Amortizoare
![]() ![]() ![]() |
Amortizoare
![]()
Post
#1
|
|||
Group: Posts: 0 Joined: -- Warn: (0%) ![]() ![]() |
|
||
-------------------- |
|||
AlexM. |
![]()
Post
#2
|
![]() Membru Group: Members Posts: 125 Joined: 7 June 05 From: Bucuresti ![]() |
Am si eu doua intrebari legate de amortizoare.
1. In cazul in care ai amortizoarele uzate si prezinta caracteristicile de mai sus, se poate schimba uleiul din ele, asta in cazul in care nu au curs ? 2. In locul uleiului se poate pune alt lichid pentru a intari amortizorul ?? |
--------------------
DACIA
1310 L Break
- B 42 GEA Zambeste!! Maine va fi si mai rau!! Azi pierzi o piulita!! Maine tot motorul!!
|
|
Andu |
![]()
Post
#3
|
Membru autentic Group: Members Posts: 294 Joined: 24 May 02 From: Bucuresti ![]() |
In cazul in care nu au curs nu prea ai de ce schimba uleiul, asta nu se prea "strica" in timp. Problema mare la amortizoare este cedarea garniturilor si pierderea uleiului. Asta se poate remedia prin schimbarea garniturilor dar, din cate stiu eu, nu e o solutie de durata.
Pt a doua intrebare.....ti-ar trebui ceva mai dens decat uleiul respectiv ca sa intaresti amortizorul......niste miere probabil |
--------------------
Opel
Astra H ABS+EBD+EBA+CBC+DDS ESP+TC+UCL TPMS....
2006
- fost GGA
|
|
AlexM. |
![]()
Post
#4
|
![]() Membru Group: Members Posts: 125 Joined: 7 June 05 From: Bucuresti ![]() |
Miere ??
![]() |
--------------------
DACIA
1310 L Break
- B 42 GEA Zambeste!! Maine va fi si mai rau!! Azi pierzi o piulita!! Maine tot motorul!!
|
|
walleye |
![]()
Post
#5
|
![]() Membru Group: Banned Posts: 159 Joined: 28 June 05 From: Timisoara ![]() |
un alt ulei mai gros. pe de alta parte cel din amortizor e deja destul de gros (cred ca similar cu ala din cutia de viteze) asa ca poti sa bagi vaselina? hai sa fim seriosi, arunca-le naibii si ia altele noi ca nici nu-s asa scumpe si nu mai sintem in epoca de aur.
|
--------------------
Alco
Century
628
- Monon 404 nu hraniti moderatorii
|
|
AlexM. |
![]()
Post
#6
|
![]() Membru Group: Members Posts: 125 Joined: 7 June 05 From: Bucuresti ![]() |
Vezi tu eu vreau ceva mai tare decat cele noi
![]() ![]() ![]() |
--------------------
DACIA
1310 L Break
- B 42 GEA Zambeste!! Maine va fi si mai rau!! Azi pierzi o piulita!! Maine tot motorul!!
|
|
walleye |
![]()
Post
#7
|
![]() Membru Group: Banned Posts: 159 Joined: 28 June 05 From: Timisoara ![]() |
"taria" telescoapelor e influentata mai putin de viscozitatea uleiului din ele decit de diamentrul supapelor din piston. cu cit sint mai mici cu atit uleiul circula mai greu intre camere si telescopul e mai tare. iar la monroe exista si un sant in peretele telescopului care se ingusta treptat catre capatul cursei, telescopul "intarindu-se" progresiv, pe masura ce era comprimat. exista si telescoape cu amortizare reglabila, unele chiar fara sa fie necesar sa fie date jos de pe masina. scumpe ca naiba. in cazul tau cel mai simplu e sa faci cum ti-am spus si sa cumperi unele noi si eventual atit de tari cit doreste sufletelul tau. daca sint negasibile, se poate demonta telescopul si reumple cu un ulei mai viscos concomitent cu desfiintarea uneia dintre supapele din piston (de obicei sint doua sau mai multe) -> telescop mai tare care se uzeaza mai repede (o singura supapa face munca a doua).
supapa = de fapt e un simplu orificiu cu diametru precis calibrat. sau doua orificii fiecare cu o supapa reala pentru fiecare sens. sau patru, grupate doua cite doua. etc... |
--------------------
Alco
Century
628
- Monon 404 nu hraniti moderatorii
|
|
AlexM. |
![]()
Post
#8
|
![]() Membru Group: Members Posts: 125 Joined: 7 June 05 From: Bucuresti ![]() |
Poti sa imi zici ce modele de la monroe au asa ceva si cam cat ar costa unul ?
|
--------------------
DACIA
1310 L Break
- B 42 GEA Zambeste!! Maine va fi si mai rau!! Azi pierzi o piulita!! Maine tot motorul!!
|
|
paulp |
![]()
Post
#9
|
![]() Bagator de seama! Group: Members Posts: 3.098 Joined: 31 July 03 From: Iasi ![]() |
Monroe nu are pentru berlina (sau cel putin cind aveam eu berlina nu aveau), dar foarte bune sint Sachs
![]() |
--------------------
Fiat
Linea
Active, 2011
- PAD
|
|
GABY IS BACK ! |
![]()
Post
#10
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 552 Joined: 15 February 05 From: bucuresti - 4 ![]() |
QUOTE(Anonymous @ 9 Apr 2003, 10:30) Se apasa pe un "colt" al caroseriei, pentru a o "plonja" cat mai mult (cine are 100kg are un avantaj ![]() Mai nou, exista testere pentru amortizoare, in general la Service-urile care fac ITP ( cele dotate mai modern ). care calculeaza eficienta fiecarui amortizor in parte. Eu am gasit la Simpotrans, si am facut testul amortizoarelor inainte de iesirea din garantie. Cand am facut ITP-ul, l-au facut ei direct. |
--------------------
DACIA
SOLENZA
CLIMA 2003 CE TIE NU-TI PLACE, ALTUIA NU-I FACE!
NICI MACAR IN TRAFIC! |
|
Dyda |
![]()
Post
#11
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 677 Joined: 30 April 04 ![]() |
Amortizoarele sunt de unica folosinta. Nu sunt demontabile ( ultimele generatii). Au existat pe dacii amortizoare ce aveau un capac demontabil prin desurubare. Acum sunt sudate. Pentru a avea acces la piston si supape trebuie taiat pe strung, dat filet atit la corp amortizor cit si la capac. Uleiul ptr amortizoare este special, nu se regasesc caracteristicile de la uleiul de gresare sau racire.
Eu pe timpuri la repararea unui amortizor am folosit ulei ptr inalta presiune dar nu a dat randamentul asteptat, folosind in final amortizor nou. This post has been edited by Dyda: 19 Jan 2006, 13:01 |
-------------------- Kox
|
|
alx |
![]()
Post
#12
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.001 Joined: 11 March 04 From: Bucuresti, Berceni ![]() |
Hai sa transformam putin acest topic in ceva util...
Azi am facut un test al amortizoarelor masinii mele (logan dar nu are importanta pt ca sunt info de uz general) si am primit urmatoarele rezultate: Eficienta suspensie fata: STG 50%; DR 45%; Diferenta 5% Eficienta suspensie spate: STG 56%; DR 58%; Diferenta 2% Rezonanta suspensie fata: 21.5mm; 23.1mm; Diferenta 1.6mm Rezonanta suspensie spate: 23.4mm; 22.5mm; Diferenta 0.9mm Intrebarile mele catre invatatii forumului si service-urilor: 1. Ce eficienta au amortizoarele cand sunt noi? 2. Ce eficienta ar trebui sa aibe pt a le schimba in garantie? 3. E normala uzura asta la 23k km? Ca o concluzionare, asta este prima problema care mi-o face masina de la achizitionare si nu a fost rezolvata inca deoarece persoana delegata de mine pt a merge la service a fost vrajita de mecanic ca inca nu e cazul, ca mi le schimba la revizia de 30k, etc |
--------------------
Mitsubishi
Outlander 1
2.0 benzina
- varies Vine valu' / Imi ia calu'
Chiar si scroafa din cotet... |
|
AlezzDWC |
![]()
Post
#13
|
![]() Membru Group: Members Posts: 124 Joined: 19 April 05 From: Bucuresti,o zona rau famata. ![]() |
1. 70-80% in cazul meu (Cielo)
2. 50% sau sub aceasta valoare 3. La mine dupa 20.000km au aratat undeva pe la 75% eficienta fata si 80% si umpic parca pe spate... This post has been edited by AlezzDWC: 19 Jan 2006, 14:53 |
--------------------
Daewoo
Cielo E-TEC 2
- B-81-RGE
|
|
bogdan20 |
![]()
Post
#14
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 383 Joined: 1 August 04 From: Iasi ![]() |
Poate sa fie masina noua si nu vor inregistra amortizoarele valori de 90-100%.De obicei cele sub 50 sunt cu probleme.
|
--------------------
Honda Accord
ES
2007
- IS 01 DOR
|
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#15
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
QUOTE(Dyda @ 19 Jan 2006, 12:58) [...] Eu pe timpuri la repararea unui amortizor am folosit ulei ptr inalta presiune dar nu a dat randamentul asteptat, folosind in final amortizor nou. Eu foloseam H15 sau H46. Dadea rezultate bune. Ce era trist ca desi puneam garnituri noi, in timp curgea, probabil cauciucul nerezistent la grupa "H". Iar daca si cilindrul e uzat, rezultatul nu mai e multumitor. |
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
dkrysty |
![]()
Post
#16
|
Membru Group: Members Posts: 128 Joined: 10 May 05 ![]() |
QUOTE(paulp @ 13 Jan 2006, 20:38) Monroe nu are pentru berlina (sau cel putin cind aveam eu berlina nu aveau), dar foarte bune sint Sachs ![]() Ai spus de monroe ca culiseaza progresiv... asa lucreaza si Sachs??? (spre deosebire de cele normale de dacie berlina...) Nu cred ca am probleme cu amortizoarele (cel putin asa spun mecanicii) dar vreau un pic de confort la drum cu denivelari, macar la gropi mici, sa cer prea mult de la o berlina din '98! Ce amortizoare mai destepte s-ar potrivi la dacia respectiva? deci nu in principal fiabile...(nu ca as zice nu.) dar ma intereseaza confortul... si sa mai vad si pretul... dar asta hotarasc mai tarziu... Probabil as vrea sa le schimb intai pe fata ca acolo simt intai - mi se zguduie bordul zdravan la toate darele tranzversale pe sosea, pe spate am arcuri noi si se balanseaza doar... Merci anticipat! |
--------------------
dacia
1310 L berlina 1998
- DB 03 GAO
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 19th July 2025 - 23:34 |