Fierbe apa la NOVA, sfaturi si rezolvari
![]() ![]() ![]() |
Fierbe apa la NOVA, sfaturi si rezolvari
mastersync |
![]()
Post
#1
|
||
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 79 Joined: 23 August 07 ![]() |
|
||
--------------------
Dacia
NOVA GT
1999-2000
- PH 99 CDR
|
|||
HappyBoy |
![]()
Post
#2
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 225 Joined: 23 November 05 ![]() |
Trage si tu joja de ulei si vezi daca uleiul e plin de apa atunci e garnitura de chiuloasa.Dar inainte verifica daca ti porneste electroventilatorul,...are o termocupla care se strica foarte repede....ca sa o verifici atingi cele doua fire care intra in ea...daca ventilatorul porneste atunci s ar putea sa fie din cauza ei...
|
--------------------
Renault
Clio Symbol
2005 Opel Astra 1.4 Twinport - 2009
Mazda 6 2.5L 4 cylinder Engine - 2009 Lexus RX350 3.5-L Dual VVT-i V6 Engine - 2010 |
|
Georginho |
![]()
Post
#3
|
![]() Inventiv Group: Members Posts: 1.002 Joined: 6 July 07 ![]() |
Ai facut aerisirea bine dupa ce ai schimbat vasul? Verifica si asta.
HappyBoy are dreptate cu termocupla. Eu am schimbat 2 pana acum un an. De atunci merg fara (cea din furtunul gros). Apa circula de voie pe instalatie. Mai poate fi si sonda din radiator. Bafta la reparatie! |
--------------------
***
***
***
|
|
$$ilvviu |
![]()
Post
#4
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.882 Joined: 6 January 07 From: Roman/NT ![]() |
Scoti termostatul, bagi apa, faci aerisirea, apoi cu motorul pornit observi fenomenul.
Dopul la vasul de expansiune poti sa-l lasi scos, pt a observa eventualele bule. |
--------------------
Renault
Laguna
Initiale 2002
- NT-97-SLR Suzuki Samurai 1983 NT-99-SZK
VW Golf 1.9TDI 2001 NT-99-FIX |
|
mastersync |
![]()
Post
#5
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 79 Joined: 23 August 07 ![]() |
a...azi cand am pus apa ...( iar ) ... am auzit niste borboroseli si`am gasit o pata de apa sub radiator , cred ca asta e buba , e radiatoru fisurat ...ventilatorul ala isi face treaba , adica se invarte mereu dupa ce merg cu masina , si se opreste dupa vreo 5 minute ...o sa dau radiatoru jos ..sa vad daca e de la el ...in ulei nu prea am observat apa ...o sa ma mai uit .iar aerisirea au facuto` cei de la service , ca eu nu ma prea pricep , dar am vazut ca au desfacut un surub , prin zona termostatului , si`a iesit toata apa aia afara .
|
--------------------
Dacia
NOVA GT
1999-2000
- PH 99 CDR
|
|
HappyBoy |
![]()
Post
#6
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 225 Joined: 23 November 05 ![]() |
Georginho.....termocupla=sonda din radiator.Cred ca tu ai scos termostatul si mergi fara.
Nu cred ca are legatura cu aerisirea...din cate stiu la nova nu trebuie facuta aerisire...instalatia se aeriseste singura...trebuie decat sa fii atent si sa completezi in vas. |
--------------------
Renault
Clio Symbol
2005 Opel Astra 1.4 Twinport - 2009
Mazda 6 2.5L 4 cylinder Engine - 2009 Lexus RX350 3.5-L Dual VVT-i V6 Engine - 2010 |
|
mastersync |
![]()
Post
#7
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 79 Joined: 23 August 07 ![]() |
a.. pai da , asta am zis , am dat termostatu jos , si merg fara , dar apa tot fierbe , adica nush daca fierbe sau nu , dar pur si simplu dispare din vas cum merg 5 km ...se duce nush unde drq ...daca scot capacu ....se mai ridica apa ...adica pe instalatie e apa , dar in vas nu mai ramane drq sa o ia ..ti`am zis ...am auzit ceva la radiator , intr`un colt si`am gasit apa in acel colt , inseamna ca e spart sau fisurat pe undeva , si de aia se evapora apa , nu ? termocupla aia cum arata ? sau ce drq e ? explica`mi te rog , unde o gasesc ... :|
|
--------------------
Dacia
NOVA GT
1999-2000
- PH 99 CDR
|
|
HappyBoy |
![]()
Post
#8
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 225 Joined: 23 November 05 ![]() |
Verifica si in masina...sub presuri (mai ales in partea dreapta),s ar putea sa ai spart radiatorul de la caldura,iar toata apa sa ti curga in masina...Termocupla e cea care ti porneste ventilatorul la o anumita temperatura.Vezi ca e in partea de jos a radiatorului,are doua fire,dar daca zici ca ventilatorul porneste nu are rost sa umbli la ea.
|
--------------------
Renault
Clio Symbol
2005 Opel Astra 1.4 Twinport - 2009
Mazda 6 2.5L 4 cylinder Engine - 2009 Lexus RX350 3.5-L Dual VVT-i V6 Engine - 2010 |
|
mastersync |
![]()
Post
#9
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 79 Joined: 23 August 07 ![]() |
mi`a mai spus cineva sa verific in masina , parca era putin umeda , dar nu asa de uda ... nu poate sa fie de la radiator cum am zis eu ?daca e spart , banuiesc ca...aburii din apa ies pe acolo ,chiar si apa , dar din cauza temperaturii nu cade sub masina , se evaporta imediat
|
--------------------
Dacia
NOVA GT
1999-2000
- PH 99 CDR
|
|
HappyBoy |
![]()
Post
#10
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 225 Joined: 23 November 05 ![]() |
Nu stiu ce sa zic...noi acum ne dam cu presupusul...si te ajutam sa descoperi pe unde pierzi apa...Porneste motorul si uita te cu atentie pe unde spui tu...dar verifica si in masina,vezi ca mocheta aia se imbiba cu apa...apasa pe ea, baga mana si sub casetofon si vezi...Ce sa zic...cred ca cel mai bine mergi cu ea intr un service.
|
--------------------
Renault
Clio Symbol
2005 Opel Astra 1.4 Twinport - 2009
Mazda 6 2.5L 4 cylinder Engine - 2009 Lexus RX350 3.5-L Dual VVT-i V6 Engine - 2010 |
|
mastersync |
![]()
Post
#11
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 79 Joined: 23 August 07 ![]() |
da , asta am sa fac . adica am un mecanic bun , il pun sa`mi dea radiatoru jos si sa`l verifice daca e spart , daca e , il sudez , sau il lipesc, cum se face , daca tot face , ma duc cu ea la service . ce vreau sa stiu este ...daca ar putea fi asta cauza , din cauza unei fisuri in vre`un furtun sau radiator sau vas , sa`ti fiarba apa , sau sa o pierzi . si de unde drq iese atata presiune , ca am luat ieri vas nou , si pusca mea , era patrat , l`a umflat presiunea aia , de mai are putin si devina rotund , ca o minge . uneori mie frica sa stau pe langa capota sa nu plezneasca plasticu ala sa ma opareasca sa ma lase pe viata handicapat.
|
--------------------
Dacia
NOVA GT
1999-2000
- PH 99 CDR
|
|
HappyBoy |
![]()
Post
#12
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 225 Joined: 23 November 05 ![]() |
Eu zic sa te duci cu ea la un specialist...poate nu i de la radiator...il dai jos degeaba...Vezi ce ti spune un mecanic si apoi da l jos si lipeste l...Vezi ca erau si niste substante in comert turnai nu stiu ce in radiator si iti astupa fisurile...
|
--------------------
Renault
Clio Symbol
2005 Opel Astra 1.4 Twinport - 2009
Mazda 6 2.5L 4 cylinder Engine - 2009 Lexus RX350 3.5-L Dual VVT-i V6 Engine - 2010 |
|
mastersync |
![]()
Post
#13
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 79 Joined: 23 August 07 ![]() |
ehhh de dat jos nu e greu , iar substanta aia nu vad cat de rezistenta ar fi ....oricum o sa intreb un specialist . thank you
|
--------------------
Dacia
NOVA GT
1999-2000
- PH 99 CDR
|
|
gti98 |
![]()
Post
#14
|
Membru autentic Group: Members Posts: 700 Joined: 12 November 05 ![]() |
Si mie imi scade apa, si stiu si pe unde: radiatoru a incasat-o (persoana importanta, nu spui cine, a trecut prin sant cu ea...) nu curge tare, pe caldurile astea se usuca inainte sa picure jos. Zilele astea ii iau un Stop-leak, poate se opreste asa, am reusit sa o rezolv, dar acuma e alta "ghiontire" La berlina m-a canonit un defect de turnare la o pompa de apa (avea pe stutul de retur al pompei de apa un loc pe unde "plangea" cu discretie....) Mai curge si pe la stutul de retur al furtunului de la calorifer, care-i foarte ascuns, si daca a fost desfacut iar furtunul e "batran" e posibil sa nu mai etanseze.
Spor la prins apa! |
--------------------
Dacia Nova GTI
GTI 98
- IS 57 ENB
|
|
mastersync |
![]()
Post
#15
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 79 Joined: 23 August 07 ![]() |
acum acum am venit de la un mecanic , mi`a dat drumu la calorifer , si vad ca a mai scazut acul ala ...parca nu mai urca pana la faza hashurata . m`a chemat maine sa vin sa`mi curete radiatoru si sa`mi faca inca odata aerisirea . spor la treaba si tie
![]() |
--------------------
Dacia
NOVA GT
1999-2000
- PH 99 CDR
|
|
apollo |
![]()
Post
#16
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.881 Joined: 20 August 05 From: Focsani ![]() |
Mie la drum intins ziua, imi ajunge acul de zona hasurata.
La drum intins noaptea, imi sta pe jumatate acul. Faza cea mai ciudata e ca am avut radiatorul la desfundat,a mers bine cat a mers si acum motorul iar functioneaza la temperatura mare.nu mai e racirea corecta. Mai nou, observ ca imi dispare din apa.Nu curge,uleiul e ok.Ma gandesc ca se poate evapora? Acum la 35 de grade afara, la mers la drum intins, pana-n 100km/h,voua cum va sta acul la apa? de unde pot cumpara si eu dopul de la vasul de expansiune?Am inteles ca acea supapa din dop deschide la presiunea de 0.8/bar. In comert nimic,doar de DSN,SLZ si Logan This post has been edited by apollo: 25 Aug 2007, 16:49 |
--------------------
Ex - Dacia
Nova GT 1.6 L
1997
- VN - ?? - ???
|
|
mastersync |
![]()
Post
#17
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 79 Joined: 23 August 07 ![]() |
ti`am zis ca ti`l dau eu . am unul in plus, de la vasul vechi .apa pierdeam si eu pe la radiator , mergi cu ea si uitate bine prin jurul radiatorului , pe unde e ud . apa nu curge jos . se evapora la temperaturile de afara si de pe radiator .ori pe la furtune .daca au o mica intepatura ...pierde multa apa . verifica bine , chiar si vasul daca e crapat sau ceva .pune apa , da`i tare putin , forjeazo` , si cand opresti se aude un sfarait , sau ies aburi , daca opresti motorul si e liniste .eu asa am facut si`am auzit sfarait de aburi si presiune in radiator , am pus un rahat de substanta de la 2+2 , si mi`a astupat gaura , acum acul , ziua , in bucuresti , si cu masina forjata , adica schimbate vitezele la 3 mii , etc ...acul nu trece de jumate . spor
|
--------------------
Dacia
NOVA GT
1999-2000
- PH 99 CDR
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 15th May 2025 - 12:00 |