Bujii afumate, De ce ?
![]() ![]() ![]() |
Bujii afumate, De ce ?
Sorcerer |
![]()
Post
#1
|
||
Membru incepator Group: Banned Posts: 59 Joined: 8 September 05 ![]() |
|
||
--------------------
Dacia
1300
- B-53-FAQ
|
|||
axel |
![]()
Post
#2
|
Membru autentic Group: Members Posts: 603 Joined: 20 November 04 ![]() |
daca ai mers cu socul tras de aceea sunt afumate si umede.la km aia puteai sa le cureti si sa le faci din nou distanta
tu ai zis k ai pornit motorul cu socu tras inainte sa le schimbi This post has been edited by axel: 7 Jan 2006, 10:42 |
--------------------
renault clio
1.4
2007
|
|
Sorcerer |
![]()
Post
#3
|
Membru incepator Group: Banned Posts: 59 Joined: 8 September 05 ![]() |
nu merg niciodata cu shocul tras. Il trag doar pana porneste masina si-l bag la loc.
|
--------------------
Dacia
1300
- B-53-FAQ
|
|
Sir_Alex |
![]()
Post
#4
|
![]() Mem Brew fara alcool Group: Members Posts: 443 Joined: 2 January 05 From: Bucuresti ![]() |
Se pot "afuma" din multe cauze: fie mergi cu socul tras, fie o ambalezi mult, fie are motorul probleme.
|
--------------------
BMW / Dacia
320 - 2,0 Diesel / Logan 1.6.16v
2003/2007
- B-XX-TDI Dacia...masina initierii mele pe sosea si un drum nesfarsit prin service-uri.
|
|
pumanight |
![]()
Post
#5
|
Membru incepator Group: Members Posts: 21 Joined: 23 October 05 ![]() |
schimba filtrul de aer!!!asa sunt si la mine si pana sa aflu care e treaba le desfaceam din 200 in 200 km.le scoteam negre!!!
|
--------------------
dacia
1300
- B-19-YLB
|
|
Sorcerer |
![]()
Post
#6
|
Membru incepator Group: Banned Posts: 59 Joined: 8 September 05 ![]() |
sa stii ca ar avea nevoie de o schimbare filtrul de aer ...
Car costa unul ? De ambalat nu o ambalez mult ( rareori trec de 3000 rpm, si atunci pt. perioade f. scurte ) Later edit: M-am uitat acum la filtrul de aer. Este destul de murdar ( cred ca are peste 15.000km ). Btw, cum scot filtrul din cilindrul ala negru? nu l-am mai schimbat niciodata si nu m-am prins cum se scoate ( i-am dat jos decat capacul de la un capat, in partea cu clapeta aia pt. iarna/vara nu m-am prins cum reak se desface ) This post has been edited by Sorcerer: 8 Jan 2006, 14:27 |
--------------------
Dacia
1300
- B-53-FAQ
|
|
Sir_Alex |
![]()
Post
#7
|
![]() Mem Brew fara alcool Group: Members Posts: 443 Joined: 2 January 05 From: Bucuresti ![]() |
Desfaci surubul din capatul ciolindruluui negru si tragi filtrul afara. Apoi il bagi pe cel nou. Nu costa mai mult de 10 lei. Vezi ca iti creste si consumul cu filtrul mizerabil si mai intra si jeg in motor.
|
--------------------
BMW / Dacia
320 - 2,0 Diesel / Logan 1.6.16v
2003/2007
- B-XX-TDI Dacia...masina initierii mele pe sosea si un drum nesfarsit prin service-uri.
|
|
Sorcerer |
![]()
Post
#8
|
Membru incepator Group: Banned Posts: 59 Joined: 8 September 05 ![]() |
Pe unde-l tragi afara !? Pe partea cu surubul sau pe partea cu clapeta iarna/vara ?
O sa cumpar unul cu prima ocazie. Este unul mai bun ? Ce recomandati ? |
--------------------
Dacia
1300
- B-53-FAQ
|
|
andutzu |
![]()
Post
#9
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 385 Joined: 19 December 04 ![]() |
Si mie imi afuma bujiile la greu, dupa ce mergeam 100km trebuia sa le curat ca mergea ca draq.Pana la urma am rezolvat problema.La mine a fost de vina avansul vacuumatic.Cu ceva timp in urma l-am schimbat si se pare ca l-am reglat rau.Acum l-am pus exact cum era pus prima data (cam pe la al 5-lea dinte) si merge perfect, nu mai afuma bujiile deloc.Am mai schimbat si pompa de benzina dar nu cred sa fi avut vreo legatura.Am schimbat-o deoarece mi se intorcea benzina in rezervor daca statea mai mult timp (12ore) si imediat ce o porneam se si oprea.Acum nu mai am probleme.
![]() |
--------------------
Dacia
1310
- PH 23 ALX REMAT Tuning.
|
|
Sorcerer |
![]()
Post
#10
|
Membru incepator Group: Banned Posts: 59 Joined: 8 September 05 ![]() |
Care e si cum se regleaza avansul asta vacuumatic ca n-am habar ... ?
|
--------------------
Dacia
1300
- B-53-FAQ
|
|
Sir_Alex |
![]()
Post
#11
|
![]() Mem Brew fara alcool Group: Members Posts: 443 Joined: 2 January 05 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(Sorcerer @ 8 Jan 2006, 15:13) Pe unde-l tragi afara !? Pe partea cu surubul sau pe partea cu clapeta iarna/vara ? O sa cumpar unul cu prima ocazie. Este unul mai bun ? Ce recomandati ? Pe partea cu surubul (cea mai apropiata de bord). Filtrul este cilindric si are diametrul exterior putin mai mic decat cel al cilindrului. Ia de-ala galbem de Urziceni sau de cine o fii facut. Important este sa il schimbii la timp. |
--------------------
BMW / Dacia
320 - 2,0 Diesel / Logan 1.6.16v
2003/2007
- B-XX-TDI Dacia...masina initierii mele pe sosea si un drum nesfarsit prin service-uri.
|
|
Sorcerer |
![]()
Post
#12
|
Membru incepator Group: Banned Posts: 59 Joined: 8 September 05 ![]() |
Ciudat .. eu am desfacut surubul ala si pe partea aia nu prea mi s-a parut ca ar avea pe unde sa iasa. O sa ma mai uit o data.
|
--------------------
Dacia
1300
- B-53-FAQ
|
|
Sir_Alex |
![]()
Post
#13
|
![]() Mem Brew fara alcool Group: Members Posts: 443 Joined: 2 January 05 From: Bucuresti ![]() |
Eu asa imi aduc aminte ca am facut pe vremea cand aveam 1310. Daca cumva gresesc imi cer mii de scuze tuturor.
|
--------------------
BMW / Dacia
320 - 2,0 Diesel / Logan 1.6.16v
2003/2007
- B-XX-TDI Dacia...masina initierii mele pe sosea si un drum nesfarsit prin service-uri.
|
|
ViperRS |
![]()
Post
#14
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 712 Joined: 20 September 04 From: Cluj Napoca ![]() |
Desfaci piulita de la capatul opus cu clapeta vara iarna. In prealabil trebuie sa scoti afara cutia de filtru cu totul. Dupa ce dai jos pilita acea bati in capacul de pe capat cu un ciocanel usor sa nu il deformezi pana iese afara.Apoi o sa vezi in cilindrul filtru, il schimbi pui capacul la loc, pilita il pui sus si gata.
|
--------------------
Dacia
1310
- cj Renault Laguna 1.9 dci 120 cp Expression 2004
|
|
Sorcerer |
![]()
Post
#15
|
Membru incepator Group: Banned Posts: 59 Joined: 8 September 05 ![]() |
Ok. Mersi de ajutor. O sa ma duc maine sa cumpar unu sa-l schimb.
|
--------------------
Dacia
1300
- B-53-FAQ
|
|
Sorcerer |
![]()
Post
#16
|
Membru incepator Group: Banned Posts: 59 Joined: 8 September 05 ![]() |
- Am reusit azi sa schimb filtrul. Nu am gasit din ala romanesc, am luat Serkan ( creca e turcesc .. eek ). Cel vechi era vai mama lui .. plin de mizerie.
- Am schimbat si capaul de delco ( ala vechi avea carbunele de la fisa centrala mancat aproape de tot .. cred ca n-a fost uns rotorul ala unde apasa, am pus un pic de vaselina. - Am scos o bujie sa vad cum arata dupa ~ 100km ... nu e rau, dar cred ca incep sa se innegreasca. Btw, normal cum trebuie sa fie o bujie dupa 5000km sa zic ? |
--------------------
Dacia
1300
- B-53-FAQ
|
|
rtulea |
![]()
Post
#17
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 392 Joined: 11 April 05 From: Ploiesti (Alba-Iulia) ![]() |
Pe lulea nu se pune nici ulei si nici vaselina. Pe pasla din capatul axului ce antreneaza ruptorul se pun cateva picaturi de ulei pentru a unde angrenajele din interiorul delcoului, dar doar acolo. O bujie care a functionat normal nu trebuie sa aiba calamina pe electrozi iar culoarea acestora trebuie sa fie crem. Vezi ca pe aici pe undeva exista niste poze cu bujii ce au functionat bine - rau - prost - dezastruos etc, precum si cu cauzele ce au dus la aceste simptome. Da un search dupa bujii si vezi ce gasesti.
|
--------------------
Dacia
Logan
sept 2006, Laureate 1,6
- PH-78-UTU Do not try to forget your past, IT made you what you are!
|
|
Sorcerer |
![]()
Post
#18
|
Membru incepator Group: Banned Posts: 59 Joined: 8 September 05 ![]() |
Noaptea, eu mai scot rotorul ala din delco ( deh, hotii astia
![]() Am cautat poze cu bujii, dar nu am gasit deloc ... nu stiu de care zici tu. |
--------------------
Dacia
1300
- B-53-FAQ
|
|
ViperRS |
![]()
Post
#19
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 712 Joined: 20 September 04 From: Cluj Napoca ![]() |
http://www.verrill.com/moto/sellingguide/s...gcolorchart.htm
de asta e vorba |
--------------------
Dacia
1310
- cj Renault Laguna 1.9 dci 120 cp Expression 2004
|
|
Sorcerer |
![]()
Post
#20
|
Membru incepator Group: Banned Posts: 59 Joined: 8 September 05 ![]() |
aha, mersi.
Ale mele cred ca seamana cu cele "carbon fouled", si se pare ca una din cauze poate sa fie filtru de aer infundat. Sa vedem in continuare .. |
--------------------
Dacia
1300
- B-53-FAQ
|
|
Sir_Alex |
![]()
Post
#21
|
![]() Mem Brew fara alcool Group: Members Posts: 443 Joined: 2 January 05 From: Bucuresti ![]() |
|
--------------------
BMW / Dacia
320 - 2,0 Diesel / Logan 1.6.16v
2003/2007
- B-XX-TDI Dacia...masina initierii mele pe sosea si un drum nesfarsit prin service-uri.
|
|
Sorcerer |
![]()
Post
#22
|
Membru incepator Group: Banned Posts: 59 Joined: 8 September 05 ![]() |
Motorul are aproape 29.000km. Ulei nu mananca. Ultimul schimb de ulei l-am facut dupa 3500km ( ulei Valvoline 15W-40 ) si nivelul era ok.
Niste poze cu bujiile : http://img242.imageshack.us/my.php?image=24ht.jpg http://img28.imageshack.us/my.php?image=15sv.jpg http://img28.imageshack.us/my.php?image=31kc.jpg Ce parere aveti ? This post has been edited by Sorcerer: 9 Jan 2006, 23:01 |
--------------------
Dacia
1300
- B-53-FAQ
|
|
Sir_Alex |
![]()
Post
#23
|
![]() Mem Brew fara alcool Group: Members Posts: 443 Joined: 2 January 05 From: Bucuresti ![]() |
Din cate imi dau eu seama din pozele tale, la una dintre bujii ai cam mult ulei pe ea. La care cilindru e? Cat despre celelalte, intr-adevar se cam incadreaza la "carbon fouled", deci pare a fi o problema de amestec. Ai vazut ca zice acolo ca principalele cauze posibile pot fi: amestecul prea bogat, mizerii in carburator, aprindere proasta sau compresie proasta in cilindri. Eu unul banuiesc ca e vorba de faza cu compresia. Mergi la un service si fa compresia. Pana la asta insa vezi daca cuiul poantou este etans. Verfica compresia, fa-i carburatorul si aprinderea pe banc si nu iti va mai face probleme, daca aceste constante ies ok.
Pe vremea cand aveam 1310 am patit si eu cam la fel si era motorul (cilindri, camasi, etc.) This post has been edited by Sir_Alex: 9 Jan 2006, 23:12 |
--------------------
BMW / Dacia
320 - 2,0 Diesel / Logan 1.6.16v
2003/2007
- B-XX-TDI Dacia...masina initierii mele pe sosea si un drum nesfarsit prin service-uri.
|
|
Sorcerer |
![]()
Post
#24
|
Membru incepator Group: Banned Posts: 59 Joined: 8 September 05 ![]() |
- Intr-adevar, una din ele a fost un pic mai umeda. Habar nu am care era, ca le-am amestecat pana in casa. Acum nu stiu daca e ulei sau benzina nearsa ( inainte sa le schimb am pornit 1 min motorul; era rece, deci am tras shocul la maxim, poate de aia ).
- Sper totusi sa nu fie probleme la motor. Din cauzele enumerate pe site-ul ala, doua se potriveau si la mine: filtru de aer plin de praf, si carbunele central din delco ros aproape definitiv(aprindere). Dupa ce am schimbat delco-ul am coborat mai pe seara la masina si i-am mai dat o cheie sa vad ce zice ... a pornit clar mai usor fata de pana acum. - O sa mai astept 200-300km ( e destul ? ) si o sa mai scot bujiile o data. Daca sunt tot asa negre, o sa merg si cu instalatia GPL la reglat. Daca si dupa aia or sa fie tot negre, inseamna ca e de la motor intr-adevar ( sper sa nu, totusi, la 29.000 km poate sa fie uzat motorul? 22.000km au fost facuti de maica-mea, deci maxim 60km/h ![]() This post has been edited by Sorcerer: 9 Jan 2006, 23:39 |
--------------------
Dacia
1300
- B-53-FAQ
|
|
Sir_Alex |
![]()
Post
#25
|
![]() Mem Brew fara alcool Group: Members Posts: 443 Joined: 2 January 05 From: Bucuresti ![]() |
Nu numai viteza conteaza. Prietena lui vara-miu de exemplu pana la 60 km/h foloseste maxim viteza a 3-a. Chiar si mersul subturat poate fi daunator. Delcoul l-ai regalt dupa ce ai schimbat carbunele?
Data viitoare cand scoti bujiile, cu ele scoase, da-i la cheie si da-i sprituri din pedala cam 3 secunde, mai stai vreo 10 si repeti. Plus ca daca filtrul ala era cum era, iti inchipui cata mizerie a intrat. |
--------------------
BMW / Dacia
320 - 2,0 Diesel / Logan 1.6.16v
2003/2007
- B-XX-TDI Dacia...masina initierii mele pe sosea si un drum nesfarsit prin service-uri.
|
|
Sorcerer |
![]()
Post
#26
|
Membru incepator Group: Banned Posts: 59 Joined: 8 September 05 ![]() |
QUOTE(Sir_Alex @ 9 Jan 2006, 23:42) Delcoul l-ai regalt dupa ce ai schimbat carbunele? Data viitoare cand scoti bujiile, cu ele scoase, da-i la cheie si da-i sprituri din pedala cam 3 secunde, mai stai vreo 10 si repeti. Plus ca daca filtrul ala era cum era, iti inchipui cata mizerie a intrat. Cum sa-l reglez ?! Nu am umblat la avans, l-am pus practic in locul celuilalt. ( am schimbat tot delco-ul ) Si cu ce m-ar ajuta daca scot bujiile si dau la cheie ( fara bujii ?!?! ) In caz ca a intrat mizerie, cum o scot ? ![]() This post has been edited by Sorcerer: 10 Jan 2006, 00:22 |
--------------------
Dacia
1300
- B-53-FAQ
|
|
Sorcerer |
![]()
Post
#27
|
Membru incepator Group: Banned Posts: 59 Joined: 8 September 05 ![]() |
Inca o intrebare: astazi am desfacut capacul de delco si am vazut ca acel carbune din mijloc a inceput si el sa se manance ( capacul de delco nu are nici macar o saptamana ). E normal asta !? E prea abraziv capatul de la rotorul ala sau ce ?
|
--------------------
Dacia
1300
- B-53-FAQ
|
|
Merlucius |
![]()
Post
#28
|
![]() membru care incepe si nu mai termina odata Group: Members Posts: 105 Joined: 21 August 05 From: Bucuresti ![]() |
Va intreb si eu o chestie legata de bujii insa nu neaparat afumate si mai degraba umede:
de cate ori le-am desfacut am constatat ca 2-3 dintre ele sunt umede si negre - sunt obligat sa le curat mult si cu destula insistenta si rabdare ![]() |
--------------------
Dacia 1300 '80;
Solenza Scala 2004/
2006 ombelico del mondo
|
|
Petea |
![]()
Post
#29
|
Membru Group: Members Posts: 142 Joined: 31 August 05 From: Iasi ![]() |
Apropo de bujii, stiam ca ele trebuie sa ajunga la o anumita temperatura pentru procesul de autocuratare. Daca se fac drumuri prin oras cu opriri dese s-ar putea ca bujiile sa nu ajunga niciodata la acea temperatura, Poate un drum un pic mai lung ar rezolva problema.
|
--------------------
Dacia
Logan
2006
- is Eten Glofiish x500 + iGo Romania 2006
|
|
andutzu |
![]()
Post
#30
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 385 Joined: 19 December 04 ![]() |
Imi vine sa-i dau foc!!! La fiecare 100km trebuie sa dau bujiile jos sa le curat deoarece incepe sa intrerupa la accelerari mai bruste (si nu numai).Toate aste mi se trag dupa ce am schimbat chiuloasa (cea veche s-a dus p...) Inainte s-o montez pe cea care o am acum,am rodat toate supapele cu pasta si le-am verificat sa nu curga.Totul era ok. Acum cand pornesc masina scoate fum albsastru pentru cateva secunde iar dupa aceea revine la normal.
Eu ma gandesc ca sunt ghidurile uzate si-mi scapa ulei in camera de ardere si din cauza asta imi afuma bujiile.Ma gandesc sa-i montez simeringuri ca la astea mai noi.Am inteles ca la astea noi difera ghidurile pentru a putea monta simeringuri.Nu stiu ce sa fac... sa o duc la un atelier sa-mi schimbe toate ghidurile sau sa incerc vreo metoda si sa le montez asa? Aveti idee cam cat ar costa modificarea asta? |
--------------------
Dacia
1310
- PH 23 ALX REMAT Tuning.
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 1st May 2025 - 05:07 |