DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Despre tiranti.

Alexio
post 27 Apr 2010, 23:28
Post #1


Ciocolata mecanica!


Group: Members
Posts: 1.108
Joined: 7 December 08




Doresc sa imi explice cineva mai exact rolul tirantilor pentru 1310L berlina si cum pot influenta ei fuctionarea masinii daca sunt vechi/stricati? Pot cauza ei pocnituri in plecarea de pe loc sau in anumite viraje? Pot provoca ei tremuratul botului masinii in demaraj?

This post has been edited by Alexio: 27 Apr 2010, 23:30


--------------------
Dacia 1310 Berlina 1998
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
CGDBZ
post 28 Apr 2010, 00:21
Post #2


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.487
Joined: 8 July 09
From: BZ




Daca te referi la barele de pe fata ce sunt prinse de unul din suruburile pivotului superior si de o "ureche" de pe lonjeron acelea nu vad cum s-ar defecta , doar sa se strambe cumva in schimb se uzeaza bucsele de la capatul dinspre lonjeron uzura ce poate provoca anumite zgomote mai ales la plecare dupa loc si din cate stiu eu si o uzura mai accentuata a anvelopelor.


--------------------
- - -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
brigada_diverse
post 28 Apr 2010, 08:54
Post #3


Dacist cu permis si experienta mai mare de 30000 km :D


Group: Members
Posts: 2.505
Joined: 12 July 07
From: Constanta




pai nu modifica si unghiurile de fuga? daca se uzeaza aia o sa batane roata fata spate si o sa se auda trosnituri la plecari si franari


--------------------
Dacia ex: Dacia 1310 / actual: Dacia Logan TLX 1989/ Abs Plus 1.4 MPI
Let us die young or let us drive Dacia
FRANEZ BRUSC SI FARA ROST!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Alexio
post 28 Apr 2010, 09:36
Post #4


Ciocolata mecanica!


Group: Members
Posts: 1.108
Joined: 7 December 08




Sa va spun si de ce... eu tot am niste batai... am dus-o la inspectie... s-au plimbat baietii cu ea... planetara nu bate nimic nu e stricat si totusi bate cum am descris in primul post... au spus ei: hai sa o ducem sa ii facem geometria...
Cei de acolo au spus ca nu o pot face ca le este frica sa umble la tiranti caci nu stiu sigur daca ii mai pot pune la loc tot pe ai mei si mi-au spus sa cumpar altii...

Deci ar fi bine sa schimb si bucsele lor? daca da va rog sa imi spuneti cate sunt si in stanga si in dreapta si cum sa cer la magazin...

Multumesc!

This post has been edited by Alexio: 28 Apr 2010, 09:37


--------------------
Dacia 1310 Berlina 1998
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
CGDBZ
post 28 Apr 2010, 19:08
Post #5


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.487
Joined: 8 July 09
From: BZ




Sunt doua bucse la fiecare tirant , la fel , ceri bucse tiranti dacia .Daca nu ai probleme cu uzura anvelopelor , ma refer la uzura neuniforma (uzura pe exterior sau interiorul suprafetei de rulare) inseamna ca tirantii sunt in regula totusi verifica strangerea lor in surubul pivotului (sa fie stransa bine piulita ) si la capatul celalalt daca este joc in bucse .Daca schimbi bucsele sa nu desfaci piulitele dinspre interior pentru a nu modifica unchiul rotii , desfaci numai cele doua piulite de la capatul tirantului (o piulita si contra piulita) si desfaci si surubul pivotului .

This post has been edited by CGDBZ: 28 Apr 2010, 19:08


--------------------
- - -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Alexio
post 28 Apr 2010, 19:16
Post #6


Ciocolata mecanica!


Group: Members
Posts: 1.108
Joined: 7 December 08




Am am am fost azi la service sa trec pe cauciucuri de vara si mi-a spus ca sunt mai uzate pe interior cele de pe fata si sa fac obligat geometria

This post has been edited by Alexio: 28 Apr 2010, 19:17


--------------------
Dacia 1310 Berlina 1998
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
CGDBZ
post 28 Apr 2010, 19:23
Post #7


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.487
Joined: 8 July 09
From: BZ




Nu stiu exact sa-ti spun ce anume duce la uzura pe interior dar stiu ca tirantii nu se schimba , se regleaza din piulitele de la capat unde sunt bucsele .Indicat e ca inainte sa faci geometria sa verifici toata bucsaraia si pivoturile si sa schimbi ce e uzat.
Zgomote la franare si plecare de pe loc se pot auzi si din cauza vreunui tampon de cutie/motor rupt, e bine sa verifici si asta.

This post has been edited by CGDBZ: 28 Apr 2010, 19:25


--------------------
- - -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Alexio
post 28 Apr 2010, 19:26
Post #8


Ciocolata mecanica!


Group: Members
Posts: 1.108
Joined: 7 December 08




Ei nu au putut umbla la tiranti caci au spus ca le este frica sa nu rupa cand desfac caci sunt vechi. 12 ani.


--------------------
Dacia 1310 Berlina 1998
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
CGDBZ
post 28 Apr 2010, 19:35
Post #9


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.487
Joined: 8 July 09
From: BZ




Sunt destul de grosii ,nu au cum sa se rupa, eu am schimbat bucsele la dacia lui tata care era din 1980 si nu s-au rupt .Ca sa faci geometria trebuie sa ai toate bucsaraia si pivotaraia fara uzura altfel o cam faci degeaba .


--------------------
- - -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
PH-06-BOA
post 29 Apr 2010, 21:53
Post #10


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.731
Joined: 28 April 07




E veche , de 12 ani? Cred ca ai nimerit la unii care habar n-au, si te mai fac si la buzunar.
Tirantii regleaza unghiul de fuga, si daca sunt uzate rau bucsile de la capatul lor, se modifica si convergenta, si uzeaza cauciucurile. Daca schimbi bucsile (fa-le tu acasa, ca-i mai sigur), nu umbla la piulitele din spate. Le dai jos doar pe cele din capat, bagi bucsile si pe aceleasi le strangi. Daca umbli si la celelalte, sa zici ca le faci sa mearga usor, masori distanta la care erau, si le fixezi in acelasi loc, daca inainte de uzura bucsilor, nu-ti uza cauciucurile si nu tragea in nicio parte. Atentie la bucsi, sa aiba distantierul metalic la interior. Iti trebuie o cheie de 20 si una de 22, pentru piulita si contrapiulita. Incearca sa le desfaci fara sa desfaci piulita de la pivot, si dupa ce a pornit (daca sunt ruginite), dai jos de la pivot. E imposibil sa nu mearga si sigur le vei pune si la loc. Nu te lua dupa aiuritii aia. Umezeste-le cu ceva inainte, chiar si cu motorina.


--------------------
Dacia 1310 1988 - ph-99-aob
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Alexio
post 30 Apr 2010, 16:34
Post #11


Ciocolata mecanica!


Group: Members
Posts: 1.108
Joined: 7 December 08




Am sa schimb singur... Asta spuneau ei... ca nu ii pot face geometria pana nu schimb tirantii... nu neaparat la ei acolo dar intai sa ii schimb...
La bucsaraie si la pivoti o sa o verific... apropo cum se verifica daca sunt in stare buna? sunt doar curios ca sa am si eu idee sa nu ma pacaleasca vreunul sa zica ca sunt sau nu bune. Si de curiozitate cam cati pivoti/bucse ar fi de schimbat pe fata... cam cum s-ar numi si cat ar costa?


--------------------
Dacia 1310 Berlina 1998
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
kog
post 30 Apr 2010, 16:43
Post #12


epuri orijinali


Group: Members
Posts: 1.916
Joined: 27 November 08
From: Lipova - Arad




patru pivoti, superior, inferior(stanga/dreapta) pret ~25 lei de topoloveni. Bucse inafara de alea de tiranti mai sunt sunt flexi-bucse alea cilindrice de la furca bratelor pivotilor, 4 buc, pret nu stiu, oricum nu prea mare. Si vezi cum e la directie cu capeti de bara sau bielete de directie, dar astea nu au legatura cu directia


--------------------
Dacia 1310 1989 TLX - AR-05-DGF
Daa... prea rapid, daa... prea furios
Io merg cu Dacia, iar tu pa jos...
"ti ciuda ca consum putin?" by argon
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
brigada_diverse
post 1 May 2010, 22:12
Post #13


Dacist cu permis si experienta mai mare de 30000 km :D


Group: Members
Posts: 2.505
Joined: 12 July 07
From: Constanta




tirantii tin sa nu se duca roata in fata sau in spate....ca totusi are si bascula un joc in bucsi(o toleranta)

bucsile de bascula te referi? alea cilidrice de cauciuc? 7 lei maxim bucsa
dar vezi la bascula inferioara daca le schimbi, sa strangi piulitele inapoi cand bascula este la nivelul de rulare, altfel , daca bascula e jos si tu strangi piulitele de acolo, cand lasi masina jos o sa le rupa din cauza torsiunii

This post has been edited by brigada_diverse: 1 May 2010, 22:15


--------------------
Dacia ex: Dacia 1310 / actual: Dacia Logan TLX 1989/ Abs Plus 1.4 MPI
Let us die young or let us drive Dacia
FRANEZ BRUSC SI FARA ROST!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Alexio
post 14 May 2010, 16:34
Post #14


Ciocolata mecanica!


Group: Members
Posts: 1.108
Joined: 7 December 08




Revenind... imi poate spuna cineva daca exista mai multe tipuri de tiranti? sa stiu ce cumpar de la magazin nu de alta... oamenii au zis sa ii schimb pentru ca sunt ruginiti la filet de unde se regleaza.

PS: de la unghiul de fuga trage si intr-o parte la frana mai dura...

This post has been edited by Alexio: 14 May 2010, 16:41


--------------------
Dacia 1310 Berlina 1998
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
DannY_SmekeruL
post 14 May 2010, 17:21
Post #15


Membru autentic


Group: Members
Posts: 454
Joined: 30 August 07
From: Bucuresti-Slobozia




un tirant complet(cu tot cu bucsi) e 18 ron in bucuresti pe pantelimon.
daca iti trage intr-o parte la franare e ca o roata tine mai mult decat cealalta.
PS:Eu ti-as propune sa iti faci doi tiranti pe strung si sa nu mai folosesti acele bucsi de cauciuc la prinderea de caroserie si sa pui bieleta de directie model nou.(asta e parerea mea)si nu o sa mai ai curand probleme cu tiranti.


--------------------
SOON Dacia 1310 with F7P Kompressor Edition '84
VW Passat B6 2.0 TDI
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
djalex_bolidu
post 14 May 2010, 17:35
Post #16


Membru autentic


Group: Members
Posts: 760
Joined: 16 February 06




Cam asa ceva...


--------------------
DACIA 1310 '84 - AG 88 PVA
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Alexio
post 14 May 2010, 17:41
Post #17


Ciocolata mecanica!


Group: Members
Posts: 1.108
Joined: 7 December 08




Bieleta de tip nou cat costa? Nou nouta originala?


--------------------
Dacia 1310 Berlina 1998
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
DannY_SmekeruL
post 14 May 2010, 17:51
Post #18


Membru autentic


Group: Members
Posts: 454
Joined: 30 August 07
From: Bucuresti-Slobozia




am intrebat eu tot la magazinele de pe pantelimon si costa 40 ron bucata.Toata afacerea te duce undeva la 120 ron cu tot cu bani care ii dai la strungar si cu actuali tai tiranti.Acum e decizia ta.Eu ti-am dat un sfat.


--------------------
SOON Dacia 1310 with F7P Kompressor Edition '84
VW Passat B6 2.0 TDI
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ing_bardasu
post 22 Feb 2011, 01:11
Post #19


Membru


Group: Members
Posts: 123
Joined: 16 December 09




Salut am vazut pe aici ca unii si-au schimbat tirantii cu unii cu bieleta de directie. Intreb si eu:
Care ar fi avantajele?
Am mai vazut cateva poze cu dacia lui mgi cu tiranti cu pivot. Banuiesc ca ar fi mai mari avantajele decat la tirantii cu bieleta de directie. Puteti sa-mi explicati va rog?!


--------------------
dacia 1304 1995
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 20th June 2024 - 02:56
Forum Renault