valori ciudate incarcare baterie, alternator?
![]() ![]() ![]() |
valori ciudate incarcare baterie, alternator?
ferrari |
![]()
Post
#1
|
||
![]() membru de treaba Group: Members Posts: 118 Joined: 29 November 06 From: CLUJ ![]() |
|
||
--------------------
dacia
1310 CL (BK)
1995 all the best and f*ck the rest
|
|||
os |
![]()
Post
#2
|
![]() Dictator. Comunist. Arbitrar. Pe scurt: rau. Group: Moderatori Posts: 1.528 Joined: 29 April 04 ![]() |
Diode? _Toate_ diodele?
|
--------------------
.
.
. Muschii mei minte nu are.
Cip-Cirip! Cip-Cirip! Cip-Cirip! |
|
ferrari |
![]()
Post
#3
|
![]() membru de treaba Group: Members Posts: 118 Joined: 29 November 06 From: CLUJ ![]() |
nu am inteles.
am schimbat 2 diode din 6 pt ca celelalte era ok, adica aveau valori sensibil egale cu cele noi. ???????? |
--------------------
dacia
1310 CL (BK)
1995 all the best and f*ck the rest
|
|
os |
![]()
Post
#4
|
![]() Dictator. Comunist. Arbitrar. Pe scurt: rau. Group: Moderatori Posts: 1.528 Joined: 29 April 04 ![]() |
Pai.. nici eu nu prea inteleg de unde pina unde 200V (mai ales ca sustii ca voltmetrul e bun, setat pe scara corespunzatoare (V DC) si presupunind ca stii ce- unde sa masori. Singurul lucru pe care pot sa mi-l inchipui este ca avem de a face cu efectul combinat al unui voltmetru care nu filtreaza corect decit uneori, combinat cu niscaiva defectiuni.
Spui ca "aveau valori sensibil egale". Exprimarea e un pic ciudata pentru cineva care masoara diode in mod curent, de acea imi permit sa intrteb: Hmmm ce inseamna asta? Stiu ca ai demontat diodele de pe alternator pentru masuratoare... |
--------------------
.
.
. Muschii mei minte nu are.
Cip-Cirip! Cip-Cirip! Cip-Cirip! |
|
ferrari |
![]()
Post
#5
|
![]() membru de treaba Group: Members Posts: 118 Joined: 29 November 06 From: CLUJ ![]() |
voltmetrul este ok (si setat pe 200v curect continuu) pt ca si pe masina mea indica corect de fiecare data si pe alte masini indica corect. ciudatenia apare doar cand masor pe masina fratelui meu. indiferent ca masor pe bornele alternatorului sau pe bornele de la baterie tot valori aberante obtin ... ceva de genul 3v-17-9v-150v-etc si valorile astea se schimba la interval de aproximativ o secunda.
evident ca am demontat diodele pt masuratoare ...... nu mai retin valorile exacte dar stiu ca erau undeva pe la 450 +/- ceva, daca bine imi amintesc, atat la cele noi cat si la cele vechi care mai erau ok. cele 2 care le-am inlocuit erau strapunse. |
--------------------
dacia
1310 CL (BK)
1995 all the best and f*ck the rest
|
|
os |
![]()
Post
#6
|
![]() Dictator. Comunist. Arbitrar. Pe scurt: rau. Group: Moderatori Posts: 1.528 Joined: 29 April 04 ![]() |
Mai.. sa ma ierti dar eu tot nu inteleg: "450" de ce? Ca in mintea mea, o dioda poate sa fie:
1. buna (blocheaza intr-un sens, conduce in celalalt provocind o cadere de tensiune dependenta de natura jonctiunii (parca 1.2V pentru siliciu). Pentru dioda mintata in punte la alternator, alte valori sunnt irelevante. 2. strapunsa (cu conductivitate in ambele sensuri) 3. Intrerupta (nu conduce nici- nici). Descrierea ta poate sa indice (presupunind ca toate conexiunile sunt bune, inclusiv masa): 1. datorita variatiei: releu stabilizator defect 2. datorita valorilor ciudate (mai ales cele foarte mari): diode defecte 3. Posibil un scurt circuit care sunteaza stebilizatorul 4. cablu/cabluri nefixate corect la baterie (sarcina zero). Ca totul sa fie si mai misterios, cred ca-mi amintesc ca alternatorul de D13xx nu poate produce o tensiune de peste 100V, chiar in gol. |
--------------------
.
.
. Muschii mei minte nu are.
Cip-Cirip! Cip-Cirip! Cip-Cirip! |
|
ferrari |
![]()
Post
#7
|
![]() membru de treaba Group: Members Posts: 118 Joined: 29 November 06 From: CLUJ ![]() |
asta ziceam si eu ca valorile sunt aberante pt ca si daca pui mana pe bornele alternatorului nu "musca" deci e clar ca nu are cum sa fie 200 v.
450 era valoarea indicata pe multimetru .... ce reprezenta..... ??? cele 2 schimbate erau strapunse. conexiunile sunt ok inclusiv masa. scurt nu este pt ca nu am pierderi in circuit.( sper ca am verificat bine... cu ampermetrul pe o borna a bateriei) merci pt promptitudinea cu care ai raspuns |
--------------------
dacia
1310 CL (BK)
1995 all the best and f*ck the rest
|
|
PaulT |
![]()
Post
#8
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.294 Joined: 23 June 06 From: Bucuresti ![]() |
Schimba toate diodele(cum spunea si OS..valorile alea ciudate...).
![]() This post has been edited by PaulT: 27 Sep 2007, 19:51 |
--------------------
Dacia/Mitsubishi
Logan 1.6 mpi/Berlina 1300/Lancer Clasic
2006 Laureate/1973/2008
- B-00-xxx
|
|
DoubleG |
![]()
Post
#9
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 407 Joined: 6 August 07 From: Rosiori De Vede (TR) ![]() |
Voltmetrul e ok, nu te alarma. Nu am citit toate posturile dar sigur folosesti un voltmetru digital, care e sensibil si "o ia razna" din cauza parazitilor, ori curentul e de prosta calitate adica nu e redresat bine (punte defecta), ori ai fisele de delco de foarte proasta calitate si au pierderi, pierderi care iar afecteaza un aparat sensibil, mai ales asezat in apropiere. Nu te stresa, verifica cu alt voltmetru. Cauzele pot fi multe pana la urma dar ti-am zis cauzele des intalnite. Am patit si eu la multe masini si motociclete...
Spor la treaba si multa bafta! |
--------------------
Dacia
Solenza Confort 1.4 MPI
2004
|
|
dyogenes |
![]()
Post
#10
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 502 Joined: 23 August 05 ![]() |
Evident ca acele valori bizare ale voltmetrului digital sunt determinate de paraziti. La Dacia eu masuram intotdeauna cu un voltmetru analogic, merge si cu unul din acela chinezesc, de 3,5 lei
|
--------------------
Dacia
Logan 1.4 MPI
2007
|
|
bygy007 |
![]()
Post
#11
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.182 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
de obicei acele fluctuatii apar de obicei de la aprindere incearca sa departezi alaratul mai mult de motor sau masoara cu unul cu ac releul banuiesc ca este mecanic , la umele alternatoare au intre plus si minus un condesator daca nu il are pune inul identic cu ala de la delco sau masa (tresa de la alternator sa fie slaba
|
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
tibip |
![]()
Post
#12
|
Membru Group: Members Posts: 132 Joined: 17 October 06 From: Cluj-Napoca ![]() |
in loc sa cumperi un voltmetru analogic, mai bine fa efortul si cumpara-ti niste fise de bujii antiparazitare (de urziceni de exemplu, sunt ok). Dar neaparat antiparazitare!!! Vei observa ca voltmetrul ala se va "cuminti", si-ti va indica valoarea corecta. Si la mine asa a fost.
|
--------------------
Dacia
1310 TLX
1988
- numar simplu
|
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#13
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
Pe orice instrument de masura dioda va avea intr-un sens rezistenta infinita si in cel direct o valoare dependenta de tipul instrumentului.
Asta pentru ca majoritatea masoara in regim de ohmetru acele diode. De exemplu, la al meu analog (un instrument polonez produs parca de fosta Unitra) pe scala de x20 kohm aveam in sens direct o indicatie aflata pe la 70% din scala (deci CA un aproximativ 0,7 V). Pe digitalul UniT (de 15 ron) pe scala de dioda apare o valoare intre 460-640, dependenta de tipul de dioda (normala, rapida, de semnal mic, mare, etc.) Daca toate diodele din alternator au acea valoare, identica cu a uneia noi, stai linistit, acele diode sint bune. Un oarecare "falset" iti poate da multimetrul in cazul in care la tensiunile alea mici de 1,5 - 9 V cu care se alimenteaza multimetrul dioda arata bine, strapungerile aparind la tensiuni mai mari. Dar, la acele RA de regula din tehnologia de fabricatie va apare strapungere sau intrerupere. Parca diodele din gama F (F407, F107, etc) de prin vreme de dinainte de '89 aveau o asa protectie incit chiar si la strapungere se intrerupeau (probabil un fir calibrat care dupa strapungere se ardea). In ce priveste valorilea alea saltarete, de cele mai multe ori apar ca urmare a parazitilor din aprindere (fisele proaste). |
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
ferrari |
![]()
Post
#14
|
![]() membru de treaba Group: Members Posts: 118 Joined: 29 November 06 From: CLUJ ![]() |
multumesc mult pt raspunsuri tuturor. o sa incerc sa pun un condensator la alternator, sa schimb fisele si chiar sa masor cu alt voltmetru(de data asta analogic), dar toate astea se vor intampla cand o sa merg pe la fratele meu ... care e in alta localitate ... deci nu stiu exact cand.
|
--------------------
dacia
1310 CL (BK)
1995 all the best and f*ck the rest
|
|
bygy007 |
![]()
Post
#15
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.182 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
de obicei aparatele digitale masoara caderea de tensiune pe jonctiune ( pe dioda) ,daca masori un tranzistor cu germaniu va avea o indicatie pe sensul de conductie de 100 -200
pentru masurare diode cam asa se masoara http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopi...dpost&p=1009493de aici mai un link pentru repararea alternatorului cu tot cu masurarea si verificarea puntii de diode , mare atentie la modelele de punte cu RA 220 sau asemanatoare ca partea cu fir a diodei sa nu se miste This post has been edited by bygy007: 28 Sep 2007, 23:11 |
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
ferrari |
![]()
Post
#16
|
![]() membru de treaba Group: Members Posts: 118 Joined: 29 November 06 From: CLUJ ![]() |
multumesc pt sfaturi.
|
--------------------
dacia
1310 CL (BK)
1995 all the best and f*ck the rest
|
|
azraell |
![]()
Post
#17
|
![]() Membru Group: Members Posts: 176 Joined: 4 April 07 From: Bucuresti ![]() |
ai rezolvat problema?
am paatit-o si eu acum 2 zile cand mi-am cumparat o noua baterie si a venit nenea sa imi masoare tensiunile de incarcare etc etc... aparatul o lua razna rau de tot cand il lega la bornele bateriei cu motorul pornit! ajungea pana pe la 1000 si ceva de volti... evident, aparatul digital o lua razna... apoi am observat ca e deajuns sa il apropii de zona aia cu delcoul, bobina alternator, releu de incarcare etc... si cu firele in mana... imi arata aceleasi valori, deci nu era conectat la baterie! in cele din urma am gasit problema: FISELE! cu alte fise s-a mai cumintit si am reusit si eu sa masor tensiunea de incarcare, care era buna dealtfel... ideea e ca la masini se masoara aceste tensiuni cu aparate analogice ( alea cu ac ) nu sunt influientate deloc de acele campuri magnetice sau ce or fi ele.... |
--------------------
DACIA
Logan
2008, Ambition, 1.5 dCi 70CP
- B77NWP
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 8th June 2025 - 05:09 |