De unde vine motorina, De la ce rafinarii provine + calitate
De unde vine motorina, De la ce rafinarii provine + calitate
laurentiupopa79 |
24 Apr 2008, 03:23
Post
#1
|
||
Membru incepator Group: Members Posts: 39 Joined: 4 March 08 From: Bucuresti |
|
||
--------------------
Dacia
Logan
2008 - Ambition, 1.5 dCi, 70 CP
- B-79-WKH
|
|||
IsNa |
24 Apr 2008, 10:06
Post
#2
|
Membru autentic Group: Members Posts: 1.147 Joined: 11 July 02 From: Timisoara |
Multumim pt. cercetare! Informatii interesante.
Eu beau doar Efix Diesel, sunt multumit ca nu se simte diferenta fata de motorinele din strainatate (unde folosesc de toate de la retelele cunoscute de distributie). |
--------------------
Skoda
Fabia Combi + Citigo ASG
2007 / 2013 Forta sa fie cu voi !!
|
|
OAP |
24 Apr 2008, 13:05
Post
#3
|
Membru autentic Group: Members Posts: 808 Joined: 7 November 06 From: Bucuresti |
QUOTE(laurentiupopa79 @ 24 Apr 2008, 04:23) Ramane OMV si PetromV. Produsele au aceleasi nume. Nu stiu daca Sprint Diesel (Euro 4) vine de la vreo rafinarie Petrom sau nu. Cred ca probabilitatea e ff mare sa da. Premium Diesel... probabil Austria. Am auzit doar zvonuri, nimic concret. Ceea ce stiu este ca iarna, produsul se numeste Alpin Diesel si sunt 95% sigur ca vine din Austria, o rafinarie de langa Viena. Era sa pun fragmentul asta la bula. produsele comercializate in reteaua petrom provin de la.....ghici. ....rafinariile Petrom....inclusiv Dieselul alpin |
--------------------
.
.
. Pus astfel în lumină, ancorat în sinergia faptelor, recursul la universalitate nu eludează meandrele concretului.
|
|
bobi19xx |
24 Apr 2008, 13:10
Post
#4
|
Membru Group: Members Posts: 170 Joined: 8 April 08 From: Bucuresti |
Agip:
- Euro Diesel 4 (Euro 4, dupa cum zice numele): PEtrotel Lukoil - Euro Diesel 5 (Euro 5): Petrotel Lukoil MOL: - Tempo Plus Euro Diesel (Euro 4): provine de la Lukoil Petrotel si o aditiveaza ei in stati Evo Diesel (Euro 5): La fel ca sus This post has been edited by bobi19xx: 24 Apr 2008, 13:10 |
--------------------
Dacia
Solenza
2003
- B-34-PMN
|
|
clauditu2002 |
24 Apr 2008, 14:00
Post
#5
|
claudiu Group: Members Posts: 166 Joined: 1 October 07 |
eu mai bag din aia la 2.5 lei litrul si sincer, merge mai bine ca atunci cand bag de la peco.
|
--------------------
Dacia
Solenza confort
2005
- CT 33 CLD
|
|
CIPTUNING |
25 Apr 2008, 07:59
Post
#6
|
Membru autentic Group: Members Posts: 891 Joined: 22 November 05 |
Am si eu un mare OFFF: la cate sute si mii de tone s-au furat din toate conductele posibile si imposibile, la noi in tara, ce fel de contabilitate tin rafinariile astea de la ei nu se vedea nimic niciodata? Hotii erau prinsi ori intamplator de jandarmi, ori datorita informatiilor care "transpirau". Unii furau in draci si au ajuns miliardari si noua ne scumpeau mereu produsul la pompa.....
|
--------------------
SLZ
SCALA
- BZ 04 XLZ "Religia-o frază de dânșii inventată
Ca cu a ei putere să vă aplece-n jug" Eminescu- Imparat si proletar ;) |
|
laurentiupopa79 |
28 Apr 2008, 00:19
Post
#7
|
Membru incepator Group: Members Posts: 39 Joined: 4 March 08 From: Bucuresti |
Marele OFF era facut de niste baieti destepti care trimiteau pe conducta mai mult decat trebuie, iar niste baietii mai mici luau de unde trebuie, cat trebuie. Gaura in conducta nu se da cu ciocanul, ca iese urat. Cica se da frumos, la reparatii, cand nu circula nimic pe teava. Parca se pune si vana la presiunea optima, ca sa nu se faca naibii pocinog. Apoi, se pare ca ce iese de acolo se vinde in ciupercaria de benzinarii no name care apoi erau vandute unui anume lant de statii de distributie carburanti cu pozitie dominanta in piata, nu stiu care, pt ca amplasamentul era considerat bun. Mai ales ca benzinaria era singurul loc fix, de care baiatul destept trebuia sa scape. Apoi, probabil ca aia mici continuau sa scoata si veneau jandarmii ca cineva le-a spus ca dispar cantitati din conducte intre kilometri cutare si cutare. Posibil ca jandarmii mai veneau cand aia micii se credeau destul de destepti sa dea singuri gaura in conducta si sa puna robinet de cismea. Cica afacerea a tinut din anii '90 pana prin 2003.
Nu stiu daca asa, sincer nici nu cred, am auzit si io doua babute vorbind in tramvai pe tema asta... |
--------------------
Dacia
Logan
2008 - Ambition, 1.5 dCi, 70 CP
- B-79-WKH
|
|
Lord Hades |
28 Apr 2008, 13:14
Post
#8
|
Memento Mori Group: Members Posts: 1.640 Joined: 28 July 07 From: Brasov |
QUOTE(clauditu2002 @ 24 Apr 2008, 15:00) Subscriu. Doar ca eu o iau cu 2.8 lei De la petrom cea euro 4 mi se pare nasoala, mers dur al motorului, accelerari greoaie. de la Lukoil mi-a facut probleme la porniri sub -20 grade asta iarna. Am crezut ca nu mai porneste. De la rompetrol am luat cel mai des, efixdiesel euro 4, net superioara celei de la petrom (chiar si omv parerea mea). Un amic mi-a recomandat euro 5 de la rompetrol, dar am ajuns sa iau subventionata (nu stiu de la ce rafinarie provine, si nu imi pot divulga sursa ). Motorul merge mult mai bine acum, demarajele sunt mult mai sportive, iar la comsum nu am sesizat nicio modificare majora. Motorina o iau in bidoane de 5 litri, in care caut urme de apa si mizerii. Pana acum e totul super ok. |
--------------------
OOOO
A3
2010 / Vorsprung Durch Technik
- BV03:-) "Death smiles at us all. All a man can do is smile back."
|
|
OAP |
29 Apr 2008, 12:57
Post
#9
|
Membru autentic Group: Members Posts: 808 Joined: 7 November 06 From: Bucuresti |
Si te miri cum apar "topicurile" astea:
http://www.daciaclub.ro/1-5-dci-asa-face-t...-t88747-s0.html |
--------------------
.
.
. Pus astfel în lumină, ancorat în sinergia faptelor, recursul la universalitate nu eludează meandrele concretului.
|
|
bj |
30 Apr 2008, 08:46
Post
#10
|
membru de nevoie Group: Members Posts: 321 Joined: 3 December 04 From: Bucuresti |
Petrom: furnizor Petrom din ambele rafinarii (Arpechim si Petrobrazi). Capacitatile de productie sunt oarecum asemanatoare se face doar optimizare logistica. Traseul logistic e un pic mai complicat (rafinarie-depozite-statii sau chiar rafinarie-statii, depinde din nou de optimizarea logistica). Intradevar depozit pentru Bucuresti se afla la Jilava care este aprovizionata si din Petrobrazi si din Arpechim
Rompetrol: furnizor Petromidia OMV: furnizor majoritar Petrom. Furnizor minoritar Rompetrol. Depinde de disponibilitate si de costuri logistice. Importuri ZERO. MOL: furnizori Petrom si Rompetrol. Posibil si Lukoil dar nu sunt sigur. Nu cred ca mai importa nimic. Importuri aproape ZERO. Cred ca se mai importa prin vestul tarii unde costurile logistice fac sa fie mai rentabil asa. Agip: furnizori Petrom, Rompetrol si Lukoil. Importuri ZERO Lukoil: furnizor rafinaria din Ploiesti. Importuri ZERO Ca o idee, retailerii care nu produc cumpara carburanti de pe unde pot. De obicei produsele Euro 4 si Euro 5 "blana" adica fara nici un aditiv pe care le mai aditiveaza ei un pic. Cantitatea de aditiv e de cativa litri la 10.000 litri de produs. Aici incei partea obiectiva. Partea subiectiva vine asa: am peste 60.000 km (pe 2 masini) in ultimii 2 ani in majoritate cu motorina cea mai ieftina de la Petrom: no problems! This post has been edited by bj: 30 Apr 2008, 08:47 |
--------------------
Skoda / BMW
Fabia Variant - de munca / F650 - capra
exLeon, exDSN
- B-65-xxx BMW F650ST - tot un fel de capra
|
|
einstein1984 |
30 Apr 2008, 08:56
Post
#11
|
fan Dacia Group: Members Posts: 20.079 Joined: 12 November 05 From: Bucuresti |
In Romania se importa si produse rafinate de catre en-grossisiti, cu surse destul de variate (Georgia, Ungaria, Austria).
|
--------------------
daca nu ai o toyota
4X4,ai gresit
masina
- negru pe alb "Popa Nan e-o stradă-nspre Hala Traian
De la Foișor până-n Piața Vitan" |
|
bj |
30 Apr 2008, 09:34
Post
#12
|
membru de nevoie Group: Members Posts: 321 Joined: 3 December 04 From: Bucuresti |
Peste 90% din carburantii din retail sunt rafinati local. Restul sunt speculatii financiare si uneori logistice.
In plus din Romania se si exporta foarte mult, de exemplu spre Bulgaria (Rompetrol, Lukoil, Petrom). oricum ideea cum ca Bucurestiul ar fi mai aproape de Bulgaria decat de Ploiesti, iar Lukoil-ului ii convine sa aduca produse de acolo mi se pare ridicola This post has been edited by bj: 30 Apr 2008, 09:36 |
--------------------
Skoda / BMW
Fabia Variant - de munca / F650 - capra
exLeon, exDSN
- B-65-xxx BMW F650ST - tot un fel de capra
|
|
OAP |
30 Apr 2008, 11:57
Post
#13
|
Membru autentic Group: Members Posts: 808 Joined: 7 November 06 From: Bucuresti |
Personal alimentez de la OMV sau Petrom V...deasemenea nici o problema
|
--------------------
.
.
. Pus astfel în lumină, ancorat în sinergia faptelor, recursul la universalitate nu eludează meandrele concretului.
|
|
laurentiupopa79 |
1 May 2008, 01:52
Post
#14
|
Membru incepator Group: Members Posts: 39 Joined: 4 March 08 From: Bucuresti |
QUOTE(bj @ 30 Apr 2008, 09:34) oricum ideea cum ca Bucurestiul ar fi mai aproape de Bulgaria decat de Ploiesti, iar Lukoil-ului ii convine sa aduca produse de acolo mi se pare ridicola In Bulgaria Lukoil are rafinarie proprie, cea de la Burgas. Stiu ca in 2006 au aprovizionat statiile din Constanta cu produse de la Burgas. Daca ii tin balamalele, pot sa aprovizioneze si Kamceatka cu albe de Burgas. Exista perioade in care se vinde mai mult decat se astepta sau s-a gasit putin titei la un pret mic si va fi productie sub media anuala. Atunci se completeaza de unde se poate, sau unde e mai la indemana. Iar Bulgaria e mai aproape decat Belarus. A zis cineva ca in Bucuresti, in loc sa aduca de la Petrotel aduc numai de la Burgas? |
--------------------
Dacia
Logan
2008 - Ambition, 1.5 dCi, 70 CP
- B-79-WKH
|
|
bj |
1 May 2008, 08:03
Post
#15
|
membru de nevoie Group: Members Posts: 321 Joined: 3 December 04 From: Bucuresti |
Logistic vorbind cred ca ii costa mai putin sa aduca de la Petrobrazi... dar deh...
|
--------------------
Skoda / BMW
Fabia Variant - de munca / F650 - capra
exLeon, exDSN
- B-65-xxx BMW F650ST - tot un fel de capra
|
|
valikris2002 |
1 May 2008, 08:55
Post
#16
|
Membru autentic Group: Members Posts: 944 Joined: 11 November 05 From: roman,neamt |
2 ani de zile cat am avut loganul am alimentat numai de la omv roman si vara si iarna, fara nici o problema, acum de cand am meganul am mers tot pe omv pana mi a fost recomandat sa incerc euro 5 de la rompetrol ca cica sunt produse pentru export si ca nu risca sa se faca de rusine cu ea. Am mers la statie si nestiind ce si cum sunt pe acolo am pus din greseala efix euro 4, 40 litri peste 20 litri de ovm, senzatia a fost in primii 100 km ca am pus cea mai proasta motorina, apoi cred ca s-a omogenizat si parca a "mancat calu ovaz", motorul crestea foarte usor in ture, la consum nu am vazut nici o diferenta. Dupa ce am facut iar loc in rezervor am zis sa incerc si euro 5 de la rompetrol, senzatia a fost aceeasi cu motorina sprint de la omv, ma gindesc ca poate cea euro 4 are ceva in plus ce ii trebuie unui motor euro 4, oricum am sa rept testul cu efix de la rompetrol poate e un efec psihologic cand cumperi ceva nou
|
--------------------
megan sedan
manager 1.5 dci, 85 cp
26-10-2007
- -
|
|
laurentiupopa79 |
1 May 2008, 12:26
Post
#17
|
Membru incepator Group: Members Posts: 39 Joined: 4 March 08 From: Bucuresti |
Motorina Super Euro 5 de la Rompetrol are sulf 10 ppm, cat e standardul E5. Efix are sulf 50 ppm, ca doar este euro 4. Efectul de detergent este doar la Efix, nu si la motorina euro 5.
Uita-te si la pompa, daca ajungi la una care sa contina ambele sortimente, la Efix va scrie "aditivata", iar la euro 5 nu va scrie nimic sub abtibild. Diferentele de consum se vad in timp, de la al 2-3lea plin facut cu acelasi carburant. Daca pui peste altceva este doar o chestie de marketing cum ca s-ar reduce consumul cu 1-2%, ca cifrele astea sunt asa de mici ca intra in marja de eroare. S-ar observa la drum lung... sau daca faci un studiu in conditii de laborator Referitor la Sprint Diesel, eu sunt subiectiv si am o parere proasta. Am bagat odata de la un PetromV (Salaj colt cu Ferentari) si facea motorul ca o orchestra care-si acordeaza instrumentele inainte de concert cand treceam de 2000 turatii. Si a doua zi la fel. Ma asteptam sa faca si buf buf la esapament. Si-a salvat onoarea si nu a facut. Daca tot au pus apa in ea, de ce nu mi-au dat si un pai, ca mi se facuse sete si uitasem sa-mi iau un suc din benzinarie. This post has been edited by laurentiupopa79: 1 May 2008, 12:35 |
--------------------
Dacia
Logan
2008 - Ambition, 1.5 dCi, 70 CP
- B-79-WKH
|
|
valikris2002 |
1 May 2008, 22:29
Post
#18
|
Membru autentic Group: Members Posts: 944 Joined: 11 November 05 From: roman,neamt |
deci pana la urma conteaza ca are mai mult sau mai putin sulf in ea? mie mi s-a parut ca efix euro 4 cu mai mult sulf in ea ajuta motorul euro 4 sa urce mai usor in ture si prin urmare sa alerge mai bine, pe cand cu motorina euro 5 parca i-ar da in nas, se tureaza dar nu se vede nimic concret, cat despre consum nu am observat nici o diferenta. cat despre produsele comercializate de omv nu am nimic de reprosat dpv calitativ, poate de aceea sunt si mai scumpe, in 3 ani nu am avut nici cea mai mica problema, atat ca mi se pare cam puturoasa
|
--------------------
megan sedan
manager 1.5 dci, 85 cp
26-10-2007
- -
|
|
laurentiupopa79 |
2 May 2008, 02:36
Post
#19
|
Membru incepator Group: Members Posts: 39 Joined: 4 March 08 From: Bucuresti |
Alegerea ta nu o sa tina nici un an, deoarece din 2009 standardul euro 5 devine obligatoriu. Nu stiu daca fix de la 1 ianuarie, sau 1 martie... nu mai stiu.
Atunci, cea mai probabila varianta este ca motorina Euro 5 sa fie aditivata ca Efix si sa devina Efix Euro 5. La OMV o sa dispara Sprint Diesel care e euro 4 si o sa ramana numai Premium Diesel (cine stie ce nume o sa-i puna). La fel o sa se intample la toate lanturile care au acum si Euro 4 si 5, patrul o sa dispara. La MOL o sa dispara definitiv standardul Tempo (acum in varianta lui Tempo Plus pe euro 4) si o sa ramana doar Evo Diesel. La Agip o sa ramana doar Euro 5 pe care acum parca il ascund ub taraba, ca nu prea ii pun pretul la intrare, La Lukoil cred ca o sa-i ia "Super"-ul lui euro 5... Diferenta notabila este la Rompetrol, unde 5 va lua haina lui 4 si la Petrom unde acum nu exista euro 5. Nu ma refer la PetromV care va deveni PetrOMV apoi OMV, deoarece vinde produse marketate ca fiind OMV. Petromul propriu-zis, sau ce va ramane la anul dupa ce se mai rebranduiesc niste statii. Ca acum are doua motorine euro 4... Asa ca, depinde ce vrei. Esti orientat spre sulf? Baga Super Euro 5 fara sa-ti pese de aditivii din Efix si la anul o sa ii ai ca o imbunatatire. Esti orientat spre aditivi? Baga Efix Diesel, ca la anul o sa o faca euro 5. Sau o cale de mijloc si faci un amestec. |
--------------------
Dacia
Logan
2008 - Ambition, 1.5 dCi, 70 CP
- B-79-WKH
|
|
valikris2002 |
2 May 2008, 07:37
Post
#20
|
Membru autentic Group: Members Posts: 944 Joined: 11 November 05 From: roman,neamt |
M-ai bagat in ceata! Sa inteleg ca efix euro4 de la rompetrol are mai multi aditivi si mai mult sulf decat euro 5, care ar trebui sa fie mai aditivata si cu mai putin sulf dupa cum spunei mai sus? si in consecinta euro 4 este mai buna decat euro 5 (cel putin mie asea mi sa parut)? si de la anu motorina euro 5 va prelua standardul de calitate pe care il are acu euro4, adica efix euro 4 de acu se va numi efix euro 5 la anu? eu cel putin asa am dedus din ce ai spus tu!
|
--------------------
megan sedan
manager 1.5 dci, 85 cp
26-10-2007
- -
|
|
laurentiupopa79 |
5 May 2008, 13:03
Post
#21
|
Membru incepator Group: Members Posts: 39 Joined: 4 March 08 From: Bucuresti |
"care ar trebui sa fie aditivata"?!? De ce ar trebui sa fie aditivata? Nu este obligatoriu sa fie aditivata doar pentru ca este un standard superior.
Repet, mai pe scurt. Efix este euro 4. Fiind euro 4, are sulf intr-o cantitate de 50 ppm. Super Euro 5 este euro 5. Fiind euro 5, are sulf intr-o cantitate de 10 ppm. Concluzie: daca te intereseaza cantitatea de sulf, alege folosind acest criteriu. Buun. Referitor la aditivi. Efix are, Super euro 5 nu are. Concluzie: Vrei aditivi, ia Efix. Nu vrei aditivi, ia celalalt sortiment. Buun. Acum solutia combinata. Vrei si sulf 10 ppm si aditivi -> asteapta sa vina 2009, cand se va rezolva situatia de la sine. Carburantii Euro 4 vor fi interzisi de la comercializare in UE. Asta inseamna ca nu se va mai gasi sortimentul Efix Diesel. Mergand cu rationamentul mai departe, Rompetrol nu o sa stea cu mainile in san si o sa puna in motorina euro 5 aceiasi aditivi, pentru a pastra caracteristicile Efix. Vrei sa le ai pe ambele ACUM? Incearca un amestec. Stabileste-ti tu proportiile. Strict referitor la intrebarea ta. Da, Efix are mai multi aditivi decat Super Euro 5, care NU ar trebui sa fie aditivata numai pentru ca este Euro 5. Daca te uiti la aditivi, euro 4 (Efix) este mai buna de cat euro 5 ("super"-ul). La anul, euro 5 va prelua standardul de calitate al Efix, in ceea ce priveste aditivii. Efix Euro 4 nu isi va schimba numele in Efix Euro 5. Nu o sa stearga la pompa cu guma si o sa treaca un alt nume, doar ca sa scrie euro 5, fara a face nimic inauntru. Trebuie chiar sa vanda euro 5. Mai intai sa aditiveze euro cinciul cu aceeasi compusi, apoi pot sa scrie linistiti efix euro 5. Orice substanta bagata in carburant in plus, este prin definitie aditiv. Pe latineste, este un adagiu. O adaugare. Something is added. S-a incetatenit ideea ca aditivul este menit sa aduca un plus de calitate, vezi aditivul de marire a cifrei octanice la benzina. De exemplu, benzina cu plumb, in prezent nu mai are plumb in ea, are un aditiv pe baza de mangan care inlocuieste plumbul, avand caracteristici asemanatoare. Astfel, motorul este "pacalit" sa simta ceva in benzina care se comporta la fel ca plumbul. Este un aditiv, dar nu o sa vezi nicaieri specificat clar asta: "Benzina Eco Premium aditivata". Pentru ca, din pdv calitativ, nu aduce nimic in plus. Ecologic, da. Dar aditivul ala nu este menit sa aduca imbunatatori la stilul de condus, la cum toarce motorul, la cum demareaza etc. Un aditiv cu efect de detergent aduce imbunatatiri. Face ceva in plus fata de cum era inainte. |
--------------------
Dacia
Logan
2008 - Ambition, 1.5 dCi, 70 CP
- B-79-WKH
|
|
dieselfun |
6 May 2008, 16:31
Post
#22
|
Membru incepator Group: Members Posts: 70 Joined: 7 October 07 |
Am citit cu placere topicul.
Tinand cont de faptul ca subiectul threadului (De unde vine motorina) se epuizeaza relativ repede si se incepe cat de curand cu off-topicul, tin sa intreb de ce nu s-a putut posta aici http://www.daciaclub.ro/Motorina-t109487.html |
--------------------
logan
dci
2007 ambition
|
|
laurentiupopa79 |
8 May 2008, 01:10
Post
#23
|
Membru incepator Group: Members Posts: 39 Joined: 4 March 08 From: Bucuresti |
Ai dreptate, lucrurile sunt clare. S-au specificat deja sursele. Practic, topicul ar trebui sa devina "inchis". Dar se mai poate scrie in el cand apar informatii noi, cand un distribuitor isi schimba furnizorul, cand se face o investitie la o rafinarie ce aprovizioneaza un lant de benzinarii...
|
--------------------
Dacia
Logan
2008 - Ambition, 1.5 dCi, 70 CP
- B-79-WKH
|
|
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 16th June 2024 - 15:38 |