber si accelerand am vazut ce se intampla cu platina la diferite turatii si reglaje ale rotitei dintate.
|
--------------------
Dacia
1300
1977
- PH07DEH
|
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#18
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
Da, eu am facut altfel: un amic de pe forum mi-a trimis un manometru "inversat", etalonat pentru depresiune. L-am legat pe furtunul de vacuum si m-am jucat cu acceleratia.
|
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
Cristy |
![]()
Post
#19
|
![]() Ghinion Group: Members Posts: 110 Joined: 31 August 04 From: Bucuresti ![]() |
Scuzati de off-topic, de ce mi se impusca f des platina?!
![]() Poate sa fie bosch, duduco, romaneasca... tot se impusca la 1 luna. berlina 2000 carburatie (dooooh:D) pe gpl |
--------------------
Dacia 1310 /
Opel Astra GTC ||
2000 / 2005
- B-08-LWJ / B-YY-XXX Am o Dacie si nu ezit s-o folosesc!
|
|
Ovidiu Comănescu |
![]()
Post
#20
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 393 Joined: 26 September 06 From: Ploiesti ![]() |
@diaconuliviu, da as fi avut nevoie si eu de un manometru, dar de unde, azi am forjat-o mai mult sa vad daca limiteaza ceva, nexam, motorul are vana casa zic asa, creste imediat in turatie, pacat ca am dat jos turometrul(e in modernizare) si la turatii mari merge fara nici o problema nu are trepidatii sau rateuri, asa il las nu mai umblu la reglaje si parca sa mai micsorat putin consumul.
@cristy, vezii cu bobina de inductie sa nu fie ceva spire in scurt, mergi o perioada cu una de imprumut sa vezi daca mai pusca sau iti incarca prea mult alternatorul si ai indicatorul defect, curent prea mare si implicit prin primarul bobinei, parerea mea. Acum nu ai specificat daca este pe clasic sau ai aprindere electronica. daca este pe clasic verifica sa faca contact foarte bine. |
--------------------
Dacia
1300
1977
- PH07DEH
|
|
omegabear |
![]()
Post
#21
|
![]() membru Group: Members Posts: 116 Joined: 24 January 06 From: Bucuresti ![]() |
platina de mai sus (cea in cauza) asezata peste o platina obisnuita cap la cap. Care este distanta (daca exista) dintre varfurile pintenilor?
Multumesc. ducellier9.JPG ( Size: 25.38k ) Number of downloads: 1284 |
--------------------
DACIA
1310 L
1994
- B 10 AGE "Nu are convingeri decât acela care n-a aprofundat nimic."
E. M. Cioran |
|
Ovidiu Comănescu |
![]()
Post
#22
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 393 Joined: 26 September 06 From: Ploiesti ![]() |
Scuze, nu inteleg ce vrei sa spui, oricum voi cauta un aparat digital sa fac din nou poze sa se vada mai clar.
|
--------------------
Dacia
1300
1977
- PH07DEH
|
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#23
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
@Ovidiu:
manometru de tensiometru (aparat de masurat tensiunea arteriala cu ac) la care burduful se rigidizeaza putin cu cositor, acul se scoate si se infige in pozitia "cap de scala maxim", aceea fiind noua pozitie "zero". Conectat in paralel cu unul cu mercur sau cu unul etalonat, se etaloneaza si cel in cauza. Pentru metoda in sine intreaba-l pe dyogenes. |
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
Ovidiu Comănescu |
![]()
Post
#24
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 393 Joined: 26 September 06 From: Ploiesti ![]() |
Mersi Diaconuliviu, voi vedea cum il fac. Momentam nu mai fac nimic la motor deoarece merge foarte bine cu noul delco implicit cu aceasta platina si dupa cum am mai spus parca sa mai simtit si o reducere a consumului + plecari mai nervoase.
off: mie frica sa nu prinda paianjeni la busonul de la rezervor ![]() |
--------------------
Dacia
1300
1977
- PH07DEH
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 7th June 2025 - 19:23 |