Cum se verifica o servofrana?, dacia
![]() ![]() ![]() |
Cum se verifica o servofrana?, dacia
djalex_bolidu |
![]()
Post
#1
|
||
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 760 Joined: 16 February 06 ![]() |
|
||
--------------------
DACIA
1310
'84
- AG 88 PVA
|
|||
4x4 |
![]()
Post
#2
|
![]() Übermensch Group: Members Posts: 3.394 Joined: 24 March 07 ![]() |
|
--------------------
W
S
S Attere Dominatum!
|
|
rodi |
![]()
Post
#3
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 648 Joined: 2 November 10 ![]() |
Se verifica furtunul de vaccum la ambele capete, supapa - sa retina vidul - se porneste motorul, pedala de frana trebuie sa se ,,lase" - sa fie ,, mai moale" dar nu pana la planseu; motorul mergand, se asculta sa nu tiuie la capatul cu supapa unisens, sau in servo.
Cand pui frana nu trebuie sa se auda fasaituri de aer scapat pe la incinta servo - motorul nu trebuie sa se modifice la turatie in raport de actionarea franei. Frana sa fie eficace , aceasta se poate vedea pe bancul de proba al franarii... Mai bine se pune un servo - nou decat sa se puna vechi... Si schimbatul garniturii de servo implica riscul aparitiei de scapari de aer din incinta. Simeringul , hai se mai schimba, dar membrana noua pe carcasa veche, nu se preseaza corect de cele mai multe ori. Cand nu se gaseau servo noi, multi scoteau si puneau pompa simplu circuit pe direct. Lucru care simplifica lucrurile ca la primele modele de Dacia, dar astazi - cu compresiile acestea puternice nu este deloc indicat a se mai face asa ,, simplificare"... [Servo si legatura - supapa - furtun - cu admisia motorului - ajuta efortul de franare si este bine ca servo sa fie nou. Lucreaza permanent.] Acum daca mai verifici jocurile la axe sa nu fie excesive si garnitura supapei si simeringul sa nu fie uzate - membrana mare si etanseizarea spe simering o poti verifica usor: O pui la furtunul unei masini in stationare , pornesti motorul la punctul zero viteze si vezi daca servo lucreaza corect in actionare. This post has been edited by rodi: 9 Dec 2010, 20:11 |
--------------------
---
---
---
- --- E PUR SI MUOVE (it. - cit.)
|
|
djalex_bolidu |
![]()
Post
#4
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 760 Joined: 16 February 06 ![]() |
QUOTE(4x4 @ 9 Dec 2010, 19:54) Eu stiu si din ce am vazut la mai toate masinile dupa ce opresti motorul mai ai o pedala sau doua efectul de servo,dupa care atunci se intareste pedala. Rodi ms de informatii.insa stiu ca in partea din fata a membranei unde exista vacumm este un orificiu calibrat astfel ca sa nu se sparga membrana cand motorul merge,si creind totodata oarecum o depresiune constanta pe acea fata a membranei.deci ar trebui sa se auda un mic fasait de la acel orificiu....corecteaza-ma daca gresesc! |
--------------------
DACIA
1310
'84
- AG 88 PVA
|
|
rodi |
![]()
Post
#5
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 648 Joined: 2 November 10 ![]() |
Pentru mine a fost greu sa sesizez stiu orificiul acela mic de egalare intra-presiuni, nu mi-a reusit schimbatul membranei si am schimbat cu o noua servo.
Aici poate ne ajuta altcineva, ca sa testam si din punctul acesta o servo in lucru. Pe mine m-a interesat ca motorul nu mai lua aer de la spartura membranei si simeringului servo (in niciun moment al cursei de pedala) si aveam mare eficacitate de la pedala moale, comparativ cu pompa pe direct. Poate mai apare cineva sa ne lamureasca. This post has been edited by rodi: 9 Dec 2010, 20:22 |
--------------------
---
---
---
- --- E PUR SI MUOVE (it. - cit.)
|
|
djalex_bolidu |
![]()
Post
#6
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 760 Joined: 16 February 06 ![]() |
Ti-am zis sunt multumit de frane nu am probleme dar mi-am pus si eu intrebarea ca tot omu "de ce nu am efectul de servo macar o pedala dupa ce opresc motorul?"...
|
--------------------
DACIA
1310
'84
- AG 88 PVA
|
|
rodi |
![]()
Post
#7
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 648 Joined: 2 November 10 ![]() |
Supapa de servo uzata (putin), furtunul va fi legat din nou prin colierele stranse in capetele noi scurtate cat este posbil pentru nedeformari de la strangere si cred ca simeringul pe servo ax este putin uzat daca nu auzi dereglare cat de mica de turatie la motorul pornit atunci cand faci cursa de pedala, aceasta este important.
Poti verifica deci servo si pe alta masina daca se aud ceva fasaituri in functionare si dupa ce opresti, sa vezi ce face pe la axul servo... Fara pompa de frana, binenteles. This post has been edited by rodi: 9 Dec 2010, 23:01 |
--------------------
---
---
---
- --- E PUR SI MUOVE (it. - cit.)
|
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#8
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
QUOTE(djalex_bolidu @ 9 Dec 2010, 20:22) [...]"de ce nu am efectul de servo macar o pedala dupa ce opresc motorul?"... Pentru ca "pierde vacuumul" pe undeva imediat ce opresti motorul. Ori supapa defecta ori membrana sparta, ori simering defect combinat cu pompa departata de servo (saibe de distantare montate in locul reglajului "timburusului" la cei asa zis 9 mm), sau ceva alte pierderi mari la servo. |
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
djalex_bolidu |
![]()
Post
#9
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 760 Joined: 16 February 06 ![]() |
Am verificat azi supapa de le servo-frana si functioneaza si nu se aude a fasai pe nicaieri.Cand calc pedala de frana se simt mici fluctuatii la turatia de relantii,per general functioneaza si efectul de servo ramane imediat dupa oprirea motorului,dar la cateva secunde dispare!Asa o las , nu dau 160 ron pe o servo noua de papuc!
![]() This post has been edited by djalex_bolidu: 11 Dec 2010, 16:21 |
--------------------
DACIA
1310
'84
- AG 88 PVA
|
|
hutzzyy |
![]()
Post
#10
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 48 Joined: 10 April 10 From: suceava ![]() |
am si eu o nedumerirecu servo .de o bucata de timp se aude un fasit la servo si cand cand merg cu putina viteza si calc brusc pedela de frana se opreste motoru cateodata si nici relatiu nui stabil cand calc frana :-s
|
--------------------
dacia
1310
1998 l
|
|
djalex_bolidu |
![]()
Post
#11
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 760 Joined: 16 February 06 ![]() |
Cel mai probail e membrana servofranei sparta.
This post has been edited by djalex_bolidu: 15 Dec 2010, 11:48 |
--------------------
DACIA
1310
'84
- AG 88 PVA
|
|
Paulorossi |
![]()
Post
#12
|
![]() Ing. electro-automatist BEIUS-STEI Group: Members Posts: 1.133 Joined: 27 January 10 From: Bihor-Stei ![]() |
..sau semeringul ce etanseaza axul servo
|
--------------------
dacia
1310Li
2002 Ing. electro-automatist BEIUS-STEI
Instalatii electrice si automatizari de calitate/service/modificari/reparatii |
|
hutzzyy |
![]()
Post
#13
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 48 Joined: 10 April 10 From: suceava ![]() |
am sa merg la un mecanic sa vad cei cu ea numai sa se incalzeasca multumesc de rasp
![]() |
--------------------
dacia
1310
1998 l
|
|
danut1981 |
![]()
Post
#14
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 91 Joined: 7 October 10 From: ilfov ![]() |
am si eu o intrbare referitor la franare, cand calc frana un pic mai tare am senzatia ca imi franeaza dreapta spate si pe urma fata,ce ma sfatuiti sa fac sau ce modificari trebuiesc facute?
|
--------------------
dacia
super nova clima
2001
|
|
ghitza |
![]()
Post
#15
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 4.806 Joined: 23 April 08 From: ARAD ![]() |
la limitator uitate ,dar stanga spate ce face?ca ai zis numai dreapta spate
|
--------------------
Dacia/BMW 316i an 99
1310 li
2003 Berlina
- Ar-07-GIB/BG
|
|
danut1981 |
![]()
Post
#16
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 91 Joined: 7 October 10 From: ilfov ![]() |
de franat franeaza amandoua , urmele de franare nu au aceas lungime,una tine mai bine cealalta nu,pompa este noua,schimbat cilindrii,un etrier ca nu se putea face aerisire,repartitor si limitator schimbate si ele,furtunase noi,lichid pus dot3(nu romanesc),nu stiu ce sa ii mai fac ca sa imi franeze drept,fara a mai pleca de spate cand calc brusc frana,un mecanic zice ca asa este dacia,a incercat maimulte variante si nu a reusit sa o regeleze sa franeze asa cum trebuie sa franeze o masina!
|
--------------------
dacia
super nova clima
2001
|
|
para06 |
![]()
Post
#17
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 898 Joined: 14 March 10 From: CONSTANTA ![]() |
3 saci de ciment in porbagaj si o sa franzeze calumea
|
--------------------
DACIA
SOLENZA
2003
- CT92PAR
|
|
djalex_bolidu |
![]()
Post
#18
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 760 Joined: 16 February 06 ![]() |
Se pare ca buba servofranei mele era semeringul din fata asa cum au precizat si unii colegi de pe aici. Ieri l-am schimbat si merge foarte bine. am vacuum dupa oprirea motorului pentru 2-3 pedale.
![]() This post has been edited by djalex_bolidu: 20 Jul 2011, 12:01 Attached thumbnail(s) Fotografie1187.jpg ( Size: 733.15k ) Number of downloads: 5247 Fotografie1188.jpg ( Size: 485.54k ) Number of downloads: 5548 |
--------------------
DACIA
1310
'84
- AG 88 PVA
|
|
1055 |
![]()
Post
#19
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 281 Joined: 22 October 07 ![]() |
Si care ar fi defectiunea daca atunci cind se calca frina se aude un pufait ?
|
--------------------
Dacia
Dacia
1300 Conform legilor aerodinamicii bondarul nu poate zbura.El nu stia asta si totusi zboara
|
|
nikuniku |
![]()
Post
#20
|
![]() Nu ne tragem din maimuță,dar ne îndreptăm cu pași repe Group: Members Posts: 2.862 Joined: 14 January 11 From: bucuresti ![]() |
1055 membrana sparta==alta servofrana
|
--------------------
opel zafira
f75
1.6-16valve
|
|
Merced |
![]()
Post
#21
|
![]() No fear. No limit. No equal. Group: Members Posts: 8.277 Joined: 24 June 07 ![]() |
Mai sunt si alte variante parca, nu stiu ce rahat de simering. Si mie imi fasaie la Pejo, da' daca nu fac patru pedale una dupa alta nu se intareste, deci nu prea m-a deranjat pana acum.
|
--------------------
Ford
Ka
2012 1.2 benzina 69 cai Titanium it's a kind of peace.
|
|
ct-03-tvy |
![]()
Post
#22
|
![]() ct_010 Group: Members Posts: 828 Joined: 11 May 08 ![]() |
QUOTE(1055 @ 23 Jul 2011, 14:15) circuitul e amorsat cu lichid?, ce a-m observat eu,. haraie scartaie servo.si pompa cand e pompa goala.si fara vacum ..cand o montezi,.. dupa ce faci aerisirea.si pui lichid nu se mai aud acele zgomote,..la apasarea pedalei ![]() la inceput iti creaza "emotii" ![]() This post has been edited by ct-03-tvy: 25 Jul 2011, 18:39 |
--------------------
aro
10.4 1.6 D
1993
|
|
bigathebest |
![]()
Post
#23
|
Membru incepator Group: Members Posts: 23 Joined: 31 October 11 ![]() |
salut....am si eu o problema la servo..am observat ca imi iese tija din interiorul servo-franei cea care apasa in pompa...si am incercat la alta servo-frana sa trag de ea si nu vrea sa iasa...de curand mima schimbat etrierii si discurile am pus de papuc diel..am aerisit...se intareste pedala,dar cand pornesc motorul se inmoaie pedala si se duce la fund si nu tine deloc...daca opresc motorul si fac cateva pedale..iar se intareste...ce ar putea sa aibe...
app..vinde careva vreo servo-frana?? |
--------------------
dacia
1100/1300
2003
|
|
ct-03-tvy |
![]()
Post
#24
|
![]() ct_010 Group: Members Posts: 828 Joined: 11 May 08 ![]() |
sevofrana lucreaza,daca se inmoaie pedala cu motoru pornit,. problema e in alta parte, pompa sau aerisire necorespunzatoare
|
--------------------
aro
10.4 1.6 D
1993
|
|
tinker |
![]()
Post
#25
|
![]() gradinar,lingvist, filosof Group: Members Posts: 221 Joined: 22 July 12 ![]() |
QUOTE(rodi @ 9 Dec 2010, 20:01) Se verifica furtunul de vaccum la ambele capete, supapa - sa retina vidul - se porneste motorul, pedala de frana trebuie sa se ,,lase" - sa fie ,, mai moale" dar nu pana la planseu; motorul mergand, se asculta sa nu tiuie la capatul cu supapa unisens, sau in servo. Cand pui frana nu trebuie sa se auda fasaituri de aer scapat pe la incinta servo - motorul nu trebuie sa se modifice la turatie in raport de actionarea franei. Frana sa fie eficace , aceasta se poate vedea pe bancul de proba al franarii... Mai bine se pune un servo - nou decat sa se puna vechi... Si schimbatul garniturii de servo implica riscul aparitiei de scapari de aer din incinta. Simeringul , hai se mai schimba, dar membrana noua pe carcasa veche, nu se preseaza corect de cele mai multe ori. Cand nu se gaseau servo noi, multi scoteau si puneau pompa simplu circuit pe direct. Lucru care simplifica lucrurile ca la primele modele de Dacia, dar astazi - cu compresiile acestea puternice nu este deloc indicat a se mai face asa ,, simplificare"... [Servo si legatura - supapa - furtun - cu admisia motorului - ajuta efortul de franare si este bine ca servo sa fie nou. Lucreaza permanent.] Acum daca mai verifici jocurile la axe sa nu fie excesive si garnitura supapei si simeringul sa nu fie uzate - membrana mare si etanseizarea spe simering o poti verifica usor: O pui la furtunul unei masini in stationare , pornesti motorul la punctul zero viteze si vezi daca servo lucreaza corect in actionare. stiu ca i vechi subiectu da.. la relanti cand apas frana scade turatia motorului de l ia tremuriciu,deci sa inteleg ca e pe duca ? This post has been edited by tinker: 3 Oct 2012, 20:07 |
--------------------
Dacia
1310 Ti
2000/berlina
- 123 nu iau droguri,eu sunt droguri
|
|
nikuniku |
![]()
Post
#26
|
![]() Nu ne tragem din maimuță,dar ne îndreptăm cu pași repe Group: Members Posts: 2.862 Joined: 14 January 11 From: bucuresti ![]() |
tinker schimba garnitura dintre pompa de frana si servofrana,pe acolo trage aer fals,pune pe cineva sa calce frana,cu motoru pornit si tu asculta cu atentie de unde se aude un fasait,acolo e problema cu aer fals
|
--------------------
opel zafira
f75
1.6-16valve
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 1st May 2025 - 05:26 |