DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Ce curatam?

blondu'
post 9 Jan 2008, 14:23
Post #1


Ladist


Group: Members
Posts: 114
Joined: 27 May 06




De fiecare data cind are cineva cite o problema posteaza aici si i se spune:trebuie sa cureti aia...sa demontezi cealalta...s.a.m.d.
Propun acest topic in care sa spunem ce trebuie curatat la masina si frecventa recomandata...pina la urma nu asteptam sa tremure relanti-ul ca sa curatam senzorul,indicat ar fi sa-l curatam regulat si sa nu apara problema niciodata
Ar fi un topic f bun mai ales pt cei care au o Solenza de curind...cum sunt eu biggrin.gif
Multumesc


This post has been edited by b64chr: 11 Jan 2008, 21:43


--------------------
Solenza Scala / Lada 2105 -2003 / 1987 - B-71-LAD
Pentru adresa site:click pe user name-> home page; Contact: 0722.833.643 , Mihai
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Lostboy
post 9 Jan 2008, 14:26
Post #2


Finding my way!


Group: Members
Posts: 3.261
Joined: 17 May 06




eu când le-am zis că șterg motorul manual au râs de mine....na că e doi.... tongue.gif


--------------------
. . .
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
AR-18-MOS
post 9 Jan 2008, 19:37
Post #3


( -_・) ︻デ═一


Group: Members
Posts: 6.616
Joined: 19 August 07
From: Niedersachsen




Si curatarea este o problema tehnica?


--------------------
BMW 730Ld '07 High Executive - AR - -
M-Benz C350CDI 7G-Tronic '12 Avantgarde
M-Benz E350CDI 9G-Tronic+ 4Matic & Airmatic
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
BoomPunk
post 10 Jan 2008, 11:31
Post #4


Membru fara respect ptr lege si ``organ``!


Group: Members
Posts: 637
Joined: 20 March 06
From: Bucharest




Nu prea este,dar poate deveni.Haideti sa nu ne prefacem ca nu vedem padurea din cauza copacilor.
Ideal ar fi ca o data la cateva luni de zile sa se curate corpul clapeta si motorasul pas-cu-pas,senzorul de turatie daca e cazul si se vede pilitura de metal pe el sau mizerie,schimbat cand trebuie sau chiar mai devreme filtrul de aer,bujiile,ulei de calitate in motor si cutie.Verificare periodica la sistemul de franare si directie.Consumabilele de preferat sa fie de calitate,chiar daca costa mai mult decat cele ``shipmade``.Contactele metalice,tot ce-nseamna mufe,scoase si curatate din timp in timp,date cu spray pentru contacte electrice...prin compartimentul motor,tot ce-nseamna mufa ar trebui scoasa,curatata si bagata la loc,dar daca nu iese din prima si nu stiti exact cum se scoate,nu insistati(decat sa stricati,mai bine apelati la cineva care chiar stie cum se scoate).In rest...enjoy the ride! smile.gif

This post has been edited by BoomPunk: 10 Jan 2008, 11:32


--------------------
Dacia de calcat Zepter
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
nh1980ro
post 10 Jan 2008, 13:14
Post #5


Membru


Group: Members
Posts: 3.612
Joined: 7 February 07
From: Togo-Togo.




"Ideal ar fi ca o data la cateva luni de zile sa se curate corpul clapeta si motorasul pas-cu-pas,senzorul de turatie daca e cazul si se vede pilitura de metal pe el sau mizerie"

In 4 ani n-am curatat niciodata motorasul pas cu pas (si sper sa nu fie cazul vreodata), doar senzorul de turatie dupa 4 ani.
Nu cred ca e o idee buna sa cureti la cateva luni totul, ca s-ar putea sa inceapa sa nu mai stea bine mufele sau sa se rupa firele.
Motorasul pas cu pas si senzorul de turatie ar trebui curatate cand incep sa faca figuri.

"If it ain't broken, don't fix it!".. smile.gif

Restul trebuiesc schimbate la revizie. Filtrul de aer preferabil la cate 10.000km (la fiecare revizie pentru ca praful de la noi din tara e mai mult). In caz ca masina are A/C si filtrul de polen schimbat la 10.000km.
Cand incep sa apara diverse probleme electrice, e bine de curatat mufele si releele, inclusiv mufa aia mare din cutia de sigurante de langa baterie.

This post has been edited by nh1980ro: 10 Jan 2008, 13:17


--------------------
Kona/Renault Lana'i/Clio 3 2007/2009
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
BoomPunk
post 10 Jan 2008, 13:53
Post #6


Membru fara respect ptr lege si ``organ``!


Group: Members
Posts: 637
Joined: 20 March 06
From: Bucharest




Eu n-am scris mai sus ca asa trebuie sa faca fiecare,sau ca-i litera de lege ce spun eu...
Mufele le rupi daca esti total atehnic si tragi de ele ca omul cavernelor...De ce sa nu recunosc,mie motorasul pas-cu-pas mi-a facut figuri abia dupa 3 ani.Dar l-am curatat singur,de atunci cam o data la 3-4 luni il desfac,il curat si il montez la loc.Si chiar e mizerie de fiecare data.Cu senzorul de turatie n-am avut niciodata probleme,dar il curat si pe ala preventiv,dar nu chiar asa de des ca in cazul corpului clapeta,cam de 2 ori pe an.


--------------------
Dacia de calcat Zepter
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
nh1980ro
post 10 Jan 2008, 14:24
Post #7


Membru


Group: Members
Posts: 3.612
Joined: 7 February 07
From: Togo-Togo.




Inca o chestie utila care ar putea prelungi intervalul de timp dintre curatari e sa folositi un spray de contacte antiumiditate. In felul asta contactele se oxideaza mai greu si nu e necesar sa desfaceti prea des mufele.

@BoomPunk Stai linistit ca nu am contrazis parerea ta. Am dat un citat din ce ai spus tu, ca sa-mi spun parerea mea. Bineinteles ca nu e obligat nimeni sa o urmeze.. smile.gif


--------------------
Kona/Renault Lana'i/Clio 3 2007/2009
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
deconectat
post 11 Jan 2008, 00:15
Post #8


Membru cu avatar de sezon


Group: Members
Posts: 1.116
Joined: 11 January 05
From: Brasov




@blondu': Daca merge las-o asa; daca nu merge, in functie de ce s-a stricat ti se va zice ce sa cureti...pana la urma e si asta o arta. wink.gif

This post has been edited by deconectat: 11 Jan 2008, 00:15


--------------------
logan 1.6 8v ambition .
Ex. DSN Rapsodie
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
NUM
post 11 Jan 2008, 09:12
Post #9


Membru incepator


Group: Members
Posts: 68
Joined: 10 February 06




Sincer eu o am din 2004 si nu am curatat nici un senzor ... si chiar nu am probleme .. mai bine cand da semne .. atunci curatat sau poate schimbat biggrin.gif


--------------------
Dacia Solentza 2004 - B-87-ZLG
Hope you got my point ...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
b64chr
post 11 Jan 2008, 21:58
Post #10


Moderator incepator


Group: Moderatori
Posts: 1.004
Joined: 17 December 04
From: Buzias, Timis




Eu curat la cateva luni scrumiera. Deasemenea, mai curat interiorul si exteriorul la spalatorie, din cand in cand.
Glumesc, asta ar fi ideal, in realitate in 80KKm am curatat senzorul de turatie de 1-2 ori si am gresat balamalele de la usi de vreo 2-3 ori.
Ce spune BoomPunk mi se pare ca o face din placere, nu ca chiar ar fi necesar.


--------------------
Dacia Solenza 2003 / Skoda Octavia 2009
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
BoomPunk
post 13 Jan 2008, 14:55
Post #11


Membru fara respect ptr lege si ``organ``!


Group: Members
Posts: 637
Joined: 20 March 06
From: Bucharest




Trebuie sa recunosc ca e si placerea de a surubari la mijloc... blush.gif
Dar...da,uitasem de balamale,care mai trebui si ele unse din cand in cand,balamalele capotei si cele de la hayon,si poate cel mai important amanunt(nu stii niciodata cand te loveste nevoia!!!),surubul de la mecanismul rotii de rezerva,rugineste cand ti-e lumea mai draga si daca ai nevoie de roata si nu se desface...ai pus-o!


--------------------
Dacia de calcat Zepter
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Psych0
post 13 Jan 2008, 16:19
Post #12


Membru


Group: Members
Posts: 122
Joined: 5 October 07




BooMPunk eu nu stiam asta .. cu surubu si drept dovada s-a sudat nu=l mai pot invartii biggrin.gif


--------------------
Dacia Solenza 2003
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
nh1980ro
post 13 Jan 2008, 17:46
Post #13


Membru


Group: Members
Posts: 3.612
Joined: 7 February 07
From: Togo-Togo.




Da, surubul ala mi-a facut si mie probleme cand am dat roata de rezerva jos ca sa schimb gratarul ala din sarma de scobit printre dinti .. smile.gif, numai buna pentru hoti.

Am schimbat si "gheara" care tine gratarul cu una home made si am uns surubul cu multa vaselina si la fel si piulita si acum dupa un an am incercat sa desfac surubul si inca mergea 'ca uns' .. smile.gif

Atentie la ce vaselina cumparati, ca exista o vaselina grafitata care rezista la maxim 60 de grade inainte sa curga si vara tabla masinii cam ajunge lejer la 60 de grade.

Eu am gasit una cu punctul de curgere la 98 de grade cu calciu si grafit, importata de prin Iran si pare in regula, ca nu a curs deloc de pe balamale pana acum.


--------------------
Kona/Renault Lana'i/Clio 3 2007/2009
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
blondu'
post 18 Jan 2008, 08:29
Post #14


Ladist


Group: Members
Posts: 114
Joined: 27 May 06




QUOTE(deconectat @ 11 Jan 2008, 01:15)
@blondu': Daca merge las-o asa; daca nu merge, in functie de ce s-a stricat ti se va zice ce sa cureti...pana la urma e si asta o arta. wink.gif
*



Tocmai...ca nu merge, tremura la relanti, am cumparat spray si am curatat senzori mai am motorasul pas cu pas,dar sa prind o zi cu soare biggrin.gif


--------------------
Solenza Scala / Lada 2105 -2003 / 1987 - B-71-LAD
Pentru adresa site:click pe user name-> home page; Contact: 0722.833.643 , Mihai
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
CIPTUNING
post 18 Jan 2008, 12:20
Post #15


Membru autentic


Group: Members
Posts: 891
Joined: 22 November 05




In privinta surubului de la roata de rezerva..la mine a ajuns accidental, niste ulei in farfurioara sau gropita aia din jurul lui in portbagaj. A ramas acolo, nu se vede, nu ajunge la mocheta si am constatat ca este "umed" si pe dedesubt, unde se blocheaza deobicei.
Daca nu ati SCHIMBAT BOLTURILE usilor cu unele de Cielo si nici nu le-ati modificat, facandu-le "sant", va sfatuiesc sa le mai miscati sus-jos, cateodata. Vaselina nu cred ca este suficienta sa ajunga in partea fixa a balamalei- cea in care boltul sta intepenit si nu se roteste independent de aceasta ci impreuna. Eu le-am uns mereu cu ulei de mecanisme fine, wd 40,vaselina si cand sa le schimb, unul din ele -stanga fata jos, tot nu a iesit usor, ci a trebuit ciocanit in sus si in jos, in mod repetat pentru ca era plin de rugina.


--------------------
SLZ SCALA - BZ 04 XLZ
"Religia-o frază de dânșii inventată
Ca cu a ei putere să vă aplece-n jug"
Eminescu- Imparat si proletar ;)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
nh1980ro
post 18 Jan 2008, 14:03
Post #16


Membru


Group: Members
Posts: 3.612
Joined: 7 February 07
From: Togo-Togo.




Pai de la ulei ti se trage, ca ala se scurge si ramane apa.
Vaselina sta mai bine, dar asta cand pui bolturi noi, ca alea vechi...te rogi sa nu se rupa.. smile.gif


--------------------
Kona/Renault Lana'i/Clio 3 2007/2009
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Brambus
post 18 Jan 2008, 16:32
Post #17


member


Group: Members
Posts: 647
Joined: 24 May 07
From: Bucuresti




Cei de prin service-uri nu prea recomanda curatarea corpului clapeta decat daca intradevar are probleme, acum nu stiu ce sa zic


--------------------
Renault Megane 2 2007 Megane 2 R26 - B969FEF
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
minny
post 18 Jan 2008, 17:04
Post #18


Membru porcos


Group: Members
Posts: 1.217
Joined: 18 April 06




Mai bine ati pune si niscai poze pe unde dreac se gasesc treburile de curatat si explicatii cum se demonteaza/remonteaza. Stiu ca sunt pe alte topicuri chestiile astea dar daca nu puneti macar niste linkuri cu topicele alea nu e decat vorbarie fara rost, ca tot prin mii de topicuri ai de cautat ca sa aflii fiecare operatiune cum se face. Parerea mea.


--------------------
------ ------ ------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
gigibecalul
post 21 Jan 2008, 12:51
Post #19


Membru incepator


Group: Members
Posts: 35
Joined: 10 May 07




subscriu. eu habar n-am nici macar ce-i ala "motorasul pas cu pas",prostul de mine radmasa.gif


--------------------
dacia 1310 l 1997 solenza 2004
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
marius80_eugen
post 23 Jan 2008, 14:53
Post #20


Membru autentic


Group: Members
Posts: 7.978
Joined: 9 December 05
From: Bucuresti




Propun sa faceti un topic de intretinere Solenza ! Nu mai amestecati Solenza cu alte modele de Dacii si nu mai lasati topicul la "probleme" ca asta mia repede sunt imbunatatiri . Un motor curat la ora actuala in Bucuresti deja parca este tunat biggrin.gif .

Acum referitor la subiect , eu curat o data pe an motorul , mai intai cu presiune de aer , apoi cu apa calda , solutie de degresat , se lasa 5 minute , apa calda la presiune , cu presiune de aer pana se usuca tot . Cand mai apuc cu carpa uscata de bumbac sau ceva care trage prafu dar nu electrizeaza , curat ce se poate.


--------------------
Reno / de toate Reno 2003 - 2017
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 19th May 2025 - 22:55
Forum Renault