DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

2 Pages < 1 2 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Calorifer DSN, - nu chiar un tutorial

fx_
post 24 Dec 2007, 22:37
Post #31


pui de mester


Group: Members
Posts: 23
Joined: 14 January 06




Heh, exact asta s-a dovedit a fi cauza. Pierde puternic pe la garnitura la furtunul cu termostatul. Atat de tare improsca incat uda traversa de jos din spatele radiatorului si capota pe deasupra, asta undeva la 4000 rpm. Incepand de pe la 2500 rpm pierdea in suvoi continuu pe la garnitura respectiva.
Schimb dupa sarbatori garnitura asta (sunt pe stoc in magazin sau sunt mai rare?) si momentan las in pace supapa de la capacul vasului de expansiune.


--------------------
dacia supernova pensionata
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
SYL
post 24 Dec 2007, 23:07
Post #32


doc


Group: Members
Posts: 2.876
Joined: 16 December 03
From: Bucuresti




Eu am rezolvat pb in felul urmator: Am cumparat un termostat nou (ca e bine sa il schimbi la un anumit nr de km, oricum nu e f scump), am fost in service, a demontat, schimbat termostatul, si la garnitura respectiva a pus mastic din ala rosu, rezistent la temperatura. In urma operatiunii s-a pierdut ceva antigel, cam 1l, poate ceva mai mult, pe care evindet l-am completat. Eventual ai putea sa schimbi tot antigelul daca nu ai facut-o in ultimii 2 ani.

This post has been edited by SYL: 24 Dec 2007, 23:08


--------------------
Dacia Duster 1.2 TCe 4x4 E6 (2015)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
fx_
post 25 Dec 2007, 00:39
Post #33


pui de mester


Group: Members
Posts: 23
Joined: 14 January 06




Trebuie sa pun mana pe un service plan pentru masina asta. A stat neatinsa mai multa vreme, nu stiu cand i s-au schimbat ultima data filtrele, iar ultimul schimb de ulei i l-am facut eu in primavara trecuta.
Probabil o sa caut o garnitura noua si etansare suplimentara cu ceva smacuri din setul de Bisoane gasket din garaj si poate cu ocazia asta purjez complet si racirea si pun un antigel proaspat.


--------------------
dacia supernova pensionata
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
danimar
post 16 Apr 2010, 22:52
Post #34


Membru incepator


Group: Members
Posts: 38
Joined: 25 February 10




In legatura cu mocheta din dreapta, si a mea era imbibata cu antigel, dar cand am scos caloriferul pt. a-l repara, am rezolvat si mocheta: am taiat-o in doua....pe sub consola centrala, pe traseul cel mai scurt si pe langa scaune, tot pe traseul cel mai scurt, astfel incat nu se vede. Asa ca am scos-o afara in doua bucati( dreapta si stanga) si le-am spalat cu detergent. De atunci imi miroase a flori in masina smile.gif
Si uite ce am facut si cu caloriferul...rezultat-->reparatie si modificare cu 0 lei:
http://www.daciaclub.ro/modificare-calorif...ml#entry2386863


--------------------
Dacia SuperNova 2001/Clima
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dragoescu
post 10 Feb 2011, 10:20
Post #35


Membru incepator


Group: Members
Posts: 47
Joined: 10 September 09
From: Bucuresti




Salut,

Revin si eu cu o problema.

Weekend-ul trecut am plecat la drum si dupa 100km (Bucuresti-Pitesti) am tras pe dreapta. Am observat ca iese abur de sub capota.
Cand m-am uitat sub capota am vazut ca nu mai am lichid de racire in vas si in spatele vasului (pe peretele dintre compartiment motor si habitaclu) era plin de antigel (ca si cum ceva explodase - dar nu am descoperit nici o gaura in furtune etc)... este posibil ca de la ger sa inghete luchidul de racire si sa aiba un dop pe undeva ?

In tot acest timp cat am mes cu masina de la bucuresti la pitest acul de temperatura a stat la jumatate (de indicat indica ok).

Vazand ca nu mai am lichid am pus pana aproape de maxim (adica unde indica pe vas) antigel + apa. Apoi am continuat drumul (cam 250KM).
Asta se intampla sambata. Peste noapte totul ~ ok duminica diminata am mai completat cu putin antigel si m-am intors in Bucuresti (350km).

Am verificat duminica seara dupa ce am oprit motorul si nivelul lichidului era cam la maxim (putin peste - stiu la cald nu e concludenta verficarea).

Azi dimineata (joi) am verificat iar si vasul e gol (nu am mai mers cu masina de duminica pana azi).

Daca cineva a mai patit asa ceva poate sa imi dea si mie cateva indicii:

-unde anume este garnitura la furtunul cu termostatul (exista un furtun care are la un moment dat o ramificatie in 3) deasupra ramificatiei este un capacel cu 3 suruburi si am vazut ca e ud pe acolo

-cam pe unde sa ma uit sa vad pe unde pierde?

-cu masina pe liber si turata la 3-4000 rpm se poate observa daca stropeste pe undeva?


Multumesc

This post has been edited by dragoescu: 10 Feb 2011, 10:59

Attached thumbnail(s)
supernova_motor_62375.jpg ( Size: 47.83k ) Number of downloads: 1414


--------------------
Dacia SN Clima 2002
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
serviccom
post 10 Feb 2011, 16:53
Post #36


Unii parca au doua maini stangi!


Group: Members
Posts: 2.031
Joined: 27 September 09
From: Wolverhampton




Acolo este termostatul, schimba garnitura si poate chiar si termostatul. Trage aer si face presiune in vas mare si din cauza aia ti la scuipat pe tot prin supapa busonului de la vasul de expansiune.


--------------------
Renault Trafic SL27 DCI 2006 - PE06 ZXZ
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dragoescu
post 10 Feb 2011, 17:03
Post #37


Membru incepator


Group: Members
Posts: 47
Joined: 10 September 09
From: Bucuresti




operatiunea se face cu usurinta sau trebuie sa merg la un service. nu de alta dar am citit pe aici sunt diverse tipuri de termostate. unele vin cu garnitura altele nu. unii zic ca e mai bine sa folosesc mastic rezistent la temperaturi ridicate.

ms de info !


--------------------
Dacia SN Clima 2002
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
serviccom
post 10 Feb 2011, 17:22
Post #38


Unii parca au doua maini stangi!


Group: Members
Posts: 2.031
Joined: 27 September 09
From: Wolverhampton




Se gaseste garnitura si separat, sau cu termostat de origine la pachet, nu sunt de acord cu siliconul (gasket) acolo, cand o garnitura noua ii suprima locul.


--------------------
Renault Trafic SL27 DCI 2006 - PE06 ZXZ
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dragoescu
post 10 Feb 2011, 18:28
Post #39


Membru incepator


Group: Members
Posts: 47
Joined: 10 September 09
From: Bucuresti




multmesc de info

am verificat in seara asta si intr-adevar stropeste pe acolo apa mai rau ca dintr-un samurai cand il taie aia prin filme.

Intrebare: ca sa schimb garnitura trebuie doar desfacute cele 3-4 suruburi de la capacel si atat? trebuie sa fiu atent le ceva pe acolo sau sa am nu stiu ce chiei speciale?

tin sa mentionez ca termostatul pare sa mearga ok (adik nu am avut probleme cu temp la motor chiar si weekendrul trecut cand am ramas fara lichid in vas). Imi recomanzi sa schimb si termostatul? garnitura cu pricina se va monta intre capacelul de plastic si corpul motorului sau este vorba de altceva in interiorul capacului?

rezumatul la intrebearile mele este ma descurc cu chei tubulare / patent etc... scule uzuale sau imi trebuie nu stiu ce cheie etc?

inca odata ms de info

This post has been edited by dragoescu: 10 Feb 2011, 18:29


--------------------
Dacia SN Clima 2002
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
serviccom
post 10 Feb 2011, 21:08
Post #40


Unii parca au doua maini stangi!


Group: Members
Posts: 2.031
Joined: 27 September 09
From: Wolverhampton




Nu trebuie nici o cheie speciala, iar garnitura se pune la carcasa termostatuilui, nu unde se prinde el pe chiulasa. Termostatul nu e nevoie sa il schimbi daca e bun.


--------------------
Renault Trafic SL27 DCI 2006 - PE06 ZXZ
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tr04www
post 13 Feb 2011, 09:07
Post #41


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.121
Joined: 13 October 09
From: Bucuresti




garnitura se pune peste termostat, nu intr-o parte a lui.o sa observi ca garnitura este taiata pe jumatate, tocmai pentru a putea fi pusa peste termostat.


--------------------
Renault Talisman Intense 2016
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
PH-06-BOA
post 12 Nov 2011, 19:23
Post #42


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.731
Joined: 28 April 07




Am vazut in cateva posturi, discutii despre greutatea cu care se poate schimba un calorifer. Cineva pune de BMV, altul desface capacul din cleme si-l strange la loc, dupa ce-l pune pe pozitie. Eu am montat cateva, taindu-le din lungimea tevilor de legatura, pana la nivelul intariturilor, deci cam atat cat poate intra furtunul fara sa fie stingherit de vre-o nervura. Taindu-le, intra pe pozitie fara mare efort, dar pentru a se putea baga furtunele de legatura, se indeparteaza nervurile (intariturile), si se slefuieste locul, pentru a se etansa cu furtunele. In felul asta, colierele se vor strange prin interior, si va fi si mai usor, numai ca va trebui sa se aseze convenabil garniturile de etansare la trecerea prin pod.


--------------------
Dacia 1310 1988 - ph-99-aob
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Tonypardaf
post 13 Nov 2011, 10:35
Post #43


Membru


Group: Members
Posts: 147
Joined: 15 December 08
From: Ianca Braila




QUOTE(PH-06-BOA @ 12 Nov 2011, 19:23)
Am vazut in cateva posturi, discutii despre greutatea cu care se poate schimba un calorifer. Cineva pune de BMV, altul desface capacul din cleme si-l strange la loc, dupa ce-l pune pe pozitie. Eu am montat cateva, taindu-le din lungimea tevilor de legatura, pana la nivelul intariturilor, deci cam atat cat poate intra furtunul fara sa fie stingherit de vre-o nervura. Taindu-le, intra pe pozitie fara mare efort, dar pentru a se putea baga furtunele de legatura, se indeparteaza nervurile (intariturile), si se slefuieste locul, pentru a se etansa cu furtunele. In felul asta, colierele se vor strange prin interior, si va fi si mai usor, numai ca va trebui sa se aseze convenabil garniturile de etansare la trecerea prin pod.
*


bravo taticu asa se schimba caloriferul,nu cum zic altii,asa am facut si eu si e foarte simplu peacefingers.gif


--------------------
Supernova Confort 2002
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ionijhonnie
post 6 Feb 2012, 10:33
Post #44


Membru


Group: Members
Posts: 314
Joined: 8 July 07
From: Ploiesti - Bucuresti




Metodă realizată de mine în noiembrie 2011 și funcționează fără probleme.

la topicul de mai sus aș adăuga încă o metodă de schimbare calorifer fără bătaie de cap, adică fără să mai demontați aeroterma

Pentru demontare, îndepărtare calorifer vechi și defect: se taie țevile de plastic.

Pentru montare se poziționează caloriferul nou cu țevile spre interior, (rotit cu 180 grade) adică spre locul pasagerului din dreapta; vor trebui realizate fantele în marginea de plastic prin pilire; pentru aceasta vedeți la fața locului este foarte simplu și intuitiv. Fantele sunt necesare pentru fixarea caloriferului cu holtz-șuruburi pe poziție

Pentru cuplarea caloriferului în instalație vor trebui prelungite cele două furtune cu ajutorul a doua ștuțuri și coliere.

Menționez că anterior am încercat și metoda de mai sus dar nu am reușit să etanșez prea bine furtunele și-mi pierdea antigel. Am încercat și repararea caloriferului vechi prin iunie, dar nu a ținut prea mult. Așa că am cumpărat unul nou și l-am montat ca mai sus fără probleme.

Spor la treabă


--------------------
Actual: Dacia SuperNova, 2001 îmbunătățită Rapsodie-Confort-Clima, 1.4mpi - Albastru KatYfea X
Ex: R16-1964, R16-1967, D1300-1975, LoganMCV-2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
razvan kjr
post 1 Aug 2012, 23:48
Post #45


Membru incepator


Group: Members
Posts: 1
Joined: 1 August 12




salut am o super nova 2002 imi da apa afara din vasul de expansiune fara ca in bord sa imi arate ca ape e ridicata de la ce poate fi si ce as putea sa ii fac


--------------------
dacia super nova 2002 - ag 11 kjr
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
djasu82
post 11 Aug 2014, 18:21
Post #46


MEMBRU DACIA CLUB


Group: Members
Posts: 11.714
Joined: 26 December 06
From: Bucuresti ...




si mie mi-a ajuns sa urce apa peste nivelul maxim , nu curge pe la calorifer desi batrunu spunea ca prin 2004 curgea putin intre timp cred ca s-a extompat.
Revenid la cresterea nivelului din vas si se auzea bolborosind apa prin radiatorul din bord chiar daca i-am facut aerisire am decis sa -i schimb termostatul. Am cumparat sambata unul nou original cu garnitura 39 de lei parca l-am pus astazi am completat cu apa distilata si putin antigel g12-rosu si dupa ce a pornit ventilatorul s-a stabilizat apa in vas aproape de maxim.
Am mai cumparat buson de logan 12 lei parca.
Pentru a da jos termostatul iti trebuie o cheie inelara sau tubulara de 10 vezi ca iti va curge apa asa 1L cand desfaci la termostat.


--------------------
Dacia Super Nova Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm 1999 / 2003 / 2008 /2011 - nnn
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
adrian.petrov
post 10 Jan 2015, 18:55
Post #47


Membru autentic


Group: Members
Posts: 485
Joined: 19 March 08
From: Bucuresti




LA MULTI ANI 2015 !!!
Pentru "ionijhonnie", ceva poze ai ????
Multumesc anticipat.
Adrian

This post has been edited by adrian.petrov: 10 Jan 2015, 18:56


--------------------
RENAULT MEGANE ; RENAULT MEGANE ; 2004 -1.9 DIESEL , 2004 1.6 16V BENZINA ; - B
Nu poti face supa de PUI, daca pui numai gainat de pui
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
enache63
post 28 Feb 2015, 18:12
Post #48


Membru incepator


Group: Members
Posts: 4
Joined: 14 February 15




ma, de ce ma mintiti, cum ca ati rezolvat problema cu caloriferul si v-ati belit doar 2 degete?.....eu acum m-am apucat de el si abia ce am scos furtunele dinspre motor si mi-am si belit 4 degete!...smile.gif)))).... sper ca pana maine seara sa ma pot "lauda" si eu p-aci!...wink.gif

This post has been edited by enache63: 28 Feb 2015, 18:12


--------------------
Dacia supernova 2001 - PH63ENV
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ORIJINAL21
post 28 Feb 2015, 23:05
Post #49


Membru Oficial


Group: Members
Posts: 1.865
Joined: 11 November 09
From: Romanian City Life




QUOTE(razvan kjr @ 2 Aug 2012, 00:48)
salut am o super nova 2002 imi da apa afara din vasul de expansiune fara ca in bord sa imi arate ca ape e ridicata de la ce poate fi si ce as putea sa ii fac
*



in acesta cauza mai poate intra si termocupla de pe radiator..
electroventilatorul sau radiator / calorifer infundat....


--------------------
DACIA NOVA GT / GTI Se dezmembreaza 1998/1999
Dezmembrez Dacia Nova Gt (carburatie) 1998 - culoare alba
Dezmembrez Dacia Nova GTI (injectie) 1999 - culoare gri sobolan
Piese, in stare buna!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
enache63
post 1 Mar 2015, 20:31
Post #50


Membru incepator


Group: Members
Posts: 4
Joined: 14 February 15




gata, am reusit operatiunea!...wink.gif multam tuturor care ne-au dat explicatii despre ce si cum sa facem....


--------------------
Dacia supernova 2001 - PH63ENV
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
panainte
post 25 May 2015, 21:04
Post #51


Membru incepator


Group: Members
Posts: 3
Joined: 23 May 15
From: popesti-leordeni




si eu aud acel bolborosit in dreapta cam de o luna apa gasesc in dreapta dar in vas scade putin,treaba e ca bolborositul se aude destul de puternic cand pornesc si accelerez mai tare sa incerc metoda cu praful in vas sau sa las capacul intredeschis


--------------------
dacia supernova 2003 rapsodie - if-86-wly

User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
adrian.petrov
post 16 Aug 2015, 22:14
Post #52


Membru autentic


Group: Members
Posts: 485
Joined: 19 March 08
From: Bucuresti




Salutare la toată lumea,
A incercat cineva sa inlocuiască caloriferul vechi de supernova cu un calorifer de renault twingo ? - spre exemplu (macar ala este din cupru tot ) și cred că ține mai bine decât plasticul asta ........

Adrian valuri.gif


--------------------
RENAULT MEGANE ; RENAULT MEGANE ; 2004 -1.9 DIESEL , 2004 1.6 16V BENZINA ; - B
Nu poti face supa de PUI, daca pui numai gainat de pui
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
RomeoNica71
post 21 Mar 2016, 09:11
Post #53


Membru


Group: Members
Posts: 190
Joined: 7 December 08
From: suceava




Am schimbat recent caloriferul. De cand am cumparat-o din 2009 am tot completat cu antigel si apa de faceam doua schimburi complete. Mocheta era imbibata la maxim,am spalat-o de cateva ori,s-a uscat f greu. Problema care o am eu e ca de cand am noul calorifer cand se incalzeste miroase intr-un fel ciudat, a dogorat,ca si cum ai avea ceva pe o soba incinsa,nu i-a foc,dar se arde un pic. Ma gandesc ca fiind nou, pana isi face "rodajul",dupa care o sa-si revina. Voi ce ziceti,asa o fi?


--------------------
Dacia SuperNova 2001 Clima - Sv-93-CRM
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
adrian.petrov
post 13 Apr 2016, 18:04
Post #54


Membru autentic


Group: Members
Posts: 485
Joined: 19 March 08
From: Bucuresti




Scuze de intarziere,
Am montat acel calorifer de renault twingo, pe care l-am luat de la o firma de dez. (vis-a-vis de statia de metrou Mihai Bravu), a costat 30 lei si este din alama (model mai vechi ).
I-am sudat niste coturi din Cu si l-am montat (incape perfect- este de acolo) si toata iarna am avut caldura si nu mi s-au mai aburit geamurile ca pana acum.
Cred ca asta este solutia salvatoare, nici apa nu mai imi scade in vas - nu-mi vine sa cred ca sta asa.
Adrian valuri.gif

This post has been edited by adrian.petrov: 13 Apr 2016, 18:06


--------------------
RENAULT MEGANE ; RENAULT MEGANE ; 2004 -1.9 DIESEL , 2004 1.6 16V BENZINA ; - B
Nu poti face supa de PUI, daca pui numai gainat de pui
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
2 Pages < 1 2
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 13th December 2024 - 09:02
Forum Renault