Cum verific daca sonda lambda e defecta ?, probleme consum
![]() ![]() ![]() |
Cum verific daca sonda lambda e defecta ?, probleme consum
cornelus2009 |
![]()
Post
#1
|
||
Membru incepator Group: Members Posts: 6 Joined: 16 November 09 ![]() |
|
||
--------------------
dacia
berlina
2003
- br14bia
|
|||
variable_dynamics |
![]()
Post
#2
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 976 Joined: 24 May 07 From: Bucuresti ![]() |
Consumul de 14-15 litri/suta este pe GPL?
Sonda Lambda nu furnizeaza semnalul modulului electronic al instalatiei de GPL!!! instalatiile GPL au un modul ELC(electronic lambda control) care este intercalat pe traseul de semnal al sondei lambda(adica intre ECU injectie benzina si sonda lambda). Rolul acestui modul ELC este de a "pacali" ECU injectie in ceea ce priveste amestecul(ECU primeste valoare de amestec stoichiometric de la ELC tocmai ca sa nu existe erori si functionare necorespunzatoare atunci cand motorul arde GPL). Deci, pe scurt, NU este de la sonda lambda. Spor la reparatii! Numai bine. |
--------------------
EX Dacia
Nova GTi
2000 A little less conversation, a little more action.
|
|
panter1 |
![]()
Post
#3
|
Membru autentic Group: Members Posts: 792 Joined: 26 February 09 From: Bucuresti ![]() |
Daca amestecul este reglat bine pe tester zici, sa nu ai vro roata infranata(vr-un etrier blocat pe fata) sau cel mai probabil daca zici ca mergi pe gpl regleaza culbutorii la 0.20Admisie si 0.25Evacuare cu motorul rece, iar daca e cald 0.23Admisie si 0.28 Evacuare asa ii spui mecanicului valorile astea neaparat. Culbutorii pe Evacuare au un rol crucial in putere si consum la berlina cu injectie. Eu ii am la 0.30(la rece) si nu tacane, insa la alte masini tacane, cel mai sigur reglaj este cel pe care t-i l-am recomandat mai sus la motor rece.
Ce mai poti face sa ajute la consum scazut este sa schimbi filtrul de aer (iti recomand un filtru galben la culoare se gaseste in comert cu garniturile laterale portocalii 7 lei costa nu stiu ce marca este, dar este bun) daca nu l-ai mai schimbat de 20.000.km. Un alt lucru este sa verifici daca termostatul de la apa nu cumva este blocat pe deschis, daca se blocheaza pe deschis motorul ajunge mult mai greu la temperatura de lucru timp in care papa benzina, si sa fie de 86 sau 89 de grade musai caci de acum incepi sa ai KM multi si trebuie termostat cu temperatura mai mare(sa nu ai de 75 sau 82 de grade caci sunt prea reci). Sa schimbi bujiile cu unele de la Bosch WR 8 BC + cu electrod platinat in forma de U care merg foarte bine la motorul cu injectie. Spor This post has been edited by panter1: 20 Nov 2009, 01:27 |
--------------------
Dacia
1310
2002
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 1st May 2025 - 04:56 |