DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Dacia 1310 Li, "Chip tuning" - computerul de pe 1,6 pe 1,4

bosolanu_
post 10 Feb 2009, 11:34
Post #1


Membru


Group: Members
Posts: 115
Joined: 25 May 08
From: Timisoara / Dr.Tr.Severin




Salutare,
Cei care mi-ati mai citit topicurile stiu ca am la dispozitie mai multe dacii smile.gif), printre care si o Nova GTI (1.6) si o Berlina Li (1.4).
Ieri m-am gandit cu un coleg sa mut computerul de injectie de pe Nova pe 1310, am dat la cheie si a pornit normal.
Impresii: Relantiul sta ceva mai jos, nu am turometru dar se simte, limitarea de turatie este si ea ceva mai jos si cel mai important: lag-ul de la acceleratie aproape ca a disparut, mai este prezent totusi la relanti cu toate ca este cu mult diminuat.biggrin.gif Prima oara m-am gandit ca fiind motorul diferit o sa mearga prost din cauza timpilor de aprindere, dar se pare ca se nimer chiar mai bine decat cei originali.
Si in sarcina si la mersul in gol motorul se simte in largul lui smile.gif).
De consum nu prea pot sa ma pronunt pentru ca am un stil de mers cam aiurit...
Voi ce parere aveti? A mai incercat cineva asa ceva?

This post has been edited by bosolanu_: 10 Feb 2009, 11:35


--------------------
Dacia 1310 Li 2003 - MH-03-BWG
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
fiderzen
post 10 Feb 2009, 22:15
Post #2


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.063
Joined: 5 March 04
From: bucuresti-militari




au mai incercat multi...unii inca merg cu varianta asta smile.gif...eu nu ma pot pronunta daca se simte vreo diferenta sau nu, dar daca ei inca merg asa...probabil sunt multumiti tongue.gif


--------------------
BMW e36 320i sedan
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Mr_Devil83
post 10 Feb 2009, 22:28
Post #3


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.254
Joined: 14 June 08




da, o sa avem un morot de 1,4 litri care mananca MAi multa benzina si se uzeaza mai rapid.

Fantastic!


--------------------
Dacia 1300 / SUPERNOVA EUROPA 1984 / 2002
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mad toz
post 10 Feb 2009, 23:10
Post #4


fan dacia-reno


Group: Members
Posts: 1.334
Joined: 26 January 07
From: Bucuresti




Ca mananca mai mult sunt de acord, dar de ce sa se uzeze mai repede?
Din cate stiu motorul de 1.6 se tureaza mai putin decat cel de 1.4 .


--------------------
Dacia 1310 1998-Berlina Motor 1,6 8v ,72 HP , 125 Nm
2004 Renault 1.9 8v , 120 HP , 300 Nm
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Mr_Devil83
post 11 Feb 2009, 01:12
Post #5


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.254
Joined: 14 June 08




aia pentru ca 1,6 are cuplu mai mare si de aici rezulta ca e un motor pe care il turezi mai putin.

ce zici, o sa aibe cuplul mai mare motorul de 1,4 punand partea de control a aprinderii pe el ?

motorul de 1,6 are si alt arbore cotit.


--------------------
Dacia 1300 / SUPERNOVA EUROPA 1984 / 2002
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
payty
post 11 Feb 2009, 08:37
Post #6


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.329
Joined: 17 January 05
From: Bucuresti




da' tot nu ne-ai lamurit de ce se uzeaza mai repede...

eu zic ca merita incercat. asa cum unii pun carburatoare fantastic de mari pe motorul de 1.3 sau 1.4, de ce nu ar merita incercata schimbarea calculatorului de injectie?

daca consumul e decent, cred ca merita. atentie totusi ca calculatorul de 1.6 are incluse si legile de avans la aprindere corespunzatoare acestui motor, care difera un pic de cele de la 1.4. daca aveai delcou ca sa poti sa te joci cum vrei tu, invartindu-l mai la stanga sau mai la dreapta era ok.

This post has been edited by payty: 11 Feb 2009, 08:39


--------------------
dacia 1310 1996 1.6/2002 1.4 - B-##-###
Chuck Norris does not sleep. He waits!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 11 Feb 2009, 08:40
Post #7


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




da' ce treaba are comparatia cu carburatorul? Ca injectorul ramane tot de 1,4, mai bine ziceai ca schimba delcoul cu unul de 1,6. Cu calculatorul schimbat bine nu o sa-i fie, difera curbele de avans.


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bosolanu_
post 11 Feb 2009, 12:17
Post #8


Membru


Group: Members
Posts: 115
Joined: 25 May 08
From: Timisoara / Dr.Tr.Severin




Pai injectorul de pe 1,4 e diferit de cel de pe 1,6? Eu credeam ca din computer comanda injectorul sa lase mai multa benzina sa treaca :-?
Cred ca maine am sa incerc si corpul clapeta de pe 1.6 pe 1.4 smile.gif))


--------------------
Dacia 1310 Li 2003 - MH-03-BWG
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 11 Feb 2009, 12:21
Post #9


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




parca are gaura mai mare.


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
diaconuliviu
post 11 Feb 2009, 14:15
Post #10


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.569
Joined: 17 August 04
From: Space, the final frontiere




Daca la carburatie motorul TRAGE AMESTEC cam cit are nevoie (bine, si aici pot interveni uneori dozaje diferite), la injectie calculatorul e facut sa deschida injectorul un timp (mai mare sau mai mic, functie de cantitatea dorita) Acuma, sonda lambda da informatii si calculatorul corecteaza intrucitva cantitatea aia, dar probabil intr-o plaja; daca iese din acea plaja (sint tipuri/capacitati de motor diferite), nici gazele nu "ies" la ITP. In plus, cantitatea aia de benzina in plus va "spala" cilindrii, ungerea sufera, poate apare benzina in ulei. De aici uzura prematura. Ca sa nu mai vorbim de curba de avansuri, la 1,4 se folosesc avansuri mai mari. Ca atare, un calculator de 1,6 va oferi avansuri mai mici. Motorul tau de 1,4 nu se incalzeste mai tare putin? Daca da, iata inca o sursa de uzura mai pronuntata.

This post has been edited by diaconuliviu: 11 Feb 2009, 14:18


--------------------
Opel Corsa 2001 - xx
Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur.
SSP,K!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
payty
post 11 Feb 2009, 21:53
Post #11


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.329
Joined: 17 January 05
From: Bucuresti




QUOTE(argon @ 11 Feb 2009, 08:40)
da' ce treaba are comparatia cu carburatorul? Ca injectorul ramane tot de 1,4,  mai bine ziceai ca schimba delcoul cu unul de 1,6.  Cu calculatorul schimbat bine nu o sa-i fie, difera curbele de avans.
*





comparatia cu carburatorul era facuta in ideea ca un carburator mare da mai multa benzina, iar calculatorul de 1.6 ar trebui sa dea si el mai multa benzina, dar fiind injectie, e mult mai precisa si probabil consumul mult mai mic decat in cazul in care schimbi carburatorul monocorp de dacie cu cine stie ce weber orizontal.

@diaconuliviu:
am mai vazut si eu pe net chestia asta cu spalatul cilindrilor de ulei. dar ma intreb si eu: avand in vedere ca pistonul urca si coboara in cilindru de sute sau chiar mii de ori pe minut - deci pt un relanti de 900 - de 15 ori pe secunda, si ca amestecul carburant sta neaprins o perioada foarte mica, cand are el timp sa spele cilindrul de ulei, cand in fractiunea de secunda imediat urmatoare, pistonul e iar "balacit" in uleiul din baie, si cilindrul uns la loc? Asta ca sa nu mai zic ca in faza de compresie, portiunea de cilindru care e in contact cu amestecul cu benzina e din ce in ce mai mica, pana cand ajunge egala cu 0 la PMS. Eu cred ca asta se intampla in cazul in care se merge cu un amestec atat de bogat incat bujiile se uda pur si simplu cu benzina.


--------------------
dacia 1310 1996 1.6/2002 1.4 - B-##-###
Chuck Norris does not sleep. He waits!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 11 Feb 2009, 21:57
Post #12


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




QUOTE(payty @ 11 Feb 2009, 22:53)
comparatia cu carburatorul era facuta in ideea ca un carburator mare da mai multa benzina, iar calculatorul de 1.6 ar trebui sa dea si el mai multa benzina, dar fiind injectie, e mult mai precisa si probabil consumul mult mai mic decat in cazul in care schimbi carburatorul monocorp de dacie cu cine stie ce weber orizontal.
*



cum sa dea mai multa, de unde sa stie cat e gaura injectorului? daca schimbi si corpul clapeta , atunci ai dreptate.


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Mr_Devil83
post 12 Feb 2009, 03:38
Post #13


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.254
Joined: 14 June 08




da oricum calculatorul va "injecta" benzina in functie de tensiunea pe care o scoate sonda lambda.

Problema e ca motoarele astea nu prea sunt identice.

Hai sa vedem daca eu stiu bine:

motor 1,3 carburatie - identic cu 1,4 difera doametrul pistoanelor.

motor 1,4 carburatie - identic cu 1,4 injectie, lipseste delcoul si pompa de benzina de pe el, mai are si placa de presiune de al unde are un mic magnet.

motor 1,6 carburatie are alt arbore cotit, deci difera cursa pistonului in cilindru, deci clar avans mult diferit de 1,3 sau 1,4.

daca la partea cu consumul sa zicem ca mai regleaza calculatorul ceva, la avansi el se va folosi de hartile prestabilite. Mai exista posibilitatea de a pune harta de aprindere a motorului de 1,4 si am scos exact un calculator de injectie de 1,4 identic cu cel pe care tocmai l-am inlocuit.


--------------------
Dacia 1300 / SUPERNOVA EUROPA 1984 / 2002
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Ov
post 12 Feb 2009, 09:09
Post #14


Academician doctor inginer, savant de renume mondial


Group: Moderatori
Posts: 7.512
Joined: 11 November 03
From: Bucuresti




parerea mea este ca dupa cateva zile de mers, calculatorul o sa inceapa sa se comporte aproape la fel ca ala vechi wink.gif


--------------------
Dacia 1300 1972
when life gives you lemon, make lemonade
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
diaconuliviu
post 12 Feb 2009, 09:52
Post #15


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.569
Joined: 17 August 04
From: Space, the final frontiere




QUOTE(payty @ 11 Feb 2009, 21:53)
[...]
@diaconuliviu:
am mai vazut si eu pe net chestia asta cu spalatul cilindrilor de ulei. dar ma intreb si eu: avand in vedere ca pistonul urca si coboara in cilindru de sute sau chiar mii de ori pe minut  - deci pt un relanti de 900 - de 15 ori pe secunda, si ca amestecul carburant sta neaprins o perioada foarte mica, cand are el timp sa spele cilindrul de ulei, cand in fractiunea de secunda imediat urmatoare, pistonul e iar "balacit" in uleiul din baie, si cilindrul uns la loc? Asta ca sa nu mai zic ca in faza de compresie, portiunea de cilindru care e in contact cu amestecul cu benzina e din ce in ce mai mica, pana cand ajunge egala cu 0 la PMS. Eu cred ca asta se intampla in cazul in care se merge cu un amestec atat de bogat incat bujiile se uda pur si simplu cu benzina.
*


Si totusi, timpii aia sint diferiti de zero. Spalare efectiva vei avea la rece, la cald o parte din ce e in plus se evapora. La cald intervine fenomen de dilutie mai ales ca segmentii nu-s etansi perfect. Daca etansarea ar fi perfecta toata benzina nearsa ar ramine deasupra segmentilor, asa... mai si scapa. In plus, acea benzina in exces nu arde, ca nu are cu ce, apare lipsa oxigenului.
Acuma nu-ti inchipui ca acolo vei vedea balta de benzina, e fenomen micro, la fel si frictiunea/uzura, "pic cu pic se face balta". Orice abatere de la "normal" conduce la uzura.


--------------------
Opel Corsa 2001 - xx
Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur.
SSP,K!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 12 Feb 2009, 11:14
Post #16


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




eu zic sa stati linistiti din acest punct de vedere daca folositi un ulei sintetic sau semi bun.


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
diaconuliviu
post 12 Feb 2009, 12:07
Post #17


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.569
Joined: 17 August 04
From: Space, the final frontiere




De ce, ala crezi ca e imiscibil cu benzina? E vorba de benzina de pe peretii cilindrului, inmoaie pelicula aia fina de ulei din "rizurile de hon" (daca mai sint) si o spala, ca o frecare pe ulei neviscos.


--------------------
Opel Corsa 2001 - xx
Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur.
SSP,K!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
panter1
post 25 Jun 2009, 18:07
Post #18


Membru autentic


Group: Members
Posts: 792
Joined: 26 February 09
From: Bucuresti




Bosolanu nu ne-ai mai spus nimic despre diferente.. cum se comporta mai exact la consum-putere un motor de 1.4 cu calculator de 1.6 ce ai observat in timp? dar calculator de 1.4 pe motor de 1.6 ai incercat? Da-ne mai multe detalii ca poate facem si noi "chip-tuning-ul" cu schimbare de computer smile.gif) s-ar merita?

Si spui ca la accelerari bruste motorul de 1.4 cu computer de 1.6 nu mai da in nas ca cel de 1.6 smile.gif ce ai mai observat?

This post has been edited by panter1: 25 Jun 2009, 18:11


--------------------
Dacia 1310 2002
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bosolanu_
post 26 Jun 2009, 19:19
Post #19


Membru


Group: Members
Posts: 115
Joined: 25 May 08
From: Timisoara / Dr.Tr.Severin




salut,
Pai n-am mai folosit de atunci decat cateva zile computerul de 1.6 deoarece nu eram sigur de efectul asupra fiabilitatii, care acum sunt aproape sigur ca nu este unul bun. Deci nu pot sa ma pronunt asupra consumului sau fiabilitatii. Iar ca alte efecte parca s-ar fi simtit o usoara scadere in cuplu pe la aproximativ 4500 de rpm ( nu am turometru ), care este prezenta si cu computerul de 1.4 dar parca mai accentuata cu cel de 1.6.


--------------------
Dacia 1310 Li 2003 - MH-03-BWG
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
panter1
post 27 Jun 2009, 05:00
Post #20


Membru autentic


Group: Members
Posts: 792
Joined: 26 February 09
From: Bucuresti




totusi in primul post ai spus ca motorul se simtea mai in largul lui.. are si ceva efecte bune nu?


--------------------
Dacia 1310 2002
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bosolanu_
post 27 Jun 2009, 13:47
Post #21


Membru


Group: Members
Posts: 115
Joined: 25 May 08
From: Timisoara / Dr.Tr.Severin




pai asa pare, dar nu poti fi sigur de fiabilitate.


--------------------
Dacia 1310 Li 2003 - MH-03-BWG
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 15th May 2025 - 10:06
Forum Renault