Martor injectie, aprins in permanenta
![]() ![]() ![]() |
Martor injectie, aprins in permanenta
emsal |
![]() ![]()
Post
#1
|
||
Membru incepator Group: Members Posts: 24 Joined: 10 September 07 ![]() |
|
||
--------------------
Dacia
1300 Li
2000
- B-81-YMC
|
|||
roland |
![]()
Post
#2
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.704 Joined: 18 November 04 ![]() |
Felicitari pentur prima ta masina.
In primul rand, ala nu e martor de bujii incandescente. Motoarele pe benzina nu au bujii incandescente, doar cele diesel. Cauta pe net principiul de functionare al motoarelor ca sa te lamuresti. O sa faca lumea caterinca de tine pe tema asta. :-) Motorul are soc automat, deci e normal sa stea la 1100 turatia, chiar mai mult va fi iarna, iar dupa un timp sa coboare la 750-850, cand ajunge la temperatura optima. Becul care ti se aprinde este martorul de la injectie, care poate fi din varii motive: - nu ai termostat si atunci motorul nu functioneaza la temperatura optima si se aprinde martorul - sonda lambda defecta - probleme la computerul de injectie - etc... Daca injectorul e infundat, ar trebui sa simti ca nu trage masina. Daca trage normal, ma indoiesc ca e infundat. Nu se infunda chiar asa de usor. Scoate borna de la baterie cateva minute, se va reseta computerul si dupa aceea vei vedea daca se aprinde din nou fara a se stinge. Martorul se aprinde 3 secunde la punerea contactului si apoi se stinge. Daca tot se aprinde, verifica termostatul, sonda lambda (in service cred ca iti spune ce eroare a memorat calculatorul si atunci stii ce ai de facut). Masina cum merge, apropo? |
--------------------
.
.
.
|
|
emsal |
![]()
Post
#3
|
Membru incepator Group: Members Posts: 24 Joined: 10 September 07 ![]() |
Acum doua zile se auzea un ticait ritmic la motor cand mergeam cu peste 60 la ora, iar acul de la vitezometru se trepida parca dupa acest ritm. Adevarul e ca am lasat benzina chiar pe zero si dupa ce am alimentat au aparut toata problema asta.
Multumesc de explicatie in legatura cu bujiile. Sunt praf la mecanica! |
--------------------
Dacia
1300 Li
2000
- B-81-YMC
|
|
roland |
![]()
Post
#4
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.704 Joined: 18 November 04 ![]() |
Si acum mai ticaie peste 60km/h?
|
--------------------
.
.
.
|
|
emsal |
![]()
Post
#5
|
Membru incepator Group: Members Posts: 24 Joined: 10 September 07 ![]() |
Nu, nu mai ticaie. Am observat ieri ca martorul de la injectie se aprinde doar dupa ce turatia motorului revine la normal.
|
--------------------
Dacia
1300 Li
2000
- B-81-YMC
|
|
roland |
![]()
Post
#6
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.704 Joined: 18 November 04 ![]() |
Da-i o resetare si mai vedem. Scoate borna bateriei (parca minusul era de ajuns, dar poti sa le scoti pe amandoua) si las-o cateva minute, 5 - 10 minute.
Pune-le la loc, da-i drumul si vezi ce se intampla. Daca tot face atunci trebuie cautat in alta parte. |
--------------------
.
.
.
|
|
rba |
![]()
Post
#7
|
Membru autentic Group: Members Posts: 242 Joined: 19 April 05 ![]() |
salut,
baga un ochi aici: http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopi...ndpost&p=823701 e vorba despre deconectarea acidentala (mufe, contacte etc, sau defect al sensorului/senzorilor cu pricina) dupa ce te asiguri ca astea-s ok mai cauti pe la termostat. cu stima, rba |
--------------------
Dacia
Berlina
2000 1310 Ti
- B ** ***
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 16th May 2025 - 01:28 |