| Asadar mare atentie......
Pe baza unui text primit la redactie, reclama mascata incearca sa va ofere explicatia logica si rezolvarea noului mod de operare al hotilor de masini, care tinde sa ia amploare in Romania. Acesta este textul pe care l-am primit pe adresa redactiei de la o cititoare, Mirela, careia ii multumim. Si in urma acesti text ne-am decis sa va sarim in ajutor, asa ca ati face bine sa cititi pana la capat.
Atentie soferi nu este de gluma mi s-a intamplat chiar mie Astazi, 10.02.2011, am avut ceva de rezolvat in zona P-ta Cosbuc- Bdul Libertatii ( Bucuresti). Am parcat masina in fata sediului RCS-RDS, am rezolvat ce aveam de rezolvat in 15 min si m-am intors la masina. Nu am reusit sa deschid masina nici din cheie (telecomanda) nici din telecomanda de la alarma. Langa mine un domn se chinuia sa-si inchida masina cu telecomanda si nu reusea. Deci eu nu reuseam sa o deschid pe a mea el nu putea sa o inchida pe a lui. PREA MARE COINCIDENTA!!!!!!!!!!!!!!!! Mi-am adus aminte ca citisem pe net un articol care explica ca masinile care se inchid cu telecomanda nu sunt sigure deoarece se poate bruia semnalul dat de aceasta si masina nu se inchide (desi tu ai apasat pe buton si esti sigur ca s-a inchis). M-am uitat in jur si... o masina micuta cu 2 usi, marca Datsun, culoare gri deschis, fara numere de inmatriculare era oprita in apropiere in spatele masinilor parcate. M-am dus catre acea masina, in ea erau 4 indivizi (cum aratau este usor sa ghiciti), unul din ei avea un dispozitiv care semana cu o telecomnda de tv dar avea si antena. Cand m-au vazut, au plecat. Imediat dupa ne-am putut descuia respectiv incuia masinile din telecomanda. Asadar este o noua metoda de a fura din masina. Verificati-va masina dupa ce ati inchis-o. Cum functioneaza: individul tine permanent apasat pe butonul dispozitivului, care emite un semnal (frecventa) sau ce o fi, semnal ce nu lasa comanda ta de inchidere sa "ajunga" la masina. Apesi pe buton sa inchizi masina, iar daca nu esti atent sa vezi daca intr-adevar s-a inchis, aceasta ramane deschisa. Pe urma doar asteapta la pleci de langa masina si te usureaza de ce ai lasat prin ea. Nu credeam asta stiind ca alarmele schimba codurile la fiecare activare si am un sistem de alarma bun, foarte laudat. Se pare ca e pentru fraieri cinstiti. Cei care ati patit asta sau ati vazut , va rog, sustineti avertismentul, cei care nu au vazut tineti minte si anuntati-va.
Se pare insa, ca metoda nu prespune ceva nou, iar Internetul este plin de acest text, postat in graba pe fel de fel de site-uri. Pare un fel de teoria conspiratiei, iar un asemenea dispozitiv e de domeniul SF-ului, asa ca ne-am documentat, pentru ca urmarea logica va fi aparitia unui super sistem care nu poate fi bruiat si pe care nestiutorii se vor grabi sa-l cumpere, platind probabil de 3-4 ori pretul unei alarme auto conventionale. L-am sunat pe Darius, probabil cel mai titrat specialist in domeniul alarmelor auto si al inchiderilor centralizate din Bucuresti. Service-ul sau si baza enorma de cunostinte in domeniu, l-au recomandat din start, ca sfetnic al nostru si implict al cititorilor reclama mascata.
Darius ne-a confirmat existenta acestui dispozitiv-minune, insa am inteles de la el ca, atentie! lucrurile nu stau tocmai asa:
- in cazul folosirii unei telecomande originale, aceea furnizata de producator, aceasta are acelasi rol pe care-l are si cheia masinii. Insa aceasta telecomanda originala are un mic cusur: emite pe o anumita frecventa un semnal catre modulul de inchidere-deschidere al masinii, insa cu un singur cod, unic. Acest cod se repeta la fiecare actionare si poate fi usor clonat si memorat, facand posibila actiunea hotilor si a dispozitivului de tip telecomanda cu antena. - in cazul folosirii unei alarme after market, aceasta functioneaza pe acelasi principiu, insa la fiecare actionare isi genereaza alt cod. Si acesta poate fi interceptat si clonat, insa la o a doua actionare, alarma in sine isi genereaza alt cod, facand inutila actiunea potentialilor hoti. Si nu este vorba strict de o alarma after market scumpa sau cu un nume mare, ci de cam toate alarmele de pe piata. - in plus, la folosirea cheii in butucul usii, aceasta presupune o actiune mecanica, care se suprapune peste comanda electronica. In fapt cam ce ar trebui sa faceti, aca nu aveti o alarma cu inchidere centralizata after market (care va asigura acel cod saritor si regenerabil): blocati manual portierele masinii, din interior, apoi coborati din vehicul si inchideti portiera soferului folosind cheia din dotare, prin actiune mecanica. Aceasta, ar trebui sa aiba efect de overwrite asupra factorilor electronici externi. Daca nu reusiti si in continuare aveti suspiciuni, urcati in vehicul si amanati vizita, sau consultati un specialist in alarme auto si inchideri centralizate.
In concluzie, ar fi bine sa va montati o alarma - cat mai performanta - after market, insa ar fi de preferat sa nu o faceti "dupa ureche" ci sa consultati un service specializat. Nu va trimitem la Darius, pentru ca nu ii facem reclama gratuita, insa ati putea incerca si aceasta varianta, macar pentru un sfat competent si pertinent. |