Ce rol are ABS-ul?, scade sau nu distanta de franare???
Ce rol are ABS-ul?, scade sau nu distanta de franare???
andu911 |
21 Jun 2006, 01:32
Post
#31
|
||
Membru autentic Group: Members Posts: 5.164 Joined: 18 February 05 From: Bucuresti - Berceni |
|
||
--------------------
-
-
-
|
|||
IsNa |
21 Jun 2006, 06:31
Post
#32
|
Membru autentic Group: Members Posts: 1.147 Joined: 11 July 02 From: Timisoara |
QUOTE(Adrian78 @ 21 Jun 2006, 03:52) Ai avut accident pt. ca nu ai mentinut o distanta suficienta fata de cel din fata. Comparatia ta cu Dacia care mergea in fata ta e irelevanta, pt. ca - poate avea amvelope mai bune/noi - poate mergea mai incet, chiar cu 10Km/h conteaza mult la distanta de franare - poate a apasat frana mei repede ca si tine, pt. ca fiind in fata a vazut pericolul mai repede, si poate a fost mai atent ca tine. O fractiune de secunda conteaza. Tu o tot dai ca daca nua aveai ABS te opreai cu 1m mai repede si nu-l loveai. Poate. Dar poate si ca derapai, ieseai de pe drum si inrai lateral intr-un pom. Sunt sigur ca esti constient de diferenta de gravitate intre un impact frontal si lateral... Daca nu altceva, ABS-ul te ajuta sa intri frontal in ce intri si nu lateral, cand nu se mai poate evita accidentul, ceea ce deja e un lucru important. Te lauzi ca ai "experienta" de 80.000Km? Eu am cca 120.000 si inca ma consider incepator... cred ca cei care au gandit regulile in tarile avansate se bazeaza pe experienta soferilor care au condus toata viata, milioane de Km. Adica am ajuns noi romananii sa le explicam nemtilor cum trebuie construita o masina si cum trebuie organizat traficul pe sosele!! Cand la ei zeci de milioane de oameni conduc zilnic si accidentele majore sunt rare, iar la noi se moare pe sosele ca-n razboi!! De destepti ce suntem noi, si de prosti ce sunt ei, nu? |
--------------------
Skoda
Fabia Combi + Citigo ASG
2007 / 2013 Forta sa fie cu voi !!
|
|
Adrian78 |
21 Jun 2006, 08:33
Post
#33
|
Membru autentic Group: Members Posts: 816 Joined: 24 April 06 From: Bucuresti |
Precizare: anvelope fata aproape noi, aprox. 5% uzura, anvelope spate aprox. 30% uzura.
@IsNa Bine ca sunt eu prost si tu destept. Eu am spus ce am avut de spus. Am dat raspunsul la topic asa cum vad eu situatia din punctul meu de vedere. PUNCT! Restul suna a cearta si eu nu mai particip. Iar ca observatie vad ca nimeni nu mi-a contrazis strict raspunsul la subiectul topicului. |
--------------------
Logan Laureate
1.6
gri perla "Ce ție nu-ți place, altuia nu-i face!"
|
|
dRg |
21 Jun 2006, 09:24
Post
#34
|
Membru autentic Group: Members Posts: 262 Joined: 13 September 04 From: Galati |
Oameni buni nu va mai cerati atata.
ABS-ul este incotestabil o solutie buna. Cei care zic ca nu ma duce la ideea cu vulpea si cu strugurii. Cred ca in ultimul an am reusit sa faca sa intre ABS-ul in functiune de cateva ori (maxim de 10 ori). Odata chiar ma salvat dintr-o situatie critica, cu un betiv care a sarit in fata masini. Efectiv din cauza ABS-ului am reusit sa il ocolesc. Idiotul ma vazut clar, sa uitat la mine si sa aruncat in fata ca un sinucigas. Daca nu aveam ABS, ma duceam sanie spre el. Ideea este ca daca mergi in asa maniera de faci ca la aproape fiecare frana si intre ABS-ul sau sa pierzi aderenta (pentru cei fara ABS) insemna ca nu adaptezi viteza la conditiile de drum. Chiar si pe (scuzati copy-paste): - nisip sau pietris; - zapada; - polei; - mazga sau piatra cubica uda (cea umeda doar rivalizeaza cu poleiul); - gropi; - linii de tramvai; - etc ideal este sa nu faci sa intre ABS-ul in actiune, cu atat mai mult cand ai in fata alte autovehicule. Asta e, eu consider ca te hazardezi sa mergi prea tare si tu esti bazat ca ai ABS .... , sau frane bune (pt. cei fara ABS). Ideea e ca ABS-ul te scoate din KAKA in situatii de urgenta. Dar si te poate baga in el daca ai talapa grea. Asa ca lasati teoria nisipului, pietrisului , etc... , ca e mai lunga distanta de franare. Nu tine! ABS-ul este o inovatie utila! |
--------------------
VW
Bora 1.9 TDI 115CP
2000 Highline
- XXXX
|
|
klaus |
21 Jun 2006, 10:45
Post
#35
|
步步 Group: Moderatori Posts: 19.062 Joined: 4 August 02 From: Bucuresti |
Adrian78, am trait eu niste senzatii tari bine la franare pe polei cu blocarea rotilor, la vale pe dealul de coboara din rahova pe langa fabrica de bere. S-a rotit masina grupa mare, si nu cred ca aveam 30 km/h.
Si nu era decat un jeep pe stanga si un autobuz pe dreapta, si senzatia nu fuse prea placuta. |
--------------------
Scenic III 1.9 dCi
-
-
- - E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
|
|
St |
21 Jun 2006, 11:18
Post
#36
|
Membru Group: Members Posts: 4.448 Joined: 18 July 04 From: Bucuresti |
QUOTE(Adrian78 @ 19 Jun 2006, 22:40) Iar ca o experienta personala eu am plesnit o Dacie simpla fara ABS care a franat mai bine ca mine la o trecere de pietoni. Mentionez ca eu aveam ABS, viteza era de aprox. 50 km/h iar carosabilul era usor umed (pe inserat, gen mazga). Ce s-ar fi intamplat daca in locul Daciei era pietonul? Doamne fereste! Asa si tata a evitat sa dea peste unul care a traversat neregulamentar prin fata lui si masina s-a oprit in ultima clipa..avand ABS, asfalt uscat. Cat despre pilotii de F1, nu cred ca trebuie sa discutam,ei sunt profesionisti, pa cand noi nu. This post has been edited by St: 21 Jun 2006, 11:18 |
--------------------
Ford/ BMW
Mondeo/ 650GS
2018/ 2004 Fericirea este ceva ce nu se atinge niciodata,dar in cautarea ei merita sa alergi toata viata.
|
|
Alydor |
21 Jun 2006, 11:39
Post
#37
|
Pressar Group: Members Posts: 2.771 Joined: 12 March 06 |
eu nu am intrebat daca e bun sau nu ABS-ul pe masina Intrebarea era:
"Cu ABS scade sau nu distanta de franare ( in cazul unei franari bruste) sau doar se pastreaza directia in cazul unei franari in curbe??? " ... Sunt convins de utilitatea lui pe masina si sunt convins ca nu a fost pus doar ca sa creasca pretul masinii...Din punctul meu de vedere se poate inchide topicul... |
--------------------
-
-
- Igo8 - C520
Primo - Samsung Galaxy Mega 5.8 Duos Cine nu poate da exemple da sfaturi.. When everything fails, RTFM! |
|
Stefan.A |
21 Jun 2006, 12:15
Post
#38
|
Membru autentic Group: Members Posts: 431 Joined: 21 June 04 |
Nu ma apuc sa va povestesc experiente traite sau sa va spun nr de km la volan.
ABS-ul va fi o inovatie bine venita atunci cand va fi conceput cu posibilitate de dez-activare. Daca vreau un model full-option ABS-ul imi va fi bagat pe gat. E OK, il vreau, poate fi util de multe ori, insa nu vreau sa trosnesc masina (sau mai rau, pe cineva) din cauza lui. Asta se poate intampla si este foarte probabil sa se intample. De aceea vreau sa-l pot dezactiva. Cine vinde asa ceva? Nimeni. De ce? Solutie tehnica sigur se poate gasi, precum in cazul ESP. Tendintele in constructia de vehicule spun ceva de genul: -pune-i abs si cat mai multe sist de securitate, ca oricum soferul mediu e berbec. Mai mult, il vinzi ca benefit, ca doar e la moda. Tine-l in scaun cat mai bine la un eventual impact, masina faca-se varza, dar tine-l pe dobitoc intreg ca poate mai cumpara una - asta o inteleg. |
-------------------- |
|
clr |
21 Jun 2006, 12:27
Post
#39
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.729 Joined: 24 February 03 From: Bucuresti |
QUOTE(Alydor @ 21 Jun 2006, 12:39) ... Intrebarea era: "Cu ABS scade sau nu distanta de franare ( in cazul unei franari bruste) sau doar se pastreaza directia in cazul unei franari in curbe??? " ... Pai daca citeai ce s-a mai scris pe forum cu alta ocazie gaseai raspunsul ca s-a mai discutat (pe sectiunea Logan daca nu ma insel). Concluzia a fost: in unele conditii scade distanta de franare, in alte conditii creste Diversele conditii pot fi: carosabil uscat, umed, zapada, ghetus ........ Exemple: http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopic=29219 http://www.daciaclub.ro/ABS_ASR_EBV_EDS_ESP_MSR-t32468.html http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopic=9684&st=210 This post has been edited by clr: 21 Jun 2006, 12:36 |
--------------------
Ex Renault
Megane
2003 Cand ai încercat totul si nimic nu a mers, citeste instructiunile de folosire
|
|
klaus |
21 Jun 2006, 13:04
Post
#40
|
步步 Group: Moderatori Posts: 19.062 Joined: 4 August 02 From: Bucuresti |
@Alydor: vezi ce scrie in testul facut de americani ref. la acest sistem
http://www-nrd.nhtsa.dot.gov/vrtc/ca/capub...sT4FinalRpt.pdf |
--------------------
Scenic III 1.9 dCi
-
-
- - E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
|
|
modream |
21 Jun 2006, 13:16
Post
#41
|
Membru Group: Members Posts: 142 Joined: 18 July 04 From: Bucuresti |
ABS poate creste distanta de franare, dar tine masina controlabila. PUNCT
|
--------------------
Logan
Opel Astra H
1.9 cdti 190 CP
- B-94-MMT
|
|
Stefan.A |
21 Jun 2006, 15:43
Post
#42
|
Membru autentic Group: Members Posts: 431 Joined: 21 June 04 |
Si revin cu intrebarea: vinde cineva ABS cu posibilitatea de decuplare, precum ESP de exemplu?
Sunt convins ca solutie tehnica exista. Daca nu, de ce? |
-------------------- |
|
LemonDemon |
21 Jun 2006, 16:34
Post
#43
|
Membru autentic Group: Members Posts: 420 Joined: 21 February 06 |
ABS este o solutie superioara celei clasice.Problema cu decuplatul eu zic ca nu isi are rostul.ABS nu blocheaza rotile la franare, defapt practic le blocheaza-debocheaza foarte rapid astef incat sa ai control pe masina.Personal nu am probleme la franarea pe polei sau mazga , ABS franeaza mai eficient decat un sistem de franare obisnuit.Cel fara ABS se opreste mai repede decat atunci cand franeaza, pierde controlul si izbeste un copac...
Concluzie :Cine nu are ABS si Servo sa isi cumpere. |
--------------------
None
None
N/A
|
|
Octav |
21 Jun 2006, 20:21
Post
#44
|
Membru Group: Members Posts: 168 Joined: 8 April 05 |
Pe mine m-a salvat ABS-ul intr-o situatie naspa in Piata Victoriei....Dar sincer , nu imi este necesar! Daca te consideri sofer BUN, conduci cu viteza necesara fiecarui drum , esti cu ochii in patru in orice moment si nu ai nevoie de franari bruste. Parerea mea: BUN , DAR NU NECESAR...
|
--------------------
DACIA
LOGAN
Laureate 1.6
- Bucuresti
|
|
St |
21 Jun 2006, 20:39
Post
#45
|
Membru Group: Members Posts: 4.448 Joined: 18 July 04 From: Bucuresti |
HAi ca ai fost tare rau de tot la faza asta. Si ce faci daca iti iese unu in fata?? Preferi sa il lovesti, neavand ABS sau sa nu-l lovesti, avand ABS? |
--------------------
Ford/ BMW
Mondeo/ 650GS
2018/ 2004 Fericirea este ceva ce nu se atinge niciodata,dar in cautarea ei merita sa alergi toata viata.
|
|
LemonDemon |
21 Jun 2006, 20:53
Post
#46
|
Membru autentic Group: Members Posts: 420 Joined: 21 February 06 |
Aici Octav are dreptate, ABS nu este necesar..este indispensabil!! Deja la ora actuala nu se mai pune problema ca o masina noua(excludem Logan) sa aiba ABS, Servo si Air-Bag.Acum deja trebuie sa aiba neaparat si ESP si alte sisteme de siguranta!!!
Poate daca varstea mea ar de de 80 de ani si asi fi un batran senil atunci asi zice ca Dacia mea 1300 e buna asa cum e , fara ABS si alte cele care pe vremea mea nu erau.Merge foarte bine si asa, trebuie doar putin unsa... Totusi sa afirmi ca ABS nu este o necesitate ... pana la urma este adevarata vorba cu vulpea care nu ajunge la struguri ... ce ABS , ce Servo , auzi geamuri electrice, inchidere centralizata , hahaha aer conditionat de ce? de vremea de afara? Imi trebuie masina sanatoasa sa simnt ca pun frana si nu am control , unde e adrenalina? |
--------------------
None
None
N/A
|
|
Adrian78 |
21 Jun 2006, 21:53
Post
#47
|
Membru autentic Group: Members Posts: 816 Joined: 24 April 06 From: Bucuresti |
QUOTE(modream @ 21 Jun 2006, 14:16) Asta e adevaratul raspuns la subiectul topicului. Modream a pus punctul pe i. Ca si Klaus de altfel. Restul sunt povesti. Si lasati-o mai moale cu strugurii si vulpea ... dau 8500 E pe masina dar ma zgarcesc la ABS daca as avea nevoie ... ... la fel, imi iau vopsea metalizata si garantie extinsa de 450 E dar nu mai dau inca cateva sute ptr. ABS. Cine vrea il cumpara, cine nu, nu. Bine ca deocamdata avem posibilitatea sa il alegem sau nu. |
--------------------
Logan Laureate
1.6
gri perla "Ce ție nu-ți place, altuia nu-i face!"
|
|
Liviu |
21 Jun 2006, 22:41
Post
#48
|
expat naiv Group: Banned Posts: 3.526 Joined: 5 July 02 From: Peste gard |
Adriane, vad ca esti tare incapatanat.
Pune problema in felul urmator: daca ABS-ul sau alt sistem de siguranta TE SALVEAZA O SINGURA DATA, inseamna ca si-a facut treaba. Eu unul am evitat (in genul "testul elanului" dar cu frana la podea) o tiganca beata , noaptea, pe Iuliu Maniu (sunt unii pe aici care chiar au asistat la eveniment caci eram in coloana si mergeam spre casele noastre). Daca nu as fi avut ABS, femeia aia era moarta si eu aveam dosar penal acuma. Adu-mi un contrargument la asta ! Si pentru informatia ta, la masinile dotate cu ESP, nu poti dezactiva ESP-ul ... ci numai ASR-ul (o functie care vine la pachet cu ESP-ul si care nu prea te lasa sa pleci de pe loc in conditii foarte alunecoase). |
--------------------
.
.
. -= age is just a number =-
|
|
Adrian78 |
21 Jun 2006, 22:58
Post
#49
|
Membru autentic Group: Members Posts: 816 Joined: 24 April 06 From: Bucuresti |
La masina cu ABS pe care o conduc la a 2-a frana cu "pedala la podea" m-am dus sanie pe asfalt umed asa cum am mai explicat si am plesnit masina din fata. Din experienta mea va spun ca daca rotile s-ar fi blocat m-as fi oprit si inca ar mai fi ramas destul spatiu pana la masina din fata (fapt confirmat dupa eveniment si de pasagerul din dreapta, si el cu permis, nu vreo gagica ).
Adu-mi si tu un contraargument la asta. P.S. Si daca ABS-ul TE BAGA IN C***T o singura data inseamna ca nu te-a ajutat cu nimic, dimpotriva. |
--------------------
Logan Laureate
1.6
gri perla "Ce ție nu-ți place, altuia nu-i face!"
|
|
IsNa |
22 Jun 2006, 06:26
Post
#50
|
Membru autentic Group: Members Posts: 1.147 Joined: 11 July 02 From: Timisoara |
Inca o idee Adrian,
Sa presupunem ca ai dreptate si in situatia ta ai fi oprit fara ABS inainte sa plesnesti masina. Atunci se poate spune ca ABS-ul te-a costat o reparatie la masina. In cazul lui Liviu in schimb a salvat o viata de om si l-a scapat pe Liviu de dosar penal. Care ti se pare mai important? Crede-ma macar la asta: daca e sa ai accident, e de 100x mai bine sa intri frontal in ce intri decat lateral. ABS-ul iti da capacitatea de a alege traiectoria masinii si deci de alege in ce intri si cum. Asta iti poate salva viata. Si ce te costa? Daca esti intr-o situatie in care puteai opri blocand rotile dar nu ai putut cu ABS-ul, inseamna ca oricum, ai lovit cu viteza mica, poate ai mers cu cativa metri in plus... Deci e vorba de elemente de caroserie. Acum, mai departe, judeca tu daca bara masinii e mai importanta sau viata ta si a pasagerilor tai. |
--------------------
Skoda
Fabia Combi + Citigo ASG
2007 / 2013 Forta sa fie cu voi !!
|
|
AlinI |
22 Jun 2006, 07:53
Post
#51
|
Nd 4 Spd 4 Life Group: Members Posts: 178 Joined: 13 April 06 From: Bucuresti |
ieri am avut ocazia sa testez la maxim abs-ul si pot zice cu mana pe inima ca daca nu il aveam azi eram cu masina in service in cel mai fericit caz... un retard cu o masina rosie a iesit in bd. timisoara din parcare de la plaza fara a se asigura... el avand prioritate de "smecher", eu cu loganul prioritate de fraier... durerea este ca nu a avut loc sa treaca pe liniile de tranvai si a ramas cu masina de-a 2-a in mijlocul drumului... eu aveam cam 80 km/h.... si eram la max 20m de el... sarit pe frana, intrat abs-ul in functiune si cand mi-am dat seama ca nu ma opresc pana in el, am avut inspiratia sa ma strecor prin putinul loc ramas prin spatele lui... daca eram cu vechea berlina il luam in fata fara nici o jena... si cum nu port centura prin oras, nu se termina prea bine.... oricum idiotul dupa ce i-am dat claxoane, flash-uri... nici macar nu a intors capul sa se uite la mine, macar sa isi ceara scuze... atitudine tipica de "da-te-n .... de fraier ca io sunt smecher..." chiar simteam nevoia sa ma dau jos la el si sa ii dau cateva dupa ceafa...
concluzia... ABS chiar isi merita fiecare banut.. |
--------------------
Subaru
Impreza 2.0 Hatchback
2009 '06 Dacia Logan 1.6 mpi
Whishlist Honda S2000 |
|
klaus |
22 Jun 2006, 10:36
Post
#52
|
步步 Group: Moderatori Posts: 19.062 Joined: 4 August 02 From: Bucuresti |
Ca sa revenim on topic, eu inteleg urmatoarele:
1. Rolul ABS-ului: mentinerea manevrabilitatii autoturismului in timpul franelor violente. 2. In anumite situatii (majoritare de altfel, cu conditi bune de carosabil) scade distanta de franare. 3. In anumite situatii (nisip, zapada, polei etc) distanta de franare creste. |
--------------------
Scenic III 1.9 dCi
-
-
- - E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
|
|
Marty |
22 Jun 2006, 11:07
Post
#53
|
Membru cu privire de ansamblu Group: Members Posts: 5.840 Joined: 14 April 03 From: Corbu |
QUOTE(Adrian78 @ 21 Jun 2006, 23:58) La masina cu ABS pe care o conduc la a 2-a frana cu "pedala la podea" m-am dus sanie pe asfalt umed asa cum am mai explicat si am plesnit masina din fata. Adu-mi si tu un contraargument la asta. P.S. Si daca ABS-ul TE BAGA IN C***T o singura data inseamna ca nu te-a ajutat cu nimic, dimpotriva. Contraargument: daca in stinga sau in dreapta ta ar fi fost loc sa eviti coliziunea cu cel din fata, fi sigur ca puteai face asta cu piciorul adinc infipt in frina! Sau chiar n-aveai nimic nici in stinga, nici in dreapta da' ai insistat tu cu picioru' pe frina si volanul tinut drept, sa vezi daca te ajuta ABS-ul sau nu ? Daca nu ai fi avut ABS si s-ar fi blocat rotile, te duceai ca vaca-n miriste indiferent de directia in care luai de volan! ABS-ul te scoate din rahat daca stii sa-l folosesti! ABS-ul nu-ti da dreptul sa fii zeu pe sosea si sa circuli cu viteze fabuloase! La tine se aplica pefect zicala aia: "Dumnezeu iti da, nu-ti baga-n traista!" QUOTE(Adrian78) Din experienta mea va spun ca daca rotile s-ar fi blocat m-as fi oprit si inca ar mai fi ramas destul spatiu pana la masina din fata (fapt confirmat dupa eveniment si de pasagerul din dreapta, si el cu permis, nu vreo gagica ). Ma scuzi, experienta ta in calitate de.... ? Pasagerul din dreapta a exprimat o opinie in calitate de..... ? Ti-as recomanda sa termini cu discrimnarile astea sexuale! |
--------------------
Gillette
De unica folosinta
2011
- B 999 NAM Mindru absolvent de grup scolar.
|
|
GoGu |
22 Jun 2006, 11:25
Post
#54
|
Prea de la tara Group: Moderatori Posts: 1.970 Joined: 14 August 03 From: Iasi |
Asta-iarna, drum drept, sens unic, gheata lucie, una bucata Pejo Partner (cu ABS) si persoana lu' je la volan.
Chiar prinsesem ceva viteza (vo' 40 km/h) si, din cauza ca studiam dinamica fulgului de nea lipit de caciula sudorului in loc sa fiu atent la drum, n-am observat ca ma apropii vertiginos de masinile oprite in fata (dadeau prioritate la intersectie). Am uitat si de gheata si de tot si am infipt piciorul in frana temeinic. A intrat ABS-ul imediat crr-crr si era evident ca nu ma opresc decat dupa ce ii transform aluia din fata Toyota sedan in hatch-back Avand totusi control asupra directiei l-am evitat pe ala prin dreapta, intrand DREPT si cam la limita intre cele doua randuri de masini stationate... Acu' stau si ma intreb, fara ABS imi iesea smecheria? Eu zic ca nu, probabil la franare as fi derapat, executam niste figuri de sa moara de invidie Serghei Pokcrhjkivnikov (bagati voi un nume de patinator in figuri, ca io nu ma pricep) si intram gramada peste masinile alea oprite cu consecinte care ar face firmele de asigurari sa tresara prin somn... Cam asta era scenariul probabil, pot presupune, ca POATE redresam, ca POATE opream, da' ma indoiesc sincer ca se termina fara table botite... |
--------------------
Renault
Scenic 1.5dCi
recolta 2012
|
|
Patefon |
22 Jun 2006, 11:42
Post
#55
|
Membru gajait Group: Members Posts: 90 Joined: 24 May 04 From: Bucuresti |
QUOTE(klaus @ 22 Jun 2006, 13:36) Ca sa revenim on topic, eu inteleg urmatoarele: 1. Rolul ABS-ului: mentinerea manevrabilitatii autoturismului in timpul franelor violente. 2. In anumite situatii (majoritare de altfel, cu conditi bune de carosabil) scade distanta de franare. 3. In anumite situatii (nisip, zapada, polei etc) distanta de franare creste. L-am citat pe klauss pentru ca repetitia este mama invataturii. Acesta este rolul si rostul ABS-ului. Cine se dovedeste suficient de abil sa manevreze masina pe polei cu toate rotile blocate inseamna ca nu are nevoie. De retinut: 1. ABS nu poate invinge legile fizicii. Daca ai ABS nu inseamna ca pe asfalt ud sau umed vei opri ca pe asfalt curat. 2. ABS nu elimina "Conduita preventiva" 3. ABS iti ofera o portita de scapare, evitarea prin ocolire a obstacolului. 4. Performantele ABS-ului pot fi puternic diminuate de calitatea altor componente sau reglaje defectuoase (presine prea mare in pneuri - roata nu urmareste conturul drumului, presiune prea mica in pneuri - alunecare laterala pe talon, amortizoare defecte sau uzate - rotile topaie pe asfalt, roti neechilibrate - contact sporadic cu drumul in momentul in care trepideaza, pneuri uzate sau neconforme - blocajul apare mult mai devrene, etc...) This post has been edited by Patefon: 22 Jun 2006, 11:45 |
--------------------
Seat
New Leon
2006 Sport
- B-#######-11/8 Cu stima,
Patefon |
|
DFA |
22 Jun 2006, 13:19
Post
#56
|
moderator://DC/Logan Group: Moderatori Posts: 3.526 Joined: 30 September 05 From: Buzău, RO |
Mai e ceva de spus? Eu zic că nu!
|
--------------------
Logan III Comfort
ECO-G 100cp
2021 sedan
- 27 Iul 2021 Logan III Comfort ECO-G 100, Bleu Iron, 16" Amaris, MediaNav, P. sc. încălz.+Climă, P. Comfort, P. Park. 2, volan piele, geam. el. sp.
ex Logan I 1.5 |
|
Adrian78 |
22 Jun 2006, 16:33
Post
#57
|
Membru autentic Group: Members Posts: 816 Joined: 24 April 06 From: Bucuresti |
@IsNa Ai dreptate dupa cum pui tu problema insa sa stii ca si eu m-am gandit ce s-ar fi putut intampla daca eram eu prima masina la trecerea de pietoni si in loc de dacie era pieton. De atunci inghet de fiecare data cand ar trebui sa pun o frana mai tare decat normal chiar daca nu mai e nevoie pana la urma sa o pun, numai simpla anticipare a pericolului imi ridica pulsul ... si la viteze de mers urban nu extraurban ca iar carcotiti cate ceva cum ca as fi cine stie ce vitezoman.
Astazi pe Iuliu Maniu asteptam sa ies dintr-o alee secundara. Uitandu-ma aiurea aud un scartatit puternic si repede intorc capul. Unul dinaintea mea, vorba de mai sus "cu prioritate de jmecher" s-a gandit sa iasa si sa taie bulevardul pentru a intra pe sensul celalalt. O dacie a franat ca sa nu il izbeasca lateral si un Hyundai Accent scaaaaaaartttttttt in spatele daciei ... probabil avea viteza mai mare ... am vazut faza numai de la jumatate. S-a oprit lipit de dacie, cred ca mai era loc de o palma. |
--------------------
Logan Laureate
1.6
gri perla "Ce ție nu-ți place, altuia nu-i face!"
|
|
Liviu |
22 Jun 2006, 17:05
Post
#58
|
expat naiv Group: Banned Posts: 3.526 Joined: 5 July 02 From: Peste gard |
Deci ala cu hyundai a oprit in siguranta, fara a face victime. Care e problema ? Inseamna ca soferul a avut spirit de observatie si reflexe bune si, mai mult, a stiut la ce sa se astepte de la masina.
Stii ce cred eu ? Eu cred ca tu inca nu te-ai obisnuit cu masina si ca mai ai nevoie de experienta la volan. Cel putin mie asa imi "suna". Exact asa vorbesc incepatorii in ale condusului cand dau de lucruri noi. |
--------------------
.
.
. -= age is just a number =-
|
|
Octav |
22 Jun 2006, 18:18
Post
#59
|
Membru Group: Members Posts: 168 Joined: 8 April 05 |
REPET: E foarte bun ABS-ul , dar pt mine nu e o necesitate. Am avut destule masini , cu sau fara ABS , dar nu am avut nici un accident. Mers normal , evitat toti prostii de pe sosea si cu ochii in patru! Daca e sa o lovesti , asta ti-e norocul , cu sau fara ABS.....
|
--------------------
DACIA
LOGAN
Laureate 1.6
- Bucuresti
|
|
einstein1984 |
22 Jun 2006, 19:02
Post
#60
|
fan Dacia Group: Members Posts: 20.502 Joined: 12 November 05 From: Bucuresti |
Si de ce nu se inchide???
P.S. Pentru cei care se plang ca au lovit masina din fata pe franare: De ce mama naibii nu a-ti ocolit-o? Ca ABS exact asta te lasa sa faci. |
--------------------
daca nu ai o toyota
4X4,ai gresit
masina
- negru pe alb
|
|
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 23rd September 2024 - 10:50 |