Voltmetru digital, auto
![]() ![]() ![]() |
Voltmetru digital, auto
zanga |
![]()
Post
#1
|
||
![]() Daciot solenzar Group: Members Posts: 972 Joined: 17 July 05 From: Bacau ![]() |
Attached thumbnail(s) 172790.jpg ( Size: 18.48k ) Number of downloads: 2315 |
||
--------------------
Dacia
Logan
Preference - 2004
- BC ## MSU Daca Ai Cap Iese Altfel
Esti prost si vrei sa te remarci? Aprinde proiectoarele! Esti cel mai prost? Aprinde si stopul de ceata! |
|||
$$ilvviu |
![]()
Post
#2
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.882 Joined: 6 January 07 From: Roman/NT ![]() |
La 15 lei cumperi un multimetru cu care poti face si alte masuratori.
|
--------------------
Renault
Laguna
Initiale 2002
- NT-97-SLR Suzuki Samurai 1983 NT-99-SZK
VW Golf 1.9TDI 2001 NT-99-FIX |
|
zanga |
![]()
Post
#3
|
![]() Daciot solenzar Group: Members Posts: 972 Joined: 17 July 05 From: Bacau ![]() |
Am deja multimetru...vreau ceva care sa ramana tot timpul montat sau ceva care se poate pune la bricheta ca cel din poza...
|
--------------------
Dacia
Logan
Preference - 2004
- BC ## MSU Daca Ai Cap Iese Altfel
Esti prost si vrei sa te remarci? Aprinde proiectoarele! Esti cel mai prost? Aprinde si stopul de ceata! |
|
bygy007 |
![]()
Post
#4
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.177 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
atentie trebuie sa aibe alimentare pe 12V si sa poata masura de la aceeasi sursa de alimentare adica alimentarea si firul de masura sa aibe masa comuna unele modele nu stiu sa masoare daca alimentarea si masura sint luate de la acelasi punct
mi sa pare mai misto modelul 3, modelul 1 merge ca este auto modelul 2 trebuiesc facute modificari si nu stiu daca nu dai de problema expusa mai sus This post has been edited by bygy007: 9 Jul 2007, 20:51 |
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
zanga |
![]()
Post
#5
|
![]() Daciot solenzar Group: Members Posts: 972 Joined: 17 July 05 From: Bacau ![]() |
Si mie imi face cu ochiul modelul 3 dar e totusi prea scump...bygy007 tu esti mai in domeniu ca mine, crezi ca ar mai fi altceva care sa se preteze la ce vreau eu?...mie mi-ar fi placut ceva asemanator cu termometrele alea in/out dar inca nu am gasit asa ceva...
This post has been edited by zanga: 9 Jul 2007, 22:20 |
--------------------
Dacia
Logan
Preference - 2004
- BC ## MSU Daca Ai Cap Iese Altfel
Esti prost si vrei sa te remarci? Aprinde proiectoarele! Esti cel mai prost? Aprinde si stopul de ceata! |
|
bygy007 |
![]()
Post
#6
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.177 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
nu prea ai ce sa alegi eu ti-am zis parerile mele trebuie sa iei ceva auto nu stiu care dintre ele merg trebuie intrebat de unde le iei daca poti sa le alimentezi si sa masori aceeasi sursa ca altfel masoara eronat su le poti distruge chiar eu zic sa te orientezi spre modelele 1 sau 3 ,2 sigur nu masoara aceeasi sursa pentru el trebuie facuta o sursa care sa izoleze galvanic masa de masura cu cea a aparatului
|
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
zanga |
![]()
Post
#7
|
![]() Daciot solenzar Group: Members Posts: 972 Joined: 17 July 05 From: Bacau ![]() |
Multumesc de sfaturi...am mai gasit o gramada de modele pe e bay, pacat ca nu suntem in SUA...dar mai caut...
|
--------------------
Dacia
Logan
Preference - 2004
- BC ## MSU Daca Ai Cap Iese Altfel
Esti prost si vrei sa te remarci? Aprinde proiectoarele! Esti cel mai prost? Aprinde si stopul de ceata! |
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#8
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
QUOTE(zanga @ 9 Jul 2007, 13:39) Am deja multimetru...vreau ceva care sa ramana tot timpul montat sau ceva care se poate pune la bricheta ca cel din poza... Atentie, tensiunea masurata "pe bricheta' este eronata din cauza inerentei caderi de tensiune pe fire+contact cu cheie (la dacia n-am vazut contact cu cheie care sa nu aiba macar 0,3 V cadere pe el). Caderea va creste odata cu cresterea consumatorilor in functiune. Ce intereseaza de fapt e tensiunea pe baterie, deci, de acolo ar trebui sa primeasca tensiunea de masura, eventual prin releu actionat de contact, depinde de consumul voltmetrului (alimentarea montajului) |
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
argon |
![]()
Post
#9
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
iegzact, ai grija ca mie imi arata 13,2 pe bricheta si 14,1 pe baterie/alternator.
|
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
zanga |
![]()
Post
#10
|
![]() Daciot solenzar Group: Members Posts: 972 Joined: 17 July 05 From: Bacau ![]() |
Bun deci ala de pe bricheta pica...as pune direct pe baterie unul din cele care apar pe ebay(daca reusesc sa cumpar unul)...in cel mai rau caz caut o schema si incerc sa bricolez unul....
|
--------------------
Dacia
Logan
Preference - 2004
- BC ## MSU Daca Ai Cap Iese Altfel
Esti prost si vrei sa te remarci? Aprinde proiectoarele! Esti cel mai prost? Aprinde si stopul de ceata! |
|
costin_bad |
![]()
Post
#11
|
![]() Membru Group: Members Posts: 188 Joined: 23 October 06 From: Bucuresti ![]() |
Zanga, poti folosi linistit voltmetrul de bricheta. Pentru ca:
1. circuitul de bricheta este separat de circuitul de contact cheie. 2. circuitul de alimentare echipamente audio este de asemenea separat de circuitul de contact cheie. 3. daca ai toti consumatorii opriti, voltmetrul de bricheta iti va arata tensiunea bateriei. Presupun ca la iarba verde nu aprinzi farurile, sau aeroterma. Mai cred ca totusi nu vrei o masuratoare de laborator cu precizie de 0,001 V, ci doar una orientativa, cand sa pornesti motorul sa mai incarce bateria un pic, sau sa opresti muzica si/sau lada frigorifica, intrucat si aia consuma vreo 5-6 amperi. Tensiunea aratata de el va fi cu atat mai apropiata de tensiunea bateriei cu cat sunt mai putini consumatori porniti care sunt conectati pe aceleasi doua fire cu voltmetrul. Oricum iti va arata o tensiune mai mica, ceea ce pe tine te ajuta. Voltmetrul are un consum de curent infim, datorita rezistentei mari de intrare. El singur nu poate cauza caderi asa mari cum scrie Argon. In cazul sau cred ca mai erau consumatori porniti sau voltmetrul nu era bun. |
--------------------
suzuki
sx4 glx
2009
|
|
zanga |
![]()
Post
#12
|
![]() Daciot solenzar Group: Members Posts: 972 Joined: 17 July 05 From: Bacau ![]() |
Multumesc pentru explicatii dar problema mea nu e unde sa conectez voltmetrul ci unde sa gasesc unul...pe cel de bricheta l-am vazut intr-o poza pe google dar nu stiu de unde sa il cumpar, totusi pe mine m-ar fi incantat unul din cele gasite pe ebay...asa ca daca a vazut cineva prin vreun magazin asa ceva il rog sa imi spuna si mie ca prin magazinele de piese auto se uita astia ca la navete spatiale...
This post has been edited by zanga: 11 Jul 2007, 08:38 |
--------------------
Dacia
Logan
Preference - 2004
- BC ## MSU Daca Ai Cap Iese Altfel
Esti prost si vrei sa te remarci? Aprinde proiectoarele! Esti cel mai prost? Aprinde si stopul de ceata! |
|
bygy007 |
![]()
Post
#13
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.177 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
QUOTE(zanga @ 10 Jul 2007, 22:07) Multumesc de explicatii dar problema mea nu e unde sa conectez voltmetrul ci unde sa gasesc unul...pe cel de bricheta l-am vazut intr-o poza pe google dar nu stiu de unde sa il cumpar, totusi pe mine m-ar fi incantat unul din cele gasite pe ebay...asa ca daca a vazut cineva prin vreun magazin asa ceva il rog sa imi spuna si mie ca prin magazinele de piese auto se uita astia ca la navete saptiale... voltmetrele le gasesiti pe la magazinele piese electronice |
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#14
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
QUOTE(costin_bad @ 10 Jul 2007, 14:57) Zanga, poti folosi linistit voltmetrul de bricheta. Pentru ca: 1. circuitul de bricheta este separat de circuitul de contact cheie. 2. circuitul de alimentare echipamente audio este de asemenea separat de circuitul de contact cheie. 3. daca ai toti consumatorii opriti, voltmetrul de bricheta iti va arata tensiunea bateriei. Presupun ca la iarba verde nu aprinzi farurile, sau aeroterma. Mai cred ca totusi nu vrei o masuratoare de laborator cu precizie de 0,001 V, ci doar una orientativa, cand sa pornesti motorul sa mai incarce bateria un pic, sau sa opresti muzica si/sau lada frigorifica, intrucat si aia consuma vreo 5-6 amperi. Tensiunea aratata de el va fi cu atat mai apropiata de tensiunea bateriei cu cat sunt mai putini consumatori porniti care sunt conectati pe aceleasi doua fire cu voltmetrul. Oricum iti va arata o tensiune mai mica, ceea ce pe tine te ajuta. Voltmetrul are un consum de curent infim, datorita rezistentei mari de intrare. El singur nu poate cauza caderi asa mari cum scrie Argon. In cazul sau cred ca mai erau consumatori porniti sau voltmetrul nu era bun. 1. 2. 3. Eronat, PORNESC din acelasi punct, ala fiind (macar) borna cu surub a blocului de lumini. Caderea de tensiune e 0,1 V pina acolo. Acuma sint variatiuni la tema: unele instalatii au bricheta pe + permanent, altele pe + contact, la astea din urma circuitul se inchide prin contact cu cadere de min 0,1 V, in practica e mai mare. Apoi, daca nu vrei precizie de masura, nu are rost sa cumperi voltmetru, iei un montaj cu 3 LED (<12V, 12-14,5, >14,5, sau cum or fi intervalele). Daca tot ne contrazici, ai masurat vreodata caderea de tensiune pe contactul cu cheie? dar fii sincer. Eu da. Partea boldata, esti sigur? Acel voltmetru ANALOGIC, CU AC, da, are consum infim, cel cu afisaj cristale lichide sa admitem ca tot mic dar cel cu afisaj LED de unde se alimenteaza? Ma refer la consumul MONTAJULUI, nu al INTRARII, asta am scris-o si mai sus. Care e ceva mai mare, trebuie efectiv masurat. |
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
zanga |
![]()
Post
#15
|
![]() Daciot solenzar Group: Members Posts: 972 Joined: 17 July 05 From: Bacau ![]() |
bygy007 am incercat si la magazinele cu piese si nu am gasit inca nimic...stii cumva vreun magazin on-line cu asa ceva ?
liviu deci ideal(pentru consum) clar ar fi unul cu cristale lichide dar de unde il iau? This post has been edited by zanga: 11 Jul 2007, 08:49 |
--------------------
Dacia
Logan
Preference - 2004
- BC ## MSU Daca Ai Cap Iese Altfel
Esti prost si vrei sa te remarci? Aprinde proiectoarele! Esti cel mai prost? Aprinde si stopul de ceata! |
|
driverx |
![]()
Post
#16
|
![]() --- Membru cu ralanti --- Group: Members Posts: 7.656 Joined: 21 November 03 ![]() |
La alea de tiuning nu ai cautat?
|
--------------------
Mitsubishi
Lancer
2008 Univega Alpina HT-LTD Disc Deore 2011
|
|
zanga |
![]()
Post
#17
|
![]() Daciot solenzar Group: Members Posts: 972 Joined: 17 July 05 From: Bacau ![]() |
Aia au doar analogice si parca nu as gauri bord-ul sa montez asa ceva...
|
--------------------
Dacia
Logan
Preference - 2004
- BC ## MSU Daca Ai Cap Iese Altfel
Esti prost si vrei sa te remarci? Aprinde proiectoarele! Esti cel mai prost? Aprinde si stopul de ceata! |
|
driverx |
![]()
Post
#18
|
![]() --- Membru cu ralanti --- Group: Members Posts: 7.656 Joined: 21 November 03 ![]() |
Deci nu vrei sa devii fest and fiurias.....
Oricum...cred ca te stresezi degeaba. Destul de useless treaba. Cand mergi la mici, scoti un voltmetru de 15RON din piata il pui pe borne si il mai urmaresti din cand in cand in timp ce iti bubuie muzica. ..problem solved |
--------------------
Mitsubishi
Lancer
2008 Univega Alpina HT-LTD Disc Deore 2011
|
|
zanga |
![]()
Post
#19
|
![]() Daciot solenzar Group: Members Posts: 972 Joined: 17 July 05 From: Bacau ![]() |
Daca numai in voltmetrul ala consta tiuningul il luam de mult
![]() This post has been edited by zanga: 11 Jul 2007, 09:34 |
--------------------
Dacia
Logan
Preference - 2004
- BC ## MSU Daca Ai Cap Iese Altfel
Esti prost si vrei sa te remarci? Aprinde proiectoarele! Esti cel mai prost? Aprinde si stopul de ceata! |
|
costin_bad |
![]()
Post
#20
|
![]() Membru Group: Members Posts: 188 Joined: 23 October 06 From: Bucuresti ![]() |
Pentru diaconuliviu.
Cred ca trebuie clarificate cateva lucruri. 1. Evident ca toti consumatorii se intalnesc pana la urma pe bornele de baterie - prin circuitele lor. 2. La DSN, mea, si la alte auto pe care le-am avut (Oltcit, Dacia Nova), bricheta functioneaza si cand contactul NU e pus. La fel si radio CD prin cablarea facuta. Presupun ca si la Solenza si Logan. Deci sunt circuite separate macar pana la acea borna cu surub a blocului de lumini. Acum, chiar si la auto care nu aveau radio preinstalat, eu l-am instalat inainte de contact cheie (Skoda 120). 3. Caderea de tensiune: exista cadere de tensiune DOAR daca sunt consumatori porniti, deci circula curent pe circuitul de alimentare al fiecaruia. Daca I-curentul consumat este zero, caderea este zero. Asta am spus la punctul 3 din postul precedent. 4. Nu am contrazis pe nimeni referitor la contactul de cheie. Argon specifica o cadere de tensiune intre bricheta si baterie, care inseamna alte fire, alte contacte mai mult sau mai putin perfecte, care la o circulatie de curent dau o cadere de tensiune. Eu nu am masurat caderea pe contactul meu de cheie pentru simplul motiv ca nu am avut nevoie. In toata reteaua electrica a masinii datorita curentilor mari ceruti de fiecare voi avea caderi pe fire si contacte, inevitabil, si in plus pe rezistenta interna a bateriei, care nici ea nu e zero. Esentialul e sa mentii aceste caderi in limite rezonabile, ca sa ai tensiunea necesara la consumator si sa nu se incinga cablele. 5. Fara a sti datele de catalog ale acelui voltmetru pe leduri, eu presupun ca nu va consuma mai mult de 50 mA, hai 100 mA. Presupunand o rezistenta a cablelor de alimentare catre voltmetru de 0,1 ohmi, desi cred ca real este mai mica, atunci 0,1ohmi*0,1A= 0,01V. Cred ca este perfect neglijabila o cadere 10 mV la un voltmetru de la care nu ai nevoie de precizie, iar bateria nu e un etalon de stabilitate a tensiunii. De-abia la un consum al voltmetrului de 1A (care e neverosimil) va fi o cadere de 0,1V. Pentru scopul sau este bun si un indicator pe leduri, cum ai spus. Desi, pana la urma nici ala nu trebuie, caci la 3-4 ore, functie de consumul aparatelor, poti da drumul la motor ca sa incarce bateria, sau opresti aparatele, cum vrei. |
--------------------
suzuki
sx4 glx
2009
|
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#21
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
La punctul ala 3 anterior, depinde UNDE legi casetofonul/statia. Daca le legi DIRECT pe bornele bateriei, nu ai cadere pina la bricheta, daca insa le legi, fie si pe acel + fara contact (reglete), vei avea caderi pe fire.
In plus, cind pornesti motorul acel voltmetru iti va arata (si numai cu motorul pornit) o alta tensiune, exista minim DOI consumatori (aprinderea si rotorul alternator) care vor genera o mica cadere. Ei, aia te pacaleste, aia face si releul sa incarce (uneori) mai mult decit trebuie si aproape totdeauna mai mult decit reglajul sau. exceptie fac releele cu fir de referinta. Revenind, totusi, la scopul initiatorului, de a sti cit poate folosi bateria la iarba verde, ramin la acel 3 LED. A, la dacia veche aveam bricheta prin contact, la asta, pe direct. la cea veche stergatoarele erau pe direct, la asta sint prin contact. Variatiuni si/sau eventuale recablari gresite. |
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
bygy007 |
![]()
Post
#22
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.177 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
incearca daca vrei modelul ala la bricheta poti cumpara si on line
http://electronika.ro/magazin/index.php?cP...51cc5ba98a205ee This post has been edited by bygy007: 11 Jul 2007, 11:27 |
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
argon |
![]()
Post
#23
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
poate nu am pofta sa ma 'autentific' ca sa vad produsul
![]() |
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
driverx |
![]()
Post
#24
|
![]() --- Membru cu ralanti --- Group: Members Posts: 7.656 Joined: 21 November 03 ![]() |
Vai....ce prastie de sait. De mult n-am mai vazut asa ceva. Nici macar nu am putut sa vad ce dorea sa ne arate bygy007. Tare curios is ce gargauni trec prin capul celui care a fost in stare sa faca asa ceva......
|
--------------------
Mitsubishi
Lancer
2008 Univega Alpina HT-LTD Disc Deore 2011
|
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#25
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
http://electronika.ro/magazin/index.php?cP...51cc5ba98a205ee
Poate asa? daca nu, fara autentificare, selectati din stinga linkul: ACCESORII AUTO, difuzoare CASA-conectori pt radiocas, radio-CD, statii amplif, capace protectie, inele, cabluri, condensatori,accesorii tunning electric-> (110) si pe ultima pozitie apare, la 80 ron. Cam scump pentru scopul propus. |
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
driverx |
![]()
Post
#26
|
![]() --- Membru cu ralanti --- Group: Members Posts: 7.656 Joined: 21 November 03 ![]() |
CeAvemAici.JPG ( Size: 29.94k )
Number of downloads: 2358
Raspuns: Un C A C A T de sait. Ce link mai? Este imposibil saitu asta. Poate ma tot repet, dar e enervant rau..... |
--------------------
Mitsubishi
Lancer
2008 Univega Alpina HT-LTD Disc Deore 2011
|
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#27
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
Pai acolo, ultima pozitie, 12.
ca saitu e greoi, ma rog, alta poveste. |
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
zanga |
![]()
Post
#28
|
![]() Daciot solenzar Group: Members Posts: 972 Joined: 17 July 05 From: Bacau ![]() |
Se pare ca sunt cam hoti cei cu site-ul, altii l-au gasit la alt pret...liviu am avut din acela cu 3 led-uri pe berlina si numai el stie cum mergea in sensul ca numai in mers arata verde indiferent de baterie si alteori se aprindeau toate ca un vumetru...mentionez ca mp3-ul e pus pe direct, iar bricheta inca nu am(Solenza Europa)
dar daca pun o sa fie direct pe baterie... |
--------------------
Dacia
Logan
Preference - 2004
- BC ## MSU Daca Ai Cap Iese Altfel
Esti prost si vrei sa te remarci? Aprinde proiectoarele! Esti cel mai prost? Aprinde si stopul de ceata! |
|
bygy007 |
![]()
Post
#29
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.177 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
exista in in topicul scheme electronice un voltmetru circuitul integrat 1010 nu stiu daca se mai gaseste l-am facut si eu si merge foarte bine daca este reglat corect si eu zic ca este mai bun decit unul digital
|
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
sorin1983 |
![]()
Post
#30
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.627 Joined: 3 July 06 From: Bucuresti-Rahova ![]() |
pe site`ul elektronika e 80 ron...
nu e vreunu pe aici care vrea sa faca un ban (mai putini:) ) sa faca el? |
--------------------
Renault
Megane1-
-Sisteme electronice de securitate "Pe zi ce trece, prostii fac progrese, devin si mai prosti!" C. Vadim Tudor
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 6th May 2025 - 09:10 |