Care este procedura ?, umplere si aerisire sistem racire !!!
![]() ![]() ![]() |
Care este procedura ?, umplere si aerisire sistem racire !!!
mihaitza2006 |
![]()
Post
#1
|
||
Membru incepator Group: Members Posts: 12 Joined: 2 April 06 ![]() |
|
||
--------------------
DACIA
1310 MLS
- B85MLY
|
|||
$$ilvviu |
![]()
Post
#2
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.882 Joined: 6 January 07 From: Roman/NT ![]() |
Vezi sa nu ai colierul slabit.
Cu antigelul e simplu umpli borcanul si lasi motorul pornit sa deschida termostatul. Se aeriseste singurica, eventual ridici vasul de expansiune deasupra nivelului motorului. |
--------------------
Renault
Laguna
Initiale 2002
- NT-97-SLR Suzuki Samurai 1983 NT-99-SZK
VW Golf 1.9TDI 2001 NT-99-FIX |
|
valentin_carlan |
![]()
Post
#3
|
![]() Membru Group: Members Posts: 158 Joined: 1 January 07 ![]() |
eu zic sa mergi la nenea meseriasu, si sa dai la cap!
![]() te duci cu gura mare si il pui sa faca ce trebuia sa faca acum 2 zile ca sa nu curga deloc si tot in banii aia. e treaba lui sa o faca, nu a ta, mai ales ca ai dat niste bani! daca ti se pare furtunul uzat, dute si cu unul nou. sa scapi de stres |
--------------------
dacia
1410 L
1995 berlina
- B 53 PJK
|
|
ydaniel |
![]()
Post
#4
|
![]() Adrenaline junkie! Group: Members Posts: 10.608 Joined: 11 August 04 From: black sea ![]() |
de obicei curge acolo din cauza furtunului.cel mai bine te uiti si prin alte parti.si dupa fiecare ''demontare'' incepe sa curga lichid pe la diverse etansari.ar fi bine sa cumperi un furtun nou(poate mai gasesti de Rolast) si 2 coliere noi.si il desfaci pe cel vechi,pui putina vaselina pe cotul radiatorului si la pompa de apa pui furtunul si il strangi cu colierele.nu exagera cu strangerea colierelor.aerisirea se poate face usor daca ai vas de expansiune tip nou.la cel vechi desfaci capacul vasului si adaptezi o sticla taiata (cu dopul taiat sa intre pe furtun) o legi de capota si astfel e mai usor.sau daca ai dispozitivul de aerisit.care daca nu ai si vrei sa faci unul,se poate face usor dintr-o carcasa de filtru de ulei si o teava si un vechi capac de radiator.
|
--------------------
Oriunde,
oricand...
ARO! Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita! |
|
idnounout |
![]()
Post
#5
|
Membru incepator Group: Members Posts: 5 Joined: 3 September 07 ![]() |
ydaniel, si cum se face dispozitivul asta de aerisit?
|
--------------------
Dacia
1310
1989
|
|
cristu |
![]()
Post
#6
|
![]() Membru Group: Members Posts: 143 Joined: 22 August 05 ![]() |
QUOTE ydaniel, si cum se face dispozitivul asta de aerisit? gauresti carcasa filtrului de ulei si capacul vechi de radiator la diametrul tevii si apoi le sudezi de teava |
--------------------
Dacia 1300
Berlina '81
- B-17-BPC
|
|
razvanarghius |
![]()
Post
#7
|
![]() satanic dacia Group: Members Posts: 150 Joined: 25 August 07 ![]() |
cel mai simplu de aerisit: faci amestecul de antigel cu apa distilata 3 litri antigel si 3 litri apa. desfaci furtunul de deasupra pompei de apa, si umpli blocul cu amestec. pui termostatul, um pic de vazelina si strangi bine furtunul. desfaci capacul de la radiator si il umpli. inchizi bine capacul. ridici vasul deasupra motorului, pui apa in vas, deschizi robinetul de la incalzire si desfaci surubul de aerisire de pe furtunul de langa calorifer. pui o sticla dedesupt si strangi de furtunul de la radiator ala cu termostatul.lasi sa curga apa in sticla dar ai grija sa nu se goleasca tot borcanul. pui la loc surubul si golesti apa din sticla in borcan. desfaci un pic surubul de la celalalt aerisitor pana ce curge un pic de apa.il inchizi si pui vasul la loc. o operatie simpla dar asa procedeaza oricde mecanic care nu are aparatura speciala. spor la lucru
|
--------------------
dacie
dacia 1310
1987 tx
|
|
ydaniel |
![]()
Post
#8
|
![]() Adrenaline junkie! Group: Members Posts: 10.608 Joined: 11 August 04 From: black sea ![]() |
eu v-as recomanda sa folositi antigel de policolor si sa-l folositi asa cum e.adica sa nu mai adaugati apa:)
|
--------------------
Oriunde,
oricand...
ARO! Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita! |
|
argon |
![]()
Post
#9
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
ca sa inghete la -10 grade? nu mersi. Crezi ca degeaba se amesteca cu apa?
|
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
ydaniel |
![]()
Post
#10
|
![]() Adrenaline junkie! Group: Members Posts: 10.608 Joined: 11 August 04 From: black sea ![]() |
asa crezi tu:)ia zi ca la dacia ta nu ai schimbat niciodata antigelu.foloseste densimetru:)
|
--------------------
Oriunde,
oricand...
ARO! Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita! |
|
ageana |
![]()
Post
#11
|
![]() -> Group: Members Posts: 1.885 Joined: 9 September 06 ![]() |
Bre, are dreptate argon, ingheata mai usor antigelul simplu decat cel combinat cu apa (intr-o proportie specifica).
|
--------------------
Ideal
Pro Rider
2009 Percussive maintenance engineer.
Turkish rhombus owner. Dezmembrez Ferrari Enzo 2003, motor bun, nu papă ulei. |
|
idnounout |
![]()
Post
#12
|
Membru incepator Group: Members Posts: 5 Joined: 3 September 07 ![]() |
Am o mica problema. Chiar nu reusesc sa scot tot aerul din instalatia de racire. pe furtune in partea cea mai apropiate de volan (sub capota), acolo unde se face intreruperea de la caldura, am aer. Mentionez ca am termostat si am si instalatie pe gaz (deic apa circula si prin chestia de gaz de sub capota).
Edit: Eu nu gasesc ce zice baiatul de mai sus, adica surubul de la celalalt aerisitor. "sa curga apa in sticla dar ai grija sa nu se goleasca tot borcanul. pui la loc surubul si golesti apa din sticla in borcan. desfaci un pic surubul de la celalalt aerisitor pana ce curge un pic de apa.il inchizi " This post has been edited by idnounout: 9 Sep 2007, 04:29 |
--------------------
Dacia
1310
1989
|
|
Lord Hades |
![]()
Post
#13
|
![]() Memento Mori Group: Members Posts: 1.640 Joined: 28 July 07 From: Brasov ![]() |
QUOTE(idnounout @ 9 Sep 2007, 05:24) Am o mica problema. Chiar nu reusesc sa scot tot aerul din instalatia de racire. pe furtune in partea cea mai apropiate de volan (sub capota), acolo unde se face intreruperea de la caldura, am aer. Mentionez ca am termostat si am si instalatie pe gaz (deic apa circula si prin chestia de gaz de sub capota). Edit: Eu nu gasesc ce zice baiatul de mai sus, adica surubul de la celalalt aerisitor. Motorul se aeriseste singur in timpul functionarii, daca are suficienta apa in vasul de expansiune sa isi faca completarea. Sunt 2 suruburi care le desfaci pt a scoate cea mai mare parte a aerului din instalatie (nu ai nevoie de motor pornit). Primul surubel e pus pe furtunul de retur de la caloriferul masinii, asta e pe partea dreapta a masinii, foarte aproape de iesirea furtunlui din calorifer. Celalalt surubel e amplasat la intrarea in pompa de apa, cam la 15 cm de ea tot pe partea dreapta. Sunt 3 furtunase care se unesc intr-un T si deasupra lor ai aerisitorul. Pui o palnie pe furtunasul de la vasul de expansiune, torni lichid in ea, o tii ridicata cam la nivelul capotei si pui pe cineva sa dea drumul la surubele, pe rand. Cand curge doar apa fara bule de aer e OK. Strangi bine, bagi furtunasul in vas si poti porni motorul. Iti va ramane putin aer in spatele termostatului pe furtunul care merge in radiator si probabil in blocul motor, dar foarte putin. Cand se va deschide termostatul tot aerul va fi impins afara in radiator, de acolo in vasul de expansiune, de unde se absoarbe lichid datorita depresiunii create de iesirea aerului. Stai cu ochii pe vas si pe temperatua motorului si o sa fie OK. BAFTA |
--------------------
OOOO
A3
2010 / Vorsprung Durch Technik
- BV03:-) "Death smiles at us all. All a man can do is smile back."
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 12th May 2025 - 06:55 |