Canistra pt. vapori de benzina
![]() ![]() ![]() |
Canistra pt. vapori de benzina
![]()
Post
#1
|
|||
Group: Posts: 0 Joined: -- Warn: (0%) ![]() ![]() |
|
||
-------------------- |
|||
![]()
Post
#2
|
|
Group: Posts: 0 Joined: -- Warn: (0%) ![]() ![]() |
Deaorece rezervorul e sub presiune si benzina se evapora, vaporii sunt dirijati in canistra de carbon, unde are loc procesul invers vaporizarii (condensare) si apoi dirijat de computer, continutul canistrei este dat la ardere :-)
Ca rol, eu zic ca e importanta, pentru a mentine totusi o presiune nu foarte ridicata in rezervor, o data, apoi, daca injectoarele ar alimenta cu vapori ai avea intreruperi in functionare, deoarece amestecul nu e in proportiile corespunzatoare, si in alta ordine de idei, economie de combustibil, doarece vaporii nu se pierd. Si eu am vazut .... ca nu se mai vede. Asta nu inseamna ca nu mai e... :-) |
-------------------- |
|
Mihai_E |
![]()
Post
#3
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 687 Joined: 21 October 02 From: Bucuresti ![]() |
Nici io nu-nteleg de ce au scos canistra aia. Era chiar o chestie buna. Probabil ca sa reduca costurile (chiar de la-nceput).
|
--------------------
Renault
Megane Sedan
2006 1.5dCi 100 CP Shit happens!
|
|
cristimm |
![]()
Post
#4
|
![]() Membru vechi Group: Members Posts: 664 Joined: 30 September 02 From: Bucuresti ![]() |
Daca nu se vede in poza asta nu inseamna ca nu mai e. La multe masini straine canistra se afla undeva intre aripa si contraaripa.
Eu cred ca rolul ei este minimal (sa fim seriosi cat de multa benzina se poate evapora?) dar se pune pentru a respecta normele ecologice. |
--------------------
ex
Dacia Nova
GTi
|
|
bondoo7 |
![]()
Post
#5
|
![]() Membru Group: Members Posts: 155 Joined: 9 September 02 From: Roman ![]() |
s-a mai discutat problema daca in rezervor este presiune sau depresiune, adevarul e ca poate fi si una si alta. adica, busonul de la rezervor are o supapa cu functionare in dublu sens care functioneaza la anumite presiuni/depresiuni. problema vaporilor este ca daca presiunea in rezervor creste supapa busonului se deschide si pe acolo ies fractiunile usoare ale benzinei care determina calitatile de ardere. aici intervine canistra de condensare care impiedica pierderea acestor fractiuni usoare ale benzinei. in acest fel se benzina se "conserva" mai bine in rezervor pastrandu-si calitatile.
|
--------------------
dacia
supernova confort toate bune ?..?..?
|
|
Mihai007 |
![]()
Post
#6
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 244 Joined: 13 February 03 From: Bucuresti ![]() |
eu am lovit vara trecuta (iulie2003) masina pe partea dreapta fata si s-a spart vasul asta negru (din care s-au imprastiat o multime de "bobite" de carbune).
dupa ce am curatat locul de cioburi, carbune etc, am pus furtunul care intra in cel care iesea din vas (un fel de "scurtcircuit" :wink: ) si am mers asa de la Oradea pana la Bucuresti fara nici un fel de (alte) incidente. concluzie : cel putin aparent, vasul asta de vapori de benzina nu are un rol foarte important. |
--------------------
Dacia SuperNova
Rapsodie
|
|
bogdan_o |
![]()
Post
#7
|
![]() om ca, din pacate, din ce in ce mai putini Group: Members Posts: 3.940 Joined: 23 May 03 From: Bucuresti ![]() |
Dar SLZ are asa ceva, dovada fiind releul din compartimentul motor si siguranta care vegheaza la buna functionare a dispozitivului. Este o cutiuta neagra localizata in spatele farului din dreapta al masinii si are un furtun mai gros care intra in partea superioara a ei.
|
--------------------
Dacia
SLZ 1.4 / Break CL E bine sa fii multumit cu ceea ce ai, dar nu si de ceea ce esti (Sir James MacKintosh)
|
|
cristimm |
![]()
Post
#8
|
![]() Membru vechi Group: Members Posts: 664 Joined: 30 September 02 From: Bucuresti ![]() |
Mihai nu prea ai facut bine. Daca vrei sa renunti la canistra trebuie sa astupi etans inspre galeriea de admisie si inspre rezervor . Altfel vaporii vor ajunge necontrolat in motor in special cand alimentezi cu benzina sau cand e foarte cald afara. Poti avea surpriza sa nu iti mai porneasca pentru ca e inecata cu vapori!
|
--------------------
ex
Dacia Nova
GTi
|
|
klaus |
![]()
Post
#9
|
![]() 步步 Group: Moderatori Posts: 19.062 Joined: 4 August 02 From: Bucuresti ![]() |
Canistra de vapori exista si la Solenza, asa cum a zis si bogdan_o. Numai ca nu mai are forma rotunda, ci este dreptunghiulara, pozitionata in acelasi loc, in spatele farului dreapta fata, pe contraaripa.
Confuzia este, cred, de la o neintelegere in topicul despre care se vorbeste. Canistra de vapori nu exista la unele NOVE (cele cu motor de 1.6), nicidecum la DSN sau SLZ. |
--------------------
Scenic III 1.9 dCi
-
-
- - E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
|
|
bogdan_o |
![]()
Post
#10
|
![]() om ca, din pacate, din ce in ce mai putini Group: Members Posts: 3.940 Joined: 23 May 03 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE Canistra de vapori nu exista la unele NOVE (cele cu motor de 1.6), nicidecum la DSN sau SLZ.
Au existat si alte tipuri de Nove? Ca eu stiu ca toate aveau motoare de 1.6 l. Poate nu a existat canistra la cele pe carburator. |
--------------------
Dacia
SLZ 1.4 / Break CL E bine sa fii multumit cu ceea ce ai, dar nu si de ceea ce esti (Sir James MacKintosh)
|
|
klaus |
![]()
Post
#11
|
![]() 步步 Group: Moderatori Posts: 19.062 Joined: 4 August 02 From: Bucuresti ![]() |
era o precizare pentru diferentiere fata de dsn care are 1.4
|
--------------------
Scenic III 1.9 dCi
-
-
- - E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
|
|
TazManiac |
![]()
Post
#12
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 66 Joined: 16 January 03 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE Au existat si alte tipuri de Nove? Ca eu stiu ca toate aveau motoare de 1.6 l. Poate nu a existat canistra la cele pe carburator Din cate stiu eu a fost o serie de Nove pe injectie la care au scos canistra de carbon. Nu stiu daca erau cele cu motor de 1.6 sau 1.4 (GLi parca). |
--------------------
Dacia
Logan
Ambition 1.5 dci iunie 2007 ex. DSN Confort 2002
|
|
bogdan_o |
![]()
Post
#13
|
![]() om ca, din pacate, din ce in ce mai putini Group: Members Posts: 3.940 Joined: 23 May 03 From: Bucuresti ![]() |
Oricum, eu nu stiam de existenta acestei canistre decat la DSN/SLZ. Poate ne lamureste PaulP, ca el e cu Novele.
|
--------------------
Dacia
SLZ 1.4 / Break CL E bine sa fii multumit cu ceea ce ai, dar nu si de ceea ce esti (Sir James MacKintosh)
|
|
SYL |
![]()
Post
#14
|
![]() doc Group: Members Posts: 2.876 Joined: 16 December 03 From: IF, Balotesti ![]() |
Va lamuresc eu.
1) Novele (pe injectie cel putin) s-au facut si cu motoare de 1.6 (GTi) si cu motoare de 1.4 (GLi). 2) Unele Nove pe injectie aveau acea canistra; cele fabricate '97-'99. Din 2000 s-a renuntat la acea cansitra (inclusiv la berlinele pe injectie), pt ca apoi la sf lui 2000 sa se reintroduca acea cansitra de recircualre a vaporilor. PS. Nova mea e din aprilie 2000 si nu are acea canistra. |
--------------------
Dacia
Duster
1.33 TCe 4x4 (2024)
|
|
PVF |
![]()
Post
#15
|
![]() Membru Group: Members Posts: 176 Joined: 31 December 04 ![]() |
canistra asta (ca acum aflu ce e chestia aiai
![]() ![]() |
--------------------
Renault
Clio III
2006 confort dynamique- 5 usi 1,2 16 V 75 CP
- B 16 PVF Clio III confort dynamique- 5 usi 1,2 16 V 75 CP.
|
|
lancerEvo |
![]()
Post
#16
|
![]() Membru Group: Members Posts: 158 Joined: 24 May 05 ![]() |
zilele trecute am pus masina pe un tester la un prieten si imi zicea acolo ca ventilul filtrului de carbon activ este infundat => putere motor scazuta, nu am observat sa fie scazuta puterea dar as vrea totusi sa rezolv problema, cum pot face?
|
--------------------
Dacia
1300
- cj 06 cal
|
|
spiridon |
![]()
Post
#17
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 786 Joined: 5 May 05 From: Iasi ![]() |
Ventilul e de fapt o electrovalva ! O scoti de acolo si cu ajutorul unui compresor o sufli foarte bine ! Pentru scurte perioade de timp ar fi bine si sa alimentezi cu 12 v valva cu pricina ! Daca nu e scurtcircuitata (arsa) ar trebui sa-si dea drumul !
|
--------------------
Dacia Supernova
- prima iubire, a inceput in...
2001
- IS- inginer - frezez si programez chei, repar telecomenzi, immo off 0741024494
|
|
einstein1984 |
![]()
Post
#18
|
![]() fan Dacia Group: Members Posts: 21.355 Joined: 12 November 05 From: Bucuresti ![]() |
Canistra de carbon nu "conserva benzina in rezervor", ci e o parte importanta a sistemului antipoluare, ce asigura respectarea normelor Euro 2 prin reducerea emisiilor evaporative. Pana la 15% din benzina din rezervor se poate evapora in anumite conditii, si la o masina ca Dacia 1300, acesti vapori s-ar pierde in atmosfera.
Canistra exista la orice masina cu norma de depoluare Euro2 sau mai sus. |
--------------------
daca nu ai o toyota
4X4,ai gresit
masina
- negru pe alb
|
|
lancerEvo |
![]()
Post
#19
|
![]() Membru Group: Members Posts: 158 Joined: 24 May 05 ![]() |
QUOTE(spiridon @ 18 Aug 2007, 17:06) Ventilul e de fapt o electrovalva ! O scoti de acolo si cu ajutorul unui compresor o sufli foarte bine ! Pentru scurte perioade de timp ar fi bine si sa alimentezi cu 12 v valva cu pricina ! Daca nu e scurtcircuitata (arsa) ar trebui sa-si dea drumul ! unde gasesc electrovalva aceea? |
--------------------
Dacia
1300
- cj 06 cal
|
|
adisoi |
![]()
Post
#20
|
Membru incepator Group: Members Posts: 2 Joined: 27 June 10 ![]() |
Am si eu o problema cu canistra de carbon:nu primeste curent.Siguranta e ok,sa fie releul ?
|
--------------------
dacia
solenza
2004
|
|
djasu82 |
![]()
Post
#21
|
![]() MEMBRU DACIA CLUB Group: Members Posts: 11.714 Joined: 26 December 06 From: Bucuresti ... ![]() |
pai ce treaba ai tu cu canistra aia e comandata doar de calculatorul masini cand si cand , nu e actionata tot timpul la fiecare pornire a motorului.
|
--------------------
Dacia Super Nova
Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm
1999 / 2003 / 2008 /2011
- nnn
|
|
adisoi |
![]()
Post
#22
|
Membru incepator Group: Members Posts: 2 Joined: 27 June 10 ![]() |
Am o Solenza care a inceput sa faca figuri in mers si am observat ca nu se mai aude clantanitul specific canistrei de carbon cand pun contactul .
|
--------------------
dacia
solenza
2004
|
|
djasu82 |
![]()
Post
#23
|
![]() MEMBRU DACIA CLUB Group: Members Posts: 11.714 Joined: 26 December 06 From: Bucuresti ... ![]() |
dar nu trebuie sa faca tot timpul .
|
--------------------
Dacia Super Nova
Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm
1999 / 2003 / 2008 /2011
- nnn
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 1st May 2025 - 05:52 |