Cate rpm are roata in timpul mersului ....?
![]() ![]() ![]() |
Cate rpm are roata in timpul mersului ....?
Shosetu |
![]()
Post
#1
|
||
Membru Group: Members Posts: 139 Joined: 24 March 06 From: Bucuresti ![]() |
|
||
--------------------
Harb
Berlina
86
- ADA
|
|||
Muttley |
![]()
Post
#2
|
![]() __________________ Group: Members Posts: 13.019 Joined: 4 September 04 From: - ![]() |
Se calculeaza in functie de turatia motorului si raportul de demultiplicare al transmisiei.
De ex, 60km/h, treapta a 4-a, 2000rpm... turatia rotii = turatie motor/rap treapta/rap tr principala = 2000/0.97/3.77 = 547rpm Sau, se calculeaza-n functie de viteza si circumferinta rotii. De ex, 60km/h, pneu 165/70/13 -> 1763mm circumferinta. Intuitiv... 60km/h = 1km/min = 1.000.000mm/min turatia rotii = viteza/circumferinta = 1.000.000/1763 = 567rpm = cam tot p-acolo E suficient sa calculezi turatia pt doar una dintre viteze, celelalte deriva din aceasta. Tema de studiu pt acasa. Acum e randul meu sa ma bucur... LA CE-TI TREBUIE???? ![]() This post has been edited by Muttley: 6 Apr 2006, 01:02 |
--------------------
Dacia
1310 TLX
1988
|
|
Shosetu |
![]()
Post
#3
|
Membru Group: Members Posts: 139 Joined: 24 March 06 From: Bucuresti ![]() |
Pai intrebarea asta deriva din una din intrebarile dubioase pe care le-am tot postat.
In concluzie ma pun sa stau de vb. cu google pe subiectul "motoare electrice cu rpm scazut. " Motorul electric ajunge si la 4000rpm ![]() Iti multumesc ca mai lamurit Muttley! |
--------------------
Harb
Berlina
86
- ADA
|
|
argon |
![]()
Post
#4
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
QUOTE(Shosetu @ 6 Apr 2006, 01:45) Pai intrebarea asta deriva din una din intrebarile dubioase pe care le-am tot postat. In concluzie ma pun sa stau de vb. cu google pe subiectul "motoare electrice cu rpm scazut. " Motorul electric ajunge si la 4000rpm ![]() Iti multumesc ca mai lamurit Muttley! Dragul meu shosetu, dar tu de reductor ai auzit? poata sa aiba motorul electric si 12 000 rpm, ca nu-l pui pe direct, ca nu are forta, folosesti un reductor adecvat....ia pune mana si studiaza un flex, pe principiul ala trebuie sa faci, arborele are 11 000 rpm, dar motorul are peste 30 000..e un exemplu.. |
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
SiloS |
![]()
Post
#5
|
![]() Gangester Group: Members Posts: 4.290 Joined: 23 February 04 From: Buzau ![]() |
Este exact ca la bicicleta , pentru profani
![]() |
--------------------
1988
BMW
E30 325i 2003 BMW Z4
1996 Mazda MX5 NA 1988 Nissan Patrol Y60 1989 Suzuki Samurai 1975 Dacia 1300 2000 VW LT25 1999 FIAT ARCA AMERICA 403 |
|
Shosetu |
![]()
Post
#6
|
Membru Group: Members Posts: 139 Joined: 24 March 06 From: Bucuresti ![]() |
argon, stiu ca ai dreptate dar inainte de a lua in calcul un reductor vreau sa stau de vb. cu google in legatura cu motoarele care au putere la turatii extrem de mici. Si sant sigur ca exista asa ceva deoarece am vazut masini hibride/electrice care au in roti motoarele si nu stau acolo doar de forma.
|
--------------------
Harb
Berlina
86
- ADA
|
|
Sony |
![]()
Post
#7
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 2.862 Joined: 30 August 04 From: Ban Land ![]() |
Cel mai simplu este sa determini circumferinta rotii si apoi afli usor turatia in functie de viteza de deplasare.
|
--------------------
Caruta
cu doi cai frumosi
1945
|
|
Shosetu |
![]()
Post
#8
|
Membru Group: Members Posts: 139 Joined: 24 March 06 From: Bucuresti ![]() |
Sony ... am aflat de la Muttley circumferinta rotii si corect, e mult mai usor de calculat.
|
--------------------
Harb
Berlina
86
- ADA
|
|
argon |
![]()
Post
#9
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
QUOTE(Shosetu @ 6 Apr 2006, 09:09) argon, stiu ca ai dreptate dar inainte de a lua in calcul un reductor vreau sa stau de vb. cu google in legatura cu motoarele care au putere la turatii extrem de mici. Si sant sigur ca exista asa ceva deoarece am vazut masini hibride/electrice care au in roti motoarele si nu stau acolo doar de forma. Nu exista ce zici tu fara invertor, si daca sunt sunt foarte slabe ca putere..ma refer la turatia rotorului ca fiind mica, in rest despre ce vorbestu tu, toate au turatie mare la rotor, dar arborele ce iasa din motor are turatie mica(si cuplu mare), sistemul reductor fiind incorporat. MAsinile despre care vorbesti tu au un fel de invertor....principiul ca la bormasina cu turatie variabila... This post has been edited by argon: 6 Apr 2006, 09:41 |
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
bendix |
![]()
Post
#10
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.005 Joined: 10 November 04 From: Timisoara.RO ![]() |
Motoarele electrice au alte proprietati decat cele cu ardere. Nu sunt chiar doctor in domeniu, dar stiu caexista o plaja larga in care se regleaza singura turatia, in functie de cuplu. Cu alte cuvinte, nu trebuie intotdeauna reductor.
|
--------------------
Dacia
Logan
Ambiance - 2005
- TM10### , alb arctic In mileniul III automobilele vor merge cu apa sau nu vor merge deloc !
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 9th May 2025 - 05:09 |