Cat tine un vibroken rectificat la R2?, Curios...
![]() ![]() ![]() |
Cat tine un vibroken rectificat la R2?, Curios...
ovidiun |
![]()
Post
#1
|
||
![]() Membru...fara drepturi. Group: Members Posts: 39 Joined: 8 April 08 ![]() |
|
||
--------------------
Dacia
berlina
1998 Suntem mai degraba sclavi ai propriei minti decat ai propriului destin - Roosevelt
|
|||
mitu2002 |
![]()
Post
#2
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 339 Joined: 30 June 07 From: onesti ![]() |
daca ai mai facut si altceva decit retificare paliere adica segmentare inlocuire pompa inlocuire pinion delcou e posibil sa te tina muuuult si bine
stai ca abia acu am vazut nu stiu daca merge doar un singur palier rectificat am inpresia ca trebuie toti rectificati la aceiasi cota poate stiu altii mai bine ca mine |
--------------------
pescariador amator
Megane 2 1.6 -16v
2006
- BC 06 AMX
|
|
ct74cdi |
![]()
Post
#3
|
![]() membru fara frane... Group: Members Posts: 246 Joined: 24 September 08 From: Constanta ![]() |
se fac toti la aceeasi cota si prea mult nu te mai duce max 20000km.cati bani dai pe rectificat si cuzineti mai bine ia-ti de la dezmembrari un arbore cu cuzinetii lui eu unu am luat asa ceva cota ST si m-a costat 1 milion
|
--------------------
Seat Leon
1P
2009
- CT 74 DIA
|
|
ovidiun |
![]()
Post
#4
|
![]() Membru...fara drepturi. Group: Members Posts: 39 Joined: 8 April 08 ![]() |
Asa e, schimb si pompa (ca de la ea a plecat tot), rectificarea s-a facut peste tot (!!!
![]() ![]() |
--------------------
Dacia
berlina
1998 Suntem mai degraba sclavi ai propriei minti decat ai propriului destin - Roosevelt
|
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#5
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
QUOTE(ct74cdi @ 11 Dec 2008, 11:22) s[...]mai bine ia-ti de la dezmembrari un arbore cu cuzinetii lui [...] Unde ai auzit tu metoda asta? Cuzinetii se schimba functie de uzura/cota de reparatie a arborelui. PUNCT! Nu se refolosesc. |
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
rba |
![]()
Post
#6
|
Membru autentic Group: Members Posts: 242 Joined: 19 April 05 ![]() |
stimabililor,
am si eu o rugaminte: nu mai dati ultimauimuri de genul "maxim 20.000" sau "cumpara arbore din dezmemebrari cu cuzinetii lui" "cat tine" depinde strict de consumabile (si aici ma refer in primul rand la calitatea uleului si intervalele de schimb), de calitatea prelucrarilor efectuate si de calitatea materialelor. Calitatea prelucrarilor, calitatea uleiului si calitatea materialelor sunt lucruri care lipseau cu desavarsire in 99% din cazuri in Romania dinainte de '89 si lipsesc in continuare (probabil tot in 99% din cazuri) de unde si zicalele: "las-o bah ca merge si asa" sau "ce vrei?, e dacie (13xx)" sau "n-am avut consumabile (ulei, mastic, anticoroziv, ... etc ) de dacie, aveam numa d'ala de logan" cu stima, rba p.s. propagandistilor cu ultimatumuri ca cele enuntate mai sus, nu le prevad un viitor stralucit pe acest forum. This post has been edited by rba: 11 Dec 2008, 15:08 |
--------------------
Dacia
Berlina
2000 1310 Ti
- B ** ***
|
|
ovidiun |
![]()
Post
#7
|
![]() Membru...fara drepturi. Group: Members Posts: 39 Joined: 8 April 08 ![]() |
QUOTE(diaconuliviu @ 11 Dec 2008, 13:55) Unde ai auzit tu metoda asta? Cuzinetii se schimba functie de uzura/cota de reparatie a arborelui. PUNCT! Nu se refolosesc. Pai daca rectificarea s-a facut la R2 datorita uzurii la un cuzinet, rectificarea s-a facut la toti si voi lua set de cuzineti R2. ( se mai putea face si la R1) |
--------------------
Dacia
berlina
1998 Suntem mai degraba sclavi ai propriei minti decat ai propriului destin - Roosevelt
|
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#8
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
Nu de tine ma luasem, de cel cu ideea refolosirii prezervativelor..ups, cuzinetilor voiam sa spun
|
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
mihai0070 |
![]()
Post
#9
|
![]() NOVA Gt , 1997 Group: Members Posts: 2.752 Joined: 5 July 06 From: Bucuresti ![]() |
Cand ajungi la R2 te mai tine fix pana se rupe
![]() la R2 arborele se rupe la 90% din cazuri. defapt un R2 sau dupa R2 arborele nu mai este bun de nimic. este ultima etapa a vietii lui |
--------------------
Dacia Nova LPG
Benzina
1997 GT Rosu 1600cc
- 1-B-5550
|
|
PH-06-BOA |
![]()
Post
#10
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.731 Joined: 28 April 07 ![]() |
Rba, SA TRAIESTI !
Nu mai mancati ce nu trebuie , "desteptilor" ! Arborele rectificat la o cota, va tine tot atat ca unul nou, dar depinde pe mana cui e si cine-l monteaza. PUNCT. Adica vreo 150 000 Km. Foarte bine, e la R2, pui cuzineti de R2, mai ai R3, R4 nu se merita , si nici nu mai ajungi tu acolo, ca se dezintegreaza masina. 90% din minte iti lipseste tie! Dupa tine, toate masinile de pe drum , au arborii rupti. |
--------------------
Dacia
1310
1988
- ph-99-aob
|
|
vallyyy |
![]()
Post
#11
|
![]() Dacia Clubber Group: Members Posts: 2.385 Joined: 13 December 07 From: Pitesti ![]() |
Nu am experienta sa va zic cati km tine un vibrochen la R2 ........dar tin minte cand mi-am luat motorul din dezmembrari eu nu l-am desfacut ca sa vad ce e in el ..........mecanicul mi-a zis e bine ca nu bate insa daca are vibrochenul la R2 te p..i pe el
This post has been edited by vallyyy: 15 Dec 2008, 22:16 |
--------------------
Dacia
1300
Fost dacist
|
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#12
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
Asta numai pentru ca daca iei o masina cu R2 (in stare de uzura totusi incerta, n-ai tu stire ce a facut proprietarul cu ea) la o eventuala interventie la cuzineti/arbore iti trebuie alt arbore, ca atare investitie mare. In rest, DACA rectificarea e bine facuta, nu se intimpla nimic. O treapta de reparatie e 0,25mm, deci 0,5 mm prin atingere R2. Ori arborii au coeficient de siguranta la dimensionare mai mare decit echivalentul lui 0,5 mm.
|
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
dizzy |
![]()
Post
#13
|
![]() Work smart not hard! Group: Members Posts: 5.075 Joined: 11 February 04 ![]() |
Dar tratamentul cum e?
Ca suprafetele de uzura sunt tratate antifrictiune si prin rectificare le scoti si pe dansele. |
--------------------
Whirpool
ex Dacia Logan
2005
- B zzz SXX Stupidity is a more dangerous enemy of the good than evil.
I have no time to battle egos and small minds. |
|
einstein1984 |
![]()
Post
#14
|
![]() fan Dacia Group: Members Posts: 21.376 Joined: 12 November 05 From: Bucuresti ![]() |
Suprafetele alea sunt durificate superficial pe mai mult de 0,5 mm. Si durificarea nu e tratament antifricitiune.
|
--------------------
daca nu ai o toyota
4X4,ai gresit
masina
- negru pe alb
|
|
SSilent |
![]()
Post
#15
|
![]() Membru Vitezoman Group: Members Posts: 1.235 Joined: 23 July 07 From: ...I'm everywhere... nowhere ![]() |
|
--------------------
Dacia
1210
1986
- N/A dacie dezmembrata... in curs de RK ^_^
cu planuri de viitor (adica vise): -Yamaha Fazer 600 cm3 -Ford Escord 2000RS -Mercedes Benz W201 |
|
ovidiun |
![]()
Post
#16
|
![]() Membru...fara drepturi. Group: Members Posts: 39 Joined: 8 April 08 ![]() |
Se chiama cota "STD" sau nominala cred, adica cota din fabrica. Dar daca il iei de la dezmembrari trebuie masurat cu micrometru, sa fie cota care trebuie, desi cred ca rectificarea lasa o suprafata uniforma pe arbore anuland altfel de uzuri care se pot "observa" doar la micrometru. E vorb de precizie foarte mare.
17 Dec 2008, 15:50: Apropo: stie cineva cotele nominale la vibroken? Poatre ajuta pe cineva care ar putea cauta asa ceva la dezmembrari (desi as fi curios sa vada de unde se ia un micrometru cu verificarile periodice facute) This post has been edited by ovidiun: 17 Dec 2008, 15:50 |
--------------------
Dacia
berlina
1998 Suntem mai degraba sclavi ai propriei minti decat ai propriului destin - Roosevelt
|
|
PH-06-BOA |
![]()
Post
#17
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.731 Joined: 28 April 07 ![]() |
Mai fugi ; tu asa ai vazut scris pe cuzineti? Cate motoare ai reparat?
STD ? ST, cota zero sau nominala. Cementarea va spune ceva ? Nu e necesar sa fie chiar tare, pentru ca suprafata de rulare a arborelui, teoretic, nu freaca direct pe compozitia cuzinetului, ci e separata de emulsia de ulei sub presiune. Cu cat e presiunea de ulei mai buna, cu atat viata arborelui e mai lunga. Cota la palier normal e de 46 si la cel marit e 54,8 (54,795), iar la manetoane e de 43,98. |
--------------------
Dacia
1310
1988
- ph-99-aob
|
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#18
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
Ce voiai sa spui cu cementarea? E pe adincime mai mare decit 0,5 mm (pe diametru, deci "pe raza"= 0,25 mm, ca sa folosesc un termen atehnic dar sugestiv). Adincimea de cementare e mult mai mare, 0,8-1mm. Adica, da, poti rectifica pina la R2 linistit.
This post has been edited by diaconuliviu: 18 Dec 2008, 14:06 |
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
PH-06-BOA |
![]()
Post
#19
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.731 Joined: 28 April 07 ![]() |
De indata ce in magazin exista cuzineti de cota a 4-a, inseamna ca se poate. Nici nu incape discutie pentru a 2-a !
|
--------------------
Dacia
1310
1988
- ph-99-aob
|
|
ovidiun |
![]()
Post
#20
|
![]() Membru...fara drepturi. Group: Members Posts: 39 Joined: 8 April 08 ![]() |
Ei gata...am schimbat arborele motorul e la loc si am facut prima proba.
![]() Mecanicul spune sa nu ma sperii de bataie...dupa vreo 500 km sa schimb iar uleiul si atunci o sa schimb si filtrul (deocamdata e cel vechi). Cica sa nu o fortez (mai mult de 70 -80 km/h). Bataie o sa dispara cand se vor "pasui" cuzinetii si se vor "aseza". Sincer sper sa fie asa. Voi ce spuneti? Ce ar mai trebui sa fac? Ms. mult. 22 Dec 2008, 09:54: In plus...nici un rau nu vine niciodata singur: Dupa ce am pus motorul inapoi si am dat prima cheie dadea putin ulei langa fulie, pe la baie. A doua zi, fara mecanic, am vrut sa ma dau destept si sa dau baia jos, sa pun din nou silicon si sa etansez (mentionez ca toata reparatia s-a facut in curte, e mai ieftin ![]() ![]() Ce as putea sa fac sa remediez? Vreo sugestie? ![]() Ms mult. This post has been edited by ovidiun: 22 Dec 2008, 09:54 |
--------------------
Dacia
berlina
1998 Suntem mai degraba sclavi ai propriei minti decat ai propriului destin - Roosevelt
|
|
brigada_diverse |
![]()
Post
#21
|
![]() Dacist cu permis si experienta mai mare de 30000 km :D Group: Members Posts: 2.505 Joined: 12 July 07 From: Constanta ![]() |
bataie? nu are voie
de obicei la asamblarea motoarelor bate un piston sau mai multe in garnitura de chiulasa de proaste ce sunt...si asta dispare in 10 minute de functionare a motorului....... am mai vazut batai de cuzineti...motorul a fost fortat si s-a facut praf pe acolo.....nu ar trebui sa aiba joc intre semicuzineti si VILBROCHEN(nu vibrochen...) alte batai...nu le-as gasi logica.... la baie se pun 4 garnituri...2 din nush ce material pe lateral si 2 bastonase de cauciuc(in forma de u) , unul in fata si unul in spate, spre cutie.... ulei poate sa curga si pe la capacul de la tacheti si sa ajunga pana jos..sau de la pompa de benzina sau de la baie(intre bloc si motor) sau de la distributie sau simering de palier sau filtru de ulei sau pe langa delco sau pe la busonul de la baie....cine stie pe unde o curge? se sterge bine ce e pe sub motor si urmaresti de sub ea(preferabil pe elevator sau stai in rampa) si vezi pe unde curge ulei am participat la asamblarea a vreo 10 motoare de dacie....la 9 s-a auzit bataia din garnitura de chiulasa.....si in 5-10 min maxim disparuse....in rest nu se auzeau alte batai mergeau parca mai ciudat un pic..banuiesc ca din cauza ca erau noi si nerodate...in rest nu au avut probleme.... daca exista joc intre cuzineti si arbore ori se rectifica arborele ori se pune staniol sub cuzineti sau aluminiu sau tabla de la cutii de suc daca e uzura f mari am vazut motoare care dupa 80 000km de la asemenea imprivizatii inca merg bine fara sa haleasca ulei(segmentate si nu a dorit proprietarul sa schimbe arborele sau sa il rectifice) This post has been edited by cristitranca: 22 Dec 2008, 11:45 |
--------------------
Dacia
ex: Dacia 1310 / actual: Dacia Logan
TLX 1989/ Abs Plus 1.4 MPI Let us die young or let us drive Dacia
FRANEZ BRUSC SI FARA ROST! |
|
baranga |
![]()
Post
#22
|
![]() ...eu merg cu DACIA iar tu pe jos.... Group: Members Posts: 888 Joined: 8 February 08 From: Slobozia- IALOMITA ![]() |
QUOTE(cristitranca @ 22 Dec 2008, 11:44) bataie? nu are voie daca exista joc intre cuzineti si arbore ori se rectifica arborele ori se pune staniol sub cuzineti sau aluminiu sau tabla de la cutii de suc daca e uzura f mari vreau sa vad si eu motor facut cu cojoc din tabla de cutie de suc ![]() ala care a facut treba asta n-a auzit de micrometru??? de rectificat arbore cotit???de semicizineti de biela de alta cota nu a auzit?? daca avea uzura asta pana sa ii bage cojoace din tabla de cutie de suc,imposibil sa nu fi spart ceva prin motor sau sa nu se gripeze semicuzinetul pe arbore ![]() aaaa....si bataie de garnitura de chiulasa n-are voie decat daca o pui invers sau e defect de fabricatie ![]() si acum referitor la problema lui @ovidiun:bataie la motor n-are voie daca "meseriasul a masurat bine arborele si a facut proba la rece la cum calca semicuzinetii pe arbore si daca are ungere la semicuzineti; sau bataia poate sa fie de bolt sau de fusta de piston....nu am idee-pana nu auzi bataia nu poti decat sa dai cu presupusul; si o intrebare:cum ti-a lasat meseriasul tau uleiul vechi in motor????? |
--------------------
Dacia
Break
1999 - 1310CL
- IL 03 HLE mi-au sters reputatia;eu o aveam cea mai mare
|
|
brigada_diverse |
![]()
Post
#23
|
![]() Dacist cu permis si experienta mai mare de 30000 km :D Group: Members Posts: 2.505 Joined: 12 July 07 From: Constanta ![]() |
QUOTE(baranga @ 22 Dec 2008, 13:12) vreau sa vad si eu motor facut cu cojoc din tabla de cutie de suc ![]() ala care a facut treba asta n-a auzit de micrometru??? de rectificat arbore cotit???de semicizineti de biela de alta cota nu a auzit?? daca avea uzura asta pana sa ii bage cojoace din tabla de cutie de suc,imposibil sa nu fi spart ceva prin motor sau sa nu se gripeze semicuzinetul pe arbore ![]() am zis ca nu? am zis ca nu vroia proprietarul meseriasul i-a spus....domne...asta se face praf...e cu mult sub cota R1 de reparatie....inlocuieste-l... clientu nu si nu...si a auzit el undeva ca cica se face cu improvizatie dinasta.... pan la urma mecanicu a zis...clientu stabileste..pe raspunderea lui masina e folosita pe taximetrie arborele era ciungarit rau de tot...a fost cat de cat frezat sau cum s-o spune... mi-ar fi facut mare placere sa fac o poza inainte sa vezi cum arata si cum mergea daca clientul vrea..se poate orice referitor la garnitura de chiulasa....nu-s facute bine...asta e cauza care mai bat....si nu poti sa obligi omu sa ia nush ce tip de garnitura..el vrea cea mai ieftina....atunci...asa sa fie..... |
--------------------
Dacia
ex: Dacia 1310 / actual: Dacia Logan
TLX 1989/ Abs Plus 1.4 MPI Let us die young or let us drive Dacia
FRANEZ BRUSC SI FARA ROST! |
|
ovidiun |
![]()
Post
#24
|
![]() Membru...fara drepturi. Group: Members Posts: 39 Joined: 8 April 08 ![]() |
nu a lasat uleiul vechi, am luat unul pt schimbul de ulei (4 litri) am pus si a mai ramas urmand sa iau inca un litru-doi pt a face complet schimbul dupa cei 500 km recomandati...din acelasi tip.
22 Dec 2008, 13:46: Cat despre garnituri, sunt patru: 2 laterale din pluta facute la Rm Sarat (care bineinteles ca nu se potrivesc deloc pe conturul baii de ulei si trebuia legate cu ata...ceva sa se poate pune toate suruburile, se incovoiau stratul de siliconul nu mai statea uniform...dehh...treaba romaneasca!!!), plus doua din cauciuc, forma de potcoava care nu au un locas si care ar trebui fixate ca nuca in perete... De-ai romanii nu sunt nemti.... Si nu s-a facut etansarea bine si arunca ulei pe la baie, pe la garniturile din cauciuc...cred (inca nu m-am uitat) 23 Dec 2008, 10:03: O sa ma chinui asa pana dupa Sarbatori, o sa merg si o sa completez mereu cu ulei. Ieri am luat de ala romanesc, si asa il pierde pe tot. Dupa Sarbatori...via service!!! ![]() This post has been edited by ovidiun: 23 Dec 2008, 10:03 |
--------------------
Dacia
berlina
1998 Suntem mai degraba sclavi ai propriei minti decat ai propriului destin - Roosevelt
|
|
baranga |
![]()
Post
#25
|
![]() ...eu merg cu DACIA iar tu pe jos.... Group: Members Posts: 888 Joined: 8 February 08 From: Slobozia- IALOMITA ![]() |
QUOTE(cristitranca @ 22 Dec 2008, 11:44) 25 Dec 2008, 13:25: QUOTE(cristitranca @ 30 Aug 2007, 22:09) sunt masini vechi(Dacii), care functioneaza cu setul motor original si 160 000 km, la schimbarea lui vibrochenul(sau cum se nueste axul pe care se prind bielele de la pistoane) arata foarte bine, nu au improvizatii. de ce sa adaugam, ceea ce nu are nevoie? This post has been edited by baranga: 25 Dec 2008, 13:25 |
--------------------
Dacia
Break
1999 - 1310CL
- IL 03 HLE mi-au sters reputatia;eu o aveam cea mai mare
|
|
ydaniel |
![]()
Post
#26
|
![]() Adrenaline junkie! Group: Members Posts: 10.608 Joined: 11 August 04 From: black sea ![]() |
|
--------------------
Oriunde,
oricand...
ARO! Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita! |
|
brigada_diverse |
![]()
Post
#27
|
![]() Dacist cu permis si experienta mai mare de 30000 km :D Group: Members Posts: 2.505 Joined: 12 July 07 From: Constanta ![]() |
vroiam sa scriu intre pompa si blocu motor sau intre baie si blocul motor....
|
--------------------
Dacia
ex: Dacia 1310 / actual: Dacia Logan
TLX 1989/ Abs Plus 1.4 MPI Let us die young or let us drive Dacia
FRANEZ BRUSC SI FARA ROST! |
|
ovidiun |
![]()
Post
#28
|
![]() Membru...fara drepturi. Group: Members Posts: 39 Joined: 8 April 08 ![]() |
Ei..trecura si Sarbatorile...am mai mers cu masina si parca revine la normal ( in ceea ce priveste mersul ei). Dar de zgomotul ala ciudat care il face tot nu am scapat. Ulei mai da pe la baie...dar mai putin
![]() Oricum inca o data am vazut ce bine fac romanii treaba...de ce trebuie sa fie asa de greu sa etansezi baia? Raspuns: ...treaba romaneasca...cand trebuie sa facem doua piese care saf functioneze impreuna...nu prea o sa mearga...garnituri la fel de proaste...meseriasi de dupa bloc... Imi cer scuze daca am fost rau, nedrept sau am deviat de la subiect... ![]() 6 Jan 2009, 16:56: daca tot s-a facut prin ambutisare...sau cum s-o fi facut baia de ulei...de ce nu or fi facut niste canale ceva pe margine pentru a pune o garnitura mai buna...ma gandesc acum la capacul de pe motor...la ala cum de le-or fi venit in cap inginerilor sa faca un canal care sa cuprinda garnitura dreptunghiulara de cauciuc...? ![]() La alte masini cum o fi...? This post has been edited by ovidiun: 6 Jan 2009, 16:56 |
--------------------
Dacia
berlina
1998 Suntem mai degraba sclavi ai propriei minti decat ai propriului destin - Roosevelt
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 11th May 2025 - 04:36 |