Eleron DSN - util sau element decorativ?
Eleron DSN - util sau element decorativ?
andrey2003 |
7 Oct 2003, 19:37
Post
#31
|
||
(: Group: Members Posts: 343 Joined: 21 August 03 From: In fata calculatorului... |
|
||
--------------------
Skoda / Dacia
Octavia / Clio / Logan
Elegance 1.9TDI / Initiale 1.6 16v / Ambition 1.6
- B89WYNB189WYNB88SFD Renault Megane 2 1.5dci - B 50 WYN
Skoda Octavia 2 1.9tdi - B 89 WYN Renault Clio 2 1.6 16v Initiale Paris - B 189 WYN - SOLD |
|||
asarban |
7 Oct 2003, 19:40
Post
#32
|
Membru autentic Group: Banned Posts: 2.288 Joined: 24 May 02 |
QUOTE QUOTE Auziti, eu nu am facut cursuri de aerodinamica, insa nu cumva diferentele de presiune de pe cele doua fete ale aripii vin din vitezele diferite de curgere ale fluidului pe ele? BINGO! Hihihih! Bino pe dracu Marty! Viteza de curgere este aceeasi! Asa "zice" legile" fizicii! cantitatea de fluid e diferita ceea ce duce la diferentele de presiune! |
-------------------- Intr-o apa adanca patru ochi luceste. Ce sa fie oare este doi de peste.
|
|
Liviu |
7 Oct 2003, 20:04
Post
#33
|
expat naiv Group: Banned Posts: 3.526 Joined: 5 July 02 From: Peste gard |
Sorry domnu' avocat ... dar portanta este data de fierenta de VITEZA a erului pe cele doua suprafete ale aripii .... Asa ca nu mai insista cu cantitatea ca nu tine .... deci remember .. VITEZA este diferita ....
|
--------------------
.
.
. -= age is just a number =-
|
|
asarban |
7 Oct 2003, 20:27
Post
#34
|
Membru autentic Group: Banned Posts: 2.288 Joined: 24 May 02 |
http://formulaunu.tripod.com/tehnice/ardeportante.htm
http://formulaunu.tripod.com/tehnice/efsol.htm Liviiiiiiuuuuuuu! Attached File(s) l16.pdf ( 330.59k ) Number of downloads: 321 |
-------------------- Intr-o apa adanca patru ochi luceste. Ce sa fie oare este doi de peste.
|
|
bgs |
7 Oct 2003, 20:31
Post
#35
|
Membru incepator Group: Members Posts: 50 Joined: 8 September 03 From: Bucuresti - Dr. Taberei |
Unde gasesc un eleron pt nova..dar sa fie identic ca cel de pe dsn...
Va rog frumos sa ma ajutati si cu un pret + mondaj p.s. in bucuresti |
--------------------
Renault
Clio III
1.5 dCi Privilege
|
|
Liviu |
7 Oct 2003, 20:35
Post
#36
|
expat naiv Group: Banned Posts: 3.526 Joined: 5 July 02 From: Peste gard |
in Vitan ... 1800klei nevopsit ... si mai costa 300klei stopul care se monteaza pe eleron
|
--------------------
.
.
. -= age is just a number =-
|
|
MMihai |
7 Oct 2003, 21:24
Post
#37
|
Membru autentic Group: Members Posts: 772 Joined: 5 June 03 From: PITESTI |
QUOTE in Vitan ... 1800klei nevopsit ... si mai costa 300klei stopul care se monteaza pe eleron Cam scump Liviu ... in Pitesti era 1 000 000 lei acu cateva luni :roll: |
--------------------
Renault
Megane III
1.6 16V 110cp Noir Nacre
|
|
Liviu |
7 Oct 2003, 21:27
Post
#38
|
expat naiv Group: Banned Posts: 3.526 Joined: 5 July 02 From: Peste gard |
Cum iarna nu-i ca vara asa nici in Buc nu e la fel ca in Pitesti .... he he
IMPORTANT Discutiile referitoare la functia eleronului si cum functioneaza acesta se vor muta incepand cu mesajul acesta la CAFENEA (am deschis un topic pentru asta) adica aici : http://www.daciaclub.ro/viewtopic.php?t=2120 . Cine mai continua polemica aici va beneficia de serviciul de stergere al off-topicurilor ... Hai bafta ! |
--------------------
.
.
. -= age is just a number =-
|
|
paulp |
8 Oct 2003, 09:59
Post
#39
|
Bagator de seama! Group: Members Posts: 3.098 Joined: 31 July 03 From: Iasi |
Liviu,
Eu am vazut niste eleroane la Autocenter cu preturi intre 700k si 1 mil nevopsite. I-am intrebat pe cei de acolo si mi-au spus ca daca vreau pot sa-mi aduca si cu stopuri dar costa undeva la 2 mil. Hai bafta |
--------------------
Fiat
Linea
Active, 2011
- PAD
|
|
DSops |
8 Oct 2003, 10:34
Post
#40
|
Membru autentic Group: Members Posts: 663 Joined: 20 November 02 From: Timisoara |
Liviu, nu inteleg, discutiile despre functionarea eleronului sunt exact la topic, nu am vazut nimic despre graviditatea iepuroaicei sau despre ultimul virus de e-mail. Nu vad de ce se intervine in forta pe un topic care merge bine.
|
-------------------- Melg cu tutu la plimbale
Pe unde-i gloapa mai male. |
|
8 Oct 2003, 10:38
Post
#41
|
|
Group: Posts: 0 Joined: -- Warn: (0%) |
Eleronul este f.bun, chiar indispensabil la viteze de peste 200Km/h. Altfel are numai un rol estetic, deloc de neglijat. Si eu am vrut sa-mi pun pina am vazut niste copii care se agatasera cu miinile de eleronul unei dsn si urcati cu picioarele pe bara din spate testau amortizoarele acelei dsn facind sport extrem ...
|
-------------------- |
|
aviasol |
8 Oct 2003, 11:47
Post
#42
|
Membru autentic Group: Members Posts: 1.000 Joined: 3 April 03 From: Bucuresti |
asa cum ziceam si pe topicul celalalt
geometria une aripi de avion este foarte complicata in cele mai multe cazuri ea variind (in majoritatea cazului in sectiune) deoarece o aripa de avion trebuie sa aibe priprietati optime de la viteze mici (150 km/h) la viteze supersonice. Forma profilului central este corectata cu ajutorul flapsurilor, eleroanelor, trimerelor pentru a aproxima alte forma de profil. cel mai eficient profil la viteze mici este cel Jukovski (intrados si extrados convexe) - se echivaleaza prin scoaterea flapsurilor - la viteze mari este necesar un profil cu unghu de sageata foarte mic (se baga flapsul) am atasat niste poze cu configuratii. Portanta este "o floare care naste din viteza" cum zicea un renumit prof de aerodinamika (carafoli) deci poti sa ai profilul stelar ca daca nu ai o viteza minima nu se obtine nici un efekt aerodinamic. Ca sa revenim la masini viteza medie la care functioneaza DSN / SLZ nu asigura minimul necesar efectelor aerodinamice. deci eleronul este pur ornamental. in plus forma unei masini tre sa controleze foarte mult si aerul care circula sub caroserie eliminind surplusul iar cel care patrunde tre sa fie dirijat eficient. pentru alte lamuriri stau la dispozitia dvs. _________________ Attached thumbnail(s) fig22.gif ( Size: 8.7k ) Number of downloads: 692 fig24.gif ( Size: 6.16k ) Number of downloads: 683 |
--------------------
VW
GOLF V 1.9 TDI
2006
- WTX galeria mea: galerie\user galleries\aviasol.
Acesta nu este un link functional ! |
|
8 Oct 2003, 11:57
Post
#43
|
|
Group: Posts: 0 Joined: -- Warn: (0%) |
Aviasol care se pare ca stie mai multe despre avioane despre noi care am facut electronica are dreptate intr-u totul. Dar am si eu o intrebare pentru cei care inca mai cred ca eleronul ala are si alt rol decit cel estetic : OARE IN CE TUNEL AERODINAMIC S-O FI STUDIAT FORMA LUI ? POATE PE LA FERRARI SAU LA McLAREN CUMVA ????????
|
-------------------- |
|
aviasol |
8 Oct 2003, 12:08
Post
#44
|
Membru autentic Group: Members Posts: 1.000 Joined: 3 April 03 From: Bucuresti |
QUOTE OARE IN CE TUNEL AERODINAMIC S-O FI STUDIAT FORMA LUI ? POATE PE LA FERRARI SAU LA McLAREN CUMVA ???????? la UPB - Fac de inginerie aerospatiala exista 1-2 tunele aerodianmice dar sunt arhaice cu manometre cu alcool .... etc. no coment. cred ca exista totusi unele mai moderne pe la fabricile de avioane. nu cred ca a solicitat cineva un studiu sau ca o va face vreodata |
--------------------
VW
GOLF V 1.9 TDI
2006
- WTX galeria mea: galerie\user galleries\aviasol.
Acesta nu este un link functional ! |
|
8 Oct 2003, 12:12
Post
#45
|
|
Group: Posts: 0 Joined: -- Warn: (0%) |
Aviasol, si eu am facut fac. in Polizu . Dar astia de la Dacia nu cred ca stiu ca exist asa ceva la noi si in nici un caz nu au bagat dsn-ul cu eleron in tunel ! Fac pariu pe asta !
|
-------------------- |
|
aviasol |
8 Oct 2003, 12:14
Post
#46
|
Membru autentic Group: Members Posts: 1.000 Joined: 3 April 03 From: Bucuresti |
asa cum am mai zis da nu stiu unde draq ca se tot muta postul asta parca e besmetik - makar eleronu singur sa-l testeze cineva si apoi cu o aproximare a curgerii pe caroserie / luneta sa vedem daca se simte sau nu ceva
|
--------------------
VW
GOLF V 1.9 TDI
2006
- WTX galeria mea: galerie\user galleries\aviasol.
Acesta nu este un link functional ! |
|
Jack Daniel's |
29 Oct 2003, 20:10
Post
#47
|
MEMBRU DE LA INCEPUT! Group: Members Posts: 2.010 Joined: 26 October 03 |
asarban esti tare in explicatii . oricum unii credeau si cred ca si la dacia 1310 bucata aia de cucic sau mai nou portbagajul un pic indoit in sus ajuta , dar nu stiu la ce avand in vedere vitezele mult prea mici la care ruleaza astfel de ma
|
--------------------
.
.
. Multi membri, putini oameni!
|
|
alex |
29 Oct 2003, 20:13
Post
#48
|
Membru autentic Group: Admin Posts: 749 Joined: 22 May 02 |
Umbla o vorba prin folclor cu ca prelungirea aia ar reduce consumul :roll:
|
--------------------
N/A
N/A
N/A snafu
|
|
MaxxZ |
20 Dec 2003, 22:09
Post
#49
|
Membru incepator Group: Banned Posts: 16 Joined: 20 December 03 |
puneti-va fratilor un motor de F-15 si poate ca va avea un rost "scandura" de pe DSN/SLZ-ul vostru
|
-------------------- |
|
alex aka |
24 Dec 2003, 04:16
Post
#50
|
Membru incepator Group: Members Posts: 50 Joined: 13 August 03 From: Bucuresti |
heheeeeeeeee! pai sa vedem pe europa mi-am pus eleron, caci se stie: nu avea, clima are din constructie, mergand ca un om nebun ce sunt si cu eleron si fara pot spune: absolut nici o diferenta! asta am simtit eu nesimtitul!
|
-------------------- FIAT mic, negru si star de T.V. pe deasupra!:)
|
|
ve |
5 Jan 2004, 11:51
Post
#51
|
Membru incepator Group: Members Posts: 60 Joined: 29 May 03 |
QUOTE NU, nu ai folosit un limbaj tehnic! Citat din tine: 1. \"Eleronul nu ajuta aerodinamic de fapt mai mult strica, dar creste apasarea pe sol \" si inca unul: 2. \"Iar in ceea ce priveste partea de aerodinamica asta se refera la rezistenta la inaintare si nu are legatura cu apasarea pe sol\" Te "ataci" degeaba d. asarban. Eu nu vad nici in DSN in primul anunt al omului (numai in primul tau raspuns dar numai tu shtii de ce l-ai bagat acolo). Asha ca nu prea vad unde a gresit. Se refera la ce face un eleron si nu la "eleronul" de DSN Iar la punctul 2 are din nou dreptate. Apasarea pe sol e motivul pentru care se folosesc eleroanele (in general nu pe DSN). Dar asta e doar efectul dorit eleronului. Coeficientul aerodinamic e mai slab decat fara eleron dar apasarea data de acesta (la mashini sportive nu la DSN ca sa nu mai facem confuzii) justifica aceasta pierdere din punct de vedere aerodinamic. De obicei ai dreptate cand scrii pe aici...acum cred ca te-ai grabit putin. |
-------------------- |
|
asarban |
5 Jan 2004, 12:15
Post
#52
|
Membru autentic Group: Banned Posts: 2.288 Joined: 24 May 02 |
Nenea: SCULAREEEEEEEEEEEEEAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!
Hai sa citim putin, amandoi da? CARE E TITLUL TOPICULUI??? Cumva : "ELERON DSN-UTIL SAU ELEMENT DECORATIV?" Apare cuvantul DSN? Eu zic ca da! MAi mult decat atat, acest topc a fost postat la TUNING SN (adica SUPERNOVA!!!!!) Deci am stabilit ca mesajele se refera la eleronul de DSN! Ceva impotriva? A doua la mana: Daca ai fi citit cu atentie (dar nu ai facut) ai fi observat GHILIMELELE din postul meu, precum si expresa "CITAT DIN TINE" Ca sa pricepi: Afirmatia din ghilimele de la punctul 2 nu e a mea ci a domnului! Altfel spus: domnul zicea (nu eu, da? tii minte) ca eleronul se refera la rezistenta la inaintare si NU la apasarea de sol EU NU SUNT DE ACORD CU ACEASTA AFIRMATIE, consider ca eleronul are rolul de a creste efectul de sol si apasarea masinii pe sol Aceasta idee ai fi gasit-o si in posturile scrise de mine pe aceasta tema! Daca ai fi avut bunavointa sa citesti cu atentie! |
-------------------- Intr-o apa adanca patru ochi luceste. Ce sa fie oare este doi de peste.
|
|
asarban |
5 Jan 2004, 12:23
Post
#53
|
Membru autentic Group: Banned Posts: 2.288 Joined: 24 May 02 |
Si ca sa stabilim odata pentru dotdeauna:
Eleronul, de orice masina ar fi el si pus pe orice masina are ca rol cresterea efectului de sol! Acest efect de sol se datoreaza formei de aripa intoarsa! PEntru a se obtine acest efect de sol, eleronul trebuie astfel construit incat sa respecte LEGILE AERODINAMICII! Oameni buni...aerodinamica nu inseamna numai CX ci si muuuuulte altele! Inclusiv efectul de sol! Iar eu puneam in discutie "pretiozitatea" pretins tehnica a unui post scris "romaneste": noi stim orice si unde nu stim dam cu presupusu ca nimeni nu se prinde! |
-------------------- Intr-o apa adanca patru ochi luceste. Ce sa fie oare este doi de peste.
|
|
sstanescu |
5 Jan 2004, 13:08
Post
#54
|
Membru autentic Group: Members Posts: 681 Joined: 5 July 02 From: Bucuresti |
Ma bag si eu: efectul de sol parca e altceva, nu are legatura cu eleronul sau alte suprafete aerodinamice. Eu zic ca are treaba cu canalizarea aerului pe fundul plat al masinii, insa poate ma insel. Cine stie, sa bage aici, pentru discutii in contradictoriu.
|
--------------------
Dacia
SupeRNova Clima
- B-92-SLC All warfare is based on deception. If your opponent is of choleric temper, seek to irritate him. Pretend to be weak, that he may grow arrogant.
- Sun Tzu on the Art of War |
|
ve |
5 Jan 2004, 13:34
Post
#55
|
Membru incepator Group: Members Posts: 60 Joined: 29 May 03 |
asarban, fara suparare dar argumentul cu titlul topicului e ridicol din moment ce s-a discutat despre eleroane in general destul de mult pe topicul asta (inclusiv tu ai discutat).
Eu nu am zis decat ca cele doua afirmatii (in ghilimele) sunt cat se poate de corecte. Din nou adaugi aiurea cuvinte la o afirmatie numai ca sa demonstrezi ca e falsa. Omul a zis ca eleronul nu ajuta la rezistenta la inaintare ci mai mult strica si tu ai adaugat ca a zis si ca nu are legatura cu apasarea la sol. Ei bine NU a zis asha ceva. Nu te mai chinui sa scrii raspunsuri daca nu citeshti ce se scrie pe aici. Nu am chef sa ma cert cu tine mai ales ca nu eshti cinstit si incerci sa ratalmaceshti posturile altora prin tone de cuvinte pe care nu le mai citeshte nimeni numai ca sa nu recunoshti ca ai sarit calul degeaba. Chiar si cand ai dreptate reactiile tale sunt putin exagerate. |
-------------------- |
|
asarban |
5 Jan 2004, 14:35
Post
#56
|
Membru autentic Group: Banned Posts: 2.288 Joined: 24 May 02 |
QUOTE Omul a zis ca eleronul nu ajuta la rezistenta la inaintare ci mai mult strica si tu ai adaugat ca a zis si ca nu are legatura cu apasarea la sol. Ei bine NU a zis asha ceva. http://www.daciaclub.ro/viewtopic.php?t=2081&postdays=0&postorder=asc&start=0 Hai sa citim impreuna al 24-lea post de sus in jos! Ca sa citez din domnul Ovidiu Grecea: "CE SCRIE PE ULTIMUL RAND????" Scrie asa: "Iar in ceea ce priveste partea de aerodinamica asta se refera la rezistenta la inaintare si nu are legatura cu apasarea pe sol." ?????? SCRIE SAU NU SCRIE??? Aceasta afirmatie este sau nu este a lui ilas? Asta asa...ca veni vorba de citit posturi cu atentie! Cat priveste cantitatea mare de cuvinte...poate tu nu le citesti (de fapt sigur dar...)... Si nu's' cum dracu...toti batem campii despre eleronul de DSN/SLZ si despre eicienta/ineficienta lui...numai tie ti se pare ca vb de eleronul de pe avionul Gulfstream VI! Vezi ca discutiile la GENERAL despre portanta si eleroane s-au mutat la CAFENEA! Aici se discuta de eleron de DSN/SLZ! |
-------------------- Intr-o apa adanca patru ochi luceste. Ce sa fie oare este doi de peste.
|
|
ve |
5 Jan 2004, 15:02
Post
#57
|
Membru incepator Group: Members Posts: 60 Joined: 29 May 03 |
Vrei sa inteleg ca rezistenta la inaintare are legatura cu apasarea la sol?!!!!!!
E ultimul post in topicul asta pentru ca nu se poate discuta cu tine..poate daca te mai calmezi o sa intelegi. |
-------------------- |
|
fion98 |
5 Jan 2004, 15:04
Post
#58
|
Membru autentic Group: Members Posts: 231 Joined: 9 September 03 From: Bucuresti |
tu ce zici are?
Ps eu zic ca da |
--------------------
Dacia
LOGAN
- IL-xx-DIO --
|
|
asarban |
5 Jan 2004, 15:08
Post
#59
|
Membru autentic Group: Banned Posts: 2.288 Joined: 24 May 02 |
POate daca o sa mai citesti pe tema asta o sa intelegi!
QUOTE Vrei sa inteleg ca rezistenta la inaintare are legatura cu apasarea la sol?!!!!!! 1. era vorba de AERODINAMICA (care ar avea legatura cu rezistenta la inaintare si nu cu efectul de sol) uite, mai citeste odata: "Iar in ceea ce priveste partea de aerodinamica asta se refera la rezistenta la inaintare si nu are legatura cu apasarea pe sol" 2. Da, rezistenta la inaintare ARE legatura cu efectul de sol! Ori dai mesaj pe mp lu aviasol (daca nici pe ala nu-l crezi...) ori pui mana sa te uiti prin carti sau macar pe Discovery..... |
-------------------- Intr-o apa adanca patru ochi luceste. Ce sa fie oare este doi de peste.
|
|
ve |
5 Jan 2004, 15:15
Post
#60
|
Membru incepator Group: Members Posts: 60 Joined: 29 May 03 |
Am promis ca nu mai scriu dar ma-i dat gata...inteleg de unde vine confuzia ta...
efectul la sol = apasarea la sol?!!!!!!!! ai ajuns de la "rezistenta la inaintare ARE legatura cu apasarea la sol" la "rezistenta la inaintare ARE legatura cu efectul de sol" de acum incolo chiar nu mai scriu |
-------------------- |
|
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 22nd September 2024 - 12:44 |