DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

3 Pages < 1 2 3 > 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Climatizare automată pe Logan, cum se poate face?

DigitalScribe
post 5 Aug 2005, 19:49
Post #31


Scribul Digital


Group: Members
Posts: 1.249
Joined: 5 October 04
From: Iasi




QUOTE(klaus @ 1 Aug 2005, 12:24)
As avea eu o parere de pornire a compresorului la turatii mai ridicate a motorului (peste 3500  rpm)... O parere negativa. Eu personal m-as feri sa pornesc compresorul la astfel de turatii (sa treaca direct in sarcina la turatia aia)
*


Din moment ce difera alternatorul in functie de echipare (cu sau fara AC) in sensul ca pe variantele cu AC alternatorul genereaza curent mai mult (mai multi amperi) sigur compresorul nu-i electric ? Pentru ca daca-i electric... ce conteaza la cate turatii il pornesti ? Important e la relanti motorul sa se invarta suficient cat alternatorul sa genereze un minimum de curent necesar si aici intervine computerul.


--------------------
Renault Espace V Renault Zoe D-Max 2022 - n/a
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
klaus
post 5 Aug 2005, 20:00
Post #32


步步


Group: Moderatori
Posts: 19.062
Joined: 4 August 02
From: Bucuresti




Compresorul NU este electric. In schimb, ventilatorul de pe radiator (electric) are 2 trepte de viteza doar pe cele cu AC....


--------------------
Scenic III 1.9 dCi - - - -
E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
DigitalScribe
post 5 Aug 2005, 20:51
Post #33


Scribul Digital


Group: Members
Posts: 1.249
Joined: 5 October 04
From: Iasi




QUOTE(klaus @ 5 Aug 2005, 20:00)
Compresorul NU este electric. In schimb, ventilatorul de pe radiator (electric) are 2 trepte de viteza doar pe cele cu AC....
*


Sunt oarecum dezamagit. Cam multe puse direct pe motor (compresor, pompa hidraulica). Bine ca aeroterma si ventilatorul de racire sunt macar electrice smile.gif


--------------------
Renault Espace V Renault Zoe D-Max 2022 - n/a
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Ghost
post 7 Aug 2005, 22:59
Post #34


Membru


Group: Members
Posts: 150
Joined: 10 March 05




Pana la urma ce mai conteaza... Curentul electric nu e produs tot de motor?


--------------------
Dacia Logan Preference 1.6 - -
"Vae Victus!"
"You should take help when offered. But I found that help offered when not needed is usually no help at all..."
Kain
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
klaus
post 7 Aug 2005, 23:17
Post #35


步步


Group: Moderatori
Posts: 19.062
Joined: 4 August 02
From: Bucuresti




As avea si eu o rugaminte la voi:
Sa-mi indicati un autoturism de serie care are compresorul de AC actionat electric. Unul singur...


--------------------
Scenic III 1.9 dCi - - - -
E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
DigitalScribe
post 8 Aug 2005, 16:07
Post #36


Scribul Digital


Group: Members
Posts: 1.249
Joined: 5 October 04
From: Iasi




QUOTE(klaus @ 7 Aug 2005, 23:17)
As avea si eu o rugaminte la voi:
Sa-mi indicati un autoturism de serie care are compresorul de AC actionat electric. Unul singur...
*


Hmm... probabil astea hibride. N-ar avea sens sa nu poti deschide aerul conditionat cu motorul oprit si sa ai curent in baterii, astea hibride recupereaza o parte din energia consumata prin franare si incarca niste baterii. Sau masinile mai noi care abia au aparut cu celule electrice de combustibil smile.gif
Ma gandesc ca din moment ce servodirectia mai recent a devenit electrica si compresorul ala ar putea fi electric. Poate vrei totusi sa ai racoare cu motorul oprit (desi cred ca s-ar cam duce rapid bateria).
Oricum, probabil ai dreptate, nu ma dau drept cunoscator. Ma folosesc doar de ce mi se pare mie ca ar fi de bun simt folosind cunostintele generale pe care le am.
Din moment ce compresorul e actionat direct de motor sa inteleg ca se invarte permanent indiferent daca folosesc AC sau nu ? Sper ca are macar o electro-cupla ceva are acolo ca iarna chiar n-am nevoie de el (sau eventual un circuit alternativ care sa diminueze efortul compresorul care sa se deschida cand nu e necesar AC-ul).

This post has been edited by DigitalScribe: 8 Aug 2005, 16:09


--------------------
Renault Espace V Renault Zoe D-Max 2022 - n/a
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
klaus
post 8 Aug 2005, 16:31
Post #37


步步


Group: Moderatori
Posts: 19.062
Joined: 4 August 02
From: Bucuresti




http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopic=22983
Vezi ca mai pe la sfarsit am eu un post despre aerul conditionat, care probabil iti va raspunde la multe intrebari...


--------------------
Scenic III 1.9 dCi - - - -
E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Alex_arp
post 13 Aug 2005, 14:38
Post #38


Membru incepator


Group: Members
Posts: 5
Joined: 9 August 05




Inainte aveam un tico cu ac care avea si functia eco d care spunea unul din voi.since era nasol pt atunci cand intrerupea ac-ul acceleratia crestea brusc si sincer in oras dc nu esti atent il pupi p cel din fata.La capitolul avantaje se poate vb de un consum mai mic dar nu e chiar considerabil.


--------------------
dacia logan - b-14-stn
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
C@talin
post 8 Dec 2005, 20:37
Post #39


Dealer autorizat droguri/Stil romantic: Sef.


Group: Members
Posts: 5.405
Joined: 5 December 05
From: cucu




QUOTE(combo @ 2 Aug 2005, 11:09)
Din cate stiu eu daca lasi A/C pornit, si dai pe cald, o sa amestece aerul rece de la compresor cu aerul cald si o sa fie o terperatura intermediara.
*



la loganul meu cand este pe cald la maxim si mai dau si drumul la ac vine un aer care te arde super fierbinte si la fel face si la un prieten de-al meu care are ford focus


--------------------
Range Rover V8 5.0 Vogue SE - B 666 IAD
Sold my soul to the devil for the Range.
Ladies if you wanna hang with me, you need a good rope .
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
rotten
post 26 Apr 2006, 19:18
Post #40


Membru incepator


Group: Members
Posts: 9
Joined: 26 April 06




s-ar putea face o chestie foarte draguta, in ultimul timp in magazinele de calculatoare au aparut niste chestii ca niste termometre, regleaza turatia ventialtoarelor din calculator, o chestie din asta modificata asa incat sa mearga in paralel cu comutatorul de la ventilatorul masinii ( adica sa duca un curent mai mare- pt aia care stiu electronica chestia asta ar insemna umblat la tranzistoru de putere etc. etc. ) ar iesi o chestie similara cu controlul turatiei coolerului de pe cpu , cpu firge , morisca se intvarte mai tare, cpu rece, morisca se invarte mai incet, zgomot mai putin ( apropo , morisca asta de pe logan suna frate de te lasa surd daca e data asa mai spre maxim ) .
Cu chestia asta ati avea si un termometru frumos si digital in masina tongue.gif , daca e prea cald, morisca se invarte si antreneaza aerul cu turatie mare, poate comanda si AC-ul , in fine , era doar o idee. numai ca nu stiu daca cei de la service o sa fie de acord, se umbla la greu pe electrica masinii smile.gif


--------------------
LOGAN AMBITION 1.6
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dandu
post 28 Jun 2006, 13:28
Post #41


Membru incepator


Group: Members
Posts: 22
Joined: 4 September 05




Salutare!
A fost cineva curios sa interpuna pe circuitul electric de contact bord al AC-ului un termostat ? Oare functioneaza asa ceva? Ar trebui sa mearga pe principiul inchiderii / deschiderii circuitului electric in functie de temperatura setata.
Daca e o idee deja aparuta sau discutata, sorry, moderatorii stiu ce au de facut . Multumesc.


--------------------
dacia logan laureate 1,4 - vn-50 -alx
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
pctelnet
post 28 Jun 2006, 17:14
Post #42


Membru incepator


Group: Members
Posts: 34
Joined: 29 May 05




QUOTE(dandu @ 29 Jun 2006, 00:28)
Salutare!
A fost cineva curios sa interpuna pe circuitul electric de contact bord al AC-ului un termostat ? Oare functioneaza asa ceva? Ar trebui sa mearga pe principiul inchiderii / deschiderii circuitului electric in functie de temperatura setata.
Daca e o idee deja aparuta sau discutata, sorry, moderatorii stiu ce au de facut . Multumesc.
*



pe acelas principiu sunt raciti si racki de comunicatii(aia in care se tin servere, switchuri etc) pt cine se pricepe in it este mai usor, nu vad dc nu ar functiona un termostat din ala

tu ar tr sa tii all time a/c pornit, ar tr sa reglezi temperatura la care sa declanseze si ala ar tr sa-si vada de treaba lui, pt asta este facut


nu am timp, plec in concediu ca as incerca ceva


--------------------
dacia break - b 28 ksz
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
DragosP
post 28 Jun 2006, 19:01
Post #43


Nu zic nimic...nou


Group: Moderatori
Posts: 4.929
Joined: 12 August 04
From: Lumea mea




QUOTE(dandu @ 28 Jun 2006, 14:28)
Salutare!
A fost cineva curios sa interpuna pe circuitul electric de contact bord al AC-ului un termostat ? Oare functioneaza asa ceva?

Se poate, problema este dacă și ce eficiență va avea. Doar nu crezi că o să mori de frig în logan. smile.gif
Se pune problema (cea mai importantă zic eu) unde montezi senzorul de temperatură al termostatului pentru a măsura o temperatură cât de cât corectă ținând cont de gradientul de temperatură din habitaclu.
QUOTE(pctelnet @ 28 Jun 2006, 18:14)
pe acelas principiu sunt raciti si racki de comunicatii

Cine? blink.gif Ăsta-i un neologism sau un barbarism? smile.gif


--------------------
Ceva de plastic . . - BRRC
Scuze celor pe care i-am supărat!
Cu noi este Dumnezeu!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
moshu_59
post 29 Jun 2006, 20:24
Post #44


Membru


Group: Members
Posts: 129
Joined: 21 May 05




Subscriu la parerea lui Dragos. Desi e relativ simplu de construit un astfel de termostat, n-ar avea valoare practica intrucat la temperaturi exterioare ridicate AC-ul ar functiona permanent (similar cu situatia fara aceasta automatizare), iar la temperaturi exterioare moderate simpla alegere a unei turatii potrivite a aerotermei ar rezolva in mod rezonabil stabilitatea temperaturii interioare. Daca ar fi totusi neaparat sa doresc aceasta automatizare, as face-o nu prin cuplarea/decuplarea compresorului, ci prin variatia turatiei aerotermei din motive pe care sunt sigur ca le intuiti.


--------------------
Dacia Logan - VS 04 LCC
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
VeNoM386
post 30 Jun 2006, 09:28
Post #45


Membru autentic


Group: Members
Posts: 330
Joined: 7 September 04
From: Bucuresti




QUOTE(moshu_59 @ 29 Jun 2006, 22:24)
Subscriu la parerea lui Dragos. Desi e relativ simplu de construit un astfel de termostat, n-ar avea valoare practica intrucat la temperaturi exterioare ridicate AC-ul ar functiona permanent (similar cu situatia fara aceasta automatizare), iar la temperaturi exterioare moderate simpla alegere a unei turatii potrivite a aerotermei ar rezolva in mod rezonabil stabilitatea temperaturii interioare. Daca ar fi totusi neaparat sa doresc aceasta automatizare, as face-o nu prin cuplarea/decuplarea compresorului, ci prin variatia turatiei aerotermei din motive pe care sunt sigur ca le intuiti.
*



Exact. La orice masina cu clima, compresorul functioneaza permanent si fluxul de aer este reglat astfel incat sa se obtina temperatura dorita.


--------------------
Citroen C4 Champion 2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Smeagol
post 30 Jun 2006, 10:26
Post #46


Membru ...


Group: Members
Posts: 238
Joined: 18 November 05
From: Timisoara




Mai baieti, dar pentru ce a aparut HVAC-urile (Heating, Ventilation and Air Conditioning aka Climate Control) ?

Comanda ventilatorului o puteti face cu un PWM, puteti lua un ATMEL sau un 80C51 pentru asta. Senzorul de temperatura pe I2C. Reglajul va functiona doar pentru zona locurilor din fata (probabil), doar pe aeratoarele din fata.

Senzorul de temperatura l-as monta pe plafon, si as pune vreo 3.


--------------------
Dacia Logan Ambition 2006, 1.6 MPI - TM 10 ???
"Ai grija ce-ti doresti. S-ar putea sa capeti."
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dandu
post 30 Jun 2006, 13:49
Post #47


Membru incepator


Group: Members
Posts: 22
Joined: 4 September 05




QUOTE(moshu_59 @ 29 Jun 2006, 21:24)
Subscriu la parerea lui Dragos. Desi e relativ simplu de construit un astfel de termostat, n-ar avea valoare practica intrucat la temperaturi exterioare ridicate AC-ul ar functiona permanent (similar cu situatia fara aceasta automatizare), iar la temperaturi exterioare moderate simpla alegere a unei turatii potrivite a aerotermei ar rezolva in mod rezonabil stabilitatea temperaturii interioare. Daca ar fi totusi neaparat sa doresc aceasta automatizare, as face-o nu prin cuplarea/decuplarea compresorului, ci prin variatia turatiei aerotermei din motive pe care sunt sigur ca le intuiti.
*


ok, dar eu m-am gandit si in ideea de a face o econonie de carburant, daca compresorul functionaza tot timpul si variaza doar turatia motorului electric , motorul masinii este tot in sarcina... si economie pauza....Apoi turatie variabila la motor... hmm... tensiune variabila la alimentare , si numai anumite motoare electrice fac asta , sunt contruite in aceasta idee , asa ca sa-l mai schimbi si pe ala .... pana faci tu asta apare pe piata Loganu cu clima... rolleyes.gif


--------------------
dacia logan laureate 1,4 - vn-50 -alx
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dandu
post 30 Jun 2006, 14:05
Post #48


Membru incepator


Group: Members
Posts: 22
Joined: 4 September 05




QUOTE(DragosP @ 28 Jun 2006, 20:01)
Se poate, problema este dacă și ce eficiență va avea. Doar nu crezi că o să mori de frig în logan. smile.gif
Se pune problema (cea mai importantă zic eu) unde montezi senzorul de temperatură al termostatului pentru a măsura o temperatură cât de cât corectă ținând cont de gradientul de temperatură din habitaclu.

Cine?  blink.gif Ăsta-i un neologism sau un barbarism? smile.gif
*


De frig nu mori asa e, dar sunt momente(toamna, primavara) in care confortul termic al pasagerilor este obtinut la treapta 1 a ventilatorului si AC pornit si oprit tot drumul. Pe mine asta ma seaca! Doar in aceste perioade termostatul isi vede utilitatea pt ca vara sigur doar o functinare pe timp lung si la treapta 3-4 si tot nu cred ca obtii 23-24 grade in habitaclu. Senzatia de confort in aceasta perioada este data mai mult de viteza aerului racit la nivelul pielii! Dar asta e o problema, unde pui senzorul! Am citit pe aici ca nu stiu ce masina are un senzor de acest gen in galeria de evacuare a aerului din bord si cand temp aerului este de 14 grade se decupleaza compresorul. Deci, daca aerul evacuat din bord are 14 grade , in habitaclu ar trebui sa fie 18 -20, si e destul de racoare nu crezi? De ce nu am putea pune asa ceva dar sa-l putem si seta la temperatura dorita? Iata am rezolvat problema amplasarii senzorului! Ce parere aveti fratilor? cool.gif


--------------------
dacia logan laureate 1,4 - vn-50 -alx
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dandu
post 30 Jun 2006, 14:15
Post #49


Membru incepator


Group: Members
Posts: 22
Joined: 4 September 05




QUOTE(carman @ 1 Aug 2005, 14:49)
am studiat cu ceva timp in urma posibilitatea instalarii unui termostat electronic de ambianta simplu. am gasit (la romstal parca) unul chiar la 12V care poate suporta comanda de 5A, perfect adaptabil pe masina. costurile totale nu stiu daca depaseau 1 mil, si atunci am inceput sa-mi pun intrebari: daca era asa simplu si ieftin, de ce n-au facut si altii ? de ce singura alternativa la Climatronic e o instalatie care functioneaza tot timpul ?

oricat ar parea de simpla, problema consta in circulatia si stratificarea aerului de diverse temperaturi in habitaclu si e foarte complicata. din cate am reusit sa aflu, instalatiile de AC "Climatronic" au in componenta intre 5 si 12 senzori de temperatura, plasati in zone strategice din habitaclu. pe de alta parte, Climatronicul nu freaca tot timpul compresorul pe sistemul on/off, ci actioneaza asupra mai multor parametri ai instalatiei. una peste alta, am constatat ca ceea ce mi-au spus niste oameni care se pricep la instalatii AC auto, ca nu se merita, obosesti compresorul si nu obtii efectul scontat, e adevarat. plus ca instalatia AC "fixa" poate fi reglata sa dea aer rece si la temperaturi rezonabile, nu doar foarte rece...
*


Mda! Nu cunosc, dar ce spui e logic si cred ca asa face un sistem climatronic! Ar innebuni compresorul acela pornit / oprit toata ziua! Sa inteleg ca sistemul climatronic nu are nimic in comun cu economia de combustibil , daca copresorul functioneaza tot timpul este o sarcina suplimentara pt motor astfel.... sad.gif


--------------------
dacia logan laureate 1,4 - vn-50 -alx
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
DFA
post 30 Jun 2006, 15:02
Post #50


moderator://DC/Logan


Group: Moderatori
Posts: 3.526
Joined: 30 September 05
From: Buzău, RO




QUOTE(dandu @ 30 Jun 2006, 15:05)
.......momente(toamna, primavara) in care confortul termic al pasagerilor este obtinut la treapta 1 a ventilatorului si AC pornit si oprit tot drumul. Pe mine asta ma seaca! .......
*


huh.gif Da' tu nu ai auzit de butonul ăla de reglare a temperaturii, care combină aerul rece de la AC cu cel cald de la aerotermă?


--------------------
Logan III Comfort ECO-G 100cp 2021 sedan - 27 Iul 2021
Logan III Comfort ECO-G 100, Bleu Iron, 16" Amaris, MediaNav, P. sc. încălz.+Climă, P. Comfort, P. Park. 2, volan piele, geam. el. sp.
ex Logan I 1.5
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
moshu_59
post 30 Jun 2006, 19:27
Post #51


Membru


Group: Members
Posts: 129
Joined: 21 May 05




Chiar daca merge continuu (compresorul) nu implica un consum constant de energie de la motor. Pentru a simplifica explicatia voi presupune o turatie constanta a motorului si implicit, a compresorului, iar pentru aeroterma o turatie variabila. La o turatie ridicata a aerotermei, cedarea de caldura a aerului supus racirii catre agentul frigorific (prin intermediul vaporizatorului) este masiva. Acest fapt s-ar putea traduce printr-o crestere a temperaturii agentului frigorific in zona aspiratiei compresorului si cu atat mai mult pe evacuarea acestuia, consecinta fiind cresterea presiunii pe refulare si implicit a puterii absorbite de compresor.
Daca reducem turatia aerotermei temperatura agentului frigorific va cobori, presiunile din sistem vor fi mai coborate, iar puterea absorbita va fi mai mica. Iata ca un variator de turatie pentru aeroterma devine (indirect) si variator de putere absorbita a instalatiei de A.C.


--------------------
Dacia Logan - VS 04 LCC
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dandu
post 7 Jul 2006, 07:34
Post #52


Membru incepator


Group: Members
Posts: 22
Joined: 4 September 05




QUOTE(DFA @ 30 Jun 2006, 16:02)
huh.gif Da' tu nu ai auzit de butonul ăla de reglare a temperaturii, care combină aerul rece de la AC cu cel cald de la aerotermă?
*



Parca am vazut un buton, cel cu rosu si albastru? biggrin.gif Este langa volan, nu? biggrin.gif Stii cum zici? Parca ai da drumul la AC acasa iarna cand centrala termica iti functioneaza la o temperatura prea ridicata! Nu mai bine pui un termostat de camera? cool.gif Pt ca oricum cand ai termostat functioneaza la 75-80 % din capacitate ca sa atinga in scurt timp temperatura setata , dupa care pauza.....

QUOTE(moshu_59 @ 30 Jun 2006, 20:27)
Daca reducem turatia aerotermei temperatura agentului frigorific va cobori, presiunile din sistem vor fi mai coborate, iar puterea absorbita va fi mai mica. Iata ca un variator de turatie pentru aeroterma devine (indirect) si variator de putere absorbita a instalatiei de A.C.
*



Mda! super! la asta nu m-am gandit! Dar se poate pe amaratele astea de loganuri?


--------------------
dacia logan laureate 1,4 - vn-50 -alx
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
marksman
post 7 Jul 2006, 09:13
Post #53


Post mortem nihil est


Group: Members
Posts: 7.517
Joined: 1 November 04
From: sat




De ce nu? Trebuie insa timp pentru experimente. Si... bani, desigur.


--------------------
Opel / Mazda Crossland X / CX-30 2019 / 2020
Charlie Foxtrot
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
klaus
post 7 Jul 2006, 09:40
Post #54


步步


Group: Moderatori
Posts: 19.062
Joined: 4 August 02
From: Bucuresti




Dandu, nu te supara pe mine, am rugamintea sa incerci sa te documentezi asupra modului in care functioneaza un climatronic (sistem automat de climatizare), si ai sa vezi ca ceea ce ti-a zis DFA sa faci de mana face climatronicul cu motorase si clapete actionate electric.
Desi seamana cu aerele conditioante de casa, cele de masina au niste particularitati...
Una din ele este ca reglajul temperaturii aerului care iese pe la aeratoae se face din pozitia voletului de aer cald/aer rece. Bineinteles, pentru a intelege acest lucru trebuie sa stii despre ce vorbesti si sa fi vazut o aeroterma desfacuta. Insa exista suficienta informatie legata de subiect si pe net.

Pe scurt, climatronicul (aerul conditionat automatic) este controlat de computerul de aer conditionat care, in functie de anumite date de intrare (temperatura exterioara, temperatura habitaclului, temperatura setata, concentratia de gaze de esapament in aer etc) regleaza distributia de aer si viteza ventilatorului si uneori si recircularea (in cazul depistarii gazelor de esapament)
Iar la clima Bi-zona exista 2 voleti de distributie (amesteca separat aerul rece cu aerul cald, pentru fiecare zona in parte).


--------------------
Scenic III 1.9 dCi - - - -
E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dandu
post 8 Jul 2006, 12:03
Post #55


Membru incepator


Group: Members
Posts: 22
Joined: 4 September 05




QUOTE(klaus @ 7 Jul 2006, 10:40)

Una din ele este ca reglajul temperaturii aerului care iese pe la aeratoae se face din pozitia voletului de aer cald/aer rece. Bineinteles, pentru a intelege acest lucru trebuie sa stii despre ce vorbesti si sa fi vazut o aeroterma desfacuta. Insa exista suficienta informatie legata de subiect si pe net.

*



Scuze , dar asa ceva este normal la o masina respectabila , nu pe care o adapteza utilizatorul. E normal ca o instalatie din fabrica sa aiba mai multe sisteme de control al microclimatului , dar computer de Ac? Nu am auzit! Poate un microcontroller cu diferite functii. Crede-ma in hale industriale fiecare sistem de conditionare a aerului are asa ceva. Eu credeam ca sunt aproape similare , dar vad ca nu. A adapta un sistem similar la Logan mi se pare curata nebunie! e foarte complicat si habar nu am ce sptiu este acolo.


--------------------
dacia logan laureate 1,4 - vn-50 -alx
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
andrei2005
post 14 Nov 2006, 01:33
Post #56


Membru incepator


Group: Members
Posts: 96
Joined: 14 March 05
From: Cluj Napoca




E deja iarna, dar vine ea si vara...
Ma gandesc si eu de multa vreme la un loganoclimatronic. Nu m-am bagat inca - astept sa iasa din garantia extinsa.
Referitor la diversii senzori ai unei instalatii de climatronic (nu am mers cu astfel de masini), eu cred ca e cam greu de multumit toti pasagerii si soferul, in lipsa unei tubulaturi adecvate pentru distribuirea aerului rece. Cred ca modularea racirii interioare s-ar putea face si din reglajul debitului ventilatorului de climatizare a habitaclului.
De pilda, sa zicem, daca ventilatorul e pe treapta 2, prin comanda de la un termostat de ambiant (chiar mecanic, cu capsula), sa se "forteze" turatie ca la treapta 4 a ventilatorului, cata vreme AC e pornit si e nevoie de aer rece in habitaclu. Apoi, sa nu se decupleze AC, ci sa se decupleze doar "fortajul", ventilatorului de la climatizor, el continuand sa mearga cu turatia data de preselectia de treapta 2 a rotactorului de ventilatie. Am inteles ca reglajul de turatie al ventilatorului de la instalatia de aer a Logan-ului se face cu o cutie cu rezistente - e adevarat?
Toate termostatele de ambiant au un histerezis de cel putin 0,3 grade.
Nu uitati ca senzatia de caldura poate fi determinata nu numai de temp aer din habitaclu, dar si daca, sa zicem, soarele bate direct pe sofer sau unul din pasageri.
Mai ramane problema majora a amplasarii termostatului cu buton, care sa nu fie expus la soare (cam greu de pus la bord - idei???
Termostatul cred ca s-ar putea prelua si de la o aeroterma de casa cu reglaj de temperatura, intercaland un mic releu - curentul pe contacte la aeroterma nu depaseste in mod normal 4-5A (1000w la 220)


--------------------
DACIA, RENAULT LOGAN PREFERENCE, SOLENZA, CLIO, RENAULT TRAFIC 2004-2005
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Mario_b
post 14 Nov 2006, 09:00
Post #57


Membru Simplu


Group: Members
Posts: 625
Joined: 9 December 04
From: Craiova+Sibiu




Functia calculatorului de clima poate fi preluata de un regulator PID de temperatura. Sunt cam 100e(regulatoare WEST), are afisaj cu temperatura actuala si cea dorita, functioneaza automat si sunt foarte fiabile. Problema in cazut unei SRA (cum spunea un coleg, sistem de reglare automata), este EE (elementul de executie) care trebuie realizat cu motorase pas cu pas si actuatori. Una peste alta, implica modificari masive prin bord, costuri de sute de euro, doar pentru a avea ceva care nu iti trebuie neaparat.


--------------------
'05 Dacia Logan 1,6 Ambition - MBM
War is peace. Freedom is Slavery. Ignorance is Strength.
--->Logan Tuning Club Craiova<---
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bassfreak
post 14 Nov 2006, 12:18
Post #58


Membru autentic


Group: Members
Posts: 897
Joined: 29 August 04
From: Bucuresti




ba eu zic ca este foarte necesara prezenta unui sistem de control climatic.
organismului uman nu-i fac prea bine variatiile de temperatura, iar ca tu sa stai cu ochii pe un termometru si sa butonez mereu la reglaje e iarasi foarte incomod si periculos. deci sistemul asta nu este un moft, este o necesitate.
personal ii simt lipsa foarte tare.


--------------------
Dacia Logan 2004 Ambiance
Renault Clio Bicorp 2002 Authentique
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
DFA
post 14 Nov 2006, 13:45
Post #59


moderator://DC/Logan


Group: Moderatori
Posts: 3.526
Joined: 30 September 05
From: Buzău, RO




Trebuie să rezolvați 2 părți:

1. Partea mecanică:
- a.) acționarea clapetelor de mixare a aerului rece și cald - mixerul e acționat de butonul rotativ de reglare a temperaturii (butonul din dreapta), pe care va trebui să-l simulați cu un motoraș + un melc cu care să trageți-împingeți cablul de reglaj + un senzor care să vă indice poziția melcului/cablului.
- b.) acționarea clapetelor de direcționare a aerului către diversele direcții (dar nu e neapărat necesar și asta în prima fază - să zicem că nu v-ar deranja să reglați voi unde ajunge aerul, mai imperioasă e reglarea temperaturii lui).

2. Partea electronică, cu care să comandați:
- a.) motorașul cu melc de reglare a mixării aerului - va trebui să faceți o buclă de reglaj dependentă de temperatura unui senzor în habitaclu.
- b.) viteza de rotație a ventilatorului aerotermei - care va trebui să fie și un reglaj independent de temperatură - pe care să-l poți seta și manual (în prima fază ați putea să lăsați butonul original la locul lui) și care se poate realiza cu relee (simulând treptele originale) sau chiar cu un etaj de comandă cu tranzitoare de putere.

În funcție de temperatura de intrare (dorită) setată va trebui să setați și un prag la care AC-ul să fie pornit, respectiv oprit, dar ar trebui fie să mai aveți un buton dedicat dezaburirii, fie să monitorizați poziția butonului rotativ de direcționare a aerului, pentru a porni AC-ul când butonul de dezaburire este apăsat sau direcționarea aerului s-a făcut către parbriz.
Va trebui să implementați și o oarecare logică (reguli) de funcționare pe care climatizarea trebuie să o îndeplinească.


--------------------
Logan III Comfort ECO-G 100cp 2021 sedan - 27 Iul 2021
Logan III Comfort ECO-G 100, Bleu Iron, 16" Amaris, MediaNav, P. sc. încălz.+Climă, P. Comfort, P. Park. 2, volan piele, geam. el. sp.
ex Logan I 1.5
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Bejenaru Ionut
post 4 Dec 2006, 09:21
Post #60


Doar membru, atat.


Group: Members
Posts: 708
Joined: 9 December 05
From: Bacau




Climatronicul de la skoda.Compresorul de la AC nu este electric ci el este cuplat de un ambreiaj electromagnetic.Ia imgiuneaza-ti ce se intampla daca pornesti AC-ul la turatii marii?

Attached File(s)
Attached File  gb_25.pdf ( 1.67mb ) Number of downloads: 190


--------------------
Reno Megane 2.1 break 2005, ful opshan, 1.6 16v - Numar de Bacau.
Good things come to those who wait.
Va urma...
"Nimeni nu scapa virgin...viata ne f.te pe toti..."
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
3 Pages < 1 2 3 >
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 22nd September 2024 - 15:46
Forum Renault