Curatare carburator Carfil, solutii...
Curatare carburator Carfil, solutii...
alin_xyk |
29 Oct 2008, 18:13
Post
#1
|
||
membru ambitios Group: Members Posts: 239 Joined: 1 September 08 |
|
||
--------------------
dacia
1310 berlina
1985
- OT-01-XYK
|
|||
G I M |
29 Oct 2008, 18:58
Post
#2
|
Membru cu indemanare Group: Members Posts: 2.191 Joined: 26 April 08 From: Brasov |
Pai sunt mai multe metode...una dintre ele ar fi sa-l ti 24 de ore intr-o solutie (decarbusolv sau cam asa ceva ,nu stiu sigur).Alta metoda incercata si de mine este de a fierbe(2-3h) carburatorul in apa cu lichid de spalat vase ...am fost foarte multumit de aceasta metoda si cred ca ar mai fi si alte metode;cert este ca dupa orice metoda folosita trebuie neaparat suflat cu aer pentru desfundarea tuturor orificiilor.Inainte de operatiune desfaci cu grija tot ce se poate desface dupa carburatorul ala ;te descuri tu apoi sa-l faci la loc
|
--------------------
Una
d'aia
cu 5 roti Fii atent la volan! Cineva drag te asteapta acasa!
|
|
Tiberiu-Andrei |
29 Oct 2008, 20:58
Post
#3
|
Om al muntelui Group: Members Posts: 721 Joined: 25 September 07 From: Sfantu Gheorghe |
Mai bine pune mana si cauta,nu mai deschide topicuri aiurea.
|
--------------------
Dacia
1410
1988 toamna1397 cmc
- CV 03 MBO
|
|
slaiciprian |
29 Oct 2008, 22:01
Post
#4
|
Membru Group: Members Posts: 872 Joined: 13 October 07 From: Botosani |
|
--------------------
dacia
1310
1990 Nu conduce mai repede decat poate sa zboare ingerul tau pazitor. |
|
Tiberiu-Andrei |
29 Oct 2008, 22:12
Post
#5
|
Om al muntelui Group: Members Posts: 721 Joined: 25 September 07 From: Sfantu Gheorghe |
Stai linistit ca nu ma supar eu usor,da acuma intre noi doi si usa de la baie......crezi ca ar trebui explicat pentru fiecare morcoveat(z)a in parte ce si cum se face?Mai bine sa puna mana sa caute ca astea cred ca sunt cele mai frecvente probleme la Dacie.Ori aprinderea,ori carburatorul.S-a scris despre ele arhisuficient!
PS:eu astept momentu cand incep sa apara topicuri gen:nu baga caldura,a venit iarna,trepideaza motorul,nu dezabureste,si alte magarii. SEARCH,e plin forumul de ele. This post has been edited by Tiberiu-Andrei: 29 Oct 2008, 22:14 |
--------------------
Dacia
1410
1988 toamna1397 cmc
- CV 03 MBO
|
|
badboy_marius |
29 Oct 2008, 22:47
Post
#6
|
Membru autentic Group: Members Posts: 487 Joined: 1 June 08 From: Brasov |
simplu, mergisi tu mai turat, si o sa se desfunde singur. eu de cand am dacia de 1 an si ceva, niciodata nu am avut carburatorul infundat, iar taica-miu , care o are din `93, nici atat. puneti un filtru si termini povestile cu carburatoare infundate.
inainte de asta, suflai toate orificiile, si punel pe masina, si tureazo, astupi carburatorul cu palma...si tot asa...fluiera el umpic, da asa trebe. bafta. |
--------------------
Audi
80
1990 PM, 1.8S, 90CP Dacia 1310 TX.
|
|
vi_escu |
29 Oct 2008, 23:33
Post
#7
|
Membru somnambul Group: Members Posts: 1.996 Joined: 13 November 04 From: republica procurorilor |
Un filtru decantor inainte de pompa si unul de hartie dupa te scapa de gunoaie si apa. Benzine mai fac si niste gume care infunda canalizatiile. Poti scapa de ele cu aditivi pentru benzina de tip "injector cleaner".
Pentru curatare sunt multe topicuri ample. |
--------------------
Logan
ABS plus 1,6MPi
. 2007 Decat mult si fara rost mai bine putin si prost!
|
|
alin_xyk |
29 Oct 2008, 23:54
Post
#8
|
membru ambitios Group: Members Posts: 239 Joined: 1 September 08 |
@tiberiu-andrei
Eu dau meditatii la informatica, si nu rad de cei care nu stiu, pentru ca nimeni nu s-a nascut invatat. Din contra, imi place cand sunt interesati sa invete ceva nou. Iar eu, crede-ma, ca de aproape 1 luna de cand am dacie, am umblat aproape peste tot. Mai am doar sa desfac blocul motor, in rest am umblat la toate. Dupa parerea ta, cei care nu au avut dacie pana acum si vor sa invete, se numesc morcoveatza? Si tu ai lipsuri, stai linistit. De obicei, tot cei slabi ies in fata, cei buni doar analizeaza si vin cu solutia practica din 3 cuvinte. Se poate sterge raspunsul acesta, e off-topic. |
--------------------
dacia
1310 berlina
1985
- OT-01-XYK
|
|
tzepesch |
30 Oct 2008, 00:09
Post
#9
|
Japan Jupan Group: Members Posts: 2.403 Joined: 22 June 05 From: Bucuresti |
metoda ciorba e excelenta! mult mai buna ca decarbusolvu.
|
--------------------
Dacia
DELTA GALIDI Station Wagon
1982 - 1310 - 4VIT.
- B-xx-xxx De ce caraie cioara in zbor? ... Schimba vitezele
Toyota Auris 2L D-4D Luna Plus + |
|
slaiciprian |
30 Oct 2008, 07:17
Post
#10
|
Membru Group: Members Posts: 872 Joined: 13 October 07 From: Botosani |
QUOTE(Tiberiu-Andrei @ 29 Oct 2008, 22:12) Stai linistit ca nu ma supar eu usor,da acuma intre noi doi si usa de la baie......crezi ca ar trebui explicat pentru fiecare morcoveat(z)a in parte ce si cum se face?Mai bine sa puna mana sa caute ca astea cred ca sunt cele mai frecvente probleme la Dacie.Ori aprinderea,ori carburatorul.S-a scris despre ele arhisuficient! PS:eu astept momentu cand incep sa apara topicuri gen:nu baga caldura,a venit iarna,trepideaza motorul,nu dezabureste,si alte magarii. SEARCH,e plin forumul de ele. nu e mai bine sa pui tu un link spre solutie? nu e mai multa munca, tot un copy/paste dai. pentru fiecare dintre noi masina e importanta, suficient de importanta incat sa mai deschidem un topic pentru ea. la cat de mare e forumul si cat de simpla dacia, cam totul despre ea e discutat. nimeni nu ar trebui sa mai deschida topicuri, blocam tot forumul si mai lasam numai cafeneaua. scuze off-topic, dar cred si eu ca am dreptate. eu prefer in doua cuvinte sa dau un sfat, nu sa jignesc, daca se poate. on-topic. totusi de ce vrei sa speli carburatorul? cum se manifesta? ca al meu e negru ca funinginea inauntru, dar prefer nici sa nu suflu inspre el, acum consuma cam 5 extraurban si nu-l deranjez nici cu un "saru'mana". schimb filtrul cam la luna, dupa un timp mai lung risc sa se rupa hartia aia care filtreaza. |
--------------------
dacia
1310
1990 Nu conduce mai repede decat poate sa zboare ingerul tau pazitor. |
|
Adrian_Boy |
30 Oct 2008, 07:43
Post
#11
|
Membru autentic Group: Members Posts: 1.849 Joined: 31 October 07 |
solutia lui dodobird
|
--------------------
Opel
Astra Z16XE
2001
- B 16V 101 caluti de rasa!
|
|
Minel |
30 Oct 2008, 08:11
Post
#12
|
Pauard bai Remat Nord Group: Members Posts: 4.043 Joined: 4 April 07 From: Cluj .......Resita ,C-S |
Fa-i o planare a talpii carburatorului cat si a planului de separatie intre corpuri ( corpul inferior al carburatorului )
Se procedeaza astfel : 1. se procura smirghel cu o rugozitate moderata, si se va incepe plana talpa prin miscari de rotire cu pauze pt. verificarea planeitatii pe o suprafata plana , se continua pana nu se mai observa nici o fanta de lumina intre talpa carburatorului si suprafata pe care s-a suprapus . 2.se trece acum la planarea corpului inferior al carburatorului ,se procedeaza idem ca la punctul 1 pana cand suprafata devine plana Nota : Operatiile se efectueaza pe o suprafata plana Apoi ,se trece la curatarea carburatorului ... Autorul de drept DODOBIRD 2- Se desface COMPLET carburatorul. Aici atentie : recomand demontarea inclusiv a axului clapetei de acceleratie si scoaterea vechilor garnituri de teflon (care intotdeauna se vor inlocui cu unele noi !). 3- Se fac 2 grupe de piese : grupa cu jiglere si restul ! 4- Jiglerele se sufla se verifica eventual se schimba cu unele de fabrica calibrate . 5- Restul se pun intr-un vas mare metallic (o oala de inox de exemplu , dar fara stirea sotiei !) 6- Se umple vasul cu apa calda pana cand piesele sunt complet imersate (atentie vasul sa fie sufficient de inalt !) 7- Se pune in apa un detergent LICHID degresant (de bucatarie … eu prefer AXION lichid sau PUR lichid). Atentie trebuie obligatoriu lichid fara suspensii!). Cam la 3 litri de apa se pune 60-70 mL detergent lichid. 8- Se pune Ciorba de Carburator la fiert pe aragaz (din nou este bine sa nu vada nevasta)!!! 9- Cand apa incepe sa fiarba se reduce focul astfel incat apa sa nu clocoteasca in draci , dar in acelasi timp sa observati mentierea unei circulatii de bule de aer de la baza cratitei spre suprafata (un jet de apa extrem de util care va spala si curata toate orificiile daca orientam partile componente cand pe o parte cand pe alta !). Deci din trei in trei minute intoarceti partile pieselor cand pe o parte cand pe alta peste jetul de bule pana la terminarea timpului de fiert. 10- Se fierbe minim 30 minute pana la 45 minute . 11- Apoi se ia vasul de pe foc si se umple incet mai intai cu apa calduta peste ciorba calda deja existenta evitand un soc termic violent. Se lasa apoi apa multa curgand in vas pana la inlocuirea completa a amestecului de detergent cu apa curata. Pana la terminarea operatiunii de la punctul 12 se lasa jet de apa in continuare curgand in recipient. 12- Acum pe rand se scote prima piesa , se curata bine de apa cu o carpa ce nu lasa scame dupa care IMEDIAT se sufla violent pe toate orificiile pana la uscarea lor cu aer comprimat . Apoi se ia urmatoarea , etc. 13- Rezultanta este un carburator “nou nout” idem ca prezentare ca si cel din magazin. 14- Si mai ales TOATE micile canale existente sunt acum in perfecta stare ! 15- Se remonteaza carburatorul (nu uitati TOATE garniturile se vor pune noi!). |
--------------------
Dacia
1310-L /VW Passat
1995/1397cmc
- CS-01-TMS Mandru posesor de Dacia
|
|
slaiciprian |
30 Oct 2008, 11:09
Post
#13
|
Membru Group: Members Posts: 872 Joined: 13 October 07 From: Botosani |
minel, dodobird,
trec si io pagina la bookmarks |
--------------------
dacia
1310
1990 Nu conduce mai repede decat poate sa zboare ingerul tau pazitor. |
|
msanyix |
30 Oct 2008, 13:39
Post
#14
|
Membru Group: Members Posts: 170 Joined: 9 November 07 From: Livezeni, Mures |
In afara de cele mentionate mai sus mai poti lua o bucatica de sarma subtire mai otelita si bagi in toate orificiile incercand sa scoti mizeria (in cazul in care a ramas dar deobicei ramane). Suflii in gauri cu gura si vezin daca trece aerul.
Apropo eu nu am fost de mult pe forum dar erau o gramada de tutoriale cum se face. Sa nu va fie lene dati pe SEARCH |
--------------------
VW Passat
B5.5 Variant
1.9 TDI
- MS 08 PNK
|
|
Tiberiu-Andrei |
31 Oct 2008, 00:19
Post
#15
|
Om al muntelui Group: Members Posts: 721 Joined: 25 September 07 From: Sfantu Gheorghe |
QUOTE(msanyix @ 30 Oct 2008, 13:39) Asta le-am spus si eu.Dar ei nu,Batman Batman.Nu vreau sa fiu/par rau sau mai destept decat sunt,da cand le-am spus le-a stat nasu' intr-o parte. PS:imi cer scuze fata de alin daca cumva l-am atins....Nici eu nu m-am nascut invatat si nici nu sunt vreun virtuoz intr-ale motorului dar s-a discutat si rasdiscutat,totul e sa cauti. Numai bine! |
--------------------
Dacia
1410
1988 toamna1397 cmc
- CV 03 MBO
|
|
CriSTI68 |
1 Nov 2008, 18:41
Post
#16
|
Membru Valvos Group: Members Posts: 5.001 Joined: 8 January 07 From: Bucuresti |
are ceva daca am lustuit clapetele din interior ? cu peria de la polizor ?
|
--------------------
Dacia
Logan
2008 Prestige 1.6 16V 105 Ponei Putere
- EDH Renault Clio 3 - 2008 1.5 dci
|
|
Tiberiu-Andrei |
1 Nov 2008, 19:25
Post
#17
|
Om al muntelui Group: Members Posts: 721 Joined: 25 September 07 From: Sfantu Gheorghe |
Adica ai facut weight tuning la clapete?
|
--------------------
Dacia
1410
1988 toamna1397 cmc
- CV 03 MBO
|
|
djasu82 |
1 Nov 2008, 21:44
Post
#18
|
MEMBRU DACIA CLUB Group: Members Posts: 11.714 Joined: 26 December 06 From: Bucuresti ... |
mai bine modificai carburatorul adica la ciocul de papagal in zona lui taiai putin cu polizorul din carburator si faceai loc la ciocul de papagal sa arunce jetul pe langa peretele carburatorului ... pe lateral stanga cum te uiti privind de sus spre ciocul de papagal si in josul clapetei . Asa vei avea accelerati si mai violente timipi morti sunt redusi mult. Asta ar fi fost ultima modificare pe care am vrut sa o aplic la un carburator carfil webar.
|
--------------------
Dacia Super Nova
Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm
1999 / 2003 / 2008 /2011
- nnn
|
|
alin_xyk |
1 Nov 2008, 22:09
Post
#19
|
membru ambitios Group: Members Posts: 239 Joined: 1 September 08 |
Nu e bine sa pun calti deloc in carburator? Ma refer la jicloarele interioare.
|
--------------------
dacia
1310 berlina
1985
- OT-01-XYK
|
|
G I M |
1 Nov 2008, 22:12
Post
#20
|
Membru cu indemanare Group: Members Posts: 2.191 Joined: 26 April 08 From: Brasov |
Pai ti-am zis si pe topicul deschis de tine...nu inteleg de ce sa pui calti!?!?! Detaliaza
This post has been edited by Neagu Ionut: 1 Nov 2008, 22:13 |
--------------------
Una
d'aia
cu 5 roti Fii atent la volan! Cineva drag te asteapta acasa!
|
|
alin_xyk |
1 Nov 2008, 23:45
Post
#21
|
membru ambitios Group: Members Posts: 239 Joined: 1 September 08 |
Ba da, mi-ai spus, dar ma intreb daca tin filetele de la jicloare, ca mi se pare pasul cam mare. Daca e , nu pun calti. Eu incerc sa elimin toate scurgerile de benzina, ca am intrat in panica, nu mai stiu ce sa-i fac.
|
--------------------
dacia
1310 berlina
1985
- OT-01-XYK
|
|
Mr_Devil83 |
2 Nov 2008, 00:02
Post
#22
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.254 Joined: 14 June 08 |
pune-i tu calti si o sa te trezesti ca ai mancat filetul din corpul carburatorului. Vezi ca e din antimoniu turnat sub presiune carfilul, deci nu e extraordinar de rezistent.
Ia vezi tu, jiglerul de relanti l-ai montat? Ai pus la capacul carburatorului o garnitura de aia de carton subtire din comert? Daca da fa-ti un bine si mai pune vreo 2 in paralel pentru ca folosind doar una nu o sa etanseze bine. |
--------------------
Dacia
1300 / SUPERNOVA EUROPA
1984 / 2002
|
|
tzepesch |
2 Nov 2008, 00:58
Post
#23
|
Japan Jupan Group: Members Posts: 2.403 Joined: 22 June 05 From: Bucuresti |
|
--------------------
Dacia
DELTA GALIDI Station Wagon
1982 - 1310 - 4VIT.
- B-xx-xxx De ce caraie cioara in zbor? ... Schimba vitezele
Toyota Auris 2L D-4D Luna Plus + |
|
Mr_Devil83 |
2 Nov 2008, 04:42
Post
#24
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.254 Joined: 14 June 08 |
Haoleu, acuma l-am vazut. Presupun ca omul nu a inteles ca saibele alea 2 de cupru de la ciocul de papagal nu merg stranse de 2ori decat cu masuri suplimentare de reconditionare.
Oricum foarte tare faza cu acesti "calti", de instalatii sanitare si gaz din vremuri de mult apuse. |
--------------------
Dacia
1300 / SUPERNOVA EUROPA
1984 / 2002
|
|
djasu82 |
2 Nov 2008, 07:26
Post
#25
|
MEMBRU DACIA CLUB Group: Members Posts: 11.714 Joined: 26 December 06 From: Bucuresti ... |
bai calt mai trebuia la carburaor si devine sorcova
|
--------------------
Dacia Super Nova
Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm
1999 / 2003 / 2008 /2011
- nnn
|
|
tzepesch |
2 Nov 2008, 11:06
Post
#26
|
Japan Jupan Group: Members Posts: 2.403 Joined: 22 June 05 From: Bucuresti |
nu calti bre, puneti teflon!!!!
chiar si la garniturile de la talpa carb pe poat pune banda de teflon pe marginile lor, si cand se preseaza alea acolo nu mai treage aer neam!!! This post has been edited by tzepesch: 2 Nov 2008, 11:15 Attached thumbnail(s) etansare_garnitura_talpa_carb.JPG ( Size: 48.06k ) Number of downloads: 2817 |
--------------------
Dacia
DELTA GALIDI Station Wagon
1982 - 1310 - 4VIT.
- B-xx-xxx De ce caraie cioara in zbor? ... Schimba vitezele
Toyota Auris 2L D-4D Luna Plus + |
|
CandyMan13 |
10 Dec 2008, 09:56
Post
#27
|
Membru autentic Group: Members Posts: 473 Joined: 1 July 07 From: Roman-Iasi |
ca sa nu mai deschid alt topic pe aceeasi problema cer voie initiatorului sa postez o intrebare:Prin alte topicuri(nu mai stiu unde sa le gasesc )am citit de un SPRAY de curatat carburatoarele...
1.Intrebarea:Stie cineva despre ce spray e vorba si cum se foloseste?Multumesc. 2.Si inca o chestie...solutia cu taiatul din stanga ciocului de papagal e testata/functioneaza (care se refera la timpi morti mai putini) ,da rezultate?Ca nu as strica un corp de carb pt un placebo. |
--------------------
DACIA
1410
1996E
- NT-01-BSZ cea mai buna masina e masina pe care o ai
|
|
tzepesch |
10 Dec 2008, 10:02
Post
#28
|
Japan Jupan Group: Members Posts: 2.403 Joined: 22 June 05 From: Bucuresti |
e corecta.
ideal, este sa arunce benz fix in buza clapetei, la cea mai mica deschidere a ei. eliminand astfel timpul mort dintre saracirea amestecului brusc si imbogatirea lui pana ajunge benz. aruncata de cioc in motor. |
--------------------
Dacia
DELTA GALIDI Station Wagon
1982 - 1310 - 4VIT.
- B-xx-xxx De ce caraie cioara in zbor? ... Schimba vitezele
Toyota Auris 2L D-4D Luna Plus + |
|
CandyMan13 |
10 Dec 2008, 10:39
Post
#29
|
Membru autentic Group: Members Posts: 473 Joined: 1 July 07 From: Roman-Iasi |
ideal e sa arunce la cea mai mica deschidere direct este corect...dar nu cumva trebuie sa arunce in partea dinspre chiuloasa (adica sa fie ciocul mai lung cat sa traverseze gura carbului cum am vazut ca au confectionat unii o "prelungire")...si ma mai gandesc apoi...ce rol mai are atunci difuzorul din centru?
si la intrebarea cu spray-ul nu stie nimeni nimic? |
--------------------
DACIA
1410
1996E
- NT-01-BSZ cea mai buna masina e masina pe care o ai
|
|
ovidius max |
10 Dec 2008, 11:22
Post
#30
|
Membru Group: Members Posts: 196 Joined: 21 December 07 From: Iasi |
Eu i-am dat cu spray din acela dar daca-i imbacsit tot trebuie curatat in stil clasic.
|
--------------------
Dacia
1300
1980
|
|
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 20th September 2024 - 18:12 |