Proaspat posesor de Logan 1.5dCi, Am mai multe intrebari despre utilizarea motorului
![]() ![]() ![]() |
Proaspat posesor de Logan 1.5dCi, Am mai multe intrebari despre utilizarea motorului
Lord Hades |
![]() ![]()
Post
#1
|
||
![]() Memento Mori Group: Members Posts: 1.640 Joined: 28 July 07 From: Brasov ![]() |
|
||
--------------------
OOOO
A3
2010 / Vorsprung Durch Technik
- BV03:-) "Death smiles at us all. All a man can do is smile back."
|
|||
C a t a l i n |
![]()
Post
#2
|
![]() ______________________ Group: Members Posts: 12.175 Joined: 21 August 06 ![]() |
Citește manualul.
|
--------------------
-
-
- Când vrei și, și, iese nici, nici!
|
|
Alexu7 |
![]()
Post
#3
|
![]() zân Group: Members Posts: 1.695 Joined: 20 February 07 From: Europa ![]() |
cum sa bagi marsarier din greseala ?
![]() doar daca te cuprinde febra si vrei sa bagi a 6 - a ![]() |
--------------------
DACIA POPnituita
1310 L
1998
- B6 incurajez efractia de bine in mintea omeneasca
|
|
C@talin |
![]()
Post
#4
|
![]() Dealer autorizat droguri/Stil romantic: Sef. Group: Members Posts: 5.405 Joined: 5 December 05 From: cucu ![]() |
NU incerca vei primi un carait frumos
![]() This post has been edited by C@talin: 29 Jul 2007, 17:30 |
--------------------
Range Rover
V8 5.0
Vogue SE
- B 666 IAD Sold my soul to the devil for the Range.
Ladies if you wanna hang with me, you need a good rope . |
|
Danny_bb |
![]()
Post
#5
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 605 Joined: 17 February 07 From: Brasov/Slobozia ![]() |
In primul rand citeste manualul si te vei lamuri referitor la mai multe probleme. La schimbatul treptelor nu trebuie sa depasesti 2500 de rot/min in perioada de rodaj. (asa scrie in manual si mi se pare corect) dar incearca sa nu cazi in extrema cealalta si sa schimbi la 1000-1200 de rot/min. Cam pe la 2000 si putin cred ca-i optim in rodaj.
|
--------------------
Dacia
Break 1.6TD
1988, Logan 1.5 dci 2006
|
|
andrei_2006 |
![]()
Post
#6
|
![]() Loganist Group: Members Posts: 737 Joined: 21 September 06 From: Bucuresti ![]() |
1. Asa este.
2. Chiar daca se intampla asta o sa se auda un carait si atat. 3. Dupa rodaj e bine cateodata sa schimbi vitezele si mai sus de 2500, pentru a asigura o buna funcitonare a injectoarelor si turbinei. |
--------------------
Dacia
Logan
2006 Laureate Plus
|
|
Braveheart |
![]()
Post
#7
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 285 Joined: 12 May 07 From: BT ![]() |
felicitari pt masina..cati mai multi km fara stii tu ce..
![]() |
--------------------
Dacia
Logan 1,6 MPI
2006 Laureat The answer my friend is blowing in the wind
|
|
Lord Hades |
![]()
Post
#8
|
![]() Memento Mori Group: Members Posts: 1.640 Joined: 28 July 07 From: Brasov ![]() |
Caraitul deja l-am primit :D si am apasat repede pe ambreiaj asa ca nu se intampla niic mai grav. Problema e ca nu sunt singurul sofer al masinii ... ca acum nu mai bag aiurea in viteze m-am obisnuit. Mai incurcam 3 cu 5 dar acum e ok, fosta mea masina avea doar 4 viteze era 1300.
Am citit si manualul, dar tocmai de asta am scris pe forum. Acolo imi zice altceva: rodaj pana la 1500km, viteza maxima 130 in treapta superioara sau mazim 2500 rpm ... iar de incarcatura nimic. Iar de mersul inapoi scrie doar cum se cupleaza stand pe loc. Ce se intampla in mers nu apare nicaieri. Despre schimbarea vitezelor nu scrie chiar nimic ... manualul de la dacia 1300 iti dadea mai multe informatii decat dau astia aici. Ei scriu doar atat: ai probleme, opreste si suna la dacia asistenta ... Bafta tuturor :) |
--------------------
OOOO
A3
2010 / Vorsprung Durch Technik
- BV03:-)
|
|
C a t a l i n |
![]()
Post
#9
|
![]() ______________________ Group: Members Posts: 12.175 Joined: 21 August 06 ![]() |
Pentru rodaj corect e suficient să respecți ceea ce scrie în manual.
La nicio mașină nu se cuplează R din mers, pentru că R este singura treaptă nesincronizată. |
--------------------
-
-
- Când vrei și, și, iese nici, nici!
|
|
Lord Hades |
![]()
Post
#10
|
![]() Memento Mori Group: Members Posts: 1.640 Joined: 28 July 07 From: Brasov ![]() |
Stiu ca e nesincronizata, si daca te straduiesti poti baga in retur linistit, iar cand debreiezi probabil va patina in abreiaj sau in cazul cel ai nefericit se rupe ceva in cutie.
Am alta dilema acum. pe site scrie ca motorul diesel e supraalimentat cu turbosuflanta si are si intercooler. Stie cineva unde anume sunt pozitionate? Din cauza capacului motorului nu vad mai nimic pe acolo. |
--------------------
OOOO
A3
2010 / Vorsprung Durch Technik
- BV03:-) "Death smiles at us all. All a man can do is smile back."
|
|
C a t a l i n |
![]()
Post
#11
|
![]() ______________________ Group: Members Posts: 12.175 Joined: 21 August 06 ![]() |
R nu vine de la retur.
Turbina e pe traseul de evacuare, în continuarea galeriei. Intercoolerul este poziționat lângă radiator. |
--------------------
-
-
- Când vrei și, și, iese nici, nici!
|
|
klaus |
![]()
Post
#12
|
![]() 步步 Group: Moderatori Posts: 19.062 Joined: 4 August 02 From: Bucuresti ![]() |
|
--------------------
Scenic III 1.9 dCi
-
-
- - E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
|
|
icss |
![]()
Post
#13
|
Nu sunt inginer auto. Doar imi dau cu parerea. Group: Members Posts: 37 Joined: 25 May 07 From: Constanta ![]() |
Daca vrei sa vezi turbina intra aici: http://v3.renault.com/cfm/module-K9K/gb/index.html si uita-te la Air -> Cooling
|
--------------------
Logan
dCi 1.5
25.05.2007 Ambition
|
|
Lord Hades |
![]()
Post
#14
|
![]() Memento Mori Group: Members Posts: 1.640 Joined: 28 July 07 From: Brasov ![]() |
Merci icss e super faina treaba aia de pe link
![]() Turbina e cumva cu geometrie variabila? Asa mi s-a parut din ce am vazut acolo. Inca nu mi-am dat seama de surplusul de putere oferit de turbina caci ea intra in functiune abia peste 2000 rpm, si eu cum sunt cu ea in rodaj schimb pana in turatia asta treapta de viteza. Se simte usor surplusul de putere adus de ea? |
--------------------
OOOO
A3
2010 / Vorsprung Durch Technik
- BV03:-) "Death smiles at us all. All a man can do is smile back."
|
|
C a t a l i n |
![]()
Post
#15
|
![]() ______________________ Group: Members Posts: 12.175 Joined: 21 August 06 ![]() |
În acel desen e variabilă geometria turbinei, la tine nu. Vezi diferența de putere.
|
--------------------
-
-
- Când vrei și, și, iese nici, nici!
|
|
Danny_bb |
![]()
Post
#16
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 605 Joined: 17 February 07 From: Brasov/Slobozia ![]() |
Nu te astepta la o herghelie de ponei in plus. Si nu e cu geometrie variabila. Si turbina functioneaza tot timpul.
Si daca vrei sa vezi cum arata motorul tau naked trage de capacul ala de plastic si va iesi destul de usor. Dar nu o sa gasesti nimic fascinant. |
--------------------
Dacia
Break 1.6TD
1988, Logan 1.5 dci 2006
|
|
SUPERCAR |
![]()
Post
#17
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 624 Joined: 6 June 05 From: Constanta ![]() |
QUOTE(Lord Hades @ 31 Jul 2007, 17:50) Am alta dilema acum. pe site scrie ca motorul diesel e supraalimentat cu turbosuflanta si are si intercooler. Stie cineva unde anume sunt pozitionate? Din cauza capacului motorului nu vad mai nimic pe acolo. intercooler-ul e in spoilerul fata...exact in bara jos se vede daca te uiti din afara. |
--------------------
Dacia
Logan
1.5 dCI Martie 2007 Euro4 - 70CP@90CP
- CT 82 PWR
|
|
Lord Hades |
![]()
Post
#18
|
![]() Memento Mori Group: Members Posts: 1.640 Joined: 28 July 07 From: Brasov ![]() |
Da am vazut mai tarziu ca e diferenta de putere . Stiu ca nu e cu geometrie variabila. O fi functionand turbina tot timpul, mai corect spus e turbosuflanta, dar surplusul ei de putere se resimte abia peste o anumita turatie a motorului care va antrena implicit turbosuflanta cu o turatie mult mai mare. De fapt la turatie joasa turbosuflanta mai mult incurca decat ajuta datorita fenmenului de turbo-lag ( nu ii aduc aminte cum se scrie corect) adica o intarziere a antrenarii turbinei. Apesi pe acceleratie brusc si ... nimic
![]() Nu caut nimic fascinant, am vazut la viata mea destule motoare si turbine, dar acum e fascinatia legata de faptul ca e AL meu si e nou ![]() ![]() |
--------------------
OOOO
A3
2010 / Vorsprung Durch Technik
- BV03:-) "Death smiles at us all. All a man can do is smile back."
|
|
PETERU |
![]() ![]()
Post
#19
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 14 Joined: 4 August 07 ![]() |
![]() 2On topic .Referitor la turatia motorului,trebuie tinut cont ca atunci cind schimbi in treapta superioara turometrul sa nu cada sub 1800-2000 ture |
--------------------
LOGAN 1,6 MPI
PREFERANCE
2005 PREFERANCE
- B 44 DKZ
|
|
bloodem |
![]()
Post
#20
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 699 Joined: 29 December 06 From: Brasov, Romania ![]() |
|
--------------------
Renault
Megane 4 Estate - Intens, 1.5 DCi 110cp, Euro 6
Iulie 2018 Crickets! Crickets! They're everywhere!!! |
|
Lord Hades |
![]()
Post
#21
|
![]() Memento Mori Group: Members Posts: 1.640 Joined: 28 July 07 From: Brasov ![]() |
QUOTE(bloodem @ 7 Aug 2007, 07:55) ma indoiesc sincer ca se intampla ceva daca iti scade turatia ![]() Cand e masina goala, adica doar cu sofer si cu 10 litri de motorina eu schimb intre 1500-2000 rpm, si turatia cade pana aproape de 1200 si nu se simte nimic la motor. Cand e mai incarcata masina trebuie accelerata mai mult ca sa nu iti pierzi din demaraj, atunci poate tre sa schimb pana la 1800 ![]() Chiar incepe sa imi placa cu loganul meu cel nou. Am inceput sa ma obisnuiesc cu el acum. Have fun 7 Aug 2007, 09:20: QUOTE(SUPERCAR @ 2 Aug 2007, 13:45) Meci am gasit intercoolerul. Initial crezusem ca e radiatorul masinii sau cel de la AC, nu stiam ca e asa de "lat" nu stiu daca ma exprim bine ![]() Bafta This post has been edited by Lord Hades: 7 Aug 2007, 08:20 |
--------------------
OOOO
A3
2010 / Vorsprung Durch Technik
- BV03:-) "Death smiles at us all. All a man can do is smile back."
|
|
Cypher4laguna |
![]()
Post
#22
|
![]() Honda Driver Group: Members Posts: 931 Joined: 2 November 04 From: Bucuresti ![]() |
Mergi cu ea mai turata. Cu un diesel nu se merge subturat ca pe o benzinara. Riscuri sunt multe si tin de EGR infundat, injectoare cu probleme si turbina crapata. Mai bine mergi mai turat, consuma mai putin (cand mergeam la inceput ceva mai subturat consuma mai mult cu circa 1 litru / 100 km) si ai si o rezerva de putere mai mare.
Felicitari pentru masina si toate cele bune! |
--------------------
Honda
Civic & Jazz
ex-'06 Logan Laureate 1,5 dci
|
|
c1p0 |
![]()
Post
#23
|
![]() I find your lack of faith disturbing. Group: Members Posts: 160 Joined: 14 October 03 From: Bucuresti - Colentina ![]() |
am si eu cateva intrebari
am dci de 3 luni si am in jur de 12600km cu el. e masina mea, nu e pe firma si numai eu merg cu ea. am mers si urban si extra urban.....referitor la cum schimbi vitezele...in oras este foarte greu sa schimb mai sus de 2500, pentru ca ajungi imediat la 60km/h si te poate lua radarul. incerc sa schimb aproape de 3000 cat de des pot cand prind strada libera. extraurban merg mai peste tot pe unde se poate....autostrazi si bucuresti-buzau-bucuresti cu in jur de 140-150km/h...adica motorul are in jur de 3200-3500 ture parca...in afara orasului incerc sa mentin motorul cat mai turat...se intampla, destul de des, ca in oras sa nu pot sa schimb atat de sus din motive de trafic...credeti ca este sanatos felul in care merg cu masina.??...se poate buli ceva pe la injectoare, motor etc. nu prea ma pricep la motoare. mai mentionez ca nu folosesc decat motorina omv premium diesel (euro 5)...de 2 ori am fost nevoit sa alimentez de la rompetrol, dar tot cu motorina lor euro 5. ca ulei de motor folosesc castrol magnatec 5w40 si schimb filtrul de aer la fiecare 5000km. cheers!! This post has been edited by c1p0: 7 Aug 2007, 13:20 |
--------------------
Dacia
Logan
dCI Ambition 2007 I feel like I'm diagonally parked in a parallel universe.
|
|
PETERU |
![]()
Post
#24
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 14 Joined: 4 August 07 ![]() |
Mersul sub turat dauneaza foarte mult turbinei,daca atunci cind esti sub 1800-2000 de ture ii dai talpa.In momentul ala axul turbinei este supra solicitat si se poate rupe. In al doilea rind se forteaza foarte mult arborele,cineva spunea ca mai bine mergi supra turat decit subturat.In ceea ce priveste injectoarele,ele nu au nici o treaba cu mersul turat sau subturat,ele depind foarte mult de motorina pe care o bagi,si se mai curata de depuneri atunci cind ii dai cite o forja ,la fel si turbina (forja=curatare) .In rest numai de bine
![]() |
--------------------
LOGAN 1,6 MPI
PREFERANCE
2005 PREFERANCE
- B 44 DKZ
|
|
DFA |
![]()
Post
#25
|
![]() moderator://DC/Logan Group: Moderatori Posts: 3.559 Joined: 30 September 05 From: Buzău, RO ![]() |
c1p0, în oraș poți schimba liniștit vitezele la 2.500rpm iar în afara orașului la 3.000rpm. În oraș poți să schimbi treapta în jos la 1.500rpm și în afară la 2.000rpm.
Nu accelera puternic când te aflii sub 2.000rpm!!!! Dacă trebuie să accelerezi fără să schimbi treapta și te aflii sub 2.000rpm accelerează ușor, nu-i da talpă... Cel mai bine retrogradezi și apoi accelerezi, ca să eviți subturarea. Încearcă să menții turația motorului ușor peste 2.000rpm la mers constant, funcție de trafic, firește... În oraș nu prea are rost să treci mai sus de treapta a 3-a, deci la 2.500 ai aproximativ 62Km/h pe vitezometru și în realitate ai cam 55-56Km/h. Un diesel nu se conduce așa de turat ca o benzinară, dar nici nu se subturează, așa cum fac foarte mulți șoferi (din șoferii la care am stat eu alături mai mult de 70-80% din ei subturau motorul, indiferent de combustibil, benzină sau Diesel) |
--------------------
Logan III Comfort
ECO-G 100cp
2021 sedan
- 27 Iul 2021 Logan III Comfort ECO-G 100, Bleu Iron, 16" Amaris, MediaNav, P. sc. încălz.+Climă, P. Comfort, P. Park. 2, volan piele, geam. el. sp.
ex Logan I 1.5 |
|
Lord Hades |
![]()
Post
#26
|
![]() Memento Mori Group: Members Posts: 1.640 Joined: 28 July 07 From: Brasov ![]() |
QUOTE(PETERU @ 8 Aug 2007, 13:21) Mersul sub turat dauneaza foarte mult turbinei,daca atunci cind esti sub 1800-2000 de ture ii dai talpa.In momentul ala axul turbinei este supra solicitat si se poate rupe. In al doilea rind se forteaza foarte mult arborele,cineva spunea ca mai bine mergi supra turat decit subturat.In ceea ce priveste injectoarele,ele nu au nici o treaba cu mersul turat sau subturat,ele depind foarte mult de motorina pe care o bagi,si se mai curata de depuneri atunci cind ii dai cite o forja ,la fel si turbina (forja=curatare) .In rest numai de bine ![]() De ce sa dauneze turbinei mersul subturat? Ma indoiesc serios ca se poate rupe in asemenea conditii axul turbinei ![]() La subturare ai un consum crescut datorita arderilor incomplete, deci pot rezulta si depuneri in camera de ardere sau pe traiectul de evacuare. Cu injectoarele sunt de acord, depin in mare masura de calitata motorinei, mia bine zis a impuritatilor din ea, la fel e si cu pompa de inalta presiune si cea de alimentare. Un injector infundat poti sa ii dai forja cat oi vrea tu nu il mai desfunzi. Indiferent de turatia motorului presiunea de injectie este aproximativ constanta asa ca nu prea vad legatura. Se poate curata traiectul de evacuare cand ii dai forja ![]() Have fun 9 Aug 2007, 14:32: QUOTE(c1p0 @ 7 Aug 2007, 14:19) am si eu cateva intrebari am dci de 3 luni si am in jur de 12600km cu el. e masina mea, nu e pe firma si numai eu merg cu ea. am mers si urban si extra urban.....referitor la cum schimbi vitezele...in oras este foarte greu sa schimb mai sus de 2500, pentru ca ajungi imediat la 60km/h si te poate lua radarul. incerc sa schimb aproape de 3000 cat de des pot cand prind strada libera. extraurban merg mai peste tot pe unde se poate....autostrazi si bucuresti-buzau-bucuresti cu in jur de 140-150km/h...adica motorul are in jur de 3200-3500 ture parca...in afara orasului incerc sa mentin motorul cat mai turat...se intampla, destul de des, ca in oras sa nu pot sa schimb atat de sus din motive de trafic...credeti ca este sanatos felul in care merg cu masina.??...se poate buli ceva pe la injectoare, motor etc. nu prea ma pricep la motoare. mai mentionez ca nu folosesc decat motorina omv premium diesel (euro 5)...de 2 ori am fost nevoit sa alimentez de la rompetrol, dar tot cu motorina lor euro 5. ca ulei de motor folosesc castrol magnatec 5w40 si schimb filtrul de aer la fiecare 5000km. cheers!! Eu am doar 450 km ![]() Have fun. 9 Aug 2007, 14:35: QUOTE(Cypher4laguna @ 7 Aug 2007, 12:37) Mergi cu ea mai turata. Cu un diesel nu se merge subturat ca pe o benzinara. Riscuri sunt multe si tin de EGR infundat, injectoare cu probleme si turbina crapata. Mai bine mergi mai turat, consuma mai putin (cand mergeam la inceput ceva mai subturat consuma mai mult cu circa 1 litru / 100 km) si ai si o rezerva de putere mai mare. Felicitari pentru masina si toate cele bune! Merci ![]() Da, cu EGR sunt de acord, cu injectoarele nu, iar cu turbina sunt rezervat. La cosum sunt de acord. Totusi 4.5-4.7% in oras e rezonabil pentru mine. Am un amic cu un clio symbol si are cam acelasi stil de a conduce ca mine si are 20.000 km cu ea si e totul ok pana acum. Tot 1.5 dci. Cred ca acum tine si de noroc toata treaba asta ![]() 9 Aug 2007, 14:39: Am totusi o mica problema. Coputerul de bord nu imi mai afiseaza consumul instantaneu de combustibil. Restul functiilor sunt OK. Am resetat toate functiile si tot nimic. Si nu e din cauza ca as merge cu viteza sub 30km/h. E vreo treaba care nu am facut-o eu cum trebuie? Nu de alta dar daca ma duc la service sa nu rada aia de mine. PS: cand am luat masina mergea This post has been edited by Lord Hades: 9 Aug 2007, 13:39 |
--------------------
OOOO
A3
2010 / Vorsprung Durch Technik
- BV03:-) "Death smiles at us all. All a man can do is smile back."
|
|
bloodem |
![]()
Post
#27
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 699 Joined: 29 December 06 From: Brasov, Romania ![]() |
In oras eu personal schimb undeva peste 2000 RPM (nu stiu exact ca nu ma uit pe turometru) in functie de cat de mult ma grabesc. Cateodata schimb chiar si pe la 3000. La mers constant in oras merg cu viteza a 4a, 60 km la ora, deci undeva la 1800 RPM sau uneori chiar mai putin (1500-1600). In niciuna dintre aceste situatii motorul nu e subturat, Cand mergi constant si motorul merge rotund, nu simti ca scade turatia, nu se poate numi "subturare". Cu mai mult de 2000 RPM nu merg niciodata in oras, pentru ca e o crestere inutila a consumului. Anyway, 1800 RPM este o turatie ideala in oras unde se poate si accelera usor si consumul este nemaipomenit.
|
--------------------
Renault
Megane 4 Estate - Intens, 1.5 DCi 110cp, Euro 6
Iulie 2018 Crickets! Crickets! They're everywhere!!! |
|
DFA |
![]()
Post
#28
|
![]() moderator://DC/Logan Group: Moderatori Posts: 3.559 Joined: 30 September 05 From: Buzău, RO ![]() |
QUOTE(Lord Hades @ 9 Aug 2007, 13:25) Coputerul de bord nu imi mai afiseaza consumul instantaneu de combustibil. Restul functiilor sunt OK. .............. PS: cand am luat masina mergea ![]() QUOTE(bloodem @ 9 Aug 2007, 13:40) In oras eu personal schimb undeva peste 2000 RPM (nu stiu exact ca nu ma uit pe turometru) in functie de cat de mult ma grabesc. .......... In niciuna dintre aceste situatii motorul nu e subturat, ............ Cu mai mult de 2000 RPM nu merg niciodata in oras, pentru ca e o crestere inutila a consumului. Subturare, subturare, subturare, peste tot subturare!!!!! Dacă ai avea consum instantaneu ai vedea că ce faci tu este subturare la greu! Funinginea o să colcăie prin motorul tău (EGR, turbină, catalizator) după un timp... Consumul nu crește atât de mult între 2.000 și 2.500rpm, ba aș putea afirma că raportul dintre sarcină și consum e cel mai bun undeva în jurul lui 2.500rpm. QUOTE(bloodem @ 9 Aug 2007, 13:40) Anyway, 1800 RPM este o turatie ideala in oras unde se poate si accelera usor si consumul este nemaipomenit. Iarăși subturare! Ți-aș recomanda să nu mai accelerezi când te afli sub 2.000rpm pentru că subturezi motorul. Adaptează turația motorului la sarcina lui prin retrogradarea treptei când sarcina se mărește (de ex. dorești să accelerezi). |
--------------------
Logan III Comfort
ECO-G 100cp
2021 sedan
- 27 Iul 2021 Logan III Comfort ECO-G 100, Bleu Iron, 16" Amaris, MediaNav, P. sc. încălz.+Climă, P. Comfort, P. Park. 2, volan piele, geam. el. sp.
ex Logan I 1.5 |
|
adip |
![]()
Post
#29
|
![]() Banned Group: Members Posts: 2.177 Joined: 12 July 06 From: Melbourne, Victoria ![]() |
QUOTE(Lord Hades @ 9 Aug 2007, 14:25) Eu merg cu 60 km/h in treapta 5 lejer. Si am consum mediu 4.6% in oras (adica in Brasov) Da da, siiigur, batman, ninja.QUOTE(Lord Hades @ 9 Aug 2007, 14:25) Injectoarele de renault sunt cunocute ca avand fiabilitate scazuta, asa ca oricum se strica. ... asa ca ce mama naibii, hai sa-i dau a 5-a la 60 la ora, ca oricum daca n-o fac eu praf se face ea singura, ca-i proasta defel.Edit: Daca ai sti cat bine le doresc tuturor tractoristilor care ma umplu de fum de cate ori baga piciorul in r4H^tul lor de tractor subturat... This post has been edited by adip: 9 Aug 2007, 22:32 |
--------------------
*
*
* What you live with you learn.
What you learn you practice. What you practice you become. What you become has consequences . |
|
bloodem |
![]()
Post
#30
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 699 Joined: 29 December 06 From: Brasov, Romania ![]() |
DFA, evident avem stiluri diferite de condus, dar totusi, nu poti afirma ca 1800 RPM la un diesel este subturare. (la aceasta turatie 90% din cuplu este disponibil). Trage motorul intr-o veselie. Si schimbarea pe la 2300-2500, nici asta nu se poate numi subturare. Gandeste-te ca la benzina oamenii merg cu aproximativ 2000 RPM (cu vreo 1000 RPM sub cuplu). Mergand cu 1800 RPM, cu doar 200 RPM sub cuplu nu cred ca se poate numi subturare. Subturarea se poate determina prin imposibilitatea motorului de a accelera rapid, pe cand oriunde in jurul a 1800 - 2000 turatii el accelereaza cu o mare lejeritate si schimband la 2500 pici tot pe la 1800 RPM. Chiar nu pot fi de acord cu tine ca un astfel de regim de condus se poate numi "subturat". Eu am un stil de condus semisportiv si chiar ma indoiesc ca il subturez deseori.
![]() This post has been edited by bloodem: 10 Aug 2007, 06:49 |
--------------------
Renault
Megane 4 Estate - Intens, 1.5 DCi 110cp, Euro 6
Iulie 2018 Crickets! Crickets! They're everywhere!!! |
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 10th May 2025 - 11:53 |