DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Decelerare, de la 50km/h la zero

el-ninio
post 5 Feb 2007, 17:36
Post #1


---


Group: Members
Posts: 46
Joined: 22 April 04
From: d




Sper ca nu am postat gresit, oricum daca e asa imi cer scuze ! In cati metrii poate o masina sa franeze de la 50km/h la zero in conditii normale ? In cazul in care aceasta franeaza de la 50km/h la zero in 5 metrii ce decelerare sufera pasagerii ? (exemple de masini daca puteti)
Multumesc !


--------------------
Seat Cordoba 2002 - VN xx QLZ
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
C a t a l i n
post 5 Feb 2007, 18:52
Post #2


______________________


Group: Members
Posts: 12.175
Joined: 21 August 06




Cateva informatii ajutatoare dintr-un test de franare publicat in ultimul numar AMS:

Pentru un Fiat Grande Punto cu masa proprie de 1283 Kg si ABS:

De la 100 Km/h franare la rece: 39m
Deceleratie: 8,8m/s2

Cam asta e deceleratia medie pentru masinile de generatie noua, in jur de 9m/s2.
Distanta de oprire de la 50km/h o poti calcula, se facea si la fizica in liceu, daca stii deceleratia, rezulta: 11m. Dar e un calcul relativ, cred ca distanta e sub 10m biggrin.gif


Pentru intrebarea ta cu distanta de 5m si viteza initiala 50km/h ai nevoie de ecuatia:

(V)2=(V0)2 + 2aX

unde V=viteza finala (in cazul tau 0 )
V0=viteza initiala (in metri pe secunda, deci imparti 50 la 3.6)
a=acceleratia (deceleratia, o pui cu -)
X=distanta in metri

(V0)2 inseamna "v zero patrat"

Rezultatul meu a=-19,3m/s2 (cam fantezista valoare pentru o frana de masina)

This post has been edited by Catalin Marinarul: 5 Feb 2007, 19:20


--------------------
- - -
Când vrei și, și, iese nici, nici!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
rolly
post 5 Feb 2007, 19:35
Post #3


Membru autentic


Group: Members
Posts: 267
Joined: 10 August 04
From: Alba




da-mi voie sa te ajut...este o formula cu care se determina spatiul de franare ideal in conditii ideale..
Spatiu de franare=0,11V+V*V/160..unde V=viteza de la care se decelereaza
dupa calcule simple, rezulta ca distanta de franare pentru viteza de 50 km/h este de 21,125 metri...
daca nu credeti, cercetati...

Attached thumbnail(s)
HPIM1919.JPG ( Size: 339.09k ) Number of downloads: 686


--------------------
Dacia 1310 berlina 1985 - AB 03 NDR
Suzuki Ignis 4x4 VVT 2007 - AB 86 NDR
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
C a t a l i n
post 5 Feb 2007, 21:15
Post #4


______________________


Group: Members
Posts: 12.175
Joined: 21 August 06




@rolly

Ceea ce ai postat tu este o distanta maxima admisa de oprire pentru testarea franelor.
Dar documentatia din care ai citat este destul de veche (daca nu ma insel este manualul lui Mondiru pentru Dacie).
Daca o masina "actuala" se opreste de la 100km/h in 35-40m, TE ASIGUR ca de la 50km/h se opreste cam INTR-O TREIME din distanta, si nu in jumatate, dupa cum spune formula ta....

Distanta de franare in functie de viteza nu are o variatie liniara, e mai mult spre exponentiala cresterea...

Si aici vorbim de distanta efectiva de franare, de la inceperea franarii rotilor, nu din momentul in care soferul "se gandeste" sa franeze, apoi duce piciorul pe pedala si o apasa, iar presiunea lichidului de franare ajunge la etriere...In acest caz distanta e mult mai mare...

This post has been edited by Catalin Marinarul: 5 Feb 2007, 21:16


--------------------
- - -
Când vrei și, și, iese nici, nici!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
rolly
post 6 Feb 2007, 10:59
Post #5


Membru autentic


Group: Members
Posts: 267
Joined: 10 August 04
From: Alba




Drept e ca o singura greseala am facut: el-ninio cand a postat intrebarea zicea sa dam exemple de masini..trebuia intr-adevar sa spun ca pentru Dacia, daca se franeaza in limita a 21 de metri avand in vedere sistemul de franare, atunci se incadreaza in limite normale...Nu pot nega ca intr-adevar o masina moderna cu abs si alte asistente la franare opreste in mult mai putin spatiu..


--------------------
Dacia 1310 berlina 1985 - AB 03 NDR
Suzuki Ignis 4x4 VVT 2007 - AB 86 NDR
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dragos.avramescu
post 6 Feb 2007, 18:10
Post #6


Membru autentic


Group: Members
Posts: 235
Joined: 6 May 05




1. @rolly: dupa cum s-a discutat in mai multe locuri, ABS nu micsoreaza distanta de franare, nici scopul nu este asta.
2. Distanta de franare este proportionala cu patratul vitezei (din formula d=v*t+a*a*t/2), deci d la 50 km/h este de 4 ori mai mica decat la 100 km/h (asta este din momentul in care a inceput franarea, si nu tine cont ca aderenta scade odata cu cresterea vitezei)
3. N-o sa opresti o masina de la 50 km/h in 5 metri, decat daca folosesti altceva decat cauciucuri (ancora ? smile.gif )


--------------------
Dacia Logan Ambition - B-64-TUX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
rolly
post 6 Feb 2007, 23:25
Post #7


Membru autentic


Group: Members
Posts: 267
Joined: 10 August 04
From: Alba




da-mi voie sa te contrazic, dar abs-ul poate micsora distanta de franare...eu zic ca poti opri intr-o distanta mai mica cu rotile in rostogolire decat cu ele blocate si in alunecare


--------------------
Dacia 1310 berlina 1985 - AB 03 NDR
Suzuki Ignis 4x4 VVT 2007 - AB 86 NDR
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
C a t a l i n
post 6 Feb 2007, 23:32
Post #8


______________________


Group: Members
Posts: 12.175
Joined: 21 August 06




Rolul ABS este in primul rand de a mentine controlul asupra directiei masinii, apoi de a micsora distanta de franare. Intradevar coeficientul de frecare static (cand rotile nu sunt blocate, adica viteza intre roata si asfalt este 0) este mai mare decat coeficientul de frecare la alunecare (cand rotile sunt blocate).


--------------------
- - -
Când vrei și, și, iese nici, nici!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
StefanT
post 6 Feb 2007, 23:44
Post #9


STF - Special Tactical Force


Group: Members
Posts: 3.413
Joined: 19 April 04
From: Bucuresti




Chiar si cu ABS, la o franare violenta, viteza rotii fata de sol nu e chiar 0, mai are anumite scapari.
Hic


--------------------
Suzuki GSX-1300-R 2008 - B'100'HAY
Fan Reno 53379
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Zippy
post 8 Feb 2007, 00:20
Post #10


Membru din 2003


Group: Members
Posts: 917
Joined: 26 October 03
From: Bucuresti




Acu nu stiu cat de adevarat e dar aratau astia la tv acum mai multi ani in emisiunea "Reflectii rutiere" cum un audi 80 franeaza de la diferite viteze.Si distantele de franare erau destul de mari.Daca mai tin eu minte distanta de oprire de la 50 km/h era 16,5 m.Si bineinteles crestea exponential.La 70 era 30 m, la 90 era 50... Nu mai tin minte bine dar oricum mi se parea exagerat !


--------------------
[ Ex SLZ 2003 |.| VW JETTA 2014 - B 97 Z I P ]
Viteza ucide! Centura de siguranta salveaza vieti!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bae
post 9 Feb 2007, 02:23
Post #11


Re-member


Group: Members
Posts: 288
Joined: 4 June 05
From: Bucharest




Exagerat? Pai tu ce crezi ca astia spun tampenii? Este vorba de distanta de franare plus timpul de reactie!


--------------------
Dacia Logan Ambition 1.6 Mpi / 2005
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
memyselfandI
post 13 Feb 2007, 11:07
Post #12


m


Group: Members
Posts: 191
Joined: 8 March 05
From: Bucuresti




bae, adevarul e ca d-nul Virgil Vochina era un mare specialist, iar defuncta emisiune "reflectii rutiere" era o emisiune de capatai.

Din punctul meu de vedere sunt doua situatii.

1. Distanta necesara masinii sa se opreasca din momentul in care etrierii incep sa actioneze.
2.Distanta parcursa de autoturism din momentul in care soferul observa obstacolul.

ps: citisem mai demult ca soferii normali ( exclus piloti..samd) au nevoie de o 1.5s de cand apare obstacolul pana actioneaza pedala)

In conditii ideale la viteze moderate ABS-ul mareste (neglijabil)distanta de franare.
Bafta !


--------------------
Logan 1.6 2006 - 7727
"la curse e simplu, totu' e sa faci ca drumul"
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
C a t a l i n
post 13 Feb 2007, 11:15
Post #13


______________________


Group: Members
Posts: 12.175
Joined: 21 August 06




QUOTE(memyselfandI @ 13 Feb 2007, 11:07)
In conditii ideale la viteze moderate ABS-ul mareste (neglijabil)distanta de
*



Asta e o mare prostie! Ce înseamnă la tine condiții ideale?
La o frânare de urgență, probabil 95% din șoferii "normali" cum îi numești, apasă pedala de frână la maxim, deci blochează roțile față, și se duc sanie. Iar tu vrei să spui că ABS-ul ar mări distanța de frânare? radmasa.gif Vezi cum e cu coeficientul de frecare static versus alunecare! Și subiectul ABS se discută în alt topic, citește și iți vei schimba părerea.


--------------------
- - -
Când vrei și, și, iese nici, nici!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ionutctn
post 13 Feb 2007, 11:20
Post #14


Membru cu TDI


Group: Members
Posts: 1.373
Joined: 20 November 04
From: Bucuresti




Eu unul cred ca ar fi o discutie interesanta despre distanta in secunde (timpul) de la o anumita viteza pana sta pe loc asta bineinteles pentru diferite tipuri de masini sau cel putin generatii de masini; asta ca tot veni vorba de faptul ca dureaza 1,5 secunde din momentul aparitiei obstacolului si pana soferul apasa pedala de frana. Daca ai 90 km/h 1,5 secunde inseamna aproximativ 38 m rulati si de aici incolo incepe franarea efectiva.

This post has been edited by ionutctn: 13 Feb 2007, 11:22


--------------------
Dacia 1310 1998
Skoda Superb Elegance
People who say it cannot be done, should not interrupt those who are doing it.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
C a t a l i n
post 13 Feb 2007, 11:28
Post #15


______________________


Group: Members
Posts: 12.175
Joined: 21 August 06




Din câte îmi aduc eu aminte, într-un documentar de pe Discovery Channel, se menționau aproximativ 1,5 secunde de la momentul observării obstacolului până la începerea frânării efective, nu a acționării pedalei, sistemul de frânare având și el o întârziere în răspuns.


--------------------
- - -
Când vrei și, și, iese nici, nici!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bae
post 13 Feb 2007, 11:30
Post #16


Re-member


Group: Members
Posts: 288
Joined: 4 June 05
From: Bucharest




QUOTE(memyselfandI @ 13 Feb 2007, 11:07)
bae, adevarul e ca d-nul Virgil Vochina era un mare specialist, iar defuncta emisiune "reflectii rutiere" era o emisiune de capatai.
*


Eu n-am sustinut nici una, nici alta. Numai ca datele despre distanta de franare in functie de viteza masinii erau furnizate din alte surse de prin tari cu traditie in domeniul auto si nu erau masurate de Vochina.


--------------------
Dacia Logan Ambition 1.6 Mpi / 2005
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
klaus
post 13 Feb 2007, 12:15
Post #17


步步


Group: Moderatori
Posts: 19.062
Joined: 4 August 02
From: Bucuresti




a incercat cineva sa dea o cautare pe google dupa fraze gen "cars breaking distance" ?
Ca mai da niste rezultate, gen http://www.glenbrook.k12.il.us/gbssci/phys...cc/hpatrol.html


--------------------
Scenic III 1.9 dCi - - - -
E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
memyselfandI
post 13 Feb 2007, 19:23
Post #18


m


Group: Members
Posts: 191
Joined: 8 March 05
From: Bucuresti




Catalin Marinarul, imi pare rau ca m-am exprimat ca o cizma.
Nu vreau sa intru pre mult in offtopic, dar iti recomand sa citesti : http://www.thetruthaboutcars.com/?p=2006


ps: scuze de off


Bafta !


--------------------
Logan 1.6 2006 - 7727
"la curse e simplu, totu' e sa faci ca drumul"
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
kalyyyyyy
post 27 Aug 2008, 10:03
Post #19


Membru autentic


Group: Members
Posts: 739
Joined: 1 November 06
From: Bucuresti




Cum topicul este distanta de frinare la orice masina postez din manualul dacia 1300:

50 km:26.5m din care timpul de reactie al soferului este 16.1m.
100 km:85m din care 21 sunt reactia soferului.
140 km:152 din care 29 sunt reactia soferului.

Testele au luat in consideratie reactia media a unui sofer pana apasa pedala,cu adaugare de 5 m pentru siguranta si mai ales la limita de blocare a rotilor(situatie care dupa cum s-a spus si mai sus e necorespunzatoare cu realitatea in caz de accident).Probabil testele au fost facute cu cauciucuri 155.

La o masina distanta de frinare este influentata de:cauciucuri(latime,material,aderenta) de sol(asfalt,umed sau uscat,pamant,gheata,etc) ,de prezenta abs-ului,de greutate,evident de eficienta si integritatea sistemului de frinare dar poate unul din cei mai potenti factori este distributia maselor si centrul de greutate(masinile cu motor central au o distanta de frinare considerabil mai mica).


--------------------
Clio 3 2007, dci 70cp
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 15th May 2025 - 06:59
Forum Renault