DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

2 Pages  1 2 > 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Bujii afumate, De ce ?

Sorcerer
post 7 Jan 2006, 00:39
Post #1


Membru incepator


Group: Banned
Posts: 59
Joined: 8 September 05




- Astazi am schimbat bujiile ... erau varza! negre negre, si parca aveau si un pic umede ( inainte sa le schimb am pornit un pic motorul cu shocul tras ).
- Am si niste poze cu ele insa nu-mi dau seama cum se ataseaza.
- bujiile astea care le-am schimbat erau Sinterom si aveau ~ 8000km. Am pus tot Sinterom si se simte acum un pic dif. la tras.

Din ce cauza s-au facut cele vechi asa? e normal ? Cum remediez daca nu ?


--------------------
Dacia 1300 - B-53-FAQ
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
axel
post 7 Jan 2006, 09:55
Post #2


Membru autentic


Group: Members
Posts: 603
Joined: 20 November 04




daca ai mers cu socul tras de aceea sunt afumate si umede.la km aia puteai sa le cureti si sa le faci din nou distanta
tu ai zis k ai pornit motorul cu socu tras inainte sa le schimbi

This post has been edited by axel: 7 Jan 2006, 10:42


--------------------
renault clio 1.4 2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Sorcerer
post 7 Jan 2006, 10:31
Post #3


Membru incepator


Group: Banned
Posts: 59
Joined: 8 September 05




nu merg niciodata cu shocul tras. Il trag doar pana porneste masina si-l bag la loc.


--------------------
Dacia 1300 - B-53-FAQ
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Sir_Alex
post 8 Jan 2006, 11:14
Post #4


Mem Brew fara alcool


Group: Members
Posts: 443
Joined: 2 January 05
From: Bucuresti




Se pot "afuma" din multe cauze: fie mergi cu socul tras, fie o ambalezi mult, fie are motorul probleme.


--------------------
BMW / Dacia 320 - 2,0 Diesel / Logan 1.6.16v 2003/2007 - B-XX-TDI
Dacia...masina initierii mele pe sosea si un drum nesfarsit prin service-uri.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
pumanight
post 8 Jan 2006, 13:50
Post #5


Membru incepator


Group: Members
Posts: 21
Joined: 23 October 05




schimba filtrul de aer!!!asa sunt si la mine si pana sa aflu care e treaba le desfaceam din 200 in 200 km.le scoteam negre!!!


--------------------
dacia 1300 - B-19-YLB
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Sorcerer
post 8 Jan 2006, 13:58
Post #6


Membru incepator


Group: Banned
Posts: 59
Joined: 8 September 05




sa stii ca ar avea nevoie de o schimbare filtrul de aer ...
Car costa unul ?

De ambalat nu o ambalez mult ( rareori trec de 3000 rpm, si atunci pt. perioade f. scurte )

Later edit: M-am uitat acum la filtrul de aer. Este destul de murdar ( cred ca are peste 15.000km ). Btw, cum scot filtrul din cilindrul ala negru? nu l-am mai schimbat niciodata si nu m-am prins cum se scoate ( i-am dat jos decat capacul de la un capat, in partea cu clapeta aia pt. iarna/vara nu m-am prins cum reak se desface )

This post has been edited by Sorcerer: 8 Jan 2006, 14:27


--------------------
Dacia 1300 - B-53-FAQ
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Sir_Alex
post 8 Jan 2006, 14:40
Post #7


Mem Brew fara alcool


Group: Members
Posts: 443
Joined: 2 January 05
From: Bucuresti




Desfaci surubul din capatul ciolindruluui negru si tragi filtrul afara. Apoi il bagi pe cel nou. Nu costa mai mult de 10 lei. Vezi ca iti creste si consumul cu filtrul mizerabil si mai intra si jeg in motor.


--------------------
BMW / Dacia 320 - 2,0 Diesel / Logan 1.6.16v 2003/2007 - B-XX-TDI
Dacia...masina initierii mele pe sosea si un drum nesfarsit prin service-uri.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Sorcerer
post 8 Jan 2006, 15:13
Post #8


Membru incepator


Group: Banned
Posts: 59
Joined: 8 September 05




Pe unde-l tragi afara !? Pe partea cu surubul sau pe partea cu clapeta iarna/vara ?
O sa cumpar unul cu prima ocazie. Este unul mai bun ? Ce recomandati ?


--------------------
Dacia 1300 - B-53-FAQ
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
andutzu
post 8 Jan 2006, 15:48
Post #9


Membru autentic


Group: Members
Posts: 385
Joined: 19 December 04




Si mie imi afuma bujiile la greu, dupa ce mergeam 100km trebuia sa le curat ca mergea ca draq.Pana la urma am rezolvat problema.La mine a fost de vina avansul vacuumatic.Cu ceva timp in urma l-am schimbat si se pare ca l-am reglat rau.Acum l-am pus exact cum era pus prima data (cam pe la al 5-lea dinte) si merge perfect, nu mai afuma bujiile deloc.Am mai schimbat si pompa de benzina dar nu cred sa fi avut vreo legatura.Am schimbat-o deoarece mi se intorcea benzina in rezervor daca statea mai mult timp (12ore) si imediat ce o porneam se si oprea.Acum nu mai am probleme. rolleyes.gif


--------------------
Dacia 1310 - PH 23 ALX
REMAT Tuning.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Sorcerer
post 8 Jan 2006, 15:58
Post #10


Membru incepator


Group: Banned
Posts: 59
Joined: 8 September 05




Care e si cum se regleaza avansul asta vacuumatic ca n-am habar ... ?


--------------------
Dacia 1300 - B-53-FAQ
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Sir_Alex
post 8 Jan 2006, 19:51
Post #11


Mem Brew fara alcool


Group: Members
Posts: 443
Joined: 2 January 05
From: Bucuresti




QUOTE(Sorcerer @ 8 Jan 2006, 15:13)
Pe unde-l tragi afara !? Pe partea cu surubul sau pe partea cu clapeta iarna/vara ?
O sa cumpar unul cu prima ocazie. Este unul mai bun ? Ce recomandati ?
*



Pe partea cu surubul (cea mai apropiata de bord). Filtrul este cilindric si are diametrul exterior putin mai mic decat cel al cilindrului. Ia de-ala galbem de Urziceni sau de cine o fii facut. Important este sa il schimbii la timp.


--------------------
BMW / Dacia 320 - 2,0 Diesel / Logan 1.6.16v 2003/2007 - B-XX-TDI
Dacia...masina initierii mele pe sosea si un drum nesfarsit prin service-uri.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Sorcerer
post 8 Jan 2006, 20:08
Post #12


Membru incepator


Group: Banned
Posts: 59
Joined: 8 September 05




Ciudat .. eu am desfacut surubul ala si pe partea aia nu prea mi s-a parut ca ar avea pe unde sa iasa. O sa ma mai uit o data.


--------------------
Dacia 1300 - B-53-FAQ
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Sir_Alex
post 8 Jan 2006, 20:44
Post #13


Mem Brew fara alcool


Group: Members
Posts: 443
Joined: 2 January 05
From: Bucuresti




Eu asa imi aduc aminte ca am facut pe vremea cand aveam 1310. Daca cumva gresesc imi cer mii de scuze tuturor.


--------------------
BMW / Dacia 320 - 2,0 Diesel / Logan 1.6.16v 2003/2007 - B-XX-TDI
Dacia...masina initierii mele pe sosea si un drum nesfarsit prin service-uri.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ViperRS
post 8 Jan 2006, 21:15
Post #14


Membru autentic


Group: Members
Posts: 712
Joined: 20 September 04
From: Cluj Napoca




Desfaci piulita de la capatul opus cu clapeta vara iarna. In prealabil trebuie sa scoti afara cutia de filtru cu totul. Dupa ce dai jos pilita acea bati in capacul de pe capat cu un ciocanel usor sa nu il deformezi pana iese afara.Apoi o sa vezi in cilindrul filtru, il schimbi pui capacul la loc, pilita il pui sus si gata.


--------------------
Dacia 1310 - cj
Renault Laguna 1.9 dci 120 cp Expression 2004
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Sorcerer
post 8 Jan 2006, 21:26
Post #15


Membru incepator


Group: Banned
Posts: 59
Joined: 8 September 05




Ok. Mersi de ajutor. O sa ma duc maine sa cumpar unu sa-l schimb.


--------------------
Dacia 1300 - B-53-FAQ
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Sorcerer
post 9 Jan 2006, 13:02
Post #16


Membru incepator


Group: Banned
Posts: 59
Joined: 8 September 05




- Am reusit azi sa schimb filtrul. Nu am gasit din ala romanesc, am luat Serkan ( creca e turcesc .. eek ). Cel vechi era vai mama lui .. plin de mizerie.
- Am schimbat si capaul de delco ( ala vechi avea carbunele de la fisa centrala mancat aproape de tot .. cred ca n-a fost uns rotorul ala unde apasa, am pus un pic de vaselina.
- Am scos o bujie sa vad cum arata dupa ~ 100km ... nu e rau, dar cred ca incep sa se innegreasca. Btw, normal cum trebuie sa fie o bujie dupa 5000km sa zic ?


--------------------
Dacia 1300 - B-53-FAQ
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
rtulea
post 9 Jan 2006, 13:14
Post #17


Membru autentic


Group: Members
Posts: 392
Joined: 11 April 05
From: Ploiesti (Alba-Iulia)




Pe lulea nu se pune nici ulei si nici vaselina. Pe pasla din capatul axului ce antreneaza ruptorul se pun cateva picaturi de ulei pentru a unde angrenajele din interiorul delcoului, dar doar acolo. O bujie care a functionat normal nu trebuie sa aiba calamina pe electrozi iar culoarea acestora trebuie sa fie crem. Vezi ca pe aici pe undeva exista niste poze cu bujii ce au functionat bine - rau - prost - dezastruos etc, precum si cu cauzele ce au dus la aceste simptome. Da un search dupa bujii si vezi ce gasesti.


--------------------
Dacia Logan sept 2006, Laureate 1,6 - PH-78-UTU
Do not try to forget your past, IT made you what you are!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Sorcerer
post 9 Jan 2006, 17:52
Post #18


Membru incepator


Group: Banned
Posts: 59
Joined: 8 September 05




Noaptea, eu mai scot rotorul ala din delco ( deh, hotii astia biggrin.gif ) si stiu ca prima data era un pic uns, apoi l-am tot scos si a ajuns sa fie uscat si abraziv un pic in capat, unde pica fisa centrala. Oricum nu s-a simtit nici o dif. cand am pus vaselina in capat. In pasla ala ce ulei sa pun?
Am cautat poze cu bujii, dar nu am gasit deloc ... nu stiu de care zici tu.


--------------------
Dacia 1300 - B-53-FAQ
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ViperRS
post 9 Jan 2006, 21:02
Post #19


Membru autentic


Group: Members
Posts: 712
Joined: 20 September 04
From: Cluj Napoca






--------------------
Dacia 1310 - cj
Renault Laguna 1.9 dci 120 cp Expression 2004
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Sorcerer
post 9 Jan 2006, 21:26
Post #20


Membru incepator


Group: Banned
Posts: 59
Joined: 8 September 05




aha, mersi.
Ale mele cred ca seamana cu cele "carbon fouled", si se pare ca una din cauze poate sa fie filtru de aer infundat. Sa vedem in continuare ..


--------------------
Dacia 1300 - B-53-FAQ
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Sir_Alex
post 9 Jan 2006, 21:30
Post #21


Mem Brew fara alcool


Group: Members
Posts: 443
Joined: 2 January 05
From: Bucuresti




QUOTE(Sorcerer @ 9 Jan 2006, 21:26)
aha, mersi.
Ale mele cred ca seamana cu cele "carbon fouled", si se pare ca una din cauze poate sa fie filtru de aer infundat. Sa vedem in continuare ..
*



Intrebare: cu consumul de ulei cum stai? Sa nu ai vreun necaz pe la motor.


--------------------
BMW / Dacia 320 - 2,0 Diesel / Logan 1.6.16v 2003/2007 - B-XX-TDI
Dacia...masina initierii mele pe sosea si un drum nesfarsit prin service-uri.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Sorcerer
post 9 Jan 2006, 22:55
Post #22


Membru incepator


Group: Banned
Posts: 59
Joined: 8 September 05




Motorul are aproape 29.000km. Ulei nu mananca. Ultimul schimb de ulei l-am facut dupa 3500km ( ulei Valvoline 15W-40 ) si nivelul era ok.

Niste poze cu bujiile :
http://img242.imageshack.us/my.php?image=24ht.jpg
http://img28.imageshack.us/my.php?image=15sv.jpg
http://img28.imageshack.us/my.php?image=31kc.jpg


Ce parere aveti ?

This post has been edited by Sorcerer: 9 Jan 2006, 23:01


--------------------
Dacia 1300 - B-53-FAQ
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Sir_Alex
post 9 Jan 2006, 23:11
Post #23


Mem Brew fara alcool


Group: Members
Posts: 443
Joined: 2 January 05
From: Bucuresti




Din cate imi dau eu seama din pozele tale, la una dintre bujii ai cam mult ulei pe ea. La care cilindru e? Cat despre celelalte, intr-adevar se cam incadreaza la "carbon fouled", deci pare a fi o problema de amestec. Ai vazut ca zice acolo ca principalele cauze posibile pot fi: amestecul prea bogat, mizerii in carburator, aprindere proasta sau compresie proasta in cilindri. Eu unul banuiesc ca e vorba de faza cu compresia. Mergi la un service si fa compresia. Pana la asta insa vezi daca cuiul poantou este etans. Verfica compresia, fa-i carburatorul si aprinderea pe banc si nu iti va mai face probleme, daca aceste constante ies ok.

Pe vremea cand aveam 1310 am patit si eu cam la fel si era motorul (cilindri, camasi, etc.)

This post has been edited by Sir_Alex: 9 Jan 2006, 23:12


--------------------
BMW / Dacia 320 - 2,0 Diesel / Logan 1.6.16v 2003/2007 - B-XX-TDI
Dacia...masina initierii mele pe sosea si un drum nesfarsit prin service-uri.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Sorcerer
post 9 Jan 2006, 23:37
Post #24


Membru incepator


Group: Banned
Posts: 59
Joined: 8 September 05




- Intr-adevar, una din ele a fost un pic mai umeda. Habar nu am care era, ca le-am amestecat pana in casa. Acum nu stiu daca e ulei sau benzina nearsa ( inainte sa le schimb am pornit 1 min motorul; era rece, deci am tras shocul la maxim, poate de aia ).
- Sper totusi sa nu fie probleme la motor. Din cauzele enumerate pe site-ul ala, doua se potriveau si la mine: filtru de aer plin de praf, si carbunele central din delco ros aproape definitiv(aprindere). Dupa ce am schimbat delco-ul am coborat mai pe seara la masina si i-am mai dat o cheie sa vad ce zice ... a pornit clar mai usor fata de pana acum.
- O sa mai astept 200-300km ( e destul ? ) si o sa mai scot bujiile o data. Daca sunt tot asa negre, o sa merg si cu instalatia GPL la reglat. Daca si dupa aia or sa fie tot negre, inseamna ca e de la motor intr-adevar ( sper sa nu, totusi, la 29.000 km poate sa fie uzat motorul? 22.000km au fost facuti de maica-mea, deci maxim 60km/h biggrin.gif )

This post has been edited by Sorcerer: 9 Jan 2006, 23:39


--------------------
Dacia 1300 - B-53-FAQ
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Sir_Alex
post 9 Jan 2006, 23:42
Post #25


Mem Brew fara alcool


Group: Members
Posts: 443
Joined: 2 January 05
From: Bucuresti




Nu numai viteza conteaza. Prietena lui vara-miu de exemplu pana la 60 km/h foloseste maxim viteza a 3-a. Chiar si mersul subturat poate fi daunator. Delcoul l-ai regalt dupa ce ai schimbat carbunele?

Data viitoare cand scoti bujiile, cu ele scoase, da-i la cheie si da-i sprituri din pedala cam 3 secunde, mai stai vreo 10 si repeti.

Plus ca daca filtrul ala era cum era, iti inchipui cata mizerie a intrat.


--------------------
BMW / Dacia 320 - 2,0 Diesel / Logan 1.6.16v 2003/2007 - B-XX-TDI
Dacia...masina initierii mele pe sosea si un drum nesfarsit prin service-uri.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Sorcerer
post 10 Jan 2006, 00:21
Post #26


Membru incepator


Group: Banned
Posts: 59
Joined: 8 September 05




QUOTE(Sir_Alex @ 9 Jan 2006, 23:42)
Delcoul l-ai regalt dupa ce ai schimbat carbunele?

Data viitoare cand scoti bujiile, cu ele scoase, da-i la cheie si da-i sprituri din pedala cam 3 secunde, mai stai vreo 10 si repeti.

Plus ca daca filtrul ala era cum era, iti inchipui cata mizerie a intrat.
*



Cum sa-l reglez ?! Nu am umblat la avans, l-am pus practic in locul celuilalt. ( am schimbat tot delco-ul )

Si cu ce m-ar ajuta daca scot bujiile si dau la cheie ( fara bujii ?!?! )

In caz ca a intrat mizerie, cum o scot ? biggrin.gif

This post has been edited by Sorcerer: 10 Jan 2006, 00:22


--------------------
Dacia 1300 - B-53-FAQ
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Sorcerer
post 12 Jan 2006, 22:56
Post #27


Membru incepator


Group: Banned
Posts: 59
Joined: 8 September 05




Inca o intrebare: astazi am desfacut capacul de delco si am vazut ca acel carbune din mijloc a inceput si el sa se manance ( capacul de delco nu are nici macar o saptamana ). E normal asta !? E prea abraziv capatul de la rotorul ala sau ce ?


--------------------
Dacia 1300 - B-53-FAQ
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Merlucius
post 13 Jan 2006, 06:51
Post #28


membru care incepe si nu mai termina odata


Group: Members
Posts: 105
Joined: 21 August 05
From: Bucuresti




Va intreb si eu o chestie legata de bujii insa nu neaparat afumate si mai degraba umede:
de cate ori le-am desfacut am constatat ca 2-3 dintre ele sunt umede si negre - sunt obligat sa le curat mult si cu destula insistenta si rabdare tongue.gif .Ce se poate intampla rau daca continui sa nu iau nici o masura? Trebuie sa spun ca motorul scapa pierde ulei, nu stiu daca a mai fost "segmentat" - Dacia '80 de la primul proprietar si nu l-am intrebat ce i-a facut motorului; in plus o pornesc numai cu socul tras si merg asa o bucata de drum (3-4 km) - e bine?


--------------------
Dacia 1300 '80; Solenza Scala 2004/ 2006
ombelico del mondo
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Petea
post 13 Jan 2006, 08:22
Post #29


Membru


Group: Members
Posts: 142
Joined: 31 August 05
From: Iasi




Apropo de bujii, stiam ca ele trebuie sa ajunga la o anumita temperatura pentru procesul de autocuratare. Daca se fac drumuri prin oras cu opriri dese s-ar putea ca bujiile sa nu ajunga niciodata la acea temperatura, Poate un drum un pic mai lung ar rezolva problema.


--------------------
Dacia Logan 2006 - is
Eten Glofiish x500 + iGo Romania 2006
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
andutzu
post 13 Jan 2006, 22:36
Post #30


Membru autentic


Group: Members
Posts: 385
Joined: 19 December 04




Imi vine sa-i dau foc!!! La fiecare 100km trebuie sa dau bujiile jos sa le curat deoarece incepe sa intrerupa la accelerari mai bruste (si nu numai).Toate aste mi se trag dupa ce am schimbat chiuloasa (cea veche s-a dus p...) Inainte s-o montez pe cea care o am acum,am rodat toate supapele cu pasta si le-am verificat sa nu curga.Totul era ok. Acum cand pornesc masina scoate fum albsastru pentru cateva secunde iar dupa aceea revine la normal.
Eu ma gandesc ca sunt ghidurile uzate si-mi scapa ulei in camera de ardere si din cauza asta imi afuma bujiile.Ma gandesc sa-i montez simeringuri ca la astea mai noi.Am inteles ca la astea noi difera ghidurile pentru a putea monta simeringuri.Nu stiu ce sa fac... sa o duc la un atelier sa-mi schimbe toate ghidurile sau sa incerc vreo metoda si sa le montez asa?
Aveti idee cam cat ar costa modificarea asta?


--------------------
Dacia 1310 - PH 23 ALX
REMAT Tuning.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
2 Pages  1 2 >
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 1st May 2025 - 05:07
Forum Renault