A luat foc placa cu sigurante si relee
![]() ![]() ![]() |
A luat foc placa cu sigurante si relee
AutoRobert |
![]()
Post
#1
|
||
Membru incepator Group: Members Posts: 18 Joined: 9 June 04 ![]() |
|
||
-------------------- |
|||
costi |
![]()
Post
#2
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.230 Joined: 15 October 03 From: Bucuresti ![]() |
eu ma gindeam la un contact imperfect sau un scurt dar trebuiau sa sara sigurantele :cry: :?:
Oricum n-o lasa asa sa nu iasa mai rau. Cauta neaparat un electrician bun |
--------------------
DSN/SLZ
|
|
AutoRobert |
![]()
Post
#3
|
Membru incepator Group: Members Posts: 18 Joined: 9 June 04 ![]() |
Sigurantele nu zic nici pis. Electrician bun! Unde? Help. Pana una alta totul functioneaza normal si risc. Nu sufar RATB-ul!
|
-------------------- |
|
asarban |
![]()
Post
#4
|
![]() Membru autentic Group: Banned Posts: 2.288 Joined: 24 May 02 ![]() |
Ia un taxi!
Acuma...sincer...chiar dac ai inlocuit releul, de fapt ai remediat efectul si nu cauza. POate ca totusi releul vechi era busit si ai scapat! Daca mai face odata e clar un scurt undeva, scurt pe care un elecrician cu un aparat de masura ar trebui sa-l identifice... Ma rog...ar trebui.... |
-------------------- Intr-o apa adanca patru ochi luceste. Ce sa fie oare este doi de peste.
|
|
AutoRobert |
![]()
Post
#5
|
Membru incepator Group: Members Posts: 18 Joined: 9 June 04 ![]() |
Asta cu taxiul e o idee, dar nu o solutie. Intrebare!!! Poate cineva care umbla zilele astea cu rotile la el sa verifice daca releele de pe placa se incalzesc in timpul mersului? Dupa vreo 20-30 de minute de la pornire. Macar aflu daca acele relee ar trebui sa fie calde (in special al doilea) atunci cand sunt in sarcina... Multumesc. Astept o idee salvatoare!, sau un electrician priceput in SrN.
|
-------------------- |
|
asarban |
![]()
Post
#6
|
![]() Membru autentic Group: Banned Posts: 2.288 Joined: 24 May 02 ![]() |
Mai degraba ideea salvatoare...electricianul priceput in SRN....mai greu!
|
-------------------- Intr-o apa adanca patru ochi luceste. Ce sa fie oare este doi de peste.
|
|
AutoRobert |
![]()
Post
#7
|
Membru incepator Group: Members Posts: 18 Joined: 9 June 04 ![]() |
O tii pe-a ta! Ca sa merg cu taxiul ar trebui sa vand cazanul. Nu te intereseaza o SrN cu circuitele arse?
|
-------------------- |
|
asarban |
![]()
Post
#8
|
![]() Membru autentic Group: Banned Posts: 2.288 Joined: 24 May 02 ![]() |
NU! Am avut!
|
-------------------- Intr-o apa adanca patru ochi luceste. Ce sa fie oare este doi de peste.
|
|
AutoRobert |
![]()
Post
#9
|
Membru incepator Group: Members Posts: 18 Joined: 9 June 04 ![]() |
Bafta ta!
Acu' serios. Daca poate cineva sa dea o solutie sau macar o explicatie - 'be my guest'! Multumesc. |
-------------------- |
|
Dsign |
![]()
Post
#10
|
![]() Led Tuning Man Group: Members Posts: 3.498 Joined: 24 November 03 From: Bucuresti ![]() |
un electrician bun era la latin efe. il cheama eugen si lucra acum un an cind am trecut io pe acolo
|
--------------------
D
Logan
2004 Preference 1.6MPI Egee
- B 48 CUP http://youtu.be/OQ-ukXOBfI4
|
|
bogdan_o |
![]()
Post
#11
|
![]() om ca, din pacate, din ce in ce mai putini Group: Members Posts: 3.940 Joined: 23 May 03 From: Bucuresti ![]() |
Releele, ca si orice alt circuit electric, se incalzesc putin cand sunt puse sub tensiune. Dar nu atat de mult incat sa ti se incinga placa aia. Daca se incalzesc peste limita rezonabila inseamna mai mult ca sigur ca ai un scurt pe undeva. Unde, imi e greu sa spun.
|
--------------------
Dacia
SLZ 1.4 / Break CL E bine sa fii multumit cu ceea ce ai, dar nu si de ceea ce esti (Sir James MacKintosh)
|
|
Dsign |
![]()
Post
#12
|
![]() Led Tuning Man Group: Members Posts: 3.498 Joined: 24 November 03 From: Bucuresti ![]() |
te-as putea ajuta cu niste masuratori
|
--------------------
D
Logan
2004 Preference 1.6MPI Egee
- B 48 CUP http://youtu.be/OQ-ukXOBfI4
|
|
johnsws |
![]()
Post
#13
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 593 Joined: 31 March 04 From: Bucuresti ![]() |
pai daca ai vreu scurt pe undeva ai pus-o, ca e greu de descoperit, in general.
dar ca solutie eu zic asa: vezi ce releu era ala cara s-a ars (faruri-faza mare,mica , proiectoare sau mai stiu eu ce) si verifica respectivul circuit. din cate stiu eu relee se pun pe circuitele care consuma mai mult curent si parca au sarcina de a inchide circuitul mai bine decat l-ai inchide direct din intrerupator. in timp ele se uzeaza stricandu-se contactele alea.probabil ca asta este si scopul lor de a le inlocui pe ele decat bloc de lumini sau altceva.(poate dai prea multe flash-uri;)) |
--------------------
opel
astra
2006 classic astra la vista baby!
|
|
asarban |
![]()
Post
#14
|
![]() Membru autentic Group: Banned Posts: 2.288 Joined: 24 May 02 ![]() |
Hehehe!
Nice, but...Dacia SRN NU ARE RELEE PT FARURI! E suuuupercorect ce spui matale din pdv tehnic, dar nu din pdv al domnilor de la Dacia. Singurele Dacii SRN cu relee pt faruri, semnalizare, etc sunt: fosta mea, a lui Liviu si a lui Andu. Ca ni le-am pus noi! (Ma rog , la mine..Liviu, ..sarumana again!) Asa ca problema e mai complicata dar rezolvabila! Oricum, ideea te e buna, identifici releul, verifici circuitul si ...mai vezi PS Daca te mai intereseaza "chestiunea" baga si tu un semn |
-------------------- Intr-o apa adanca patru ochi luceste. Ce sa fie oare este doi de peste.
|
|
AutoRobert |
![]()
Post
#15
|
Membru incepator Group: Members Posts: 18 Joined: 9 June 04 ![]() |
Subiectul e mai de interes ca niciodata (daca se poate spune asa). Dupa cum sustin electricienii de la AMG din Pantelimon releul cu pricina are "in grija" cam tot ce inseamna circuite deschise odata cu punerea contactului, adica dezaburire, stergatoare, ventilator si probabil altele pe care nu le stiu. Fiind un eminent nepriceput in electricitate si pentru ca am avut o zi libera, am incercat babeste. In mnintea mea, daca scoti o siguranta inchizi complet un circuit (Asa o fi?) Am facut treaba asta cu toate sigurantele pe rand. Rezultatul, ca la-nceput, chiar si cu sigurantele scoase (pe rand) tot se incalzeste al doilea releu (daca numaram de la motor spre habitaclu). Ciudat este ca tot verificand cu mana firele de sub bord ca sa vad daca este vreunul cald am gasit si minunea de 'imobiliser'. Ei bine si asta e calda (de altfel e singurul lucru care se incalzeste putin sub bord cu contactul pus). Imobiliserul asta se incalzeste el, dar nu peste masura. O fi una dintre cauze? Daca e cineva cat de cat priceput la electrica (!Design!) si poate gasi hiba astept o idee.
|
-------------------- |
|
Marty |
![]()
Post
#16
|
![]() Membru cu privire de ansamblu Group: Members Posts: 5.840 Joined: 14 April 03 From: Corbu ![]() |
Imobiliserul lucreaza doar cind bagi cheia in contact si pornesti masina! MI-au zis astia de la Dacia Asistenta ca dupa ce pornesti motorul poti sa-i scoti si mufa ca nu se intimpla nimic (ma rog, ramai fara inchidere centralizata si chestii de genu' asta)
|
--------------------
Gillette
De unica folosinta
2011
- B 999 NAM Mindru absolvent de grup scolar.
|
|
bogdan_o |
![]()
Post
#17
|
![]() om ca, din pacate, din ce in ce mai putini Group: Members Posts: 3.940 Joined: 23 May 03 From: Bucuresti ![]() |
AutoRobert, spune si tu despre ce releu e vorba, care circuit proteeaza. Ca eu personal nu stiu al cui este releul 2 la DSN. In toate cazurile, eu raman la impresia ca de vina este vre-un scurt la unul din butone.
|
--------------------
Dacia
SLZ 1.4 / Break CL E bine sa fii multumit cu ceea ce ai, dar nu si de ceea ce esti (Sir James MacKintosh)
|
|
MariusWsW |
![]()
Post
#18
|
![]() Membru Group: Members Posts: 178 Joined: 9 May 04 ![]() |
am un sfat...pana gasesti solutia ia din trg un stingator de incendii...e mic...cat o sticla de 1,5l.il pui intre scaun si marginea din stanga de la usa ta.Mie mi-a luat foc un cablu de la alarma...destepti,nu...noroc ca eram in garaj cand a luat foc,insa fara sa fie macar activata alarma...din senin a inceput sa arda firul cu ambalajul lui cu tot si cand am deschis capota mi s-a zburlit parul in cap.In 20 de secunde era stins.Asa ca ai mare grija,nu-i de joaca
|
-------------------- Omului ii trebuie 1 an sa invete sa vorbeasca si o viata sa invete sa taca...
|
|
AutoRobert |
![]()
Post
#19
|
Membru incepator Group: Members Posts: 18 Joined: 9 June 04 ![]() |
Releul cu pricina pare a avea in grija in special ventilatorul. Am fost astazi la un alt electrician (nr.5) care a masurat cu lampa cam tot ce se afla pe langa releul respectiv. El sustine ca, desi nu este normal sa se incinga prea tare, totul este OK. O fi, n-o fi? Rugamintea mea ramane totusi. Cine circula zilele astea cu SrN sa verifice daca releul din mijloc (dintre cele trei mici, neluind in calcul releul de dimensiuni mai mari) se incalzeste cu contactul pus dupa vreo 30 de minute. Multumesc anticipat. Poate astfel aflu si eu daca sunt nebun sau avem electricieni de cacao in Buc.
|
-------------------- |
|
AutoRobert |
![]()
Post
#20
|
Membru incepator Group: Members Posts: 18 Joined: 9 June 04 ![]() |
Chiar nu ma poate ajuta nimeni? Stie cineva daca releul respectiv mai intrerupe si alt circuit in afara de cel al instalatiei de ventilare? Nu de alta dar sunt hotarat sa-l scot de pe placa si nu stiu daca actioneaza si pentru altceva important. Multumesc!
|
-------------------- |
|
sstanescu |
![]()
Post
#21
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 681 Joined: 5 July 02 From: Bucuresti ![]() |
Imi dau si eu cu parerea: daca te referi la al doilea releu de pe placa cu sigurante, el se zice ca e releu comanda GMV climatizare. Acum, daca ala se incalzeste aiurea, oare nu cumva e ceva in neregula la reostatul ce controleaza ventilatorul de climatizare? Poate nu merge acel ventilator, insa nu cumva sa traga curent aiurea, sa fie totusi un scurt prin zona aia. Ventilatorul fiind alimentat doar prin accesorii, nu-ti ucide bateria noaptea, insa de fapt pe acolo sa se scurga ceva curent...
|
--------------------
Dacia
SupeRNova Clima
- B-92-SLC All warfare is based on deception. If your opponent is of choleric temper, seek to irritate him. Pretend to be weak, that he may grow arrogant.
- Sun Tzu on the Art of War |
|
klaus |
![]()
Post
#22
|
![]() 步步 Group: Moderatori Posts: 19.062 Joined: 4 August 02 From: Bucuresti ![]() |
Eu as banui urmatoarele:
1. Daca intr-adevar este sub releul al doilea (cel din mijloc) - desi eu ma indoiesc si intreiesc ca-i din cauza releului- , acesta este, asa cum a zis sstanescu, de la GMV, dar este totusi protejat de o siguranta de 15A (destul de mica ca sa permita un curent care sa produca incalzirea placii). Eu m-as uita mai degraba pe placa, la o subtiere de circuit, in special de la un circuit de curent mai mare (faruri, degrivare luneta) 2. Posibil sa fie de la releul 3 (de jos in sus) care este releul temporizator de degrivare luneta. Poate nu mai temporizeaza si este tot timpul cu circuitul inchis, ceea ce duce probabil in timp la incalzirea circuitului. A trebui verificat daca este tensiune pe circuitul de degrivare luneta tot timpul. Insa eu as banui fie un scurt pe placa/mufe/fire ce ies din placa la un circuit deputere, fie o subtiere a traseului vre-unui circuit de putere de pe placa (sau a unui fir de la un circuit de putere), fie un releu care nu-si face datoria cum trebuie, mai ales de tip temporizat. |
--------------------
Scenic III 1.9 dCi
-
-
- - E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
|
|
AutoRobert |
![]()
Post
#23
|
Membru incepator Group: Members Posts: 18 Joined: 9 June 04 ![]() |
E incredibil! Tocmai am scos releul cu pricina si am rulat vreo 30 de minute. Neavand releu nu avea ce sa se incalzesca pe placa. Ei bine placa nu se mai incalzeste, dar a luat-o razna imobiliserul. Asta a ajuns sa friga dupa numai 20 min.
Apropo. Cu releul respectiv (al doilea) scos singurul lucru care nu functioneaza este motorasul de la ventilatia habitaclului. Cred ca inebunesc. Ce are imobiliserul cu releul de la ventilatie? De ce se incalzeste acum acesta? |
-------------------- |
|
klaus |
![]()
Post
#24
|
![]() 步步 Group: Moderatori Posts: 19.062 Joined: 4 August 02 From: Bucuresti ![]() |
Cred ca ar trebui sa stabilim ce intelegi tu prin "imobiliser".
Daca este vorba de circuitul antidemaraj, cum banuiesc, acesta este format in principal din UCE decodor, bucsa antidemaraj (din jurul contactului de pornire, accesibila prin demontarea cochiliilor coloanei volanului), martor antidemaraj. Acum, care este cu problema (cine se incalzeste): Bucsa antidemaraj? cablul de la bucsa antidemaraj? UCE decodor? Cablu de la UCE decodor? Nota: UCE decodor este o cutie in stanga, sub bord, in dreptul cutiei de sigurante, prinsa pe stalpul stanga fata. Bucsa antidemaraj este o chestie circulara tip saiba care intra pe contactul in care bagi cheia sa pornesti masina. |
--------------------
Scenic III 1.9 dCi
-
-
- - E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
|
|
AutoRobert |
![]()
Post
#25
|
Membru incepator Group: Members Posts: 18 Joined: 9 June 04 ![]() |
Cu siguranta este vorba despre cutia neagra de langa sigurante. Cea atirnata numai de fire, fara a fi fixata de ceva. Pe ea scrie "imobiliser". Cablurile nu sunt calde deloc, numai cutia asta neagra se incinge la greu.
|
-------------------- |
|
klaus |
![]()
Post
#26
|
![]() 步步 Group: Moderatori Posts: 19.062 Joined: 4 August 02 From: Bucuresti ![]() |
E, aici problema este ... groasa (din pacate).
1. Daca este UCE decodor, trebuia sa fie prins de stalp iar faptul ca nu este prins indica chestii mai putin ortodoxe 2. Daca este un modul de la alarma, nu a fost realizata cablarea cum trebuie la alarma. In orice situatie, ai o alimentare defectuoasa (asta in nefericitul caz cand nu ai un UCE decodor defect), tradusa de principiu printr-o alimentare cu 12 V pe un fir unde nu trebuie sa fie 12v. Este necesara o deplasare la un service autorizat Dacia, pentru a mufa calculatorul de diagnosticare. |
--------------------
Scenic III 1.9 dCi
-
-
- - E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
|
|
AutoRobert |
![]()
Post
#27
|
Membru incepator Group: Members Posts: 18 Joined: 9 June 04 ![]() |
Asa arata UCe-ul asta de cand am luat masina. Si am luat-o de la Dacia Floreasca. Am avut curiozitatea sa ma uit in bord si de atunci mi se parea ciudat.
|
-------------------- |
|
johnsws |
![]()
Post
#28
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 593 Joined: 31 March 04 From: Bucuresti ![]() |
pai atunci mai ai o sansa , schimba uce-ul cu altul eventual de imprumut sau nou...nu stiu cat costa, dar se poate ca el sa fie defect.
|
--------------------
opel
astra
2006 classic astra la vista baby!
|
|
klaus |
![]()
Post
#29
|
![]() 步步 Group: Moderatori Posts: 19.062 Joined: 4 August 02 From: Bucuresti ![]() |
Aaaa..., nu cred ca ii va folosi, pentru ca nu-i va porni masina daca schimba UCE cu unul de imprumut.
|
--------------------
Scenic III 1.9 dCi
-
-
- - E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
|
|
johnsws |
![]()
Post
#30
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 593 Joined: 31 March 04 From: Bucuresti ![]() |
asa e , numai rele simple visez :oops:
|
--------------------
opel
astra
2006 classic astra la vista baby!
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 23rd May 2025 - 06:51 |