Frige Bobina de inductie
![]() ![]() ![]() |
Frige Bobina de inductie
jews |
![]()
Post
#1
|
||
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 83 Joined: 23 June 07 ![]() |
|
||
--------------------
Dacia
1310L
1998
- PH-09-BVD
|
|||
KidTx |
![]()
Post
#2
|
![]() Membru Group: Members Posts: 135 Joined: 19 July 06 From: Buc ![]() |
scurt la instalatia electrica nu ai.si mie mi sa intamplat mai demult se incingea si bobina statea culcata.mi-a zis cineva sa o pon "in picioare" .am schimbat bobina si am pus-o in "picioare".si acum se incinge dar nu mai am probleme la pornite cand este incinsa.
|
--------------------
Dacia
1310
1995
- B 05 MKM Repar obiecte pierdute
|
|
Ionutzz |
![]()
Post
#3
|
Membru incepator Group: Members Posts: 84 Joined: 26 March 07 ![]() |
Daca se incalzeste tare bobina cel mai bine este s-o schimbi, asa am patit eu, cand se incalzea tineam contactul vreo 5 secunde pana pornea. Dupa ce am schimbat-o pornea la prima cheie, dar tot se incalzeste putin..
|
--------------------
Dacia
1307
1999 Dacia 1307, 1557cmc, 50KW
|
|
argon |
![]()
Post
#4
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
Care e totusi problema? am inteles ca masina merge .Bobina e construita in asa fel incat trebuie sa se incalzeasca. D'aia are ulei in ea, sa disipe caldura spre carcasa. Daca masina merge, n'are nimic ! Toate se incalzesc mai ales vara, abia sa pui mana pe ele, si n'au nimic, cautati-va si voi alte indeletniciri decat sa pipaiti bobina.
|
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
ATM |
![]()
Post
#5
|
![]() 1948 Tucker Torpedo Group: Members Posts: 596 Joined: 28 December 05 From: Bucuresti ![]() |
Corect, Argon. Totusi, o mica nelamurire (io sunt altul caruia i se incinge bobina de-ti ia pielea daca tii mana pe ea, si totusi merge). In manualele alea mai vechi scrie ca bobina tre'sa stea musai in picioare, sub nici o forma culcata. La Dacia mea, dupa cate imi dau seama, ea a venit din fabrica pusa orizontal (ca asa are racordul de prindere). Sa mor io daca inteleg logica manualului...
Pentru initiatorul topicului, pornirile grele pe caldurile astea pot veni si de la fenomenul de "vapour lock", adica evaporarea benzinei in carburator, fapt ce nu are deloc legatura cu bobina. |
--------------------
MITSUBISHI
COLT
Z30-2005 Inchiriez fiare de calcat, geamuri termopan, betisoare de urechi, aparate de ras. Rog seriozitate.
|
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#6
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
Logica este asa: bobina are un singur punct de potentiala curgere: pe la fisa centrala; acolo are un contact cu surub unde etansarea poate fi compromisa. A doua explicatie: bobina are ulei numai cit sa acopere partea bobinata, deasupra raminind perna de aer. Daca pui bobina orizontal, perna se formeaza deasupra unei parti bobinate care se incinge si in plus nici nu mai beneficiaza de izolatia creata [SI] de ulei.
|
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
Peengoo |
![]()
Post
#7
|
Membru incepator Group: Members Posts: 2 Joined: 23 June 07 ![]() |
Mda ... si la mine frige bobina ... nu m-ar deranja daca s-ar incinge treptat si in timp mai mare, dar avand in vedere ca incepe sa se incinga de nu poti pune mana pe ea in aprox 3 minute nu imi prea place. Oricum o sa o schimb chiar daca o fac doar sa ma aflu in treaba.
|
--------------------
Dacia
1310
1995
- HD 02 KRZ
|
|
aalinte |
![]()
Post
#8
|
![]() membru pasionat de daciute vechi Group: Members Posts: 102 Joined: 2 January 07 ![]() |
bobina se poate incinge si daca aprinderea este defectuos reglata si asta ii scureaza din durata de functionare.In legatura cu ce zice manualu , bobinele vechi aveau carcasa prinsa in suruburi si pe acolo se pierde uleiul,astea noi sunt capsulate si nu mai curge uleiul din ea.parca prin anii 95-97 s-au montat bobinele culcate si apoi s-a revenit la montarea lor in picioare probabil din cauza ca se defectau repede iar explicatia este data mai sus de un coleg forumist.
|
--------------------
dacia,opel
1304,astra G
1998 izoterma,2004 1,7CDTI
- il-03-tzt; il-03-mhr papucar
|
|
C.C. |
![]()
Post
#9
|
![]() Membru Group: Members Posts: 190 Joined: 10 April 05 ![]() |
vreau sa va rog (cine vrea) sa puna mana pe bobina de inductie ca sa vedem o comparatie, pt.ca parerile sunt impartite la cat de tare trebuie sa se incalzeasca bobina.
a mea se incalzeste de de-abia pot sa tin mana pe ea (frige). deci, ca o aproximatie, probabil are vreo 40-50 de grade. masina merge, dar am schimbat deja o bobina si vreau sa stiu daca e normal sa se incalzeasca asa. incercati sa puneti mana pe ele dupa un drum mai lung- eventual- si postati aici, va rog. sal |
--------------------
opel
vectra a
1990, ex. dacia 1310
- abxxxx scopul NU scuza mijloacele!
|
|
Merced |
![]()
Post
#10
|
![]() No fear. No limit. No equal. Group: Members Posts: 8.277 Joined: 24 June 07 ![]() |
Daca-ti porneste masina la cald ignora temperatura mare. Toate se incalzesc mai mult sau mai putin.
|
--------------------
Ford
Ka
2012 1.2 benzina 69 cai Titanium it's a kind of peace.
|
|
argon |
![]()
Post
#11
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
QUOTE(C.C. @ 1 Oct 2007, 09:05) vreau sa va rog (cine vrea) sa puna mana pe bobina de inductie ca sa vedem o comparatie, pt.ca parerile sunt impartite la cat de tare trebuie sa se incalzeasca bobina. a mea se incalzeste de de-abia pot sa tin mana pe ea (frige). deci, ca o aproximatie, probabil are vreo 40-50 de grade. masina merge, dar am schimbat deja o bobina si vreau sa stiu daca e normal sa se incalzeasca asa. incercati sa puneti mana pe ele dupa un drum mai lung- eventual- si postati aici, va rog. sal idem! de 11 ani nu s-a stricat. |
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
Minel |
![]()
Post
#12
|
![]() Pauard bai Remat Nord Group: Members Posts: 4.043 Joined: 4 April 07 From: Cluj .......Resita ,C-S ![]() |
Dar este posibil ca dupa un drum lung sa iti fluctueze turatia si sa mearga neregulat la relanti ??,dar sa porneasca la sfert de cheie ??
|
--------------------
Dacia
1310-L /VW Passat
1995/1397cmc
- CS-01-TMS Mandru posesor de Dacia
|
|
argon |
![]()
Post
#13
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
posibil este, normal nu.
|
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
Merced |
![]()
Post
#14
|
![]() No fear. No limit. No equal. Group: Members Posts: 8.277 Joined: 24 June 07 ![]() |
Dupa cele citite pe aici ma gandesc serios sa schimb si eu bobina, macar de proba sa vad daca-mi rezolva problemele la relanti. Am una in portbagaj, romaneasca cred are marcaj EP, deci ma gandesc ca e romaneasca. Pare nou-nouta, am gasit-o prin debara intr-o cutie cu piese.
![]() |
--------------------
Ford
Ka
2012 1.2 benzina 69 cai Titanium it's a kind of peace.
|
|
PaulT |
![]()
Post
#15
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.294 Joined: 23 June 06 From: Bucuresti ![]() |
Nu cred ca ti-ar rezolva problemele la relanti.Daca are ceva bobina incepe sa intrerupa in regimuri mai inalte.In turatii mici inca mai duce un timp,pana moare.Daca trage bine(si din cate am inteles merge f bine)las-o,ca nu e de acolo.
![]() |
--------------------
Dacia/Mitsubishi
Logan 1.6 mpi/Berlina 1300/Lancer Clasic
2006 Laureate/1973/2008
- B-00-xxx
|
|
Merced |
![]()
Post
#16
|
![]() No fear. No limit. No equal. Group: Members Posts: 8.277 Joined: 24 June 07 ![]() |
O s-o las ca pana la urma masina merge bine in sarcina. Doar mi se pare ca se incalzeste mai greu motorul decat de obicei, desi n-a fost mai frig afara sau ceva de genul asta. Poate sa afecteze chestia asta schimbul uleiului, din RO3 20W40 in BP 15W40?
![]() |
--------------------
Ford
Ka
2012 1.2 benzina 69 cai Titanium it's a kind of peace.
|
|
PaulT |
![]()
Post
#17
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.294 Joined: 23 June 06 From: Bucuresti ![]() |
Daca are frecari mai reduse...s-o incalzi mai greu..
![]() |
--------------------
Dacia/Mitsubishi
Logan 1.6 mpi/Berlina 1300/Lancer Clasic
2006 Laureate/1973/2008
- B-00-xxx
|
|
Merced |
![]()
Post
#18
|
![]() No fear. No limit. No equal. Group: Members Posts: 8.277 Joined: 24 June 07 ![]() |
![]() |
--------------------
Ford
Ka
2012 1.2 benzina 69 cai Titanium it's a kind of peace.
|
|
PaulT |
![]()
Post
#19
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.294 Joined: 23 June 06 From: Bucuresti ![]() |
Si in Bucuresti a fost,dar nu ca mai demult.Oricum,e o problema daca se incalzeste mai mult,nu daca se incalzeste mai greu.Alearg-o linistit.
![]() |
--------------------
Dacia/Mitsubishi
Logan 1.6 mpi/Berlina 1300/Lancer Clasic
2006 Laureate/1973/2008
- B-00-xxx
|
|
Merced |
![]()
Post
#20
|
![]() No fear. No limit. No equal. Group: Members Posts: 8.277 Joined: 24 June 07 ![]() |
Nu-mi place ca inainte pornea frumos cu soc tras iar pana ieseam la drum intins dintre blocuri, adica aprox 2 minute si 300m bagam socul si statea la relanti. Acum s-a lungit timpul la vreo 4 minute. In rest e in continuare "tun".
![]() |
--------------------
Ford
Ka
2012 1.2 benzina 69 cai Titanium it's a kind of peace.
|
|
tabek |
![]()
Post
#21
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 305 Joined: 23 June 05 From: Cluj Napoca ![]() |
Poate nu e reglat avansul ca lumea, in sensul ca e prea mic, poate avea acest efect si cu un avans prea mic. Merita sa verifici si asta...
|
--------------------
Dacia/Peugeot
1310L/307
1996/2006
- MM05HVM
|
|
ydaniel |
![]()
Post
#22
|
![]() Adrenaline junkie! Group: Members Posts: 10.608 Joined: 11 August 04 From: black sea ![]() |
am schimbat 5 bobine de cand e masina.
|
--------------------
Oriunde,
oricand...
ARO! Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita! |
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#23
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
Bobina se incinge si de la condensator "uscat', capacitate scazuta sau daca ai pus doi condensatori in paralel ori de la condensator partial in scurt sau alt scurt partial pe traseul primar.
De asemenea, o tensiune de incarcare mai mare de cei 14,4 V produce incingerea, ca si o distanta prea mica la platine (crestw "dwell time"-timpul cit bobina e sub tensiune - cu efect de crestere a temoeraturii). |
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
Minel |
![]()
Post
#24
|
![]() Pauard bai Remat Nord Group: Members Posts: 4.043 Joined: 4 April 07 From: Cluj .......Resita ,C-S ![]() |
Sper sa nu fiu off-topic ,platina 0,4 ,avansul fiind pus facut cu reperul pe volanta si scanteie la fisa centrala ,fie ca este motorul cald sau rece da rateuri in evacuare si are si un mers neregulat ,mutand delcoul cand este cald motorul mai in stanga spre radiator masina porneste mult mai greu dar acele rateuri din evacuare nu mai sunt asa dese si motorul merge mai rotund dar parca mai puturos la accelerare , bobina de inductie poate afecta in vreun fel reglarea avansului si automat pornirea ???
![]() |
--------------------
Dacia
1310-L /VW Passat
1995/1397cmc
- CS-01-TMS Mandru posesor de Dacia
|
|
Tataye |
![]()
Post
#25
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 14 Joined: 4 October 07 ![]() |
Apropo de rateuri...ieri am patit-o si eu. Nu porneste cand e cald motorul si trebuie insistat
![]() |
--------------------
Dacia
1310 TLX a.k.a. BABU
- Born 1997
|
|
Merced |
![]()
Post
#26
|
![]() No fear. No limit. No equal. Group: Members Posts: 8.277 Joined: 24 June 07 ![]() |
Rateu in carburator din cate stiu eu da cand e benzina putina. Cat despre pornirea la cald, poate ai prins o bobiba proasta, a mai patit recent un forumist treaba asta.
![]() |
--------------------
Ford
Ka
2012 1.2 benzina 69 cai Titanium it's a kind of peace.
|
|
Tataye |
![]()
Post
#27
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 14 Joined: 4 October 07 ![]() |
Am uitat sa specific ca sunt pe GPL
![]() |
--------------------
Dacia
1310 TLX a.k.a. BABU
- Born 1997
|
|
bygy007 |
![]()
Post
#28
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.177 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
QUOTE(Tataye @ 5 Oct 2007, 00:21) Apropo de rateuri...ieri am patit-o si eu. Nu porneste cand e cald motorul si trebuie insistat ![]() delcoul cu probleme (axul) ai joc mare lareral asa imi facea si mie pina cind l-am schimbat la gpl trebuie sa ai aprinderea pusa bine la punct This post has been edited by bygy007: 5 Oct 2007, 22:36 Attached thumbnail(s) 13_08_07_1503.jpg ( Size: 47.08k ) Number of downloads: 217 |
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 10th May 2025 - 13:35 |