Antigel ieftin?, MCM din Carrefour
![]() ![]() ![]() |
Antigel ieftin?, MCM din Carrefour
deconectat |
![]()
Post
#1
|
||
![]() Membru cu avatar de sezon Group: Members Posts: 1.116 Joined: 11 January 05 From: Brasov ![]() |
|
||
--------------------
logan
1.6 8v ambition
. Ex. DSN Rapsodie
|
|||
argon |
![]()
Post
#2
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
nu stii ca "bun si ieftin" nu exista? daca e antigel pentru motor, indubitabil o fi bun si al SN
![]() decat sa iei o prostie no-name, ia romanesc de vadova, ca e mai sigur. This post has been edited by argon: 23 Oct 2007, 13:52 |
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
Diac |
![]()
Post
#3
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.024 Joined: 18 April 05 From: Bucuresti. ![]() |
Pt SN Glaceol RX tip D sau echivalent. Pentru 10-20 de lei diferenta merita sa iei ceva no name?
|
--------------------
Renault
Megane sedane/Nissan X-trail
2005/2017 Influence/Tekna
- HAN/AIZ/DIA Alexandru.
|
|
cosmin_2300 |
![]()
Post
#4
|
![]() Banned Group: Members Posts: 5.050 Joined: 5 May 06 From: București ![]() |
Vezi ca trebuie antigel Glaceol tip D , daca nu ... ai facut-o de oaie ( sa ma exprim asa
![]() |
--------------------
Opel
Astra J - 2016 -
Diesel inside. My friends, it has often been said that I like war. Friends, I love war!
|
|
Executron |
![]()
Post
#5
|
![]() Membru fan UAP Group: Members Posts: 2.061 Joined: 27 June 07 From: Bucuresti ![]() |
Poate ne recomandati si nou exact produsul si, ideal, locul de unde sa-l luam, ca sunt sigur ca multi isi cauta antigel in perioada asta..
![]() De exemplu am fost acum in Kaufland si era doar "antigel diluat. pana la -35 grade" intr-o sticla verde . 1 litru 8 RON. Mi s-a parut mult pt antigel diluat... This post has been edited by Executron: 23 Oct 2007, 17:50 |
--------------------
VW Passat
1,9TDI/131HP/2002/Highline/Tiptronic ///
Dacia 1300 1974 Lux :) "The law, in its majestic equality, forbids the rich as well as the poor to sleep under bridges, to beg in the streets, and to steal bread." |
|
deconectat |
![]()
Post
#6
|
![]() Membru cu avatar de sezon Group: Members Posts: 1.116 Joined: 11 January 05 From: Brasov ![]() |
Glaceol RX tip D este un antigel bazat pe etilenglicol din cate stiu eu. Se gaseste pe la magazinele de piese auto, dar e destul de scump.
As prefera sa gasesc un antigel mai ieftin care sa aiba aceeasi compozitie. Am intrebat de cel MCM (facut de moldochim) pentru ca mi s-a parut destul de ieftin si arata ok. Nu era trecuta pe ambalaj compozitia exacta (scria doar glicol 95%, apa, agenti antioxidanti) si tocmai din cauza asta intreb. |
--------------------
logan
1.6 8v ambition
. Ex. DSN Rapsodie
|
|
cosmin_2300 |
![]()
Post
#7
|
![]() Banned Group: Members Posts: 5.050 Joined: 5 May 06 From: București ![]() |
Eu am pus mereu de origine .... si asa voi pune mereu !
In alea "no name" nu stii ce este cu adevarat ... in asta de origine ai oricand OPC-ul de partea ta daca nu-ti pun ce trebuie in el ![]() |
--------------------
Opel
Astra J - 2016 -
Diesel inside. My friends, it has often been said that I like war. Friends, I love war!
|
|
deconectat |
![]()
Post
#8
|
![]() Membru cu avatar de sezon Group: Members Posts: 1.116 Joined: 11 January 05 From: Brasov ![]() |
Pai in general se cam vede (nu poti sa faci diferenta intre etilenglicol si propilenglicol, evident, dar vezi daca are apa in el sau alte prostii)...si oricum etilenglicolul e relativ ieftin de produs, deci nu cred ca se obosesc sa bage altceva in el.
Oricum am sa mai caut; nu e chiar o urgenta. |
--------------------
logan
1.6 8v ambition
. Ex. DSN Rapsodie
|
|
argon |
![]()
Post
#9
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
|
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
costin_bad |
![]()
Post
#10
|
![]() Membru Group: Members Posts: 188 Joined: 23 October 06 From: Bucuresti ![]() |
Se amesteca oricum, caci din ce am citit pe forum si din experienta proprie, nu iese tot lichidul afara - adica toti 6 litri, mai ramane cam 1 litru prin motor. Eu am desfacut furtunul care intra pe jos in radiator si am urcat masina cu rotile din spate pe bordura, ca sa fie inclinata in fata, si tot a ramas litrul de care spuneam.
Proba de amestec se poate face intr-un vas, ca sa vezi daca sunt miscibile si sa-l pui la congelator, sa verifici temperatura de inghet... ca alte proprietati --> la laborator. |
--------------------
suzuki
sx4 glx
2009
|
|
bygy007 |
![]()
Post
#11
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.177 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
pe undeva pe blocul motor trebuie sa aibe un dop pe unde trebuie sa se scurga toata apa din motor
|
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
costin_bad |
![]()
Post
#12
|
![]() Membru Group: Members Posts: 188 Joined: 23 October 06 From: Bucuresti ![]() |
Din ce am citit pe forum, nu ar fi, la DSN. Toti au desfacut fie furtunul, fie robinetu' de golire de la radiator, daca are radiatorul. Oricum, eu am ramas la Glaceol, ca totusi, 3x21,5 roni la cativa ani nu e un capat de tara.
|
--------------------
suzuki
sx4 glx
2009
|
|
SYL |
![]()
Post
#13
|
![]() doc Group: Members Posts: 2.876 Joined: 16 December 03 From: IF, Balotesti ![]() |
Un litru de antigel Glaceol tip D(adica cel recomandat de fabrica) e vreo 13-15 lei litrul la magazine de piese auto dacia. Pt un schimb ar fi necesari 3 litri de antigel si 3 litri de apa distilata (litrul de apa distilata e max 1 leu), deci un schimb te duce cu totul la 40-50 lei. Nu vad unde e afacerea daca cumperi 6 litri de antigel diluat (la 8 lei litrul, deci 48 de lei in total) care posibil sa nu fie corespunzator.
|
--------------------
Dacia
Duster
1.33 TCe 4x4 (2024)
|
|
Executron |
![]()
Post
#14
|
![]() Membru fan UAP Group: Members Posts: 2.061 Joined: 27 June 07 From: Bucuresti ![]() |
Eu am luat de la metro acum 1 sapt la promotie antigel (nu stiu de care ) concentrat la 70 mii sticla de 1 litru. Am luat 3. Aveau mai multe tipuri la preturi rezolnabile mi s-a parut. Numai bine.
|
--------------------
VW Passat
1,9TDI/131HP/2002/Highline/Tiptronic ///
Dacia 1300 1974 Lux :) "The law, in its majestic equality, forbids the rich as well as the poor to sleep under bridges, to beg in the streets, and to steal bread." |
|
SYL |
![]()
Post
#15
|
![]() doc Group: Members Posts: 2.876 Joined: 16 December 03 From: IF, Balotesti ![]() |
@Executron la ce masina vrei sa folosesti antigelul ? Banuiesc dupa semnatura ta ca la Nova...Pt Nova banuiesc ca e f bun antigelul care l-ai luat, dar la SuperNova se foloseste alt tip de antigel si nu cred ca e bun cel de care spui tu.
|
--------------------
Dacia
Duster
1.33 TCe 4x4 (2024)
|
|
Executron |
![]()
Post
#16
|
![]() Membru fan UAP Group: Members Posts: 2.061 Joined: 27 June 07 From: Bucuresti ![]() |
Da SYL, dar oare ce difera atat de mult intre Nova si SuperNova care sa faca necesar un alt tip de antigel? Este tot un radiator, un motor facut din aceleasi materiale (probabil), nu?
Poate ma lamureste si pe mine, cineva ![]() |
--------------------
VW Passat
1,9TDI/131HP/2002/Highline/Tiptronic ///
Dacia 1300 1974 Lux :) "The law, in its majestic equality, forbids the rich as well as the poor to sleep under bridges, to beg in the streets, and to steal bread." |
|
argon |
![]()
Post
#17
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
Asta ma intreb si eu, ce e mai cu mot Supernova de functioneaza cu un antigel special
![]() |
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
SYL |
![]()
Post
#18
|
![]() doc Group: Members Posts: 2.876 Joined: 16 December 03 From: IF, Balotesti ![]() |
QUOTE(Executron @ 6 Nov 2007, 10:11) Da SYL, dar oare ce difera atat de mult intre Nova si SuperNova care sa faca necesar un alt tip de antigel? Este tot un radiator, un motor facut din aceleasi materiale (probabil), nu? Poate ma lamureste si pe mine, cineva ![]() Sunt motoare total diferite, singura lor caracteristica comuna e ca ambele functioneaza cu benzina, in rest funtioneaza cu uleiuri de alta calitate (mineral pt Nova, semisintetic/sintetic pt DSN), tipurile de bujii difera, si la fel si calitatea antigelului difera, motorul de pe DSN (motor frantuzesc) necesita un antigel de o anumita calitate spre deosebire de cel de Nova (motor romanesc) care nu e asa de "pretentios" la calitatea antigelului. Nu stiu sigur de motivul pt care motorul de DSN necesita acel tip de antigel, dar din ce am auzit eu(nu stiu daca asta e explicatia exacta) este pt ca un antigel care nu indeplineste anumite propietati poate "ataca" blocul motor si cauza depuneri pe ciruitul de racire... PS. Oricum ca idee, din moment ce producatorul a recomandat anumite consumabile pt modelul sunt convins ca stie mai bine decat noi, si ar fi bine sa lasam deoparte fazele tipice romanesti: lasa ca merge si cu ulei/antigel mai slab calitativ, lasa ca mai merge sa merg cu uleiul asta nu stiu cati km, lasa ca bujiile astea mai merg, etc, etc PPS. Acum fiecare face ce vrea, e masina lui, dar eu personal nu ma risc sa folosesc altceva dect cele recomandate de producator. |
--------------------
Dacia
Duster
1.33 TCe 4x4 (2024)
|
|
argon |
![]()
Post
#19
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
Nu inteleg ce treaba are uleiul si bujiile cu antigelul, si te asigur ca inafara de injectia mpi , care de asemenea nu are legatura cu antigelul, motorul de SN si cel de Nova , mai exact circuitul de racire si incalzire ca despre astea vorbim aici, si nu despre bujii, sunt identice, in sensul de bloc de fonta, chiulasa si radiator de aluminiu, furtune de cauciuc, etc.
|
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
Ov |
![]()
Post
#20
|
![]() Academician doctor inginer, savant de renume mondial Group: Moderatori Posts: 7.511 Joined: 11 November 03 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(argon @ 6 Nov 2007, 11:42) .... motorul de SN si cel de Nova , mai exact circuitul de racire si incalzire ca despre astea vorbim aici,.... sunt identice, in sensul de bloc de fonta, chiulasa si radiator de aluminiu, furtune de cauciuc, etc. asa au zis si aia care au pus primele radiatoare si calorifere pe SN si se mirau ca de ce bubuie. E o diferenta MAJORA intre cele 2 tipuri de racire si anume SN-ul are circuit de racire sub presiune ![]() Nu stiu daca de acolo se trage necesitatea unui alt antigel, dar ar fi un punct de pornire |
--------------------
Dacia
1300
1972 when life gives you lemon, make lemonade
|
|
preghicialex |
![]()
Post
#21
|
Z Group: Members Posts: 240 Joined: 10 August 06 ![]() |
Se zvonea ca alte tipuri de antigel ar ataca furtune, garnituri de la motor cauzand probleme de etansare. In plus, pe SN avand sistemul de racire sub presiune are punctul de fierbere ceva mai ridicat, si acesta ar putea fi unul dintre motive pentru ca un antigel care nu e testat sa ajunga la temperaturi mai ridicate decat cele intalnite intr-un sistem de racire normal, poate sa isi piarda din proprietati.Si nu cred ca m-ar coafa. Imi pare rau ca n-am o sticla de Glaceol la indemana sa va dau specificatiile complete. Ca scrie pe ea.
Pentru o economie de cativa lei chiar nu merita. Plus ca daca nu pierzi lichide pe drum, il schimb la 2 ani si cu asta gata. Later edit: Am gasit si o sticla: GLACEOL RX TIP D Contine: ETHYLENE-GLYCOL (acuma mi-am amintit ca are si proprietati de ungere a pompei de apa) Diluat 50:50 are punctul de gel la -37 gr C Punct de fierbere: 170 gr C (de aceea e obligatoriu sa fie pus antigel, nu apa, chiar daca e vara, erau topicuri in care se plangea lumea ca se incinge motorul vara, si la intrebarea ce au in borcan au raspuns apa ![]() Este produs de N.V. ARTECO S.A. Belgia Mai exista un produs echivalent de la ELF sub numele de GLACELF sau asa ceva. This post has been edited by preghicialex: 6 Nov 2007, 16:28 |
--------------------
X
Y
Z Ex: SuperNova
|
|
SYL |
![]()
Post
#22
|
![]() doc Group: Members Posts: 2.876 Joined: 16 December 03 From: IF, Balotesti ![]() |
Si mai e o treaba, sper sa nu spun o aberatie prea mare: antigelul ieftin, cel care se pune in berlina, "ataca" blocul motor, care cauzeza depuneri pe circuit...spre exemplu la Nova(am avut inainte Nova GTi) vasul de expansine era plin de depuneri, chair daca il dadeam jos si il spalam, reapareau. Si cam asa e la toate Novele care le-am vazut.
|
--------------------
Dacia
Duster
1.33 TCe 4x4 (2024)
|
|
Executron |
![]()
Post
#23
|
![]() Membru fan UAP Group: Members Posts: 2.061 Joined: 27 June 07 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(SYL @ 6 Nov 2007, 17:17) vasul de expansine era plin de depuneri, chair daca il dadeam jos si il spalam, reapareau. Si cam asa e la toate Novele care le-am vazut. Asa e si la mine... Este un sediment rosiatic (rugina??) care s-a depus pe pereti. Acuma probleme cu racirea n-am avut (decat atunci cand nu conecta ventilatorul) asa ca sa vedem cum se comporta. |
--------------------
VW Passat
1,9TDI/131HP/2002/Highline/Tiptronic ///
Dacia 1300 1974 Lux :) "The law, in its majestic equality, forbids the rich as well as the poor to sleep under bridges, to beg in the streets, and to steal bread." |
|
argon |
![]()
Post
#24
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
QUOTE(Ov @ 6 Nov 2007, 16:00) asa au zis si aia care au pus primele radiatoare si calorifere pe SN si se mirau ca de ce bubuie. E o diferenta MAJORA intre cele 2 tipuri de racire si anume SN-ul are circuit de racire sub presiune ![]() Nu stiu daca de acolo se trage necesitatea unui alt antigel, dar ar fi un punct de pornire Radiatoarele si calorifele se fisurau din cauza "calitatii superioare".Pana si Dacia 1300 are circuitul de racire sub presiune, doar ai avut si tu Dacie, sau tu tineai capacul la vas desfacut putin cum se zice in popor? Eu daca desfac capacul la cald imi zboara in freza, si fasaie de-l ia naiba. Nu tu ai zis ca ai gasit odata furtunul umflat? daca nu de la presiune cum s-a umflat?? Poate vroiai sa spui ca SN are vasul de expansiune cu recirculare, adica un furtun sus si unul jos, ceea ce e cu totul altceva . |
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
SYL |
![]()
Post
#25
|
![]() doc Group: Members Posts: 2.876 Joined: 16 December 03 From: IF, Balotesti ![]() |
@argon si vasul de expansiune la Nova si cel la berlinele mai noi(adica cele de plastic) sunt cu recirculare. Referitor la presiune din ce stiu eu la berlina/Nova circuitul funtioneaza la o presiune de 0.8 iar la DSN o presiune de 2.2-2.5 (evidnet exprimarea se refera la presiunea peste cea atmosferica, exact ca la anvelope).
@Executron mda sedimentul e ceva rosiatic-maroniu...NU am avut pb cu racirea la Nova, dar de fiecare data cand dadeam vasul jos sa il spal, reparea imediat sedimentul acela, cred ca in max 100km. |
--------------------
Dacia
Duster
1.33 TCe 4x4 (2024)
|
|
argon |
![]()
Post
#26
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
Ma mir sa fie asa mare diferenta de presiuni, acea prsiune se formeaza prin dilatarea lichidului de racire, si daca e cum spui tu, asta e diferenta intre lichide, cel pentru SN are un coeficient de dilatare mult mai mare ca sa ajunga la 2 atmosfere, e doar o ipoteza, si ar fii bun un scan dintr-un manual sa vada ochiul meu ca intradevar circuitul de racire la SN functioneaza la o asemenea presiune.
|
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
SYL |
![]()
Post
#27
|
![]() doc Group: Members Posts: 2.876 Joined: 16 December 03 From: IF, Balotesti ![]() |
Argon, nu e vorba doar de dilatare (datorita regimului termic mai mare), dar din ce stiu eu conteaza si pompa de apa (sper sa nu spun prostii)...Oricum ca idee de aceea se spargeau la DSN primele modele de radiatoare si se sper caloriferele(astea au ramas neschimbate de la Nova) din cauza si temperaturii mai ridicate dar mai ales a presiunii mai mari a lichidului de racire.
|
--------------------
Dacia
Duster
1.33 TCe 4x4 (2024)
|
|
klaus |
![]()
Post
#28
|
![]() 步步 Group: Moderatori Posts: 19.062 Joined: 4 August 02 From: Bucuresti ![]() |
Din cate stiu eu, in circuitul de racire de DSN presiunea e undeva pe la 1,2-1,4 atm. Motorul poate lucra astfel la temperaturi mai mari (randamente mai mari).
Pentru asta e necesar un antigel ca sa si fiarba la temperaturi mai mari (glaceolul rx tip D/glacelf-ul supra fierb pe la 110 grade diluat si pe la 170 nediluat). Glacelful ala e un antigel "very long life", cu puritate mare de monoetilenglycol si cu inhibitori de coroziune organici (nu anorganici) care au un grad mare de protectie. Este garantat pentru 250.000 km pe autoturisme/5 ani (primul termen atins) Nu contine silicati, fosfati, nitriti, cromati si nici bor. e, daca antigelul de la MCM are aceste caracteristici, cumparati-l pe ala... |
--------------------
Scenic III 1.9 dCi
-
-
- - E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
|
|
catalin_botezatu |
![]()
Post
#29
|
Membru incepator Group: Members Posts: 2 Joined: 9 November 07 ![]() |
Salutare nationalisti!
am si eu o intrebare pt voi toti. Am si eu o DSN. As vrea sa ii schimb antigelul. Are ceva daca ii pun G12?? Din ala rosu. |
--------------------
DACIA
SuperNova
2001
- BC-21-CBR
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 13th May 2025 - 05:44 |