Masini SH - Cum le aflam norma de poluare?
Masini SH - Cum le aflam norma de poluare?
padual |
28 Jan 2008, 23:07
Post
#1
|
||
Membru autentic Group: Members Posts: 295 Joined: 29 November 04 From: MANGALIA |
|
||
--------------------
Daewoo | Ford
MATIZ 0.8l - 49cp | Focus 1.8l - 115cp
2006 E | 1999
- CT-89-PAD|TX-6273-TX Doamne ajuta!
|
|||
Ov |
29 Jan 2008, 10:19
Post
#2
|
Academician doctor inginer, savant de renume mondial Group: Moderatori Posts: 7.483 Joined: 11 November 03 From: Bucuresti |
la opel sta asa treaba:
astra B nu exista, poate astra G sau vectra B. Oricum motorul de 1,6 16V facut in 1999 are codul X16XEL si este euro 2. La Opel codificarea e: X - euro 2; Y - euro 3; Z - euro 4. |
--------------------
Dacia
1300
1972 when life gives you lemon, make lemonade
|
|
padual |
29 Jan 2008, 10:48
Post
#3
|
Membru autentic Group: Members Posts: 295 Joined: 29 November 04 From: MANGALIA |
super utila informatia. Intr-adevar ma refeream la astra G. Codificarea asta unde se gaseste ca sa zi asa ?
This post has been edited by padual: 29 Jan 2008, 10:49 |
--------------------
Daewoo | Ford
MATIZ 0.8l - 49cp | Focus 1.8l - 115cp
2006 E | 1999
- CT-89-PAD|TX-6273-TX Doamne ajuta!
|
|
litza |
29 Jan 2008, 13:00
Post
#4
|
Membru autentic Group: Members Posts: 813 Joined: 27 August 03 From: Bavaria, DE |
Codul motorului il gasesti in talon.
Era mai demult un tabel lung cu coduri motoare pe site-ul rarom si acolo erau incadrate. |
--------------------
Dacia
Solenza
2003-2018
|
|
padual |
29 Jan 2008, 22:40
Post
#5
|
Membru autentic Group: Members Posts: 295 Joined: 29 November 04 From: MANGALIA |
pai...cum la noi se cheama talon actul cu care dovedesti ca o masina e inmatriculata, dar eu vreau sa cumpar o masina fara talon ca sa spun asa...
Inteleg ca este vorba de codul motorului, deci ar trebui sa fie pe undeva pe motor...? |
--------------------
Daewoo | Ford
MATIZ 0.8l - 49cp | Focus 1.8l - 115cp
2006 E | 1999
- CT-89-PAD|TX-6273-TX Doamne ajuta!
|
|
lucian_v |
30 Jan 2008, 01:42
Post
#6
|
Membru autentic Group: Members Posts: 543 Joined: 13 December 03 From: Bucuresti |
pai o masina are talon inainte de a o cumpara , iar daca e deja radiata trebuie sa aiba un echivalent al cartii de identitate unde scrie...nu imi mai amintesc exact eu am adus-o pe a mea din Belgia si scria si pe talonul aluia tipul de motor si mai scria si pe foaia aia cu eur...care era dovada ca e produsa in europa (pe vremea aia se platea vama nu taxe de inmatriculare) si pe langa asta mai era pe vreo 2 hartii care nu stiu ce reprezentau exact....
|
--------------------
---
---
---
- ---
|
|
padual |
1 Feb 2008, 02:39
Post
#7
|
Membru autentic Group: Members Posts: 295 Joined: 29 November 04 From: MANGALIA |
pe site-ul rar este un pdf cu masinile EURO3 dar cu euro 4 nimic. Nu prea gasesc nimic nici pe net.In principiu cred ca e cam la noroc.
|
--------------------
Daewoo | Ford
MATIZ 0.8l - 49cp | Focus 1.8l - 115cp
2006 E | 1999
- CT-89-PAD|TX-6273-TX Doamne ajuta!
|
|
Ov |
1 Feb 2008, 11:46
Post
#8
|
Academician doctor inginer, savant de renume mondial Group: Moderatori Posts: 7.483 Joined: 11 November 03 From: Bucuresti |
la astra g, cum deschizi capota, are o tablita prinsa la mijloc undeva langa gaura unde intra "cuiul" care tine capota. Pe tablita aia ai codul motorului.
Oricum acest cod trebuie sa-l gasesti pe orice act de pe la ei, trebuie doar sa stii cum arata, si anume, prima litera e norma de poluare (C,X,Y,Z - corespund la E1, E2, E3, E4) apoi doua cifre care corespund capacitatii motorului dupa care restul de litere corespund tipului motorului. De exemplu X16XEL insemna motor euro 2 capacitate 1600 cmc. Z16XE este motor Euro 4 capacitate 1600. Y17DTH e euro 3, motor de 1700 (diesel). La opel, cam orice motor pe benzina facut dupa 2001 este euro 4 (adica o sa vezi ca incepe cu Z codul motorului). si inca ceva: codificarea la opel n-o zic eu ci iti citez din manualul producatorului |
--------------------
Dacia
1300
1972 when life gives you lemon, make lemonade
|
|
klaus |
1 Feb 2008, 11:52
Post
#9
|
步步 Group: Moderatori Posts: 19.062 Joined: 4 August 02 From: Bucuresti |
De pe site-ul RAR, pentru rovinieta ( http://www.rarom.ro/rovigneta.html ):
QUOTE(RAR) .... stabilesc categoria de poluare, în scopul achizitionarii rovignetei: Conform prevederilor Ordonantei de Guvern nr. 15/2002 si a normelor metodologice de aplicare ale acesteia date de O.M.L.P.T.L. 1433/2002 începând cu 01.01.2005 pentru toate tipurile de autovehicule omologate în România se va plati de catre proprietarii acestora un tarif de utilizare a infrastructurii de transport rutier. Pentru toate autovehiculele de transport marfa, având masa total maxima autorizata de peste 12 tone inclusiv, tarifele de utilizare a infrastructurii de transport rutier se aplica în functie de numarul de osii ale autovehiculului si de emisiile poluante. Pentru toate autovehiculele de transport marfa având masa total maxima autorizata sub 12 tone si pentru toate autovehiculele de transport persoane, indiferent de masa total maxima autorizata, tarifele de utilizare a infrastructurii de transport rutier se aplica în functie de tipul autovehiculului si de emisiile poluante. Gradul de poluare chimica este codificat în numarul de omologare la rubrica 5 din Cartea de Identitate a Vehiculului (C.I.V.), respectiv la rubrica 10 din Certificatul de Înmatriculare al Autovehiculului. Astfel, vehiculele NON EURO au ultimele doua caractere din numarul de omologare numerice. Dat fiind faptul ca legislatia româna a aplicat reglementarile cu privire la normele de poluare chimica conform directivelor europene începând cu 1998 ("EURO 2"), pâna în acel moment conditiile tehnice de omologare fiind restrictionate doar de vechimea de fabricatie a autovehiculului conform HG 594/1991, în cartile de identitate nu exista o codificare a gradului de poluare "EURO 1". Pentru vehiculele omologate în Europa gradul de poluare generic numit "EURO 1" este reglementat de Directivele 91/441 CEE, respectiv 91/542A CEE acestea fiind aplicabile pentru omologare de tip începând cu anul 1992. Pentru aceste autovehicule dupa identificarea efectuata la Registrul Auto Român, la cererea proprietarilor, în cazul în care gradul de poluare chimica este superior celui din cartile de identitate, acestea vor fi modificate conform clasei de emisii poluante pe care o respecta. Dorim sa precizam ca autovehiculele ce intra în categoria "EURO 1" si/sau "EURO 2" ale caror motoare cu ardere interna sunt cu aprindere prin scânteie trebuie sa aiba sistemul de alimentare cu combustibil prin injectie sau carburator electronic si sa fie dotate cu catalizator si sonda lambda. Aceste conditii trebuiesc îndeplinite simultan. Autovehiculele având nivelul de poluare generic numit "EURO 2" sau superior acestuia sunt codificate în numarul de omologare din C.I.V. prin ultimele doua caractere, alfanumerice, codificarea acestora fiind decriptata în tabelul de mai jos: Clasa de emisii poluante Codificarea data de ultimele doua caractere ale numarului de omologare EURO 2 X1, X2, X3, X4, X5, X6, Y1, Y2, Y3 EURO 3 D3, E3, R3 EURO 4 E4, R4 Modificarea în C.I.V., dupa identificarea autovehiculului se poate efectua la oricare dintre reprezentantele R.A.R. Director General ing. Ovidiu CRAPATUREANU |
--------------------
Scenic III 1.9 dCi
-
-
- - E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
|
|
Ov |
1 Feb 2008, 11:57
Post
#10
|
Academician doctor inginer, savant de renume mondial Group: Moderatori Posts: 7.483 Joined: 11 November 03 From: Bucuresti |
ma rog, rar-ul a mai pus si la misto unele lucruri pe acolo de s-au trezit oameni cu nove/berline pe injectie ("teoretic" euro 2) c-au platit rovigneta ca non-euro
|
--------------------
Dacia
1300
1972 when life gives you lemon, make lemonade
|
|
padual |
2 Feb 2008, 10:31
Post
#11
|
Membru autentic Group: Members Posts: 295 Joined: 29 November 04 From: MANGALIA |
multumesc mult. In vacanta (dupa sesiunea de la Poli) o sa merg prin Bulgaria (Varna si Dobrich) poate gasesc ceva Euro3 pe la 3000E interesant. O sa va spun apoi ce am mai vazut pe acolo - pentru cei interesati de SH-uri. As fi sperat la un Euro 4 dar sigur nu gasesc la banii astia.
Si inca ceva: aruncati si voi o privire pe aici www.mobilen.bg Al doilea tab e cautare si bagati acolo ce vreti. Dati spre exemplu Opel Astra mai nou de 2000 si vedeti ce preturi au. Sunt in leva(1 euro=~2leva) |
--------------------
Daewoo | Ford
MATIZ 0.8l - 49cp | Focus 1.8l - 115cp
2006 E | 1999
- CT-89-PAD|TX-6273-TX Doamne ajuta!
|
|
Jack Daniel's |
3 Feb 2008, 01:48
Post
#12
|
MEMBRU DE LA INCEPUT! Group: Members Posts: 2.010 Joined: 26 October 03 |
QUOTE(klaus @ 1 Feb 2008, 13:22) De pe site-ul RAR, pentru rovinieta ( http://www.rarom.ro/rovigneta.html ): QUOTE(RAR) .... stabilesc categoria de poluare, în scopul achizitionarii rovignetei: Conform prevederilor Ordonantei de Guvern nr. 15/2002 si a normelor metodologice de aplicare ale acesteia date de O.M.L.P.T.L. 1433/2002 începând cu 01.01.2005 pentru toate tipurile de autovehicule omologate în România se va plati de catre proprietarii acestora un tarif de utilizare a infrastructurii de transport rutier. Pentru toate autovehiculele de transport marfa, având masa total maxima autorizata de peste 12 tone inclusiv, tarifele de utilizare a infrastructurii de transport rutier se aplica în functie de numarul de osii ale autovehiculului si de emisiile poluante. Pentru toate autovehiculele de transport marfa având masa total maxima autorizata sub 12 tone si pentru toate autovehiculele de transport persoane, indiferent de masa total maxima autorizata, tarifele de utilizare a infrastructurii de transport rutier se aplica în functie de tipul autovehiculului si de emisiile poluante. Gradul de poluare chimica este codificat în numarul de omologare la rubrica 5 din Cartea de Identitate a Vehiculului (C.I.V.), respectiv la rubrica 10 din Certificatul de Înmatriculare al Autovehiculului. Astfel, vehiculele NON EURO au ultimele doua caractere din numarul de omologare numerice. Dat fiind faptul ca legislatia româna a aplicat reglementarile cu privire la normele de poluare chimica conform directivelor europene începând cu 1998 ("EURO 2"), pâna în acel moment conditiile tehnice de omologare fiind restrictionate doar de vechimea de fabricatie a autovehiculului conform HG 594/1991, în cartile de identitate nu exista o codificare a gradului de poluare "EURO 1". Pentru vehiculele omologate în Europa gradul de poluare generic numit "EURO 1" este reglementat de Directivele 91/441 CEE, respectiv 91/542A CEE acestea fiind aplicabile pentru omologare de tip începând cu anul 1992. Pentru aceste autovehicule dupa identificarea efectuata la Registrul Auto Român, la cererea proprietarilor, în cazul în care gradul de poluare chimica este superior celui din cartile de identitate, acestea vor fi modificate conform clasei de emisii poluante pe care o respecta. Dorim sa precizam ca autovehiculele ce intra în categoria "EURO 1" si/sau "EURO 2" ale caror motoare cu ardere interna sunt cu aprindere prin scânteie trebuie sa aiba sistemul de alimentare cu combustibil prin injectie sau carburator electronic si sa fie dotate cu catalizator si sonda lambda. Aceste conditii trebuiesc îndeplinite simultan. Autovehiculele având nivelul de poluare generic numit "EURO 2" sau superior acestuia sunt codificate în numarul de omologare din C.I.V. prin ultimele doua caractere, alfanumerice, codificarea acestora fiind decriptata în tabelul de mai jos: Clasa de emisii poluante Codificarea data de ultimele doua caractere ale numarului de omologare EURO 2 X1, X2, X3, X4, X5, X6, Y1, Y2, Y3 EURO 3 D3, E3, R3 EURO 4 E4, R4 Modificarea în C.I.V., dupa identificarea autovehiculului se poate efectua la oricare dintre reprezentantele R.A.R. Director General ing. Ovidiu CRAPATUREANU NU e chiar asa simplu Klaus, stiu un caz clar cu D3 in coada si RAR o tine sus si tare ca masina e Euro 2. |
--------------------
.
.
. Multi membri, putini oameni!
|
|
padual |
4 Feb 2008, 23:31
Post
#13
|
Membru autentic Group: Members Posts: 295 Joined: 29 November 04 From: MANGALIA |
Da...D3 cred ca se refera totusi la norma de poluare D3 din germania care nu este echivalenta cu Euro3 ci cu euro2(dar mai stricta).
|
--------------------
Daewoo | Ford
MATIZ 0.8l - 49cp | Focus 1.8l - 115cp
2006 E | 1999
- CT-89-PAD|TX-6273-TX Doamne ajuta!
|
|
lucian_v |
5 Feb 2008, 00:20
Post
#14
|
Membru autentic Group: Members Posts: 543 Joined: 13 December 03 From: Bucuresti |
D3,D4 etc nu au nici o legatura cu euro 3 respectiv euro 4
se ia codul motorului si se intreaba la rar. e cel mai sigur |
--------------------
---
---
---
- ---
|
|
padual |
10 Feb 2008, 00:01
Post
#15
|
Membru autentic Group: Members Posts: 295 Joined: 29 November 04 From: MANGALIA |
Legat de opel astra un cunoscut mi-a spus ca exista o serie din 2001 cu motor ECOtec care ar fi euro4, restul euro 4 ar incepe sa fie abia din 2003. Poate m-oi lipi si eu de vreun ecotec d-asta daca e asa.
|
--------------------
Daewoo | Ford
MATIZ 0.8l - 49cp | Focus 1.8l - 115cp
2006 E | 1999
- CT-89-PAD|TX-6273-TX Doamne ajuta!
|
|
lucian_v |
10 Feb 2008, 02:27
Post
#16
|
Membru autentic Group: Members Posts: 543 Joined: 13 December 03 From: Bucuresti |
Daca e opel si euro 4 codul motorului trebuie sa inceapa cu Z.
Iei codul motorului si intrebi la rar si specifici si anul de fabr ca sa fii sigur. Ei o sa iti spuna daca e sau nu pt ei... |
--------------------
---
---
---
- ---
|
|
padual |
11 Feb 2008, 11:26
Post
#17
|
Membru autentic Group: Members Posts: 295 Joined: 29 November 04 From: MANGALIA |
la ford stiti cumva daca este tot asa vreo litera magica in codul motorului?
Evident ca voi intreba la RAR inainte de a lua o decizie, dar ca o informatie... |
--------------------
Daewoo | Ford
MATIZ 0.8l - 49cp | Focus 1.8l - 115cp
2006 E | 1999
- CT-89-PAD|TX-6273-TX Doamne ajuta!
|
|
J o h n n y |
14 Feb 2008, 10:23
Post
#18
|
Membru autentic Group: Members Posts: 538 Joined: 12 April 05 From: Cluj |
QUOTE(padual @ 11 Feb 2008, 11:26) la ford stiti cumva daca este tot asa vreo litera magica in codul motorului? Evident ca voi intreba la RAR inainte de a lua o decizie, dar ca o informatie... Si pe mine m-ar interesa la focus care sunt clasele de motoare diesel cu E4. Am gasit un focus din 12/2005 la pret destuld e bun si as vrea sa stiu sigur ca E4, oricum o sa ma interesez la RAR inainte. Daca e din 12/2005 poate mi-o trece ca fiind din 2006 |
--------------------
Ford Focus 2
TDCI
2005 Ghia 109 CP Simplicity is the ultimate sophistication!
|
|
theutz |
17 Mar 2008, 00:15
Post
#19
|
Membru incepator Group: Members Posts: 58 Joined: 23 July 06 |
salutare
pt fiat stilo 2001/ 2002 benzinar stie cineva ceva? seriile de pe tablita sunt: nr de identificare al autovehiculului: ZFA19200000065510 nr de identificare al motorului: 182B6000 toata lumea zice ca ar fi euro 4, de fapt toate stlo pe benzina fara 2.4 Abarth cicka ar fi benzina ! Nu vad nici un E4 sa E3 cum zice la RAR pe site. In schimb incepe cu Z ca la opel ...hmmm! ahhh si la RAR pe site nu figureaza cum ca ar fi euro 3, in lista aia a lor. multumesc This post has been edited by theutz: 17 Mar 2008, 00:16 |
--------------------
Fiat
Stilo Coupe
2002 Senzatie majora...cu 40 la ora !
|
|
padual |
18 Mar 2008, 03:22
Post
#20
|
Membru autentic Group: Members Posts: 295 Joined: 29 November 04 From: MANGALIA |
Pana la urma m-am ales cu un Ford Focus, si l-am inscris in Bulgaria:
1.8 benzina + GPL, 115CP, fabricat in Ian 99, vandut prima data in Iulie '99, cumparat de mine din Bulgaria, recent adus din Italia...Ghiciti cat am dat pe el...Glumesc. Nu stiu ce norma de poluare are.Codul motorului este EYDC...stie cineva ce euro e? |
--------------------
Daewoo | Ford
MATIZ 0.8l - 49cp | Focus 1.8l - 115cp
2006 E | 1999
- CT-89-PAD|TX-6273-TX Doamne ajuta!
|
|
Darkytm |
29 Aug 2008, 19:31
Post
#21
|
Membru incepator Group: Members Posts: 7 Joined: 11 September 06 From: Timisoara |
QUOTE(theutz @ 17 Mar 2008, 00:15) salutare pt fiat stilo 2001/ 2002 benzinar stie cineva ceva? seriile de pe tablita sunt: nr de identificare al autovehiculului: ZFA19200000065510 nr de identificare al motorului: 182B6000 toata lumea zice ca ar fi euro 4, de fapt toate stlo pe benzina fara 2.4 Abarth cicka ar fi benzina ! Nu vad nici un E4 sa E3 cum zice la RAR pe site. In schimb incepe cu Z ca la opel ...hmmm! ahhh si la RAR pe site nu figureaza cum ca ar fi euro 3, in lista aia a lor. multumesc Fiat stilo din 2002 e Euro 4. http://autocentral.ro/articles/taxa?canCal...&luna=8&an=2002 Bafta la RAR! |
--------------------
Dacia
Logan DCi
2006 Laureate
- TM 32 RAL [COLOR=blue]Nu teama de a face ceva,ci teama de a reusi explica multe esecuri.[/COLOR]
|
|
didosdoru |
29 Aug 2008, 20:47
Post
#22
|
Membru autentic Group: Members Posts: 414 Joined: 2 July 05 |
O intrepretare a cartii de identitate(brief) din germania.
Atentie mare la pagina 6. Acolo este intrepretarea normelor de poluare ale masinii in functie de norma de poluare euro. Attached File(s) fz2_2008_erlaeuterung.pdf ( 89.14k ) Number of downloads: 2626 |
--------------------
Dacia/Opel
Pick-Up/Logan MCV/Astra G
2003/2009/2000
- GL O6 HKV / 53 DGD
|
|
ador13 |
22 Jun 2009, 18:03
Post
#23
|
VADER Group: Members Posts: 263 Joined: 9 September 05 From: Mangalia |
QUOTE(Ov @ 1 Feb 2008, 11:46) Oricum acest cod trebuie sa-l gasesti pe orice act de pe la ei, trebuie doar sa stii cum arata, si anume, prima litera e norma de poluare (C,X,Y,Z - corespund la E1, E2, E3, E4) De exemplu X16XEL insemna motor euro 2 capacitate 1600 cmc. Z16XE este motor Euro 4 capacitate 1600. Y17DTH e euro 3, motor de 1700 (diesel). Pai din ce vad pe site-ul RAROM motorul Z16XE se regaseste la EURO 3 link. Si eu vreau sa merg la targ duminica si nu stiu exact cum pot vedea daca este EURO 3 sau 4. Cred ca dupa codul motorului nu este relevant. This post has been edited by ador13: 22 Jun 2009, 18:03 |
--------------------
OPEL
ASTRA
H 2007
- CT-13-... EX: DACIA SOLENZA
|
|
ArtVandelay |
22 Jun 2009, 18:06
Post
#24
|
Anytown, USA.. Group: Members Posts: 2.662 Joined: 5 January 08 From: Craiova |
http://www.astraforum.ro/forums/t/8048.aspx
<span class='edit'>22 Jun 2009, 19:07:</span> QUOTE(J o h n n y @ 14 Feb 2008, 11:23) Si pe mine m-ar interesa la focus care sunt clasele de motoare diesel cu E4. Am gasit un focus din 12/2005 la pret destuld e bun si as vrea sa stiu sigur ca E4, oricum o sa ma interesez la RAR inainte. Daca e din 12/2005 poate mi-o trece ca fiind din 2006 din 2005 e sigur euro 4 al meu e din 2000 si e euro 4 later edit: nu am vazut ca era vorba de diesel dar cred ca tot E4 e This post has been edited by ArtVandelay: 22 Jun 2009, 23:12 |
--------------------
Ford
focus
2001 He wondered why the boomerang kept getting bigger. Then, it hit him.
I got 99 cookiez cause a bitch ate one. |
|
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 12th November 2024 - 08:33 |