Discuri de frana, ce e gresit?
![]() ![]() ![]() |
Discuri de frana, ce e gresit?
Asi |
![]()
Post
#1
|
||
![]() Camaro SS Group: Members Posts: 930 Joined: 24 July 05 From: Bucuresti ![]() |
|
||
--------------------
Mitsubishi/Mercedes
Carisma/B-class
2003 1.9 DI-D/2007 200CDI
- B 79 ASI/Bxxx "Cei care au puterea de a constrange n-au nevoie sa recurga la judeacata" (Thucydides, 1, 77, 2)
|
|||
adrian_c |
![]()
Post
#2
|
![]() Membru actionand in sectorul privat Group: Members Posts: 453 Joined: 14 November 04 From: DB, Bucuresti, Paris, Belgia ![]() |
Nu vreau sa o iei in nume de rau, insa nu este de glumit cu puntea fata.
Sfatul meu este sa mergi la un service autorizat. |
--------------------
Dacia
Solenza Scala
xx.09.2004
- DB-05-xxx Citroen C4 1.6HDI xx.04.2009 - 710-BxD
|
|
Asi |
![]()
Post
#3
|
![]() Camaro SS Group: Members Posts: 930 Joined: 24 July 05 From: Bucuresti ![]() |
Mersi de sfat dar totusi, cat de autorizat? Sunt si eu inginer auto in devenire (mai am un an pana la licenta)
Sper sa fac rost maine de un ceas comparator sa masor cat de prost stau discurile, apoi o sa masor butucul sa vad cat de stramb e si in functie de asta vad daca e de mers la planat butucul sau nu.. teoretic asa ar fi. Practic inrebam daca totusi sunt metode mai simple de a "indrepta" discul sa nu "bata" (dar pana nu fac rost de un comparator, evident nu pot masura calitatea lucrarii) dar eu sper sa pot imprumua unul de prin catedra de control dimensional. Daca are cineva un ceas comparator imprumut (in bucuresti) ar fi excelent, daca nu ..tot fac eu rost de unul, ca am lucrat cu atatea... Mi-a trecut acum prin gand, sa curat butucul bine de ruguna oricum o sa fac, dar e posibil sa se amelioreze problema repozitionand discul pe alte gauri (rotit).. ramane de vazut. This post has been edited by Asi: 4 Dec 2008, 00:58 |
--------------------
Mitsubishi/Mercedes
Carisma/B-class
2003 1.9 DI-D/2007 200CDI
- B 79 ASI/Bxxx "Cei care au puterea de a constrange n-au nevoie sa recurga la judeacata" (Thucydides, 1, 77, 2)
|
|
ydaniel |
![]()
Post
#4
|
![]() Adrenaline junkie! Group: Members Posts: 10.608 Joined: 11 August 04 From: black sea ![]() |
1-la ce masina
2- ce marca sunt discurile:) ps:intreaba-l pe gabriel anghelache ![]() |
--------------------
Oriunde,
oricand...
ARO! Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita! |
|
adrian_c |
![]()
Post
#5
|
![]() Membru actionand in sectorul privat Group: Members Posts: 453 Joined: 14 November 04 From: DB, Bucuresti, Paris, Belgia ![]() |
QUOTE(Asi @ 3 Dec 2008, 22:21) Mersi de sfat dar totusi, cat de autorizat? Sunt si eu inginer auto in devenire (mai am un an pana la licenta) Salut, Sunt multi ingineri auto (si in devenire si confirmati) pe forumul asta, insa de la teorie pana la practica este drum lung. In plus, inginerul auto nu trebuie sa fie si mecanic. ![]() Bafta |
--------------------
Dacia
Solenza Scala
xx.09.2004
- DB-05-xxx Citroen C4 1.6HDI xx.04.2009 - 710-BxD
|
|
Asi |
![]()
Post
#6
|
![]() Camaro SS Group: Members Posts: 930 Joined: 24 July 05 From: Bucuresti ![]() |
La mitsubishi carisma din semnatura, marca discuri: ATE, placute de frana tot ATE.
Eu sunt de acord ca e diferenta intre teoretic si practic, iar cum practica mea este aproape nula (am facut practica prin serviceuri auto.. am pus mana pe destule surburi dar nu suficient). Recomandarea cu serviceul autorizat cam pica, ca deja am facut toata lucrarea, si sunt si exorbitant de scumpi (ar fi trebuit sa dau pt ce mi-a luat mie cateva ore aproape 400ron, nu multumesc, sa nu mai spun ca ei ar fi vrut sa cumpar piese "de origine" care stim cu totii ca la majoritatea brandurilor, de origine inseamna cvadruplu la pret.. prtul lor pt discuri: 1000ron, placute de frana 700ron - nu multumesc, ma incred pe ATE/brembo/zimmerman,ferodo/etc ca doar nu sunt diferente vizibile.. problema pretului e locul de fabricatie si cutia rosie pe care scrie ca e de origine(mitsubishi) plus adaosul serviceului.. Bun deci probleme uzuale cu asa ceva, sau ceva la ce sa fiu atent la aceasta operatiune, sau metoda de centrare a discului (mie din cate mi se pare, pe butuc nu vine strans pe con, ci drept pe suprafata, a si iesit relativ usor discul vechi.. Pana acum sigura idee care o am este curatarea temenica a butucului si rotirea in diverse variante a discului (desi teoretic n-ar trebui sa se schimbe nimic la aceasta manevra) o sa ma gandesc la o metoda precisa de masurare, una ar fi cu ceasul comparator, alta ar fi cu portetrierul montat pe fuzeta ramane o distanta mica ~1mm intre portetrier si disc, as putea incerca cu o lera sa masor acel mm sau cat e sa fie uniform.. dar nici lera n-am. si tocma ca mi-a traznit o idee.. masor cu sublerul intre portetrie si disc la diverse unghiuri de rotatie. |
--------------------
Mitsubishi/Mercedes
Carisma/B-class
2003 1.9 DI-D/2007 200CDI
- B 79 ASI/Bxxx "Cei care au puterea de a constrange n-au nevoie sa recurga la judeacata" (Thucydides, 1, 77, 2)
|
|
romanvs |
![]()
Post
#7
|
![]() membru autentic Group: Members Posts: 1.248 Joined: 14 January 08 From: CRAIOVA ![]() |
Au fulat de cand le-ai pus?
Eu am avut o problema asemanatoare cu deosebirea ca mie au inceput sa-mi fuleze dupa vreo 500 km parcursi.Cand puneam frana parca aveam ABS .Discurile ereau de origine ca am zis sa nu ma zgarcesc.Acum am pe masina discuri Klaxcar si am 13000km fara probleme. Nu este exclus ,sa nu le fi montat tu cum trebuie.Eu doar ti-am spus ce am patit eu. |
--------------------
Hyundai
Elantra
2021 D A C I A S O L E N Z A
|
|
andreistn |
![]()
Post
#8
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 33 Joined: 12 November 08 From: Bucuresti ![]() |
pai poti sa te duci cu tot ce ai cumparat tu la un oarecare service si eventual sa ii ceri parerea pe viu unui mecanic... nu cred ca te-ar putea costa foarte mult. eu asa as face, cu ocazia asta iti rezolvi si problema si mai inveti si cate ceva
|
--------------------
mercedes
C-Klasse
2003 Sportcoupe
|
|
SiloS |
![]()
Post
#9
|
![]() Gangester Group: Members Posts: 4.290 Joined: 23 February 04 From: Buzau ![]() |
QUOTE Nu este exclus ,sa nu le fi montat tu cum trebuie. Discurile se schimba la fel de usor ca roata . Teoretic nu ar trebui sa apara probleme, pentru ca discul este "centrat si fixat" de prezoane... |
--------------------
1988
BMW
E30 325i 2003 BMW Z4
1996 Mazda MX5 NA 1988 Nissan Patrol Y60 1989 Suzuki Samurai 1975 Dacia 1300 2000 VW LT25 1999 FIAT ARCA AMERICA 403 |
|
romanvs |
![]()
Post
#10
|
![]() membru autentic Group: Members Posts: 1.248 Joined: 14 January 08 From: CRAIOVA ![]() |
Stiu cum se schimba pt ca mi le-am schimbat singur.
Dar,...cine stie ![]() |
--------------------
Hyundai
Elantra
2021 D A C I A S O L E N Z A
|
|
Asi |
![]()
Post
#11
|
![]() Camaro SS Group: Members Posts: 930 Joined: 24 July 05 From: Bucuresti ![]() |
cu masina n-am mers de cand le-am schimbat.. am miscat masina fix 50m cu o franare usoara si am simtit cum scartaie dar mai ales intermitenta scartaitului+ trepidatiile din pedala.. nu e ok. am dat inapoi aceiasi 50m si am lasat masina in parcare.
This post has been edited by Asi: 4 Dec 2008, 18:44 |
--------------------
Mitsubishi/Mercedes
Carisma/B-class
2003 1.9 DI-D/2007 200CDI
- B 79 ASI/Bxxx "Cei care au puterea de a constrange n-au nevoie sa recurga la judeacata" (Thucydides, 1, 77, 2)
|
|
george_d |
![]()
Post
#12
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 343 Joined: 10 February 04 From: Bucuresti ![]() |
O data cu discurile ai schimbat si placutele de frana? Nu ca ar avea neaparat legatura cu problema ta dar ar fi pacat sa strici discurile noi.
|
--------------------
Dacia
1210
|
|
Asi |
![]()
Post
#13
|
![]() Camaro SS Group: Members Posts: 930 Joined: 24 July 05 From: Bucuresti ![]() |
evident., discuri noi+placute noi, amandoua marca ATE
Am descoperit si problema.. butucul e intr-o stare destul de nasoala.. depuneri de rugina peste tot pe fata lui.. Caut o solutie sa il curat.. (ceva gen perie de sarma pusa la bormasina). Solutii de slefuit suprafata nu sunt aplicabile, ar trebui sa scot prezoanele din butuc. Inca n-am avut timp sa ma ocup cum trebuie.. lasam dupa mos nicolae. |
--------------------
Mitsubishi/Mercedes
Carisma/B-class
2003 1.9 DI-D/2007 200CDI
- B 79 ASI/Bxxx "Cei care au puterea de a constrange n-au nevoie sa recurga la judeacata" (Thucydides, 1, 77, 2)
|
|
za_kristake |
![]()
Post
#14
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 628 Joined: 9 March 08 From: Sibiu ![]() |
bate pur si simplu rugina cu ciocanu, da cu peria de sarma dupa care poti monta noile discuri
|
--------------------
1310
L
1997
- SB
|
|
Muttley |
![]()
Post
#15
|
![]() __________________ Group: Members Posts: 13.019 Joined: 4 September 04 From: - ![]() |
Daca dupa curatare problema persista (cel mai probabil), dai jos butucul, depresezi prezoanele si dai la rectificat pe strung.
Sau butuc nou. |
--------------------
Dacia
1310 TLX
1988
|
|
neajiji |
![]()
Post
#16
|
Membru autentic Group: Members Posts: 768 Joined: 1 January 07 ![]() |
O mica intrebare ce grosime trebuie sa aiba un disc de frana pt dacia 1310 (simplu neventilat) Grosime disc nou/ grosime disc uzat? Multumesc.
|
--------------------
X
Y
Z
|
|
ydaniel |
![]()
Post
#17
|
![]() Adrenaline junkie! Group: Members Posts: 10.608 Joined: 11 August 04 From: black sea ![]() |
10 mm disc nou.9mm disc uzat.da am vazut si cu 7:))
|
--------------------
Oriunde,
oricand...
ARO! Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita! |
|
Asi |
![]()
Post
#18
|
![]() Camaro SS Group: Members Posts: 930 Joined: 24 July 05 From: Bucuresti ![]() |
am rezolvat!
Am purces la remediarea problemei.. am demonta discu din nou, am curatat cu peria de sarma (legata la bormasina) butucul si am constatat altceva in schimb.. Nu dadusem jos stratul anticoroziv (gri) de pe discuri, iar placuta a reschetat pe ici colo acest strat si ce observam pe darele ramase.. ca zona de contact este uniforma.. pe circumferinta, pe raza nu e era chiar uniform dar foarte aproape (in mod sigur era de la diversele asperitati ale unei placute de frana) oricum m-am dumirit, am montat totul la loc dupa ce am curatat tot ce era necesar de rugina si am dat si cu ceva contra ruginii pe butuc (motorina - old fashined, dar eficient). Verificat cu un micrometru ntre portetrier si disc la diverse unghiuri de rotatie ale discului si am constata ca se incadreaza in limite. Am tras cateva frane usoare, constante, indelungate, la viteza mai mare pentru a curata tot stratul anticoroziv de pe disc cu ajutorul placutelor (e destul de dur, am incercat sa curat discurile cand le-am dat jos, dar e greu, cu un burete de sarma se duce, dar greu si consumator de timp). Dupa ~30m de franare si scartaituri dubioase care se auzeau, toate zgomotele au incetat.. merge totul brici. Ce ma intriga pe mine este modul de fixare al discurilor.. acum cand dau jos roata discul joaca.. Discul la mine nu se fixeaza pe fata radiala a butucului ci doar pe cea frontala, iar prevenirea rotirii discului separat de butuc, e realizat doar de prezoanele rotii (sunt pasuite in dreptul discului). In rest nici un surub nu exista, nici macar de ghidaj asa cum am vazut la mai multe masini (unul sau doua torx care se prind in butuc). In fine, probabil se prind in timp odata cu depunerea jegului+ a ruginii discului (butucul e inoxidabil, e lucios, ala nu era ruginit, dar era rugina fostului disc care era intr-o stare oarecum jalnica dpdv rugina grosime adica nou discul are 25mm si al meu avea sub 20) |
--------------------
Mitsubishi/Mercedes
Carisma/B-class
2003 1.9 DI-D/2007 200CDI
- B 79 ASI/Bxxx "Cei care au puterea de a constrange n-au nevoie sa recurga la judeacata" (Thucydides, 1, 77, 2)
|
|
einstein1984 |
![]()
Post
#19
|
![]() fan Dacia Group: Members Posts: 21.390 Joined: 12 November 05 From: Bucuresti ![]() |
Asta chiar ca e tare. Cum sa nu cureti mai discul de alifia aia?
|
--------------------
daca nu ai o toyota
4X4,ai gresit
masina
- negru pe alb
|
|
ydaniel |
![]()
Post
#20
|
![]() Adrenaline junkie! Group: Members Posts: 10.608 Joined: 11 August 04 From: black sea ![]() |
ehe.eu stiu un mecanic care la toti clientii sai le monteaza discurile pline de vaselina:))
|
--------------------
Oriunde,
oricand...
ARO! Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita! |
|
CriSTI68 |
![]()
Post
#21
|
Membru Valvos Group: Members Posts: 5.001 Joined: 8 January 07 From: Bucuresti ![]() |
|
--------------------
Dacia
Logan
2008 Prestige 1.6 16V 105 Ponei Putere
- EDH Renault Clio 3 - 2008 1.5 dci
|
|
Asi |
![]()
Post
#22
|
![]() Camaro SS Group: Members Posts: 930 Joined: 24 July 05 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(einstein1984 @ 12 Dec 2008, 22:01) Nu e alifie.. e ceva mai tare, gri (nu se duce usor la frecat), un soi vopsea mai nasoala care nu s-a prins bine si in strat mult mai subtire. Am incercat sa iau restul cu alcool + frecat si foarte greu se duce.. si in primele 3minute de tentative am zis ca oricum se curata cu ajutorul pacutei. asa ca nu le-am mai curatat. (in prezent sunt perfect curate dupa 2-3frane.) |
--------------------
Mitsubishi/Mercedes
Carisma/B-class
2003 1.9 DI-D/2007 200CDI
- B 79 ASI/Bxxx "Cei care au puterea de a constrange n-au nevoie sa recurga la judeacata" (Thucydides, 1, 77, 2)
|
|
SSilent |
![]()
Post
#23
|
![]() Membru Vitezoman Group: Members Posts: 1.235 Joined: 23 July 07 From: ...I'm everywhere... nowhere ![]() |
acum dupa ce s-a luat chesti aia dai totusi cu niste WS1000 ... sa scapi de impuritati si eventuale chestii uleioase.
|
--------------------
Dacia
1210
1986
- N/A dacie dezmembrata... in curs de RK ^_^
cu planuri de viitor (adica vise): -Yamaha Fazer 600 cm3 -Ford Escord 2000RS -Mercedes Benz W201 |
|
Marty |
![]()
Post
#24
|
![]() Membru cu privire de ansamblu Group: Members Posts: 5.840 Joined: 14 April 03 From: Corbu ![]() |
Asi, inainte de a monta discurile, le cureti bine cu benzina/diluant. Dar deja sfatul meu e tardiv pentru ca stii deja.
|
--------------------
Gillette
De unica folosinta
2011
- B 999 NAM Mindru absolvent de grup scolar.
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 15th May 2025 - 10:28 |