Bataie motor MPi cand e rece si turat (> 2K rpm), cand se incalzeste bataia dispare
![]() ![]() ![]() |
Bataie motor MPi cand e rece si turat (> 2K rpm), cand se incalzeste bataia dispare
Sony |
![]()
Post
#31
|
||
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 2.862 Joined: 30 August 04 From: Ban Land ![]() |
|
||
--------------------
Caruta
cu doi cai frumosi
1945
|
|||
andu911 |
![]()
Post
#32
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.164 Joined: 18 February 05 From: Bucuresti - Berceni ![]() |
Eu aveam un renault rapid...masina de 70.000 km...si batea la rece...de ziceai ca e tractor.
La tine nu cred ca e de la cuzineti...du-te pe la service si vezi ce zic aia... Sony...cat e garantat Loganu ? 100.000 ? pe=aia trebuie sa-i garanteze fara batai si zgomote... This post has been edited by andu911: 12 Feb 2006, 22:25 |
--------------------
-
-
-
|
|
Cib |
![]()
Post
#33
|
![]() fost posesor de Solenza Group: Members Posts: 493 Joined: 27 July 04 From: Iasi ![]() |
oameni buni masina nu are nimic. Nici motorul. Eu sunt cosmarul celor de la Caremil cand e vb de probleme. Deci credeti-ma ca e zgomot tehnologic la rece. Punct. Nu mai pierdeti timpul prin service ca o faceti pe banii vostri. Nu va poate rez nimeni prob pentru ca e o falsa problema....
|
--------------------
Nissan Almera Tekna
Oltcit 12TRS
2005
- B-43-ZGO, SV-02-SST Solenza... O masina buna! Pacat ca e facuta de romani.
nu ma cert cu nimeni, doar contrazic oamenii care spun tampenii |
|
Sony |
![]()
Post
#34
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 2.862 Joined: 30 August 04 From: Ban Land ![]() |
|
--------------------
Caruta
cu doi cai frumosi
1945
|
|
dragos1908 |
![]()
Post
#35
|
Membru incepator Group: Members Posts: 77 Joined: 6 September 04 From: craiova ![]() |
Am si eu un tacanit si la motor, problema e ca la mine e invers. Adica nu bate la rece, bate cand se incalzeste motorul (sau o bate si la rece dar nu il percep eu). Seamana cu tacanitul culbutorilor (bate indiferent de pozitia ambreiajului deci, nu e zgomotul specific de diesel). Nu-mi prea vine sa ma duc acum in service cu ea pt ca ma voi duce cand se va mai incalzi afara sa-mi mai stranga baietii si vreo 200 de suruburi care s-au slabit. E un sunet subtire, asemanator cu bataia culbutorilor la vechea dacie berlina.
|
--------------------
Dacia logan
ambition 1.6 MPI
2006,
- DJ20TAL, Mio C520 Am, nu dau, si bine fac!
|
|
ionutz83 |
![]()
Post
#36
|
![]() ing. Group: Members Posts: 124 Joined: 13 February 05 From: Iasi ![]() |
Franturi dintr-o carte de specialitate, de diagnosticare a motorului, pentru motoare in general, ca o fi de logan, renault, audi, etc...
QUOTE Ascultarea lagarelor paliere si de biela precum si a batailor bolturilor se face la temperaturi normale ale agentului de racire si a uleiului din carterul motorului. Contrar, ascultarea batailor provocate de jocul dintre piston si cilindru se face cu motorul rece. ........................................................................................................................ Lagarale paliere produc zgomote specifice cand jocul intre cuzinet si fus este mai mare de 0,1...0.2 mm. Ele se pot auzi in partea de jos a blocului motor, in zona de sparare a baii de ulei.Zgomotul este surd, de nivel coborat. Apare clar la schimbarea brusca a turatiei. ........................................................................................................................ Lagarele de biela-zgomotele emise sunt mai vii, mai ascutite. Se produc de asemenea la schimbarea brusca a turatiei. ........................................................................................................................ Boltul- "bataile" boltului in biela sau in piston apar la jocuri care depasesc 0,1 mm. Ele devin perceptibile la regimuri cu turatii rapid variabile, in zona superioara a blocului de cilindri. Sunetul este metalic... ........................................................................................................................ Grupul piston-cilindru-zgomotul datorat uzurii excesive apare cand jocul depaseste 0,3...0,4 mm. Bataile se aud distinct la turatii joase si sunt intense cand motorul este rece. Sunetul este sec si dur si se atenuiaza pe masura ce motorul se incalzeste, fara insa sa dispara complet. ......................................................................................................................... Mecanismul de distributie- zgomotele apar mai ales cand jocul dintre culbutori si supapa au valori mari, ca urmare a uzurii. Se disting in partea superioara a chiulasei, la orice turatie. Avand in vedere faptul ca, aceste efecte se simt in cazul uzurilor excesive, adica dupa un rulaj de cel putin 100.000 km, in cazul de fata, parerea mea e ca, la pornirea la rece (jocuri mari), plus ungere deficitara, e normal sa apara. Insa, daca si la regim normal de temperatura si ungere, ele persista, atunci e problema. |
--------------------
Renault
Twingo 1.2 8v
2001
- IS
|
|
Hann |
![]()
Post
#37
|
Membru incepator Group: Members Posts: 36 Joined: 28 September 05 ![]() |
Pana la urma a reusit careva sa identifice cauza tacanitului care se aude undeva intre 2000-2500RPM? La mine zgomotul se aude numai in sarcina si pare sa vina de undeva din partea de jos a compartimentului motor. Cand apare acest zgomot se accentueaza vibratiile in schimbatorul de viteze.
Are cineva date concrete (eventual din service) on legatura cu aceasta problema? Pentru Klaus: Cu ceva vreme in urma cosmin_m se plangea de acelasi tacanit si urma sa va intalniti pentru a incerca identificarea problemei. Ne poti spune daca intalnirea s-a soldat cu un succes in aceasta privinta? Edit: La mine zomotul nu dispare odata cu incalzirea/ungerea corespunzatoare a motorul. Ba chiar as putea spune ca se amplifica. (Logan Ambition - 3500KM) This post has been edited by Hann: 14 Feb 2006, 17:42 |
--------------------
Dacia
Logan
- Ambition
|
|
cosminioans |
![]()
Post
#38
|
Membru incepator Group: Members Posts: 3 Joined: 14 February 06 ![]() |
same shit here...
masina e din decembrie, ambition 1,6 bataia apare intre 2000 si 2500 in sarcina, indiferent de temperatura motorului, se simte in schimbator ca si cand un piston ar merge altfel, este destul de accentuata, nu conteaza deal/vale, atata doar sa fie acceleratie medie ( daca e usoara se atenueaza, daca o calci iarasi se atenueaza ) ... deci cum e mai rau... cand conduci normal ![]() nu se aude, dar daca pui mana pe schimbator, incepi s-o si auzi ![]() e deranjant ca e masina noua... totusi... |
--------------------
DACIA
LOGAN Ambition 1,6
- NONE
|
|
klaus |
![]()
Post
#39
|
![]() 步步 Group: Moderatori Posts: 19.062 Joined: 4 August 02 From: Bucuresti ![]() |
La cosmin_m problema a fost de la catalizator, care a si fost schimbat de altfel.
Erau sitele desprinse. Toate sistemele de esapament de pe masini au o frecventa de rezonanta. Daca in apropierea circuitului de esapament sunt insa tablele prea apropiate (scut indoit, protectiile de aluminiu indoite etc), cand se apropie de frecventa de rezonanta esapamentul (in intregul lui) vibreaza cu amplitudine mai mare si mai atinge pe ici pe colo. |
--------------------
Scenic III 1.9 dCi
-
-
- - E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
|
|
flav |
![]()
Post
#40
|
Membru incepator Group: Members Posts: 7 Joined: 30 January 06 ![]() |
De cind am vb. cu "specialistul" m-am obisnuit cu ideea ca asa trebuie sa se auda(desi nu mi se pare normal).Tot mesterul de la Pitesti mi-a spus ca in aprilie apare modelul de Logan cu motor de 1600 si 16 valve(110 cai) si care ar avea alt bord ,alte scaune ,toata caroseria si oglinzile+spoilerele de aceeasi culoare,etc. Asa ca ma bate gindul sa o schimb sa vedem daca si aia va avea" zgomot tehnologic".
|
--------------------
dacia
Logan Ambition
- IS-11-MFM
|
|
Hann |
![]()
Post
#41
|
Membru incepator Group: Members Posts: 36 Joined: 28 September 05 ![]() |
Merci mult Klaus, cat de curand fac o noua vizita la service.
|
--------------------
Dacia
Logan
- Ambition
|
|
Cib |
![]()
Post
#42
|
![]() fost posesor de Solenza Group: Members Posts: 493 Joined: 27 July 04 From: Iasi ![]() |
hann o reglare de tacheti rezolva problema (cred) in cazul tau. Originea zgomotului descris de tine nu poate fi identificat decat ive (adica langa masina) Cel mai probabil e din cauza tachetilor. In 69.000 km i-am reglat de 3 ori pana am ajuns la un optim....
|
--------------------
Nissan Almera Tekna
Oltcit 12TRS
2005
- B-43-ZGO, SV-02-SST Solenza... O masina buna! Pacat ca e facuta de romani.
nu ma cert cu nimeni, doar contrazic oamenii care spun tampenii |
|
Hann |
![]()
Post
#43
|
Membru incepator Group: Members Posts: 36 Joined: 28 September 05 ![]() |
Posibil, inclin totusi sa cred ca problema e de undeva din evacuare. Din cate stiu zgomotul de la tacheti e prezent tot timpul (si la relanti) ori la mine nu se manifesta decat in sarcina si numai intre turatiile mentionate. Cred ca e totusi o problema de rezonanta, mai ales ca tacanitul se transmite si in schimbatorul de viteze. Am sa merg la service zilele astea si va spun daca si cum s-a rezolvat.
|
--------------------
Dacia
Logan
- Ambition
|
|
babone |
![]()
Post
#44
|
Membru incepator Group: Members Posts: 90 Joined: 23 April 05 ![]() |
Am citit tot ce s-a scris aici si as vrea sa pun o intrebare lui Flav, care mi se pare importanta, intrucat si eu am sesizat anormalitati in sunetul motorului dupa 8-9 mii de km: Ai schimbat uleiul cu care a venit din fabrica?
Se pare ca zgomotele aparute, indiferent de temperatura motorului, sunt datorate unei proaste ungeri. Chiar daca presiunea uleiului este normala, am impresia ca ii scad dramatic calitatile dupa cca 5000 de km, mai ales daca motorul e exploatat in ciclu urban, cu porniri si opriri repetate. Incep sa cred ca cei 15.000 km pana la primul schimb sunt o utopie, care face parte din campania de promovare a costurilor reduse si este menita sa evite aglomeratia din service-uri dupa 5000 km (cat cred ca ar fi fost rezonabil primul schimb de ulei.) Chiar si cei 7500 km recomandati in cazul unei exploatari mai intense mi se pare un interval prea mare, fata de calitatea uleiului folosit de Dacia pe motoarele Logan. Intentionez sa fac primul schimb inainte de 15000, cu un ulei mai bun, asupra caruia nu m-am hotarat inca, si sunt curios sa aflu daca zgomotele motorului vor disparea nu doar la inceput, ci definitiv, pana la urmatorul schimb. In ceea ce priveste eventuale jocuri ale pieselor in miscare, acestea nu cred ca sunt "tehnologice" si nici datorate materialelor sau uzurii, de care nu poate fi vorba pana in 30-40 mii de km, dar e posibil sa existe si sa apara dupa o anumita perioada din cauza unor deficiente de asamblare (strangeri la cuplu necorespunzatoare, asamblari fortate sau cu joc, etc), care nu m-ar mira deloc sa se fi intamplat la uzinele Dacia. Asa ca o fi el un motor modern, dar daca e asamblat prost si uns cu ulei de dat pe gard nu prea e normal sa nu fie verificat in perioada de garantie decat dupa 15.000 km. Nu sunt aberant, nici sa te cheme dupa 1000 km sa-ti schimbe uleiul si sa stranga chiuloasa ca la vechea 1300, dar nici la 15.000 ca la celelalte Renault. |
--------------------
Renault
Megane 2.2 Estate
2008, 1.5dci 78kw
|
|
camesibiu |
![]()
Post
#45
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 417 Joined: 28 July 06 From: Sibiu ![]() |
De cateva zile , de cand temperatura a scazut , dimineata doar la prima pornire se aud max 6-8 secunde batai ( tacanit ) motor 1,5 DCi . Eu banuiam functionare necorespunzatoare in primele momente de functionare a injectoarelor sau a bujiei incandescente . Dus masina de ieri la service , azi pornit de fata cu specialistii si spus ca totul este OK ca se aude la toate asa pana pompa de ulei creeaza presiune .
Dupa mine povesti , ca uleiul din masina 10W40 , este recomandat pana la -15 grade C -asa stiu eu . Pus pe tester - totul OK dupa spusele lor . Tacaniturile care se aud sunt altfel decat bataile datorate lipsei de presiune de ulei la pornirea la rece . Motorina cred ca este fara probleme de la OMV . A mai sesizat careva dintre colegi asemenea zgomote la pornirea DCi - ului ? Multumesc . |
--------------------
ex Dacia
Logan 1,5 dCi
2006-Preference
|
|
nik1965 |
![]()
Post
#46
|
Membru autentic Group: Members Posts: 365 Joined: 17 June 05 ![]() |
Daca in cele 6-8 secunde cit se aude tacanitul becul de la presiune ulei nu se stinge atunci motorul are probleme.
Daca se stinge si totusi se aude tacanitul atunci iar e o problema. Si in mod normal pompa de ulei trebuie sa creeze presiune suficienta pentru ungerea motorului cu mult inainte ca motorul sa atinga turatia stabila de relanti, asa ca povestea cu "trebuie timp sa se faca presiune" e abureala, iar problemele de natura mecanica nu vor aparea in veci la testarea calculatorului motorului. Banuiesc ca inca ai garantie asa ca urmareste functionarea la pornire (mai ales ca vine frigul) si stai pe capul lor, eventual schimba si unitatea de service. LE. Un motor al anilor 2006 nu are voie sa bata la pornire! This post has been edited by nik1965: 23 Oct 2006, 10:59 |
--------------------
dacia
logan , duster
2005, 2017
- xx-xx-xxx
|
|
colombina29 |
![]()
Post
#47
|
![]() Membru cu FI(c)AT Group: Members Posts: 466 Joined: 3 June 06 From: Acasa ![]() |
1.5 dci nu are tacheti hidraulici? Ca la masina mea din semnatura chiar specifica faptul ca dimineata la pornire e posibil sa se auda un zgomot accentuat, normal la motoarele cu tacheti autoreglabili! Stiam ca 1.6 16V are asa ceva!
|
--------------------
FIAT
ALBEA Dynamic
2006
- "La rând"
|
|
camesibiu |
![]()
Post
#48
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 417 Joined: 28 July 06 From: Sibiu ![]() |
nik1965 , tot ceea ce spui e corect . La mine martorul presiune ulei se stinge instantaneu . Eu nici nu am dat importanta la ceea ce au spus ei referitor la pompa de ulei . Am fost azi dupa masa la Dacia service din Brasov ( langa Metro I ) , s-a facut testare completa motor . Injectoarele functioneaza absolut normal , nu s-a gasit nici disfunctii la bujii . Consum toata motorina si o sa alimentez doar de la MOL . Cred ca m-am fript cu motorina de la OMV . Am ridicat masina de la service-ul din Sibiu dupa 5 ore de stationare si nu s-a auzit nimic. Raman la convingerea mea ca tacanitul este de la injectie .
Masina este din 01.09.2006 si are 5900 km . This post has been edited by camesibiu: 23 Oct 2006, 18:33 |
--------------------
ex Dacia
Logan 1,5 dCi
2006-Preference
|
|
Adrian78 |
![]()
Post
#49
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 816 Joined: 24 April 06 From: Bucuresti ![]() |
Daca tot a aparut la suprafata topicul asta imi exprim si eu nelinistea privind acest tip de zgomot. Mentionez ca l-am auzit doar la ultima plimbare si e foarte usor sesizabil insa am mers cu geamurile inchise (zgomot de fond exterior redus) si fara muzica si am stat cu urechile pâlnie.
Zgomotul e asemamantor cu cel al tachetilor de la Oltcit. Eu am avut Oltcit inainte, nu am avut probleme cu tachetii, insa e un zgomot specific, foarte pronuntat la unele Olcituri. Este extrem de slab dar l-am sesizat. Motorul era la temperatura de regim si zgomotul era sesizabil in jurul 2000-2500 rpm asa cum a mai spus cineva mai sus. Chiar am ascultat sa vad ce se intampla mai sus si de pe la 2500 pana la 4000 rpm pana unde am urcat pot sa spun ca nu se auzea deloc. Am avut eu audenii? E o problema reala? Se intampla la multe motoare? De abia astept sa o mai scot la plimbare sa mai trag cu urechea. Sper sa fie numai imaginatia mea. |
--------------------
Logan Laureate
1.6
gri perla "Ce ție nu-ți place, altuia nu-i face!"
|
|
klaus |
![]()
Post
#50
|
![]() 步步 Group: Moderatori Posts: 19.062 Joined: 4 August 02 From: Bucuresti ![]() |
Pai poate o fi zgomot de reglaj de culbutori.
|
--------------------
Scenic III 1.9 dCi
-
-
- - E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
|
|
Adrian78 |
![]()
Post
#51
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 816 Joined: 24 April 06 From: Bucuresti ![]() |
Si e normal sa se deregleze asa repede? Ce factori influenteaza dereglarea lor?
|
--------------------
Logan Laureate
1.6
gri perla "Ce ție nu-ți place, altuia nu-i face!"
|
|
Adrian78 |
![]()
Post
#52
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 816 Joined: 24 April 06 From: Bucuresti ![]() |
Of, fir-ar sa fie. Am ciulit urechile si nu prea imi place ce am auzit. Ori sunt eu prea chițibușar, ori am auzit culbutori/tacheti dereglati. Nu stiu ce rol au sau daca sunt culbutori sau tacheti. Repet, nu ma pricep la mecanica, si din putinele mele cunostinte nu stiu prea multe despre culbutori. La Oltcitul pe care l-am avut inainte stiu ca erau tacheti si ca se reglau la nenea mecanicu'.
Ideea e ca se aude acel țăcănit, foarte usor insa si la turatii undeva intre 2000 si 2800 rpm. Am ridicat capota, am ascultat de aproape si cam țăcăne ceva iar zgomotul e mai accentuat in zona busonului galben pentru alimenatare/completare cu ulei. Maine o sa incerc sa ascult si Loganul de la serviciu, insa ala are vreo 32.000 km. Cand am facut testele pentru depistarea cauzei presupusului zgomot marit al motorului din cauza tuningului am procedat la vreo 12-14 accelerari bruste in treapta a 4-a pe la 2500 rpm. Intrebari: 1. Aceste socuri au cauzat dereglarea? 2. Cat de grav e acest lucru? 3. In conditii de exploatare normala aceasta dereglare se va amplifica? 4. La anul la revizie pot sa cer verificarea si reglarea lor? E prea tarziu? This post has been edited by Adrian78: 29 Oct 2006, 21:58 |
--------------------
Logan Laureate
1.6
gri perla "Ce ție nu-ți place, altuia nu-i face!"
|
|
Adrian78 |
![]()
Post
#53
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 816 Joined: 24 April 06 From: Bucuresti ![]() |
Azi am ascultat si motorul Loganului de la serviciu. Fiind diferenta de o zi, sunetul pare la fel, eventual la mine se aud culbutorii o idee mai tare; insa Loganul de la serviciu este mult mai rulat decat al meu.
Ce raspunsuri puteti sa imi dati la intrebarile de mai sus? |
--------------------
Logan Laureate
1.6
gri perla "Ce ție nu-ți place, altuia nu-i face!"
|
|
Adrian78 |
![]()
Post
#54
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 816 Joined: 24 April 06 From: Bucuresti ![]() |
Chiar nu stie nimeni sa imi raspunda?
![]() ![]() |
--------------------
Logan Laureate
1.6
gri perla "Ce ție nu-ți place, altuia nu-i face!"
|
|
DragosP |
![]()
Post
#55
|
![]() Nu zic nimic...nou Group: Moderatori Posts: 4.929 Joined: 12 August 04 From: Lumea mea ![]() |
Ba da: da x 4!
Happy? |
--------------------
Ceva de plastic
.
.
- BRRC Scuze celor pe care i-am supărat!
Cu noi este Dumnezeu! |
|
Adrian78 |
![]()
Post
#56
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 816 Joined: 24 April 06 From: Bucuresti ![]() |
Sad not happy. Și-ai mai spus-o si cu năduf.
![]() |
--------------------
Logan Laureate
1.6
gri perla "Ce ție nu-ți place, altuia nu-i face!"
|
|
adrian500 |
![]()
Post
#57
|
Membru incepator Group: Members Posts: 1 Joined: 2 November 06 From: Tg. Neamt ![]() |
In primul rand va salut pe toti de pe acest forum!
In al doilea rand am si eu o posibila problema, si ca sa nu mai deschid un topic nou o prezint aici: La pornire, dimineata (sau cand motorul e rece) am obervat ca becul de la ulei ramane aprins 2-3 secunde dupa pornirea motorului. Daca motorul este cald, acesta (becul) se stinge aproape instantaneu. Acum daca puteti sa-mi spuneti daca asta reprezinta o problema sau e ceva normal? Multumesc! |
--------------------
dacia
logan
2006 1.5dci
- nt-32-???
|
|
Pokemon |
![]()
Post
#58
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 22 Joined: 1 November 06 From: Oradea ![]() |
Nu cred ca e o problema, stai linistit. Este normal, mai ales daca dimineata este f. racoroasa. Becul se stinge cand presiunea minim necesara a uleiului este atinsa si sesizata de sonda. La temperatura scazuta uleiul este mai vascos si umple mai greu/incet tot circuitul din motor.
|
--------------------
Dacia
Logan
2005, Preference 1.4
- BH-XX-XXX ex Logan 1.4 mpi Preference 2005
Mitsubishi Outlander 2.2 DiD Intense Plus 2008 |
|
jjcage |
![]()
Post
#59
|
Membru incepator Group: Members Posts: 84 Joined: 23 February 05 ![]() |
ionutz83, din ce carte ai scos pasajele postate de tine mai sus (exista oare in format electronic)? Multumesc anticipat.
|
--------------------
Clio
1.6 16v
2007 Exception
|
|
andu911 |
![]()
Post
#60
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.164 Joined: 18 February 05 From: Bucuresti - Berceni ![]() |
bagati ulei mai subtire.
|
--------------------
-
-
-
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 12th May 2025 - 06:46 |