APRINDERE ELECTRONICA SAU AMPLIFICATOR SCANTEIE, CE RECOMANDATI?
![]() ![]() ![]() |
APRINDERE ELECTRONICA SAU AMPLIFICATOR SCANTEIE, CE RECOMANDATI?
ionutz_ro23 |
![]() ![]()
Post
#1
|
||
Membru Group: Members Posts: 149 Joined: 25 October 05 ![]() |
|
||
--------------------
dacia
1310
- sj 95 sua
|
|||
moshulik |
![]()
Post
#2
|
Membru Group: Members Posts: 189 Joined: 12 February 04 From: Bucuresti ![]() |
Terminologia e cam complicata in domeniul asta.
In general, aprindere electronica denumeste "ceva" care are componente electronice active (tranzistori mai exact), iar in categoria aprindere electronica intra asa, incepand de la simplu la complicat : 1 - Protectie platini - (din fabrica montat pe Tico). Aprinderea are in continuare platina, avans centrifugal si vacuumatic normal, dar curentul de fortza nu se mai inchide prin platina, ci printr-un circuit echivalent cu un tranzistor pnp. schema gasesti pe http://www.tehnic.go.ro/aprindere.htm . Personal, recomand varianta asta pentru dacia clasica, cu platina, celelalte aprinderi, mai complicate, nu aduc avantaje reale functionarii motorului. De asemenea, recomand sa o montezi singur si sa iti lasi undeva in masina notatia firelor (care unde merge) si cum era inainte, clasic, "pe condensator" cum se zice. Cam aici cred ca se incadreaza si denumirea generica "amplificator de scanteie". 2 - Aprindere electronica cu descarcare capacitiva. Este destul de complicata. Are un circuit oscilant care transforma 12Vcc in curent alternativ care ataca un transformator ridicator de tensiune. La iesirea acestuia sunt 2-3-400 V, redresati, care incarca un condensator. Condensatorul se descarca printr-un tiristor (comandat de platina) direct pe bobina de inductie. Avantaj teoretic - creste tensiunea dezvoltata de bobina de inductie - se poate mari distanta la platini. Practic nu am observat nici un avantaj major relativ la prima varianta, cea simpla. Dezavantaje - mult mai complicata, mai multe piese, mai scumpa, probabilitatea de defectare mai mare. Avantaj - se poate lasa cheia pe pozitia "M" oricat de mult timp, nu exista riscul arderii bobinei. Tot in categoria aceasta mai intra si "aprinderea electronica multiscanteie" - la pornire da mai multe scantei, nu doar una. - la fel de inutil ca si tensiunea de 30-40.000 de V (dubla fata de normal) dezvoltata. 3 - Aprindere electronica fara platina. - Se intalneste la oltcit 12 TRS. Delcoul este clasic, cu avans centrifugal si vacuumatic, platina in schimb este inlocuita de "captori magnetici", fara contact fizic (mecanic). Avantaje - uzura ZERO (la platina, chiar protejata electric, se uzeaza fizic piciorul platinei, cel care e actionat de camele de la delco). Dezavantaje - reglajul static nu se poate face prin metoda clasica, trebuie obligatoriu in regim dinamic, cu stroboscop. Etajul urmator poate fi de tip TCI (cu tranzistor pnp - cum este cazul la oltcit 12 trs) sau cu descarcare capacitiva (prezenta obligatorie a unui transformator face dificila realizarea in serie a acestei variante). 4 - Aprindere electronica fara platina si fara avans mecanic. - Se intalneste in general pe motocicletele de productie vestica, fara platina. Se mai numeste popular CDI. Cum functioneaza - primeste semnal de la senzorul magnetic (montat la 30 de grade inainte de PMS sa zicem), apoi calculeaza electronic avansul in functie de turatie (deci introduce intarzieri in declansarea scanteii in functie de turatia curenta a motorului). Etajul de atacare a bobinei este de obicei de tip descarcare capacitiva, insa nu se foloseste etajul cu transformator, ci se culege tensiune inalta direct de pe o bobina cu multe spire din statorul alternatorului cu magnet permanent cu care sunt dotate de obicei motocicletele. Tot la categoria asta intra desigur si sistemul de aprindere gestionat de calculatoarele de injectie, care iau in calcul si alti parametri pentru calcularea avansului, pe langa turatie (senzor de detonatie, sarcina curenta a motorului). Se castiga foarte mult la fiabilitate in cazul asta, dupa parerea mea principalul avantaj adus unui motor de un sistem de injectie fata de un sistem clasic, carburator+avans mecanic. |
--------------------
skoda
octavia, am avut DSN, oltcit.
- b-etc-etc
2003 Hi, I'm a signature virus. Please replace your old signature with this signature and help me take over the world of signatures.
|
|
DodoBird |
![]()
Post
#3
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 572 Joined: 15 October 04 From: Bucuresti ![]() |
Pt. Ionut : Aprindere Electronica ! dar daca fianaciar stai prost ajuta si Amplificatorul de scanteie
![]() Pt. Mosulik : un mic amendament CDI = Capacitor Discharge Ignition , deci practic este denumirea prentru punctul 2 ! |
--------------------
Dacia
Berlina 1300 cmc
- B-54-WEG
2005 Alba
|
|
driverx |
![]()
Post
#4
|
![]() --- Membru cu ralanti --- Group: Members Posts: 7.656 Joined: 21 November 03 ![]() |
Mai cauta pe forum, ca vei primi raspunsul la intrebarea aia cu majuscule.
Si inainte sa mai postezi pe acest forum, citeste toate regulamentele (vezi la mine in semnatura) Topic closed. |
--------------------
Mitsubishi
Lancer
2008 Univega Alpina HT-LTD Disc Deore 2011
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 3rd August 2025 - 05:04 |