Busonul de la vasul de expansiune, Mi-a sarit
![]() ![]() ![]() |
Busonul de la vasul de expansiune, Mi-a sarit
bj |
![]()
Post
#1
|
||
![]() membru de nevoie Group: Members Posts: 321 Joined: 3 December 04 From: Bucuresti ![]() |
|
||
--------------------
Skoda / BMW
Fabia Variant - de munca / F650 - capra
exLeon, exDSN
- B-65-xxx BMW F650ST - tot un fel de capra
|
|||
Andu |
![]()
Post
#2
|
Membru autentic Group: Members Posts: 294 Joined: 24 May 02 From: Bucuresti ![]() |
S-ar putea ca busonul sa fi sarit din cauza blocarii supapei din acel capac. La fel de bine s-ar putea sa nu fi fost strans destul
Pt punctul 2 eu asi opta pt cel de Solenza, dar asta e o parerea personala |
--------------------
Opel
Astra H ABS+EBD+EBA+CBC+DDS ESP+TC+UCL TPMS....
2006
- fost GGA
|
|
costi |
![]()
Post
#3
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.230 Joined: 15 October 03 From: Bucuresti ![]() |
cauta cu incredere, s-a discutat la greu
|
--------------------
DSN/SLZ
|
|
bj |
![]()
Post
#4
|
![]() membru de nevoie Group: Members Posts: 321 Joined: 3 December 04 From: Bucuresti ![]() |
De citit am tot citit si despre radiatorul de Cu si depsre cel de SLZ. Ca sa concretizez:
Cupru: Avantaje: transfer mai bun de caldura, se pare ca nu se sparge la fel de usor ca cel de Al, daca se sparge poate fi cositorit mai usor Dezavantaje: ambiguue in special datorita faptului ca nu foarte multa lume are montat asa ceva, nu exista confirmari de fiabilitate si anduranta ci doar de satisfactie imediata SLZ: Avantaje: este mai mare, deci asigura o suprafata mai mare de racire, pare destul de fiabil pe termen mai lung Dezavantaje: trebuiesc facute improvizatii pentru montarea lui (in consecinta un mester bun, si un proprietar cat de cat tehnic... ceea ce un nu prea sunt), este totusi cam aceiasi constructie ca si cel de DSN, deci si el se poate sparge (ceva mai greu banuiesc, dar riscul exista). Intre timp am vorbit si cu tata la telefon si mi-a spus ca ar trage aer pe undeva in instalatie. Personal as opta pentru cel de cupru deoarece se monteaza fara improvizatii si stau oarecum in zona de unde si-a mai cumparat cineva de pe forum asa ceva (Pantelimon)... dar as mai astepta si alte pareri This post has been edited by bj: 3 May 2005, 16:15 |
--------------------
Skoda / BMW
Fabia Variant - de munca / F650 - capra
exLeon, exDSN
- B-65-xxx BMW F650ST - tot un fel de capra
|
|
costi |
![]()
Post
#5
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.230 Joined: 15 October 03 From: Bucuresti ![]() |
Cel cu Cu pare a fi unic pina acum; in schimb cei care si-au pus de Solenza si Solenzarii, in general, sint multumiti !
|
--------------------
DSN/SLZ
|
|
bj |
![]()
Post
#6
|
![]() membru de nevoie Group: Members Posts: 321 Joined: 3 December 04 From: Bucuresti ![]() |
In cazul asta as dori si eu sa imi recomandati un meserias care a mai facut astfel de montaje si sa imi dati numarul lui de telefon.
|
--------------------
Skoda / BMW
Fabia Variant - de munca / F650 - capra
exLeon, exDSN
- B-65-xxx BMW F650ST - tot un fel de capra
|
|
bj |
![]()
Post
#7
|
![]() membru de nevoie Group: Members Posts: 321 Joined: 3 December 04 From: Bucuresti ![]() |
Am schimbat pana la urma radiatorul cu unul de disel. Am scris despre asta si in topicul lui Al de la imbunatatiri DSN.
Din pacate iarasi mi-a sarit busonul de la vasul de expansiune ![]() Astazi am fost dupa niste piese in targ la vitan si de curiozitate l-am intrebat si pe Ovidiu de acolo ce ar putea fi. El a spus ca o combinatie proasta intre termocupla si termostat ![]() Adica termocupla porneste greu, dat fiind ca termostatul ar fi decalibrat, si cu toate ca mie pe bord imi arata ca porneste GMV-ul la prima gradatie, temperatura sa fie de fapt mai mare. Acest lucru declanseaza pornirea GMV-ului in momentul in care pe instalatie deja este o presiune prea mare, care imi arunca busonul ala in sus. Maine dimineata am sa vorbesc si cu mecaniul sa vad ce zice si el.... ![]() Voi ce parere aveti? |
--------------------
Skoda / BMW
Fabia Variant - de munca / F650 - capra
exLeon, exDSN
- B-65-xxx BMW F650ST - tot un fel de capra
|
|
klaus |
![]()
Post
#8
|
![]() 步步 Group: Moderatori Posts: 19.062 Joined: 4 August 02 From: Bucuresti ![]() |
Parerea mea sincera este ca DSN NU ARE TERMOCUPLA... Electroventilatorul este comandat de CALCULATOR, in functie de informatia de la senzorul de temperatura.
Daca nu ai incredere in senzorul de temperatura, ca arata prost, inlocuieste senzorul (vezi ca am mai zis eu pe undeva despre senzorul asta de DSN, ca e oarecum diferit...) Intrebarile mele sunt: 1. esti sigur ca-ti pleaca electroventilatorul? 2. esti sigur ca termostatul este OK si nu e blocat? 3. Ai schimbat busonul de la vasul de expansiune (daca are el supapa blocata?)? |
--------------------
Scenic III 1.9 dCi
-
-
- - E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
|
|
dantes |
![]()
Post
#9
|
![]() Membru Group: Members Posts: 3.312 Joined: 12 December 03 From: Tzaranoaia ![]() |
Pai nu stiu daca tine apa teoria asta...De ce?
Ptr. ca daca se mareste presiunea in circuit, atunci supapa de la busonul de la vasul de expansiune ar fi trebuit sa elibereze acea presiune... Parerea mea... Probleme... 1. Supapa de la buson e defecta; 2. Filetul de la vas sau de la buson nu e prea bun si sare... Desi eu as merge pe varianta 1... |
--------------------
O masina
oarecare
.
- . Old school
|
|
asarban |
![]()
Post
#10
|
![]() Membru autentic Group: Banned Posts: 2.288 Joined: 24 May 02 ![]() |
Parerea mea sincera e ca DSN SIGUR NU ARE TERMOCUPLA ci senzor de temperatura
|
-------------------- Intr-o apa adanca patru ochi luceste. Ce sa fie oare este doi de peste.
|
|
bj |
![]()
Post
#11
|
![]() membru de nevoie Group: Members Posts: 321 Joined: 3 December 04 From: Bucuresti ![]() |
ok. Eu nu ma pricep. De asta nici nu i-am dat banii omului in targ pe termocupla.
Daca aici s-a hotarat ca DSN nu are termocupla asa sa fie! ![]() si acum: klaus: 1. imi pleaca electroventilatorul cand acul ajunge la prima gradatie de sus a scalei (gradatie care se afla la 3-4 mm sub scala hasurata) 2. nu sunt sigur ca termostatul nu e blocat. cum pot sa verific asta? acul se misca pe scala: gradat din momentul in care plec dupa loc. dupa oprirea gmv-ului acul coboara. E asta destul de relevant? 3. Cred ca ma apuc de facut colectie. Asta e al patrulea buson de expansiune pe care il schimb. Primul cel original a zburat si am crezut ca am uitat eu sa il montez. Al doilea a zburat si am zis ca e din pricina radiatorului spart sau din cauza faptului ca am prins aer pe circuit. Al treilea a zburat dupa ce am schimbat si radiatorul si antigelul. Al patrulea il am de 5-10 km si 2 declansari ale GMV-ului. Sa vedem cum se comporta. Mentionez ca al doilea si al treilea au fost modele "noi" cu 2 supape. Acum am luat unul turcesc de la Ovidiu din targ ![]() Dantes: Si eu am tot cele 2 variante. Dat fiind ca acum am schimbat tipul de buson ramane de vazut daca zboara si asta. Daca zboara si asta am sa schimb vasul de expansiune cu totul. Am observat ca de obicei imi zboara in timpul unui drum lung. Weekendul asta am de facut un drum lung si o sa vad ce se intampla. Multumesc la toti pentru pareri. |
--------------------
Skoda / BMW
Fabia Variant - de munca / F650 - capra
exLeon, exDSN
- B-65-xxx BMW F650ST - tot un fel de capra
|
|
costi |
![]()
Post
#12
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.230 Joined: 15 October 03 From: Bucuresti ![]() |
Nu poate fi busonul de vina in cazul asta; si nici tu nu trebuia sa te multumesti sa le schimbi fara sa cauti cauza; bine acum e usor de zis...
Mai degraba termostatul care deschide prea tirziu. Pe de alta parte la drum lung racirea e mai buna si nu atrebui sa-ti sara. Drace... complicata treaba |
--------------------
DSN/SLZ
|
|
tzunoi |
![]()
Post
#13
|
![]() Membru Group: Members Posts: 109 Joined: 19 November 04 ![]() |
QUOTE(costi @ 18 May 2005, 15:42) Pe de alta parte la drum lung racirea e mai buna si nu atrebui sa-ti sara. Drace... complicata treaba Intreb...nu stiu....drum lung inseamna de obicei turatie mai ridicata constanta, combinata cu o pompa de apa mai "vioaie"...nu poate face presiune in circuit mai mult decit trebuie? |
-------------------- |
|
costi |
![]()
Post
#14
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.230 Joined: 15 October 03 From: Bucuresti ![]() |
la drum lung racirea este mai buna deci temperatura lichidului de racire mai mica=presiune mai mica, cu conditia ca termostatul sa luceze corect ;
|
--------------------
DSN/SLZ
|
|
bogdan_o |
![]()
Post
#15
|
![]() om ca, din pacate, din ce in ce mai putini Group: Members Posts: 3.940 Joined: 23 May 03 From: Bucuresti ![]() |
Treaba simpla. Ai facut verificarea concentratie antigelului? Poate de aici ti se trage. Ca fierbe prea repede antigelul.
|
--------------------
Dacia
SLZ 1.4 / Break CL E bine sa fii multumit cu ceea ce ai, dar nu si de ceea ce esti (Sir James MacKintosh)
|
|
gcristi |
![]()
Post
#16
|
Membru incepator Group: Members Posts: 55 Joined: 21 September 04 From: Bucuresti ![]() |
Nu ma prea pricep , dar am un coleg care are SN de vreo 3 ani si ma sfatuit sa las capacul de la borcan putin deschis ca sa nu se sparga radiatorul deoarece supapa respectiva din capac nu se deschide decat foarte foarte greu , el a procedat asa dupa ce i s-au spart 2 radiatoare si de atunci nu a mai avut nici o problema cu radiatorul.....
This post has been edited by gcristi: 19 May 2005, 08:02 |
--------------------
Dacia
Super Nova
- b-01-xxx
|
|
TibiCraciun |
![]()
Post
#17
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 231 Joined: 28 June 04 From: CUGIR-AB ![]() |
Eu cred ca instalatia ar trebui verificata cum scrie la carte. Mi se pare foarte ciudat sa sara busonul ala. Daca filetul pe vas e in buna stare si supapa functioneaza cat de cat, ar trebui o presiune foarte mare (tarajul supapei e la 1,7 bar) sau cu crestere foarte rapida ca sa se produca fenomenul. Ar trebui verificata foarte bine starea filetului pe vas, eventual incercare de scoatere a busonului prin fortare cu vreo scula. Si in ultima instanta mers la un service care sa aiba dispozitivele din carte. Pun aici fila din carte cu modul de verificare a etanseitatii si busonului.
This post has been edited by TibiCraciun: 19 May 2005, 08:35 Attached thumbnail(s) Image1.jpg ( Size: 64.39k ) Number of downloads: 223 |
--------------------
DACIA
SupeRNova Clima
- AB 04 LVU decat o masina veche, mai bine una noua; decat o dacie, mai bine un mercedes; decat o dacie veche, mai bine un mercedes nou; decat nimic, mai bine o dacie
|
|
klaus |
![]()
Post
#18
|
![]() 步步 Group: Moderatori Posts: 19.062 Joined: 4 August 02 From: Bucuresti ![]() |
Ii recomand lui gcristi, ca vad ca pune intrebari a caror raspunsuri exista pe forum si detaliate, si analizate pe toate partile, sa studieze sectiunea de DSN (fara suparare...) si o sa primeasca raspunsuri si la intrebarile pe care nu si le pune...
Pt bj: Daca scade temperatura apei indicata de indicatorul de bord in momentul in care porneste electroventilatorul, atunci inseamna ca termostatul este deschis (senzorul de temperatura este pe bloc, nu pe radiator, deci circula apa mai rece din radiator in motor). Asta inseamna ca termostatul este OK (cel putin ochiometric). }n cazul dat intr-adevar suspect principal este vasul de expansiune (filetul lui) si poate continutul lichidului de racire. Eu as recomanda: 1. Verificare vasului de expansiune (filetul) si inlocuirea lui 2. Inlocuirea termostatului odata cu inlocuirea lichidului de racire (astea amandoua sunt preventive, dar curative) |
--------------------
Scenic III 1.9 dCi
-
-
- - E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
|
|
bj |
![]()
Post
#19
|
![]() membru de nevoie Group: Members Posts: 321 Joined: 3 December 04 From: Bucuresti ![]() |
Tocmai am facut un drum lung in weekend. E85 plus drumuri de oras. Se pare ca noul capac (turcesc, cu o singura supapa) isi face foarte bine treaba
![]() Nu stiu daca e cea mai in masura recomandre, dar din punctul meu de vedere stati deoparte de busoanele noi (care costa 400.000 lei) si care cica au 2 supape... se pare ca functioneaza mai prost (cel putin pentru DSN) decat cele turcesti cu o singura supapa ![]() |
--------------------
Skoda / BMW
Fabia Variant - de munca / F650 - capra
exLeon, exDSN
- B-65-xxx BMW F650ST - tot un fel de capra
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 1st May 2025 - 05:07 |