DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Cupluri de strangere, chei potrivite, Surub strans prea tare

mvali
post 24 Jul 2007, 14:14
Post #1


Membru autentic


Group: Members
Posts: 292
Joined: 8 February 07
From: Ploiesti




Salutare,
Am incercat astazi sa dau jos roata din fata ca sa ma uit un pic la placute.. (este roata un pic infranata) si am constatat ca suruburile sunt stranse ff bine. Nu stiu daca se puteau strange mai bine...
Am incercat cu cheia de la roti (cea in cruce) si pauza.. am deformat'o un pic.
Am incercat cu o cheie hexagonala.. nu vrea, cu cea normala nici atat. batut cu ciocanul in cheie..degeaba.
Am presupus ca nu am eu forta destula si am luat o teava de 1m ca prelungire la chei. Cu aceasta am reusit sa indoi cheia hexagonala, iar cea normala se casca si scapa peste surub.
Acum eu mai am o cheie huh.gif din aceea cu revenire (cea mai buna pe care o avea la magazin 20ron) cu kevlar. Acum daca incerc cu aceasta cheie + tubulara de 19 si teava risc sa stric cheia? O sa ma duc iar in service? mad.gif

Multumesc anticipat.


--------------------
ex Dacia SuperNova Confort 2001 / Opel Corsa Enjoy
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
klaus
post 24 Jul 2007, 15:08
Post #2


步步


Group: Moderatori
Posts: 19.062
Joined: 4 August 02
From: Bucuresti




Daca cea mai buna cheie cu revenire era 20 RON, apai sigur o strici...
Vezi ca sunt niste "chei" in L, care constau dintr-un maner in L din bara groasa de fier cu patrat la capatul scurt al L-ului pe care intra tubulare de diverse marimi.
Cele speciale pentru masina au cheia de 17/19 anexata.
Incearca cu una din aia, pe care poti pune linistit o teava de prelungire.
Insa inainte cu vreo cateva ore dai cu apa (sa racesti roata sa se mai stranga) sau daca e roata rece ii dai cu incredere cu un degripant pe prezonul respectiv (spray degripant, lichid de frana etc)


--------------------
Scenic III 1.9 dCi - - - -
E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
moustache
post 24 Jul 2007, 16:43
Post #3


Membru autentic


Group: Members
Posts: 313
Joined: 12 July 04
From: Brasov




Intr-adevar cu o cheie din aia in L de care zice Klaus sigur ai sa reusesti. Si ar fi bine sa o ai in permanenta la tine, in cazul cel mai nefericit in care faci o pana (o poti pune de ex. sub bancheta din spate, ca sa nu zdrangane si sa nu te incurce). Rotile tale probabil au fost stranse ceva mai tare decat trebuia, dar de la praf, apa, caldura (dilatari succesive) cele de pe fata in general se cam gripeaza. Daca vrei calea cea mai simpla, mergi la o vulcanizare, daca nu cedeaza la pistolul pneumatic, sigur au aia chei zdravene cu care sa o desfaca.


--------------------
Dacia Solenza Clima - BV-36-MAT
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 24 Jul 2007, 17:11
Post #4


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




sprayul penetreant e sfant.

Unii au o manie prosteasca de a strange prezoanele de la roata foarte tare de frica ca le pica , dar nu realizeaza ca strica jantele si risca sa se rupa prezoanele. Ca tot veni vorba de cuplu de strangere, 15-16 daNm e suficient pentru roti. Asta daca aveti cheie dinamometrica.


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Gheorghedracu
post 24 Jul 2007, 17:11
Post #5


Membru autentic


Group: Members
Posts: 965
Joined: 5 May 06




Se poate sa se fi distrus filetul. Mie mi s-a intimplat de doua ori pina acuma la masina nevesti-mii, si n-am avut incotro a trbuit sa intru cu polizorul. De rupt chei, da am rupt si eu cu prelungitoare. O cheie japoneza de 100AUD. Scria clar pe ea, nu folositi prelungitoare pe coada cheii. Am rupt-o dar a desfacut piulita la planetara. Am pierdut cu ocazia asta garantia oferita pe viata. De atunci mi-am luat o cheie care are ea coada de juma de metru si nu-i sta nimic in cale (pe masina).

Nu, cheile ale cu revenire (banuiesc ca e o cheie cu clichet) nu sunt facute sa le prelungesti coada. D-aia exista diferite marimi.

Si daca nu si nu, si vrei sa scoti totusi piulita, iti dau un sfat. Da-i o gaura in cap cu un burghiu subtire pe toata lungimea si paralel cu surubul, astfel incit sa-i subtiezi peretele lateral. Dupa asta va ceda, se rupe piulita si o scoti. S-ar putea sa fie nevoie sa dai doua gauri d-astea, la capetele opuse ale unui diametru.


--------------------
Renault 17 Gordini - RHJ 087
Legea limiteaza viteza, nu acceleratia.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mvali
post 24 Jul 2007, 17:44
Post #6


Membru autentic


Group: Members
Posts: 292
Joined: 8 February 07
From: Ploiesti




Ok multumesc frumos pentru raspunsuri. Incerc cu racire + degripant iar daca nu merge vulcanizare o cheama si in ultima instanta service'ul care mi'a strans-o mad.gif
Oricum cheia in L descrisa de klaus (sau cea mare a lui Gheorghe) o caut prin magazine pana o gasesc. (Bine ca exista)


--------------------
ex Dacia SuperNova Confort 2001 / Opel Corsa Enjoy
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Asi
post 24 Jul 2007, 18:25
Post #7


Camaro SS


Group: Members
Posts: 930
Joined: 24 July 05
From: Bucuresti




gasesti prin bezinarii..

iar la partea cu temepratura... total fals.
ordinea de operatii este:
incerci cu cheia: nu merge
incerci o chie mai mare: nu merge..
il lasi in pace, dai cu spray degripant (wd-40, etc.. ) - incerci din nou.. : nu merge
apoi incalzesti surubul cu un feon cu aer cald (din ala de 300-700de grade.. incazesti zdravan.. daca nici asa nu se desface.. recurgi la extractor (burghiu cu spirele invers.. astfel cand invarti sa intre in material se va bloca si va roti in sensul de desfacere surubul.

daca tot nu merge.. atunci baga polizorul

scopul incalzirii este justificat prin topirea acelei paste pe care se da in general filetul surubului (pentru suruburile mai pretentioase... alea cu pasa rosie, albastra, verde pe filet.. cum sunt si suruburile de la chiulasa.. si alte chestii cu tolerate mai mici.. dar nu numai.. am lucrat printr-un service de ... (masini straine bune)... si aproape toate suruburile aveau pasta din aia.. mai putin in interior alea care fixeaza tapiseria.. bordul.. unde se strange in plastic, etc..


stiam ca prezoanele sunt date cu pasta.. dar de la folosiri succesive.. se duce pasta.. dar incalzirea ajuta..


--------------------
Mitsubishi/Mercedes Carisma/B-class 2003 1.9 DI-D/2007 200CDI - B 79 ASI/Bxxx
"Cei care au puterea de a constrange n-au nevoie sa recurga la judeacata" (Thucydides, 1, 77, 2)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ydaniel
post 29 Jul 2007, 20:12
Post #8


Adrenaline junkie!


Group: Members
Posts: 10.608
Joined: 11 August 04
From: black sea




am rupt o coarba sa desfac o roata:) am dat cu ciocanu,pietre am sarit si tot nu s-a desfacut


--------------------
Oriunde, oricand... ARO!
Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
steph
post 30 Jul 2007, 11:27
Post #9


Membru autentic


Group: Members
Posts: 775
Joined: 18 July 03
From: Bucuresti




Eu am rupt 4 prezoane pana acum din cauza celor de la service care strang excesiv rotile. Si la mtz prezoanele sunt prinse de butuc :|


--------------------
Toyota Yaris TS - Bucuresti
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 12th May 2025 - 06:59
Forum Renault