Discromatie
![]() ![]() ![]() |
Discromatie
Raoul |
![]()
Post
#61
|
||
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 78 Joined: 7 July 05 From: Curtea de Arges ![]() |
|
||
--------------------
DACIA
berlina
- AG-78-LIR
|
|||
ionutctn |
![]()
Post
#62
|
![]() Membru cu TDI Group: Members Posts: 1.373 Joined: 20 November 04 From: Bucuresti ![]() |
Le-am vazut toate si repede. Bine ca nu am probleme cu vederea desi stau 8-9 ore pe zi in fata calculatorului.....asta e meseria ce sa-i faci
This post has been edited by ionutctn: 9 Sep 2005, 14:09 |
--------------------
Dacia
1310
1998 Skoda Superb Elegance
People who say it cannot be done, should not interrupt those who are doing it. |
|
ursamajor |
![]()
Post
#63
|
![]() Membru pasager Group: Members Posts: 785 Joined: 2 May 05 From: Orașul lui Panait Istrati ![]() |
Pe vremea mea, testul acesta se făcea la recrutare. Acum cum o mai fi? Aaa, nu sînt discromat / daltonist.
![]() |
--------------------
Dacia
Logan 1.0 Eco-G
2021 Comfort (+ 4 optiuni)
- BR02UMa Somnul adanc ajuta la prevenirea imbatranirii, mai ales daca dormi la volan.
|
|
silverone_82 |
![]()
Post
#64
|
![]() Membru Group: Members Posts: 100 Joined: 27 July 05 From: Bucuresti ![]() |
Ptiu....am mai trecut un test ,am scapat ,nu am probleme...nu sunt discromat
![]() |
--------------------
Dacia Logan
Laureate 1.6MPI
- B-xx-XXX De te bate-o grija grea , nu te plange , taci si bea!!!
|
|
MARCI |
![]()
Post
#65
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 259 Joined: 29 October 05 From: Baia Mare ![]() |
Stiam de mult ca sunt discromat,de 17 ani .Vad-disting bine culorile din mediul inconjurator,mai putin cele din teste.La control mi-au scris pe foaie apt pt. categoria B doar amatori.(stiu ca B-ul este pt. amatori,dar o gramada de taximetristi se cred soferi profesionisti) Dupa mine poti f.f.apt din punct de vedere medical daca esti anti talent in ceea ce priveste sofatul.Am un frate in SUA si nici acolo nu-i o problema cu discromatia,adevarul ca acolo esti cam mort fara car.
![]() ![]() |
--------------------
DACIA
SANDERO
STEPWAY 0.9 Tce
- MM XX GMT
|
|
Anonym |
![]()
Post
#66
|
Membru incepator Group: Members Posts: 23 Joined: 15 November 05 ![]() |
Uneori imi vine sa urlu la cit de bine vad. pe bune. Parca vad mai multe decit trebuie. Da stau, ca sigur nu tzine tare mult.
|
--------------------
Logan
Laureate 1.4
- MS 30 ***
|
|
donraulo |
![]()
Post
#67
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 201 Joined: 24 November 04 From: B ![]() |
Bărbații nu văd întotdeauna viața în culori
Aproximativ 8 la sută dintre bărbați nu ar putea vedea niciodată viața în roz. Și asta nu din cauză că ar fi neapărat pesimiști. Motivele ne-au fost explicate de conf. dr. Monica Pop, directorul Spitalului de Urgențe Oftalmologice din Capitală - Literatura științifică menționează că 8 la sută dintre bărbați au tulburări de simț cromatic, afecțiune denumită discromatopsie. Aceste tulburări sunt congenitale, ireversibile și nu există tratament. Un bărbat cu o astfel de afecțiune are mari șanse să o transmită și băiatului său. Femeile nu au aceste probleme de cromatică. Există, însă, situații în care un pacient, indiferent de sex, poate face o tulburare de simț cromatic din cauza unei patologii a nervului optic, dar care este tratabilă. - Care sunt culorile care nu pot fi distinse de către bărbați? - În oftalmologie, există trei culori fundamentale: roșu, verde și albastru. De obicei, discromatopsiile sunt pe linia roșu-verde, cele pe albastru fiind foarte rar întâlnite. O astfel de persoană distinge un obiect de culoare verde sau roșie, foarte târziu, când deja este prea aproape. De exemplu, dacă încerci să-i arăți unei astfel de pacient o căpșună, nu o va putea distinge de la distanță, ci doar când este foarte aproape de tarabă. - O astfel de persoană ar putea avea permis de conducere? - Persoanele care astfel de tulburări nu ar trebui să conducă mașina pentru că pot produce accidente. Ar putea să lovească o persoană îmbrăcată în culori tari, pentru că pur și simplu nu au văzut-o din timp. În același pericol sunt și mașinile de culoare roșie sau verde. Cunosc un caz, în care o mașină roșie parcată a fost lovită de un biciclist. Biciclistul suferea de o astfel de tulburare și s-a accidentat. Astfel de persoane nu pot distinge nici derivațiile de culori din roșu sau verde, cum ar fi un roșu mai deschis etc. Din păcate, în prezent, înscrierea la o școală de șoferi se face foarte ușor, fără să se ceară de la început un certificat de sănătate. Orice persoană care vrea să își ia carnetul de conducere ar trebui să fie supusă unui consult oftalmologic complet, care constă în măsurarea acuității vizuale la ambii ochi, un test de simț cromatic și măsurarea tensiunii intraoculare. Pot fi declarate inapte pentru a fi șoferi și persoanele care văd mai bine cu un ochi. Din aceast cauză nu pot aprecia bine distanțele. În cazul în care o persoană are vedere monooculară (la unul dintre ochi având proteză) poate conduce numai în cazul în care avea carnet înainte de a-și pierde ochiul. Consider că un examen oftalmologic trebuie efectuat și în cazul în care șoferii au făcut accidente cu victime. (L.S.) sursa.... arhiva GANDUL.info conform comentariilor referitoare la acest articol http://www.gandul.info/2005-05-21/sanatate...viata_in_culori se pare ca in tarile cu apa calduta daca nu chiar calda, dreptul de a conduce autovehicolele (in special - amatorii) nu este conditionat de acest neajuns in completare, Ordinul nr. 350 din 12/04/2003 privind modificarea Ordinului ministrului sanatatii si familiei nr. 87/2003 pentru aprobarea listei afectiunilor medicale incompatibile cu calitatea de conducator de autovehicule sau tramvaie si a listei substantelor cu efect psihoactiv, contraindicate conducatorilor de autovehicule si tramvaie (produse sau substante stupefiante ori medicamente cu efecte similare acestora) Publicat in Monitorul Oficial, Partea I nr. 269 din 17/04/2003 [ Text preluat din LegeNet, un produs Indaco Systems. ] Având în vedere prevederile art. 1 alin. (2), ale art. 21 alin. (2) și ale art. 22 alin. (1) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 195/2002 privind circulația pe drumurile publice, văzând Referatul de aprobare al Direcției generale asistență medicală și programe nr. DB 3.459 din 12 aprilie 2003, în temeiul prevederilor Hotărârii Guvernului nr. 22/2001 privind organizarea și funcționarea Ministerului Sănătății și Familiei, cu modificările și completările ulterioare, ministrul sănătății și familiei emite următorul ordin: Art. I. - Anexa nr. 1 la Ordinul ministrului sănătății și familiei nr. 87/2003 pentru aprobarea listei afecțiunilor medicale incompatibile cu calitatea de conducător de autovehicule sau tramvaie și a listei substanțelor cu efect psihoactiv, contraindicate conducătorilor de autovehicule și tramvaie (produse sau substanțe stupefiante ori medicamente cu efecte similare acestora), publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 149 din 7 martie 2003, se înlocuiește cu anexa care face parte integrantă din prezentul ordin. Art. II. - Prezentul ordin se va publica în Monitorul Oficial al României, Partea I. Ministrul sănătății și familiei, Daniela Bartoș București, 12 aprilie 2003. Nr. 350. ANEXĂ LISTA afecțiunilor incompatibile cu calitatea de conducător de autovehicule și de tramvaie. Standarde minime de sănătate fizică și psihică necesare pentru obținerea sau reînnoirea permisului de conducere 1. Definiții 1.1. În accepțiunea prezentei anexe, conducătorii de autovehicule și tramvaie se clasifică în două grupe: - grupa A (conducători amatori); - grupa B (conducători cu atestat profesional). 1.2. În mod similar, persoanele care solicită pentru prima dată permis de conducere auto sau reînnoirea acestuia se clasifică în aceleași grupe, o dată cu obținerea sau reînnoirea permisului de conducere auto. 1.3. Prin autoritate medicală competentă se înțelege unitatea medicală autorizată conform legii să efectueze verificarea medicală a conducătorilor de autovehicule sau de tramvaie, să rezolve contestațiile sau să efectueze expertize în domeniu. 1.4. Prin opinie medicală autorizată sau apreciere medicală autorizată se înțelege referatul medical argumentat de medicul examinator. 1.5. Prin control medical regulat se înțelege examinarea medicală periodică, după un ritm stabilit de către medicul examinator. 2. Standarde minime de sănătate și incompatibilități legate de patologia cardiovasculară 2.1. Se consideră incompatibilitate orice boală care îl expune pe solicitantul obținerii sau reînnoirii permisului de conducere auto la o deteriorare bruscă a funcționării aparatului cardiovascular sau a funcțiilor cerebrale, constituind un pericol pentru siguranța rutieră. Grupa A: 2.2. Se consideră incompatibilitate aritmia severă. 2.3. Purtătorilor de pacemaker le vor fi eliberate sau reînnoite permisele de conducere auto pe baza aprecierilor medicale autorizate și a controalelor medicale regulate. 2.4. Bolnavilor cu tensiune arterială anormală le vor fi eliberate sau reînnoite permisele de conducere auto pe baza unei opinii medicale autorizate, după analiza posibilelor complicații și a riscului apariției acestora pentru siguranța rutieră. 2.5. Angina de repaus sau prezența unui infarct miocardic în antecedente necesită opinia medicală autorizată înainte de eliberarea sau de reînnoirea permisului de conducere. Dacă este necesar, solicitantul va efectua controale medicale regulate, în funcție de recomandările medicale. Grupa B: 2.6. Autoritatea medicală competentă va lua în considerare riscurile adiționale și pericolele implicate de conducerea vehiculelor în condițiile definite de această grupă. 3. Standarde minime de sănătate și incompatibilități legate de bolile aparatului renal Grupa A; 3.1. Permisele de conducere pot fi eliberate sau pot fi reînnoite solicitanților ori șoferilor care suferă de insuficiență renală severă pe baza unei opinii medicale autorizate și a controalelor medicale regulate. Grupa B: 3.2. Insuficiența renală severă ireversibilă constituie incompatibilitate. Doar cazurile excepționale, justificate de o opinie medicală autorizată și de controale medicale regulate, pot beneficia de eliberarea sau de reînnoirea permiselor de conducere auto. 4. Standarde minime de sănătate și incompatibilități legate de diabetul zaharat Grupa A: 4.1. Permisele de conducere auto pot fi eliberate sau pot fi reînnoite pentru solicitanții ori șoferii cu diabet zaharat pe baza unei opinii medicale autorizate și a controalelor medicale adecvate fiecărui caz. Grupa B: 4.2. Permisele de conducere auto pot fi eliberate sau pot fi reînnoite solicitanților ori șoferilor din această grupă, suferinzi de diabet zaharat, care necesită tratament cu insulină, numai în cazuri excepționale și numai atunci când există o opinie medicală autorizată motivată corect, cu obligativitatea efectuării de controale medicale regulate. 5. Standarde minime de sănătate și incompatibilități legate de patologia oftalmologică 5.1. Toate persoanele care solicită permis de conducere trebuie să fie supuse unor investigații care să certifice că au o acuitate vizuală corespunzătoare pentru conducerea vehiculelor. La această examinare trebuie acordată o atenție specială următoarelor repere: acuitate vizuală, câmp vizual, vedere în crepuscul, boli progresive ale ochiului. 5.2. În accepțiunea acestei anexe, lentilele intraoculare nu vor fi considerate lentile corectoare. Grupa A: 5.3. Persoana care solicită permis de conducere auto sau reînnoirea acestuia trebuie să aibă o acuitate vizuală binoculară, cu lentile corectoare dacă este necesar, de cel puțin 0,5 atunci când sunt folosiți simultan ambii ochi. Permisul de conducere auto nu se va elibera sau nu se va reînnoi dacă, în timpul examinării medicale, se constată un câmp vizual orizontal mai mic de 120▫, în afara unor cazuri excepționale, justificate de o opinie medicală favorabilă și de un test practic pozitiv. De asemenea, permisul de conducere auto nu se va elibera sau nu se va reînnoi persoanelor care suferă de orice afecțiune oftalmologică care compromite siguranța condusului. Atunci când este declarată sau detectată o boală de ochi progresivă, eliberarea ori reînnoirea permisului de conducere auto se obține numai după opinia medicală autorizată. Solicitanții cu pierderea funcțională totală a vederii unui ochi sau care folosesc doar un singur ochi (de exemplu în cazul diplopiei) trebuie să aibă o acuitate vizuală de cel puțin 0,6 cu lentile de corecție, dacă este necesar. Autoritatea medicală competentă trebuie să certifice dacă această condiție de vedere monoculară există de suficient timp ca să permită adaptarea și că este normal câmpul vizual în acest ochi. Grupa B: Solicitanții de permis de conducere auto sau de reînnoire a acestuia trebuie să aibă o acuitate vizuală, cu lentile de corecție, dacă este necesar, de cel puțin 0,8 în ochiul cel mai bun și de cel puțin 0,5 în ochiul mai puțin bun. Dacă sunt folosite lentile de corecție pentru obținerea unor valori de 0,8 și 0,5, acuitatea necorectată din fiecare ochi trebuie să fie de 0,05 sau altfel acuitatea minimă (0,8 și 0,5) trebuie obținută fie prin corectarea cu ajutorul unor ochelari cu o putere care să nu depășească plus sau minus 4 dioptrii, fie cu ajutorul unor lentile de contact (vedere necorectată = 0,05). Corectarea trebuie să fie bine tolerată. Nu se vor elibera și nu se vor reînnoi permisele de conducere auto pentru solicitanții sau șoferii fără un câmp vizual binocular normal sau care suferă de diplopie. 6. Standarde minime de sănătate și incompatibilități legate de afectarea auzului Grupele A și B: 6.1. Permisele de conducere auto se pot elibera sau se pot reînnoi solicitanților ori șoferilor din grupele A sau B conform opiniei unei autorități medicale competente. Examinarea va lua în considerare posibilitățile de echipare specială a vehiculelor. 7. Standarde minime de sănătate și incompatibilități legate de bolile neurologice 7.1. Permisele de conducere auto nu se vor elibera sau nu se vor reînnoi solicitanților ori șoferilor care suferă de o boală neurologică severă numai în cazul existenței unei opinii medicale autorizate. 7.2. Tulburările neurologice asociate cu boli sau cu intervenții chirurgicale care afectează sistemul nervos central sau periferic, care conduc la deficiențe motorii sau senzoriale și afectează echilibrul și coordonarea, trebuie luate în considerare în funcție de manifestările lor funcționale și de riscurile evoluției. În acest caz, eliberarea sau reînnoirea permisului de conducere auto poate face obiectul evaluării periodice în eventualitatea riscului decompensării. 7.3. Atacurile de epilepsie sau alte tulburări subite ale stării de conștiență constituie un pericol pentru siguranța rutieră. Grupa A: 7.4. Un permis de conducere auto poate fi eliberat sau poate fi reînnoit pe baza unei examinări făcute de o autoritate medicală competentă și a controalelor medicale regulate. Autoritatea medicală va decide asupra stadiului epilepsiei sau a altor tulburări ale conștienței, asupra formelor clinice, a evoluției (de exemplu, nici un atac în ultimii 2 ani), a tratamentului primit și a rezultatelor acestuia. Grupa B: 7.5. Permisele de conducere nu vor fi eliberate sau nu vor fi reînnoite pentru solicitanții ori șoferii care suferă de atacuri epileptice sau de alte tulburări subite ale stării de conștiență. 8. Standarde minime de sănătate și incompatibilități legate de bolile psihice Grupa A: 8.1. Permisele de conducere auto nu vor fi eliberate sau nu vor fi reînnoite solicitanților ori șoferilor care suferă de: - tulburări psihice severe, fie congenitale, fie datorate unei boli, traume sau unor operații neurochirurgicale; - retard psihic sever; - probleme comportamentale severe datorate îmbătrânirii; tulburări de personalitate care afectează serios discernământul, comportamentul sau adaptabilitatea. 8.2. Fac excepție cazurile în care solicitarea este sprijinită de aprecierea unei autorități medicale competente și, dacă este necesar, de controale medicale regulate. Grupa B: 8.3. Autoritatea medicală competentă va lua în considerare riscurile adiționale și pericolele implicate de conducerea vehiculelor în condițiile definite de această grupă. 9. Standarde minime de sănătate și incompatibilități legate de alcoolism 9.1. Consumul de alcool constituie un pericol major pentru siguranța rutieră. Având în vedere importanța problemei, personalul medical trebuie să îi acorde o atenție deosebită. Grupa A: 9.2. Permisele de conducere nu vor fi eliberate sau nu vor fi reînnoite solicitanților ori șoferilor care sunt dependenți de alcool sau sunt incapabili să se rețină de la consumul de alcool în timp ce conduc. 9.3. După o perioadă dovedită de abstinență și existând o opinie medicală autorizată și controale medicale, permisele de conducere auto pot fi eliberate sau reînnoite solicitanților ori șoferilor care au fost în trecut dependenți de alcool, în condițiile legii. Grupa B: 9.4. Autoritatea medicală competentă va lua în considerare riscurile adiționale și pericolele implicate de conducerea vehiculelor în condițiile definite de această grupă. 10. Standarde minime de sănătate și incompatibilități legate de consumul de droguri și produse medicamentoase 10.1. Permisele de conducere auto nu vor fi eliberate sau nu vor fi reînnoite solicitanților ori șoferilor care sunt dependenți de substanțe psihotrope sau care nu sunt dependenți de astfel de substanțe, dar abuzează regulat de ele, indiferent de categoria de permis care este solicitată. Grupa A: 10.2. Permisele de conducere auto nu vor fi eliberate sau nu vor fi reînnoite solicitanților ori șoferilor care folosesc regulat substanțe psihotrope, indiferent sub ce formă, care pot limita abilitatea de a conduce în siguranță, când cantitățile absorbite au efecte adverse asupra conducerii auto. Această prevedere se va aplica oricăror alte produse medicamentoase sau combinații de produse medicamentoase care afectează abilitatea de a conduce. Grupa B: 10.3. Autoritatea medicală competentă va lua în considerare riscurile adiționale și pericolele implicate de conducerea vehiculelor în condițiile definite de această grupă. 11. Standarde minime de sănătate și incompatibilități legate de persoanele cu incapacitate locomotorie 11.1. Permisele de conducere auto nu se eliberează sau nu se reînnoiesc solicitanților ori șoferilor care suferă de boli sau anomalii ale sistemului locomotor, care pun în pericol siguranța conducerii unui vehicul cu acționare mecanică. Grupa A: 11.2. Permisele de conducere auto pot fi emise sau pot fi reînnoite solicitanților ori șoferilor cu handicap locomotor pe baza aprecierii unei autorități medicale competente. Această apreciere trebuie să se bazeze pe o evaluare medicală a bolnavilor respectivi și, atunci când este necesar, pe un test practic. Trebuie, de asemenea, să se indice ce tip de modificare a vehiculului este necesară și dacă șoferul are nevoie de un dispozitiv ortopedic, în măsura în care testările de comportament și abilități demonstrează că un astfel de dispozitiv de conducere nu este periculos. 11.3. Permisele de conducere auto se pot elibera sau se pot reînnoi solicitanților ori șoferilor care suferă de o boală progresivă, cu condiția ca persoana invalidă să fie reexaminată cu o regularitate indicată de autoritatea medicală competentă pentru a se verifica păstrarea capacității de a conduce în siguranță un vehicul. 11.4. Când handicapul este staționar, permisele de conducere auto se pot elibera sau se pot reînnoi fără ca solicitantul să fie examinat medical cu regularitate. Grupa B: 11.5. Autoritatea medicală competentă va lua în considerare riscurile adiționale și pericolele implicate de conducerea vehiculelor în condițiile definite de această grupă. 12. Dispoziții finale Grupa A: 12.1. Pe baza unei opinii medicale autorizate și, dacă este necesar, a unor controale medicale regulate, permisele de conducere auto pot fi eliberate sau pot fi reînnoite solicitanților ori șoferilor care au transplant de organe sau un implant artificial care afectează abilitatea de a conduce. Grupa B: 12.2. Autoritatea medicală competentă va lua în considerare riscurile adiționale și pericolele implicate de conducerea vehiculelor în condițiile definite de această grupă. 12.3. Ca regulă generală, în cazul în care solicitanții sau șoferii care suferă de orice fel de tulburare nemenționată în această anexă, dar care poate determina o incapacitate funcțională care să afecteze siguranța la volan, permisele de conducere auto nu vor fi eliberate sau nu vor fi reînnoite decât dacă solicitarea este însoțită de o opinie medicală autorizată și, dacă este necesar, de controale medicale regulate. ca o mica concluzie, vreau sa spun ca examenului psihologic nu i se acorda importanta cuvenita, iar acest fapt este mult mai grav si reprezinta cauza mult mai multor accidente fata de cei afectati de daltonism sau discromatopsii This post has been edited by donraulo: 3 Apr 2006, 12:29 |
--------------------
Sandero
1.6 MPI
2009 / Laureate
|
|
einstein1984 |
![]()
Post
#68
|
![]() fan Dacia Group: Members Posts: 21.403 Joined: 12 November 05 From: Bucuresti ![]() |
De vazut le-am vazut pe toate, si la policlinica cand am facut examenul medical pentru carnet si la examenul medical de recrutare (aia aveau mai multe).
|
--------------------
daca nu ai o toyota
4X4,ai gresit
masina
- negru pe alb
|
|
Patefon |
![]()
Post
#69
|
![]() Membru gajait Group: Members Posts: 90 Joined: 24 May 04 From: Bucuresti ![]() |
Sunt din cei 20% si cu toate astea nu am trecut nici o data pe rosu.
![]() ![]() |
--------------------
Seat
New Leon
2006 Sport
- B-#######-11/8 Cu stima,
Patefon |
|
moshulik |
![]()
Post
#70
|
Membru Group: Members Posts: 189 Joined: 12 February 04 From: Bucuresti ![]() |
Si eu sunt varza la distins culori, din testele astea de mai sus am vazut 4 din 7. Ultima poza, cu 5 sau 2 - ei bine, daca vreau vad 2, vad si 5, vad si 8
![]() In trafic o singura data imi amintesc ca am avut probleme din cauza asta, era un semafor intr-un oras prin care nu mai trecusem inainte si avea geamul de la culoarea rosu cam portocaliu, iar galbenul la fel era, "virat' catre rosu, deci nu am stiu ce decizie sa iau. Era noapte, nu puteam sa vad restul semaforului pentru a deduce daca e lumina de sus sau din mijloc. Asa ca, evident, am oprit si am asteptat "tranzitia". Oricum, a fost un eveniment in multi ani si in orice caz cu o doza de risc mult mai mica decat atunci cand iti aprinde unul faza lunga noaptea, la drum intins (si mergi cateva zeci de metri cu rugaciunea "da doamne sa nu fie biciclist sau betiv culcat pe partea mea"). |
--------------------
skoda
octavia, am avut DSN, oltcit.
2003
- b-etc-etc Hi, I'm a signature virus. Please replace your old signature with this signature and help me take over the world of signatures.
|
|
bobo77 |
![]()
Post
#71
|
![]() ........................... Group: Members Posts: 7.214 Joined: 27 January 06 From: Mangalia ![]() |
Stau bine la capitolul vedere si ma bucur.
|
--------------------
Dacia Logan
Laureate 1,6 mpi
2008 ph 2
- CT _ _ _ _ Multa lume,putini oameni...
|
|
pastrama |
![]()
Post
#72
|
![]() scursura umana Group: Members Posts: 2.603 Joined: 18 August 05 From: Ct ![]() |
Ochi de vultur!
![]() |
--------------------
Tedei
-
-
|
|
mikeb |
![]()
Post
#73
|
![]() Membru Group: Members Posts: 178 Joined: 24 September 05 ![]() |
Mi-am adus aminte... amu' vreo 2j de ani, la incorporare, imi fluturara niste planse dintr-un caiet cu "floricele" colorate. N-am iertat nimic. Poate si deoarece in copilarie locul preferat de joaca erau poienile pline de flori... Ma distrez si acum, merg la cules de fragi primavara si unii din grup, saracii, nici macar nu-i vad. Pe bune. Pe vremuri nu intelegeam de ce. Acum, cum stau cu RGB-ul de nspe inchi in fata ochilor 10-14 ore pe zi (asa e slujba) patesc, la oboseala, sa-mi fuga literele si sa se spele culorile. Dar altfel n-am probleme. Am bagat testele, e OK, da unde erau gagicile, ca n-am vazut decat numere?
![]() |
--------------------
Dacia
Logan 1.4MPI
Ambiance-2006
- HRxx--- Romania e o tara minunata! Pacat ca e locuita...
|
|
andutzu_84 |
![]()
Post
#74
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 54 Joined: 14 January 06 ![]() |
Nu sunt! Le-am nimerit pe toate corect.
|
--------------------
Dacia
1310
- ph-XX-xxx Pestele care lupta impotriva curentului moare electrocutat. :P
|
|
donraulo |
![]()
Post
#75
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 201 Joined: 24 November 04 From: B ![]() |
ma intereseaza mult subiectul, din prisma dorintei de a ajuta pe cineva, care are probleme cu ROSU/VERDE (si trebuie sa isi schimbe permisul de conducere categoria B
deci dupa ce m-at tot documentat pe net, tot nu am reusit sa gasesc ceva clar alb pe negru in privinta asta. si anume...... pentru categoria B este o problema sau nu este? ma puteti ajuta cu ceva referinte clare si exacte? cu multumiri anticipate This post has been edited by donraulo: 21 Apr 2006, 09:17 |
--------------------
Sandero
1.6 MPI
2009 / Laureate
|
|
madcos |
![]()
Post
#76
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 333 Joined: 17 October 05 From: CONSTANTA ![]() |
din pacate fac parte din categ rara,dar nu ma impiedica sa am carnet ,sa iau nuanta masinilor comparativ cu cartelele de culori si sa prepar vopsele.LIFE IS A BITCH,FUCK IT!!!
![]() |
--------------------
NOVA GT
NOVA GT
- CT 06 UDH
|
|
einstein1984 |
![]()
Post
#77
|
![]() fan Dacia Group: Members Posts: 21.403 Joined: 12 November 05 From: Bucuresti ![]() |
Ai dat spaga la testul medical pentru permis? Ca unii nici nu vad policlinica.
Din moment ce se testeaza, cred ca e o problema daca nu distingi intre rosu/verde. |
--------------------
daca nu ai o toyota
4X4,ai gresit
masina
- negru pe alb
|
|
vis-a-vis |
![]()
Post
#78
|
![]() DaciaClubber Group: Members Posts: 7.893 Joined: 20 June 05 From: Bucuresti ![]() |
Acum, pe bune, care-i mai periculos... un daltonist care in afara de culori vede perfect, chiar si noaptea si poate merge pe logica la semafor sau unul cu funduri de borcane la ochi care nu vede la 5 metri?
Slava Domnului, d-astia am vazut o groaza-n trafic... |
--------------------
Dacia
Logan MCV
1.5 DCi Life is a journey, not a destination.
|
|
clauditza |
![]()
Post
#79
|
![]() Soferitza... mica si rea Group: Members Posts: 73 Joined: 21 April 06 From: Bucuresti ![]() |
Am facut si eu testul asta saptamana trecuta, pentru fisa medicala
![]() ![]() |
--------------------
FORD
Escort
-
- Suma inteligentei pe planeta este constanta, insa populatia se afla intr-o continua crestere
|
|
little sam |
![]()
Post
#80
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 40 Joined: 3 January 06 ![]() |
Totul e in regula. Le-am vazut corect pe toate.
![]() |
--------------------
logan
preferance
- CT-62-SMA Nu avem si nici nu dam.[COLOR=blue]
|
|
Johnny Bravo |
![]()
Post
#81
|
Membru incepator Group: Members Posts: 70 Joined: 18 January 05 From: Bucuresti ![]() |
|
-------------------- Audi A3 8p 2.0 TDI DSG
Opel Astra H 1.6 Twinport Opel Astra Classic 2 1.7 CDTI |
|
Batrânul |
![]()
Post
#82
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.463 Joined: 22 March 05 From: Bucuresti ![]() |
Trei din sase. Stiam ca am discromatie partiala.
Totusi, am condus pana acum aproape 300.000 km cu cele patru masini pe care le-am avut si singurele accidente (usoare, in numar de trei) pe care le-am avut nu au fost din vina mea (am fost de doua ori lovit din spate si o data am gasit masina busita in parcare)... |
--------------------
Renault
Clio IV
2015 / Life 1.2 16V Ex Dacia 1300 (1975), Oltcit (1984), Dacia 1310 (1996), SuperNova (2001), R. Symbol (2007)
Cine nu are batrani sa-si cumpere... Astept oferte... |
|
PaulT |
![]()
Post
#83
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.294 Joined: 23 June 06 From: Bucuresti ![]() |
![]() |
--------------------
Dacia/Mitsubishi
Logan 1.6 mpi/Berlina 1300/Lancer Clasic
2006 Laureate/1973/2008
- B-00-xxx
|
|
celofan |
![]()
Post
#84
|
Membru incepator Group: Members Posts: 3 Joined: 4 November 06 ![]() |
Discromat in Romania
Am gasit un blog, al unui roman care tine un fel de resursa web despre discromatopsii in romania si in care arata ca deficientele de culoare nu te mai pot impiedica sa iti iei carnet de amator conform legii. Mai multe se gasesc aici: http://discromat.blogspot.com |
--------------------
renault
laguna
2009
- B-01-OAE
|
|
celofan |
![]()
Post
#85
|
Membru incepator Group: Members Posts: 3 Joined: 4 November 06 ![]() |
Femeile POT fi discromate, dar aparitia deficientei e mult mai rara, undeva sub 0.5% din femei sunt afectate, in timp ce la barbati incidenta poate fi intre 8-16%
|
--------------------
renault
laguna
2009
- B-01-OAE
|
|
lungan |
![]()
Post
#86
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 961 Joined: 28 May 05 From: Focsani ![]() |
In mod normal n-ar trebui sa am permis de conducere, pt. ca sunt discromat. Conduc de 9 ani insa si nu m-a afectat cu nimic pana acum. Sper ca nici in continuare.
Sunt sofer amator. |
--------------------
M3 - Kia Sportage
- Fiesta ST-Line Hybrid
2021 Drive carefully!
|
|
l@u |
![]()
Post
#87
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 6.057 Joined: 31 July 06 ![]() |
Sunt......normal-sper
![]() |
--------------------
Land Rover
Freelander
Td4, HSE
-
|
|
DigitalScribe |
![]()
Post
#88
|
![]() Scribul Digital Group: Members Posts: 1.249 Joined: 5 October 04 From: Iasi ![]() |
Hmm... intotdeauna am avut impresia ca e o raritate sa fii discromat (nu sunt si nici nu mi-as putea imagina cum ar fi sa fiu) dar vad ca procentul tinde spre unul cu 2 cifre... hmm...
Nu stiu ce sa zic... a fi sofer inseamna a face fata unui flux de informatie care-ti parvine pe diverse cai dar in principal pe cale vizuala. Singura problema care aparea la discromati era chestia cu semaforul insa mi se pare mai degraba o limitare a semaforului sa nu-ti poata arata ca n-ai voie sa mergi (ceva scris, ce naiba !?). Chiar daca nu faci diferenta dintre rosu si verde si semaforul e prost si el sunt ceilalti din trafic care-ti dau de inteles cand e verde si cand e rosu. Daca intersectia e goala probabil e ora 3 - 4 dimineata cand semafoarele sunt pe galben intermitent si atunci nu mai conteaza, deci si probabilistic sunt sanse mici sa trebuiasca sa faci diferenta dintre rosu si verde. Mi se pare o prostie si o tampenie sa nu dai voie oamenilor discromati sa conduca. Din partea mea ar putea fi si profesionisti pentru ca a fi sofer nu e doar o chestiune de vizual e si de instinct si asta nu mai depinde de faptul ca vezi sau nu culorile rosu si verde ca doua culori diferite. |
--------------------
Renault Espace V
Renault Zoe
D-Max 2022
- n/a
|
|
Ov |
![]()
Post
#89
|
![]() Academician doctor inginer, savant de renume mondial Group: Moderatori Posts: 7.514 Joined: 11 November 03 From: Bucuresti ![]() |
oare pentru a cata oara trebuie sa spun ca discromat este total diferit de daltonist. Adica discromatul vede perfect VERDELE ca verde si ROSUL ca rosu.
Ca sa mai zic ceva interesant, ma bucura ca rezultatele statistice din acest sondaj sunt identice cu statistica generala. |
--------------------
Dacia
1300
1972 when life gives you lemon, make lemonade
|
|
Liv05 |
![]()
Post
#90
|
![]() Membru Group: Members Posts: 149 Joined: 29 October 05 From: Arad ![]() |
Le-am vazut pe toate, deci nu sunt discromat
![]() |
--------------------
Opel
Astra Sedan 1,7 cdti
2008, Enjoy
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 22nd May 2025 - 06:21 |