Ambreiaj...din nou..., Cum putem sa il protejam?
Ambreiaj...din nou..., Cum putem sa il protejam?
deeJayOg |
6 Sep 2006, 12:31
Post
#1
|
||
Mandru posesor de Solenza...da' vreau altceva Group: Members Posts: 28 Joined: 6 September 06 |
|
||
--------------------
DACIA
SOLENZA Confort
2003 1.4/55kW/75CP
|
|||
colombina29 |
6 Sep 2006, 13:32
Post
#2
|
Membru cu FI(c)AT Group: Members Posts: 466 Joined: 3 June 06 From: Acasa |
QUOTE(deeJayOg @ 6 Sep 2006, 12:31) Ce ar trebui sa mai fac, sa incerc sa prelungesc viata bietului ambreiaj? ("lasa masina acasa la orele de varf nu se pune )Cateodata ma mai sperie ca aud ca un scartait asa cand il calc. Merge totul ok, dar se aude ca o balama scartaind asa... Ceva sfaturi? Multumesc. N-ai ce-i face... Pe mine m-a lasat la 30.000 si n-am mers sportiv, n-am depasit 3500rpm, etc.etc.etc. |
--------------------
FIAT
ALBEA Dynamic
2006
- "La rând"
|
|
i96nds |
6 Sep 2006, 14:59
Post
#3
|
Stefan Group: Moderatori Posts: 2.708 Joined: 16 May 03 From: Bucuresti |
Tatal tau zice bine.
Accelerezi, apoi eliberezi pedala de acceleratie DE TOT, lasi masina o fractiune de secunda sa se linisteasca si abia apoi apesi ambreiajul ferm. Schimbi treapta de viteza, ridici repede 1/2 din cursa pedalei de ambreiaj. Apoi ridici mai incet, ca sa nu te hurducaie. Abia dupa ce ai eliberat DE TOT pedala de ambreiaj poti sa incepi sa accelerezi. Eu am peste 65.000 km cu acest stil si totul e OK pana acum. Uneori am mai tinut si eu ambreiajul din greseala. Sau am plecat mai iute de pe loc. Chestia e sa nu se intample prea des si asta. |
--------------------
Dacia
SLZ Scala 1.4/2003
- B-77-XXX Stefan
|
|
colombina29 |
6 Sep 2006, 16:18
Post
#4
|
Membru cu FI(c)AT Group: Members Posts: 466 Joined: 3 June 06 From: Acasa |
Si-o tinem tot asa intr-o frana de motor continua... Eu cred ca alta e problema. Am vazut pe aici soferi care au schimbat ambreiaje la 15.000, la 18.000, altii au mers 120.000.
Oare la Cielo, Matiz, Dacia 1300 sau alte masini apropiate ca pret tot asa trebuie sa-ti modifici stilul de condus in functie de cat de proaste sunt placa sau discul? This post has been edited by colombina29: 6 Sep 2006, 16:20 |
--------------------
FIAT
ALBEA Dynamic
2006
- "La rând"
|
|
dadu221 |
6 Sep 2006, 17:20
Post
#5
|
Membru autentic Group: Members Posts: 726 Joined: 11 March 04 From: Ploiesti |
nu va mai faceti mustrari de constiinta . ganditi-va ca poate chiar nu a fost vina voastra . sa brusc o garmada de oameni nu au mai stiud sa "manuiasca" ambreiajul ?
|
--------------------
DSN rapsodie
-
2002
- ph-22-unu Ie doar o amarata de dacie
|
|
deeJayOg |
6 Sep 2006, 18:56
Post
#6
|
Mandru posesor de Solenza...da' vreau altceva Group: Members Posts: 28 Joined: 6 September 06 |
Eu personal nu ma pot lauda ca sunt un sofer bun. Urmez regulile ok, si n-am avut probleme, am carnet de 5 ani, dar la capitolul tehnica stau cam prost. Tocmai de accea imi e ca in curand iar o sa fac praf placa de presiune. Am incercat sa-mi schimb stilul dar nu m-am obisnuit inca...iar in Bucuresti...daca nu te bagi cand trebuie...iti ia altul fata... deh...mai am de invatat.
QUOTE Schimbi treapta de viteza, ridici repede 1/2 din cursa pedalei de ambreiaj. Apoi ridici mai incet, ca sa nu te hurducaie. Aici am eu o problema. Am impresia ca de la jumatate, ambreiajul isi da drumul de tot...prea repede...nu imi dau seama exact, dar la revizie acum, am sa ii rog pe baieti sa arunce o privire si acolo. |
--------------------
DACIA
SOLENZA Confort
2003 1.4/55kW/75CP
|
|
deeJayOg |
8 Sep 2006, 07:34
Post
#7
|
Mandru posesor de Solenza...da' vreau altceva Group: Members Posts: 28 Joined: 6 September 06 |
Hai ca mai vin cu o intrebare.
Suntem in trafic. Masina e in miscare, dar tocmai a fost scoasa din viteze. Coloana nu se misca prea repede, deci treapta 2 e destul de mult. In treapta 1 in schimb nu intra (am inteles ca asa sunt proiectate ). Ce facem? Bagam a doua si patinam putin ambreiajul in a doua sau mai bine franam de tot (ne injura soferul din spate (de inteles)) si bagam treapta 1 sa o luam de la inceput? |
--------------------
DACIA
SOLENZA Confort
2003 1.4/55kW/75CP
|
|
UVN |
8 Sep 2006, 07:44
Post
#8
|
- Forza Poli Timisoara - Group: Members Posts: 130 Joined: 24 May 06 From: Timisoara |
|
--------------------
dacia
Logan Kiss FM 14 MPI
2008
- TM...
|
|
argon |
8 Sep 2006, 09:12
Post
#9
|
Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 |
In situatia descrisa, bagi in a doua si nu accelerezi deloc, deci bagi in a doua si ridici piciorul de pe ambreiaj. Masina va merge foarte bine la relanti, si in treapta a doua, la viteza de coloana.
|
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
deeJayOg |
8 Sep 2006, 09:43
Post
#10
|
Mandru posesor de Solenza...da' vreau altceva Group: Members Posts: 28 Joined: 6 September 06 |
QUOTE(argon @ 8 Sep 2006, 09:12) In situatia descrisa, bagi in a doua si nu accelerezi deloc, deci bagi in a doua si ridici piciorul de pe ambreiaj. Masina va merge foarte bine la relanti, si in treapta a doua, la viteza de coloana. Am facut asta. Dar am vazut ca sunt situatii cand cere motorul sa mai accelerez putin. Ma gandesc sa nu fie de la reglaje...sau sa isi ceara revizia cu chestia asta |
--------------------
DACIA
SOLENZA Confort
2003 1.4/55kW/75CP
|
|
Reed |
8 Sep 2006, 18:58
Post
#11
|
Membru autentic Group: Members Posts: 773 Joined: 16 June 05 From: Cluj-Napoca |
Problema ambreiajului la Solenza e deja traditionala. Eu nu am avut probleme cu el cit timp am avut masina (35.000km) si am lasat-o cum a fost reglata din fabrica (adica sa tina de la 3/4 din cursa). Se pare ca depinde de marerialele din care e confectionat pt ca eu circul cu ambreiajul in mod patinat si nu au fost probleme. Oricum discul s-ar putea schimba cu cel de Clio.
|
--------------------
Seat
Toledo Signo 1,6 16V
2002
- - former Solenza Prima 1,4 8V
|
|
i96nds |
11 Sep 2006, 08:11
Post
#12
|
Stefan Group: Moderatori Posts: 2.708 Joined: 16 May 03 From: Bucuresti |
Ca sa fii sigur ca intra in tr. I din mers (incet) aplici metoda camionagiilor:
- se accelereaza usor (cat timp masina e pe liber) - se apasa pedala de ambreiaj - se introduce in treapta I Si merge sigur. Daca deja erai intr-o treapta de viteza inainte de asta, evident se scoate mai intai pe liber. Asta se cheama metoda dublei debraieri. Eu deja sunt expert la treaba asta si prefer sa merg cu tr. I decat cu treapta a II-a. |
--------------------
Dacia
SLZ Scala 1.4/2003
- B-77-XXX Stefan
|
|
marius80_eugen |
15 Sep 2006, 12:35
Post
#13
|
Membru autentic Group: Members Posts: 7.978 Joined: 9 December 05 From: Bucuresti |
A mea este din mai 2003 si inca mai merge ambreiajul destul de bine . Problema primelor loturi nu a fsot una constructiva cat mai mult din cauza reglajelor initiale din fabrica . Au fost reglate prost si f strans si din cauza asta au cedat f repede ! Eu dupa ce am cumparat masina imediat mai mai slabit cursa ambreiajului ca era prea strans . Cu ocazia asta cursa s-a marit putin si simt mult mai bine masina cand cupleaza . Pe testerul din Vitan se pare ca isi facea treaba 85 % acum un an . Presupun ca , daca nu l-as fi slabit acum un an , era f probabil ca pana acum sa cedeze si al meu .
Care a vazut cablul de ambreiaj la Logan ??? Nu se mai vede sarma otelita impletita , ci este imbracat tot intr-un fel de plastic negru si aluneca mult mai usor de cat la mine . Eu din cand in cand mai pun f putin ulei de pe joja si il mai curat din cauza prafului . Imediat cum pun putin ulei simt ca merge putin mai usor . Eram sa scap : cum sa-l protejam ? - Nu tineti ambreiajul apasat la semafoare si nici macar piciorul strijinit sau deasupra lui - Nu debraiati brusc mai ales daca sunteti in trepte inferioare de viteza . Schimbarea treptelor nu trebuie sa bruscheze intreaga masina ( ganditi-va ca acel soc este de fapt mult mai puternic acolo unde se produce si pana la voi care simtiti acel soc este de fapt mult atenuat ! ) - Nu mergeti distante mari sau prea multe repetari cu ambreiajul nedebraiat complet ! Din cauza acestor greseli sau chiar a unor situatii limita ambreiajul ajunge sa cedeze , sa patineze , sa se incalzeasca peste limita si intr-un final sa cedeze ! Nu uitati ca ambreiajul este uscat , deci se raceste in timpul mersului cu ajutorul aerului si a disiparii de caldura ! Eu cred ca o invatare corecta a utilizarii si o reglare corecta prelungeste mult mai mult viata componentelor implicate in acest proces decat niste piese de o calitate superioara . This post has been edited by marius80_eugen: 15 Sep 2006, 12:45 |
--------------------
Reno / de toate
Reno
2003 - 2017
|
|
Costin |
15 Sep 2006, 14:10
Post
#14
|
Membru incepator Group: Members Posts: 92 Joined: 22 May 03 From: Bucuresti |
am solenza din 4 august 2003
placa de presiune s-a spart la 17.500 km. dupa ce au fost date jos la service nici placa si nici discul nu aveau uzura deloc, concluzia: defect fabricatie acum am 52.000 si nu am mai avut probleme. Si la mine scartaie ca o balama, am incercat sa gresez cu Lubrit-all dar rezultatele sunt partiale (scartaie mai putin). De fiecare data cand ajung in service ii rog pe mecanici sa-mi regleze ambreiajul si dupa vreo 3 "reglari" acuma e mai bine |
--------------------
Dacia
Solenza
1.4 80CP Grafit, clima
- B-31-ETA Dacia Solenza 1.4 Grafit
80CP, Traseu Evacuare BORLA, cauciucuri Continental, becuri Philips, bord si schimbator de Sandero :) |
|
marius80_eugen |
25 Sep 2006, 09:06
Post
#15
|
Membru autentic Group: Members Posts: 7.978 Joined: 9 December 05 From: Bucuresti |
Se pare ca majoritatea SLZ au avut ambreiajul reglat prea strans din fabrica si de aceea au existat o rata atat de mare a problemelor . Niciodata nu este prea tarziu sa-l reglati si rau nu face o reglare corecta !
|
--------------------
Reno / de toate
Reno
2003 - 2017
|
|
damian_rd |
25 Sep 2006, 12:59
Post
#16
|
Membru incepator Group: Members Posts: 26 Joined: 22 September 06 |
Scuzati-ma ca ma bag in discutie: eu am Solenza diesel, 98.000 km si nu am umblat la ambreiaj, dar mi s-a rupt cablul la 60.000 km. Dupa inlocuire merge brici cateva mii de km dupa care incepi sa apesi pedala greu. Explicatia e urmatoarea: cablul face o curbura de 90 grade datorita constructiei masinii si inima de otel impletit sapa un sant in camasa in zona de curbura unde frecarea creste imens; de acolo se si rupe. O imbunatatire vizibila in funtionare si o prelungire a duratei de viata a cablului se obtine daca se unge cu vaselina inima cablului inainte de montare!
|
--------------------
Solenza 1,9D
confort
2003
|
|
darius |
25 Sep 2006, 19:31
Post
#17
|
Membru autentic Group: Members Posts: 396 Joined: 18 March 05 From: arad |
nici eu la 60.000 nu am umblat la ambreiaj(slava domnului ) numai ca uneori in special cand il frec mult prin oras se simte ca aluneca mai greu,cred ca ma asteapta si pe mine un schimb de cablu cat de curand,sper sa nu ma lase in drum.
|
--------------------
Seat
Cordoba
6L
- xx-xx-xxx
|
|
poeluci |
26 Oct 2006, 13:40
Post
#18
|
Membru fan Renault Group: Members Posts: 112 Joined: 1 August 06 From: Iasi |
Buna tuturor!
Dupa ce am mai slabit abreajul putin, pentru ca tinea prea sus, s-a ivit o problema pe care nu stiu cum sa o rezolv: Dupa un timp de mers in trafic (20-30 min) scartaie pedala de ambreaj. Ce se poate face ? E tare inervant ! |
--------------------
Renault
Arkana
2021/ETECH full hibrid 1.6
- IS 04 WNW
|
|
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 22nd September 2024 - 16:19 |