Eficienta AC, ...vine caldura...
Eficienta AC, ...vine caldura...
AL |
6 May 2005, 10:11
Post
#1
|
||
Member Group: Members Posts: 2.495 Joined: 8 July 02 From: Bucuresti |
|
||
--------------------
Skoda
KAROQ
2019
- B-21-NEW
|
|||
klaus |
6 May 2005, 11:14
Post
#2
|
步步 Group: Moderatori Posts: 19.062 Joined: 4 August 02 From: Bucuresti |
Temperatura in aerator masurata in circulatia din oras, temp exterioara cca. 24 grade, cu deplasare la soare, pe recirculatie: 8,5 grade.
O temperatura mai mica se poate obtine prin izolarea caloriferului interior (exista topicuri pe sectiunea ds DSN, sa nu vad aici asa ceva, pe acest topic!). Oricum, mai putin de 4 grade nu se va putea obtine (limita obiectiva a sistemului de aer conditionat, ca am inteles ca mai jos ar exista pericolul de inghet) |
--------------------
Scenic III 1.9 dCi
-
-
- - E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
|
|
DSA |
6 May 2005, 12:14
Post
#3
|
Membru incepator Group: Members Posts: 53 Joined: 18 June 04 |
Din cate imi aduc aminte anul trecut la test drive-ul din Turcia opinia generala era ca eficienta AC-ului este buna spre f. buna.
|
--------------------
Dacia
Logan Ambition
- 1.6
|
|
marksman |
6 May 2005, 12:36
Post
#4
|
Post mortem nihil est Group: Members Posts: 7.517 Joined: 1 November 04 From: sat |
Eu am izolat conductele de A/C din compartimentul motor(sper ca in seara asta sa pot pune si ceva poze). Nu am termometru de interior/exterior, deci nu am putut face masuratori.
Off-topic: Cu ocazia aceasta rog pe cei care detin asemenea termometru sa-mi spuna si mie de unde sa cumpar (mentionez ca am cautat in Praktiker si Selgros si nu am gasit) Intr-adevar, eficienta A/C mi se pare destul de mica (dpdv al confortului obtinut) pentru ca mi se pare ca nu reuseste sa scada suficient temperatura (la SLZa verisoarei mele, plecat din plin soare cu A/C, treapta maxima de ventilatie, dupa 5 minute nu puteai sta de frig.) On-topic: Dupa ce voi achizitiona un termometru o sa revin cu date concrete. This post has been edited by Illusi0n: 6 May 2005, 13:12 |
--------------------
Opel / Mazda
Crossland X / CX-30
2019 / 2020 Charlie Foxtrot
|
|
michou |
6 May 2005, 16:34
Post
#5
|
Membru autentic Group: Members Posts: 437 Joined: 25 August 04 From: Bucuresti |
EU de aer sunt multumit ..insa la motorul de 1.4 cu aerul conditionat dat drumul nu face fata..trage ca o caruta ....e prea mica capacitatea motorului.
|
--------------------
Dacia Logan
Laureate
2004 daca ai condus Dacie stii sa conduci orice!!!!!
|
|
Mirmar |
6 May 2005, 19:27
Post
#6
|
Membru incepator Group: Members Posts: 43 Joined: 22 November 04 |
Nici eu nu sunt multumit de AC, am fost la Dacoserv Militari ca sa ma lamuresc de vibratia electroventilatorului de racire radiatoare si sa masoare temperatura aerului rece.
Desi partea de vanzari exceleaza (stralucire, fast, amabilitate, serviabilitate), partea de service a ramas la fel ca pe vremuri... cu exceptia unor salopete- uniforme albastre... Dupa vreo 30 min. de cand am spus ce vreau, a venit inginerul sa se uite la masina, iar concluzia a fost "e normal asa ceva" vizavi de vibratie, iar temperatura la fel, masurata cu... mana! Ce parere aveti? |
--------------------
Dacia
Logan Laur 1.4
- B xx BVE
|
|
DigitalScribe |
6 May 2005, 20:57
Post
#7
|
Scribul Digital Group: Members Posts: 1.249 Joined: 5 October 04 From: Iasi |
Din cate-mi amintesc de la lectiile de fizica de prin liceu (acum ceva ani buni) era o problema de fizica ce suna cam asa:
Daca se modifica temperatura din camera cu 1 grad... cum simte un om diferenta asta de temperatura. Raspunsul suna de genu: se simte si chiar bine deoarece caldura nu se masoara in grade... temperatura se masoara in grade. Desi pentru unii astea 2 lucruri s-ar putea sa para acelasi lucru... nu sunt. Caldura se refera la energia imagazinata (daca va mai amintiti formulele cu capacitatea calorica si prostiile de la fizica... inseamna ca ati nimerit) iar temperatura la stare. Undeva intre astea 2 lucruri exista o formula si prin formula... temperatura apare ca fiind la patrat, deci efectul schimbarii cu cateva grade nu este liniar ci exponential prin urmare eu zic ca nu mai are sens discutia. Un alt lucru ar fi ca in general un aer conditionat isi propune o functionare intr-un regim de tip histerezis cu un target fixat si deci la caldura s-ar putea diferenta de temperatura din masina fata de cea de afara sa fie mult mai mare decat testul facut "la umbra". Sfatul meu ar suna cam asa: "wait and see", adica "asteptati si veti vedea". Problema de eficienta a aerului conditionat cred ca trebuie pusa vis-a-vis de cat de bine intra caldura din afara in Logan cu usile inchise samd... oricum... nu cred ca scopul AC e sa faca din Logan lada frigorifica. |
--------------------
Renault Espace V
Renault Zoe
D-Max 2022
- n/a
|
|
osirus |
6 May 2005, 23:27
Post
#8
|
Milionar de week-end Group: Banned Posts: 501 Joined: 17 November 04 From: Salajan |
Masuratorile facute de AL,sunt ~ egale cu temperaturile de lucru ale A/C in conditiile facute de el,dar nu folositi admisie aer din exterior!Folosind recircularea se mai micsoreaza temperatura de la aerator cu ~1-2 *C!Izolind tot traseul pe unde se poate de A/C,se va scadea temperatura cu ~5*C la aerator!Oricum limita maxima admisa este de 2*C(in functie si de reglajul sondei termostatice poate sa fie un pic mai mare,dar mai mic nu, ca deja va ingheta vaporizatorul)dar din cauza costurilor reduse sa ajuns la un regim de functionare bun,al A/C-ului! Dupa izolare am o temperatura de 7-7,5*C la aerator la ralanti si cam 4*c in mers,la o temperatura exterioara de 20*C! |
--------------------
Dacia/Skoda
Logan ambition
- Octavia L&K vreau o rabla de masina ca sa-i rup kilometraju s-o petarda buna rau sa-i dau jos ambalaju
................"Fac sport extrem cu dacia/Cu ochii inchisi o calc/I-mi place senzatia!"............... |
|
misu_bc |
10 May 2005, 09:14
Post
#9
|
Membru incepator Group: Members Posts: 14 Joined: 26 January 05 |
QUOTE(AL @ 6 May 2005, 10:11) Rezultatele mele, masurate cu termometru electronic de tip auto, cu doua afisaje: - temperatura ambianta = cca.21-22 grade - temperatura initiala in masina 23-23,5 grade... la final scazuse la 19 grade - temperatura iesire aerator cu admisie din exterior la relanti: 9-10 grade - temperatura iesire aerator cu admisie din exterior regim de oras: cca 8-9 grade - temperatura iesire aerator cu admisie din exterior regim constant 80 km/h in a IV-a: 7,5-8 grade - temperatura iesire aerator pe recirculare regim oras: 7-7,5 grade - temperatura iesire aerator pe recirculare regim constant 80 km/h: 6,5-7 grade Masuratorile au fost facute seara, deci nu in bataia soarelui ci "la umbra"!!!! Ventilatorul la ce treapta l-ai tinut? |
--------------------
LOGAN
Laureate 1.6 Perla
- BC 01 ###
|
|
milgn |
10 May 2005, 14:05
Post
#10
|
Membru Group: Members Posts: 169 Joined: 24 November 04 From: Bucuresti |
Am si eu o intrebarre pt cunoscatori:
Cantitatea de freon din compresor afecteaza eficienta(temperatura) AC? |
--------------------
ex Dacia
Logan
2004 Laureate 1.4 MPI
- Verde Cam drum bun!!!
|
|
DigitalScribe |
10 May 2005, 14:11
Post
#11
|
Scribul Digital Group: Members Posts: 1.249 Joined: 5 October 04 From: Iasi |
|
--------------------
Renault Espace V
Renault Zoe
D-Max 2022
- n/a
|
|
maxx |
10 May 2005, 14:57
Post
#12
|
Megane Renault Sport 2.0 Turbo 225hp, 6 speed, 0 - 100 6,5s Group: Members Posts: 401 Joined: 26 September 04 From: Bucuresti - Tei |
AC este foarte eficient
in limita pretului si clasei masini !!! pt ca nu e BI-ZONAL sau cu fixare a temperaturi electronic (adica cunoscutul CLIMATRONIC) |
--------------------
DACIA
Logan Ambition Perla
- B 62 DRB ---- RENAULT -- NISSAN -- DACIA ----
|
|
klaus |
10 May 2005, 15:13
Post
#13
|
步步 Group: Moderatori Posts: 19.062 Joined: 4 August 02 From: Bucuresti |
Asta cu Bi-zonalul e tare rau de tot...
Adica vreau sa zic ca oameni care fac presa auto de multi ani (ma refer in speta la cei de la AMS, redactori sefi etc) numesc climatizarea bizona, si nu bi-zona, sau bi-zonala cum ar fi de fapt corect. Adica, pentru cine nu intelege, masinile prospere au o climatizare zimbrizona, cu zimbri sau cu bizoni... Scuzati off-topicul, dar nu m-am putut abtine...(ii multumesc lui maxx ca mi-a adus aminte cu remarca lui ) |
--------------------
Scenic III 1.9 dCi
-
-
- - E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
|
|
osirus |
10 May 2005, 22:14
Post
#14
|
Milionar de week-end Group: Banned Posts: 501 Joined: 17 November 04 From: Salajan |
In ciuda faptului ca habitaclul loganului e destul de mare,instalatia de A/C poate face fata cu brio si la temperaturi exterioare mari si la viteze de deplasare mici sau in stationare!Eficienta termica se incadreaza in clasa climatica tropicala ce cuprinde temparaturi exterioare de pina la maxim 45*C si asta din "cauza" suprafetei mari de racire a condensatorului.Cu toate ca daca s-ar fi acordat o mai mare atentie izolarii termice a traseului frigorific,s-ar fi reusit o mai mare performanta a acestuia,implicit o racire mult mai rapida si cu consum de energie(benzina)mai redus. ps pt milgn.....cantitatea de gaz e direct proportionala cu eficienta!freon mai putin in instalatie,consum de benzina mare si temperatura mai mica in habitaclu,cantitate normala sau mai mare cu maxim 100-150 g(in functie de anumiti factori),eficienta sporita si consum mai mic de benzina! |
--------------------
Dacia/Skoda
Logan ambition
- Octavia L&K vreau o rabla de masina ca sa-i rup kilometraju s-o petarda buna rau sa-i dau jos ambalaju
................"Fac sport extrem cu dacia/Cu ochii inchisi o calc/I-mi place senzatia!"............... |
|
AL |
11 May 2005, 12:11
Post
#15
|
Member Group: Members Posts: 2.495 Joined: 8 July 02 From: Bucuresti |
|
--------------------
Skoda
KAROQ
2019
- B-21-NEW
|
|
osirus |
14 May 2005, 16:10
Post
#16
|
Milionar de week-end Group: Banned Posts: 501 Joined: 17 November 04 From: Salajan |
Astazi in Bucuresti(trafic infernal pe la televiziune,casa presei libere si doar e simbata) am masurat urmatoarele temperaturi: 1.ventilator la treapta 1 ~5.5*C la aerator si 30.5 in habitaclu. 2.ventilator la treapta 2 ~4.5*C la aerator si 30 in habitaclu. Cum am mers ~ 5 Km constant cu 100km/h pe centura,a mai scazut cu ~1*C temparatura la aerator. Temparatura exterioara ~25*C. |
--------------------
Dacia/Skoda
Logan ambition
- Octavia L&K vreau o rabla de masina ca sa-i rup kilometraju s-o petarda buna rau sa-i dau jos ambalaju
................"Fac sport extrem cu dacia/Cu ochii inchisi o calc/I-mi place senzatia!"............... |
|
Fire |
14 May 2005, 16:44
Post
#17
|
Membru incepator Group: Members Posts: 70 Joined: 12 May 05 From: Bucuresti |
in ce consta climatizarea bi-zonala? Este pe doua zone?
|
--------------------
Logan
Ambition
- B XX RHS "Pai sa studiem problema sa gasim pe cineva"
|
|
Mr.Symbol |
14 May 2005, 17:03
Post
#18
|
Membru Group: Members Posts: 117 Joined: 14 October 04 From: Constanta |
Cine pune niste poze si da mai multe explicatii despre izolarea termica a traseului frigorific...material folosit...din ce magazin cumparat ...un tutorial....?
Multumesc |
--------------------
Dacia
Logan Laureate 1.4
- CT-31-SYM
|
|
gallax |
14 May 2005, 17:13
Post
#19
|
Membru incepator Group: Members Posts: 56 Joined: 20 April 05 |
QUOTE(Fire @ 14 May 2005, 17:44) Da. Se regleaza doua temperaturi independent pentru cele doua parti ale masinii (stanga si dreapta), putand fi o diferenta de X grade intre ele (la cele mai multe masini am vazut 6 grade, dar variaza). Se realizeaza bagand aer la o temperatura medie la mijlocul masinii si la o temperatura potrivita cu cea selectata in laterale. Ah, si mi se pare ca la astea e recomandata si gura de ventilatie in spate, dar nu sunt sigur. |
--------------------
Opel
Corsa 1.5DTI
- :)
|
|
nesanatosu |
14 May 2005, 17:25
Post
#20
|
Membru incepator Group: Banned Posts: 47 Joined: 13 November 04 |
QUOTE(Fire @ 14 May 2005, 16:44) Pe scurt(si sa ne fie scuzat off-topicul),functioneaza doar la climatronic si permite selectarea a doua zone de temaperatura(dupa cum ii spune si numele). Mai exact soferul isi selecteaza spre exemplu 20 de grade in zona lui de habitaclu iar pasagerul din dreapta 28 |
--------------------
Dacia Nova Gti
VW Golf V
- ct-99-xxx
|
|
maxx |
14 May 2005, 21:25
Post
#21
|
Megane Renault Sport 2.0 Turbo 225hp, 6 speed, 0 - 100 6,5s Group: Members Posts: 401 Joined: 26 September 04 From: Bucuresti - Tei |
asa cum s-a mai zis...diferenta de temperatura e mica...nu are atat spatiu ca sa realizeze o asemenea diferenta
ex : 22 si 25...oricum e ceva apropiat... |
--------------------
DACIA
Logan Ambition Perla
- B 62 DRB ---- RENAULT -- NISSAN -- DACIA ----
|
|
f_ionik |
14 May 2005, 23:04
Post
#22
|
Membru incepator Group: Members Posts: 56 Joined: 10 August 04 |
O "testare facuta de un utilizator normal al unui autovehicul de serie, fara imbunatatiri si modificari", ma indreptateste sa declar ca aerul conditionat face "mult zgomot pentru un efect minim".
In conditiile in care temperatura exterioara nu depasea 25 grade, cer senin, in mijlocul zilei, soarele incalzeste atat de mult habitaclul, incat trebuie sa mergi cu ventilatorul dat la cel putin treapta a doua ca sa reusesti intr-o jumatate de ora sa racesti un pic atmosfera. In schimb, zgomotul este destul de pregnant. Practic parca, zgomotul produs de motor se dubleaza ca intensitate. Daca mai adaugam si zgomotul produs de ventilatorul de la climatizare, aveti o idee despre ambientul creat. E bine totusi ca avem si aceasta optiune. Altfel trebuia sa deschidem geamurile. Ar fi totusi necesar ca cei de la Dacia sa caute o posibilitate de insonorizare a autoturismului, contra cost, desigur. Ar fi pacat sa nu ia in calcul si aceasta varianta. This post has been edited by f_ionik: 14 May 2005, 23:08 |
--------------------
Dacia
Logan Ambition
|
|
osirus |
15 May 2005, 00:28
Post
#23
|
Milionar de week-end Group: Banned Posts: 501 Joined: 17 November 04 From: Salajan |
Din cite stiu eu,climatizarea bizonala inseamna doua zone de temperatura diferita in acelasi spatiu,habitaclu.Dar nu stinga-dreapta,ci fata-spate.Cu masinile "destepte"cu care am mers in ultimul timp,climatronice fiind,nu am observat un reglaj diferit al temperaturii in habitaclu decit la wv passat care avea si pentru pasagerii din spate aceasta posibilitate.
Temperatura cea mai eficienta(ma refer la A/C)se obtine la maxim treapta 2 a ventilatorului si masina sa aiba o viteza de cel putin 50 km/h.Mai sus deja nu mai are nici un efect(ma refer la ventilator).Intradevar treapta 2 e un pic deranjanta la logan dar ce pretentii aveti la o asa masina?La banii care ii dati pe ea,e un confort acceptabil fata de alte marci straine care sunt cu citeva mii de E mai scumpe si nu ofera aceleasi optiuni,dar de,sunt straine! This post has been edited by osirus: 15 May 2005, 00:32 |
--------------------
Dacia/Skoda
Logan ambition
- Octavia L&K vreau o rabla de masina ca sa-i rup kilometraju s-o petarda buna rau sa-i dau jos ambalaju
................"Fac sport extrem cu dacia/Cu ochii inchisi o calc/I-mi place senzatia!"............... |
|
nesanatosu |
15 May 2005, 01:20
Post
#24
|
Membru incepator Group: Banned Posts: 47 Joined: 13 November 04 |
QUOTE(osirus @ 15 May 2005, 00:28) Din cite stiu eu,climatizarea bizonala inseamna doua zone de temperatura diferita in acelasi spatiu,habitaclu.Dar nu stinga-dreapta,ci fata-spate. 100% e stanga-dreapta(sau dreapta-stanga).Spre ex .functia e utila, daca esti mai friguros iar cel(cea) din dreapta e ,,in calduri '' Sunt curios cu cat creste consumul in cazul Loganului cand AC este pornit? |
--------------------
Dacia Nova Gti
VW Golf V
- ct-99-xxx
|
|
maxx |
15 May 2005, 09:30
Post
#25
|
Megane Renault Sport 2.0 Turbo 225hp, 6 speed, 0 - 100 6,5s Group: Members Posts: 401 Joined: 26 September 04 From: Bucuresti - Tei |
yo pe 35Km drumul care-l fac sapt(numai dus) imi consuma cam xxx daca merg usor si cu AC xxx...cam asa ceva...daca merg mai tare cu masina imi ia xxx si xxx cu AC (drum judetean...d-ala amarat, prin comune...daca stiti pe la CERNICA)
sunt cu aproximare...oricum ca idee ca sa vada omu deci: AC consuma foarte putin...daca te uiti la faptul ca AC-ul iti consuma ESTI PREA ZGARCIT !!! --- Consumurile date de Maxx NU sint adevarate, deci au fost sterse. Deocamdata Maxx este intr-o scurta... vacanta, asa ca nu va poate raspunde... Posturile care au remarcat acele consumuri neadevarate au fost sterse. This post has been edited by MoneyTalks: 15 May 2005, 22:13 |
--------------------
DACIA
Logan Ambition Perla
- B 62 DRB ---- RENAULT -- NISSAN -- DACIA ----
|
|
saruman |
15 May 2005, 10:16
Post
#26
|
Membru autentic Group: Members Posts: 303 Joined: 24 September 04 |
Pana acum nu am nici un motiv sa ma plang. La pornire, cu ventilatorul pe treapta a III-a si masina luata din soare, bine incinsa, in maxim doua minute trebuie sa reduc la treapta a II-a. Evident, nu s-a facut niciodata "frig" in masina, dar nici n-am mai transpirat conducand prin oras. La drum intins, de multe ori a fost nevoie sa merg cu ventilatorul pe prima treapta (precizez inca odata ca prefer 22-23 grade nu 17-18).
Cat despre consum, nu am observat vreo modificare, adevarul este insa ca mi-a cam trecut cu masuratorile foarte precise. |
--------------------
Mercedes
C 180 Kompressor
2006 Elegance De multe ori drumul este mai important decat destinatia.
|
|
liviu2004 |
17 May 2005, 10:31
Post
#27
|
Unregistered |
"cantitatea de gaz e direct proportionala cu eficienta!freon mai putin in instalatie,consum de benzina mare si temperatura mai mica in habitaclu,cantitate normala sau mai mare cu maxim 100-150 g(in functie de anumiti factori),eficienta sporita si consum mai mic de benzina! "
Poate gresesti. Daca nu stii principiul nu mai discuta (Fara suparare). 1.Freon mai putin nu inseamna temperatura mai mica si nici consum mai mare. Sarcina pe care o va prelua compresorul de la motor va fi in consecinta mai mica. 2.Freon mai mult=racire mai buna? Prostii cat carul. Freon mai mult=temperatura de evaporare mai mare, rezulta un aer mai cald la iesirea din ventilatie. Compresorul va lucra pe refulare cu o presiune mai mare, deci sarcina mai mare pe motor, consum mai mare de benzina, eficienta slaba. Fiecare instalatie de A/C este strict calculata la o cantitate de freon si nu te joci cum vrea muschiul tau cu ea. Inca odata fara suparare. |
-------------------- |
|
osirus |
17 May 2005, 21:54
Post
#28
|
Milionar de week-end Group: Banned Posts: 501 Joined: 17 November 04 From: Salajan |
Fara suparare dar poti sa te joci cum vrea muschiul tau cu gazul din instalatie in anumite limite!Si asta depinde de tipul de gaz(izobutan,R134a,R12,amoniac sau ce mai vrei tu)si de instalatia propiu zisa(frigider,racitor,camera de congelare,tunel frigorific,instalatie de A/C,etc)!Temperatura de evaporare,mai bine zis de fierbere ca asta face freonul in momentul ala,este aceasi indiferent de cantitate,numai ca ia nu se mai produce in locul unde vrei tu,ci mai la intrare sau iesire din vap.Fiecare tip de gaz are o anumita temperatura de fierbere,poate ca asta ai vrut sa zici . Si ar mai fi multe de zis,dar suntem off-topic.........ai auzit tu ceva,dar nu prea se pupa la instalatia de A/C auto. |
--------------------
Dacia/Skoda
Logan ambition
- Octavia L&K vreau o rabla de masina ca sa-i rup kilometraju s-o petarda buna rau sa-i dau jos ambalaju
................"Fac sport extrem cu dacia/Cu ochii inchisi o calc/I-mi place senzatia!"............... |
|
klaus |
18 May 2005, 09:10
Post
#29
|
步步 Group: Moderatori Posts: 19.062 Joined: 4 August 02 From: Bucuresti |
Eu care nu prea ma pricep, am auzit (din categoria freon mai putin) ca modul de functionare al compresorului este dat de presiunea din instalatie. Cand freonul (sau alt echivalent) se evapora mai mult, scade presiunea in instlatie si se opreste compresorul. Cand revine presiune in instalatie (condensare freon) reporneste compresorul. Cica asta ar fi motivul pentru care o instalatie cu freon mai putin e mai putin eficienta vara (cand se intampla fenomenul mai des), caci instalatia este eficienta atata timp cat merge compresorul...
parca pe aici se zicea ceva: http://members.tripod.com/~jbabs714/autoac.htm |
--------------------
Scenic III 1.9 dCi
-
-
- - E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
|
|
osirus |
18 May 2005, 22:22
Post
#30
|
Milionar de week-end Group: Banned Posts: 501 Joined: 17 November 04 From: Salajan |
Corect ce zici!Exista un presostat pe refulare(la iesirea din compresor pe portiunea de inalta presiune)care opreste compresorul(implicit instalatia)atit la o presiune mica(sub 2 atm din lipsa agentului din instalatie sau infundarea acesteia intr-un anumit loc) cit si la o presiune prea mare(peste 27 atm din nefunctionarea ventilatorului de la condensator sau o cantitate prea mare de agent).Dar instalatia poate functiona si cu o cantitate mica de freon atit cit sa faca o presiune cu putin peste cea minima,dar eficienta sa fie 0. Si inca o chestie,in teorie nu prea se pupa multe cu ce e in practica in domeniul asta! |
--------------------
Dacia/Skoda
Logan ambition
- Octavia L&K vreau o rabla de masina ca sa-i rup kilometraju s-o petarda buna rau sa-i dau jos ambalaju
................"Fac sport extrem cu dacia/Cu ochii inchisi o calc/I-mi place senzatia!"............... |
|
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 22nd September 2024 - 16:07 |