DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> probleme de dacie nova 96

vlad_dragos
post 2 Nov 2004, 11:59
Post #1


Membru


Group: Members
Posts: 135
Joined: 30 October 04




am si eu o problema cu dacia mea.eu merg fara termostat si cu ventilatorul montat pe contact . ieri mi-am pus termostat nou cumparat care deschide la 89 grade si mi s-a incalzit foarte repede apa . care sa fie motivul ? va rog sa ma ajutati . si inca ceva am jentile de pe fata mi se incing care ar fi cauza si rezolvarea ?


--------------------
renault megane coupe 1996 - TL-02-swi
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cristimm
post 2 Nov 2004, 13:05
Post #2


Membru vechi


Group: Members
Posts: 664
Joined: 30 September 02
From: Bucuresti




Motorul s-a incalzit repede sau s-a supraincalzit repede? Daca doar s-a incalzit repede atunci asa trebuie chiar asta fiind rolului termostatului.

Rotile se incalzesc daca ai etrierii blocati. Daca ai noroc se schimba doar garniturile.


--------------------
ex Dacia Nova GTi
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Dyda
post 2 Nov 2004, 13:57
Post #3


Membru autentic


Group: Members
Posts: 677
Joined: 30 April 04




La circuitul de racire mai trebuie facuta si ceva aerisire
Iar la roti asa cum a spus si cristim se blocheaza pistoanele de la etrierii datorita
1 garnitura gomflata
2 pete de rugina pe pistoane
in ambele cazuri se inlociesc piesele
( ar mai fi o varianta la peta de rugina sa freci pistoanele cu o bucata de lemn de BRAD dupa ce s-a umezit in lichid de frina , depinde de adincimea petei)


--------------------
Kox
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vlad_dragos
post 2 Nov 2004, 14:32
Post #4


Membru


Group: Members
Posts: 135
Joined: 30 October 04




motorul s-a supraincalzit foarte repede . aerisire am facut ca e un surub care se desface . tin sa mentionez ca fara termostat motorul merge f bine si apa sta la acolo unde incepe zona alba pe bord


--------------------
renault megane coupe 1996 - TL-02-swi
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
os
post 2 Nov 2004, 14:34
Post #5


Dictator. Comunist. Arbitrar. Pe scurt: rau.


Group: Moderatori
Posts: 1.528
Joined: 29 April 04




... si lasa electroventilatorul asa cum l-a instalat fabrica (prin "pus pe contact" īnteleg ca se roteste tot timpul cīt ai motorul pornit).

Manipularile instalatiei de racire nu sunt in regula decīt - repet - eventual ca solutie de avarie pīna la primul atelier. Asadar:

- termostat
- aerisire
- electroventilator instalat ca de fabrica.

Mersul fara termostat face sa ai mereu un motor prea rece, cu efectele:
- consum marit
- performante slabe
- eventual "afumarea" (innegrirea) bujiilor
- uzuri premature ale motorului, (īn special cilindri/pistoane)
- contaminarea uleiului cu combustibil si/sau apa
- īn sezonul rece, lipsa de confort (n-ai caldura)
- functionare defectuoasa a dezaburizatorului de parbriz (siguranta īn trafic)

Īn general ventilatorul nu este necesar dacīt la circulatia prin oras (sau īn stop-and-go; īn pante lungi; cu vīnt puternic din spate s.a.m.d.) Pe timp rece nici macar atunci. Daca termostatul este īn stare buna, nu strici direct nimic daca ventilatorul merge continuu dar nu aduci nici o īmbunatatire. Ce "strici" indirect:
- consum inutil de energie (curent) si de aici consum be benzina (nu mare, dar prezent)
- uzura prematura si inutila a motorului de la electroventilator.

Sanatate,
os


--------------------
. . .
Muschii mei minte nu are.
Cip-Cirip! Cip-Cirip! Cip-Cirip!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Cib
post 2 Nov 2004, 16:12
Post #6


fost posesor de Solenza


Group: Members
Posts: 493
Joined: 27 July 04
From: Iasi




QUOTE(vlad_dragos @ 2 Nov 2004, 15:32)
motorul s-a supraincalzit foarte repede . aerisire am facut ca e un surub care se desface . tin sa mentionez ca fara termostat motorul merge f bine si apa sta la acolo unde incepe zona alba pe bord
*


ce intelegi tu prin SUPRAINCALZIT??? A fiert? au aparut bule in vasul de expansiune??? Ai avut cumva numai apa in motor???

This post has been edited by Cib: 2 Nov 2004, 16:13


--------------------
Nissan Almera Tekna Oltcit 12TRS 2005 - B-43-ZGO, SV-02-SST
Solenza... O masina buna! Pacat ca e facuta de romani.
nu ma cert cu nimeni, doar contrazic oamenii care spun tampenii
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
RIon
post 2 Nov 2004, 19:36
Post #7


pasionat


Group: Members
Posts: 2.835
Joined: 22 May 04
From: CJ




Dragos frate, trebuia sa faci o aerisire a circuitului musai. De aia se incalzeste... (o posibila cauza)


--------------------
Skoda Octavia 2 2005, TDI 160CP 2008, Ford Focus 115 CP - de CJ
www.raresion.ro
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vlad_dragos
post 2 Nov 2004, 22:43
Post #8


Membru


Group: Members
Posts: 135
Joined: 30 October 04




QUOTE(RIon @ 2 Nov 2004, 19:36)
Dragos frate, trebuia sa faci o aerisire a circuitului musai. De aia se incalzeste... (o posibila cauza)
*





si cum se face aerisirea circuitului ?


--------------------
renault megane coupe 1996 - TL-02-swi
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
RIon
post 3 Nov 2004, 08:44
Post #9


pasionat


Group: Members
Posts: 2.835
Joined: 22 May 04
From: CJ




Vlad, sunt 2-3 topicuri pe forum, dar: ai un surub aerisire la chiloasa, unul jos la radiator (daca nu vrea sa se desurubeze, nu forta, o sa il rupi - mai bine desfaci colierul de la furtun). Se scurge apa, remontezi, completezi cu antigel diluat, dai drumul la motor, la relanti, lasi pana se porneste electroventilatorul, strangi busonul, eventual faci o tura, apoi completezi pana la nivel in vasul de expansiune.
Varianta 2 - doar aerisire - desurubezi surubul dinaintea termostatului, scoti furtunul din vasul expansiune, pe care il introduci intr-o sticla cu apa/antigel diluat mai bine, torni pana iese prin orificiul surubului apa fara aer, fara bulbuci, apoi repeti figura cu relantiul si elv-ul.
Pentru mai multe detalii cauta topicurile amintite. Bafta.


--------------------
Skoda Octavia 2 2005, TDI 160CP 2008, Ford Focus 115 CP - de CJ
www.raresion.ro
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ADY
post 3 Nov 2004, 10:12
Post #10


Membru autentic


Group: Members
Posts: 216
Joined: 14 October 03
From: Bucuresti-Dr Taberei




uite aici daca te ajuta mai mult am scanat din manualul de reparatii .

Attached thumbnail(s)
Picture_003.jpg ( Size: 1.03mb ) Number of downloads: 183


--------------------
DACIA LOGAN PREFERANCE 1.4 MPI - B-78-BMA
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Cib
post 3 Nov 2004, 10:43
Post #11


fost posesor de Solenza


Group: Members
Posts: 493
Joined: 27 July 04
From: Iasi




inca 1 data:
ce intelegi tu prin SUPRAINCALZIT??? A fiert? au aparut bule in vasul de expansiune??? Ai avut cumva numai apa in motor???
pentru ca daca nu mai sta in zona alba la inceput cum statea inainte ci mai sus e normal pentru ca probabil acela e regimul termic normal al motorului. Pentru orice nelamurire daca nu prezinta simptomele descrise de mine mai sus introdu un termometru si vezi ce temp ai in bloc cu motorul pornit


--------------------
Nissan Almera Tekna Oltcit 12TRS 2005 - B-43-ZGO, SV-02-SST
Solenza... O masina buna! Pacat ca e facuta de romani.
nu ma cert cu nimeni, doar contrazic oamenii care spun tampenii
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 14th May 2025 - 19:47
Forum Renault