DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

3 Pages < 1 2 3 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Ajutor, centrare roti

anecula_08
post 10 Apr 2010, 18:38
Post #61


Membru autentic


Group: Members
Posts: 3.866
Joined: 3 March 08
From: Bucuresti




Si ale mele sunt tot din plastic. Multumesc tuturor celur care au postat aici.


--------------------
Dacia Solenza Europa cu AC - 1.4 MPI / Renault Laguna 2 Facelift - 1.6 16v / Dacia Logan Stepway - 1.0 TCE
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ramsen
post 10 Apr 2010, 19:05
Post #62


My Solenza


Group: Members
Posts: 3.368
Joined: 15 May 08
From: Pitesti - ARGES




anecula_08 dar tu ce jante ai pe masina...eu am Kormetal si nu imi trebuie inele de centrare la ele ca sint fix pe fix...eu de obicei le string cu o pistol sau la dinamometrica...ca daca le string cu cheia aia din comert aia plus imi bat la 100 km/h...


--------------------
DACIA SOLENZA CLIMA 1.4 Mpi E2 / 2004 - Inca o mai DETIN
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
anecula_08
post 10 Apr 2010, 19:09
Post #63


Membru autentic


Group: Members
Posts: 3.866
Joined: 3 March 08
From: Bucuresti




KM am. unsure.gif


--------------------
Dacia Solenza Europa cu AC - 1.4 MPI / Renault Laguna 2 Facelift - 1.6 16v / Dacia Logan Stepway - 1.0 TCE
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ramsen
post 10 Apr 2010, 20:58
Post #64


My Solenza


Group: Members
Posts: 3.368
Joined: 15 May 08
From: Pitesti - ARGES




pune o poza cu modelul tau


10 Apr 2010, 20:59:
ale mele sint astea...si nu am inele de ghidaj

This post has been edited by ramsen: 10 Apr 2010, 20:59

Attached thumbnail(s)
DSC00782.JPG ( Size: 136.76k ) Number of downloads: 334


--------------------
DACIA SOLENZA CLIMA 1.4 Mpi E2 / 2004 - Inca o mai DETIN
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
anecula_08
post 10 Apr 2010, 21:02
Post #65


Membru autentic


Group: Members
Posts: 3.866
Joined: 3 March 08
From: Bucuresti




Nu am nici una cu spatele jantei.


--------------------
Dacia Solenza Europa cu AC - 1.4 MPI / Renault Laguna 2 Facelift - 1.6 16v / Dacia Logan Stepway - 1.0 TCE
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ramsen
post 10 Apr 2010, 21:04
Post #66


My Solenza


Group: Members
Posts: 3.368
Joined: 15 May 08
From: Pitesti - ARGES




si inca ceva ...in manual scrie negru pe alb stringerea rotilor se face la 7,5 daNm deci stringele bine si vezi dupa...si eu le string cu o coarba din aia de prin comert cu tubulara de 17 si 19 la antifurt


--------------------
DACIA SOLENZA CLIMA 1.4 Mpi E2 / 2004 - Inca o mai DETIN
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
balaurull
post 10 Jul 2012, 13:35
Post #67


Membru incepator


Group: Members
Posts: 2
Joined: 10 July 12




Nu stiu daca mai este de actualitate topicul dar as vrea sa-l intreb pe domnul "Asi" daca vorbim la modul general de distantiere si prezoane,atunci cand se pune un distantier ce este egal sau depaseste 5 mm,n-ar trebuie cumva schimbate si prezoanele cu unele mai lungi?Cum se dimensioneaza prezoanele tinand cont ca sunt solicitate la forfecare?Daca prezonul iese sa zicem 10 mm din butuc,atunci este ok sa punem distantiere de 10 mm?In cate spire ar trebuie sa stranga prezonul?Din punctul dumneavoastra de vedere este ok sa se foloseasca distantiere?Stiu ca sunt multe intrebari,dar va rog sa aveti bunavointa de a raspunde.Multumesc anticipat!


--------------------
Dacia Logan 2010
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 10 Jul 2012, 13:40
Post #68


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




Prezonul se considera a fi infiletat in siguranta daca intra o lungime egala cu latimea sa, deci 12 mm, la un pas de 1,5 ar insemna vreo 8 spire.


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
balaurull
post 10 Jul 2012, 21:51
Post #69


Membru incepator


Group: Members
Posts: 2
Joined: 10 July 12




Multumesc pentru raspuns,mai asteptam si alti colegi sa-si exprima parerea la celelalte intrebari.


--------------------
Dacia Logan 2010
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
marius80_eugen
post 11 Jul 2012, 08:18
Post #70


Membru autentic


Group: Members
Posts: 7.978
Joined: 9 December 05
From: Bucuresti




Eu am distantiere de 7 mm de peste 5 ani pe toate rotile si am schimbat in timp prezoanele cu unele mai lungi putin . Si cele originale mergeau , dar trebuia sa ai grija cand le strangi .
Eu le spun prezoane si nu suruburi . Oricine stie ce e ala un prezon si la ce se foloseste , indiferent ca este corect ca termen tehnic sau nu , asa ca nu va mai invartiti dupa niste termeni de dragul de a face teoria chibritului .


--------------------
Reno / de toate Reno 2003 - 2017
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
azlk
post 1 Nov 2012, 23:11
Post #71


Membru incepator


Group: Members
Posts: 1
Joined: 1 November 12




As avea doua intrebari sa ii adresez lui Asi.
mai intai sa lamurim niste aspecte:
-asamblarea dintre alezajul jantei si elementul cilindric al butucului este una cu joc. Daca nu ar fi cu joc janta nu ar putea fi bagata/scoasa pe/de pe butuc cu mana ci cu ajutorul presei, asemanator montarii rulmentilor, pe arbori sau in alezaje. Se poate observa jocul, atunci cand nu sunt stranse suruburile janta se misca destul de bine pe butuc.
-asamblarea pe con este una cu strangere prin natura ei, si creaza cetrare.
Intrebarea care se pune: cum poate o asamblare cu joc sa preia eforturi simultan cu o asamblare pe con (cu strangere)?

Si o alta intrebare, sa zicem babeasca, pe care oricine ar putea-o pune fara sa fie neaparat inginer: La Dacia clasica 1300/1310 roata este fixata numai in prezoane (fara ca alezajul central sa fie functional); aceasta are 3 prezoane M12. Crezi ca 4 prezoane/suruburi pe care le are Loganul sau Solenza nu rezista eforturilor la care sunt supuse, avand in vedere ca greutatile automobilelor au valori asemanatoare? Banuiesc ca otelul din care erau confectionate prezoanele la Dacia din anii 70 nu este mult mai rezistent decat otelul folosit azi.
"La dacie clasica asa e sistemul si asa au fost proiectate respectivele suruburi, dar aici la solenza sistemul de cetrare este normal pe butuc, iar suruburile sunt dimensionate in consecinta."
Daca stam sa analizam sistemul, singura diferenta e dimensiunea cercului de "divizare" sa zicem (cerul pe care sunt amplasate prezoanele/suruburile), la Dacia clasica este mai mare, ceea ce ajuta la preluarea momentelor date de fortele laterale, care oricum, nu sunt preluate de asamblarea alezaj-butuc.

Pana la prezentarea unor argumente logice de catre cei care cred ca elementul cilindric al butucului are rol de preluare a eforturilor tangentiale, concluzia ramane clara: inelul de centrare ajuta numai la montajul rotii, fara el introducerea suruburilor ar fi aproape imposibila... cu o mana sa sustii greutatea rotii tinand gaurile concentrice cu cele din butuc, si cu cealalta mana sa infiletezi surubul smile.gif

Pentru cei care au constatat trepidatii in urma inlocuirii jantelor cu unele neoriginale, verificati daca cercul de dispunere a gaurilor din janta (PCD parca se numeste) are acelasi diametru cu cercul de dispunere al prezoanelor/suruburilor in butuc. Strangerea e indicat sa se faca in cruce, treptat.


--------------------
moskvich 2140 1978 - b38nhg
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
3 Pages < 1 2 3
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 13th June 2024 - 17:34
Forum Renault