DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

2 Pages  1 2 > 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Calorifer DSN, - nu chiar un tutorial

Stefan_B
post 24 Mar 2006, 16:39
Post #1


Membru autentic


Group: Members
Posts: 390
Joined: 16 July 02




Nu e un tutorial - nu am facut poze, dar poate o sa devina candva; E mai mult un briefing smile.gif

Pe scurt, a mea SN de 30.000 Km avea caloriferul spart, ca multe altele. Pentru ca nu aveam chef sa ma apuc de schimbat obectul in mod periodic, l-am inlocuit cu unul de... BMW

Caloriferul este de pe un BMW 3xx, seria "ursuletz". Semne distinctive: are o electrovalva neagra, seamana cu cel de SN - este insa mai lung cu cca 4 cm si mai ingust cu cca 2 decat cel original. Este fabricat de BEHR. Pretul a fost de 80Ron.

Pe scurt, operatiile de demontare/remontare sunt aceleasi ca la inlocuirea cu piesa originala, doar ca trebuie scos corpul aerotermei si facuta o gaura in peretele opus celui pe unde intra tevile. Asta pentru a acomoda lungimea mai mare a noului obiect. Pentru a obtura spatiul liber ramas pe lateral (e mai ingust cu 2 cm), am folosit burete de 1cm grosime din Bricostore. Cred ca s-a potrivit neasteptat de bine - e greu de observat ca nu e piesa originala... daca nu luam in calcul lipsa mirosului.

Avantajul (pe langa faptul ca daca n-a curs in 10 ani, nu cred ca incepe acum) este ca se poate inchide apa calda de la motor in timpul verii, cu comanda electrica. Interesant ca nemtii faceau chestia asta de muuuult, pe cand noi....

Tevile s-au potrivit la fix. Aviz amatorilor. Nu cereti poze, ca nu mai desfac o tona de plastice ca sa le fac. Cine o utiliza informatia poate sa puna poze linistit si sa-si ia drepturile de autor daca vrea.

Cele bune,
Stefan.

P.S. Ah, si inca ceva - spre uimirea mea, bordul de Logan chiar se potriveste la SN. Mi-am pus, si merge inclusiv calc de bord. Nici la asta nu desfac plasticele, da' pot pune poze cu obiectul finit, daca intereseaza. Urmatoarea miscare e sau sa pun ABS, sau vand masina wink.gif

P.P.S Urasc Loganul... sau mai bine zis, tupeul multor soferi de Logan. Mi se par la fel de agresivi cum erau cei cu Cielo, pe vremea cand Cielo era considerat "mashina". Desigur, nu inseamna ca orice sofer de Logan conduce agresiv, nu vreau sa jignesc. Doar sa ma descarc wink.gif

This post has been edited by Stefan: 24 Mar 2006, 16:41


--------------------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
LaurD
post 24 Mar 2006, 19:22
Post #2


Membru autentic


Group: Members
Posts: 229
Joined: 11 June 05
From: Pitesti




QUOTE(Stefan @ 24 Mar 2006, 16:39)
Avantajul este ca se poate inchide apa calda de la motor in timpul verii, cu comanda electrica.
*


sper sa nu uiti ca ai nevoie de by-pass pt a inchide circuitul de racire


--------------------
Renault Fluence Fluence ---Ex .Logan 2007/ ABS+, 1.6MPI ---ex. DSN - AG
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Stefan_B
post 29 Mar 2006, 14:12
Post #3


Membru autentic


Group: Members
Posts: 390
Joined: 16 July 02




QUOTE(LaurD @ 24 Mar 2006, 21:22)
sper sa nu uiti ca ai nevoie de by-pass pt a inchide circuitul de racire


Are o supapa de by-pass in blocul motor, langa carcasa termostatului.

JFYI.
Stefan.


--------------------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
nephis
post 29 Mar 2006, 15:15
Post #4


Membru incepator


Group: Members
Posts: 99
Joined: 22 September 05




@stefan nu ne lasa in ceata si neaparat poze, frate!
ne-ai facut curiosi.................


--------------------
Renault Symbol Fidji 2007 - B 52 G
**Renault Symbol Fidji 1.4 // B 52 ???**
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vali_munt
post 31 Mar 2006, 12:26
Post #5


Membru incepator


Group: Members
Posts: 57
Joined: 14 April 05
From: Iasi




Pina la urma trebuie sau nu by-pass?

Intreb asta pentru ca in urma cu 2 saptamini am facut urmatorul experiment: am intrerupt circuitul de racire dintre motor si calorifer (cu ajutorul unei chei franceze), am pornit motorul, lichidul de racire a inceput sa se incalzeasca (caloriferul raminind rece - dadusem drumul la aeroterma) ... pina cind s-a deschis termostatul si a dat drumul si in radiator.

Daca era sa nu circule apa prin motor ce s-ar fi intimplat?

Daca exista o supapa speciala de by-pass atunci ar fi perfect ... ma apuc miine de treaba smile.gif


--------------------
Dacia Logan 2007 Laureate + - IS -- --
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Stefan_B
post 18 Apr 2006, 11:55
Post #6


Membru autentic


Group: Members
Posts: 390
Joined: 16 July 02




Nu trebuie - 2 motive:

1. apa are cond termica mare, asa ca se propaga repede caldura in motor.

2. exista o supapa de by-pass care se deschide la cca 1 atm. altfel spus, la relanti e inchisa, se dechide pe la cateva mii de ture (2-3000?).

Dupa cum ai vazut singur la testul cu cheia ta, termostatul se deschide OK - altfel spus, merge conform planului.

Inca o data, chestia cu supapa electromagnetica sa practica la masini moderne... nu e nici o inventie, doar un retrofit. atat. la sn nu se aplica din motive de cost/complexitate.



--------------------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Chipu
post 11 May 2006, 10:16
Post #7


Membru autentic


Group: Members
Posts: 262
Joined: 11 April 06




De unde ai luat caloriferul respectiv?


--------------------
Dacia SuperNova FullOption
Mondeo Ghia 1.8 Duratec HE@125 stock
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Stefan_B
post 11 May 2006, 11:02
Post #8


Membru autentic


Group: Members
Posts: 390
Joined: 16 July 02




Caloriferul e de la dezmembrari.

Update - dupa mai mult de o luna de folosire, se simte o diferenta mare in ce priveste confortul termic. Cand incalzirea e inchisa, se simt cateva 2-3 grade in masina, la drum lung.


--------------------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
SYL
post 11 May 2006, 11:34
Post #9


doc


Group: Members
Posts: 2.876
Joined: 16 December 03
From: Bucuresti




Ai termometru in masina sau cum ai masurat cele 2-3 grade ? unsure.gif


--------------------
Dacia Duster 1.2 TCe 4x4 E6 (2015)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
klaus
post 11 May 2006, 11:38
Post #10


步步


Group: Moderatori
Posts: 19.062
Joined: 4 August 02
From: Bucuresti




Cu degetul inm.uiat in saliva. 04.gif


--------------------
Scenic III 1.9 dCi - - - -
E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Stefan_B
post 11 May 2006, 13:08
Post #11


Membru autentic


Group: Members
Posts: 390
Joined: 16 July 02




Da, am un mic termometru. I-am gasit o intrebuintare la 2 ani dupa ce l-am primit wink.gif

Metoda cu degetul o aplic numai la determinari complexe - cand mi se cere o estimare de timp/bani smile.gif

Acuma-mi vine sa rad cand vad ce-am scris mai sus - 2-3 grade nu e mare diferenta, dar se simte. OK, eram optimist...

This post has been edited by Stefan: 11 May 2006, 13:10


--------------------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
SYL
post 11 May 2006, 14:18
Post #12


doc


Group: Members
Posts: 2.876
Joined: 16 December 03
From: Bucuresti




Vara cand e ti-e cald fiecare grad conteaza.....Banuiesc ca cele 2-3 grade diferenta erau in habitaclu, nu la temepratura aerului la gurile de ventilatie. unsure.gif


--------------------
Dacia Duster 1.2 TCe 4x4 E6 (2015)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dadu221
post 11 May 2006, 21:00
Post #13


Membru autentic


Group: Members
Posts: 726
Joined: 11 March 04
From: Ploiesti




merge si calorifer de pe audi 80 sau 100 alea mai vechi pana in 90 . mi-a spus cineva care are asa ceva pe o nova. singura problmea e ca is mai scurte tevile alea doua dar nu cu mult si se rezolva cu furtun.


--------------------
DSN rapsodie - 2002 - ph-22-unu
Ie doar o amarata de dacie
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Turletei
post 14 Mar 2007, 12:56
Post #14


Membru incepator


Group: Members
Posts: 30
Joined: 9 September 05




Am schimbat caloriferul de BMW, am modificat aeroterma...dar caldura 0 ceva cred ca am gresit...nu imi dau seama...care sa fie problema !!! din moment ce StefanB are caldura din plin.Am atasat si 2 poze !! VA ROG !! AJUTOR !!!

Attached thumbnail(s)
IMG_5010.JPG ( Size: 82.02k ) Number of downloads: 4675
IMG_5019.JPG ( Size: 81.79k ) Number of downloads: 5110


--------------------
Dacia DSN Clima - B 43 XRP
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
C a t a l i n
post 14 Mar 2007, 14:12
Post #15


______________________


Group: Members
Posts: 12.175
Joined: 21 August 06




Caloriferul se încălzește? Circulă apa prin el?


--------------------
- - -
Când vrei și, și, iese nici, nici!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Stefan_B
post 14 Mar 2007, 15:00
Post #16


Membru autentic


Group: Members
Posts: 390
Joined: 16 July 02




E foarte simplu:

1. Daca e pus pe dos (intrarea inversata cu iesirea), valva se inchide asa ca nu se mai incalzeste. Verifica daca e fierbinte caloriferul, si ambele tevi sunt fierbinti

La mine furtunele sunt montate inversat fata de pozitia originala cu caloriferul masinii (ca sa fie pe sensul caloriferului de BMW), dar merge perfect cu furtunele originale.

2. Vezi daca voletul de comanda a aerului e intr-adevar pe cald. Daca ai inversat cablurile, se poate sa fie pe rece, asa ca se explica de ce n-ai cald.

Pacat de chitul ala... nu cred ca mai scoti caloriferul vreodata de acolo. Altfel, arata OK. Eu folosesc si electrovalva, iar vara e perfect (nu mai intra caldura de loc).


--------------------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
C a t a l i n
post 14 Mar 2007, 15:14
Post #17


______________________


Group: Members
Posts: 12.175
Joined: 21 August 06




Ar mai fi posibilă o montare greșită a celor 2 voleți pentru aer cald/rece din interior...

Despre electrovalvă, nu cred că e prea bine să închizi acel circuit, vara se răcește mai greu motorul...


--------------------
- - -
Când vrei și, și, iese nici, nici!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Turletei
post 15 Mar 2007, 21:41
Post #18


Membru incepator


Group: Members
Posts: 30
Joined: 9 September 05




Eu zic ca circula apa prin el...cat de chit...pot sa scot caloriferul cand vreau pt ca nu are legatura cu ce am facut eu acolo....electrovalva la mine e stricata adika arsa cred...ca nu imi merge...ce sa mai zic...am mai pus mana pe el si uneori e cald alteori e rece..problema e ca atunci cand e fierbinte caloriferul adika ambele tevi sunt calde...tot nu baga caldura...iar butonul de caldura e pus bine sad.gif


--------------------
Dacia DSN Clima - B 43 XRP
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
C a t a l i n
post 15 Mar 2007, 21:51
Post #19


______________________


Group: Members
Posts: 12.175
Joined: 21 August 06




Caloriferul se încălzește la fel de repede ca și apa din motor, deci în 5 minute de mers la ralanti ar trebui sa bage caldură...
Sigur ai pus bine cele 2 panouri de direcționare a aerului din interiorul aerotermei?


--------------------
- - -
Când vrei și, și, iese nici, nici!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dariusz
post 16 Mar 2007, 19:14
Post #20


Membru autentic


Group: Members
Posts: 479
Joined: 13 February 07
From: baia-mare




cind a inceput sa imi curga caloriferul am pus niste praf (care se gaseste la piese auto) in circuitul de racire si de 4 ani nu mai am probleme


--------------------
dacia supernova 2002 europa - mm 13 ral
membru cooperant
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dadu221
post 16 Mar 2007, 19:29
Post #21


Membru autentic


Group: Members
Posts: 726
Joined: 11 March 04
From: Ploiesti




mare ti-i gradina doamne! cei cu noul calorifec mai pot apasa acceleratia?


--------------------
DSN rapsodie - 2002 - ph-22-unu
Ie doar o amarata de dacie
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Stefan_B
post 18 Mar 2007, 07:14
Post #22


Membru autentic


Group: Members
Posts: 390
Joined: 16 July 02




Da, nu are nici o treaba acceleratia, la mine cel putin - e adevarat ca la mine nu iese atat pe partea aia ci numai pana la nivelul surubului de prindere al ornamentului. Se monteaza toate capacele la locul lor si nu apare nici o diferenta fata de cel original.

Cat despre problema lui Turletei, dupa cum o descrie, e sigur datorata valvei care se inchide singura. Sau pune tevile asa cum trebuie (nu inversate ca acum) sau da afara cele 4 nituri de la capacul electrovalvei, scoate cuiul si monteaza valva si monteaza capacul la loc cu suruburi... inca o data, e pacat sa nu folosesti valva, dar daca nu vrea clientul...

This post has been edited by Stefan_B: 18 Mar 2007, 07:15


--------------------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Turletei
post 20 Mar 2007, 12:41
Post #23


Membru incepator


Group: Members
Posts: 30
Joined: 9 September 05




o sa va tin la curent cu modificarile ce le mai fac..cat de pedala de acceleratie..nu are nici o treaba !!!


--------------------
Dacia DSN Clima - B 43 XRP
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
lemon
post 14 Dec 2007, 16:21
Post #24


Membru incepator


Group: Members
Posts: 2
Joined: 14 December 07
From: Timisoara




Imi cer scuze pt faptul ca nu postez chiar in locul potrivit, dar sunt nou pe forum sper sa ma acomodez mai repede. Am avut caloriferul de incalzire spart... si ca de obicei mi-a inundat toata partea din dreapta fata. L-am schimbat de vreo 2 luni dar inca mai e uda mocheta, s-a imbibat cu antigel si nu se mai usuca nicicum. Are cineva vreo idee ... ?


--------------------
Dacia Supernova 2001 Decembrie
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
iuly89ct
post 16 Dec 2007, 22:05
Post #25


Membru cu masina...


Group: Members
Posts: 404
Joined: 30 September 07
From: Constanta




daca inca mai e uda tare mocheta(daca ti se umezeste mana cand o atingi)ia un burete(de vase) si imbiba'l unde este antigel,dupa care il storci.repeta operatiunea pana cand nu mai absoarbe buretele lichid.Acum ca ai terminat cu partea asta,ai 2 variante:fie iei un feon si o usuci acolo unde mai e uda,fie cand mergi cu masina scoti presul din fata dreapta si indrepti aerul cald la picioare.prima varianta,cea cu feonul,e mai rapida.
Vascozitatea aia de antigel nu prea ai cum sa o scoti din mocheta,e mai greu(poate doar sa scoti mocheta afara si sa o speli,dar e mare bataie de cap si nici asa nu iese 100%).O sa'ti mai miroasa un timp in masina a antigel,dar dup'aia in timp iese.Cam atat.Eu asa am procedat si a dat roade.


--------------------
BMW 525d E60 2006
"Nu e niciodata prea tarziu pentru a nu face nimic". Confucius
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
lemon
post 20 Dec 2007, 13:35
Post #26


Membru incepator


Group: Members
Posts: 2
Joined: 14 December 07
From: Timisoara




Din tot ce mi-ai recomandat le-am cam facut pe toate in afara de uscat cu feonul pt ca ... nu-mi ajunge cablul de la etaju 4 smile.gif) Am luat buretele si am tot stors... cat am putut cu el si presul din dreapta l-am scos cateva zile dar degeaba ... e antigel si nu se evapora sad.gif De mirosit pot sa zic ca a cam disparut mirosul, dar mai e umed covorul. Ma gandeam ca au astia pe la spalatorie ceva aspiratoare ... cu care scot apa imbibata sau eu stiu ... ca daca trebuie sa scot toata mocheta si sa o spal e mare bataie de cap. Mersi oricum pt sfaturi iuly


--------------------
Dacia Supernova 2001 Decembrie
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
fx_
post 24 Dec 2007, 02:18
Post #27


pui de mester


Group: Members
Posts: 23
Joined: 14 January 06




Antigelul e solubil in apa. Profita de ocazie si imbiba mocheta cu si mai multa apa, eventual cu detergent, pe care o poti aduna/evapora dupa cum gasesti la indemana.

Sa nu uit de ce am ajuns aici. Pun si eu o situatie in discutie.

Supernova in care mai urc ocazional face disparut cam 1l lichid de racire in cateva ore de mers civilizat in oras. Mocheta n-o uda in interior niciunde vizibil, mirosul ala de patrunjel l-am simtit intr-o vreme, dar toamna si iarna asta n-au mai aparut deloc, pe radiator n-am vazut pete, dar nu m-am uitat foarte atent. In schimb, la accelerare se aude bolborosit in bord, undeva spre dreapta, sa zicem intre consola centrala si torpedou. Parbrizul n-am remarcat sa fie aburit in mod anormal, dar oricum masina asta este folosita doar ocazional (cam 1000 km in 2007) si n-are aer conditionat sau filtru polen ca masina mea de zi cu zi asa ca e posibil sa am o toleranta crescuta in cazul ei.

Ce am remarcat totusi, supapa care regleaza presiunea in racire, cea din capacul vasului de expansiune e aproximativ blocata, sau se blocheaza periodic.

Masina daca tin minte bine e de prin 2003, nu s-a facut nimic la ea in afara de revizii si de aproape doi ani este folosita foarte rar, in rest vegeteaza. Din ce am citit pe aici banuiesc ori caloriferul incalzire interior, ori radiatorul, dar nu stiu care e exact si n-as vrea sa desfac la ea fara sa fie nevoie. Zic desfac pentru ca prefer sa fac lucrurile constiincios cu mana mea si nu la norma de catre un mecanic.

Probabil am sa profit de ocazie (maine vreau sa pun un cd player in ea si boxe fata) si sa mai bag nasul prin bord, eventual cu oglinda + lanterna sa vad daca sunt ceva pete ascunse de antigel sau daca plange prin vreun colt ascuns.

Intrebarea mea este: voi, cei care aveti mai multa experienta hands-on cu modelul asta ce considerati c-ar trebui sa desfac intai si intai? Sau ce banuiti sa fie, mai probabil?


--------------------
dacia supernova pensionata
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
SYL
post 24 Dec 2007, 09:36
Post #28


doc


Group: Members
Posts: 2.876
Joined: 16 December 03
From: Bucuresti




Referitor la acel "bolborosit" de sub bor in dreapta, si la mine se aude cateodata, dar doar la inceput la pornire, cand e motorul rece, dar repet se aude doar putin, dispare dupa cateva turari ale motorului. Ceea ce se aude e antigelul care circula prin calorifer, dar nu insemna neaparat ca e spart (eu nu am pb cu caloriferul sau radiatorul)...Oricum si la Nova, care nu are pb de genul spart calorifer, radiator etc (datorita faptului ca lucreaza la temperaturi si mai ales presiuni mai mici) se auzea acel zgomot...

Ca sfat, pt inceput incerca sa mergi cu capacul de la vasul de expansiune putin desfacut, adica sa nu fie strans deloc, si vezi daca mai pierde antigel...


--------------------
Dacia Duster 1.2 TCe 4x4 E6 (2015)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
fx_
post 24 Dec 2007, 10:59
Post #29


pui de mester


Group: Members
Posts: 23
Joined: 14 January 06




I did, pierde prin balbotaj probabil; gasesc in jurul vasului de expansiune fleasca. Deci nu pot determina asa. Oricum, si daca ar fi supapa aia blocata complet, lichidul nu il pierde pe acolo, tot o imbinare il scapa, iar eu n-o gasesc inca.

AMR 2h. Ma apuc de lucru.


--------------------
dacia supernova pensionata
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
SYL
post 24 Dec 2007, 13:22
Post #30


doc


Group: Members
Posts: 2.876
Joined: 16 December 03
From: Bucuresti




Dar eletroventilatorul porneste cand temperatura lichidului de racire ajunge la temperatura corespunzatoare ? Ca ma gandeasc ca poate se incinge prea mult si "fierbe apa" in vasul de expansiune... MAi incerca ceva, cu motorul cald, ridici capota si pui pe cineva sa tureze puternic motorul si vezi daca pierde pe undeva...Eu asa am patit, pierdeam pe la termostat, dar la turatii mari, peste 4500-5000 rpm.


--------------------
Dacia Duster 1.2 TCe 4x4 E6 (2015)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
2 Pages  1 2 >
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 9th December 2024 - 19:01
Forum Renault