Intrebari de ordin tehnic, si posibile solutii
![]() ![]() ![]() |
Intrebari de ordin tehnic, si posibile solutii
RaVeN_BA |
![]()
Post
#1
|
||
Solentzar Group: Members Posts: 35 Joined: 21 June 05 From: Galati ![]() |
|
||
--------------------
Dacia
1310 TLX / Solenza Clima |
1992 / 2004 |
- GL-85/23-XXX
|
|||
C a t a l i n |
![]()
Post
#2
|
![]() ______________________ Group: Members Posts: 12.175 Joined: 21 August 06 ![]() |
2. Da, este normal. AC sau orice consumator electric mare induc un efort suplimentar motorului. Astfel turația pe moment scade, dar este corectată imediat de calculator, prin intermediul motorașului pas-cu-pas ce reglează ralantiul.
|
--------------------
-
-
- Când vrei și, și, iese nici, nici!
|
|
deconectat |
![]()
Post
#3
|
![]() Membru cu avatar de sezon Group: Members Posts: 1.116 Joined: 11 January 05 From: Brasov ![]() |
1. E posibil sa fie de la placutele de frana ecologice. Da impresia unui sunet metalic si apare la foarte multe masini; nu e de la placute duse.
2. Da 3. E posibil sa fi fost schimbat burduful; si la mine s-a crapat, l-am schimbat si inca se mai aduca praf pe roata de la vaselina care a curs (cu toate ca a fost spalata de multe ori). |
--------------------
logan
1.6 8v ambition
. Ex. DSN Rapsodie
|
|
RaVeN_BA |
![]()
Post
#4
|
Solentzar Group: Members Posts: 35 Joined: 21 June 05 From: Galati ![]() |
Maine ma bag serios sub ea sa vad de unde provine vasilina si poate elucidez misterul.
|
--------------------
Dacia
1310 TLX / Solenza Clima |
1992 / 2004 |
- GL-85/23-XXX
|
|
nh1980ro |
![]()
Post
#5
|
Membru Group: Members Posts: 3.612 Joined: 7 February 07 From: Togo-Togo. ![]() |
4. Zgomotul poate proveni de la bucsele barei stabilizatoare daca sunt uzate. Mai verifica si bieleta antirasrturnare sa nu fie rupta/uzata (cauta pe forum care e, e o piesa rasucita de aluminiu care prinde cutia de viteze de sasiu).
5. Daca ai ajuns cu ea la 170km/h cred ca merge bine motorul. E bine totusi sa verifici bujiile daca are peste 30.000km (bujiile se schimba la fiecare 30.000km) 6. Despre ulei motor exista o statistica aici pe forum. http://www.daciaclub.ro/Ce-ulei-bagati-in-...DSN-t72616.html Ulei C.V. am pus de la Dacia. Daca te referi la ulei pt servodirectie poti folosi Dextron II D ca e ok. Iar pentru lichid de frana la fel merge foarte bine ala de la Dacia DOT 4. Welcome to the family! S-o stapanesti sanatos si fara evenimente. This post has been edited by nh1980ro: 11 Jul 2007, 20:51 |
--------------------
Kona/Renault
Lana'i/Clio 3
2007/2009
|
|
adrian_c |
![]()
Post
#6
|
![]() Membru actionand in sectorul privat Group: Members Posts: 453 Joined: 14 November 04 From: DB, Bucuresti, Paris, Belgia ![]() |
In primul rand felicitari pentru achizitie ! Sa o folosesti cu placere cat timp ti-ai propus !
1. Verifica totusi uzura placutelor de frana si integritatea montajului ansamblului etrier-placute-disc. 2. Este normal, cel putin se para ca este un fenomen clasic. 3. Vaselina poate fi si de la rulmenti (bine in cantitate destul de mica) si verifica totusi foarte atent burduful pe toata suprafata (cu masina pe elevator si cu o lanterna). 4. Da mai multe detalii la acest punct, pot fi si planetarele. 5. Poti cere la un service Dacia sa iti faca un test CLIP (parca asa se numea). Sau poti veni la Bucuresti (la Computest) si poti face multe alte teste (frana, putere motor, moment motor, lovituri). 6. Ulei motor semi-sintetic ELF 10W40 ST/STI (mergi cu acest ulei pe urma tot timpul si daca ai bani schimba-l la 6500-7000 km), ulei cutie viteze sintetic ELF 75W80 TRJ (schimba-l acum, este unul dintre cele mai bune uleiuri de cutie). Pentru servodirectie, lichidul propus de Dacia si care este acum in instalatie (nu schimba tipul). As mai adauga eu punctele urmatoare : 7. Completeaza/schimba ulei si freon AC. 8. Silicon pe toate chederele de cauciuc. 9. Schimba benzina. Pune de la MOL si OMV, dar tot 95. NU pune aditivi in ulei si/sau benzina, sau alte solutii curatat injectoare etc etc. 10. Ai grija la soferii antisofat. Deci Atentie Mare. Mult succes. |
--------------------
Dacia
Solenza Scala
xx.09.2004
- DB-05-xxx Citroen C4 1.6HDI xx.04.2009 - 710-BxD
|
|
free_fiber |
![]()
Post
#7
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.555 Joined: 25 October 04 From: Bucuresti ![]() |
Treaba e relativa in ceea ce priveste benzina. Eu bag numai Efix si nu am nici o problema. Inainte bagam de la OMV dar de cand mi-a venit motorina pe pompa de benzina si am ajuns in service, m-am lecuit.
Sunt destule discutii despre tipurile de benzina pe forum. De asemenea, se gasesc destule topicuri si despre uleiuri. |
--------------------
Dacia
Logan Laureate 1.5dci 85CP
2008
- B xx XXX
|
|
Reed |
![]()
Post
#8
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 773 Joined: 16 June 05 From: Cluj-Napoca ![]() |
1.Nu
2.Da 3.Da. 4.Da. 5.In mers sau cu dispozitive speciale-service. 6.Urez lectura placuta la topicele dedicate Enjoy. |
--------------------
Seat
Toledo Signo 1,6 16V
2002
- - former Solenza Prima 1,4 8V
|
|
RaVeN_BA |
![]()
Post
#9
|
Solentzar Group: Members Posts: 35 Joined: 21 June 05 From: Galati ![]() |
Va multumesc frumos pentru sfaturi. Pe masura ce voi rezolva micile probleme de mai sus voi anunta aici ce si cum.
|
--------------------
Dacia
1310 TLX / Solenza Clima |
1992 / 2004 |
- GL-85/23-XXX
|
|
YR-ZBG |
![]()
Post
#10
|
![]() membru sufletist Group: Members Posts: 814 Joined: 4 April 07 ![]() |
1. pentru suierat am citit intr-un topic pt. schimbarea placutelor de frana ca ar apare datorita uzurii discului. Adica placutele pot fi noi dar daca discul a facut (si la 40k sigur a facut) grad acesta trebuie indepartat. Cu o pila sau o panza de bomfaier elimini gradul format la exteriorul discului.
2. E normal 3. verifica burduful si daca e ok atunci curata toata mizeria aia pt ca probil fostu' a schimbat deja burduful. 4. in viraje daca accelerezi incepe sa bata?...daca nu nu e de la bucsile barii stabilizatoare. da mai multe detalii 5. test clip 6. sunt prea multe recomandari pe forum ca sa iti mai dau si eu una. DAR pt. ca ai masina de o luna principala mea recomandare este sa cunosti mai intai masina si apoi sa vezi ce poate. Deci mai usurel cu 170...limiteaza-te sub 140 pana cunosti masina, e mai bine asa si asta ti-o pot spune toti. ps. bine ai venit in gasca si sa te bucuri de ea fara evenimente. |
--------------------
Dacia
Sandero
2009 Slz....buna masina...
|
|
fainis |
![]()
Post
#11
|
Membru incepator Group: Members Posts: 26 Joined: 6 May 07 ![]() |
Toate par ok pana la vaselina aceia de zici ca ai vazut-o pe interiorul rotii,
vaselina poate provenii de la un burduf (planetara) rupt .... poate si zgomotul care il auzi la plecarea de pe loc provine tot de la planetara in cauza.... Bucsele stabilizatoare se manifesta in mers .. mai ales cand treci prin zone cu denivelari .. sub forma unei frecari metal pe metal. in primul rand sa o stapanesti sanatos ![]() Merita o inspectie mai atenta mai ales in zona din dreapta pe unde zici ca ay vazut vaselina, s-ar putea sa ai un burduf rupt .....nu o lasa asa ca se distruge planetara |
--------------------
solenza
confort
2005
|
|
cristi.r |
![]()
Post
#12
|
Membru ... din cand in cand Group: Members Posts: 1.721 Joined: 14 March 06 ![]() |
Ma, eu tot nu-nteleg, de ce tine neaparat lumea sa vada cum merge cu 170 km/h masina asta.
"Mi-am luat o masina solenza la mana a doua si merge de rupe ; i-am dat 170 ...". E chiar asa de obligatoriu sa se testeze limitele masinii ? |
--------------------
megane
diesel
2006
|
|
nh1980ro |
![]()
Post
#13
|
Membru Group: Members Posts: 3.612 Joined: 7 February 07 From: Togo-Togo. ![]() |
..pentru ca poate..
![]() ![]() This post has been edited by nh1980ro: 12 Jul 2007, 13:52 |
--------------------
Kona/Renault
Lana'i/Clio 3
2007/2009
|
|
YR-ZBG |
![]()
Post
#14
|
![]() membru sufletist Group: Members Posts: 814 Joined: 4 April 07 ![]() |
ca bine ziceti...credeam ca numai eu o sa il urechez pt. bravada...ma bucur ca il mai luati si voi la rost.
am mai spus...masina poate...dar merita? sper sa nu ma urecheze pe mine altii ca sunt off-topic...dar consider ca e mai important sa-i mai potolim elanul (lui si altor entuziasti)....pt. ca stim cu totii ca dupa ce ne luam o masina primul lucru care iti trece prin cap e "cat o prinde?"...sau daca e noua "abia astept sa fac vreo 2000km sa o calc.." |
--------------------
Dacia
Sandero
2009 Slz....buna masina...
|
|
daniM |
![]()
Post
#15
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 580 Joined: 11 July 07 From: Gugulania ![]() |
burduful verificat sau iti va intra mizerie si iti distrugi planetara.zgomotul de sub ea e si de la suportii motorului si de la scut[probabil e lovit si s-a lipit de sasiu].in legatura cu turatia am vazut la mai multi aceeasi chestie si nu se alarmeaza nimeni,inclusiv la mine ,poate ar trebui curatat senzorul de turatie.la servo-ATF HEXOL si la cutie recomand ARAL.dar alege un tip de ulei si mergi doar pe ala.bafta
|
--------------------
.
.
.
- Skoda Octavia
|
|
RaVeN_BA |
![]()
Post
#16
|
Solentzar Group: Members Posts: 35 Joined: 21 June 05 From: Galati ![]() |
Am rezolvat. Era burduful de la planetara ciubit si de acolo provenea vasilina asa ca am curatat planetara apoi am pus vasilina care venea la tub cu burduful si am pus burduful exact ca-n specificatiile Dacia.
Cat despre viteza soseaua era absolut libera si a fost o scurta escapada pentru ca eram curios sa vad daca are si alte manifestari la viteze mari. Dar se pare ca masina e bine legata si nu sunt probleme. Oricum imi place mult prea mult Solenza ca sa o distrug cu viteze de genu' 170-180 sau alte aberatii care le-am citit pe forum. Prefer sa scot la un drum lung o media de 90-100km si un consum decent decat sa-i dau reprize scurte de genu' asta. Concluzionand, escapada respectiva a fost cu intentia de test, asa ca nu dati cu pietre. Revenind la trancanitul de sub masina e un sunet de fier pe fier, iar problema pare a fi de la bucsile de la bara stabilizatoare pentru ca par foarte uzate (ma indoiesc ca au fost schimbate in 40000 km) asa ca se rezolva si asta cat de curand. |
--------------------
Dacia
1310 TLX / Solenza Clima |
1992 / 2004 |
- GL-85/23-XXX
|
|
nicusolenza |
![]()
Post
#17
|
Membru incepator Group: Members Posts: 6 Joined: 12 July 07 From: Bucuresti ![]() |
Salut,
La 40 de mii am schimbat si eu discurile de frana. Din cand in cand auzeam un suierat, in special dupa ploaie. Am gasit un grad foarte mare de uzura pe partea interioara a discurilor, adica spre motor. Dar, am schimbat si cilindrii de frana pe spate pe unde pierdeam lichid, zgomotul pe care il auzeam in masina fiind un huruit, la plecarea de pe loc dupa o stationare mai indelungata. Parerea mea este sa iti verifici franele si pe fata si pe spate. Doar ca idee, perechea de discuri de frana m-a costat 230 RON, placutele 100 RON, ansamblu cilindrii de frana 87 RON, plus alte furnituri si lichid frana 75 RON. Sa nu uiti de testarea ulterioara a franelor la un Service (20-30 RON). Pentru uleiuri si benzina eu merg pe indicatiile din manualul masinii. De obicei bag benzina PETROM, dar am bagata si ROMPETROL si MOL. Nu am sesizat diferente semnificative. Probabil depinde si de la ce statii bagi. Cu vaselina, cred ca trebuie sa cureti bine locul si sa urmaresti daca mai apare ceva ulterior. Daca nu ai control asupra a ceea ce s-a facut la masina anterior cred ca este cel mai bine. Cu turatia motorului, la mine daca pornesc AC turatia creste la 1000 sau 1100 functie de treapta de turatie a ventilatorului. In rest nu mai merge cu viteza asa de mare. Multa bafta si cat mai putine probleme! |
--------------------
Dacia
Solenza
2004 Confort
|
|
RaVeN_BA |
![]()
Post
#18
|
Solentzar Group: Members Posts: 35 Joined: 21 June 05 From: Galati ![]() |
Pai am verificat placutele de frana si dupa cum scrie si in cartea de service a masinii au fost inlocuite, iar zilele astea am si testat franele. Mi-a sarit un caine in fata dintre masini si am fost nevoit sa le testez, iar eficienta lor m-a surprins
![]() Cat despre viteza am specificat mai sus ce si cum, dar repet: imi place mult prea mult masina si nu vreau sa o distrug, ci vreau sa o folosesc in conditii optime cat mai mult timp. |
--------------------
Dacia
1310 TLX / Solenza Clima |
1992 / 2004 |
- GL-85/23-XXX
|
|
buge |
![]()
Post
#19
|
![]() Membru Group: Members Posts: 144 Joined: 3 July 05 ![]() |
4. aceeasi problema am avut-o si eu si numai cand plecam de pe loc mai turat se auzeau niste zgomote ciudate sub ea pe care nu le puteam localiza cu exactitate
problema era ca lovisem scutul care se strambase si cand plecam accelerat lovea catalizatorul in el daca ar fi planetara and stuff ar batea si in alte conditii , nu numai cand pleci accelerat 2. la mine se pare ca se manifesta altfel. la relanti acul sta constant la 800 nici un mm mai sus sau mai jos. cand dau drumul la aer se duce la 1200 si ramane tot constant cand aprind farurile n-am vazut sa varieze in vre-un fel -- 800 constant -o gradatie eu o vad ca fiind 200 ca sa ma fac mai inteles la relanti sta cu o gradatie sub 1000 in conditii normale, iar cand dau drumul la aer cu o gradatie peste 1000 si tot timpul constant |
--------------------
Solenza
Confort
2005
- AG-XX-XXX
|
|
mubongo |
![]()
Post
#20
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 261 Joined: 18 July 06 From: Bucuresti ![]() |
2. La mine acul de la turometru sta la 1000 la relanti, fara aer ( nici nu am ), si fara faruri aprinse. Credeti ca e vre-o problema ?
|
--------------------
Renault
Laguna 1.9
2002
|
|
RaVeN_BA |
![]()
Post
#21
|
Solentzar Group: Members Posts: 35 Joined: 21 June 05 From: Galati ![]() |
Din semnatura pp ca ai o Dacia 1310 si chiar si la asta e cam mare turatia la relanti. Iar daca vorbesti de Solenza atunci pe undeva e o problema pentru ca din cate am citit si auzit chiar si 850 de ture cica ar fi cam mult pentru un motor cu injectie. Eu am la relanti la slz aprox.850 rpm
|
--------------------
Dacia
1310 TLX / Solenza Clima |
1992 / 2004 |
- GL-85/23-XXX
|
|
secme |
![]()
Post
#22
|
Membru incepator Group: Members Posts: 23 Joined: 20 January 05 ![]() |
bune venit intre solenzari
cateva sfaturi (dupa 46.000 km) ai grija cu carligul de plastic de care se fixeaza tija care sustine capota: are prostul obicei de a se rupe mai ales iarna (plastic prost), asa ca daca ai ocazia, cumpara-ti mai multe, sa fie. costa... mai nimic, dar fara, este un cosmar. verifica balamalele capotei motorului, sa nu fie uscate. eu le-am uns bine cu vaselina, sa nu fiu nevoit sa deschid capota cu macaraua. schimba cat poti de des filtrul de polen. merita. cred ca este vreo 5 lei. la mine, recordul este de 8 luni - in 8 luni s-a facut negru si beton. cand esti pe AC, vei auzi un harait metalic. ignora-l. la relanti, vei auzi un clantanit, ca de diesel. ignora-l. verifica-i anvelopele, ca degeaba ai frane perfecte daca nu ai pe ce anume frana. si in rest, descoperi singur 1000000 km fara emotii sanatate |
--------------------
Dacia
Solenza
2004 Scala
- B 02 XKB
|
|
Asi |
![]()
Post
#23
|
![]() Camaro SS Group: Members Posts: 930 Joined: 24 July 05 From: Bucuresti ![]() |
Referitor la zgomotul de la plecare de pe loc.. am avut si eu asta.. era de la scut.. era indoit si de la vibratiile produse la plecare, motoru lovea in scut.. - 2 ciocane si am rezolvat problema
|
--------------------
Mitsubishi/Mercedes
Carisma/B-class
2003 1.9 DI-D/2007 200CDI
- B 79 ASI/Bxxx "Cei care au puterea de a constrange n-au nevoie sa recurga la judeacata" (Thucydides, 1, 77, 2)
|
|
mubongo |
![]()
Post
#24
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 261 Joined: 18 July 06 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(RaVeN_BA @ 25 Jul 2007, 13:49) Din semnatura pp ca ai o Dacia 1310 si chiar si la asta e cam mare turatia la relanti. Iar daca vorbesti de Solenza atunci pe undeva e o problema pentru ca din cate am citit si auzit chiar si 850 de ture cica ar fi cam mult pentru un motor cu injectie. Eu am la relanti la slz aprox.850 rpm A Solenza...Profilul e mai vechi...Se modifica chiar acum... Cun se modifica turatia la Solenza ? Stie cineva ? |
--------------------
Renault
Laguna 1.9
2002
|
|
Reed |
![]()
Post
#25
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 773 Joined: 16 June 05 From: Cluj-Napoca ![]() |
Turatia de relanti la Slz NU se modifica (este data de ECU).
|
--------------------
Seat
Toledo Signo 1,6 16V
2002
- - former Solenza Prima 1,4 8V
|
|
nh1980ro |
![]()
Post
#26
|
Membru Group: Members Posts: 3.612 Joined: 7 February 07 From: Togo-Togo. ![]() |
@mubongo Daca ti se schimba turatia ai o problema pe la vreun senzor ceva care ii da valori eronate lui ECU. Daca asa facea de cand era noua e posibil sa fie o problema cu ECU chiar. (el are niste tabele de valori acolo si daca lea sunt bagate aiurea....)
|
--------------------
Kona/Renault
Lana'i/Clio 3
2007/2009
|
|
david79 |
![]()
Post
#27
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 888 Joined: 19 March 05 ![]() |
turatie care variaza :
poate fi cel mai des de la : senzor temperatura bulit, conducta servofrana sau pipa de la servofrana crapate, corp clapeta + motoras pas cu pas murdar |
--------------------
Toyota
corolla 2.0 d4d ; auris hybrid ;
2008 / 2011
|
|
mubongo |
![]()
Post
#28
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 261 Joined: 18 July 06 From: Bucuresti ![]() |
Turatia nu se schimba, dar sta la 1000 la relantii. Vroiam sa stiu daca asa e normal sa stea...
|
--------------------
Renault
Laguna 1.9
2002
|
|
nh1980ro |
![]()
Post
#29
|
Membru Group: Members Posts: 3.612 Joined: 7 February 07 From: Togo-Togo. ![]() |
Turatia sta in jur de 1000rpm la relanti cand pornesti motorul. Dupa ce se incalzeste si daca nu ai pornit faruri, A/C, aeroterma etc, ar trebui sa scada pe la 800rpm (la liniuta mai mica de sub prima linie mare de jos).
|
--------------------
Kona/Renault
Lana'i/Clio 3
2007/2009
|
|
mark`` |
![]()
Post
#30
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.826 Joined: 12 February 06 From: Tg.Mures ![]() |
Nh1980ro ai dreptate cu o mica corectie: poti aprinde farurile ca turatia nu va urca deloc ba din contra va scadea vreo 1 liniuta iar calculatorul o va corecta aducand-o din nou la 800 rpm. La AC nu stiu cum e ca nu am dar la faruri asa face!
|
--------------------
Dacia
Spring
2023
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 5th May 2025 - 18:35 |