DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Cum se verifica o servofrana?, dacia

djalex_bolidu
post 9 Dec 2010, 19:24
Post #1


Membru autentic


Group: Members
Posts: 760
Joined: 16 February 06




Am deschis acest topic cu scopul de a afla un raspuns cert din partea cuiva avizat.Nu am auzit pe nimeni care sa stie clar cum se verifca servofrana, de exemplu cand vrei sa iti iei una la SH cum iti dai seama daca e buna sau nu.Cred ca este destul de util topicul fiindca am cautat pe google si nu am gasit nimic concret.
Spre exemplu la mine dupa ce opresc motorul nu mai am efectul de servo.pedala se intareste imediat dupa oprirea motorului.ma gandesc ca ar fii de la supapa de unisens dintre servofrana si furtunul care vine din galeria de admisie.nu am apucat sa o verific ca incepuse ploaia.tongue.gif....dar daca supapa este in mintile ei,ce simptome ar mai fii?in rest nu are nici o problema sesizabila.isi face treaba in mers! smile.gif

This post has been edited by djalex_bolidu: 9 Dec 2010, 19:27


--------------------
DACIA 1310 '84 - AG 88 PVA
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
4x4
post 9 Dec 2010, 19:54
Post #2


Übermensch


Group: Members
Posts: 3.394
Joined: 24 March 07




QUOTE(djalex_bolidu @ 9 Dec 2010, 19:24)
Spre exemplu la mine dupa ce opresc motorul nu mai am efectul de servo.pedala se intareste imediat dupa oprirea motorului
*



Așa și trebuie wink.gif


--------------------
W S S
Attere Dominatum!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
rodi
post 9 Dec 2010, 20:01
Post #3


Membru autentic


Group: Members
Posts: 648
Joined: 2 November 10




Se verifica furtunul de vaccum la ambele capete, supapa - sa retina vidul - se porneste motorul, pedala de frana trebuie sa se ,,lase" - sa fie ,, mai moale" dar nu pana la planseu; motorul mergand, se asculta sa nu tiuie la capatul cu supapa unisens, sau in servo.

Cand pui frana nu trebuie sa se auda fasaituri de aer scapat pe la incinta servo - motorul nu trebuie sa se modifice la turatie in raport de actionarea franei.

Frana sa fie eficace , aceasta se poate vedea pe bancul de proba al franarii...

Mai bine se pune un servo - nou decat sa se puna vechi... Si schimbatul garniturii de servo implica riscul aparitiei de scapari de aer din incinta. Simeringul , hai se mai schimba, dar membrana noua pe carcasa veche, nu se preseaza corect de cele mai multe ori.

Cand nu se gaseau servo noi, multi scoteau si puneau pompa simplu circuit pe direct.

Lucru care simplifica lucrurile ca la primele modele de Dacia, dar astazi - cu compresiile acestea puternice nu este deloc indicat a se mai face asa ,, simplificare"...

[Servo si legatura - supapa - furtun - cu admisia motorului - ajuta efortul de franare si este bine ca servo sa fie nou. Lucreaza permanent.]

Acum daca mai verifici jocurile la axe sa nu fie excesive si garnitura supapei si simeringul sa nu fie uzate - membrana mare si etanseizarea spe simering o poti verifica usor: O pui la furtunul unei masini in stationare , pornesti motorul la punctul zero viteze si vezi daca servo lucreaza corect in actionare.

This post has been edited by rodi: 9 Dec 2010, 20:11


--------------------
--- --- --- - ---
E PUR SI MUOVE (it. - cit.)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
djalex_bolidu
post 9 Dec 2010, 20:08
Post #4


Membru autentic


Group: Members
Posts: 760
Joined: 16 February 06




QUOTE(4x4 @ 9 Dec 2010, 19:54)
Așa și trebuie  wink.gif
*



Eu stiu si din ce am vazut la mai toate masinile dupa ce opresti motorul mai ai o pedala sau doua efectul de servo,dupa care atunci se intareste pedala.

Rodi ms de informatii.insa stiu ca in partea din fata a membranei unde exista vacumm este un orificiu calibrat astfel ca sa nu se sparga membrana cand motorul merge,si creind totodata oarecum o depresiune constanta pe acea fata a membranei.deci ar trebui sa se auda un mic fasait de la acel orificiu....corecteaza-ma daca gresesc!


--------------------
DACIA 1310 '84 - AG 88 PVA
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
rodi
post 9 Dec 2010, 20:19
Post #5


Membru autentic


Group: Members
Posts: 648
Joined: 2 November 10




Pentru mine a fost greu sa sesizez stiu orificiul acela mic de egalare intra-presiuni, nu mi-a reusit schimbatul membranei si am schimbat cu o noua servo.
Aici poate ne ajuta altcineva, ca sa testam si din punctul acesta o servo in lucru.

Pe mine m-a interesat ca motorul nu mai lua aer de la spartura membranei si simeringului servo (in niciun moment al cursei de pedala) si aveam mare eficacitate de la pedala moale, comparativ cu pompa pe direct. Poate mai apare cineva sa ne lamureasca.

This post has been edited by rodi: 9 Dec 2010, 20:22


--------------------
--- --- --- - ---
E PUR SI MUOVE (it. - cit.)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
djalex_bolidu
post 9 Dec 2010, 20:22
Post #6


Membru autentic


Group: Members
Posts: 760
Joined: 16 February 06




Ti-am zis sunt multumit de frane nu am probleme dar mi-am pus si eu intrebarea ca tot omu "de ce nu am efectul de servo macar o pedala dupa ce opresc motorul?"...


--------------------
DACIA 1310 '84 - AG 88 PVA
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
rodi
post 9 Dec 2010, 20:37
Post #7


Membru autentic


Group: Members
Posts: 648
Joined: 2 November 10




Supapa de servo uzata (putin), furtunul va fi legat din nou prin colierele stranse in capetele noi scurtate cat este posbil pentru nedeformari de la strangere si cred ca simeringul pe servo ax este putin uzat daca nu auzi dereglare cat de mica de turatie la motorul pornit atunci cand faci cursa de pedala, aceasta este important.

Poti verifica deci servo si pe alta masina daca se aud ceva fasaituri in functionare si dupa ce opresti, sa vezi ce face pe la axul servo... Fara pompa de frana, binenteles.

This post has been edited by rodi: 9 Dec 2010, 23:01


--------------------
--- --- --- - ---
E PUR SI MUOVE (it. - cit.)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
diaconuliviu
post 10 Dec 2010, 09:12
Post #8


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.569
Joined: 17 August 04
From: Space, the final frontiere




QUOTE(djalex_bolidu @ 9 Dec 2010, 20:22)
[...]"de ce nu am efectul de servo macar o pedala dupa ce opresc motorul?"...


Pentru ca "pierde vacuumul" pe undeva imediat ce opresti motorul. Ori supapa defecta ori membrana sparta, ori simering defect combinat cu pompa departata de servo (saibe de distantare montate in locul reglajului "timburusului" la cei asa zis 9 mm), sau ceva alte pierderi mari la servo.


--------------------
Opel Corsa 2001 - xx
Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur.
SSP,K!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
djalex_bolidu
post 11 Dec 2010, 16:21
Post #9


Membru autentic


Group: Members
Posts: 760
Joined: 16 February 06




Am verificat azi supapa de le servo-frana si functioneaza si nu se aude a fasai pe nicaieri.Cand calc pedala de frana se simt mici fluctuatii la turatia de relantii,per general functioneaza si efectul de servo ramane imediat dupa oprirea motorului,dar la cateva secunde dispare!Asa o las , nu dau 160 ron pe o servo noua de papuc! smile.gif)

This post has been edited by djalex_bolidu: 11 Dec 2010, 16:21


--------------------
DACIA 1310 '84 - AG 88 PVA
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
hutzzyy
post 14 Dec 2010, 18:56
Post #10


Membru incepator


Group: Members
Posts: 48
Joined: 10 April 10
From: suceava




am si eu o nedumerirecu servo .de o bucata de timp se aude un fasit la servo si cand cand merg cu putina viteza si calc brusc pedela de frana se opreste motoru cateodata si nici relatiu nui stabil cand calc frana :-s


--------------------
dacia 1310 1998 l
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
djalex_bolidu
post 15 Dec 2010, 11:46
Post #11


Membru autentic


Group: Members
Posts: 760
Joined: 16 February 06




Cel mai probail e membrana servofranei sparta.

This post has been edited by djalex_bolidu: 15 Dec 2010, 11:48


--------------------
DACIA 1310 '84 - AG 88 PVA
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Paulorossi
post 16 Dec 2010, 13:44
Post #12


Ing. electro-automatist BEIUS-STEI


Group: Members
Posts: 1.133
Joined: 27 January 10
From: Bihor-Stei




..sau semeringul ce etanseaza axul servo


--------------------
dacia 1310Li 2002
Ing. electro-automatist BEIUS-STEI
Instalatii electrice si automatizari de calitate/service/modificari/reparatii
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
hutzzyy
post 16 Dec 2010, 21:33
Post #13


Membru incepator


Group: Members
Posts: 48
Joined: 10 April 10
From: suceava




am sa merg la un mecanic sa vad cei cu ea numai sa se incalzeasca multumesc de rasp biggrin.gif


--------------------
dacia 1310 1998 l
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
danut1981
post 5 Jan 2011, 16:34
Post #14


Membru incepator


Group: Members
Posts: 91
Joined: 7 October 10
From: ilfov




am si eu o intrbare referitor la franare, cand calc frana un pic mai tare am senzatia ca imi franeaza dreapta spate si pe urma fata,ce ma sfatuiti sa fac sau ce modificari trebuiesc facute?


--------------------
dacia super nova clima 2001
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ghitza
post 5 Jan 2011, 19:09
Post #15


Membru autentic


Group: Members
Posts: 4.806
Joined: 23 April 08
From: ARAD




la limitator uitate ,dar stanga spate ce face?ca ai zis numai dreapta spate


--------------------
Dacia/BMW 316i an 99 1310 li 2003 Berlina - Ar-07-GIB/BG
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
danut1981
post 7 Jan 2011, 13:49
Post #16


Membru incepator


Group: Members
Posts: 91
Joined: 7 October 10
From: ilfov




de franat franeaza amandoua , urmele de franare nu au aceas lungime,una tine mai bine cealalta nu,pompa este noua,schimbat cilindrii,un etrier ca nu se putea face aerisire,repartitor si limitator schimbate si ele,furtunase noi,lichid pus dot3(nu romanesc),nu stiu ce sa ii mai fac ca sa imi franeze drept,fara a mai pleca de spate cand calc brusc frana,un mecanic zice ca asa este dacia,a incercat maimulte variante si nu a reusit sa o regeleze sa franeze asa cum trebuie sa franeze o masina!


--------------------
dacia super nova clima 2001
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
para06
post 7 Jan 2011, 15:37
Post #17


Membru autentic


Group: Members
Posts: 898
Joined: 14 March 10
From: CONSTANTA




3 saci de ciment in porbagaj si o sa franzeze calumea


--------------------
DACIA SOLENZA 2003 - CT92PAR
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
djalex_bolidu
post 20 Jul 2011, 12:01
Post #18


Membru autentic


Group: Members
Posts: 760
Joined: 16 February 06




Se pare ca buba servofranei mele era semeringul din fata asa cum au precizat si unii colegi de pe aici. Ieri l-am schimbat si merge foarte bine. am vacuum dupa oprirea motorului pentru 2-3 pedale.biggrin.gif

This post has been edited by djalex_bolidu: 20 Jul 2011, 12:01

Attached thumbnail(s)
Fotografie1187.jpg ( Size: 733.15k ) Number of downloads: 5247
Fotografie1188.jpg ( Size: 485.54k ) Number of downloads: 5548


--------------------
DACIA 1310 '84 - AG 88 PVA
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
1055
post 23 Jul 2011, 14:15
Post #19


Membru autentic


Group: Members
Posts: 281
Joined: 22 October 07




Si care ar fi defectiunea daca atunci cind se calca frina se aude un pufait ?


--------------------
Dacia Dacia 1300
Conform legilor aerodinamicii bondarul nu poate zbura.El nu stia asta si totusi zboara
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
nikuniku
post 23 Jul 2011, 19:49
Post #20


Nu ne tragem din maimuță,dar ne îndreptăm cu pași repe


Group: Members
Posts: 2.862
Joined: 14 January 11
From: bucuresti




1055 membrana sparta==alta servofrana


--------------------
opel zafira f75 1.6-16valve
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Merced
post 23 Jul 2011, 20:09
Post #21


No fear. No limit. No equal.


Group: Members
Posts: 8.277
Joined: 24 June 07




Mai sunt si alte variante parca, nu stiu ce rahat de simering. Si mie imi fasaie la Pejo, da' daca nu fac patru pedale una dupa alta nu se intareste, deci nu prea m-a deranjat pana acum.


--------------------
Ford Ka 2012 1.2 benzina 69 cai Titanium
it's a kind of peace.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ct-03-tvy
post 25 Jul 2011, 18:39
Post #22


ct_010


Group: Members
Posts: 828
Joined: 11 May 08




QUOTE(1055 @ 23 Jul 2011, 14:15)
Si care ar fi defectiunea daca atunci cind se calca frina se aude un pufait ?
*




circuitul e amorsat cu lichid?, ce a-m observat eu,. haraie scartaie servo.si pompa cand e pompa goala.si fara vacum ..cand o montezi,.. dupa ce faci aerisirea.si pui lichid nu se mai aud acele zgomote,..la apasarea pedalei dry.gif

la inceput iti creaza "emotii" icon_mrgreen.gif

This post has been edited by ct-03-tvy: 25 Jul 2011, 18:39


--------------------
aro 10.4 1.6 D 1993
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bigathebest
post 30 Aug 2012, 13:55
Post #23


Membru incepator


Group: Members
Posts: 23
Joined: 31 October 11




salut....am si eu o problema la servo..am observat ca imi iese tija din interiorul servo-franei cea care apasa in pompa...si am incercat la alta servo-frana sa trag de ea si nu vrea sa iasa...de curand mima schimbat etrierii si discurile am pus de papuc diel..am aerisit...se intareste pedala,dar cand pornesc motorul se inmoaie pedala si se duce la fund si nu tine deloc...daca opresc motorul si fac cateva pedale..iar se intareste...ce ar putea sa aibe...


app..vinde careva vreo servo-frana??


--------------------
dacia 1100/1300 2003
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ct-03-tvy
post 30 Aug 2012, 14:06
Post #24


ct_010


Group: Members
Posts: 828
Joined: 11 May 08




sevofrana lucreaza,daca se inmoaie pedala cu motoru pornit,. problema e in alta parte, pompa sau aerisire necorespunzatoare


--------------------
aro 10.4 1.6 D 1993
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tinker
post 3 Oct 2012, 20:00
Post #25


gradinar,lingvist, filosof


Group: Members
Posts: 221
Joined: 22 July 12




QUOTE(rodi @ 9 Dec 2010, 20:01)
Se verifica furtunul de vaccum la ambele capete, supapa - sa retina vidul - se porneste motorul, pedala de frana trebuie sa se ,,lase" -  sa fie ,, mai moale" dar nu pana la planseu; motorul mergand, se asculta sa nu tiuie la capatul cu supapa unisens, sau in servo.

Cand pui frana nu trebuie sa se auda fasaituri de aer scapat pe la incinta servo - motorul nu trebuie sa se modifice la turatie in raport de actionarea franei.

Frana sa fie eficace , aceasta se poate vedea pe bancul de proba al franarii...

Mai bine se pune un servo - nou decat sa se puna vechi... Si schimbatul garniturii de servo implica riscul aparitiei de scapari de aer din incinta. Simeringul , hai se mai schimba, dar membrana noua pe carcasa veche, nu se preseaza corect de cele mai multe ori.

Cand nu se gaseau servo noi, multi scoteau si puneau pompa simplu circuit pe direct.

Lucru care simplifica lucrurile ca la primele modele de Dacia, dar astazi - cu compresiile acestea puternice nu este deloc indicat a se mai face asa ,, simplificare"...

[Servo si legatura - supapa - furtun - cu admisia motorului -  ajuta efortul de franare si este bine ca servo sa fie nou. Lucreaza permanent.]

Acum daca mai verifici jocurile la axe sa nu fie excesive si garnitura supapei si  simeringul sa nu fie uzate - membrana mare si etanseizarea spe simering o poti verifica usor: O pui la furtunul unei masini in stationare , pornesti  motorul la punctul zero viteze si vezi daca servo lucreaza corect in actionare.
*


stiu ca i vechi subiectu da.. la relanti cand apas frana scade turatia motorului de l ia tremuriciu,deci sa inteleg ca e pe duca ?

This post has been edited by tinker: 3 Oct 2012, 20:07


--------------------
Dacia 1310 Ti 2000/berlina - 123
nu iau droguri,eu sunt droguri
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
nikuniku
post 3 Oct 2012, 20:59
Post #26


Nu ne tragem din maimuță,dar ne îndreptăm cu pași repe


Group: Members
Posts: 2.862
Joined: 14 January 11
From: bucuresti




tinker schimba garnitura dintre pompa de frana si servofrana,pe acolo trage aer fals,pune pe cineva sa calce frana,cu motoru pornit si tu asculta cu atentie de unde se aude un fasait,acolo e problema cu aer fals


--------------------
opel zafira f75 1.6-16valve
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 1st May 2025 - 05:26
Forum Renault