DSN - schimbare calorifer
DSN - schimbare calorifer
nicolaem |
28 Apr 2004, 10:46
Post
#1
|
||
Membru incepator Group: Members Posts: 84 Joined: 23 September 02 From: Bucuresti |
|
||
--------------------
Dacia
DSN Confort
- B-...
|
|||
sstanescu |
28 Apr 2004, 11:38
Post
#2
|
Membru autentic Group: Members Posts: 681 Joined: 5 July 02 From: Bucuresti |
Cu chin, se poate face operatia din interior fara a demonta toata consola centrala. Se dau intr-adevar masitile alea de plastic de pe lateral, cele prinse cu braduti (atentie ca plasticul ala e dur si mi-am julit destul de nasol degetele in muchii). Ideea e de a face loc cutiei aerotermei de a se roti nitel, in asa fel incat sa poti sa tragi caloriferul. Caloriferul e intra acolo intr-un slot, insa are doua tevi scurte pt tur si retur, care trec prin tabla in compartimentul motor. Asa inccat nu poti sa-l scoti simplu, ci rotesti cutia mare a aerotermei catre stanga ("si lovesti cu ascutitul") pana poti sa tragi inauntru cele doua tevushti.
Gaura prin care trec tevile in compartimentul motor este protejata de cateva piese din cauciuc cu un "capac" de tabla ce se strange cu doua suruburi. Suruburile sunt unul desupra si unul dedesubtul celor doua tevi care ies catre motor, pe care se mufeaza cele doua furtune. Sunt destul de greu accesibile! Daca nu mai reusesti sa-l prinzi pe cel de jos (cazul meu) o sa constati o crestere destul de semnificativa a zgomotului in habitaclu. Asa ca e foarte important sa pui binemansoanele alea de cauciuc si sa le prinzi bine de tot cu acest capac de tabla. Din auzite, nu se potriveste caloriferul de Solenza, pt simplul motiv ca toata aeroterma este schimbata, deci si caloriferul. |
--------------------
Dacia
SupeRNova Clima
- B-92-SLC All warfare is based on deception. If your opponent is of choleric temper, seek to irritate him. Pretend to be weak, that he may grow arrogant.
- Sun Tzu on the Art of War |
|
alex_sb |
12 May 2004, 07:22
Post
#3
|
Membru incepator Group: Members Posts: 32 Joined: 20 April 04 From: Sibiu |
Observatii la cele de mai sus:
- cele 4 suruburi cap stea ale suportului filtrului de aer (atentie la garnitura de cauciuc de sub el) se pot desface si cu o cheie fixa de 10; - colierele elastice cu care sint prinse furtunele de tevile tur-retur ale caloriferului sunt greu de desfacut in lipsa unei unelte specializate; eu am reusit cu un patent cu deschiderea reglabila, dar nu a fost deloc usor; - golirea circuitului am facut-o pe la furtunul din dreapta jos a radiatorului (tip H), care nu are buson de golire => inca un colier greu de desfacut; - extragerea blocului de climatizare presupune demontarea circuitului de alarma care e prins sub el in doua suruburi - se cistiga vreo 2 cm, absolut necesari - blocul iese destul de greu, din cauza turbinei din partea superioara care nu permite prea multe grade de libertate; - dupa inlocuirea caloriferului se constata ca ansamblul nu mai vrea sa intre la loc din cauza garniturii de cauciuc dinspre compartimentul motor - aceasta va trebui desfacuta si prin spatiul creat se vor introduce tevile tur-retur ale caloriferului; - pentru a putea monta la loc garnitura eu am practicat o taietura de la a doua gaura in jos pentru a o putea desface (partial) in doua - altfel nu va trece de tevile circuitului de frinare care-s plasate taman acolo; - taietura respectiva nu conteaza dupa aceea pentru ca garnitura se strange cu un fel de colier metalic oval, toate chestiile astea fiind fixate in final cu doua suruburi; - surubul de jos, pentru a putea fi montat trebuie legat (o spira - doua) cu o bucata de sirma subtire si orientat pe pozitie cu ajutorul acesteia, altfel o sa constatati ca paleta de injuraturi de care dispuneti nu e suficienta pentru a va putea exprima starea; - dupa reumplerea circuitului, in timp ce incercam sa-l aerisesc cu capacul vasului de expansiune desfacut am constatat ca a pornit ventilatorul fara ca termostatul sa deschida circuitul 'mare' - prin radiatorul exterior - probabil din cuza unui 'dop' de aer; problema s-a rezolvat numai dupa ce am pus capacul la loc si s-a creat ceva presiune in circuit; - pentru incurajarea celor care doresc sa-si inlocuiasca cu mana lor caloriferul trebuie spus ca tot ce se demonteaza greu se dovedeste a fi mult mai usor de pus la loc ! Succes ! PS. Scule (absolut) necesare: o cheie fixa (si scurta) si una tubulara de 10; surubelnite normale si in cruce; o surubelnita mica-mica pentru cele doua suruburi de la garnitura de care am pomenit mai sus; un patent cu deschiderea reglabila pentru colierele elastice. * * * Si o intrebare/rugaminte: mai e dispus cineva sa ofere (si contracost) manualul COMPLET de reparatii DSN ? Eu am doar o versiune trunchiata ... |
--------------------
DSN Clima
|
|
stef_1 |
28 Sep 2004, 09:00
Post
#4
|
Membru incepator Group: Members Posts: 8 Joined: 3 September 04 From: Bucuresti |
Abia am schimbat radiatorul si bineinteles ca de ce ti-e frica nu scapi: urmeaza caloriferul (uneori aburi in masina prin partea dreapta a bordului).
Are cineva o fotografie cu panarama asta de calorifer? Din cate am citit aici se schimba al naibii de greu. Ce se afla in cutia neagra dintre parbriz si compartimentul motor, ventilatorul? Ca sa schimbi caloriferul trebuie sa umbli si la ventilator? Daca aveam un manual de reparatii nu va mai intrebam dar cum nu am... |
-------------------- |
|
pastrama |
5 Jun 2006, 20:31
Post
#5
|
scursura umana Group: Members Posts: 2.603 Joined: 18 August 05 From: Ct |
Are cineva vreo poza cu caloriferul?
|
--------------------
Tedei
-
-
|
|
opreagheorghe |
2 Nov 2007, 13:17
Post
#6
|
Membru incepator Group: Members Posts: 62 Joined: 13 September 07 |
Pentru Dacia 1310, bord CN, care sunt operatiile necesare pentru schimbarea caloriferului (poate cineva sa-mi explice asemanator ca la DSN).
|
--------------------
Dacia
Logan
2012 / Laureate 1.2
- AG11***
|
|
Ov |
6 Nov 2007, 15:50
Post
#7
|
Academician doctor inginer, savant de renume mondial Group: Moderatori Posts: 7.483 Joined: 11 November 03 From: Bucuresti |
nu stiu 100% dar in principiu s-ar putea sa nu fie f complicat (eu am demontat la a mea dar cu alt scop):
dai jos torpedoul si in stanga o sa vezi aeroterma si cele 2 furtune care intra in ea in calorifer. Aeroterma are in partea de jos multe cleme (nu stiu cum o sa le scoti pe alea din spate, daca ai acces acolo), oricum, dupa ce scoti clemele ar trebui sa iasa capacul de jos si sa ai acces la calorifer. |
--------------------
Dacia
1300
1972 when life gives you lemon, make lemonade
|
|
TheSomeone |
12 Nov 2008, 19:44
Post
#8
|
Cea mai tare Dacie este un BMW 335i Group: Members Posts: 149 Joined: 23 September 08 From: Bucuresti |
Fiind posesor de DSN...binenteles ca ma aflu in situatia de a fi obligat sa schimb nenorocitul de calorofer....si ca sa fie tabloul complet, a dat si frigu...
Acum doua zile...mergand cu caldura data drumul, am observat un nor superb de aburi in partea dreapta... Binenteles ca fac completarea o data la 2 zile cu cate un litru de apa distilata... O sa ma intrebati de ce apa, si nu antigel...ei bine..acum o saptamana, am pus mana pe un litru de antigel....dar de dacia berlina.... Nefiind in tema, am pus acel litru la mine in supernova... Alaltaieri am fost placut surprins, ca vanzatorul de la un magazin de piese, sa imi spuna cu zambetul pe buze, ca acel antigel nu este bun, si ca imi trebuie unul special....care era binenteles mai scumb. Am luat acel tip de antigel recomandat de vanzator. Acum, astept sa mai completez cu cativa litrii de apa distilata, in speranta ca se va curata circuitul de acel antigel nenorocit..urmand sa schimb caloriferul...sau sa il repar, si sa pun antigel corespunzator. Revenind din balarii, vrea sa va intreb: Cat dureaza toata operatia de demontare + montare? |
--------------------
Renault
Megane Bicorp
2012
|
|
TheSomeone |
16 Nov 2008, 16:14
Post
#9
|
Cea mai tare Dacie este un BMW 335i Group: Members Posts: 149 Joined: 23 September 08 From: Bucuresti |
In cele din urma am reusit sa repar caloriferul...
Ieri l-am dat jos de pe masina, l-am lipit cu silicon iar azi l-am montat la loc.... O munca a naibi de grea...nu as mai face-o a doua oara... Pentru cei care nu prea au habar de mecanica...si nu prea au nici scule...nu le recomand sa se apuce de asa ceva. Chinul cel mai mare la demontare, a fost cand a trebui sa scot furtunele de la motor...la montare a fost un pic mai usor. Intrebare: Cat antigel sa bag in ea, si cata apa distilata? |
--------------------
Renault
Megane Bicorp
2012
|
|
robyvol33 |
17 Nov 2008, 21:31
Post
#10
|
Membru autentic Group: Members Posts: 809 Joined: 5 May 07 |
3+3
|
--------------------
opel astra 1.7cdti
ex.dacia supernova 1.4
2001 Urasc trufia,minciuna si prostia
|
|
dumi81 |
14 May 2009, 16:31
Post
#11
|
Membru Group: Members Posts: 163 Joined: 14 May 09 |
Sal,
Scuze pt. deranj, dar nimeni nu a raspuns la intrebarea daca pentru inlocuirea caloriferului la DSN se lucreaza numai in habitaclu sau se intervine si in compartimentul motor. Poate nu am fost eu atent . |
--------------------
Ford / Volvo
Focus / S40
2010 / 2006
- CT 52 MAI Membru si atat
|
|
dragoescu |
15 Oct 2009, 15:02
Post
#12
|
Membru incepator Group: Members Posts: 47 Joined: 10 September 09 From: Bucuresti |
Salut,
Cine ma poate ajuta si pe mine sa schimb caloriferul la DSN? Stau in Bucuresti zona Obor. Multumesc, |
--------------------
Dacia SN
Clima
2002
|
|
pulbur |
15 Oct 2009, 22:02
Post
#13
|
Membru autentic Group: Members Posts: 270 Joined: 23 June 09 From: SM |
QUOTE(dumi81 @ 14 May 2009, 16:31) Sal, Scuze pt. deranj, dar nimeni nu a raspuns la intrebarea daca pentru inlocuirea caloriferului la DSN se lucreaza numai in habitaclu sau se intervine si in compartimentul motor. Poate nu am fost eu atent . Da,trebuie sa desfaci cele 2 furtune care intra in calorifer tur si retur. -scoti carcasa filtrului de aer,si incerci cumva sa scoti furtunele alea 2. |
--------------------
Dacia/Fiat
DSN
2002
|
|
gaby-dacia |
25 Nov 2012, 18:33
Post
#14
|
Membru incepator Group: Members Posts: 1 Joined: 16 January 12 |
Salut , am schimbat si eu caloriferul de caldura azi , si dupa ce l-am montat am vazut ca in cutie avea o banda cu buret care trebuia lipit imprejurul lui , cel vechi care l-am schimbat avea , acum intrebarea este , are ceva daca nu are buretul acela se intampla ceva ?
multumesc anticipat. |
--------------------
dacia
super nova
2002
|
|
BZ-20-TTE |
6 Feb 2013, 18:21
Post
#15
|
Membru incepator Group: Members Posts: 1 Joined: 5 July 12 |
am si eu o problema...am dat tot bordul jos dar nu stiu cum ajung la calorifer.in dreapta jos sunt cablurile de la clapeta.trebuie decapsata si clapeta?
|
--------------------
dacia
solenza
1.9 D
|
|
adrian.petrov |
16 Aug 2015, 22:07
Post
#16
|
Membru autentic Group: Members Posts: 485 Joined: 19 March 08 From: Bucuresti |
A incercat cineva sa inlocuiască caloriferul vechi de supernova cu calorifer de renault twingo - spre exemplu (macar ala este din cupru tot ) și cred că ține mai bine decât plasticul asta ........
Adrian |
--------------------
RENAULT MEGANE ;
RENAULT MEGANE ;
2004 -1.9 DIESEL , 2004 1.6 16V BENZINA ;
- B Nu poti face supa de PUI, daca pui numai gainat de pui
|
|
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 14th October 2024 - 17:53 |