DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> bracaj

thedragon
post 1 Nov 2007, 20:25
Post #1


Sange de modovean aka GALATI


Group: Members
Posts: 583
Joined: 4 February 07




deci am probleme cu masina trage in prostie mai ales dreapta si ca sa nu fac bracajul degeaba poate sa imi spuna cineva ce sa schimb la directie sau nu stiu in alta parte ? ca sa nu fac bracajul azi si peste 2 saptamani sa imi traga din nou dreapta sau stnga unsure.gif


--------------------
dacia 1310 1989
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Siconi
post 1 Nov 2007, 20:56
Post #2


Sofer americanizat! V6 Rules!!!


Group: Members
Posts: 2.906
Joined: 13 November 05
From: Houston, TX




Parerea mea e sa schimbi tot ce e bucsaraie atat pe dreapta cat si pe stanga, apoi mergi si faci unghiul de fuga si echilibrezi rotile, schimbi nuca de la volan de sub bord si ar trebui sa fie o.k. Verifici si presiunea in pneuri sa fie egala pe ambele roti, atat pe fata cat si pe spate. Fata 2,5-2,8 bari iar Spate 2,2-2,5 bari, depnde ce faci cu masina si pe ce drumuri mergi. Daca e pentru carat, bagi mai mult, dar mergi cu grija. Daca e pentru plimabare si e pe drum asfaltat si fara gropi, la fel. Daca e pe drumuri mai rele, bagi mai putin pentru un confort bun sau mai mult pentru a nu lovi jantele. Te orientezi si tu.

Sfatul meu e ca, daca tot te apuci de treaba, sa schimbi si bucsele de pe spate sa fie totul nou, faci unghiul si pe spate si ai scapat de-o grija juma' de an cel putin. La mine a durat 10 luni si totusi circul cu ea zilnic.


--------------------
Mercury Mariner Premier 3.0L V6 4WD 2006 - BHH-xxxx (Texas)
Fost posesor:
1993 Renault Clio MK1 1.4 RT
1975 Dacia 1300
Actual posesor:
2006 Mercury Mariner Premier 3.0L V6
2005 Hyundai Sonata GLS 2.4L
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
thedragon
post 1 Nov 2007, 21:02
Post #3


Sange de modovean aka GALATI


Group: Members
Posts: 583
Joined: 4 February 07




siconi ms de sfat ! cred ca asa o sa fac ! eu ma mai duc pe la tara si este piatra cubica pe acolo si nu sunt gropi ci veritabile cratere ! o iau incet pe acolo .Dar vreau sa stiu asa un cost estimativ la tot ce ai spus sus ?bucsaraia fata
cand am dus masina la un service era drum de pamant(multe denivelari) cand am mers pe acolo se auzea un trancanic ,partea soferului daca nu ma insel am verificat bucsele si nu mi sa parut nimic suspect unsure.gif

This post has been edited by thedragon: 1 Nov 2007, 21:03


--------------------
dacia 1310 1989
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Siconi
post 1 Nov 2007, 21:18
Post #4


Sofer americanizat! V6 Rules!!!


Group: Members
Posts: 2.906
Joined: 13 November 05
From: Houston, TX




Banuiesc ca verificat inseamna la tine aruncat un ochi. Zgomotul ala ce-l auzeai mai mult ca sigur e de la bieleta antiruliu, ca aia se duce prima si e si de cacalitate. Cand am spus bucse, m-am referit si la pivoti. Pe mine toata treaba asta, atat pe fata cat si pe spate m-a costat in ianuarie a.c. 170 lei, iar mana mesterului (ca eu nu am avut vreme) inca vreo 150 lei. Dar am schimbat si mosorul puntii spate, si cele 2 brate de acolo. Tot ce era cauciuc, pivot si element de frictiune ce tine de trenul de rulare. Ce am omis eu si-mi pare rau e ca nu am refacut apoi unghiul de fuga nici pana azi. Cand rotile sunt umflate cum imi place mie (2,8 pe fata si 2,5 pe spate) directia merge ca la servo, nu trage in nici un fel. Cum se mai lasa aerul din ele, cum trage dreapta, chiar daca ambele roti fata au aceeasi presiune in ele. Totusi nu se desumfla la fel. Momentan nu ma agit cu tratarea acestui aspect, deoarece umflu rotile la 2 luni, deci nu chiar asa des, si intentionez sa montez altele, asa ca nu ma muncesc de 2x.
Eu am schimbat, din exces de zel, si bucsele care tin bara de torsiune in cele 2 coliere pe sasiu. Nu era nevoie dar am spus de ce am facut-o.

Daca faci treaba asta cu bucsele, pivotii, nuca de volan si tot ce e in frictiune la trenul de rulare si directie (inclusiv bielete de directie) o sa mearga ca pe roate.
Nu uita de unghiul de fuga si de geometrie, plus echilibrare...
Stiu, o gramada de bani, dar faci treaba asta o data pentru 1-2 ani, sau, cine stie?! numai pentru 6 luni.
Oricum, in 6 luni nu se strica toate cele mentionate, asa ca fara teama si mila, fa schimarea.
Spor la treaba.

This post has been edited by Siconi: 1 Nov 2007, 21:20


--------------------
Mercury Mariner Premier 3.0L V6 4WD 2006 - BHH-xxxx (Texas)
Fost posesor:
1993 Renault Clio MK1 1.4 RT
1975 Dacia 1300
Actual posesor:
2006 Mercury Mariner Premier 3.0L V6
2005 Hyundai Sonata GLS 2.4L
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
thedragon
post 1 Nov 2007, 21:31
Post #5


Sange de modovean aka GALATI


Group: Members
Posts: 583
Joined: 4 February 07




ok ! ms dupa ce scot masina de la tinichigiu o sa o pasez la mecanic ,cand am umblat pe la pivoti mecanicu a spus ca nu au nimic! dar asta era cam de mult . Bieleta antiruliu este in stare buna ... nu o fi altceva ?


--------------------
dacia 1310 1989
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Siconi
post 1 Nov 2007, 21:41
Post #6


Sofer americanizat! V6 Rules!!!


Group: Members
Posts: 2.906
Joined: 13 November 05
From: Houston, TX




Poate bucsele de la brate, verifica si tirantii, placutele de frana daca au joc de la uzura prea mare... bucsele se verifica suind masina pe cric si inducand vibratii cu pumnnul sau piciorul (la simt) in roata cu pricina. Daca e doar pe cric tot posibilul sa alunece. Asigur-o cu ceva langa cric (popici de lemn ar fi ideali, chiar un butuc care sa intre sub prag, langa cric, cand sta pe acesta).

Frana de mana trasa e iar esentiala sau macar asigurarea rotilor spate cu ceva contre. Ai inteles.

excl.gif Sa nu cumva sa fie de la bieleta de directie si tot de acolo sa-ti traga volanul intr-o parte, cum acuzai tu problema la tine.

Eu am spus cum procedez eu, inainte de a desface. 95% din cazuri descopar exact piesa defecta in felul asta... fiind vorba de bucse si gumaraie la trenul de rulare. Sa ai spor.

This post has been edited by Siconi: 1 Nov 2007, 21:42


--------------------
Mercury Mariner Premier 3.0L V6 4WD 2006 - BHH-xxxx (Texas)
Fost posesor:
1993 Renault Clio MK1 1.4 RT
1975 Dacia 1300
Actual posesor:
2006 Mercury Mariner Premier 3.0L V6
2005 Hyundai Sonata GLS 2.4L
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 1 Nov 2007, 21:46
Post #7


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




QUOTE(thedragon @ 1 Nov 2007, 20:25)
si ca sa nu fac bracajul degeaba poate sa imi spuna cineva ce sa schimb la directie sau nu stiu in alta parte ? ca sa nu fac bracajul azi si peste 2 saptamani sa imi traga din nou dreapta sau stnga  unsure.gif
*




Nu stiu altii cum sunt dar eu fac bracajul de multe ori pe zi. Ti-am mai zis in alt topic sa te duci la geometrie si iti spun aia exact ce trebuie sa schimbi, dar vad ca nu intelegi. Nu o sa rezolvi nimic din povesti.


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
thedragon
post 1 Nov 2007, 21:50
Post #8


Sange de modovean aka GALATI


Group: Members
Posts: 583
Joined: 4 February 07




ok ms ! smile.gif o sa iau un mosneag langa mine si ma mai ajuta si el tongue.gif


--------------------
dacia 1310 1989
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Siconi
post 1 Nov 2007, 21:55
Post #9


Sofer americanizat! V6 Rules!!!


Group: Members
Posts: 2.906
Joined: 13 November 05
From: Houston, TX




Adica eu ii spun povesti... asteapta nervos.gif

Ai puterea sa-mi spui unde sunt povestile?! Tot aia i-am spus si eu: sa rezolve geometria si, dupa cum acuza el, bucsaraia. Altfel, geometria e facuta in zadar.


--------------------
Mercury Mariner Premier 3.0L V6 4WD 2006 - BHH-xxxx (Texas)
Fost posesor:
1993 Renault Clio MK1 1.4 RT
1975 Dacia 1300
Actual posesor:
2006 Mercury Mariner Premier 3.0L V6
2005 Hyundai Sonata GLS 2.4L
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
thedragon
post 1 Nov 2007, 22:05
Post #10


Sange de modovean aka GALATI


Group: Members
Posts: 583
Joined: 4 February 07




nu am spus ca ai spus povesti ! eu pot sa fac exact ce ai spus u ! dar problema vine la verdict ! nu stiu cum face ceva stricat , nu stiu cum se manifesta, si o sa am nevoie si la schimbat bucse pe cineva ca eu nu am schimbat pana acum asa ceva ... nu am vrut sa te insult cu afirmatia mea unsure.gif daca teai simtit jignit imi cer scuze sad.gif


--------------------
dacia 1310 1989
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Siconi
post 1 Nov 2007, 22:12
Post #11


Sofer americanizat! V6 Rules!!!


Group: Members
Posts: 2.906
Joined: 13 November 05
From: Houston, TX




Ma referisem la Argon. El vorbea ceva despre povesti. N-am nimic cu tine, si nici cu el... treaba e destul de limpede la tine. Deja stii ce trebuie sa faci.

O bucsa defecta prezinta joc mare; normal nu trebuie sa aibe joc deloc! Daca faci treaba cu loviturile usoare pana la tari in roata, vei auzi unde este si poate vei si vedea defectul. Daca ai joc, la vibratii vei constata unde este si ce ai de schimbat. Aia la service crezi ca au aparat de indus vibratii ca sa descopere aceste chestii?! Si Argon stie asta, tot asa face si el, daca e propriul lui mester.


--------------------
Mercury Mariner Premier 3.0L V6 4WD 2006 - BHH-xxxx (Texas)
Fost posesor:
1993 Renault Clio MK1 1.4 RT
1975 Dacia 1300
Actual posesor:
2006 Mercury Mariner Premier 3.0L V6
2005 Hyundai Sonata GLS 2.4L
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
thedragon
post 1 Nov 2007, 22:35
Post #12


Sange de modovean aka GALATI


Group: Members
Posts: 583
Joined: 4 February 07




la imi aduca aminte ca aveam un anumit joc la roata miscam sus - jos ! si avea oleaca de joc, dar aragon nu a raspuns la topicul asta sau ...


--------------------
dacia 1310 1989
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Siconi
post 2 Nov 2007, 01:20
Post #13


Sofer americanizat! V6 Rules!!!


Group: Members
Posts: 2.906
Joined: 13 November 05
From: Houston, TX




A postat si el mai sus... dar nu asta voiam sa zic.

Daca zici ca miscai de roata si avea joc, atunci sigur sunt pivotii si/sau bucsele de la brate (inferior si superior). La fel de bine poti verifica si rulmentii din fuzeta, sa nu cumva sa fie joc din ei. Mai intai desfaci pivotii de pe bascule si ii incerci in mana; daca au joc in sensul ca se misca tija in afara si inauntru, e clar. daca merg mai greu si n-au joc sunt buni si ramane sa verifici rulmentii.
Daca e jocul cum spui tu, atunci pivotii sau rulmentii iti joaca feste. Am spus mai devreme si de bucse la brate fiindca daca ai de ceva vreme acest joc, s-ar putea sa se fi dus si bucsele alea. Daca tot desfaci, fa o treaba de l a cap la coada. Rau nu poti face daca pui piese noi (de calitate).


--------------------
Mercury Mariner Premier 3.0L V6 4WD 2006 - BHH-xxxx (Texas)
Fost posesor:
1993 Renault Clio MK1 1.4 RT
1975 Dacia 1300
Actual posesor:
2006 Mercury Mariner Premier 3.0L V6
2005 Hyundai Sonata GLS 2.4L
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 2 Nov 2007, 07:34
Post #14


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




QUOTE(Siconi @ 1 Nov 2007, 21:55)
Adica eu ii spun povesti...  asteapta nervos.gif

Ai puterea sa-mi spui unde sunt povestile?! Tot aia i-am spus si eu: sa rezolve geometria si, dupa cum acuza el, bucsaraia. Altfel, geometria e facuta in zadar.
*




repede te sesizezi, nu avea nici o legatura cu tine, ci cu faptul ca i-am mai spus zilele trecute ce sa faca, si n'a facut.


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Siconi
post 2 Nov 2007, 10:34
Post #15


Sofer americanizat! V6 Rules!!!


Group: Members
Posts: 2.906
Joined: 13 November 05
From: Houston, TX




MonSoeur, c'est un autre problem! Ma gandeam ca felul in care incerc sa inteleg ce se petrece ca sa il pot ajuta a parut un fel de poveste... cand de fapt toti fac la fel... ma gandeam eu ca asa ar cam fi.
Pai daca si TU i-ai spus ce are de facut si inca mai cauta, inseamna ca ori a vrut sa se asigure din 2 surse (eu nestiind ca ai discutat cu el) ori spera sa se rezolva de la sine discutand pe forum.
Pana la urma, tot la chei, ciocan si scule ajunge.

Argoane, esti pe faza si imi place. Hai sa auzim de bine!


--------------------
Mercury Mariner Premier 3.0L V6 4WD 2006 - BHH-xxxx (Texas)
Fost posesor:
1993 Renault Clio MK1 1.4 RT
1975 Dacia 1300
Actual posesor:
2006 Mercury Mariner Premier 3.0L V6
2005 Hyundai Sonata GLS 2.4L
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Muttley
post 2 Nov 2007, 11:10
Post #16


__________________


Group: Members
Posts: 13.019
Joined: 4 September 04
From: -




QUOTE(Siconi @ 2 Nov 2007, 10:34)
MonSoeur, c'est un autre problem!
*


E "monsieur, c'est une autre probleme!"

Ce dracu' ma radmasa.gif


--------------------
Dacia 1310 TLX 1988
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Siconi
post 3 Nov 2007, 19:04
Post #17


Sofer americanizat! V6 Rules!!!


Group: Members
Posts: 2.906
Joined: 13 November 05
From: Houston, TX




Asta e... franceza nu e tocmai limba mea preferata laugh.gif Dar cu engleza aproape oriceina se descurca.
Mersi de promptitudine. E corecta remarca ta. Oricum, nici cu rusa nu ma impac. biggrin.gif


--------------------
Mercury Mariner Premier 3.0L V6 4WD 2006 - BHH-xxxx (Texas)
Fost posesor:
1993 Renault Clio MK1 1.4 RT
1975 Dacia 1300
Actual posesor:
2006 Mercury Mariner Premier 3.0L V6
2005 Hyundai Sonata GLS 2.4L
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
diaconuliviu
post 5 Nov 2007, 09:17
Post #18


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.569
Joined: 17 August 04
From: Space, the final frontiere




Care e imbunatatirea? Mutam la probleme.
Apoi, domnule dragon, lasa-ne cu "ms" si alte iIRC-isme.


--------------------
Opel Corsa 2001 - xx
Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur.
SSP,K!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
marian.ww
post 14 Mar 2010, 16:35
Post #19


Membru incepator


Group: Members
Posts: 10
Joined: 6 March 10




Buna ziua,am si eu o intrebare:cu ocazia schimbarii unui capat de bara la o bieleta de directie(am numarat filetul)si ambele bielete antiruliu+nuca de la volan,am constatat la prima vedere (ca am servo directie)merge mult mai usor volanul dar in schimb parca nu mai am aceiasi stabilitate in curbe.Este posibil asa ceva si de ce. blush.gif


--------------------
dacia 1310L 1997 berlina - GL07BNL
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
george 07
post 14 Mar 2010, 21:33
Post #20


Membru


Group: Members
Posts: 166
Joined: 4 February 10




@marian cel mai sigur verifici-corectezi geometria la service specializat ("am numarat filetul ") de multe ori da eroare


--------------------
dacia logan 2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Siconi
post 15 Mar 2010, 13:06
Post #21


Sofer americanizat! V6 Rules!!!


Group: Members
Posts: 2.906
Joined: 13 November 05
From: Houston, TX




Poti sa numeri tu filetele cat vrei, daca piesele nu sunt la fel sau filetul incepe cu juma de tura mai devreme/tarziu, nu mai e la fel cum era inainte.
Si aici nu e vorba de producatori diferiti (in acest caz, cu atat mai mult conteaza), ci de acelasi producator la care 2 piese nu sunt identice, cu toate ca foloseste aceleasi matrite si scule, decalibrate de timp si uzura.


--------------------
Mercury Mariner Premier 3.0L V6 4WD 2006 - BHH-xxxx (Texas)
Fost posesor:
1993 Renault Clio MK1 1.4 RT
1975 Dacia 1300
Actual posesor:
2006 Mercury Mariner Premier 3.0L V6
2005 Hyundai Sonata GLS 2.4L
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 10th May 2025 - 12:00
Forum Renault