problema directie berlina, preoblema directie
![]() ![]() ![]() |
problema directie berlina, preoblema directie
ford_dacia |
![]()
Post
#1
|
||
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 28 Joined: 25 March 07 ![]() |
|
||
--------------------
DACIA
BERLINA
1998
- B-28-TLV
|
|||
danionut |
![]()
Post
#2
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 21 Joined: 3 June 07 ![]() |
Cel mai bine ar fi sa te duci din nou la aia cu directia,nu-mi dau seama la ce ai putea sa-i faci tu,adica cred ca ar trebui verificata pe calculator
|
--------------------
Dacia Logan
2007
1.6 mpi Ambition
|
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#3
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
Ai schimbat numai un tirant, dar MACAR bucsele la celalalt le-ai schimbat? Daca bucsele alea sint uzate ele vor fi "mai putin rigide" ca cele noi (de aia se si recomanda schimbarea "bilaterala" a pieselor consumabile). La accelerare vei avea un unghi de fuga, la decelerare bucsele se comprima si ai alt unghi. la fel cu pivotii, bucsele brat, etc. Mai poti avea un ax de brat nestrins complet, se mai intimpla prin service, sau bucsele de la bieletele de directie uzate pe o parte, caz in care directia devine mai divergenta pe partea aia.
This post has been edited by diaconuliviu: 26 Jul 2007, 08:11 |
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
ionutctn |
![]()
Post
#4
|
![]() Membru cu TDI Group: Members Posts: 1.373 Joined: 20 November 04 From: Bucuresti ![]() |
Postez si eu aici tot cu o problema legata de directie la o berlina model '99 zambet. Problema e in felul urmator: am fost cu ea la service au tras aia de roti, unul din baieti s-a suit si in masina, a tras si de volan pe acolo ma rog ce vroia sa verifice el. Problema este ca atunci cand trec peste linii de tramvai cu masina care bineinteles nu prea sunt la nivel cu soseaua se aude tronc tronc si se simte in volan (vibreaza rau volanul). Masina nu are uzura pe la bucasaraie/pivoti pentru ca am fost cu ea in service, au tras aia de roti au schimbat ce era de schimbat pe acolo. Mentionez ca strict pe mecanismul de directie au fost schimbate:
- 2 capete de bara; - bucsele de teflon care vin intre bieleta de directie si capatul de bara; - o bieleta directie pe dreapta - numai aia era cu problema au zis aia; Cu toate astea schimbate si restul v-am spus deja fara probleme, totusi face in continuare cum v-am spus desi le-am spus alora de la service cum face si ca sigur e ceva din directie, ei nu domne' ca au verificat tot si nu are nimic masina. Varumiu' care e mai priceput si a si mers cu masina mea a vazut cum face a zis ca e ceva din caseta de directie. Acum astept parerile voastre. LATER EDIT: daca trec printr-o groapa sau denivelare numai cu o parte (dreapta sau stanga) se simte mult mai bine, nu troncane nu nimic doar se aude infundat in masina zgomotul normal sa se auda asa dar nici de cum tronc tronc. Din cate stiu eu e ceva din directie in momentul in care treci cu amandoua rotile deodata si troncane......asa verifici. Va multumesc. This post has been edited by ionutctn: 26 Jul 2007, 08:26 |
--------------------
Dacia
1310
1998 Skoda Superb Elegance
People who say it cannot be done, should not interrupt those who are doing it. |
|
mircea.a |
![]()
Post
#5
|
![]() Posesor Dacia din 1987 Group: Members Posts: 295 Joined: 9 June 07 ![]() |
@ionutzctn
Problema ta este din caseta de directie si anume de la patina care preseaza cremaliera pe axul de angrenare (sa zicem). Aceasta se intampla datorita faptului ca apar uzuri la patina sau se comprima arcul care preseaza patina. Rezolvarea poate sa fie usoara. Se scoate capacul care tine patina, se pune intre arc si patina niste saibe (nu mai stiu diametrul, 5 sau 6 mm), se face proba pentru ca volanul sa nu mearga prea greu. Chiar daca merge putin mai greu la inceput, cu timpul va incepe sa mearga mai usor. Pozitia este incomoda deoarece se lucreaza pe dedesupt ca sa nu fi nevoit sa dai caseta jos. |
--------------------
Dacia
Logan Kissfm
1.5 dCi 85 cp. 2008
- B-83-WUF Dacia Logan KissFM 1.5 dCi 85cp B-83-WUF
|
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#6
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
Da, e vorba de saibele distantier, care au diametrul de vreo 20 mm si grosimi diferite. La ionut mai poate fi si palierul antizgomot uzat (acea bucsa din teflon cenusiu-metalizat); se afla in partea dreapta a casetei, in interiorul ei, s-a discutat schimbarea ei.
|
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
mircea.a |
![]()
Post
#7
|
![]() Posesor Dacia din 1987 Group: Members Posts: 295 Joined: 9 June 07 ![]() |
@diaconuliviu
Da, este adevarat cu saibele acelea, dar daca nu ai la indemana asa ceva se poate pune intre arc si patina niste saibe la diametrul arcului. Eu asa am facut si a dat rezultate. Numarul saibelor este in functie de cat de tare apasa patina pe cremaliera. Un numar mare sau o saiba groasa poate face ca volanul sa se invarta greu. |
--------------------
Dacia
Logan Kissfm
1.5 dCi 85 cp. 2008
- B-83-WUF Dacia Logan KissFM 1.5 dCi 85cp B-83-WUF
|
|
ford_dacia |
![]()
Post
#8
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 28 Joined: 25 March 07 ![]() |
deci pana la urma ?!
cum ramane ? care e faza cu directia mea? ..... acum ultima chestie e ca bag placute ferodo premier de 66 ron set pentru ca se incalzesc discurile (si placutele de Dacie originale) si nu mai pune frana k lumea |
--------------------
DACIA
BERLINA
1998
- B-28-TLV
|
|
PH-06-BOA |
![]()
Post
#9
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.731 Joined: 28 April 07 ![]() |
Pe la mine i se spune tachet, ca are chiar forma unui tachet. Cu seibile de reglaj ( bailagare) e mai greu sa portivesti dimensiunea corecta, montaj,proba, demontat,iar montaj si proba.... E mai bine ca in tachet sa se bage chiar si-un grovar,sau o piulita nai subtire,sa comprime arcul, pana aproape spira langa spira,iag in partea cealalta ,bucsile sunt pe cote, si scrie pe ele 0, 1, 2 ,3. Nu stiu daca azi mai respecta asta vreun producator. Nici eu nu le-am pus dupa cote , eventual inca o saiba metalica peste inelul de cauciuc si apoi siguranta.
Eu zic ca felul in care trage dreapta la eliberarea acceleratiei, ar fi din roata franata,dar spui ca nu incalzeste.Ramane unghiul de fuga(variatia lui ) din stanga -mare, sau dreapta-mic,catre zero(bucsi la tirantul inpingator). |
--------------------
Dacia
1310
1988
- ph-99-aob
|
|
ford_dacia |
![]()
Post
#10
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 28 Joined: 25 March 07 ![]() |
da m-am dus la astia cu geometria a tras de ea vreo 2 ore de tiranti si de capete de bara pana a iesit ,,,
merge f bine acum This post has been edited by ford_dacia: 26 Jul 2007, 21:44 |
--------------------
DACIA
BERLINA
1998
- B-28-TLV
|
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#11
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
QUOTE(ford_dacia @ 26 Jul 2007, 15:00) deci pana la urma ?! cum ramane ? care e faza cu directia mea? ..... acum ultima chestie e ca bag placute ferodo premier de 66 ron set pentru ca se incalzesc discurile (si placutele de Dacie originale) si nu mai pune frana CA lumea 1. Scrie romaneste, fara k, sh, tz. 2. Tu intrebi care e faza cu directia ta, dar de citit ce ti se raspunde citesti? Iti scrisesem mai sus. 3. Se incalzesc discurile si rotile nu? Pai asta e ceva foarte normal, nu trebuie schimbate placutele. Daca cumva rotile ramin infrinate, e altceva, dar mai degraba din pistonase sau pompa, mai rar din placute. |
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
PH-06-BOA |
![]()
Post
#12
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.731 Joined: 28 April 07 ![]() |
Daca placutele au capatat o uzura neparalela, pistonul se inclina si nu se mai retrage normal,ramanand putin franat,de ajuns sa se incalzeasca si crescandu-i temperatura, sa ramana chiar blocat. La fel se intampla si cand discul are uzura trapezoidala. Sublerul .
|
--------------------
Dacia
1310
1988
- ph-99-aob
|
|
ydaniel |
![]()
Post
#13
|
![]() Adrenaline junkie! Group: Members Posts: 10.608 Joined: 11 August 04 From: black sea ![]() |
de ce ai schimbat tirantu>
|
--------------------
Oriunde,
oricand...
ARO! Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita! |
|
MECCA |
![]()
Post
#14
|
![]() VOLVO.FOR LIFE ! Group: Members Posts: 538 Joined: 25 November 06 From: de la mare/tkg/cta ![]() |
am si eu o problema la caseta de directie.Cand merg pe drumuri cu piatra bate ceva in volan.Am ridicat masina si are joc in partea stanga alias claretul de la volan.Cum pot rezolva aceasta problema avand in vedere ca am pus cam multe laine.Calaretul in sine este nou.Tre sa schimb casetan cu totul ca vreau sa evit aceasta operatiune din lipsa de bani.
|
--------------------
Dacia
1310 TLX
1987
- CT-06-PTY DACIA MOTOR DUBLU V8, 5 CILINDRI, 4 PRISME SI UN TETRAEDRU SPORT.
|
|
mircea.a |
![]()
Post
#15
|
![]() Posesor Dacia din 1987 Group: Members Posts: 295 Joined: 9 June 07 ![]() |
Ce inseamna calaret?
![]() Verifica si bucsa din partea dreapta a cremalierei (teflon) precum si bucsile de pe axul volanului. Daca impingi inainte si inapoi de volan trebuie sa auzi si sa simti jocul. Si de acolo poate veni zgomotul pe care il auzi. |
--------------------
Dacia
Logan Kissfm
1.5 dCi 85 cp. 2008
- B-83-WUF Dacia Logan KissFM 1.5 dCi 85cp B-83-WUF
|
|
MECCA |
![]()
Post
#16
|
![]() VOLVO.FOR LIFE ! Group: Members Posts: 538 Joined: 25 November 06 From: de la mare/tkg/cta ![]() |
calaret este denumirea pe care o folosesc majoritatea mecanicilor de tachet nu prea am auzit vorbindu-se dar in fine nu asta e problema, problema este ca deja am bagat vreo 5 saibe exista vreun pericol daca mai adaog vreuna doua? tre sa schimb neaparat si arcul inpingator??este adevarat ca am si putin joc la bucsa superioara ax volan si teflon dar sunt prea mici, problema grava este la tachetul ala impingator.
|
--------------------
Dacia
1310 TLX
1987
- CT-06-PTY DACIA MOTOR DUBLU V8, 5 CILINDRI, 4 PRISME SI UN TETRAEDRU SPORT.
|
|
mircea.a |
![]()
Post
#17
|
![]() Posesor Dacia din 1987 Group: Members Posts: 295 Joined: 9 June 07 ![]() |
Incearca sa pui saibe intre arc si tachet. Se folosesc saibe plate de 5-6 mm, parca. Banuiesc ca ai pus din cele mari de reglaj. Daca gasesti si arcul ar fi bine sa-l schimbi si sa refaci reglajul cu saibe.
|
--------------------
Dacia
Logan Kissfm
1.5 dCi 85 cp. 2008
- B-83-WUF Dacia Logan KissFM 1.5 dCi 85cp B-83-WUF
|
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#18
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
Stai: cind ai pus saibe la tachet si ai montat capacul, ai intimpinat ceva rezistenta? Ca de arc comprimat? ca daca nu, posibil sa nu fi pus cite saibe trebuie; daca da, posibil uzura in alta parte.
Acum te intreb, cum verifici jocul acolo, la cremaliera? Nu e joc de bieleta de fapt? Mircea.a, ai mai scris undeva balaria aia cu saibe de 5-6 mm. Alea sint deja cale, nu saibe. Saibele casetei sint subtiri, pina in 1 mm. This post has been edited by diaconuliviu: 2 Aug 2007, 10:38 |
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
MECCA |
![]()
Post
#19
|
![]() VOLVO.FOR LIFE ! Group: Members Posts: 538 Joined: 25 November 06 From: de la mare/tkg/cta ![]() |
nu, nu e joc de bieleta asa am crezut si eu initial.am pus una noua pt mai multa siguranta dar bataia tot exista.saibele de care vorbeam nu sunt saibe obisnuite sunt alea de care vb tu fff subtiri speciale pt caseta de directie.in legatura cu verificarea am facut in felul urmator:
am saltat masina pe stanga si am tras de roata laterat ca si cum as vrea sa iau viraj dreapta.in acel moment am vaazut ca axul casetei se deplaseaza in jos si revine din cauza arcului.dupa aceasta operatie am scos bieleta complet cu tot cu capul de bara (partea care se infileteaza in ax) si am apasat cu mana pe ea.acelasi joc il avea.se simtea o mica rezistenta a arcvului dar nu prea mare. |
--------------------
Dacia
1310 TLX
1987
- CT-06-PTY DACIA MOTOR DUBLU V8, 5 CILINDRI, 4 PRISME SI UN TETRAEDRU SPORT.
|
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#20
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
Fa aceeasi operatie si pe dreapta, sa vezi daca nu cumva jocul de pe stinga nu e provocat de "balansul" cremalierei in jurul pinionului dar din cauza unei uzuri mari a palierului antizgomot, bucsa aia din teflon.
Daca da (asta insemnind ca vei gasi pe dreapta joc imens sus-jos), schimba bucsa si reverifica stinga. Daca nu, tare mi-e teama ca e uzat corpul casetei. |
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
mircea.a |
![]()
Post
#21
|
![]() Posesor Dacia din 1987 Group: Members Posts: 295 Joined: 9 June 07 ![]() |
@diaconuliviu
M-am referit la 5-6 mm in diametru, cam atat imi aduc aminte ca ar fi gaura din tachet in care intra arcul. Eu am fost econom la vorbe si tu ai inteles gresit. In loc sa pui saibe mari poti pune si saibe plate in acel loc. Eu nu am avut saibe distantiere normale si am folosit saibe plate. Efectul e acelasi. |
--------------------
Dacia
Logan Kissfm
1.5 dCi 85 cp. 2008
- B-83-WUF Dacia Logan KissFM 1.5 dCi 85cp B-83-WUF
|
|
MECCA |
![]()
Post
#22
|
![]() VOLVO.FOR LIFE ! Group: Members Posts: 538 Joined: 25 November 06 From: de la mare/tkg/cta ![]() |
Deja am verificat si partea dreapta are joc si la bucsa teflon dar nu prea mare.Pana la urma cred ca e uzat corpul casetei.O sa schimb bucsa de teflon si bucsile ax volan + 1-2 saibe tachet cremaliera sa vad rezultatul.Asa estimativ cam cat costa corpul de la caseta daca se gaseste separat??
oricum multumesc de sfaturi. |
--------------------
Dacia
1310 TLX
1987
- CT-06-PTY DACIA MOTOR DUBLU V8, 5 CILINDRI, 4 PRISME SI UN TETRAEDRU SPORT.
|
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#23
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
Asta nu stiu, dar poti incerca una la remat sau SH.
|
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
MECCA |
![]()
Post
#24
|
![]() VOLVO.FOR LIFE ! Group: Members Posts: 538 Joined: 25 November 06 From: de la mare/tkg/cta ![]() |
pai am deja o caseta completa de la o dacie pe care am taiat-o sia-m dat-o la fier.dacia era de prin 84 parca dar caseta mi s-a parut buna si de aceea am luat-o. o sa incerc sa o montez pe asta si sa vad rezultatul.in legatura cu schimbarea casetei cum pot verifica daca caseta este asezata perfect orizontal ca am tras o privire prin cartea lu mondiru despre dacia si zice ca tre sa fie perfect orizontala sa nu traga stg sau dr??
|
--------------------
Dacia
1310 TLX
1987
- CT-06-PTY DACIA MOTOR DUBLU V8, 5 CILINDRI, 4 PRISME SI UN TETRAEDRU SPORT.
|
|
mircea.a |
![]()
Post
#25
|
![]() Posesor Dacia din 1987 Group: Members Posts: 295 Joined: 9 June 07 ![]() |
Daca pui in locul la una veche una identica, nu este nevoie, deoarece raman saibele de reglaj cele vechi. Sunt niste saibe cu excentric, care nu se vad decat pe dedesupt. Teoretic nu mai este nevoie de verificat daca este perfect orizontala doar daca casetele nu sunt identice sau pui alte saibe cu excentric.
|
--------------------
Dacia
Logan Kissfm
1.5 dCi 85 cp. 2008
- B-83-WUF Dacia Logan KissFM 1.5 dCi 85cp B-83-WUF
|
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#26
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
Oricum, pot apare diferente constructive, fie si de jumatate de milimetru sa zicem la lungimea cremalierei. Asta inseamna deja alta convergenta, caz in care ii propun refacerea geometriei; acolo ii va verifica si orizontalitatea.
|
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
PH-06-BOA |
![]()
Post
#27
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.731 Joined: 28 April 07 ![]() |
E mai bine si mai simplu ca, sub arc sa bagi ceva la diametrul arcului pana aproape sa se comprime de tot, si oricat de uzata ar fi caseta,ii va lua jocul.Peste tachet sunt seibi calibrate si trebuie sa ai ,o tarna(cos de cules porumbu' ),si tot clantane.Asa ,arcul comprimat la maxim(fara sa mearga greu) il va tine mereu presat.
|
--------------------
Dacia
1310
1988
- ph-99-aob
|
|
sobolan |
![]()
Post
#28
|
![]() membru paros... Group: Members Posts: 8.242 Joined: 10 March 06 From: GL ![]() |
QUOTE(PH-06-BOA @ 4 Aug 2007, 19:02) E mai bine si mai simplu ca, sub arc sa bagi ceva la diametrul arcului pana aproape sa se comprime de tot, si oricat de uzata ar fi caseta,ii va lua jocul. acolo e vb. de zecimi... on topic: bataile care se simt in volan nu-s de la bucse sau capete de bara....exact ce a scris diaconuliviu : palier antizgomot(bucsa teflon) sau laine la calaret....atentie la lainele alea...cand caseta e noua are doar 3 de dimensiuni diferite...la uzura mai adaugi una sau scoti pe cea subtire si o inlocuiesti cu una mai groasa...le combini intre ele....se mai schimba si calaretul ca si ala prinde uzura sus pe partea "semicerc" de la cremaliera.... This post has been edited by diaconuliviu: 10 Aug 2007, 08:10 |
--------------------
Logan-1.5dci-2017--
Golf mk5 - syncro - 2007--
Golf mk3-2.0 GTI-1993 colectionar de fiare vechi...
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 7th June 2025 - 14:08 |