stil de condus economic, asa zice ei...
![]() ![]() ![]() |
stil de condus economic, asa zice ei...
axabrt |
![]()
Post
#1
|
||
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.976 Joined: 15 February 05 From: Ploiesti ![]() |
|
||
--------------------
Ford
Focus mk3.5
Ecob00st .dracnev si boboru’ este viitoru’.
|
|||
os |
![]()
Post
#2
|
![]() Dictator. Comunist. Arbitrar. Pe scurt: rau. Group: Moderatori Posts: 1.528 Joined: 29 April 04 ![]() |
... uite de aia s-a scos consumul instantaneu din CB de la Logan (scuze, da' n-am putut sa ma abtin).
Iti recomand topicul meu despre consumul de combustibil - sticky la Diverse - pentru clarificarea notiunilor. Ceea ce te intereseaza este consumul mediu (caci asta platesti pina la urma). Consumul instantaneu variaza mult in functie de o sumedenie de factori a caror interactiune este practic imposibil de urmarit in minte. Recomandarea mea este sa crezi producatorul si sa urmezi pe cit posibil manualul. |
--------------------
.
.
. Muschii mei minte nu are.
Cip-Cirip! Cip-Cirip! Cip-Cirip! |
|
rue |
![]()
Post
#3
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.707 Joined: 18 September 05 From: Internet ![]() |
economia de carburant are alte principii la baza:
- folosirea cat mai putin a masinii; astfe faceti voi economie la semafor dar mergeti si 50-100 m cu masina pana la orice dugheana sau cand incercati sa parcati in gura targului unde mai adaugati o tura fara sa gasiti loc si nu agreati locurile unde sigur gasiti loc dar refuzati 50-300 m pana la destinatie facuti pepicioare, - folosirea unor masini de mic litraj pt oras care unele s-au si dovedit economice, chiar daca e cazul unei a doua masini. - intretinerea in parametrii a masinii (revizii serioase si inlocuiri de filtre etc) LE: on topic: - mersul in turatia de relanti nu cred ca e foarte sanatos mai ales in situatia unai masini incarcate sau pe o inclinare. se intampla sa faci asta fara sa ralizezi dar .. toti o facem - mersul la turatia de cuplu maxim cere un consum mai ridicat (nu e cazul ei in aglomeratii urbane decat cand coloana circula rapid) ajuta pe sofer avand forta la indemana pt manevre rapide pe acceleratie fiind deja la cuplul maxim si apoi in situatia de franare inseamna ca e deja in o treapta adecvata unei frane de motor folositoare in paralel cu franara normala. |
--------------------
Dacia
Logan
2021, 1.0 TCE eco-G, Comfort
- RUE
|
|
Bill |
![]()
Post
#4
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 771 Joined: 28 March 06 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(axabrt @ 25 Jul 2007, 09:44) Deci motor benzina 1.4 in manualul masinii se specifica " conduceti cat mai mult in treapta de viteza mare, cu turatie mica. Atunci cand motorul incepe sa mearga neregulat, treceti in treapta de viteza inferioara" Sunt multe topicuri pe tema asta. Ca o concluzie, din ce am citit si din experienta acumulata, turatii reduse = consum redus. Iar daca se asociaza si cu frana de motor, accelerari calme, se obtin consumuri spectaculoase in oras (asta fara sa incurci circulatia, este suficient sa fi atent la plecari de la semafor, incadrarea pe banda care asigura un trafic mai fluent, si mai sunt si alte "mici amanunte" pt. o deplasare fluenta si fara nervi in orase mari). |
--------------------
Dacia Logan
SL Techroad
TCe 90
- B14xxx
|
|
axabrt |
![]()
Post
#5
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.976 Joined: 15 February 05 From: Ploiesti ![]() |
hai ca am reusit, sa scot si eu un onorabil 8.2 in oras. Deci se poate.
|
--------------------
Ford
Focus mk3.5
Ecob00st .dracnev si boboru’ este viitoru’.
|
|
os |
![]()
Post
#6
|
![]() Dictator. Comunist. Arbitrar. Pe scurt: rau. Group: Moderatori Posts: 1.528 Joined: 29 April 04 ![]() |
@axabrt: fiindca practica e mai importanta decit orice teorie, te rog raspunde aici spre folosul comunitatii:
Cum? |
--------------------
.
.
. Muschii mei minte nu are.
Cip-Cirip! Cip-Cirip! Cip-Cirip! |
|
argon |
![]()
Post
#7
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
cum ce? cum a reusit sa consume asa mult? probabil a fost putina aglomeratie, si clima pornita. Pentru motorul de 1.4 consumul urban e 7,9 %. La Logan 1.6 computerul imi arata o medie de 8,6% in oras condus potolit, ce mare branza sa scoti 8.2 la un motor de Opel 1.4?!
![]() |
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
han_1.6 mpi |
![]()
Post
#8
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.273 Joined: 8 May 06 From: bucuresti ![]() |
cred ca daca ti-ai permis sa cumperi o masina iti poti permite si sa conduci linistit fara sa tot privesti consumul ala instant....daca faci economie de 0,5 litrii la 100 de km parcursi ce mare afacere daca ai condus incordat "la consum" ?
|
--------------------
dacia,ford,
logan,mondeo
- B-00-000 protejati biciclistii in trafic!
|
|
St |
![]()
Post
#9
|
![]() Membru Group: Members Posts: 4.466 Joined: 18 July 04 From: Bucuresti ![]() |
![]() ![]() |
--------------------
Ford/ BMW
Mondeo/ 650GS
2018/ 2004 Fericirea este ceva ce nu se atinge niciodata,dar in cautarea ei merita sa alergi toata viata.
|
|
axabrt |
![]()
Post
#10
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.976 Joined: 15 February 05 From: Ploiesti ![]() |
n-are legatura cu asta....topicul nu e facut la misto.
am condus putin subturat, dupa cum scrie in manualul masinii... am oprit clima. am mers cat mai mult in frana de motor si fara accelerari bruste, schimbat la 2500. Orasul (ploiesti) e mai liber fiind perioada de vacante. Deci se poate... han_1.6_mpi...daca as conduce in stilul meu obisnuit de mers, atunci diferentele de consum ar sari de 3-4%. Ceea ce e destul de mult. Intrebarea de la inceputul topicului, cat are loganul consumul instantaneu la 2000 si 4000 de ture ? Nu spune nimeni ? |
--------------------
Ford
Focus mk3.5
Ecob00st .dracnev si boboru’ este viitoru’.
|
|
LC_TM |
![]()
Post
#11
|
Membru autentic Group: Members Posts: 269 Joined: 27 September 06 ![]() |
QUOTE(Bill @ 26 Jul 2007, 04:48) Sunt multe topicuri pe tema asta. Ca o concluzie, din ce am citit si din experienta acumulata, turatii reduse = consum redus. Iar daca se asociaza si cu frana de motor, accelerari calme, se obtin consumuri spectaculoase in oras (asta fara sa incurci circulatia, este suficient sa fi atent la plecari de la semafor, incadrarea pe banda care asigura un trafic mai fluent, si mai sunt si alte "mici amanunte" pt. o deplasare fluenta si fara nervi in orase mari). Trebuie sa iti dau dreptate,eu asa faceam prin Timisoara,bineinteles imi alegeam si alte rute...evitam centrul cand ieseam de la servici,chiar daca faceam 3-4km in plus...imi era mai rentabil sa ocolesc decat sa stau in aglomeratie. Cu fostul logan scoteam prin timisoara medii de 8.2-8.5 foarte des,iarna insa scoteam pe la 9,daca o luam pe centru si veneam pe langa Iulius Mall sau prin spatele magazinului scoteam 11. Nu mergeam la turatii reduse...o tineam constant la 1900-2000 de ture si schimbam pe la 2500-2600,dar acceleram fin si foloseam foarte mult frana de motor...cand atingeam 1500 retrogradam si tot asa pana ajungeam in treapta a 2-a si eram aproape oprit. Oricum nu e o idee sa subturezi masina. |
--------------------
Nissan/ex. Dacia
Terrano II 2.7TDi/Logan
2004/2005 Ambition 1.6MPI
- TM-XX-XXX
|
|
Bill |
![]()
Post
#12
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 771 Joined: 28 March 06 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(LC_TM @ 26 Jul 2007, 15:24) ........Nu mergeam la turatii reduse...o tineam constant la 1900-2000 de ture....... Oricum nu e o idee sa subturezi masina. La 2000 rpm in oras 1-2 persoane in masina consider ca nu e subturata. Au fost tocite tastaturi pe tema asta, raman la parerea ca in oras nu e nevoie de cei 75 sau 105 CP cat poate sa livreze maxim motorul. |
--------------------
Dacia Logan
SL Techroad
TCe 90
- B14xxx
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 14th May 2025 - 19:42 |