Anvelope. De care?, 165/175 ???
Anvelope. De care?, 165/175 ???
Pulsar |
22 Apr 2006, 16:51
Post
#1
|
||
Membru Group: Members Posts: 109 Joined: 4 December 05 |
|
||
--------------------
Dacia
Super Nova Clima
- momentan provizoriu
|
|||
pastrama |
22 Apr 2006, 16:58
Post
#2
|
scursura umana Group: Members Posts: 2.603 Joined: 18 August 05 From: Ct |
Radarul ti-a indicat 70 din cauza erorii vitezometrului de la masina ta.
|
--------------------
Tedei
-
-
|
|
Pulsar |
23 Apr 2006, 09:15
Post
#3
|
Membru Group: Members Posts: 109 Joined: 4 December 05 |
Bun, am inteles aspectul cu viteza. Pot monta anvelope de 165 pe jentile astea?
|
--------------------
Dacia
Super Nova Clima
- momentan provizoriu
|
|
DragosP |
23 Apr 2006, 10:19
Post
#4
|
Nu zic nimic...nou Group: Moderatori Posts: 4.929 Joined: 12 August 04 From: Lumea mea |
Da, eu am Debica Navigator 165/70/R13
|
--------------------
Ceva de plastic
.
.
- BRRC Scuze celor pe care i-am supărat!
Cu noi este Dumnezeu! |
|
Pulsar |
23 Apr 2006, 17:51
Post
#5
|
Membru Group: Members Posts: 109 Joined: 4 December 05 |
multumesc frumos
|
--------------------
Dacia
Super Nova Clima
- momentan provizoriu
|
|
DSN |
9 May 2006, 07:50
Post
#6
|
Membru Group: Members Posts: 150 Joined: 9 May 06 |
Am pneuri Montana pe a mea masina (DSN Confort) si vreau sa-mi pun Debica. Voi ce ma sfatuiti? Sunt OK pneurile Debica? Si cam ce pret au?
Si mai am nevoie de 3 lamuriri: - care e diferenta (si cum o sesizez) dintre un pneu de vara si unul de iarna? - dintre modelele Debica, ce varianta imi recomandati? - poate un pneu uzat sau unul nou sa creasca/reduca consumul? (am calculat un consum de aproximativ 10 litri in oras si 7 in afara, in conditiile in care pneu-rile Montana care incalta masin asunt uzate)? Multumesc anticipat! |
--------------------
ex Renault
Megane
break
- RO
|
|
DragosP |
9 May 2006, 08:23
Post
#7
|
Nu zic nimic...nou Group: Moderatori Posts: 4.929 Joined: 12 August 04 From: Lumea mea |
Eu sunt mulțumit de Debi¢a. Nu mai știu cât am dat pe ele, da' nu-s de speriat, nici cele mai ieftinache nu sunt.
1. După forma profilului? 2. Navigator 3. Un pneu uzat nu prea poate să influențeze mult consumul, cel mult presiunea lor poate.. |
--------------------
Ceva de plastic
.
.
- BRRC Scuze celor pe care i-am supărat!
Cu noi este Dumnezeu! |
|
bobalex |
9 May 2006, 08:59
Post
#8
|
Membru incepator Group: Members Posts: 55 Joined: 15 December 05 From: Bucuresti |
Cat esti dispus sa dai pe un cauciuc? Inteleg ca vrei sa le schimbi pe toate , nu ?
|
--------------------
Dacia
SNova
- .
|
|
DSN |
9 May 2006, 09:45
Post
#9
|
Membru Group: Members Posts: 150 Joined: 9 May 06 |
Da, vreau sa schimb toate pneurile. In principiu n-as vrea sa dau mai mult de 100 RON pe un pneu.
|
--------------------
ex Renault
Megane
break
- RO
|
|
SYL |
9 May 2006, 14:03
Post
#10
|
doc Group: Members Posts: 2.876 Joined: 16 December 03 From: Bucuresti |
Nu iti lua Debica, citeste si tu pe forum si o sa vezi ca sunt destui care au avut pb cu ele, inclusiv explozie (ceea ce nu e deloc normal la o anvelopa tubless care a rulat pana in 10mii km). Dintre anvelopele "ieftine" recomand Matador, Sava, Lassa, iar dintre cele "scumpe" recomand Pirelli, Michelin...
|
--------------------
Dacia
Duster
1.2 TCe 4x4 E6 (2015)
|
|
nova |
9 May 2006, 21:50
Post
#11
|
Membru incepator Group: Members Posts: 88 Joined: 6 February 04 From: CT |
Pirelli P2500 175/ 70 13 M+S - all season , cu profil simetric in "V".
|
--------------------
Dacia
SuperNova Clima 2001
- CT
|
|
DSN |
10 May 2006, 09:16
Post
#12
|
Membru Group: Members Posts: 150 Joined: 9 May 06 |
Multumesc pentru sfaturi.
Am gasit Pirelli P3000 165/70 R13 la 38 euro/bucata, insa, sincer, e un pic cam mult pentru mine. Cred insa ca o sa ma opresc la Sava, aceleasi dimensiuni, la pretul de 22.48 euro/bucata. Am auzit ca cei care au asemenea pneuri sunt multumiti de calitatea lor. Sper sa nu-mi para rau de alegerea facuta, dar chiar nu-mi vine sa ma arunc la Pirelli. |
--------------------
ex Renault
Megane
break
- RO
|
|
AIX |
10 May 2006, 09:32
Post
#13
|
quite a regular Group: Members Posts: 604 Joined: 21 October 04 From: Bucuresti |
Barum mai intra in categoria iefin si bun/multumitor. DSN, mai bine ia Pirelli, masina nu are ABS care sa ajute, mai bine mergi pe niste anvelope mai rasarite.
|
--------------------
.
.
.
|
|
SYL |
10 May 2006, 10:17
Post
#14
|
doc Group: Members Posts: 2.876 Joined: 16 December 03 From: Bucuresti |
QUOTE(DSN @ 10 May 2006, 11:16) Am gasit Pirelli P3000 165/70 R13 la 38 euro/bucata, insa, sincer, e un pic cam mult pentru mine. Daca pretul e cu tot cu tva ia-ti Pirreli, 1.3 mil pt aceasta anvelopa e un pret foarte bun. |
--------------------
Dacia
Duster
1.2 TCe 4x4 E6 (2015)
|
|
Stefan_B |
10 May 2006, 10:30
Post
#15
|
Membru autentic Group: Members Posts: 390 Joined: 16 July 02 |
Subscriu la ce-a zis SYL.
Eu am luat Bridgestone B330 Evo - sunt FOARTE multumit de ele. Si sunt destul de pretentios la asa ceva. Pirelli a fost "contenderul" dar a pierdut - cu toate ca era un pic mai ieftin - facut in Spania. Am cumparat de la AutoSoft - sos de centura. Vezi si Vredstein, si alea sunt destul de bune. Gandeste-te ca acei bani sunt pentru siguranta ta. P.S. Am Sava de iarna (Eskimo S3) si sunt OK si alea. Cele de vara nu le-am incercat, dar cum n-am auzit de ele, am preferat Bridgestone. PPS: Bridgestone B330 a iesit peste Pirelli 3000 la calitati pe uscat/ud in testul ADAC. A fost mai slab ca P 3000 la capitolul uzura (se duc mai repede). Eu le am de 10000 si sunt OK. This post has been edited by Stefan: 10 May 2006, 10:30 |
-------------------- |
|
nova |
10 May 2006, 20:35
Post
#16
|
Membru incepator Group: Members Posts: 88 Joined: 6 February 04 From: CT |
Cumpara 2 pe fata si la prima zapada cumperi si pe spate (asa am facut eu)!
Tinand cont ca am amortizoare Bilstein pe gaz, Pirelli P2500 se comporta perfect. Cele all season M+S reprezinta o varianta optima pt condus in orice conditii de drum. |
--------------------
Dacia
SuperNova Clima 2001
- CT
|
|
dadu221 |
10 May 2006, 21:29
Post
#17
|
Membru autentic Group: Members Posts: 726 Joined: 11 March 04 From: Ploiesti |
*cauciucul de iarna pe lg profil mai difera de cel de vara si dpdv al materialuluii (cantitatea de cauciuc natural parca)
|
--------------------
DSN rapsodie
-
2002
- ph-22-unu Ie doar o amarata de dacie
|
|
SYL |
10 May 2006, 22:02
Post
#18
|
doc Group: Members Posts: 2.876 Joined: 16 December 03 From: Bucuresti |
Da, asa e, gumele de iarna sunt mult mai moi. De aceea chiar si pe asfalt uscat, la temperaturi mai mici de +7 grade sunt recomandate gumele de iarna. Anvelopele allseaseon au profil mixt, chiar apropiat de a celor de iarna, dar consistenta e a unei anvelope de vara...
|
--------------------
Dacia
Duster
1.2 TCe 4x4 E6 (2015)
|
|
sharp |
11 May 2006, 13:04
Post
#19
|
Membru superior Group: Members Posts: 55 Joined: 30 December 04 From: Bucuresti |
QUOTE Si mai am nevoie de 3 lamuriri: - care e diferenta (si cum o sesizez) dintre un pneu de vara si unul de iarna? - dintre modelele Debica, ce varianta imi recomandati? Eu am pus Debica Navigator 2 - all seasons - pe berlina acum un an (cumparate cu 1 milion din METRO, la promotie). Au 15000 km si nu am avut nici o problema cu ele (cu exceptia un holzsurub mic intrat in unul din cauciucuri - pana in bucuresti) - am verificat periodic presiunea in pneuri si atat. Am franat foarte bine -zic eu- si pe uscat si pe ud. Iarna au fost ok. Pe pneurile astea all seasons ale mele scire "+M+S" (+mud and snow) si au pe ele vreo patru poze cu picaturi de apa, fulgi de zapada, soare - iti indica deci ca sunt facute si pt vara si pt iarna. Pe pneurile exclusiv de iarna (de ex Sava Eskimo) scrie doar "M+S" (si am impresia ca e o singura poza pe ele, cu fulgi de zapada ). Cam asta am observat eu. Daca iti permiti pneuri mai scumpe, poti opta pt Firestone F590 - la promotie in anumite perioade in Carrefour - daca esti din Bucuresti - sau marci si mai tari. PS: Sava sunt de vara, din cate stiu - deci tb sa te gandesti si ce pneuri pui la iarna; altfel, Sava, Debica, Matador le consider din aceeasi categorie de calitate. PPS: am citit si eu pe forum de 1 sau 2 cazuri de explozie la cauciucuri Debica Passio (de vara) dar banuiesc ca sunt cazuri foarte izolate, pt ca nu s-au mai confirmat de atunci. PPPS: mai sus ma refeream la Matadoare mai low-end - de genul MP12, MP15; stiu ca exista si unele de calitate mult mai buna - MP55 parca cu care vin din fabrica unele masini straine - Octavia, am impresia. This post has been edited by sharp: 11 May 2006, 13:30 |
--------------------
ex Dacia
berlina / toyota corolla sedan 1.4 VVT-i
1998 / 2006 Stiinta ne-a transformat in zei mai inainte de a merita sa fim considerati oameni.
|
|
SYL |
11 May 2006, 14:27
Post
#20
|
doc Group: Members Posts: 2.876 Joined: 16 December 03 From: Bucuresti |
Matador MP55 sunt de iarna. Octavia vine cu MP14(sunt de vara).
Eu am Sava Eskimo S3(anvelope de iarna) si intr-adevar scrie M+S si au doar simbolul muntelui cu fulgul de zapada. PS. O f buna anvelopa allseaseon care se descurca binisor pe zapada este Pirelli P2500, dar sunt cam scumpe; erau cam acu' un an 1.62 mil la promotie in Carrefour. |
--------------------
Dacia
Duster
1.2 TCe 4x4 E6 (2015)
|
|
bobalex |
11 May 2006, 15:09
Post
#21
|
Membru incepator Group: Members Posts: 55 Joined: 15 December 05 From: Bucuresti |
Legat de Pirelli , ar mai fi P400 Aquamile , allseason facute in Turcia, acum costa 1450000. Eu am luat 4 in februarie , era promotie , 10% reducere , le-am scos asa la 1.3 mil. Eu sunt f multumit. La P2500 au promotie acum , cumperi 3 si a patra gratuit, vezi pneurom.ro. Spuneau ca vor avea promotie si la P400 cam peste 2 saptamani.
|
--------------------
Dacia
SNova
- .
|
|
SYL |
11 May 2006, 15:46
Post
#22
|
doc Group: Members Posts: 2.876 Joined: 16 December 03 From: Bucuresti |
Si cat e pretul la o anvelopa Pirelli P2500 ?
|
--------------------
Dacia
Duster
1.2 TCe 4x4 E6 (2015)
|
|
bobalex |
11 May 2006, 16:15
Post
#23
|
Membru incepator Group: Members Posts: 55 Joined: 15 December 05 From: Bucuresti |
Aprox 2150000 , la 3 buc + 1 gratuit iese putin peste 1.6 mil
|
--------------------
Dacia
SNova
- .
|
|
alfons_sava |
11 May 2006, 16:48
Post
#24
|
Membru incepator Group: Members Posts: 34 Joined: 9 May 06 |
QUOTE(madhorsefuzzy @ 23 Apr 2006, 02:51) Ba din contra. Este influentata si de cresterea latimii anvelopei de la 165 la 175 deoarece inaltimea, care este data in procente din latimea anvelopei ramane aceeasi 70. Asadar la 165/70 inaltimea balonului este de 115.5 mm pe cand la 175/70 este de 122.5 mm. In acest ultim caz "eroarea" vitezometrului ar fi trebuit sa fie mai mica. daca vrea omul sa afle ceva scurt si la obiect pe acest site e greu ...nu mai ai loc de specialisti |
--------------------
DACIA SUPER NOVA
CONFORT
2001 si vreau s-o vand!
- GL-58-LUC
|
|
ionutctn |
11 May 2006, 16:54
Post
#25
|
Membru cu TDI Group: Members Posts: 1.373 Joined: 20 November 04 From: Bucuresti |
QUOTE(alfons_sava @ 11 May 2006, 17:48) Pai dupa cate stiu eu in cazul in care pui cauciucuri mai mari in diametru trebuie sa ai viteza mai mare de rulare fata de vechile cauciucuri (numarul de rotatii efectuate de roata este acelasi dar cu noile cauciucuri mai mari lungimea cercului este mai mare deci parcurgi mai mult cu acelasi numar de rotatii ale rotii). Inseamna ca ai o eroare mai mare fata de inainte. Avand in vedere ca vitezometrul iti indica in functie de numarul de rotatii efectuat inseamna ca tie ti-ar fi aratat pe bord 80 la ora si ai fi avut mai putin decat 70 la ora aratat de radar daca ai fi avut vechile cauciucuri (care au diametrul mai mic) din moment ce cu astea mai mari iti arata 80 la ora si ai de fapt 70 la ora. Si daca in talon ai trecute dimensiunile de 165/70 inseamna ca eroarea de kilometraj e destul de mare. Gresesc eu undeva??? Sa ma lamureasca cineva va rog. This post has been edited by ionutctn: 11 May 2006, 17:00 |
--------------------
Dacia
1310
1998 Skoda Superb Elegance
People who say it cannot be done, should not interrupt those who are doing it. |
|
pastrama |
11 May 2006, 18:14
Post
#26
|
scursura umana Group: Members Posts: 2.603 Joined: 18 August 05 From: Ct |
165=latimea
70=inaltimea talonului Io nu vad nici o legatura intre latime(165) si eroarea de vitezometru. |
--------------------
Tedei
-
-
|
|
paulica |
11 May 2006, 19:12
Post
#27
|
Membru autentic Group: Validating Posts: 760 Joined: 2 August 05 From: Bucuresti |
QUOTE(madhorsefuzzy @ 23 Apr 2006, 02:51) Pâna aici ai dreptate. Nu stiu ce vrei sa zici cu aceasta propozitie. S-a vorbit si paravorbit despre asta. Uitati aici : http://www.miata.net/garage/tirecalc.html Am facut eu comparatia intre 165/70R13 si 175/70R13 si raspunsul de la miata este: " When your speedo reads 100km/h, you are actually traveling with 102,5 km/h." Sau in traducere: Când vitezometrul arata 100km/h de fapt dvs. aveti 102,5 km/h. In alta ordine de idei Barum Brillantis cum sânt? Bafta |
--------------------
Pegas
22
2006
- TL 11 PAA
|
|
dadu221 |
11 May 2006, 21:28
Post
#28
|
Membru autentic Group: Members Posts: 726 Joined: 11 March 04 From: Ploiesti |
QUOTE(ionutctn @ 11 May 2006, 19:54) Pai dupa cate stiu eu in cazul in care pui cauciucuri mai mari in diametru trebuie sa ai viteza mai mare de rulare fata de vechile cauciucuri (numarul de rotatii efectuate de roata este acelasi dar cu noile cauciucuri mai mari lungimea cercului este mai mare deci parcurgi mai mult cu acelasi numar de rotatii ale rotii). Inseamna ca ai o eroare mai mare fata de inainte. Avand in vedere ca vitezometrul iti indica in functie de numarul de rotatii efectuat inseamna ca tie ti-ar fi aratat pe bord 80 la ora si ai fi avut mai putin decat 70 la ora aratat de radar daca ai fi avut vechile cauciucuri (care au diametrul mai mic) din moment ce cu astea mai mari iti arata 80 la ora si ai de fapt 70 la ora. Si daca in talon ai trecute dimensiunile de 165/70 inseamna ca eroarea de kilometraj e destul de mare. Gresesc eu undeva??? Sa ma lamureasca cineva va rog. ) hai usurel ca ne-ncurcam deci lungimea cercului fiind mai mare rezulta o distanta mai mare parcursa la acelasi numar de rotatii (nr de rotatii care tin de ax.. adik de locul in care pui varful de la compas daca ai desena cercul). deci in timp ce kilometrajul calibrat pt vechile cauciucuri iti indica o distanta pe unitate de timp in prezent, cu noile cauciucuri distanta pe aceeasi unitate de timp este mai mare deci caucioace mai late la acelasi talon rezulta viteza reala mai mare dect cea indicata tgs>igs (pt cunoscatori ). Daca te-am inteles gresit imi cer scuze si sper s anu degeneram in vreo polemica patimasa . Pastrama: omule ideea e ca talonul nu este o masura fixa ci o cota parte din latime deci 165/70 au o dimensiune mai mica in talon decat 175/70 pt ca 70 la suta din 165 e mai mic decat 70% din 175. This post has been edited by dadu221: 11 May 2006, 21:32 |
--------------------
DSN rapsodie
-
2002
- ph-22-unu Ie doar o amarata de dacie
|
|
pastrama |
11 May 2006, 22:04
Post
#29
|
scursura umana Group: Members Posts: 2.603 Joined: 18 August 05 From: Ct |
Gata, gata m-ai luminat!
|
--------------------
Tedei
-
-
|
|
ionutctn |
12 May 2006, 08:20
Post
#30
|
Membru cu TDI Group: Members Posts: 1.373 Joined: 20 November 04 From: Bucuresti |
QUOTE(dadu221 @ 11 May 2006, 22:28) ) hai usurel ca ne-ncurcam deci lungimea cercului fiind mai mare rezulta o distanta mai mare parcursa la acelasi numar de rotatii (nr de rotatii care tin de ax.. adik de locul in care pui varful de la compas daca ai desena cercul). deci in timp ce kilometrajul calibrat pt vechile cauciucuri iti indica o distanta pe unitate de timp in prezent, cu noile cauciucuri distanta pe aceeasi unitate de timp este mai mare deci caucioace mai late la acelasi talon rezulta viteza reala mai mare dect cea indicata tgs>igs (pt cunoscatori ). Daca te-am inteles gresit imi cer scuze si sper s anu degeneram in vreo polemica patimasa . Pastrama: omule ideea e ca talonul nu este o masura fixa ci o cota parte din latime deci 165/70 au o dimensiune mai mica in talon decat 175/70 pt ca 70 la suta din 165 e mai mic decat 70% din 175. Asa este. Asta am vrut sa si spun. La acelasi numar de rotatii efectuat de roata distanta parcursa acum este mai mare datorita marimii mai mare in diametru a rotii cu cauciucurile mai mari. Cum timpul in care se "petrec" numarul rotatiilor ramane constant iar lungimea cercului creste si implicit distanta parcursa de cerc este mai mare rezulta raportul distanta/timp mai mare deci viteza mai mare cu cauciucuri mai mari. Eu spuneam doar ca dupa cum spunea initiatorul topicului daca lui cu noile cauciuri mai mari la 80 la ora pe bord avea de fapt 70 la ora inseamna ca daca ar fi avut cauciucurile alea mai mici scrise in talon ar fi avut o viteza reala si mai mica iar pe bord tot 80 la ora ar fi indicat, rezultand o eroare de kilometraj mai mare fata de cea inregistrata la cauciurile mai mari. Ca si o concluzie: fara a avea absolut nici o atingere la initiatorul topicului; le recomand celor care au postat pe forum nush ce viteze astronomice prind cu daciile nu conteaza ce model mai intai pot face proba radar pentru a vedea cat de departe sunt de cat le indica pe bord. Rezultatele pot fi surprinzatoare. This post has been edited by ionutctn: 12 May 2006, 08:25 |
--------------------
Dacia
1310
1998 Skoda Superb Elegance
People who say it cannot be done, should not interrupt those who are doing it. |
|
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 22nd September 2024 - 07:25 |