O coincidenta ciudata
![]() ![]() ![]() |
O coincidenta ciudata
valo |
![]()
Post
#1
|
||
Membru incepator Group: Members Posts: 42 Joined: 20 April 07 ![]() |
|
||
--------------------
Dacia
1310 1.4
1999
- DB-**-***
|
|||
argon |
![]()
Post
#2
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
cati km are?
|
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
valo |
![]()
Post
#3
|
Membru incepator Group: Members Posts: 42 Joined: 20 April 07 ![]() |
~70,000 Km si fac 150 - 200 pe saptamana
|
--------------------
Dacia
1310 1.4
1999
- DB-**-***
|
|
PH-06-BOA |
![]()
Post
#4
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.731 Joined: 28 April 07 ![]() |
Becul la ulei se aprinde datorita incalzirii uleiului(e vara) si uzurii lagarelor(cuzineti, in special cei de biela). Cu un flacon de 400 ml de aditiv care sa contina teflon (2+2 ,flacon de culoare galben-rosu si scrie pe el 'contine TF... ' ,nu cel albastru) rezolvi problema. E cam 16-17 RON. Poti sa pui si 2, n-are influienta negativa.
|
--------------------
Dacia
1310
1988
- ph-99-aob
|
|
valo |
![]()
Post
#5
|
Membru incepator Group: Members Posts: 42 Joined: 20 April 07 ![]() |
Trebuie sa mai scot ceva ulei din baie sau are suficient loc?
|
--------------------
Dacia
1310 1.4
1999
- DB-**-***
|
|
daciafan |
![]()
Post
#6
|
/ Group: Members Posts: 1.670 Joined: 20 January 05 ![]() |
depinde ce capacitate are baia de ulei si cat ai bagat tu initial
teoretic aditivii minune trebui pusi odata cu schimbarea uleiului |
--------------------
/
/
/
|
|
B85MKY |
![]()
Post
#7
|
Membru incepator Group: Members Posts: 4 Joined: 16 July 07 From: Bucuresti ![]() |
Daca becul ti se aprinde la rece, atunci cand ti se gatuie, si DOAR atunci, si dupa aia e totu ok, las-o in pace. Curata rezervoru, carburatorul, cu decarburol ( scoti carburatorul, il bagi in decarburol nediluat si-l lasi vro cateva ore ) si schimba-i si uleiul, dar una din cauze poate fi si sonda de ulei
|
--------------------
Dacia
Papuc
2006 double cab
- B 85 MKY
|
|
daciafan |
![]()
Post
#8
|
/ Group: Members Posts: 1.670 Joined: 20 January 05 ![]() |
nu stiu de ce ai pus doar 2,4 litri si 400 ml aditiv...n-ai schimbat si filtrul?
daca l-ai schimbat trebuia sa pui 3 l fix (cu aditivi cu tot) This post has been edited by daciafan: 18 Jul 2007, 14:15 |
--------------------
/
/
/
|
|
valo |
![]()
Post
#9
|
Membru incepator Group: Members Posts: 42 Joined: 20 April 07 ![]() |
Am gresit. Am avut 3 litri de ulei din care am bagat ~2.6 litri + 0.4 litri de aditiv. Filtrul l-am schimbat tot atunci. Gatuirea apare si in timpul mersului, nu neaparat la pornire, si numai in astfel de situatii (dar nu mereu) se mai aprinde becul de la ulei. De fapt, nu-mi aduc aminte sa se fi aprins becul chiar la pornire, numai in timpul mersului si numai pe liber. Ultima data mi s-a parut ca intra in viteza cam greu.
Nu pare sa fie o coincidenta, din moment ca ambele simptome au aparut intotdeauna simultan (ma refer la gatuire si la becul de la ulei). Daca ar fi vreo problema cu pompa de ulei, care ar fi aceea? |
--------------------
Dacia
1310 1.4
1999
- DB-**-***
|
|
mircea.a |
![]()
Post
#10
|
![]() Posesor Dacia din 1987 Group: Members Posts: 295 Joined: 9 June 07 ![]() |
Faptul ca intra in viteza cam greu nu are nici o legatura cu ce ti s-a intamplat tie. Pe langa situatia pe care ti-a aratat-o PH-06-BOA mai poti avea probleme cu pompa de ulei (scapa presiune pe la supapa) sau pinionul de angrenare (se tocesc canelurile care actioneaza pompa).
Totusi nu inteleg ce numesti tu gatuire. Daca ti se opreste motorul in mers e normal sa se aprinda becurile la bord. Daca se opreste in mers ai probleme cu aprinderea, alimentarea sau ceva apa in benzina. Mai vino cu detalii. E mult de vorbit pe tema asta. |
--------------------
Dacia
Logan Kissfm
1.5 dCi 85 cp. 2008
- B-83-WUF Dacia Logan KissFM 1.5 dCi 85cp B-83-WUF
|
|
valo |
![]()
Post
#11
|
Membru incepator Group: Members Posts: 42 Joined: 20 April 07 ![]() |
Gatuirea asta, nu stiu cum sa-i spun altfel, face masina sa nu ruleze cursiv, sa se smuceasca (cum am mai auzit tot pe aici), cateodata mai tare, alteori mai incet, in general, smuceala asta creste in intensitate cu timpul si se simte suficient de bine. Alteori ajung la munca, in parcare si dupa 8 ore din nou nu mai are nimic.
Dupa ce am curatat filtrul si pompa de benzina nu am mai avut astfel de probleme o perioada si, implicit, nici becul de la ulei nu s-a mai aprins. Un alt exemplu: am condus cu masina gatuindu-se ~12 Km si am oprit sa alimentez. Dupa alimentare parca ma urcasem in alta masina, nu mai avea absolut nimic. Inainte sa alimentez, in timpul mesrului se intampla sa fiu nevoit sa reduc viteza, si cand apasam acceleratia nu pleca din prima, iar cand pleca "se smucea" de parca as fi apasat brusc pe acceleratie. Alta data a inceput sa se gatuie in timp ce megream prin praf (vreo 3-4 Km de drum de tara). Dupa ce am trecut, urmatorii 10-12 km n-a mai facut nimic. Gatuirea asta o simt cel mai bine la viteza scazuta, deci putine rpm. Sensurile giratorii sunt un iad in astfel de situatii. Si repet, becul de la ulei mi s-a aprins de vreo 3 ori, pe liber, in timp ce aveam parte de astfel de gatuiri. Ma gandesc ca poate e vreo legatura, altfel de ce nu mi se aprinde si alta data? Cel mai mult am mers ~70 Km continuu, fara nicio problema, pe caldurile astea. This post has been edited by valo: 19 Jul 2007, 09:46 |
--------------------
Dacia
1310 1.4
1999
- DB-**-***
|
|
mircea.a |
![]()
Post
#12
|
![]() Posesor Dacia din 1987 Group: Members Posts: 295 Joined: 9 June 07 ![]() |
Dupa cate inteleg din cele explicate de tine, nu ai probleme cu presiunea la ulei. Becurile se aprind din cauza ca motorul tinde sa se opreasca. Eu cred ca trebuie sa schimbi platina si condensatorul. Am avut si eu o problema asemenatoare. Sa-ti explic de ce: in momentul cand masina functioneaza la turatie mare iese din functie avansul vacuumatic, iar la turatie mica vacuumul inttra in functiune modificand pozitia platinei mobile fata de cea fixa. Daca acestea doua nu au suprafete perfecte (au gauri sau zgura din cauza scanteii prea puternice) la modificarea pozitiei pot aparea contacte imperfecte sau dereglari ale momentului cand platina da scanteia. Daca esti din Bucuresti poate te ajut eu.
|
--------------------
Dacia
Logan Kissfm
1.5 dCi 85 cp. 2008
- B-83-WUF Dacia Logan KissFM 1.5 dCi 85cp B-83-WUF
|
|
valo |
![]()
Post
#13
|
Membru incepator Group: Members Posts: 42 Joined: 20 April 07 ![]() |
Sunt din Targoviste, dar iti multumesc oricum.
Ai dreptate, am ceva zgura la platina. Atunci cand se gatuie, chiar si cu motorul suficient de cald, turometrul imi arata maxim 800 rpm (de obicei sta la 900 sau putin mai sus) si tinde la mai putin; asta, bineinteles, cand e pe liber. Speram sa nu am probleme cu uleiul si tot ceea ce tine de el si pana acum asta pare cea mai credibila explicatie ![]() Mai am o singura intrebare: exista alti factori care duc la gatuirea motorului, in afara de mizerie in filtrul si pompa de benzina, sau carburator? Filtrul de aer...? Multumesc pentru toate raspunsurile! This post has been edited by valo: 19 Jul 2007, 12:45 |
--------------------
Dacia
1310 1.4
1999
- DB-**-***
|
|
Merced |
![]()
Post
#14
|
![]() No fear. No limit. No equal. Group: Members Posts: 8.280 Joined: 24 June 07 ![]() |
Chestia asta o pateam cu masina unui prieten. Se aprindea becul pentru ca dadea sa moara motorul, nu pentru ca avea probleme cu presiunea(bine ca el avea si probleme d-astea
![]() |
--------------------
Ford
Ka
2012 1.2 benzina 69 cai Titanium it's a kind of peace.
|
|
valo |
![]()
Post
#15
|
Membru incepator Group: Members Posts: 42 Joined: 20 April 07 ![]() |
Pana duminica ar trebui sa termin tot ce ai enumerat mai sus. Multumesc!
|
--------------------
Dacia
1310 1.4
1999
- DB-**-***
|
|
mircea.a |
![]()
Post
#16
|
![]() Posesor Dacia din 1987 Group: Members Posts: 295 Joined: 9 June 07 ![]() |
@valo
Daca "gatuirea" apare cand si cand vezi sa nu ai apa in benzina. Daca "gatuirea" apare numai la turatii mari poate sa fie din pompa de benzina, debitul foarte mic, nu face fata consumului din carburator. Asta inseamna: conducta tur infundata partial, supapele din corpul pompei nu etanseaza sau uzura parghiei de antrenare si/sau a camei care actioneaza pompa. Dupa parerea mea orienteazate mai intai asupra aprinderii. |
--------------------
Dacia
Logan Kissfm
1.5 dCi 85 cp. 2008
- B-83-WUF Dacia Logan KissFM 1.5 dCi 85cp B-83-WUF
|
|
valo |
![]()
Post
#17
|
Membru incepator Group: Members Posts: 42 Joined: 20 April 07 ![]() |
Gatuirea apare "cand si cand", iar la turatii mai mari se simte mai putin. De exemplu, gatuirea asta se manifesta mai bine cand merg cu 50-60 Km/h (sau mai putin) cu a 4-a. Daca-i dau peste 60 cu a 4-a abia se mai simte, dar este acolo.
Multumesc pentru raspunsuri! This post has been edited by valo: 20 Jul 2007, 06:44 |
--------------------
Dacia
1310 1.4
1999
- DB-**-***
|
|
Dreamer |
![]()
Post
#18
|
![]() Un visator hoinar ... Group: Members Posts: 1.750 Joined: 23 September 05 From: Brasov ![]() |
Acel martor luminos se aprinde pe bord deoarece scade turatia, iar pompa de ulei se poate sa fie uzata si la turatii mici nu mai face fata in ungerea motorului, nu mai creeaza presiunea necesara si de aceea se aprinde acel martor rosu.
|
--------------------
Ex Renault
Megane 1, 2 si 4
2002 diesel, 2004 si 2017 benzina Libertatea ta se termina acolo unde incep drepturile altora!
|
|
PH-06-BOA |
![]()
Post
#19
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.731 Joined: 28 April 07 ![]() |
Respecta tot ce ti-au spus ceilalti,dar,mai pot adauga una care s-ar putea sa ti se para cam complicata , simptomul se manifesta cam la 60/h si "da in nas " la plecare de pe loc : datorita faptului ca jiclorul principal a fost calibrat ( intamplare-rar gasesti doua la fel azi) la limita optima minima de consum, adica 1,25-1,3 , odata cu cresterea gradului de uzura a mot. caruia i se adauga cresterea temperaturii (vara ,dilatari mai mari ale cilindrului), amestecul devine sarac. Verifica cu un jiclor mai mare( 1,35-1,4). Alta varianta este reglajul defectuos al culbutorilor, in care o supapa de admisie ramane deschisa, si in faza de compresie impinge amestecul catre filtrul de aer... . Reglajul la culbutori: se aduce pistonul Nr. 1 in faza de compresie (cel de langa volanta - la semnul de pe volanta) si se regleaza NUMAI culbutorii lui ( nu cun spun cartile, p-ai vecinilor-de peste drum). Daca suprafetele dintre sup. si culb. sunt concave, lera da eroare mare-recomand simtul mainii. Urmeaza Nr 3, care se aseaza rotind in sensul de rotatie al mot. si urmarind ca luleaua sa se roteasca doar 90 de grade(in sensul acelor de ceas) echivalent cu scaderea rezistentei la rptire, adica pistonul si-a terminat cursa,este sus. Asa si cu 4 si 2, dupa care inca o tura pentru verificare.
Pentru jiclor ,accelereaza pe loc,cu o crestere constanta, pana aproape de 4000 de ture si, motorul trebuie sa se tureze pe intreaga cursa a accelerarii,fara ezitari sau alte balbaieli. |
--------------------
Dacia
1310
1988
- ph-99-aob
|
|
mircea.a |
![]()
Post
#20
|
![]() Posesor Dacia din 1987 Group: Members Posts: 295 Joined: 9 June 07 ![]() |
Tot ce a spus PH-06-BOA este adevarat, dar as vrea sa adaug metoda mea de reglaj al culbutorilor pe care o folosesc de mult timp si nu a dat gres niciodata.
Deci: 1. Se scoate capacul de la delcou pentru a se observa care cilindru este la compresie in acel moment. 2. Se roteste arborele cotit pana cand semnul de pe volanta se aliniaza cu cel de pe CV. In acel moment poate fi 1 sau 4. Asta se observa la luleaua delcoului. 3. Daca este 1, se regleaza 1 admisie si evacuare, 2 admisie si 3 evacuare. 4. Se roteste arborele cotit o tura pana cand se aliniaza din nou semnul de pa volanta cu semnul de pe CV. 5. Acum se regleaza 4 admisie si evacuare, 3 admisie si 2 evacuare. Metoda mi se pare buna deoarece in acele momente se observa clar care culbutori sunt in repaos si pot fi reglati, iar alinierea semnelor nu lasa nici un dubiu in ce priveste pozitia axei cu came. Succes!! |
--------------------
Dacia
Logan Kissfm
1.5 dCi 85 cp. 2008
- B-83-WUF Dacia Logan KissFM 1.5 dCi 85cp B-83-WUF
|
|
valo |
![]()
Post
#21
|
Membru incepator Group: Members Posts: 42 Joined: 20 April 07 ![]() |
![]() ![]() Sincer, nu-mi amintesc sa fi ajuns vreodata la 4000 rpm, poate pana pe la 3000 - 3200 si motorul s-a comportat normal, fara balbaieli sau ezitari. Cu toate astea, cand e pe liber, sunetul motorului mergand nu are un ritm constant... nu stiu cum sa va explic. Ca si cand bujiile sau aprinderea nu ar functiona cum trebuie. Cand motorul e mai rece acul de la turometru nu sta fix. N-are nicio legatura cu problema gatuirii, nu? |
--------------------
Dacia
1310 1.4
1999
- DB-**-***
|
|
mircea.a |
![]()
Post
#22
|
![]() Posesor Dacia din 1987 Group: Members Posts: 295 Joined: 9 June 07 ![]() |
Fa un reglaj complet la culbutori, platina, avans, carburatie, bujii. Dupa aceea te gandesti la lucruri mai complicate.
|
--------------------
Dacia
Logan Kissfm
1.5 dCi 85 cp. 2008
- B-83-WUF Dacia Logan KissFM 1.5 dCi 85cp B-83-WUF
|
|
valo |
![]()
Post
#23
|
Membru incepator Group: Members Posts: 42 Joined: 20 April 07 ![]() |
Ok. Cred ca e suficient. Revin saptamana viitoare. 10x
|
--------------------
Dacia
1310 1.4
1999
- DB-**-***
|
|
valo |
![]()
Post
#24
|
Membru incepator Group: Members Posts: 42 Joined: 20 April 07 ![]() |
OK, daca mai tineti minte problema mea, cred ca s-a rezolvat in sfarsit. Nu stiu sigur :| Dupa reglaje peste reglaje la aprindere, avans, bujii etc., o cunostinta care chiar se pricepe s-a mai uitat o ultima data la gascanul din carburator. A tras tare de acceleratie (cu motorul oprit) si ... aproape ca i-a sarit benzina in ochi. Arunca in trei directii, in jos nu se ducea nici o treime din toata benzina pe care o arunca. Nici nu e de mirare ca trebuia sa apas acceleratie aproape la maxim ca sa merg cu 60 cu a patra, cand se gatuia. Era spart bine de tot. Acum nu stiu de ce nu am descoperit asta mai devreme, pentru ca nu era prima data cand ne uitam la gascan. Nu stiu daca doar asta a fost problema, insa deocamdata a trecut ceva timp de la ultima "operatie" si inca nu a dat semne de recidivare.
Imi amintesc ca s-a uitat si la cuiul ponton si nu stiu ce i-a facut, apoi a modificat putin toleranta plutitorului, pentru orice eventualitate. Acum inca o mica intrebare: in ultimele doua dimineti, care au fost ceva mai friguroase, am pornit motorul si nu l-am mai lasat sa se incalzeasca. Am tras putin de soc (sau cum naiba i s-o zice, ca nici acum nu stiu) si am plecat. Problema e ca dupa vreo 3 km de mers incontinuu cu socul asta tras, cand am lasat-o pe liber aproape mi s-a oprit motorul... De fapt azi chiar mi s-a oprit. Am tras socul mai mult si dupa inca 5-10 min totul a revenit la normal, cu socul la loc. Trebuie sa imi fac (iar) probleme sau e normal? This post has been edited by valo: 6 Sep 2007, 10:45 |
--------------------
Dacia
1310 1.4
1999
- DB-**-***
|
|
ANTIdacie |
![]()
Post
#25
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 407 Joined: 13 December 05 ![]() |
Socul il ti tras numai pana cand pornesti de pe loc eventual inca 200 de metri maxim mai ales pe vremea asta!Vezi si tu pe undeva ca cineva a dat niste sfaturi in legatura cu pornirea daciilor pe carburator si te vor ajuta!
|
--------------------
Harb de dacie
1310
- DMITHEONE
|
|
ceaki |
![]()
Post
#26
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 301 Joined: 7 January 07 From: cluj-napoca ![]() |
tragi socul pana in capat numai cat pornesti, dupa care il impingi cam jumatate inapoi si mergi asa cu el pana cand ti se incalzeste putin motorul. dupa aceea il impingi in capat. daca mergi cu el tras la maxim ti se ineaca motorul si in plus iti bagi si benzina in ulei plus ca iti si consuma mai mult.
|
--------------------
dacia
berlina
1999
|
|
valo |
![]()
Post
#27
|
Membru incepator Group: Members Posts: 42 Joined: 20 April 07 ![]() |
Merci. Voi cauta acele sfaturi.
Socul nu-l trag niciodata pana la capat. Cam jumatate sau mai putin, pentru ca e suficient. De exemplu, azi aveam socul tras cam un centimetru sau ceva mai mult. Merg aprox. 4 km si intr-o panta o las pe liber. Cand privesc turometrul, acul imi arata sub 700 rpm. Am calcat acceleratia o data, asa, pe liber, si incet incet acul revine la normal. In aceleasi conditii ieri mi s-a oprit motorul. In cursul zilei (eu plec de la munca la 16:00) nu mai face nimic asemanator. Asta o patesc in ultimele dimineti, cand a fost ceva mai frig. |
--------------------
Dacia
1310 1.4
1999
- DB-**-***
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 18th June 2025 - 15:57 |