Calorifer DSN, - nu chiar un tutorial
Calorifer DSN, - nu chiar un tutorial
fx_ |
24 Dec 2007, 22:37
Post
#31
|
||
pui de mester Group: Members Posts: 23 Joined: 14 January 06 |
|
||
--------------------
dacia
supernova
pensionata
|
|||
SYL |
24 Dec 2007, 23:07
Post
#32
|
doc Group: Members Posts: 2.876 Joined: 16 December 03 From: Bucuresti |
Eu am rezolvat pb in felul urmator: Am cumparat un termostat nou (ca e bine sa il schimbi la un anumit nr de km, oricum nu e f scump), am fost in service, a demontat, schimbat termostatul, si la garnitura respectiva a pus mastic din ala rosu, rezistent la temperatura. In urma operatiunii s-a pierdut ceva antigel, cam 1l, poate ceva mai mult, pe care evindet l-am completat. Eventual ai putea sa schimbi tot antigelul daca nu ai facut-o in ultimii 2 ani.
This post has been edited by SYL: 24 Dec 2007, 23:08 |
--------------------
Dacia
Duster
1.2 TCe 4x4 E6 (2015)
|
|
fx_ |
25 Dec 2007, 00:39
Post
#33
|
pui de mester Group: Members Posts: 23 Joined: 14 January 06 |
Trebuie sa pun mana pe un service plan pentru masina asta. A stat neatinsa mai multa vreme, nu stiu cand i s-au schimbat ultima data filtrele, iar ultimul schimb de ulei i l-am facut eu in primavara trecuta.
Probabil o sa caut o garnitura noua si etansare suplimentara cu ceva smacuri din setul de Bisoane gasket din garaj si poate cu ocazia asta purjez complet si racirea si pun un antigel proaspat. |
--------------------
dacia
supernova
pensionata
|
|
danimar |
16 Apr 2010, 22:52
Post
#34
|
Membru incepator Group: Members Posts: 38 Joined: 25 February 10 |
In legatura cu mocheta din dreapta, si a mea era imbibata cu antigel, dar cand am scos caloriferul pt. a-l repara, am rezolvat si mocheta: am taiat-o in doua....pe sub consola centrala, pe traseul cel mai scurt si pe langa scaune, tot pe traseul cel mai scurt, astfel incat nu se vede. Asa ca am scos-o afara in doua bucati( dreapta si stanga) si le-am spalat cu detergent. De atunci imi miroase a flori in masina
Si uite ce am facut si cu caloriferul...rezultat-->reparatie si modificare cu 0 lei: http://www.daciaclub.ro/modificare-calorif...ml#entry2386863 |
--------------------
Dacia
SuperNova
2001/Clima
|
|
dragoescu |
10 Feb 2011, 10:20
Post
#35
|
Membru incepator Group: Members Posts: 47 Joined: 10 September 09 From: Bucuresti |
Salut,
Revin si eu cu o problema. Weekend-ul trecut am plecat la drum si dupa 100km (Bucuresti-Pitesti) am tras pe dreapta. Am observat ca iese abur de sub capota. Cand m-am uitat sub capota am vazut ca nu mai am lichid de racire in vas si in spatele vasului (pe peretele dintre compartiment motor si habitaclu) era plin de antigel (ca si cum ceva explodase - dar nu am descoperit nici o gaura in furtune etc)... este posibil ca de la ger sa inghete luchidul de racire si sa aiba un dop pe undeva ? In tot acest timp cat am mes cu masina de la bucuresti la pitest acul de temperatura a stat la jumatate (de indicat indica ok). Vazand ca nu mai am lichid am pus pana aproape de maxim (adica unde indica pe vas) antigel + apa. Apoi am continuat drumul (cam 250KM). Asta se intampla sambata. Peste noapte totul ~ ok duminica diminata am mai completat cu putin antigel si m-am intors in Bucuresti (350km). Am verificat duminica seara dupa ce am oprit motorul si nivelul lichidului era cam la maxim (putin peste - stiu la cald nu e concludenta verficarea). Azi dimineata (joi) am verificat iar si vasul e gol (nu am mai mers cu masina de duminica pana azi). Daca cineva a mai patit asa ceva poate sa imi dea si mie cateva indicii: -unde anume este garnitura la furtunul cu termostatul (exista un furtun care are la un moment dat o ramificatie in 3) deasupra ramificatiei este un capacel cu 3 suruburi si am vazut ca e ud pe acolo -cam pe unde sa ma uit sa vad pe unde pierde? -cu masina pe liber si turata la 3-4000 rpm se poate observa daca stropeste pe undeva? Multumesc This post has been edited by dragoescu: 10 Feb 2011, 10:59 Attached thumbnail(s) supernova_motor_62375.jpg ( Size: 47.83k ) Number of downloads: 1414 |
--------------------
Dacia SN
Clima
2002
|
|
serviccom |
10 Feb 2011, 16:53
Post
#36
|
Unii parca au doua maini stangi! Group: Members Posts: 2.031 Joined: 27 September 09 From: Wolverhampton |
Acolo este termostatul, schimba garnitura si poate chiar si termostatul. Trage aer si face presiune in vas mare si din cauza aia ti la scuipat pe tot prin supapa busonului de la vasul de expansiune.
|
--------------------
Renault
Trafic
SL27 DCI 2006
- PE06 ZXZ
|
|
dragoescu |
10 Feb 2011, 17:03
Post
#37
|
Membru incepator Group: Members Posts: 47 Joined: 10 September 09 From: Bucuresti |
operatiunea se face cu usurinta sau trebuie sa merg la un service. nu de alta dar am citit pe aici sunt diverse tipuri de termostate. unele vin cu garnitura altele nu. unii zic ca e mai bine sa folosesc mastic rezistent la temperaturi ridicate.
ms de info ! |
--------------------
Dacia SN
Clima
2002
|
|
serviccom |
10 Feb 2011, 17:22
Post
#38
|
Unii parca au doua maini stangi! Group: Members Posts: 2.031 Joined: 27 September 09 From: Wolverhampton |
Se gaseste garnitura si separat, sau cu termostat de origine la pachet, nu sunt de acord cu siliconul (gasket) acolo, cand o garnitura noua ii suprima locul.
|
--------------------
Renault
Trafic
SL27 DCI 2006
- PE06 ZXZ
|
|
dragoescu |
10 Feb 2011, 18:28
Post
#39
|
Membru incepator Group: Members Posts: 47 Joined: 10 September 09 From: Bucuresti |
multmesc de info
am verificat in seara asta si intr-adevar stropeste pe acolo apa mai rau ca dintr-un samurai cand il taie aia prin filme. Intrebare: ca sa schimb garnitura trebuie doar desfacute cele 3-4 suruburi de la capacel si atat? trebuie sa fiu atent le ceva pe acolo sau sa am nu stiu ce chiei speciale? tin sa mentionez ca termostatul pare sa mearga ok (adik nu am avut probleme cu temp la motor chiar si weekendrul trecut cand am ramas fara lichid in vas). Imi recomanzi sa schimb si termostatul? garnitura cu pricina se va monta intre capacelul de plastic si corpul motorului sau este vorba de altceva in interiorul capacului? rezumatul la intrebearile mele este ma descurc cu chei tubulare / patent etc... scule uzuale sau imi trebuie nu stiu ce cheie etc? inca odata ms de info This post has been edited by dragoescu: 10 Feb 2011, 18:29 |
--------------------
Dacia SN
Clima
2002
|
|
serviccom |
10 Feb 2011, 21:08
Post
#40
|
Unii parca au doua maini stangi! Group: Members Posts: 2.031 Joined: 27 September 09 From: Wolverhampton |
Nu trebuie nici o cheie speciala, iar garnitura se pune la carcasa termostatuilui, nu unde se prinde el pe chiulasa. Termostatul nu e nevoie sa il schimbi daca e bun.
|
--------------------
Renault
Trafic
SL27 DCI 2006
- PE06 ZXZ
|
|
tr04www |
13 Feb 2011, 09:07
Post
#41
|
Membru autentic Group: Members Posts: 1.121 Joined: 13 October 09 From: Bucuresti |
garnitura se pune peste termostat, nu intr-o parte a lui.o sa observi ca garnitura este taiata pe jumatate, tocmai pentru a putea fi pusa peste termostat.
|
--------------------
Renault
Talisman
Intense 2016
|
|
PH-06-BOA |
12 Nov 2011, 19:23
Post
#42
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.731 Joined: 28 April 07 |
Am vazut in cateva posturi, discutii despre greutatea cu care se poate schimba un calorifer. Cineva pune de BMV, altul desface capacul din cleme si-l strange la loc, dupa ce-l pune pe pozitie. Eu am montat cateva, taindu-le din lungimea tevilor de legatura, pana la nivelul intariturilor, deci cam atat cat poate intra furtunul fara sa fie stingherit de vre-o nervura. Taindu-le, intra pe pozitie fara mare efort, dar pentru a se putea baga furtunele de legatura, se indeparteaza nervurile (intariturile), si se slefuieste locul, pentru a se etansa cu furtunele. In felul asta, colierele se vor strange prin interior, si va fi si mai usor, numai ca va trebui sa se aseze convenabil garniturile de etansare la trecerea prin pod.
|
--------------------
Dacia
1310
1988
- ph-99-aob
|
|
Tonypardaf |
13 Nov 2011, 10:35
Post
#43
|
Membru Group: Members Posts: 147 Joined: 15 December 08 From: Ianca Braila |
QUOTE(PH-06-BOA @ 12 Nov 2011, 19:23) Am vazut in cateva posturi, discutii despre greutatea cu care se poate schimba un calorifer. Cineva pune de BMV, altul desface capacul din cleme si-l strange la loc, dupa ce-l pune pe pozitie. Eu am montat cateva, taindu-le din lungimea tevilor de legatura, pana la nivelul intariturilor, deci cam atat cat poate intra furtunul fara sa fie stingherit de vre-o nervura. Taindu-le, intra pe pozitie fara mare efort, dar pentru a se putea baga furtunele de legatura, se indeparteaza nervurile (intariturile), si se slefuieste locul, pentru a se etansa cu furtunele. In felul asta, colierele se vor strange prin interior, si va fi si mai usor, numai ca va trebui sa se aseze convenabil garniturile de etansare la trecerea prin pod. bravo taticu asa se schimba caloriferul,nu cum zic altii,asa am facut si eu si e foarte simplu |
--------------------
Supernova
Confort
2002
|
|
ionijhonnie |
6 Feb 2012, 10:33
Post
#44
|
Membru Group: Members Posts: 314 Joined: 8 July 07 From: Ploiesti - Bucuresti |
Metodă realizată de mine în noiembrie 2011 și funcționează fără probleme.
la topicul de mai sus aș adăuga încă o metodă de schimbare calorifer fără bătaie de cap, adică fără să mai demontați aeroterma Pentru demontare, îndepărtare calorifer vechi și defect: se taie țevile de plastic. Pentru montare se poziționează caloriferul nou cu țevile spre interior, (rotit cu 180 grade) adică spre locul pasagerului din dreapta; vor trebui realizate fantele în marginea de plastic prin pilire; pentru aceasta vedeți la fața locului este foarte simplu și intuitiv. Fantele sunt necesare pentru fixarea caloriferului cu holtz-șuruburi pe poziție Pentru cuplarea caloriferului în instalație vor trebui prelungite cele două furtune cu ajutorul a doua ștuțuri și coliere. Menționez că anterior am încercat și metoda de mai sus dar nu am reușit să etanșez prea bine furtunele și-mi pierdea antigel. Am încercat și repararea caloriferului vechi prin iunie, dar nu a ținut prea mult. Așa că am cumpărat unul nou și l-am montat ca mai sus fără probleme. Spor la treabă |
--------------------
Actual: Dacia
SuperNova, 2001
îmbunătățită Rapsodie-Confort-Clima, 1.4mpi
- Albastru KatYfea X Ex: R16-1964, R16-1967, D1300-1975, LoganMCV-2007
|
|
razvan kjr |
1 Aug 2012, 23:48
Post
#45
|
Membru incepator Group: Members Posts: 1 Joined: 1 August 12 |
salut am o super nova 2002 imi da apa afara din vasul de expansiune fara ca in bord sa imi arate ca ape e ridicata de la ce poate fi si ce as putea sa ii fac
|
--------------------
dacia
super nova
2002
- ag 11 kjr
|
|
djasu82 |
11 Aug 2014, 18:21
Post
#46
|
MEMBRU DACIA CLUB Group: Members Posts: 11.714 Joined: 26 December 06 From: Bucuresti ... |
si mie mi-a ajuns sa urce apa peste nivelul maxim , nu curge pe la calorifer desi batrunu spunea ca prin 2004 curgea putin intre timp cred ca s-a extompat.
Revenid la cresterea nivelului din vas si se auzea bolborosind apa prin radiatorul din bord chiar daca i-am facut aerisire am decis sa -i schimb termostatul. Am cumparat sambata unul nou original cu garnitura 39 de lei parca l-am pus astazi am completat cu apa distilata si putin antigel g12-rosu si dupa ce a pornit ventilatorul s-a stabilizat apa in vas aproape de maxim. Am mai cumparat buson de logan 12 lei parca. Pentru a da jos termostatul iti trebuie o cheie inelara sau tubulara de 10 vezi ca iti va curge apa asa 1L cand desfaci la termostat. |
--------------------
Dacia Super Nova
Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm
1999 / 2003 / 2008 /2011
- nnn
|
|
adrian.petrov |
10 Jan 2015, 18:55
Post
#47
|
Membru autentic Group: Members Posts: 485 Joined: 19 March 08 From: Bucuresti |
LA MULTI ANI 2015 !!!
Pentru "ionijhonnie", ceva poze ai ???? Multumesc anticipat. Adrian This post has been edited by adrian.petrov: 10 Jan 2015, 18:56 |
--------------------
RENAULT MEGANE ;
RENAULT MEGANE ;
2004 -1.9 DIESEL , 2004 1.6 16V BENZINA ;
- B Nu poti face supa de PUI, daca pui numai gainat de pui
|
|
enache63 |
28 Feb 2015, 18:12
Post
#48
|
Membru incepator Group: Members Posts: 4 Joined: 14 February 15 |
ma, de ce ma mintiti, cum ca ati rezolvat problema cu caloriferul si v-ati belit doar 2 degete?.....eu acum m-am apucat de el si abia ce am scos furtunele dinspre motor si mi-am si belit 4 degete!...)))).... sper ca pana maine seara sa ma pot "lauda" si eu p-aci!...
This post has been edited by enache63: 28 Feb 2015, 18:12 |
--------------------
Dacia
supernova
2001
- PH63ENV
|
|
ORIJINAL21 |
28 Feb 2015, 23:05
Post
#49
|
Membru Oficial Group: Members Posts: 1.865 Joined: 11 November 09 From: Romanian City Life |
QUOTE(razvan kjr @ 2 Aug 2012, 00:48) salut am o super nova 2002 imi da apa afara din vasul de expansiune fara ca in bord sa imi arate ca ape e ridicata de la ce poate fi si ce as putea sa ii fac in acesta cauza mai poate intra si termocupla de pe radiator.. electroventilatorul sau radiator / calorifer infundat.... |
--------------------
DACIA
NOVA GT / GTI
Se dezmembreaza 1998/1999 Dezmembrez Dacia Nova Gt (carburatie) 1998 - culoare alba
Dezmembrez Dacia Nova GTI (injectie) 1999 - culoare gri sobolan Piese, in stare buna! |
|
enache63 |
1 Mar 2015, 20:31
Post
#50
|
Membru incepator Group: Members Posts: 4 Joined: 14 February 15 |
gata, am reusit operatiunea!... multam tuturor care ne-au dat explicatii despre ce si cum sa facem....
|
--------------------
Dacia
supernova
2001
- PH63ENV
|
|
panainte |
25 May 2015, 21:04
Post
#51
|
Membru incepator Group: Members Posts: 3 Joined: 23 May 15 From: popesti-leordeni |
si eu aud acel bolborosit in dreapta cam de o luna apa gasesc in dreapta dar in vas scade putin,treaba e ca bolborositul se aude destul de puternic cand pornesc si accelerez mai tare sa incerc metoda cu praful in vas sau sa las capacul intredeschis
|
--------------------
dacia
supernova
2003 rapsodie
- if-86-wly |
|
adrian.petrov |
16 Aug 2015, 22:14
Post
#52
|
Membru autentic Group: Members Posts: 485 Joined: 19 March 08 From: Bucuresti |
Salutare la toată lumea,
A incercat cineva sa inlocuiască caloriferul vechi de supernova cu un calorifer de renault twingo ? - spre exemplu (macar ala este din cupru tot ) și cred că ține mai bine decât plasticul asta ........ Adrian |
--------------------
RENAULT MEGANE ;
RENAULT MEGANE ;
2004 -1.9 DIESEL , 2004 1.6 16V BENZINA ;
- B Nu poti face supa de PUI, daca pui numai gainat de pui
|
|
RomeoNica71 |
21 Mar 2016, 09:11
Post
#53
|
Membru Group: Members Posts: 190 Joined: 7 December 08 From: suceava |
Am schimbat recent caloriferul. De cand am cumparat-o din 2009 am tot completat cu antigel si apa de faceam doua schimburi complete. Mocheta era imbibata la maxim,am spalat-o de cateva ori,s-a uscat f greu. Problema care o am eu e ca de cand am noul calorifer cand se incalzeste miroase intr-un fel ciudat, a dogorat,ca si cum ai avea ceva pe o soba incinsa,nu i-a foc,dar se arde un pic. Ma gandesc ca fiind nou, pana isi face "rodajul",dupa care o sa-si revina. Voi ce ziceti,asa o fi?
|
--------------------
Dacia
SuperNova
2001 Clima
- Sv-93-CRM
|
|
adrian.petrov |
13 Apr 2016, 18:04
Post
#54
|
Membru autentic Group: Members Posts: 485 Joined: 19 March 08 From: Bucuresti |
Scuze de intarziere,
Am montat acel calorifer de renault twingo, pe care l-am luat de la o firma de dez. (vis-a-vis de statia de metrou Mihai Bravu), a costat 30 lei si este din alama (model mai vechi ). I-am sudat niste coturi din Cu si l-am montat (incape perfect- este de acolo) si toata iarna am avut caldura si nu mi s-au mai aburit geamurile ca pana acum. Cred ca asta este solutia salvatoare, nici apa nu mai imi scade in vas - nu-mi vine sa cred ca sta asa. Adrian This post has been edited by adrian.petrov: 13 Apr 2016, 18:06 |
--------------------
RENAULT MEGANE ;
RENAULT MEGANE ;
2004 -1.9 DIESEL , 2004 1.6 16V BENZINA ;
- B Nu poti face supa de PUI, daca pui numai gainat de pui
|
|
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 9th October 2024 - 13:18 |