DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Amortizoare

post 9 Apr 2003, 09:30
Post #1





Group:
Posts: 0
Joined: --


Warn: (0%) -----


Se apasa pe un "colt" al caroseriei, pentru a o "plonja" cat mai mult (cine are 100kg are un avantaj smile.gif ). Se lasa libera caroseria, brusc. Caroseria trebuie sa se ridice si atat, pentru un amortizor bun, eventual o (foarte) usoara coborare in final. Daca oscileaza (sus-jos) mai mult amortizorul este defect (uzat, fara ulei etc.).
Acest test este nerelevant daca amortizorul este FOARTE defect, adica daca in el sunt frecari extreme; in acest caz, insa, defectul se remarca imediat prin zgomote in functionare


--------------------
User is offlinePM
Go to the top of the page
+
AlexM.
post 30 Dec 2005, 00:18
Post #2


Membru


Group: Members
Posts: 125
Joined: 7 June 05
From: Bucuresti




Am si eu doua intrebari legate de amortizoare.
1. In cazul in care ai amortizoarele uzate si prezinta caracteristicile de mai sus, se poate schimba uleiul din ele, asta in cazul in care nu au curs ?
2. In locul uleiului se poate pune alt lichid pentru a intari amortizorul ??


--------------------
DACIA 1310 L Break - B 42 GEA
Zambeste!! Maine va fi si mai rau!! Azi pierzi o piulita!! Maine tot motorul!!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Andu
post 30 Dec 2005, 09:39
Post #3


Membru autentic


Group: Members
Posts: 294
Joined: 24 May 02
From: Bucuresti




In cazul in care nu au curs nu prea ai de ce schimba uleiul, asta nu se prea "strica" in timp. Problema mare la amortizoare este cedarea garniturilor si pierderea uleiului. Asta se poate remedia prin schimbarea garniturilor dar, din cate stiu eu, nu e o solutie de durata.

Pt a doua intrebare.....ti-ar trebui ceva mai dens decat uleiul respectiv ca sa intaresti amortizorul......niste miere probabil


--------------------
Opel Astra H ABS+EBD+EBA+CBC+DDS ESP+TC+UCL TPMS.... 2006 - fost GGA
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
AlexM.
post 30 Dec 2005, 11:36
Post #4


Membru


Group: Members
Posts: 125
Joined: 7 June 05
From: Bucuresti




Miere ?? radmasa.gif Acum serios are cineva o idee ce s-ar putea pune in locul uleiului din amortizoare ?


--------------------
DACIA 1310 L Break - B 42 GEA
Zambeste!! Maine va fi si mai rau!! Azi pierzi o piulita!! Maine tot motorul!!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
walleye
post 13 Jan 2006, 16:02
Post #5


Membru


Group: Banned
Posts: 159
Joined: 28 June 05
From: Timisoara




un alt ulei mai gros. pe de alta parte cel din amortizor e deja destul de gros (cred ca similar cu ala din cutia de viteze) asa ca poti sa bagi vaselina? hai sa fim seriosi, arunca-le naibii si ia altele noi ca nici nu-s asa scumpe si nu mai sintem in epoca de aur.


--------------------
Alco Century 628 - Monon 404
nu hraniti moderatorii
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
AlexM.
post 13 Jan 2006, 17:06
Post #6


Membru


Group: Members
Posts: 125
Joined: 7 June 05
From: Bucuresti




Vezi tu eu vreau ceva mai tare decat cele noi wink.gif dar la aceiasi inaltime biggrin.gif . DAr cred ca visez cu ochii deschisi. happy.gif


--------------------
DACIA 1310 L Break - B 42 GEA
Zambeste!! Maine va fi si mai rau!! Azi pierzi o piulita!! Maine tot motorul!!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
walleye
post 13 Jan 2006, 17:24
Post #7


Membru


Group: Banned
Posts: 159
Joined: 28 June 05
From: Timisoara




"taria" telescoapelor e influentata mai putin de viscozitatea uleiului din ele decit de diamentrul supapelor din piston. cu cit sint mai mici cu atit uleiul circula mai greu intre camere si telescopul e mai tare. iar la monroe exista si un sant in peretele telescopului care se ingusta treptat catre capatul cursei, telescopul "intarindu-se" progresiv, pe masura ce era comprimat. exista si telescoape cu amortizare reglabila, unele chiar fara sa fie necesar sa fie date jos de pe masina. scumpe ca naiba. in cazul tau cel mai simplu e sa faci cum ti-am spus si sa cumperi unele noi si eventual atit de tari cit doreste sufletelul tau. daca sint negasibile, se poate demonta telescopul si reumple cu un ulei mai viscos concomitent cu desfiintarea uneia dintre supapele din piston (de obicei sint doua sau mai multe) -> telescop mai tare care se uzeaza mai repede (o singura supapa face munca a doua).

supapa = de fapt e un simplu orificiu cu diametru precis calibrat. sau doua orificii fiecare cu o supapa reala pentru fiecare sens. sau patru, grupate doua cite doua. etc...


--------------------
Alco Century 628 - Monon 404
nu hraniti moderatorii
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
AlexM.
post 13 Jan 2006, 18:18
Post #8


Membru


Group: Members
Posts: 125
Joined: 7 June 05
From: Bucuresti




Poti sa imi zici ce modele de la monroe au asa ceva si cam cat ar costa unul ?


--------------------
DACIA 1310 L Break - B 42 GEA
Zambeste!! Maine va fi si mai rau!! Azi pierzi o piulita!! Maine tot motorul!!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
paulp
post 13 Jan 2006, 19:38
Post #9


Bagator de seama!


Group: Members
Posts: 3.098
Joined: 31 July 03
From: Iasi




Monroe nu are pentru berlina (sau cel putin cind aveam eu berlina nu aveau), dar foarte bune sint Sachs wink.gif


--------------------
Fiat Linea Active, 2011 - PAD
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
GABY IS BACK !
post 19 Jan 2006, 11:59
Post #10


Membru autentic


Group: Members
Posts: 552
Joined: 15 February 05
From: bucuresti - 4




QUOTE(Anonymous @ 9 Apr 2003, 10:30)
Se apasa pe un "colt" al caroseriei, pentru a o "plonja" cat mai mult (cine are 100kg are un avantaj smile.gif ). Se lasa libera caroseria, brusc. Caroseria trebuie sa se ridice si atat, pentru un amortizor bun, eventual o (foarte) usoara coborare in final. Daca oscileaza (sus-jos) mai mult amortizorul este defect (uzat, fara ulei etc.).
*



Mai nou, exista testere pentru amortizoare, in general la Service-urile care fac ITP ( cele dotate mai modern ). care calculeaza eficienta fiecarui amortizor in parte.
Eu am gasit la Simpotrans, si am facut testul amortizoarelor inainte de iesirea din garantie.
Cand am facut ITP-ul, l-au facut ei direct.


--------------------
DACIA SOLENZA CLIMA 2003
CE TIE NU-TI PLACE, ALTUIA NU-I FACE!
NICI MACAR IN TRAFIC!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Dyda
post 19 Jan 2006, 12:58
Post #11


Membru autentic


Group: Members
Posts: 677
Joined: 30 April 04




Amortizoarele sunt de unica folosinta. Nu sunt demontabile ( ultimele generatii). Au existat pe dacii amortizoare ce aveau un capac demontabil prin desurubare. Acum sunt sudate. Pentru a avea acces la piston si supape trebuie taiat pe strung, dat filet atit la corp amortizor cit si la capac. Uleiul ptr amortizoare este special, nu se regasesc caracteristicile de la uleiul de gresare sau racire.
Eu pe timpuri la repararea unui amortizor am folosit ulei ptr inalta presiune dar nu a dat randamentul asteptat, folosind in final amortizor nou.

This post has been edited by Dyda: 19 Jan 2006, 13:01


--------------------
Kox
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
alx
post 19 Jan 2006, 13:44
Post #12


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.001
Joined: 11 March 04
From: Bucuresti, Berceni




Hai sa transformam putin acest topic in ceva util...

Azi am facut un test al amortizoarelor masinii mele (logan dar nu are importanta pt ca sunt info de uz general) si am primit urmatoarele rezultate:

Eficienta suspensie fata: STG 50%; DR 45%; Diferenta 5%
Eficienta suspensie spate: STG 56%; DR 58%; Diferenta 2%
Rezonanta suspensie fata: 21.5mm; 23.1mm; Diferenta 1.6mm
Rezonanta suspensie spate: 23.4mm; 22.5mm; Diferenta 0.9mm

Intrebarile mele catre invatatii forumului si service-urilor:

1. Ce eficienta au amortizoarele cand sunt noi?
2. Ce eficienta ar trebui sa aibe pt a le schimba in garantie?
3. E normala uzura asta la 23k km?

Ca o concluzionare, asta este prima problema care mi-o face masina de la achizitionare si nu a fost rezolvata inca deoarece persoana delegata de mine pt a merge la service a fost vrajita de mecanic ca inca nu e cazul, ca mi le schimba la revizia de 30k, etc


--------------------
Mitsubishi Outlander 1 2.0 benzina - varies
Vine valu' / Imi ia calu'
Chiar si scroafa din cotet...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
AlezzDWC
post 19 Jan 2006, 14:48
Post #13


Membru


Group: Members
Posts: 124
Joined: 19 April 05
From: Bucuresti,o zona rau famata.




1. 70-80% in cazul meu (Cielo)
2. 50% sau sub aceasta valoare
3. La mine dupa 20.000km au aratat undeva pe la 75% eficienta fata si 80% si umpic parca pe spate...

This post has been edited by AlezzDWC: 19 Jan 2006, 14:53


--------------------
Daewoo Cielo E-TEC 2 - B-81-RGE
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bogdan20
post 5 Feb 2006, 13:54
Post #14


Membru autentic


Group: Members
Posts: 383
Joined: 1 August 04
From: Iasi




Poate sa fie masina noua si nu vor inregistra amortizoarele valori de 90-100%.De obicei cele sub 50 sunt cu probleme.


--------------------
Honda Accord ES 2007 - IS 01 DOR
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
diaconuliviu
post 10 Feb 2006, 09:44
Post #15


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.569
Joined: 17 August 04
From: Space, the final frontiere




QUOTE(Dyda @ 19 Jan 2006, 12:58)
[...]
Eu pe timpuri la repararea unui amortizor am folosit ulei ptr inalta presiune dar nu a dat randamentul asteptat, folosind in final amortizor nou.
*



Eu foloseam H15 sau H46. Dadea rezultate bune.
Ce era trist ca desi puneam garnituri noi, in timp curgea, probabil cauciucul nerezistent la grupa "H". Iar daca si cilindrul e uzat, rezultatul nu mai e multumitor.


--------------------
Opel Corsa 2001 - xx
Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur.
SSP,K!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dkrysty
post 4 Jul 2006, 07:56
Post #16


Membru


Group: Members
Posts: 128
Joined: 10 May 05




QUOTE(paulp @ 13 Jan 2006, 20:38)
Monroe nu are pentru berlina (sau cel putin cind aveam eu berlina nu aveau), dar foarte bune sint Sachs wink.gif
*



Ai spus de monroe ca culiseaza progresiv... asa lucreaza si Sachs??? (spre deosebire de cele normale de dacie berlina...)
Nu cred ca am probleme cu amortizoarele (cel putin asa spun mecanicii) dar vreau un pic de confort la drum cu denivelari, macar la gropi mici, sa cer prea mult de la o berlina din '98!
Ce amortizoare mai destepte s-ar potrivi la dacia respectiva? deci nu in principal fiabile...(nu ca as zice nu.) dar ma intereseaza confortul... si sa mai vad si pretul... dar asta hotarasc mai tarziu...
Probabil as vrea sa le schimb intai pe fata ca acolo simt intai - mi se zguduie bordul zdravan la toate darele tranzversale pe sosea, pe spate am arcuri noi si se balanseaza doar...

Merci anticipat!


--------------------
dacia 1310 L berlina 1998 - DB 03 GAO
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 19th July 2025 - 23:34
Forum Renault